Şimdi Ara

opel astra egzos gazı gösterge ışığının yanması ne anlama gelir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
55.952
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • opel astra egzos gazı gösterge ışığının yanması ne anlama gelir? az önce aracımda yol alırken böyle bir ışık yandı. kitapçıktan baktığımda egzos gazı emisyon sisteminde arıza var. aracın kitapçığına baktığımda bu durumda egzos gazı emisyon sisteminde arıza var demektir. eğer yanıp söner ise bu ışık katalitik konvertörün hasar görmesine yol açacak bir arıza var demektir yazıyor. bu araca 1 hafta önce lpg taktırmıştı. bu ciddi bir sorunmudur. yol almama engel olacak bir sorunmudur. yoksa aracı hemen kenara mı çekeyim?



  • bu arada bu ışık ara ara yanıp sönüyorda. lpg ile ilgisi de olabilirimi acaba..
  • http://www.skodam.com/download/file.php?id=254

    Bahsettiğiniz ışık bu ise egr valfi arızalı olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi viper17 -- 18 Mayıs 2011; 22:26:19 >
  • evet. kesinlikle bu. ciddi bir sorunmudur. lpg ile ilgisi olabilir mi?
  • adi, pisbir gaz alımı yapmışsınız...
    bundan kaynaklı bir sorun. lpg ustam direksiyon altında bir soket var oradan aletle resetliyor ve bu işaret kayboluyor...
    aracımın -vw passat- servisine gittiğimde egzozda bir sensörün arızalandiğını söyledi... bilmem kaç lira para tutar dediler.200-400 arası birşeydi...
    vw serviste usta motorun roantisini, hareret göstergesini baktı sonra çekişini, gaz yemesini baktı... birşey yok dedi... üzerine 4000 km yol yaptımm...
  • araban yakinda patlayacak !!!!
  • durum takılan lpg ile ilgili lpg taktırdığınız yere gidin tekrar ayar yapılması lazım arıza lambanız yanmış...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yani ben opel servisi değil lpgyi takan yere gideyim öylemidir?
  • bende de bugun bu ısık yandı,bellı bır sure bu ısık yanması ıle seyahhat ettım,sonra bır ara durdum.arabayı markete gırmek ıcın kapattık 5 dakıak kontağı cevırdıkten sonra ısık sonmustu.
  • sıkıntının olması muhtemel nedenleri;
    1-atesleme bobını
    2-egr valfı
    3-katalıtık konvektor
    4-sılındırlerın kurum bağlaması

    benım ıcın gecerlı olan sanırım atesleme bobını olacak,

    zıra lamba bugun yandı ama 3-4 gun once arabayı calıstırırken araba atesleme almamıstı.

    egr valf hakkında bılgım yok ama,

    katalıtık sorunu olması ıcın lambanaın yanıp sonmesı gerekıyor,

    sılındırlerın kurum baglaması dusuk devırlerde kullanım ıle gerceklesıor,benım ıcın bu da olabılır zıra genelde yokus asağı ınerken hep bosa alırdım arabayı ve 1-2-3 vıteslerde benzın tasarruf hesabı dusuk devırlerde kullanırdım.bıraz yuksek devır yapacaz,

    ve sonra carbon clean.
    ama carbon clean'ı 700km once yaptırmıstım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi b_sevki -- 26 Kasım 2011; 22:34:38 >
  • Karbon Clean için daha erken.700 km az bir değer.

    Biraz devirli kullanın olmadı bobinler değişir. Sonuçta elektrik aksamı şakaya gelmez. Yakıt problemi olabilir ama ilk etapta devirli kullanmayı deneyin.
  • Yolda giderken gaza basma esnasinda silkeleme yapıyor mu araç ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Yolda giderken gaza basma esnasinda silkeleme yapıyor mu araç ?

    hayır bana kendısnı hıssettırecek sekılde sılkeleme yapmıyor,ısık gercı sozmus durumda bakalım bırazdan bır tur atacağım durum nedır bır bakayım,

    bobınlerın değişimi mesaketlı bır ıs mııdr?bobın derken atesleme bobınını kastedıyorsunuz değil mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Yolda giderken gaza basma esnasinda silkeleme yapıyor mu araç ?

    Evet arkadaşım aynı ışık benim astra g de ara ara yanıp sönüyor dediğin gibi gaza basıncada silkeleme yapıyor nedir acaba sorunu varmı bilginiz.
  • Arkadaşlar, araca yeni LPG takılmış ise yabancı karışım değerlerinden dolayı EGR motora arıza lambası yaktırır, lakin belli bir km sonra tekrar kendiliğinden söner. Pek dikkate almaya gerek yok açıkçası.

    Ama, yolda giderken araç hem motor arıza lambasını yakıp hemde belli devirler arasında silkeleme yapıyor ise mutlaka ama mutlaka ateşleme sistemi elemanlari tek tek kontrol ettirilmeli ve EGR ile boğaz kelebeği temizletilmelidir.

    Ateşleme bobini değişecek en son eleman. Ona gelene kadar sorununuz sırf EGR ve boğaz temizliği ile bile çözülmüş olacaktır muhtemelen.
  • EGR valfi ise, motor stop da edebilir. Allah korusun kaza yaptırır.
    EGR kalitesiz yakıt kullanıldığında tıkanır. En iyisi iptal ettirmektir.
    Tıkanmayanını görmedim çünkü.
    İptal ettirmenin bir sakıncası yoktur çünkü amaç sadece egsoz gazının kirlilik oranını düşürmek. Otomobilin çalışmasını etkilemez.

    Edit: LPG yi yeni taktırmışsınız orayı görmemişim
    Muhtemelen şu an sorun yok. Üstte yazan arkadaşın söylediklerine aynen katılıyorum. Temizletme kısmı hariç. Temizletseniz bile bir süre sonra yine arıza ışığı yakacaktır EGR. Riski yüksektir, yüksek hızla giderken araç stop edebilir.

    Kolay gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ogün® -- 27 Kasım 2011; 22:06:21 >
  • yakıtı hep shellden alıyorum benım ıcın kalıtesız yakıt sıkkı gecerlı olamaz,ben atesleme bobınınden suphelenıyorum.bırde arabayı sureklı bosta kullanıyorum ondan suphelenıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b_sevki

    yakıtı hep shellden alıyorum benım ıcın kalıtesız yakıt sıkkı gecerlı olamaz,ben atesleme bobınınden suphelenıyorum.bırde arabayı sureklı bosta kullanıyorum ondan suphelenıyorum.

    Hangi istasyondan aldığınızın çok önemi yok. EGR si yüzünden arıza yapmayan astra duymadım desem yeridir. İptal ettirin.
  • egr'nın ıptalı nasıl zorlu bır operasyon mudur?b arada lamba yanmıyor ıkı gundur!


    arabayı bosta kullanmanın bır zararı olur mu?bu konudakı fıkrınız nedır???
  • Aracım 2006 model Opel Astra, Twinport Z16XEP motor. Cumartesi akşamı egzost emisyon ışığı yanmaya başladı, araçta da belirgin bir çekiş düşüşü ve zaman zaman titreme meydana geliyordu. Malesef arıza haftasonuna denk geldiği için fazla araştırma imkanım olmadı, pazar günü Ankara Şaşmaz'da normalde gitmeyeceğim bir servise açık olduğu için gitmek durumunda kaldım, aracı cihaza bağlayıp sorunun ateşleme bobininde olduğunu söylediler. Orjinal GM marka bobin taktırdım ve sorun çözüldü, arıza ışığı söndü, titreme vs kalmadı. Aracımda 2 yıldır lpg takılı ve herhangi bir sorun çıkmamıştı dolayısıyla bu arızayı lpg sistemine bağlamak ne kadar doğru olur bilemiyorum.

    İyi güzel sorunum çözüldü de, sanırım kazık yedim, pazar günü başka seçeneğim olmadığı için 270 TL ödedim. Sizce fiyat çok mu yüksek?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.