Şimdi Ara

DİZEL Mİ BENZINLIMI DIYENLERE KESIN CEVAP (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
6
Favori
94.597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ohh modern traktör konusu, ses, bakım , motor ömrü.

    Ayrıca Porş bile dizele yöneldi derinden etkiliyor bu gidişat beni.

    10 senedir benzinli kullanıyorum, pek bir fark göremedim.
  • selmand kullanıcısına yanıt
    Ondan önce daha neler neler yapmak Lazım ,sen diğer Konuları halletmişsin de sadece dizel kalmış gibi konuşarak kendini kandırma.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    Ondan önce daha neler neler yapmak Lazım ,sen diğer Konuları halletmişsin de sadece dizel kalmış gibi konuşarak kendini kandırma.

    facebook sayfamıza bekleriz:

    https://www.facebook.com/halksagligitr
  • Ayda 2000km yapan birisi olarak bile dizel araç benim için dezavantajlı. Araç satış fiyatları arasındaki farkı amorti edene kadar araç değiştiriyoruz zaten.
    O yüzden benzin + lpg kombinasyonu her zaman daha tercih edilesi duruyor.
    Ayrıca düşük yıl + yüksek motor hacmi kombinasyonu yaparak araç keyfinizi de arttırma şansına sahip oluyorsunuz.
    İkinci eldeki KM algısının benzinlilerdeki avantajı da yadsınamaz.

    Saygılar ;

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    Ondan önce daha neler neler yapmak Lazım ,sen diğer Konuları halletmişsin de sadece dizel kalmış gibi konuşarak kendini kandırma.

    facebook sayfamıza bekleriz:

    https://www.facebook.com/halksagligitr

    Teşekkür ederim,elbette.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ikinci el mondeo benzinli km'de 41 kuruş yakıyor = 56000 TL (ort.)
    ikinci el mondeo dizel km'de 24 kuruş yakıyor = 69000 TL (ort.)

    alırken de satarken de dizel pahalı, dizel ne kadar değer kaybederse benzinli de o kadar değer kaybeder diye düşünüyorum, rutin bakım masrafları zaten aşağı yukarı aynı tutarlara mal oluyor,

    dolayısıyla arada kullandığımız süre boyunca dizelden elde edeceğimiz kar cebimize kalır diye düşünüyorum.

    1. Şu anda benzinli araç kullanıyorum, yıllık min. 10.000 - max. 14.000 km yol yapıyorum, dizel olursa bu mesafenin daha da artacağını düşünüyorum.
    2. Araç kullanmaktan zevk alıyorum, o yüzden benzinli kullanıyorum, dizel alırsam bu anlamda pişman olur muyum acaba bilemiyorum, daha önce hiç dizel binek aracım olmadı.
    3. Şu anda benzinli kullandığım için, dizel araç kullanan arkadaşların ballandıra ballandıra anlattıkları yakıt ekonomisi hikayelerine imrenmiyor değilim.


    sizce hangisini almak daha mantıklı olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bayarmc -- 4 Ağustos 2015; 2:11:52 >




  • Yapılan hesaplamalarda arabanın satarkenki değeri hiç düşünülmüyormu?
    araç alırken ortalama 10.000 Tl pahalıya aldım satarkende benzinliden yüksek bir fiyata satacağım ama benzin-dizel farkına vermiş olduğum tutar çöpe gidiyor.

    bunuda düşünmeliyiz bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakank1a

    Motor alalım 5 yılda 3.000den fazla gezmek istemez canımız, ilginç bir mantık. fazladan 60.000km keyif nekadar eder bu tartışılır.

    Önce benzinli alıp, sonra dizel alanların hiçbirinin tekrar benzinli araç alacağını sanmam. Yeni nesil dizellerin kullanım zevki benzinlilerden daha fazla.
    1750-2000 devir arası 300Nm tork veren arabalar mı 4000-6000 devirde aynı ivmeyi yakalayabilen arabalar mı?
    Dizelleri uçurmak için gaza dokunmak yetiyor, benzinlilerde tabiri caiz ise anırınca teknik değerlere ulaşıyorsunuz. Yalıtımda iyi olduğu için benzinli araçtan daha sessiz seyahat ediyorsunuz. Aynı ivmelerde kullanılan benzinli & dizel araçtaki yakıt değerlerinde %30-60 fark olur.

    dizelde düşük devirde gaza istediğin kadar bas hiçbir yere uçmaz, araba size "otur oturduğun yerde, daha keyfim gelmedi" der, benzinlide düşük devirde gaza basmanızla hızlanmanız bir olur, yani ne kadar gaz o kadar hız... dizelde ise turbo devrine gelene kadar gitsem mi gitmesem mi der öyle her istediğinde hızlanamazsın

    geçen hafta sonu 2009 model 1.6 TDCi 90PS Ford Focus Sedan kullandım, bugüne kadar hep alışmışım 1'de kalkıp, kalkar kalkmaz 2'ye atmaya, 2'ye attım ve sokaktan caddeye çıktım, caddede basıyorum basıyorum nazlana nazlana ağır ağır hızlandı turbo devrine gelince adam gibi hızlanmaya başladı, ben 2003 model 1.6 16V 110hp Megané I aracımla en düşük devirde bile bassam 1 sn sonra toplamış hızlanmış olur ama dizelde bu yok...

    dizelciler alışmış hep o devirlerde kullanmaya benim kadar nazlandırmazlar tabi de alışkanlık meselesi... dizel geç hızlanıyor daha iyi hızlanıyor herkes de dizelin performansı çok iyi gözüyle bakıyor ama olay öyle değil işte, dizel motor performans motoru değildir

    dizel motorun performans açısından tek avantajı şudur: uzun yolda yokuş çıkarken benzinli araç devirden düşer, yokuş uzunsa vites küçültmeniz gerekir, dizel araç ise 1.4 bile olsa torkun avantajını kullanarak devirden düşmeden girdiği hızla çıkar, bunu da bu yaz tecrübe ettim

    benzinli araçlarla dizeller arasında yalıtım farkı olacağını sanmıyorum en fazla kaput keçesi vardır o da zaten dışarıya yaydığı sesi biraz keser, ayrıca sonradan benzinliye de taktırılabilir

    güzel özetlemişsin, %99 oranında katılıyorum.

    not:%1= yeni tip benzinli motorlar artık çok daha güçlü, yokuşta vs. bayılmıyor

    +1 Benzinli araç kullanmak çok keyifli.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: erci541

    quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    Dizelmi benzinli mı cvbi yorumlardan anlayabiliyoruz matematik fizik felsefe mantık neyle anlatırsan anlat kim neye biniyorsa en mantıklı o. Benzine binerken benzin diyen dizele geçince dizelci oluveriyor bu tam tersi icinde geçerli kimse yoğurdum eksi demiyor yani bosa hesap kitap yapıp kafa yormaya değmez.
    Bana gelince ikiside aynı dizele binince çok basıyorum benzinli olunca 90-110 aralığında gidiyorum maddiyatini bilmem ama saglıgım acısından benzinli daha iyi:)

    Hocam ben ekşi diyorum, 1.6 benzinliden 1.3 mjet dizele geçtim. 1.6 benzinliye göre kullanım zevki çok gerilerde. Seri hızlanmak için illaki 1700 devirleri yakalayacaksın, oysa atmosferik benzinlide öyle mi? En alt devirden itibaren lineer bir hızlanma ayağınızın altında. Yakıt konusunu da lpg ile çözdük mü tamamdır. Kıyasladığım araçlar 99 carisma 1.6 glx ile 2006 grande punto 1.3 dynamic. 7 yıl farka rağmen benzinlinin zevki başkaydı. Bir sonraki aracım 1.6 benzin+lpg kombinasyonunda bir japon olacak İnşallah.

    Dizel kısa mesafede benzinden çok da farklı yakmıyor bence. Motor ısınana kadar yakacağını yakıyor zaten.

    Yemişim turbo dizelini, yemişim turbo benzinliyi. Atmosferik forever diyorum ben.

    kesinlikle aynı fikirdeyim.

    2003 model 1.6 Marea Exclusive sahibiyim.

    Dün, 1.3 mjet Linea kullandım. Yolda sinir krizi geçirtti bana. Ne kadar basarsan bas gitmiyor. Kaçıncı vites olursa olsun fark etmiyor. Araç boşa devir çeviriyor, artan devir hızlanma olarak geri dönmüyor.

    Akşam eve gelip, Linea'dan inip Marea'ya binince gerçek bir arabaya bindiğimi farkettim.

    Dizel araçtan sonra, Benzinli araçta gaza basınca uçuyor gibi geldi.
    Maliyet hesabı herkesin kullanım miktarına, kullanım tarzına göre değişir ama Benzinli aracın keyfinin yanına bile yaklaşamaz dizel araçlar.




  • trakyatrakya T kullanıcısına yanıt
    bu mudur kesin cevap... :)

    herkes skoda mı alacak? :)

    dizel arabanın motoru cortladı mı o zaman göreyim ben seni. bizim eski şirket 50.000'deki dizel clio'yu 5.000 tl'ye satmak zorunda kalmıştı. dizelin motoru bitti mi o arabayı direk çöpe at. hem öyle dizel farkına kafadan 4.000 diyemezsin. öyle masraflar çıkarabiliyor ki dizel aklın hayalin durur. bu işin kesin bir cevabı yoktur. yaptığın km + markaya + cesaretine göre değişir.
  • Dizel mi Benzinli mi sorusunun cevabını bulmada aşağıdaki hesap makinesi faydalı olabilir:

    http://www.dizelmi-benzinlimi.com/
  • Arkadaşlar yıllık 5000 km yapıyorum dizel mı benzinlim alim fiyat farkı 30000 tl

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sezerferdi S kullanıcısına yanıt
    hocam yılda 5 bin için düşünmeden benzin al derim.
    hem motorun temiz kalır hem turbo enjektor için binmeyeceğin arabaya milyarlar bayılmana gerek kalmaz, hem daha az sesli araba kullanırsın...

    ha benzin biraz pahalı lakin motorda veya turbo,enjektorde çıkacak masrafdan dahi o açığı kapatırsın.
    eğer ki yılda 15-20 bin km arası yol yapmıyorsanız dizel bence mantıksız.
  • özellikle şehir içi yıllık 10bin km kullanım için benzin lpg li daha iyi olmaz mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben benzinli kullanıyorum ama dizel almak mantıklı.dizel bastıkça gider torku yüksektir.ayak gazla yakıt ilişkisi yoktur.benzinlide bas yakar dikkat ister dizel istemez.ha turbo benzinli uçaktır sözüm yok.boşuna sembol dizel linea dizel 301 çok satmıyor.insanları kandırmayın.dizel her konuda üstündür
  • emisyon kısıtlamaları dizel in önüne engel olduğu halde piyasayı dizeller aldı gidiyor.kıyaslarken 1.3 dizel motor ile 1.6 benzinliyi kıyaslamakta ayrı bir komedi.sıkıyorsa 1.6 benzinli ile 1.8 dizel motoru kıyaslayın..
  • Günümüzde artık bu trend LPGye kaydı..
  • Toyota Corolla 2014 Model 1.6 132 hp CVT Otomatik…:https://www.youtube.com/watch?v=c3Ad-c6pNHs&feature=youtu.be

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.