Şimdi Ara

içimizdeki irlandalılar ! ZORUNUZA GİTMESİN : PETLAS ! (28. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
848
Cevap
14
Favori
168.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Starmaxx mi? 20 bin km iskenceyle gecti... Yalqn olmasin ilk 3-4 bin km pek sikayetim yoktu... Sonrasinda Rulman arizasi olabilir diye servise bile gittim. Oyle ses yapiyordu.. Degistirdikten sonra yakit tuketim ortalamam 0.6-0.7 litre kadar dustu, ses kesildi. michelin primacy 3 taktim. 9 numara lastik.. yol tutustan bir puan kirdim primacy'den..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mylastik

    İlk sayfada koymuş oluğunuz teste sonucu mu yoksa bir dergide cıkan reklam mı tam anlayamadım. Pazartesi ilk işim Petlas'ı arayıp Starmaxx ve Petlas test sonuçlarını istemek olacak. Sonuçları muhakkak türkçeside vardır. Paylaşıcağım.

    Çok dikkatimi çekti Michelin, Goodyear, Bridgestone, Lassa gibi markaların test sonuçlarında bağımsız test kuruluşlarının rapor numaraları , test merkezi, testin yapıldığı arac , kullanılan lastik ebadı ve logoları bulunmakta iken sizin göndermiş olduğunuz resimlerde ben rapor numarası veya testin hangi araçlar ile hangi ebatlarda nerede yapıldığına dair bir yazı göremedim.

    Yerli üretimden kasıt bugün Pirelli, Bridgestone, Lassa, Goodyear, Sava Türkiye'de üretim tesisleri mevcut hatta dünya genelinde diyebilirim. Bu saydığım firmalar bulundukları ülkelerde halka açık ve borsalarda işlem gören şirketlerdir.

    Tercih elbette tüketicinin. Fiyata göremi, kaliteye göremi yoksa başka kriterler gözeterek mi satın almayı yaparlar bilemeyiz. En nihayetinde bu yıl sonunda uygulanacak olan lastik etiketleme sistemi lastik seçiminde sürücüleri daha iyi bilinçlendirecektir. Tercih yaparken işaretlemeler sebebiyle 2 farklı değerde lastiğin eşit şartlarda 18 metre fren mesafesi farkı olacağını, %7,5 yakıta etki edeceğini bilerek seçim yapmalarını kolaylaştıracak.

    Lastik etiketleme ile ilgili detaylı bilgi için

    http://www.etrma.org/uploads/documents/Presentation%20label_TR.pdf

    Hacı petlas senin ekmeğine tehtit olmuş sanırım. Emin ol ki petlas fabrikasında bridgestone'den veya goodyear'dan farklı makine kullanmıyor. Lastiğin içeriğide diğerlerinden farklı değil. Hepsi aynı teknolojiyi kullanıyor. Tek fark diğerlerinin adı var konsey kurmuşlar mafya gibi her yerde reklamları. Petlas'ın da kapı gibi adı var F16 lastiği üretiyor %100 yerli. Ben hiç şaşmıyorum artık petlastan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dezo86

    Merhaba, ben dünya lideri olan bir lastik firmasında Saha mühendisi olarak çalışıyorum görevim sahada yeni çıkan lastiklerin muadil marka ve ebatlarla performans ömür karşılaştırmalarını yapmak ve araç altında bunları takip etmektir,

    Bayi arkadaşımızın bahsettiği 10 farklı kriteden sadece 3 adedi lastiğin etiketi üzerinde görülür..dry handling ,dry braking, wet handling gibi birçok önemli özellik etiket değerlerinde yer almamaktadır...bunun sebebi şudur; lastik üzerindeki değerler çevreye verdiğiniz rahatsızlık(gürültü),doğaya verdiğiniz zarar(yakıt tasarrufu) ve güvenlik(ıslak fren mesafesi) şeklinde 3 ölçüm baz alınmıştır...çünkü insanların en fazla problemi ıslak fren mesafesinde yaşayacakları ön görülmektedir.

    Yakıt tasarrufunada gelecek olursak ortalama bir benzinli motorun verimi %35 civarındadır, bununda aktarma organlarından ancak %10-12 lik bir kısmı lastiğe ulaşır...yani %20 yakıt tasarrufu gibi ütopik rakamlar tamamen yalandır..%20 tasarruf ancak sizin 100tlde 10 liralık lastiğe ulaşan kısmından edebileceğiniz kardır ve bu da 2-3 tl 'yi geçmez....fakat milyonlarca araç ve lastiği düşündüğünüzde rakam göz ardı edilemeyecek kadar büyüktür...sonuç olarak son kullanıcın cebi değil çevreye dünyaya sağlanan katkı göz önüne alınır.

    ses seviyesine gelecek olursakta basitçe söyleyecek olursak, aynı lastikleri bmw,mercedes ya da megane ve ya focusta kullandığınızda yalıtımdan ötürü alacağınız ses elbetteki çok farklı olacaktır...bu test lastik belli bir hızla giderken araç motoru kapatılarak dışarıdan mikrofonlar yardımı ile ölçülen sestir...yani sürücüye değil dışarıya verdiğiniz rahatsızlığı ölçerler..

    Lastik firmaları sadece bu 3 kriter üzerine yoğunlaştıklarında(yukarıda verilen örnek doğrudur) diğer kriterlerden düşük sonuçlar elde etmekteler(ömür, kuru zemin fren viraj alma ıslak viraj alma konfor vs.)

    Lastikte 3 temel özellik vardır Konfor Performans ve Ekonomi(ömür)...mükemmel lastik yoktur, bu 3ünü bir üçgen olarak düşündüğünüzde bir taraftan çektiğinizde diğer taraftan kaybedersiniz...spor bir lastikten kimse 100bin km ömür ve konfor beklemez...örnek olarak taksicilerin kullandığı lastiklerede baktığınızda konfor hissedilir seviyede düşük fren ve viraj performansları oldukça geride fakat ömür olarak 120-130 bin kmlere kadar çıkan lastiklerdir(marka ve desen vermek istemiyorum)

    kısaca etiketler hakkında ve genel olarak bilgilendirmek istedim umarım faydalı olabilmişimdir..

    Dry handling ve dry braking testlerini yurt dışında mı yaptırıyorsunuz acaba. Etiketlerin değerlerini kim onaylıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ampul_patlatan

    Starmaxx mi? 20 bin km iskenceyle gecti... Yalqn olmasin ilk 3-4 bin km pek sikayetim yoktu... Sonrasinda Rulman arizasi olabilir diye servise bile gittim. Oyle ses yapiyordu.. Degistirdikten sonra yakit tuketim ortalamam 0.6-0.7 litre kadar dustu, ses kesildi. michelin primacy 3 taktim. 9 numara lastik.. yol tutustan bir puan kirdim primacy'den..

    Katılıyorum,şahsen kullanmadım ama lastik bayilerini bayi bayi gezip inceledim.100 tl gibi gayet ekonomik bir fiyat ama kalite yok.Zaten pazarlama yönetimi okumuşlar bilir,bir x malını diğerlerinden pahalı yapan markadan sonra gelen ürün kalitesidir.Nasıl %100 Çin menşei ürünler ucuzsa,bunda da aynı politika izlenmiş.

    Üzerindeki Avrupa standartları diğer lastik firmalarından düşük,yanılmıyorsam yakıt tüketimi D ıslak yol tutuş C seviyesindeydi.Hamuru çok sert,öyle böyle değil bildiğiniz odun.Çevremde de dikkatimi çekti genellikle ticari taksiler,araçlar kullanıyor.Binek araçlarda kullananlar çok az.Lastik insana çabucak aşınacak hissi veriyor,lastiğin tabanları ve hamuru anormal sertlikte.Konfor ve yol tutuşunda sıkıntı çıkaracağı belli.Lastik alacaklara tavsiyem önce 3-4 adet bayi gezmelerini ve çeşitli model lastikleri incelemeleri.Sonradan petlas,starmaxx ta karar kılsınlar.Şahsen 120 tl ye continental premium contact 5 aldık,oldukça memnunuz.




  • Kimisi almayın arabamı 4 ayda döktü diyor, kimisi alın şu zamandır kullanıyorum harika diyor. Kime inanayım bilemedim. Herhalde parti parti çıkan malların arasında farklılıklar var
  • Lastiğe para kaptırın dünya üzerinde kendini kanıtlamış firmaların kaliteli lastiklerini alın , altınızda Mercedes te olsa sizi yağmurda yola bağlayan 4 tane avuç içi genişliğindeki lastik parçası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 18 Ekim 2013; 10:48:04 >
  • Daha önce bu konuda yorumlarım olmuştur, geçen hafta itibari ile 3 kış kullandığım petlaslar çöpe gitti. Neden derseniz lastik lastiklikten çıktı taşa dönüştü. Çok uyguna almıştım zamanında ama ömrü kısa oldu. Yerine Goodyear Ug8 aldım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüketici olarak lastiğin markasına bakmam, AB etiketine bakarım. Hangisi iyiyse bana uygunsa onu alırım. Bir de bizim yollarda yumuşak lastik pek gitmeyeceğinden yumuşak lastik almam balon falan yapar diye sert lastikler arasında tercih yaparım. 2. el aldığımda Starmaxx Novaro üzerindeydi ve hala öyle. Ama memnun muyum pek değilim. Belki de 2009 üzerimi ondan olabilir ama seneye zaten değiştireceğim lastikleri 4 sene yeterli ki 5 seneyi çıkartırsa ki öyle gözüküyor iyi olacak. Frenajda ıslakta daha iyi tutuyor. Kuru yolda daha endişeli oluyorum belki de aşırı sertleştiğinden olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    Orijinalden alıntı: ampul_patlatan

    Starmaxx mi? 20 bin km iskenceyle gecti... Yalqn olmasin ilk 3-4 bin km pek sikayetim yoktu... Sonrasinda Rulman arizasi olabilir diye servise bile gittim. Oyle ses yapiyordu.. Degistirdikten sonra yakit tuketim ortalamam 0.6-0.7 litre kadar dustu, ses kesildi. michelin primacy 3 taktim. 9 numara lastik.. yol tutustan bir puan kirdim primacy'den..

    Katılıyorum,şahsen kullanmadım ama lastik bayilerini bayi bayi gezip inceledim.100 tl gibi gayet ekonomik bir fiyat ama kalite yok.Zaten pazarlama yönetimi okumuşlar bilir,bir x malını diğerlerinden pahalı yapan markadan sonra gelen ürün kalitesidir.Nasıl %100 Çin menşei ürünler ucuzsa,bunda da aynı politika izlenmiş.

    Üzerindeki Avrupa standartları diğer lastik firmalarından düşük,yanılmıyorsam yakıt tüketimi D ıslak yol tutuş C seviyesindeydi.Hamuru çok sert,öyle böyle değil bildiğiniz odun.Çevremde de dikkatimi çekti genellikle ticari taksiler,araçlar kullanıyor.Binek araçlarda kullananlar çok az.Lastik insana çabucak aşınacak hissi veriyor,lastiğin tabanları ve hamuru anormal sertlikte.Konfor ve yol tutuşunda sıkıntı çıkaracağı belli.Lastik alacaklara tavsiyem önce 3-4 adet bayi gezmelerini ve çeşitli model lastikleri incelemeleri.Sonradan petlas,starmaxx ta karar kılsınlar.Şahsen 120 tl ye continental premium contact 5 aldık,oldukça memnunuz.

    Siz yabancı lastik firmalarının avukatımısınız. Yada onların pazarlamasını mı yapıyorsunuz? Uluslar arası stadartlarda lastik üretimi yapan bir firma bu kadar mı kötülenir? Geçmişteki devrim arabalarını da sizin gibiler ürettirmemiş demek. Şiddetle kınıyorum sizin zihniyetinizdeki insanları. Bu ülkenin sizin gibilere ihtiyacı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gezginbur -- 18 Ekim 2013; 12:09:46 >




  • kırşehir petlasspor vardı eskiden 3.ligde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eric Theodore Cartman.

    Kimisi almayın arabamı 4 ayda döktü diyor, kimisi alın şu zamandır kullanıyorum harika diyor. Kime inanayım bilemedim. Herhalde parti parti çıkan malların arasında farklılıklar var

    Continental, michelin, bridgestone... hepsi aynı makinelerde üretiyor. Firmaların kullandığı farklı bir lastik imal makinası yok... Petles milyar dolar yatırım yaptı bu makinalara.
  • Teşekkür ederim.
  • 16 haziran 2013'te 195/55/16 petlas aldım. Oldukça memnunum. Yakıtım %10 fark etti ama önceki 205/55/16 yokohama c drive ac01'di. Mersin yollarına 24 ay dayanabildi. 8000 km yol yaptım petlas ile ve ilk günkü gibi diyebilirim. Şehiriçi,dışı,köy yolları;kimi zaman boş kimi zaman dolu kullandım 1200 kg aracımı. Belki nazar değecek önceki lastiğim çivi,vida ne varsa kendine çekerdi sanki. 4 lastikte 24 ayda 16 yama oluştu. 45 günde bir vida ya da çivi batardı. Lastikten memnun olmayanlar aracını, kullandığı yeri,kullanım amacını ve ölçüsünü yazarsa sanırım daha objektif bir değerlendirme olur. Şahsen ben çok memnun oldum ve 195/55/16 alırsam petlas'tan şaşmam artık. 205/55/16 H continental aldık astraya ondanda çok memnunuz. İkisinin fiyatı aynıydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 20 Ekim 2013; 19:53:47 >
  • haftaiçi starmax kış lastiği alıyorum 4 tane, araç punto dizel, 185 60 15, 120tl tanesi, var mı itirazı olan arkadaşlar?
  • Puntoya takda bi yorum yap hocam bende degiştirecem banada referans olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    haftaiçi starmax kış lastiği alıyorum 4 tane, araç punto dizel, 185 60 15, 120tl tanesi, var mı itirazı olan arkadaşlar?

    Yok

    Lassa'da da çok güzel kampanyalar var,araştırmanı tavsiye ederim.Bilmem ne kredi kartıyla alana akaryakıt,bonus... hediye diye hatırlıyorum.Babamın eski aracı 93 broadway de 4.5 yılı devirmiş Lassa Atracta vardı.2 defa muayneden o lastikle geçti + hala ilk günkü performansını,yol tutuşunu koruyordu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 21 Ekim 2013; 2:33:16 >
  • yollara hep gece çıktığım için gizli buzlanma riskinden çekiniyorum, yorum yaparım ama ocak şubattan önce zorlu yollar görmeyiz gibi o da sizin işinize yaramaz sanırım
  • Petlası bilmem de
    lassa impetus revo en sağlam lastik seçilmiş
    en yakın rakibinden %20 daha dayanıklı

    lastikte ekonomi sınıfında CONTINENTAL ecocontact5 B B etiket değerine sahip
    lassa nın etiket değerine ulaşamadım

    bende takılı olan lassa revo
    lastik alırsam ikisi arasından seçim yaparım herhalde

    eski kasa punto ya 185 60 14 takılıyor
  • 175-65-15 jant puntoya geçen kış kasım ayında aldım starmaxxları oldukça da memnunum. Evin yanında dik bir yokuş var kış ortasında ordan hiç teklemeden çıktım, yol tutuşu da gayet güzel.
  • bende 205*55*16 starmaxx lastikleri tanesi peşin 130 tl ye aldım. henüz taktırmadım. bu hafta taktırmayı düşünüyorum. daha önce yazlık lastiklerini kullanıp hiçbir sorun yaşamamıştım.
  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.