DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Bireysel Emeklilikten 10 Yıldan Önce Ayrılanlardan Kesilen %15 Kesintinin Ödenmesi
3.100
Cevap
69
Favori
329.040
Tıklama
Tüm Forumlar >> Sıcak Fırsatlar >> Sıcak Fırsatlar >> Diğer Fırsatlar >> Bireysel Emeklilikten 10 Yıldan Önce Ayrılanlardan Kesilen %15 Kesintinin Ödenmesi
Sayfaya Git:
Sayfa: <<< önceki 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      3132 Mesaj
      20 Nisan 2012 18:57:56
      eski bireysel emeklilik çalışanımdan aldıgım bilgi stopajın kalkacagı,3 aylık geçiş süreci olacagı yönünde.herhangi bir kaybın olmayacagını söylüyor kendisi.üstüne bireyselde coşma beklediklerinide

      ekledi.bilgi aldıkça eklerim buraya.


      _____________________________

    • Teğmen
      213 Mesaj
      20 Nisan 2012 20:20:43
      http://www.alitezel.com...dex.php?sid=yazi&id=5345



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oaston -- 20 Nisan 2012; 20:22:58 >
      _____________________________

    • Yarbay
      7444 Mesaj
      20 Nisan 2012 23:33:10
      ALİ BABACAN:
      -''Geri ödemede sadece getiri üzerinden vergilendirme yapılacak''-

      Birikimlerin geri ödenmesi aşamasında da önemli bir değişikliğe gidildiğini belirten Babacan, vergilendirmenin sadece getiri üzerinden yapılacağını bildirdi.

      Devlet katkısını, sistemde uzun süre kalmayı özendirecek şekilde kademeli olarak geri çekiş hakkı verileceğini aktaran Babacan, burada amacın sistemde daha çok kişinin olmasını sağlamak olduğunu ifade etti.

      -''Devlet katkı payına ilk 3 yıl boyunca dokunulamayacak''-

      Devlet katkı payına ilk 3 yıl boyunca dokunulamayacağını dile getiren Babacan, üçüncü yılın sonunda yüzde 15'lik,
      altıncı yılın sonunda yüzde 35'lik,
      10. yılda yüzde 60'lık kısmın çekilebileceğini ve nihayet emeklilikte devlet katkı payının tamamına erişmenin mümkün olacağını söyledi. ''

      ...
      YANİ AYLIK 80 TL YATIRIRSAM.
      3-6 YIL ARASINDA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 3 TL DEVLET VERECEK.
      6-10 YIL ARASINDA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 7 TL DEVLET VERECEK. ( YATIRDIĞIM PARANIN %10 U BİLE DEĞİL.)
      10 YILDAN SONRA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 12 TL DEVLET VERECEK.
      ANCAK 10 YIL YATIRIP YAŞ I BEKLEYİP 56 YAŞINDAN SONRA SİSTEMDEN ÇIKARSAM 20 TL VERECEK.
      (ince bir ayrıntı: dikkat ederseniz 56 yaşında emekli olursam demedim, sistemden çıkarsam dedim. çünkü BES emeklilik değil, para biriktirme sistemidir.)
      ..........
      MEZARDA EMEKLİLİK GİBİ BİŞEY..
      ..........
      BU ARADA sadece getiri üzerinden vergilendirme yapılacak OLMASI GEÇ DE OLSA ÇOK İYİ BİR GELİŞME..





      _____________________________

      halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi
      olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi...

      “Ümitvar olunuz! Şu istikbâl-i inkılâbat içerisinde en gür seda İslâm’ın sedası olacaktır”
    • Android Beta Kullanıcısı
      1726 Mesaj
      21 Nisan 2012 08:20:56
      Nasıl bir iyileştirme bu anlayamadım. Hepimiz dert yanıyoruz. Ne yapmaya çalışıyor bu adamlar!


    • Binbaşı
      1990 Mesaj
      21 Nisan 2012 08:30:09

      quote:

      Orijinalden alıntı: dangerous

      Nasıl bir iyileştirme bu anlayamadım. Hepimiz dert yanıyoruz. Ne yapmaya çalışıyor bu adamlar!

      Aynen katılıyorum. Gelir Vergisi muafiyetinden yararlananlar için çok kötü oldu. Ben şahsen ayrılmayı düşünüyorum.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      | Ford Grand C-Max Tit X 1.6 TDCI | Iphone 5 | Ipad Mini Retina Wifi 4G | Samsung 40C650 LCD TV |
    • Android Beta Kullanıcısı
      1726 Mesaj
      21 Nisan 2012 08:33:21
      quote:

      Orijinalden alıntı: ERPmühendisi



      Alıntıları Göster


      Aynen katılıyorum. Gelir Vergisi muafiyetinden yararlananlar için çok kötü oldu. Ben şahsen ayrılmayı düşünüyorum.

      Ben gireli daha 2 ay oldu. 2 kere ödeme yaptım. Daha yolun başında pek bir avantajının kalmaması benim açımdan çok kötü oldu. Acaba gerçekleşecek bu değişimden dolayı, kayıpsız ayrılmalara olanak sağlarlar mı? Zannetmiyorum ama...


    • Binbaşı
      1990 Mesaj
      21 Nisan 2012 08:39:31

      quote:

      Orijinalden alıntı: dangerous


      Alıntıları Göster


      Ben gireli daha 2 ay oldu. 2 kere ödeme yaptım. Daha yolun başında pek bir avantajının kalmaması benim açımdan çok kötü oldu. Acaba gerçekleşecek bu değişimden dolayı, kayıpsız ayrılmalara olanak sağlarlar mı? Zannetmiyorum ama...

      Bence şu an durdurun, en azından 2 aylık ödemeniz yanar. Bence bu konuda davalar açılacaktır. Siz eski sisteme göre giriş yaptınız ve sistem değişti, muhakak dava açanlar olacaktır.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      | Ford Grand C-Max Tit X 1.6 TDCI | Iphone 5 | Ipad Mini Retina Wifi 4G | Samsung 40C650 LCD TV |
    • Teğmen
      213 Mesaj
      21 Nisan 2012 08:53:02
      quote:

      Orijinalden alıntı: lordford50

      ALİ BABACAN:
      -''Geri ödemede sadece getiri üzerinden vergilendirme yapılacak''-

      Birikimlerin geri ödenmesi aşamasında da önemli bir değişikliğe gidildiğini belirten Babacan, vergilendirmenin sadece getiri üzerinden yapılacağını bildirdi.

      Devlet katkısını, sistemde uzun süre kalmayı özendirecek şekilde kademeli olarak geri çekiş hakkı verileceğini aktaran Babacan, burada amacın sistemde daha çok kişinin olmasını sağlamak olduğunu ifade etti.

      -''Devlet katkı payına ilk 3 yıl boyunca dokunulamayacak''-

      Devlet katkı payına ilk 3 yıl boyunca dokunulamayacağını dile getiren Babacan, üçüncü yılın sonunda yüzde 15'lik,
      altıncı yılın sonunda yüzde 35'lik,
      10. yılda yüzde 60'lık kısmın çekilebileceğini ve nihayet emeklilikte devlet katkı payının tamamına erişmenin mümkün olacağını söyledi. ''

      ...
      YANİ AYLIK 80 TL YATIRIRSAM.
      3-6 YIL ARASINDA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 3 TL DEVLET VERECEK.
      6-10 YIL ARASINDA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 7 TL DEVLET VERECEK. ( YATIRDIĞIM PARANIN %10 U BİLE DEĞİL.)
      10 YILDAN SONRA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 12 TL DEVLET VERECEK.
      ANCAK 10 YIL YATIRIP YAŞ I BEKLEYİP 56 YAŞINDAN SONRA SİSTEMDEN ÇIKARSAM 20 TL VERECEK.
      (ince bir ayrıntı: dikkat ederseniz 56 yaşında emekli olursam demedim, sistemden çıkarsam dedim. çünkü BES emeklilik değil, para biriktirme sistemidir.)
      ..........
      MEZARDA EMEKLİLİK GİBİ BİŞEY..
      ..........
      BU ARADA sadece getiri üzerinden vergilendirme yapılacak OLMASI GEÇ DE OLSA ÇOK İYİ BİR GELİŞME..




      Bu anlattıkların sadece işin devlet ayağı, birde sigorta şirketinin iç etmeye yönelik düşük getirili fonlarının yanısıra, Fon İşletim Gider Kesintisi, Yönetim Gider Kesintisi, Giriş Aidatı vs vs gibi keyfi tırpanlarını da katarsan eline Üçün Biri kalıyor..
      Ücretliler için BES zaten kesinlikle bitmiştir, bireysel bağlamda ise devlet-şirket elele yeni cari açık kapatma projesidir.. potansiyel yeni "key" mağdurları tuzağıdır..


      _____________________________

    • Çavuş
      87 Mesaj
      21 Nisan 2012 15:40:20
      Merhaba Arkadaşlar,
      Biz bu sistemde sigorta şirketlerinin fon getirilerinin düşük olduğunu ısrarla söylüyoruz. Ancak forumdaki bazı sigorta şirketi çalışanı forumdaşlar bunun aksini (bilerek) savunuyorlardı. Sonunda bu konuda Habertürk gazetesinde tam da bu konuyu işleyen ve açıklayan bir haber yayınlandı. Bu haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. İşin özü vatandaş prim yatırır ve size güvenir, ancak aptal yerine konduğunu anlarsa sizi affetmez. Yani artık sigorta şirketleri sebatkar bes müşterileri istiyorlarsa, fon getirilerini daha karlı hale getirecekler ve daha makul masraflar tahsil edecekler.

      Haberin Adresi: http://ekonomi.habertur...k-bu-getiriye-bahane-yok


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aegean.nomad -- 21 Nisan 2012; 15:43:10 >
    • Android Beta Kullanıcısı
      1726 Mesaj
      21 Nisan 2012 16:00:45
      quote:

      Orijinalden alıntı: aegean.nomad

      Merhaba Arkadaşlar,
      Biz bu sistemde sigorta şirketlerinin fon getirilerinin düşük olduğunu ısrarla söylüyoruz. Ancak forumdaki bazı sigorta şirketi çalışanı forumdaşlar bunun aksini (bilerek) savunuyorlardı. Sonunda bu konuda Habertürk gazetesinde tam da bu konuyu işleyen ve açıklayan bir haber yayınlandı. Bu haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. İşin özü vatandaş prim yatırır ve size güvenir, ancak aptal yerine konduğunu anlarsa sizi affetmez. Yani artık sigorta şirketleri sebatkar bes müşterileri istiyorlarsa, fon getirilerini daha karlı hale getirecekler ve daha makul masraflar tahsil edecekler.

      Haberin Adresi: http://ekonomi.habertur...k-bu-getiriye-bahane-yok

      Haberde yer alan

      KALMAK ZORUNDA MIYIM?
      BES'te yeni sistem açıklanırken, Habertürk'ü arayan birçok BES katılımcısından yeni sisteme yoğun itiraz var. Verdikleri 100 TL'nin 25 TL'sinin ay sonunda geri alacakları vaadiyle BES'e girdiklerini ve sözleşmelerinin bu yönde olduğunu belirten birçok BES katılımcısı, yeni sisteme zorla geçmek istemiyor. Sistem tamamen değişeceği için, eski katılımcıların ya sistemden cezasız çıkmasına izin verilmesi ya da eski sistemde devam etmelerine izin verilmesi isteniyor.

      bölümü uygulanabilir mi? Eğer cezasız çıkma olayı olursa hiç düşünmeden çıkarım sistemden.


    • Onbaşı
      30 Mesaj
      21 Nisan 2012 16:09:29
      Yeni emeklilik sisteminin ne zaman yürürlüğe giriceğini bilen varmı ? Yürürlüğe girer girmez cezasız bir şekilde çıkmak istiyorum. İki senedir yeterinde kesinti ödedim çünkü.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1362 Mesaj
      21 Nisan 2012 16:13:47
      dönem dönem düşük miktarlarla çıkmak çok kötü, 10 sene sonunda da tamamını alamaması çok kötü daha önce sormuştum atlandı, tekrar sorayım: devletin verdiği para başka bir hesapta yatarken buna da vade konacakmı olduğu gibi kalacaksa hiç anlamı yok sistemin..


      _____________________________

      Alışkanlık yapar: http://www.sondakikaindirimi.com/
    • Yüzbaşı
      268 Mesaj
      23 Nisan 2012 20:14:51
      quote:

      Orijinalden alıntı: aegean.nomad

      Merhaba Arkadaşlar,
      Biz bu sistemde sigorta şirketlerinin fon getirilerinin düşük olduğunu ısrarla söylüyoruz. Ancak forumdaki bazı sigorta şirketi çalışanı forumdaşlar bunun aksini (bilerek) savunuyorlardı. Sonunda bu konuda Habertürk gazetesinde tam da bu konuyu işleyen ve açıklayan bir haber yayınlandı. Bu haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. İşin özü vatandaş prim yatırır ve size güvenir, ancak aptal yerine konduğunu anlarsa sizi affetmez. Yani artık sigorta şirketleri sebatkar bes müşterileri istiyorlarsa, fon getirilerini daha karlı hale getirecekler ve daha makul masraflar tahsil edecekler.

      Haberin Adresi: http://ekonomi.habertur...k-bu-getiriye-bahane-yok


      1. Fon getirileri her zaman uzman kişi bireysel yatırımlarından düşük olur, sadece BES değil tüm fonlar için geçerlidir bu durum. Piyasaların ayakta kalabilmesi için gizli bir kaidedir. Birbirlerini fonlarlar... Hantaldırlar... Kişi kendisi yönetebiliyorsa ne ala.
      2. Ancak BES de şirket değiştirme bunun için vardır. Bakıp takip edip her açıdan başarılı olana geçiş yapılsın diye. Ancak benim gözlemlediğim, halkımız henüz fonları iyi yönetemiyorsunuz gerekçesiyle şirket değiştirmeye başlamamış (şu ana kadar sadece YGK nedeniyle ki aslında FİGK ve fon performansı uzun vadede daha etkendir). Zamanla bu kültür de yerleşir diye bekliyordum (EGM BES yaptıranların profiline bakınca muhtemeldi ve oldukça da umutluydum) ancak son açıklamalardan sonra bilemiyorum ne olur, kimse kalır mı sistemde o profilden.
      3. Gazatedeki yayın biraz taraflı olmuş, kimsenin de hakkını yemeyelim. Dikkatlice bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız...
      4. Örneğin BES sözleşmemin olduğu şirketlerden biri hisse fonunun içinde hangi hisseden ne kadarlık yatırım yapılmış açık açık veriyor, bakar beğenirsen devam edersin. Hatta birkaç ay önce çok güzel hisse fonları çıkardı, fonlarından bir tanesi tamamen temettü dağıtan şirketlerin hisseleri, yani aslında benim hisse senedi portfoyümün nerdeyse aynısı...

      Bu arada, piyasaları takip edenler Mittal'in Eregli hisse blok satışını bilirler. Acaba blok satış yapılırken hangi şirketin hisse fonu portfoyünde yüklü Eregli vardı hangisinde asgari düzeyde? Küçük yatırmcı yakalandı ve bir günde %10 kaybetti.

      Fonlar böyle.

      Yeni geleceği söylenen sistem ile ilgili olarak ise:

      1. Şirketimle Cuma günü görüştüm (bir tanesiyle). Daha birkaç gün önce kendilerine resmi bildirimler ulaşmaya başlamış. Henüz pekçok şey net değil.
      2013 Ocak ayında başlayacakmış. Yani yeni sisteme kadar mevcut şartlarla devam.... Bu önemli, bu sene de vergi avantajından faydalanmaya devam etmeliyiz, şu aşamada ayrılmak mantısız olur.
      2. Devletin stopajdan vazgeçmeye pek niyeti yok gibi. (mevcut sözleşmeler için) Ancak burada bir problem var. Herkes sözleşmesini incelesin, sözleşmemizdeki şartlara göre biz bunu imzaladık. Yeni sistem yeni sözleşme ile olmalı, eski sözleşmeler nasıl fesh edilecek??? Alternatif sunulmalı, isteyen eski sistemden devam etmeli, isteyen yeni sisteme geçmeli, isteyen de anapara stopajsız sistemden ayrılabilmeli. Aksi takdirde mevcut sözleşmeler konusu ciddi problem olacak...
      3. Birkaç gün içinde daha detaylı bilgi de almaya çalışacağım. Ancak şu ana kadar netleşmeyen detaylar çok fazla.
      4. Hesaplarıma göre, (yalnız bu benim portfoyüm içindir, herkes kendi hesabını kendi yapmalı) yeni sistem 6-10. seneler arasında eskisine göre avantajlı duruma geçiyor. 10. seneden sonraki durum 56 yaşına olan uzaklığa bağlı. Yani bana göre değil...

      Yeni sistem, benim gibi vergi avantajı için sistemde olup da yüksek katkı payı ile yüksek vergi avantajı olanlar için çok ama çok kötü. Peki kimler için iyi?

      - öğrenciler
      - ev hanımları
      - düşük vergi ödeyenler/hiç vergi ödemeyenler
      - Ar-ge personeli
      - %15'lik vergi diliminde kalan, %27-35 grubuna geçemeyen çalışanlar (ancak bu gelir düzeyinde de uzun süre lazım olmayacak parayı sisteme aktaracak kişi sayısı da ülkemiz şartlarında pek azdır).

      Bu durumda, %27-%35 vergi diliminde olanlar için sistemden çıkışlar başlayabilir. Bu olunca da sistemdeki kişi sayısı artmasına karşın toplam fon büyüklüğü olumsuz etkilenecek. Yönetimin bunu istemeyeceği muhakkak. Dolayısıyla her ne kadar mevcut sistemdekilerin çıkmamasını sağlamalı (ya çıkışta %15 stopaj ile korkutarak yada alternatif sunarak teşvik ederek) diye düşünsek de, çok ama çok önemli bir nokta:

      Mevcut sistemde vergi iadeleri hazineden her ay nakdi olarak bize dönüyorken, yeni sistemde sadece "sanal" bir meblağ bir yerlerde gözüküyor olacak. Yani, şimdi kimsye sıcak para vermeyeyim de 20-30 sene sonra Allah Kerim... mantığı... o da ilerideki iktidarın sorunu olur zaten...

      Herşey netleştikten sonra ince ince ince hesaplayıp karar verilecek... Paylaşıma devam, fikir alışverişine devam...

      BES şirketlerinin işi bence yeni sistemle birlikte çok ama çok zor olacak...Yeni ürünü nasıl pazarlayacaklar çok merak ediyorum, dokunamadığım para benim param değildir... onun yerine %15 stopajımı öder istediğim zaman paramı alırım daha mantıklı nasıl olsa onu vergi indrimi olarak zaten almıştım...--------------


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      268 Mesaj
      23 Nisan 2012 20:20:07
      quote:

      Orijinalden alıntı: terbüyesüzcanavar

      dönem dönem düşük miktarlarla çıkmak çok kötü, 10 sene sonunda da tamamını alamaması çok kötü daha önce sormuştum atlandı, tekrar sorayım: devletin verdiği para başka bir hesapta yatarken buna da vade konacakmı olduğu gibi kalacaksa hiç anlamı yok sistemin..


      net olmayan çok şey var ancak onları da istediğin fonda değerlendirebiliyor olman lazım, seçim senin olmalı, yıllık %7 enflasyonla bile 20-30 yıl sonra o para sıfıra iner.

      Burada da sorular bitmiyor aslında. Atıyorum x sene sonra, devletin verdiği anapara 1.000 TL iken ben yanlış fon seçimleri yaptım ve zara ettim, 750 liraya düştü. Hangisinin %xx oranına dokunabileceğim??? 1.000 mi 750 mi?--


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      268 Mesaj
      23 Nisan 2012 20:23:36
      quote:

      Orijinalden alıntı: dangerous


      Alıntıları Göster


      Haberde yer alan

      KALMAK ZORUNDA MIYIM?
      BES'te yeni sistem açıklanırken, Habertürk'ü arayan birçok BES katılımcısından yeni sisteme yoğun itiraz var. Verdikleri 100 TL'nin 25 TL'sinin ay sonunda geri alacakları vaadiyle BES'e girdiklerini ve sözleşmelerinin bu yönde olduğunu belirten birçok BES katılımcısı, yeni sisteme zorla geçmek istemiyor. Sistem tamamen değişeceği için, eski katılımcıların ya sistemden cezasız çıkmasına izin verilmesi ya da eski sistemde devam etmelerine izin verilmesi isteniyor.

      bölümü uygulanabilir mi? Eğer cezasız çıkma olayı olursa hiç düşünmeden çıkarım sistemden.

      henüz net değil... ne olacağı belli değil... hele bi bazı şeyler açığa çıksın, ondan sonra karar verilir. Ocak 2013 gibi gözüküyor başlama zamanı, bu şekilde erkenden ortaya atılarak kamu tepkisi ölçülüyor da olabilir...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      268 Mesaj
      23 Nisan 2012 20:28:07
      quote:

      Orijinalden alıntı: ERPmühendisi



      Alıntıları Göster


      Aynen katılıyorum. Gelir Vergisi muafiyetinden yararlananlar için çok kötü oldu. Ben şahsen ayrılmayı düşünüyorum.

      Genelde aynı görüşleri paylaştık, ayrılarak zarar etmektense konu net olunca daha farklı stratejier geliştirilmeli, zararına çıkmak bize göre değil, hesap kitap yapmadan karar vermemeliyiz (ben de mühendisim). Aklıma gelenlerden biri 10. yıl ile 56. yaş arasını minimize etmek yani her sene (tabii yaşa göre) 6 ay öde 6 ay dondur gibi...

      çıkış için uygun fırsat verirlerse ama mükemmel olurdu (benim %15 stopajım çok büyük para yapıyor, onu hayatta heba edemem...)


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      570 Mesaj
      23 Nisan 2012 20:49:20
      takip. Saygılar.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________


    • Yarbay
      3132 Mesaj
      24 Nisan 2012 15:06:24
      şu an ayrılınca zarar etmiyoruzki,en kötü dava açıp 1 sene civarında alıyoruz paramızı.benim korkum bunun önüne set çekmeleri.

      yoksa gelir üzerinden yüzde 15 mahkeme kararıyla sabit


      _____________________________

    • Binbaşı
      1728 Mesaj
      24 Nisan 2012 17:49:14
      quote:

      Orijinalden alıntı: yasarda


      Alıntıları Göster


      Genelde aynı görüşleri paylaştık, ayrılarak zarar etmektense konu net olunca daha farklı stratejier geliştirilmeli, zararına çıkmak bize göre değil, hesap kitap yapmadan karar vermemeliyiz (ben de mühendisim). Aklıma gelenlerden biri 10. yıl ile 56. yaş arasını minimize etmek yani her sene (tabii yaşa göre) 6 ay öde 6 ay dondur gibi...

      çıkış için uygun fırsat verirlerse ama mükemmel olurdu (benim %15 stopajım çok büyük para yapıyor, onu hayatta heba edemem...)

      ...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -YağmurAdam- -- 25 Nisan 2012; 8:40:41 >
      _____________________________

      Xiaomi ipad kırılmaz ekran koruyucu, otg ve kablolar - 5 tl'den başlıyor

      http://forum.donanimhaber.com/store.asp?mem=604546
    • Binbaşı
      1990 Mesaj
      24 Nisan 2012 18:18:42

      quote:

      Orijinalden alıntı: aegean.nomad

      Merhaba Arkadaşlar,
      Biz bu sistemde sigorta şirketlerinin fon getirilerinin düşük olduğunu ısrarla söylüyoruz. Ancak forumdaki bazı sigorta şirketi çalışanı forumdaşlar bunun aksini (bilerek) savunuyorlardı. Sonunda bu konuda Habertürk gazetesinde tam da bu konuyu işleyen ve açıklayan bir haber yayınlandı. Bu haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. İşin özü vatandaş prim yatırır ve size güvenir, ancak aptal yerine konduğunu anlarsa sizi affetmez. Yani artık sigorta şirketleri sebatkar bes müşterileri istiyorlarsa, fon getirilerini daha karlı hale getirecekler ve daha makul masraflar tahsil edecekler.

      Haberin Adresi: http://ekonomi.habertur...k-bu-getiriye-bahane-yok

      Aylar önce yazdım bu yazıyı üstüme alıyorum.

      1. Sigorta çalışanı değilim, buyrun gelin şirketime.
      2. Endüstri Mühendisiyim, Allah'a şükür matematiğim kuvvetli, hesap yapabiliyorum.
      3. Gazetelerde bu yazan haberlerde hemen balıklama dalıp inanıyor musnuz cidden?

      Örnek :
      IMKB 100
      31.12.2003 endeks 18.625
      30.12.2011 endeks 51.266

      getiri %275, hesap bilen gazetemiz bunu %394 beyan etmiş, inanmaya devam... IMKB %394 kazanmışken BES'in hisse senedi fonları %244 değer kazanacak, milyonlarca kişi hiç farketmeyecek, bizler koyunuz para yatıran salaklarız yani? Az iki hesap yapın güzel kardeşim, hesap yapamıyorsanızz da başkalarına sen bilerek insanları kandırıyorsun YALANI ATMAYIN!!! Bilgi sahibi olmadan YORUM SAHİBİ OLMAYI!!!

      Fonlarınızı karşılaştırmak için http://emeklilik.egm.org.tr/?sid=60


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      | Ford Grand C-Max Tit X 1.6 TDCI | Iphone 5 | Ipad Mini Retina Wifi 4G | Samsung 40C650 LCD TV |
    • Yüzbaşı
      268 Mesaj
      24 Nisan 2012 19:52:55
      ERPMühendisi, ben de Endüstri mühendisiyim, meskektaşız... bakış aılarımız da benzer...

      Bu arada BES fonları diğer fonlardan çok çok daha iyi yönetiliyor, haber biraz taraflı yapılmış, zaten hiçbir ky o şekilde kar edemez kolay kolay, borsayla ilgilenmeyen arkadaşlar tam olarak anlayamazlar ne demek istediğimi...

      herneyse, bizim şu yeni sisteme bir formül bulmamız lazım, iyi olan bir bu vardı benim için o da gidiyor elden...


      _____________________________

    • Er
      0 Mesaj
      24 Nisan 2012 22:16:22
      Ben dava süresini geçirdiğim için garanti davayı kaçırdım. Aşağıda GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI'nın hukuksal kaideler için hazırladığı bir broşür var. Okumak isteyene aşağıda veriyorum.
      (Okumaya üşenenler için)
      Dava açmak için para hesabınıza geçince 30 gün içinde dava açın
      ya da
      Üst makama (Maliye Bak.) şikayet yoluyla maliye bakanlığına dilekçe yazıp 60 gün bekleyin. Çünkü bu süreyi kullama hakları var ve cevap vermeyecekler. Yine 30 gün içnde dava açın. Süre geçince para yanıyor.



      GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
      Mükellef Hizmetleri Daire Başkanlığı
      Yayın No: 067
      Haziran 2008
      Ayrıntılı bilgi için
      Vergi İletişim Merkezi’nin
      444 0 189 no’lu telefon hattına
      başvurabilirsiniz.
      www.gib.gov.tr 444 0 189
      Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
      MükelleİfiÇnİ İNdaDriE BKaİşLvEuRru Yolları 3
      GİRİŞ ...................................................................................... 5
      VERGİ İDARESİNCE YAPILAN TARHİYATLARDA
      MÜKELLEFLERİN İDARİ BAŞVURU YOLLARI ............... 6
      UZLAŞMA ............................................................................. 7
      Hangi Hallerde Uzlaşmaya Başvurulur? ..................................................7
      Tarhiyat Sonrası Uzlaşma ..........................................................................8
      Uzlaşmanın Kapsamı ...................................................................................8
      Uzlaşma Talebi .............................................................................................9
      Uzlaşma Görüşmelerine Kimler Katılabilir? ....................................... 10
      Uzlaşmanın Sonuçları .............................................................................. 10
      - Uzlaşmanın Kesinliği ve Dava Konusu Yapılamaması ........ 10
      - Uzlaşmanın Temin Edilememesi veya
      Uzlaşmaya Varılamaması ........................................................... 11
      - Vergi Mahkemelerinde Dava Açma ....................................... 11
      - Uzlaşılan Vergi ve Cezaların Ödenmesi ................................ 12
      Uzlaşma konusu yapılan vergi ve cezalarda uzlaşma
      gerçekleşmişse ....................................................................... 12
      Uzlaşma vaki olmamışsa ve yargı yoluna gidilmemişse .... 12
      CEZADA İNDİRİM ............................................................. 13
      Cezalarda İndirimden Yararlanmanın Şartları .................................... 13
      Teminat Olarak Neler Gösterilebilir? ............................................. 14
      Cezalarda İndirim Uygulaması ....................................................... 15
      Uzlaşma ve Cezalarda İndirim ............................................................... 15
      ÜST MAKAMLARA BAŞVURU ........................................ 16
      Üst Makamlara Başvuru .......................................................................... 16
      Şikayet Yoluyla Maliye Bakanlığına Başvuru ........................................ 18
      Üst Makamlara Başvuru ve Şikayet Yoluyla
      Maliye Bakanlığı’na Başvurulmasında Dava Açma Süreleri .............. 18
      4 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
      MİSYONUMUZ
      Toplumsal refahın artırılmasına destek sağlamak üzere yeterli geliri adalet,
      tarafsızlık, verimlilik ilkeleri çerçevesinde toplamak, vergi sisteminin
      basitleştirilmesi ve uyumun artırılmasına katkıda bulunmak ve mükellefe
      kaliteli hizmet sunmaktır.
      VİZYONUMUZ
      Her türlü ekonomik yapı ve aktiviteyi geliştiren, kavrayan; güvenilir, etkin,
      şeffaf, küresel boyutta öncü ve örnek bir idare olmaktır.
      TEMEL DEĞERLERİMİZ
      Vizyonumuza ulaşırken, Gelir İdaresinin tüm çalışanlarının görevlerini yerine
      getirmede esas alacağı temel değerlerimiz şunlar olacaktır:
      Güvenilirlik
      Adalet
      Tarafsızlık
      Etkinlik (Hız, esneklik ve verimlilik)
      Saydamlık
      Sorumluluk Bilinci
      Çözüm Odaklılık
      Yetkinlik
      Sürekli Gelişim
      Katılımcılık
      Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
      Mükellefin İdari Başvuru Yolları 5
      GİRİŞ
      Bu broşürün hazırlanma amacı; idare ile yükümlü ya da ceza muhatabı
      arasındaki uyuşmazlıkların, yargı organlarına intikal etmeden başlangıç
      aşamasında çözümlenmesi yollarını göstermektir.
      Broşürde; mükellefler vergi dairesince yapılan tarhiyatlarda, dava konusu
      olabilecek idari işlemler için yargıya başvurmadan önce vergi dairesi ile
      aralarındaki uyuşmazlıkların doğrudan Vergi Dairesi veya Maliye Bakanlığı’na
      başvurarak nasıl gidereceklerini bulabileceklerdir
      Vergi dairesince yapılan tarhiyatlar dolayısıyla kesilen vergi cezalarında
      hangi oranda indirim yapılabileceği, hangi konularda uzlaşmaya gidilebileceği,
      üst makamlara hangi şartlarda başvurulabileceği ve mükelleflerin bu süreçte
      karşılaştığı sorunlar ve çözümlerine broşürde yer verilmiştir.
      Mükellefin idari başvuru yolları “Uzlaşma”, “Üst Makamlara Başvurma”,
      ve “Cezada İndirim” ana başlıkları altında ele alınmıştır.
      Bu broşürün siz değerli mükelleflere sağlıklı ve pratik bilgiler vererek
      bilinçli bir şekilde hareket etmenize katkıda bulunacağını umuyor, çalışma
      hayatınızda başarılar diliyoruz.
      6 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
      VERGİ İDARESİNCE YAPILAN TARHİYATLARDA
      MÜKELLEFLERİN İDARİ BAŞVURU YOLLARI
       UZLAŞMA
      - TARHİYAT SONRASI UZLAŞMA
       ÜST MAKAMLARA BAŞVURMA
       CEZALARDA İNDİRİM
      Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
      Mükellefin İdari Başvuru Yolları 7
      UZLAŞMA
      Uzlaşma, ikmalen, re’sen veya idarece yapılan tarhiyatlarda,
      mükelleflerin adlarına yapılan tarhiyatı yargıya intikal ettirmeden önce vergi
      idaresi ile tahakkuk edecek vergi ve ceza hususunda anlaşmak için
      başvurabilecekleri idari bir müessesesidir.
      Uzlaşmanın amacı, ikmalen, re’sen veya idarece tarh edilen vergi ve
      kesilen cezalarda dava yoluna başvurulmaksızın vergi idaresi ile
      mükellefin anlaşması suretiyle vergi alacağının bir an önce hazineye intikal
      etmesini sağlamaktır.
      Uzlaşma, vergi idaresinin tek taraflı olarak yaptığı idari bir işlem değildir.
      İdari işlemler hakkında yargı yoluna gidilmesine rağmen uzlaşılan hususlar
      hakkında yargı yoluna gidilememektedir.
      Hangi Hallerde Uzlaşmaya Başvurulur?
      Mükellefler tarafından vergi ziyaına sebebiyet verilmesinin aşağıda
      belirtilen nedenlerden herhangi birinden kaynaklanmış olduğu ileri sürülerek
      uzlaşmaya başvurulabilir.
       Tarhiyatta, Vergi Usul Kanunu’nda yer alan vergi hataları veya bunlar
      dışında her türlü maddi hatanın bulunması,
       Yetkili makamların mükellefe yazı ile yanlış izahat vermiş olması ve
      bir hükmün uygulanma tarzında yetkili makamların görüş ve kanaatini
      değiştirmiş veya bu hükme ait bir içtihadın değişmiş olması nedeniyle
      mükellefin yanıltılmış olması,
       Mükellefin kanun hükümlerini yeterince bilememesi,
       İhtilaf konusu olayda yargı kararları ile idarenin görüş farklılığının
      olması.
      8 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
      Türk vergi sisteminde uzlaşma, tarhiyat öncesi ve tarhiyat sonrası
      olmak üzere iki şekilde düzenlenmiştir. Tarhiyat öncesi uzlaşmaya vergi
      incelemesine dayanılarak salınacak vergi ve kesilecek cezalar konusunda henüz
      vergi salınmadan, ceza kesilmeden gidilmekte, tarhiyat sonrası uzlaşmaya ise
      adına vergi salınan ve ceza kesilen mükellefler başvurabilmektedir. Mükellefler
      bunların yalnızca birinden faydalanabilirler. Bugün itibariyle uzlaşma, Vergi Usul
      Kanununun Ek 1–12 nci maddeleri ile Maliye Bakanlığınca yürürlüğe konulan
      Uzlaşma Yönetmeliği ve Tarhiyat Öncesi Uzlaşma Yönetmeliği’nde yer alan
      düzenlemelere göre yapılmaktadır.
      TARHİYAT SONRASI UZLAŞMA
      Tarhiyat Sonrası Uzlaşma; verginin tarh edilmesi ve cezanın
      kesilmesinden sonra başvurulabilecek bir yol olduğundan Tarhiyat Sonrası
      Uzlaşma olarak adlandırılmıştır. Dolayısıyla Tarhiyat Sonrası Uzlaşmaya
      başvurabilmek için vergi idaresi tarafından verginin tarh edilmesi ve/veya
      cezanın kesilmesi ve mükellefe tebliğ edilmiş olması gerekir.
      Uzlaşmanın Kapsamı
      Tarhiyat sonrası uzlaşmanın kapsamına; vergi daireleri tarafından mükellef
      adına ikmalen, re’sen veya idarece tarh edilen ve vergi dairelerinin tarha
      yetkili olduğu bütün vergi, resim ve harçlar ile bunlara ilişkin olarak kesilecek
      vergi ziyaı cezaları (usulsüzlük ve özel usulsüzlük
      cezalarý ile Vergi Usul Kanununun 359 uncu maddesinde yazýlý
      fiiller nedeniyle tarh edilen vergi ve kesilen ceza hariç) girer.
      Beyana dayanılarak tarh edilen vergilerin uzlaşma konusu yapılması mümkün
      değildir.
      Mükellefler tarafından kanuni süresinden sonra verilen
      beyannameler ile Vergi Usul Kanununun 371 inci maddesine göre
      pişmanlık talepli olarak kabul edilen ancak şartların ihlali nedeniyle
      Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
      Mükellefin İdari Başvuru Yolları 9
      kanuni süresinden sonra verilen beyanname olarak işleme tabi tutulan
      beyannameler üzerinden tahakkuk fişi ile tahakkuk ettirilen vergilere
      ilişkin olarak kesilen vergi ziyaı cezaları da uzlaşma kapsamındadır.
      İkmalen veya re’sen yapılan tarhiyatlarda mahsup dönemi geçmiş
      geçici verginin de bulunması ve bu tarhiyata karşı uzlaşma talep edilmesi halinde,
      uzlaşmanın sağlanması sonucu düzenlenen uzlaşma tutanaklarında (vergi/ceza
      ihbarnamesinde yer almasa bile) mahsup dönemi geçmiş geçici vergi asıllarına
      da yer verilecek, uzlaşılan tutarlar uzlaşma tutanaklarına yazılacak ve uzlaşılan
      tutar için mahsup dönemine kadar gecikme faizi hesaplanacaktır.
      Uzlaşma Talebi
      Uzlaşma talebi;
       Mükellef, vergi sorumlusu veya noterden alınmış vekâletnameye
      dayanarak bunların vekili,
       Tüzel kişiler, küçükler ve kısıtlılarda ise bunların kanuni
      temsilcileri tarafından talep dilekçe ile yetkili uzlaşma komisyonlarına
      veya mükellefin bağlı olduğu vergi dairesine dilekçe ile yapılması
      gerekmektedir.
      Dilekçenin taahhütlü posta ile gönderilmesi de mümkündür.
      Uzlaşma talebi, ihbarnamede yazılı vergi ve cezanın
      tamamı için yapılır.
      Uzlaşma talebi, vergi/ceza ihbarnamesinin tebliğ tarihinden itibaren 30
      günlük süre içerisinde yapılır. Bu süre dolduktan sonra uzlaşma talebinde
      bulunulması mümkün değildir.
      10 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
       Uzlaşma Görüşmelerine Kimler Katılabilir?
       Mükellef, vergi sorumlusu yada noterden alınan vekaletname ile
      bunların vekilleri,
       Tüzel kişiliklerde, küçükler ve kısıtlılarda bunları temsile yetkili
      kimseler,
      katılabilir.
      Uzlaşma sırasında mükellef isterse hukuki bir belgeye dayandırmak
      koşuluyla bağlı olduğu meslek odasından bir temsilci ve 3568 sayılı Serbest
      Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Malî Müşavirlik ve Yeminli Malî Müşavirlik
      Kanununa göre kurulan meslek odasından bir meslek mensubu bulundurabilir.
      (Bu kişiler uzlaşma görüşmelerinde sadece görüş açıklayabilirler, görüşmeler
      sonucunda düzenlenecek tutanaklara imza atamazlar.)
      Uzlaşmanın Sonuçları
       Uzlaşmanın Kesinliği ve Dava Konusu Edilememesi
      Uzlaşma tutanakları kesin olup, gereği vergi dairesince hemen yerine
      getirilir. Üzerinde uzlaşılan ve tutanakla tespit edilen hususlar hakkında dava
      açılamıyacağı gibi hiçbir merciye şikayette de bulunulamaz.
      Uzlaşmaya varılması halinde uzlaşmaya varılan vergi
      ve vergi ziyaı cezasına karşı dava açılamaz.
      Uzlaşma tutanağının vergi dairesine intikali üzerine tarh ve tebliğ edilmiş
      vergi ve ceza, uzlaşılan vergi miktarına göre düzeltilir.
      Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
      Mükellefin İdari Başvuru Yolları 11
       Uzlaşmanın Temin Edilememesi veya Uzlaşmaya
      Varılamaması
      Uzlaşma talebinde bulunan mükellef, uzlaşma talep ettiği vergi için ancak
      uzlaşma sağlanamazsa ya da temin edilemezse yargı yoluna başvurabilir.
      Uzlaşmanın vaki olmadığına dair tutanağa idarenin nihai teklifi yazılır.
      Mükellef dava açma süresinin sonuna kadar teklif verilen vergi ve cezayı kabul
      ettiğini yazılı olarak bildirirse bu takdirde uzlaşma sağlanmış sayılır.
      Uzlaşmanın temin edilememesi halinde, aynı vergi için yeniden
      uzlaşma talebinde bulunulamaz.
       Vergi Mahkemelerinde Dava Açma
       Uzlaşmanın vaki olmaması durumunda mükellef, uzlaşmanın
      sağlanamadığını gösteren tutanağın tebliğinden itibaren genel
      hükümler dairesinde yetkili vergi mahkemesinde dava açabilir.
       Aynı vergi ve vergi ziyaı cezası için uzlaşma talebinin yanı sıra dava da
      açılmışsa, dava, uzlaşma işleminin sonuca bağlanmasından önce vergi
      mahkemelerince incelenmez, herhangi bir nedenle incelenir ve karara
      bağlanırsa bu karar hükümsüz sayılır.
       Uzlaşmaya varılması halinde bu durum mahkemeye bildirilir ve davanın
      incelenmeden reddolunması sağlanır.
       Ancak dava açma süresi bitmiş veya 15 günden az kalmış ise, bu süre
      tutanağın tebliğinden itibaren 15 gün olarak uzar.
       Mükellefin daha önce hem dava açmış hem de uzlaşma talep etmiş
      olması halinde ise uzlaşmanın sağlanamaması üzerine vergi dairesince
      uzlaşmanın vaki olmadığı vergi mahkemesine bildirilir.
      12 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
       Uzlaşılan Vergi ve Cezaların Ödenmesi
      Uzlaşma konusu yapılan vergi ve cezalarda uzlaşma gerçekleşmişse;
      Buna ilişkin olarak düzenlenen uzlaşma tutanağı vergi ve cezaların
      ödeme zamanlarından önce mükellefe tebliğ olunmuşsa normal vade
      tarihlerinde, ödeme zamanları kısmen veya tamamen geçtikten sonra tebliğ
      olunmuşsa ödeme süreleri geçmiş olanlar uzlaşma tutanağının tebliğinden
      itibaren bir ay içinde,
      Uzlaşma vaki olmamışsa ve yargı yoluna gidilmemiş ise;
       Taksit zamanlarından önce tahakkuk etmiş olması halinde, taksit
      süreleri içinde,
       Taksit sürelerinin tamamen geçmesinden sonra tahakkuk etmiş olması
      halinde, tahakkuk tarihinden itibaren bir ay içerisinde,
       Taksit süresinin kısmen geçmesinden sonra tahakkuk etmiş olması
      halinde, yalnızca süresi geçen taksit için, tahakkuk tarihinden
      itibaren bir ay içerisinde,
       Memleketi terk edenler, ölenler ve benzeri haller dolayısıyla
      mükellefiyetleri kalkanlar adına ikmalen, re’sen veya idarece tarh
      olunan vergiler bakımından, tahakkuk tarihinden itibaren bir ay
      içerisinde,
       Uzlaşma başvurusuna konu edilen vergi ve vergi ziyaı cezasının, dava
      açma süresinin bittiği tarihten itibaren bir ay içerisinde,
      ödenmesi gerekir.
      Uzlaşılan vergi miktarına, normal vade tarihinden uzlaşma tutanağının
      imzalandığı tarihe kadar geçen süre için ayrıca Vergi Usul Kanununun 112 nci
      maddesine göre gecikme faizi hesaplanır.
      Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
      Mükellefin İdari Başvuru Yolları 13
      Üzerinde uzlaşılması sonucu tahakkuk ettirilen vergi ve bu
      vergiye ilişkin hesaplanan gecikme faizi ile vergi ziyaı cezasının vadesinde
      ödenmemesi uzlaşmayı geçersiz kılmaz. Ancak, süresinde ödenmeyen vergi ve
      ceza için, gecikme zammı ile tahsilat işlemine devam edilir.
      CEZADA İNDİRİM
      Mükelleflerle vergi idaresi arasında çıkabilecek uyuşmazlıkların yargı
      yoluna gitmeden çözümlenmesinin diğer bir yolu da cezada indirim
      uygulamasıdır.
      Mükellefler ve adlarına ceza kesilmiş bulunanlar, Vergi Usul
      Kanunu kapsamına giren tüm vergi, resim ve harçlara ilişkin cezalar hakkında
      ihbarnamenin kendilerine tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içinde cezada
      indirim için Vergi Dairesine başvurabilirler. İndirim müessesesinden sadece
      mükellef veya vergi sorumlusu olan ceza muhataplarının yararlanma imkânı
      bulunmaktadır.
      İndirim uygulamasından yararlanılabilecek cezalar vergi ziyaı,
      usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezalarıdır.
      Cezalarda İndirimden Yararlanmanın Şartları
       İhbarnamenin tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içinde ilgili vergi
      dairesine başvurulması,
       İndirim konusu yapılan cezanın dava konusu yapılmamış olması.
      Tebliğ üzerine dava açılmasına rağmen, dava açma süresi içinde, vergi
      mahkemesince henüz karar verilmemiş olması koşuluyla, davadan
      vazgeçilmesi halinde cezada indirim talebinde bulunulabilir,
      14 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
       Belirtilen süre içinde vergi aslı ve indirimden arta kalan cezanın
      ödenmesi,
       Mükellefin, dava açma süresi içinde uzlaşma isteminde bulunması
      ve uzlaşma tutanağı imzalanmadan uzlaşma talebinden vazgeçtiğini
      beyan etmesi halinde cezada indirim talebinde bulunma hakkı vardır.
      Fakat hem cezada indirim hem de uzlaşmadan yararlanma hakkı
      yoktur. Mükellef vergi ziyaına kaçakçılık sayılan fiillerle sebebiyet
      verirse bu tarhiyat için ceza indirimi hükümlerinden yararlanabilir,
      uzlaşma hükümlerinden ise yararlanamaz,
       Talepte bulunan mükellefin, ikmalen, re’sen veya idarece tarh edilen
      vergi veya vergi farkı ile vergi ziyaı cezası ya da usulsüzlük ve özel
      usulsüzlük cezalarının indirimden sonra kalan kısmını vadesinde veya
      6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkındaki kanununun 10.
      maddesinde sayılan teminatlardan herhangi birini göstermek koşuluyla
      vadenin bitiminden itibaren 3 ay içinde ödemesi gerekmektedir.
      Teminat olarak neler gösterilebilir?
       Para,
       Bankalar ve özel finans kurumları tarafından verilen süresiz teminat
      mektupları,
       Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen devlet iç borçlanma senetleri veya
      bu senetler yerine düzenlenen belgeler,
       Hükümetçe belli edilecek Milli esham ve tahvilat (Bu esham ve tahvilat,
      teminatın kabul edilmesine en yakın borsa cetvelleri üzerinden
      %15 noksanıyla değerlendirilir.)
      Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
      Mükellefin İdari Başvuru Yolları 15
       İlgililer veya ilgililer lehine üçüncü şahıslar tarafından gösterilen ve
      alacaklı amme idaresince haciz varakalarına müsteniden haczedilen
      menkul ve gayrı menkul mallar.
      Mükellef ödeyeceğini bildirdiği vergi ve vergi cezasını belirtilen süre
      içinde ödemez veya dava konusu yaparsa bu madde hükmünden faydalandırılmaz.
      İndirim talebinde bulunan mükellefe talepte bulunduğu vergi ve ceza indirim
      uygulaması sırasında vergi aslı miktarında herhangi bir indirim söz konusu
      olmayıp, sadece cezada indirim uygulanmaktadır.
      Cezalarda indirim uygulanması;
       Vergi ziyaı cezasında birinci defada yarısı, müteakiben kesilenlerde
      üçte biri,
       Usulsüzlük veya özel usulsüzlük cezalarının üçte biri indirilir
      UZLAŞMA ve CEZALARDA İNDİRİM
      Mükellefler tarafından adlarına ikmalen, re’sen veya idarece yapılan
      tarhiyata karşı Vergi Usul Kanunu ile kendisine tanınmış olan uzlaşma veya ceza
      indirimi talep etme haklarından herhangi birinden faydalanmak için vergi/ceza
      ihbarnamesinin tebliğ tarihini takip eden 30 günlük süre içerisinde başvurabilir.
      Tarhiyata karşı Vergi Usul Kanunu’nun 376 ncı maddesinde öngörülen ceza
      indirimi talebinde bulunulursa;
       Vergi ziyaı cezasında birinci defada yarısı, müteakiben kesilenlerde
      üçte biri,
       Usulsüzlük veya özel usulsüzlük cezalarının üçte biri,
      indirilir.
      16 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
      Mükelleflerce bu madde hükmüne göre tarhiyata karşı ceza indirimi
      talebinde bulunulmuşsa söz konusu tarhiyata karşı ayrıca uzlaşma talebinde
      bulunulamaz. Uzlaşma talep edilmesi halinde ise ceza indirimi talebinde
      bulunma imkanı bulunmamaktadır. Diğer bir ifade ile mükellefler yukarıda
      belirtilen haklardan ikisini birden kullanamaz sadece birisini kullanabilir.
      Vergi/ceza ihbarnamesinin tebliğ tarihinden itibaren 30 günlük süre
      içerisinde adına yapılan tarhiyata karşı uzlaşma talebinde bulunan mükellef yine
      bu süre içerisinde, uzlaşma talebinden vazgeçtiğini bir dilekçe ile bildirerek,
      ceza indirimi talebinde bulunabilir.
      ÜST MAKAMLARA BAŞVURU
      Üst Makamlara Başvuru
      Vergi uyuşmazlıklarında, dava açılmadan önce idari bünyede yapılacak
      başvuru için; İYUK Md. 11, üst makamlara veya üst makamın bulunmadığı
      hallerde, işlemi yapmış olan idari makama başvuruyu düzenlemektedir. Ayrıca
      vergi uyuşmazlıklarında şikâyet yoluyla Maliye Bakanlığına da müracaat edilebilir.
       İlgililer tarafından idari dava açılmadan önce; idari işlemin
      kaldırılması, geri alınması, değiştirilmesi veya yeni bir işlem yapılması
      üst makamdan, üst makam yoksa işlemi yapmış olan makamdan, idari
      dava açma süresi içinde istenebilir.
       İdarenin 60 gün içinde bir cevap vermemesi durumunda istek
      reddedilmiş sayılır.
       İsteğin reddedilmesi veya reddedilmiş sayılması halinde dava açma
      süresi yeniden işlemeye başlar ve başvurma tarihine kadar geçmiş
      süre de hesaba katılır.
      Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
      Mükellefin İdari Başvuru Yolları 17
      Mükelleflerin üst makamlara başvuruda bulunması tamamen kendi
      isteğine bağlıdır.
      Üst makamlara başvurabilmek için mükelleflere konu bakımından
      herhangi bir sınırlama getirilmemiştir.
      Üst makamlara başvuru, işlemi yapan idari birimin üst makamına,
      işlemi yapan makamın üst makamı yoksa işlemi yapan makama yazılı
      olarak yapılmalıdır. Mükellefler Vergi Dairesinin işlemlerine karşı Vergi Dairesi
      Başkanlıklarına, Vergi Dairesi Başkanlığı olmayan yerlerde ise Defterdarlıklara
      başvurulabilirler.
      Üst makama başvuru dava açma süresi ile kısıtlanmıştır. Doğrudan
      dava konusu yapılabilecek işlemle ilgili dava açma süresi geçirildikten sonra
      üst makama başvuruda bulunulması mümkün değildir. Süreden sonraki başvuru
      dava açma süresini durdurmaz.
      Üst makama dava açma süresi içinde yapılmış olan başvuru,
      dava açma süresini açık veya zımni cevap alınıncaya kadar durdurur.
      Duran süre, cevabın alındığı veya bekleme süresinin dolduğu tarihi izleyen
      günden başlayarak kaldığı yerden (yeniden değil) işlemeye başlar.
      İdarenin bekleme süresi içinde cevap vermemesi dava açma süresinin
      kaldığı yerden işlemesini başlatır. Bekleme süresi geçtikten sonra idare tarafından
      verilecek red cevapları ilgililere yeniden dava açma hakkını doğurmaz.
      Vergi Dairesinin işlemlerine karşı üst makamlara başvuru vergi
      davası açmak için belirlenmiş süreler içinde yapılmalıdır. Mükelleflerin üst
      makamlara başvuruda bulunması vergi davası açma süresini durdurmaktadır.
      18 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
      Üst makamın isteği reddetmesi durumunda ya da isteğin reddedilmiş
      sayılması durumunda durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye
      başlar. Üst makam, talep sahibinin talebine 60 gün içinde cevap vermezse talep
      reddedilmiş sayılacaktır. Bu durumda, 60 günlük bekleme süresinin dolmasından
      itibaren dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye devam edecektir.
      Şikâyet Yoluyla Maliye Bakanlığına Başvuru
      Yapılan vergi hatalarını dava açma süresi içinde idareye veya yargı
      merciine götürmeyen mükelleflerin dava açma süresi geçtikten sonra bu
      mercilere başvurma hakkı kalmamaktadır. Bu aşamadan sonra mükellefler
      ancak şikayet yoluyla Maliye Bakanlığına başvurabilirler.
      Maliye Bakanlığı vergi mahkemesinde dava açma süresi geçtikten sonra
      vergi, resim ve harçların tarh, tahakkuk ve ödeme emri ile haciz işlemlerini
      içeren tahsilat aşamasında yapılan vergi hataları dolayısıyla düzeltme
      talepleri reddolunan mükelleflerin şikayet taleplerini incelemektedir. (VUK
      Madde:124)
      Mükelleflerin şikayet taleplerine Maliye Bakanlığının açık veya zımni red
      cevap vermesi üzerine dava açma hakkı yeniden doğmaktadır.
      Üst Makamlara Başvurma ve Şikayet Yoluyla Maliye Bakanlığına
      Başvurulmasında Dava Açma Süreleri
      Dava açma süresi, özel kanunlarında ayrı süre gösterilmeyen hallerde
      Danıştay’da ve idare mahkemelerinde altmış ve vergi mahkemelerinde ise otuz
      gündür.
      Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
      Mükellefin İdari Başvuru Yolları 19
      Bu süreler;
       İdari uyuşmazlıklarda; yazılı bildirimin yapıldığı,
       Vergi, resim ve harçlar ile benzeri mali yükümler ve bunların zam
      ve cezalarından doğan uyuşmazlıklarda: Tahakkuku tahsile bağlı olan
      vergilerde tahsilatın; tebliğ yapılan hallerde veya tebliğ yerine geçen
      işlemlerde tebliğin; tevkif yoluyla alınan vergilerde istihkak sahiplerine
      ödemenin; tescile bağlı vergilerde tescilin yapıldığı ve idarenin dava
      açması gereken konularda ise ilgili merci veya komisyon kararının
      idareye geldiği;
      tarihi izleyen günden başlar.
      Adresleri belli olmayanlara özel kanunlarındaki hükümlere göre ilan
      yoluyla bildirim yapılan hallerde, özel kanununda aksine bir hüküm bulunmadıkça
      süre, son ilan tarihini izleyen günden itibaren onbeş gün sonra işlemeye
      başlar.
      İlanı gereken düzenleyici işlemlerde dava süresi, ilan tarihini
      izleyen günden itibaren başlar. Ancak bu işlemlerin uygulanması üzerine
      ilgililer, düzenleyici işlem veya uygulanan işlem yahut her ikisi aleyhine birden
      dava açabilirler. Düzenleyici işlemin iptal edilmemiş olması bu düzenlemeye
      dayalı işlemin iptaline engel olmaz.
      GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yahabe -- 24 Nisan 2012; 22:17:52 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      597 Mesaj
      24 Nisan 2012 22:58:02
      Arkadaşlar şimdi benim bireysel emeklilikte 30.000 tlm var diyelim 10 yıl önceden ayrılsam %15 i mi ne kesiliyordu bu artık kesilemeyecek mi ne oldu ben anlamadım


      _____________________________

      Parmah bassah ?
    • Binbaşı
      1990 Mesaj
      25 Nisan 2012 00:16:24

      quote:

      Orijinalden alıntı: HurtLocker

      Arkadaşlar şimdi benim bireysel emeklilikte 30.000 tlm var diyelim 10 yıl önceden ayrılsam %15 i mi ne kesiliyordu bu artık kesilemeyecek mi ne oldu ben anlamadım

      Yeni sistemde yatirdigin pra ve nemasi icin öyle olacak. Devletin yrtirdigi ve nemalandirgi parada kesinti olacak

      Ama gelelim eskiden girip birikimi olanlar ne olcak? Orada bir netlik yok. Aslinda gorunen %15 kesinti olmayacagi yonde ama boyle bir durumda sistemde olup yuzde 27 ve yuzde 35 dilime girenler kesinlikle sistemden cikacaklar. Onlarin cikmamasi icin ya eski sisteme devam ettirme ya da yine yuzde 15 kesinti dusunebilirler. Beklenip gorukecek. Aslinda bu yonde ciddi bir kamuoyu olusmazsa bizim icin kotu senaryo olusabilir.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      | Ford Grand C-Max Tit X 1.6 TDCI | Iphone 5 | Ipad Mini Retina Wifi 4G | Samsung 40C650 LCD TV |
    • Çavuş
      87 Mesaj
      25 Nisan 2012 12:11:49
      quote:

      Orijinalden alıntı: ERPmühendisi



      Alıntıları Göster


      Aylar önce yazdım bu yazıyı üstüme alıyorum.

      1. Sigorta çalışanı değilim, buyrun gelin şirketime.
      2. Endüstri Mühendisiyim, Allah'a şükür matematiğim kuvvetli, hesap yapabiliyorum.
      3. Gazetelerde bu yazan haberlerde hemen balıklama dalıp inanıyor musnuz cidden?

      Örnek :
      IMKB 100
      31.12.2003 endeks 18.625
      30.12.2011 endeks 51.266

      getiri %275, hesap bilen gazetemiz bunu %394 beyan etmiş, inanmaya devam... IMKB %394 kazanmışken BES'in hisse senedi fonları %244 değer kazanacak, milyonlarca kişi hiç farketmeyecek, bizler koyunuz para yatıran salaklarız yani? Az iki hesap yapın güzel kardeşim, hesap yapamıyorsanızz da başkalarına sen bilerek insanları kandırıyorsun YALANI ATMAYIN!!! Bilgi sahibi olmadan YORUM SAHİBİ OLMAYI!!!

      Fonlarınızı karşılaştırmak için http://emeklilik.egm.org.tr/?sid=60

      Merhaba ERPMühendisi,

      Ben de şahsen tek taraflı haberciliğin hatalı olduğunu farklı konulardaki tecrübelerimden biliyorum. Maalesef bizim ülkemizde habercilik çoğu zaman birinin demeç vermesi, reklâm yapması, karalaması vs. kısaca tek taraflı bilgi aktarması şeklinde oluyor. Doğru bir habercilik yapılsa bile başka bir kaynaktan doğrulatmak veya yorumlatmak daha faydalı olacaktır. Burada sadece gazete haberine değil, bireysel emeklilik sistemine yatırılan paraya ve getirisine de şahsen ve bizzat bakmak lâzım.

      Misal, siz düzenli geliri olan birisiniz. İnşaallah yaşlanınca emekli olacaksınız. Eliniz ayağınız tutuyorken SSK/ES/Bağkur dışında başka bir enstrümanla tasarruf ederek yaşlılığa hazırlanmak istiyorsunuz. Devlet piyasadaki finans ve sigortacılık kurumlarıyla anlaşarak, bir sistem geliştiriyor ve adına bireysel emeklilik sistemi (BES) deniyor. Bu sisteme vatandaşın yani sizin ileride kullanmak üzere uzun vadeli tasarrufta bulunmak üzere taksit taksit aylık para yatırması bekleniyor. Vatandaş olarak sizler de buna "A, ne kadar cazip ve mantıklı bir yatırım/tasarruf imkânı!" diyerek katılıyorsunuz. Her ay gelir vergisinden indirim imkânı da var (çoğu kişi için bu % 15-20 civarında gerçekleşiyor). En az on yıl ve 56 yaşından sonra biriktirdiğiniz paraları toplu olarak veya aylık taksitler halinde geri almanız mümkün. Kısaca bireysel emeklilik sistemi (BES) bu.

      Buraya kadar her şey çok iyi. Ancak vatandaş tasarrufunu arada bir kontrol etmek istiyor ve yatırdığına, getiriye ve enflasyona ve karşılaştırma amacıyla diğer tasarruf/yatırım enstrümanlarına bakıyor. Bunu yapınca, kandırıldığını hissedebiliyor veya zannedebiliyor. Bu amaçla BES'ten çıkanlar birinci grubu oluşturuyorlar ve bunlar son zamanlarda çoğaldı. Bir sigorta acentesi bana yatırım enstrümanları konusunda müşterilerine sürekli tavsiyelerde bulunarak yardımcı olduklarını söylemişti ve çok takdir etmiştim, keşke hepsi böyle yapsa. Yatırım enstrümanlarıyla kıyaslandığında gerçek olaylardan yola çıkarak BES şirketlerinin yetkilileri gerçek örneklerle açıklayarak "Biz bu fonları kârlı yöneterek ettirerek vatandaşın tasarrufunu şöyle değerlendiriyoruz." diyebilirler.

      İkinci gruptakiler ise uzun süre sabredemeyenler, işini/gelirini kaybedenler, ev/araba alacaklar gibi kısa bir süre sonra başka sebeplerle toplu nakit paraya ihtiyaç duyanlar vs. Sistemden çıkmak isteyenlerden bir de devletin yatırılan primden %15 kesmek istemesi (bu arada gelir vergisine tabi olmayıp da bes'e katılmış olanlar mağdurların başında) iyice sıkıntılı bir durum oluşturdu. TBMM bu konuda düzenleme yapma gereği hissetti ki, bu gibi tartışmalar başladı.

      İşi finans ve sigorta olan kişilerin bağımsız, dürüst ve adil değerlendirmelerine hiç itirazımız olmaz. Ama reklâm amaçlı, başkalarını yanıltma, karalama amaçlı bilgilendirmeleri doğru bulamayız.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aegean.nomad -- 27 Nisan 2012; 14:19:25 >
    • Binbaşı
      1990 Mesaj
      25 Nisan 2012 13:43:31
      Merhaba,

      İlk mesajınızla bu son mesajları yazan aynı kişi mi diye kullanıcı koduna en az 3 kez baktım. Gazeteler konusunda yazdıklarınız çok çok doğru, yerinde tespitler. Yalnız siz bu gazete haberi gösterek burada yazı yazan bazı arkadaşlara dolaylı yönden dolandırcı(*) demek istediniz. Keşke o gazete haberini paylaşmadan çnce bir iki hesap yapıp doğruluğunu teyit etseydiniz. Veya BES fonlarıyla insanlar kandırılıyor demeden önce bu bilgileri doğrulatsaydınız.

      BES'in kullanım amacı, kimlere avantajlı olduğunu bu sayfada en az 10 kez yazdık, siz de benzer birşeyler yazmışsınız, elinize sağlık. Yalnız burada mesaj yazanlara karşı bir özür dilemek veya en azından yanlış anlamışım ve en en azından ben bu hesapları bilmem, BES fonlar düşük getirili mi yüksek mi hesaplayamam, insanları yanıltmış olabilirim deseniz daha da güzel olurdu.

      (*)
      Türk Ceza Kanunu'nun 157. maddesine göre, "hileli davranışlarla bir kimseyi aldatıp, onun veya başkasının zararına olarak, kendisine veya başkasına bir yarar sağlayan bir kişi" dolandırıcılık suçunu işlemiş olur.
      http://tr.wikipedia.org...B1r%C4%B1c%C4%B1l%C4%B1k


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      | Ford Grand C-Max Tit X 1.6 TDCI | Iphone 5 | Ipad Mini Retina Wifi 4G | Samsung 40C650 LCD TV |
    • Çavuş
      87 Mesaj
      25 Nisan 2012 22:56:47
      Merhaba ERPmühendisi,

      Belki bir iletişim sorunu var, ama sizi istemeden, farkına varmadan veya bilmeden kırdıysam özür dilerim. Amacımız sadece BES'le ilgili bilgi alışverişinde bulunmak.

      İyi geceler


    • Onbaşı
      16 Mesaj
      26 Nisan 2012 08:38:48
      beyler bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.

      babam 20.11.1996 yılında fenerhayat(axaoyak) emeklilik sigortası yaptırmış ve 3 yıl ödeme yapmış daha sonra ödeme yapmamış sigorta sirketine başvurduğu halde yatırdığı paraları alamamış bu paraları alabilirmiyiz faizi il birlikte..


      _____________________________

    • Er
      12 Mesaj
      26 Nisan 2012 13:59:59
      quote:

      Orijinalden alıntı: HurtLocker

      Arkadaşlar şimdi benim bireysel emeklilikte 30.000 tlm var diyelim 10 yıl önceden ayrılsam %15 i mi ne kesiliyordu bu artık kesilemeyecek mi ne oldu ben anlamadım

      Gazetede geçen haberlere göre yeni sitemde sadece getirinin üzerinden yuzde 15 kesilecek, ana paraya dokunulmayacak. Ben de çıkmayı düşünüyorum, yaşım 50, 7 senedir avivasaya ödeme yapıyorum. Yeni sistem cazip görünse bile benim bankalara güvenim yok, fonlar çok kötü kullanılıyor, gun içinde çok alım satım yapılıyor, aracı kurumlarına gelir saglanılıyor.


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      26 Nisan 2012 14:56:01
      quote:

      Orijinalden alıntı: kaiser şoze

      benim için bir avantajı yok. artı emekli olmadan çıktığımda eskisine göre daha çok zarardayım. hepsini dondurdum bakalım.başka enstrümanlara bakıcaz


      arkadaşlarla beraber ceviz dikmeye karar verdik.en iyi yatırım planı bu. devlete asla güven olmaz şak diye değiştiriverdiler bes i.peşin peşin aldığım vergi indirimide kayboldu.yarın bir gün yok para mara vermiyorum da diyebilir bu devlet.


      4-5 kişi birleşip paranız yettiği kadar bi tarla alın sonrada ceviz dikin.10 yıldan sonra gayet verimli bi şekilde ceviz toplamaya başlarsınız. 20 yıl sonra çıkacak kereste bile sizi baya bi tatmin eder . enflasyon karşısında asla ezilmezsiniz .tarla alıyorsunuz .devlet bunuda destekliyor dönüm başına 120 tl veriyor

      illa 50-100dönüm almaya gerek yok 3-5 dönüm her sene alınır .bese verilecek para buraya verilir.20 yılın sonunda 100 dönüm ceviz tarlanız olur.ve siz gerçekten emekli olursunuz .biriken parayı değil tarlanın verdiği ceviz maaşınız olur.




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      268 Mesaj
      26 Nisan 2012 20:27:37
      arıyorum ama netten henüz mevcut katılımcıların geçişi ile ilgili bir bilgiye rastlayamadım...

      elimizde sadece basına verilmiş bir demeç var. zararsız çıkmanın bir yolunu bulmamız lazım, sözleşmelerimiz eski sisteme göre, ama paranın çıkmasını da istemeyecekler, süreç çok sancılı geçeceğe benzer..


      _____________________________

    • Teğmen
      213 Mesaj
      27 Nisan 2012 08:51:21
      quote:

      Orijinalden alıntı: kaiser şoze


      Alıntıları Göster



      arkadaşlarla beraber ceviz dikmeye karar verdik.en iyi yatırım planı bu. devlete asla güven olmaz şak diye değiştiriverdiler bes i.peşin peşin aldığım vergi indirimide kayboldu.yarın bir gün yok para mara vermiyorum da diyebilir bu devlet.


      4-5 kişi birleşip paranız yettiği kadar bi tarla alın sonrada ceviz dikin.10 yıldan sonra gayet verimli bi şekilde ceviz toplamaya başlarsınız. 20 yıl sonra çıkacak kereste bile sizi baya bi tatmin eder . enflasyon karşısında asla ezilmezsiniz .tarla alıyorsunuz .devlet bunuda destekliyor dönüm başına 120 tl veriyor

      illa 50-100dönüm almaya gerek yok 3-5 dönüm her sene alınır .bese verilecek para buraya verilir.20 yılın sonunda 100 dönüm ceviz tarlanız olur.ve siz gerçekten emekli olursunuz .biriken parayı değil tarlanın verdiği ceviz maaşınız olur.






      _____________________________

    • Teğmen
      130 Mesaj
      27 Nisan 2012 10:35:21
      Valla ben cıkacaktım ama karasız kaldım. Şöyle ki illa çıkacam ama kesinti meselesi için mahkeme mahkeme uğraşmak istemiyorum. Eğer zaten vereceklerse paramı şu an hemen geçiş olsunda paramı alayım diye bekliyorum. Yoksa geçişten önce mahkeme dilekçe falan gözümde büyüyor.

      Bence ceviz vb. yatırımlar komik gibi geliyor ama gerçekten çok daha mantıklı. Yarın devlet dese ki desteğimi %25 den %10 a çekiyorum kim ne diyecek.

      BES'in suyu çıktı


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Optimizer -- 27 Nisan 2012; 10:36:12 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1241 Mesaj
      27 Nisan 2012 13:32:50
      Bencede BES benim için bitmiştir. aylık 300 tl yatırıp aylık 70-80 tl ortalama her ay maaşımla beraber alıyordum. 4 yıldır sistemdeyim. 13-14 bin tl civarı bir birikim oldu. Hatlar netleşince kesin ayrılacam. Mahkeme mahkeme bende dolaşmak istemiyorum.


      _____________________________

    • Çavuş
      60 Mesaj
      27 Nisan 2012 14:20:51
      quote:

      Orijinalden alıntı: teknokolik35

      Bencede BES benim için bitmiştir. aylık 300 tl yatırıp aylık 70-80 tl ortalama her ay maaşımla beraber alıyordum. 4 yıldır sistemdeyim. 13-14 bin tl civarı bir birikim oldu. Hatlar netleşince kesin ayrılacam. Mahkeme mahkeme bende dolaşmak istemiyorum.

      4 yıl boyunca her ay bir tam altın almış olsaydın şimdi kenarda yarım kilo altının olurdu. (moralin bozulmasın diye kaç tl ettiğini yazmadım)
      bu bes işi kendi kendine para biriktiremeyenlere göre malesef



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enqazaq -- 27 Nisan 2012; 14:21:20 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1990 Mesaj
      27 Nisan 2012 14:28:59

      quote:

      Orijinalden alıntı: enqazaq


      Alıntıları Göster


      4 yıl boyunca her ay bir tam altın almış olsaydın şimdi kenarda yarım kilo altının olurdu. (moralin bozulmasın diye kaç tl ettiğini yazmadım)
      bu bes işi kendi kendine para biriktiremeyenlere göre malesef


      Hesap yapmayı iyi biliyorsunuz maşallah, öğlen öğlen güldürdünüz beni. Tam altın 220 TL'ye kim satıyorsa alalım çuval çuval :)

      Son yıllarda altın çok prim yaptı, ama yatırım işlerinde prim yaptıktan sonra konuşana değil, öncesinde konuşana değer verilir :)


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      | Ford Grand C-Max Tit X 1.6 TDCI | Iphone 5 | Ipad Mini Retina Wifi 4G | Samsung 40C650 LCD TV |
    • Çavuş
      60 Mesaj
      27 Nisan 2012 14:42:17
      quote:

      Orijinalden alıntı: ERPmühendisi



      Alıntıları Göster


      Hesap yapmayı iyi biliyorsunuz maşallah, öğlen öğlen güldürdünüz beni. Tam altın 220 TL'ye kim satıyorsa alalım çuval çuval :)

      Son yıllarda altın çok prim yaptı, ama yatırım işlerinde prim yaptıktan sonra konuşana değil, öncesinde konuşana değer verilir :)

      teşbihte hata olmaz bi kere
      4 senedir aylık 300 tl ödediğinden yola çıkarak kaba bir hesap yaptım; 2008 de ata 250 liralardaydı..
      aman yanlış anlama işin uzmanı falan değilim
      ama biriktirmeyi bilirim. uzun dönemde altından şaşmamış ve her zaman kazanmış biri olarak bes i yetersiz buluyorum



      _____________________________

    • Binbaşı
      1592 Mesaj
      30 Nisan 2012 18:50:25
      Arkadaşlar ben de ilk fırsatta çıkmak istiyorum.Gram altın talimatı versek sanki daha güzel olacak gibi.Nasıl olsa o altın 10 senede değerlenir.Uzun vadeli yatırımda bes artık bende bitmiştir.Herkes kafasına göre değiştirirse bu iş yürümez.


      Bu arada kazanımlara bakalım.2 yıldır bes teyim ve toplamda param yüzde 4 kadar daha azaldı.Vergi yi bazı aylar alamadım ve toplamda karım çok ama çok düşük.Şimdi çıkarsam da yüzde 15 stopaj odeyecegim.İlk girişte de 220 tl giriş parasını peşim verdim.Allahtan 5 yıl çıkmama karşılıgında ucretsiz girmedim yoksa daha fazla keseceklerdi.

      Sizce bekleyelim mi hemen çıkalım mı ?


      _____________________________

      Citroen C3 2005 1.4 hdi 68hp @140000
    • Binbaşı
      1592 Mesaj
      03 Mayıs 2012 18:20:53
      Ben dayanamayıp bugun çıkış yaptım.Yüzde 15 kesintili de olsa alacagım 1 haftaya.Zararın neresinden donersek kardır.Ben uzun vadeli bir para birikimini istiyorum.Hemen gram altın alım talimatı verip aynı bireysel gibi kredi kartından belli bir kısmıyla altın alacagım.


      _____________________________

      Citroen C3 2005 1.4 hdi 68hp @140000
    • Yüzbaşı
      937 Mesaj
      04 Mayıs 2012 08:32:42
      quote:

      Orijinalden alıntı: gurgenli

      Ben dayanamayıp bugun çıkış yaptım.Yüzde 15 kesintili de olsa alacagım 1 haftaya.Zararın neresinden donersek kardır.Ben uzun vadeli bir para birikimini istiyorum.Hemen gram altın alım talimatı verip aynı bireysel gibi kredi kartından belli bir kısmıyla altın alacagım.



      doğru bir karar berde 3-4 ay oldu çıktım sistemden. nereden dönülürse kardır...


      _____________________________

    • Teğmen
      130 Mesaj
      04 Mayıs 2012 09:14:44
      quote:

      Orijinalden alıntı: fagala


      Alıntıları Göster




      doğru bir karar berde 3-4 ay oldu çıktım sistemden. nereden dönülürse kardır...

      Peki mahkeme işlemlerine başvurdunuz mu süreç nasıl? Zorlayıcı değil ise bende beklemeden çıkıcam?


      _____________________________

    • Binbaşı
      1592 Mesaj
      04 Mayıs 2012 11:00:11
      quote:

      Orijinalden alıntı: fagala


      Alıntıları Göster




      doğru bir karar berde 3-4 ay oldu çıktım sistemden. nereden dönülürse kardır...

      Nasıl da yalvarıyorlar ayrılmayın diye.Ben de yeni sistemi anlattım ve eski sistemdeki kar zarar durumunu anlattım.Bunlar beni sandılar her zamanki tiplerden.Ama donanımhaber li olarak dersimi çalıştıgımı ogrenince kapattı çenesini.

      Bu yeni sistem tam bir fiasko zaten.

      120 tl yatırıyordum zaten 6 tl si kesiliyor.Yıllık kesinti de var onu saymıyorum bile.Para kalıyor 114 tl.1 ay sonunda paraya ekleniyor.FOn getirileri zaten çok kötü durumda.Param eriyip gidecek.Bir gun cıkmak istedigimde bana yüzde 30 unu verecekler bu yüzde 25 lerin.İlerde zaten o hükümet bu paraları hayatta veremeyecek.


      _____________________________

      Citroen C3 2005 1.4 hdi 68hp @140000
    • Binbaşı
      1592 Mesaj
      04 Mayıs 2012 11:02:06
      quote:

      Orijinalden alıntı: Optimizer


      Alıntıları Göster


      Peki mahkeme işlemlerine başvurdunuz mu süreç nasıl? Zorlayıcı değil ise bende beklemeden çıkıcam?

      Benim para çok olmadıgı için ugrasmayaacagım mahkeme ile filan.Size tavsiyem eger paranız coksa odemeyi durdurup bekleyin.Sonra karar verirsiniz.


      _____________________________

      Citroen C3 2005 1.4 hdi 68hp @140000
    • Teğmen
      130 Mesaj
      04 Mayıs 2012 11:02:45
      quote:

      Orijinalden alıntı: gurgenli


      Alıntıları Göster


      Benim para çok olmadıgı için ugrasmayaacagım mahkeme ile filan.Size tavsiyem eger paranız coksa odemeyi durdurup bekleyin.Sonra karar verirsiniz.

      Evet hesabı dondurdum bekliyorum bende. Teşekkürler.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1241 Mesaj
      04 Mayıs 2012 12:18:52
      Benim temmuz ayında yaklaşık 16500 civarı para birikmiş olucak ve 5 yılım doluyor. Sistem değişmeseydi en az 10 yılı doldurup çıkmayı düşünüyordum. Ama durum netleşince sanırım ayrılacağım. %15 kesintiyi kurtarsam süper olucak...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1990 Mesaj
      04 Mayıs 2012 12:50:31
      quote:

      Orijinalden alıntı: Optimizer


      Alıntıları Göster


      Evet hesabı dondurdum bekliyorum bende. Teşekkürler.

      Ben de krediyle ev aldığım için yılbaşında durdurmuştum. 5 yıl dolmasına 1 yıl kamıştı. Ben de beklemedeyim. Muhakak eskilere yönelik bir hak olacaktır, şu an çıkmak yerine dondurup beeklemek en doğrusu.


      _____________________________

      | Ford Grand C-Max Tit X 1.6 TDCI | Iphone 5 | Ipad Mini Retina Wifi 4G | Samsung 40C650 LCD TV |
    • Teğmen
      101 Mesaj
      23 Mayıs 2012 15:14:51
      Ne zaman netleşecek? Bir gelişme var mı?


      _____________________________


      Ben Sporcunun Zeki,Çevik ve aynı zamanda ahlaklısını severim. M.Kemal ATATÜRK


      METİN-ALİ-FEYYAZ
    • Teğmen
      130 Mesaj
      23 Mayıs 2012 15:34:57
      Beklemedeyim bende mahkeme olayı olmasa şimdiye coktan almıştım paramı ama bekliyorum. Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim(iz).


      _____________________________

    • Android Beta Kullanıcısı
      224 Mesaj
      23 Mayıs 2012 20:52:12

      Arkadaşlar,

      Emeklilik şirketinde çalışan müdür seviyesinde bir arkadaşımdan öğrendiğim kadarıyla yeni uygulama 1.1.2013 tarihinde yürürlüğe girecekmiş.


      Henüz kesin olmamakla birlikte (zira henüz Hazine şirketlere bir genelge göndermemiş) Hazine ile sözlü temasların sonucuna göre:


      Bu tarihten sonra BES'ten ayrılmalarda stopaj sadece nema (getiri) üzerinden kesilecekmiş.

      Bu tarihten önce ayrılmalarda stopaj tüm bedel üzerinden kesilecekmiş.


      Bu nedenle arkadaşım 'ayrılacaksan mutlaka yeni yılı bekle, öyle ayrıl' dedi.




      _____________________________

    • Teğmen
      101 Mesaj
      23 Mayıs 2012 21:19:25
      quote:

      Orijinalden alıntı: Başkan2005


      Arkadaşlar,

      Emeklilik şirketinde çalışan müdür seviyesinde bir arkadaşımdan öğrendiğim kadarıyla yeni uygulama 1.1.2013 tarihinde yürürlüğe girecekmiş.


      Henüz kesin olmamakla birlikte (zira henüz Hazine şirketlere bir genelge göndermemiş) Hazine ile sözlü temasların sonucuna göre:


      Bu tarihten sonra BES'ten ayrılmalarda stopaj sadece nema (getiri) üzerinden kesilecekmiş.

      Bu tarihten önce ayrılmalarda stopaj tüm bedel üzerinden kesilecekmiş.


      Bu nedenle arkadaşım 'ayrılacaksan mutlaka yeni yılı bekle, öyle ayrıl' dedi.



      Ben de müşteri hizmetleriyle, sistemden çıkma üzerine yaptığım görüşmede hiç ısrarlı olmadıklarını görünce şaşırmıştım. Demek ki nedeni buymuş. Aralıkta 5 yılım dolacak, yılbaşına kadar bekleyeyim bari.


      _____________________________


      Ben Sporcunun Zeki,Çevik ve aynı zamanda ahlaklısını severim. M.Kemal ATATÜRK


      METİN-ALİ-FEYYAZ
    • Yüzbaşı
      512 Mesaj
      23 Mayıs 2012 21:28:07
      quote:

      Orijinalden alıntı: mandarin


      Alıntıları Göster


      Ben de müşteri hizmetleriyle, sistemden çıkma üzerine yaptığım görüşmede hiç ısrarlı olmadıklarını görünce şaşırmıştım. Demek ki nedeni buymuş. Aralıkta 5 yılım dolacak, yılbaşına kadar bekleyeyim bari.


      Müşteri hiz.leri ile bir alakası yok, %15 i devlet kesiyor.


      _____________________________

    • Android Beta Kullanıcısı
      224 Mesaj
      23 Mayıs 2012 21:49:33


      1.1.2013 tarihine kadar bekleriz beklemesine de, BES fonlarının getirisi maalesef çok düşük.

      Basit banka mevduatına % 11 alınabilen bu ortamda, BES fonlarının getirisi 4 - 5 puan bunun altında kalıyor.

      Ülkede enflasyon % 10.41 iken, BES fonları yıllık %7, %8 getiri vermekten rahatsız olmuyor.


      _____________________________

    • Teğmen
      101 Mesaj
      23 Mayıs 2012 23:04:03
      quote:

      Orijinalden alıntı: osmanyasar


      Alıntıları Göster



      Müşteri hiz.leri ile bir alakası yok, %15 i devlet kesiyor.

      ok


      _____________________________


      Ben Sporcunun Zeki,Çevik ve aynı zamanda ahlaklısını severim. M.Kemal ATATÜRK


      METİN-ALİ-FEYYAZ
    • Binbaşı
      1708 Mesaj
      23 Mayıs 2012 23:30:50
      bende zamanında hata yapıp güneş hayat sigortası yaptırmıştım şimdiki adı vakıfbank hayat sigortası oldu.2 ay sonra on yılım dolacak ve bende paramı çekmek istedim.iki ay sonra paramı çekersem yüzde 9 kesinti olacağı söylendi.bu kesintiyi geri alabilirmiyim yada vermemenin bir yolu var mı ?


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Onbaşı
      27 Mesaj
      27 Mayıs 2012 16:40:51
      arkadaşlar biri yardım ederse sevinirim. 2009 temmuzda sistemden ayrıldım. %15 vergi kesintisi yaklaşık 1850 tl. bunu geri alabileceğimi yeni öğrendim. ama başvuru süresini kaçırdım diye endişeliyim. bu parayı alabilecek durumdaysam nasıl alabileceğimi özetleyebilir misiniz? çok teşekkürler.


      _____________________________

    • Onbaşı
      39 Mesaj
      27 Mayıs 2012 17:01:41
      Ahmet Kıvanç / Gazete Habertürk

      Bireysel Emeklilik Sistemi’nde (BES) köklü değişikliğe gidilirken, devlet, BES'ten ayrılmış olan ve sayıları 450 bine ulaşan vatandaşla da barışmaya hazırlanıyor.

      Devlet, sayıları 450 bini bulan vatandaşa, anaparaları üzerinden kesilen yüzde 15'lik vergiyi iade edecek.
      Bireysel Emeklilik Sistemi'nden (BES) on yıllık süre dolmadan veya 56 yaşından önce ayrılmış olanların anaparaları üzerinden kesilen yüzde 15 vergi iade edilecek. Maliye, 2001 yılından bu yana sistemden erken ayrılan ve sayıları 450 bine ulaşan vatandaşın yüz milyonlarca liralık parasını geri verecek. Konuyla ilgili düzenleme, TBMM Plan Bütçe Komisyonu'nda Bireysel Emeklilik Sistemi’ne ilişkin yasa tasarısı için oluşturulan alt komisyonda verilen önergeyle gerçekleştirildi. Yapılan düzenlemeye göre örneğin, beş yıl boyunca BES'e ayda 150 liradan toplam 10 bin lira yatırmış ve sistemden erken ayrılan bir kişiye 1.500 lira iade yapılacak.

      İADE İÇİN BİR YIL SÜRE
      Söz konusu hak, hayat sigortası poliçeleri için de geçerli olacak. İade hakkından yararlanabilmek için kişilerin bir yıl içinde verginin yatırıldığı vergi dairelerine başvurmaları gerekecek. Daha önce dava açmış olanların ise davalarından vazgeçmeleri koşulu aranacak. Bir yıllık başvuru süresi, yasanın Resmi Gazete'de yayımlandığı tarihten 4 ay sonra başlayacak. Maliye bu süre çerisinde iadelere ilişkin hazırlıklarını tamamlayacak.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1708 Mesaj
      27 Mayıs 2012 17:35:18
      hayat sigortasında süre dolduğu zamanda çıkıldığında yüzde 9 stopaj kesilecekmiş.bu stopajı geri alabilirmiyim ?


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • IOS Beta Tester
      787 Mesaj
      27 Mayıs 2012 17:45:21
      BES'e girmeyi düşünüyordum.. Hatta Anadolu Hayat Emeklilik ile gorustum...yağlandıra ballandıra anlattı..ama internette biraz araştırdığımda soylenilen kesintiler vs insanı korkutuyor... Sanırım ben de katılmayacağımı soylesem iyi olacak..


      _____________________________

    • Onbaşı
      27 Mesaj
      28 Mayıs 2012 09:22:10
      quote:

      Orijinalden alıntı: striker76

      Ahmet Kıvanç / Gazete Habertürk

      Bireysel Emeklilik Sistemi’nde (BES) köklü değişikliğe gidilirken, devlet, BES'ten ayrılmış olan ve sayıları 450 bine ulaşan vatandaşla da barışmaya hazırlanıyor.

      Devlet, sayıları 450 bini bulan vatandaşa, anaparaları üzerinden kesilen yüzde 15'lik vergiyi iade edecek.
      Bireysel Emeklilik Sistemi'nden (BES) on yıllık süre dolmadan veya 56 yaşından önce ayrılmış olanların anaparaları üzerinden kesilen yüzde 15 vergi iade edilecek. Maliye, 2001 yılından bu yana sistemden erken ayrılan ve sayıları 450 bine ulaşan vatandaşın yüz milyonlarca liralık parasını geri verecek. Konuyla ilgili düzenleme, TBMM Plan Bütçe Komisyonu'nda Bireysel Emeklilik Sistemi’ne ilişkin yasa tasarısı için oluşturulan alt komisyonda verilen önergeyle gerçekleştirildi. Yapılan düzenlemeye göre örneğin, beş yıl boyunca BES'e ayda 150 liradan toplam 10 bin lira yatırmış ve sistemden erken ayrılan bir kişiye 1.500 lira iade yapılacak.

      İADE İÇİN BİR YIL SÜRE
      Söz konusu hak, hayat sigortası poliçeleri için de geçerli olacak. İade hakkından yararlanabilmek için kişilerin bir yıl içinde verginin yatırıldığı vergi dairelerine başvurmaları gerekecek. Daha önce dava açmış olanların ise davalarından vazgeçmeleri koşulu aranacak. Bir yıllık başvuru süresi, yasanın Resmi Gazete'de yayımlandığı tarihten 4 ay sonra başlayacak. Maliye bu süre çerisinde iadelere ilişkin hazırlıklarını tamamlayacak.

      bu durumda alamıyorum sanırım başka bir yolu yok mu? haksızlık gibi geliyor.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      780 Mesaj
      28 Mayıs 2012 09:32:16
      2009 da 1 defaya mahsus bes e toplu para ödedim.çıkmayı düşünüyorum ama 2013 mü beklersem kesintiden kurtulurum yoksa hemen müracatımı yapıp kesintimi yaptırıp iade için 2013te mi müracaat etmeliyim?


      _____________________________

Sayfa:   <<     < önceki   7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Sıcak Fırsatlar >> Sıcak Fırsatlar >> Diğer Fırsatlar >> Bireysel Emeklilikten 10 Yıldan Önce Ayrılanlardan Kesilen %15 Kesintinin Ödenmesi
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.