Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (58. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.444
Cevap
2
Favori
97.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ya söylemeyi unuttum benim hatam pardon
    aracım dizel ve turbolu cdtı yani

    spolyer filan diorm bi artısı olur mu
    maksimum ibre 240 biz 230 yapabildik bunu hatta 240 ı aşabilir miyiz??
  • aracım r21 manager.yazın antalyaya gittim donerken kayseriye uradım ordan tekrar ankaraya dondum.hiçbir sorun yokkken dondukten 1 hafta sonra arabayı çalıştırdım ve yaklaşık 5 6 km yol yaptım park ettim bi baktım duman çıkıyo kaputtan.açtım baktım su bidonu patlamış(tam adını bilmiyorum radyatör suyu koyduğumuz bidon).suyun boşalmasını ve bidonun kurumasını bekledim japonla çatlağı kapattım servise kadar sorunsuz gittim hemen deiştirdik bidonu.düzeldi sora 1 hafta geçti bu seferde radyatore giden boru delindi.ve şuan aracım normal harert değerinin biraz üstüne çıkıyo şehir içi trafiğinde.usta kışlık bakım yaptırılırken gelde düşük termostat ve fan müşürü takalım dedi.sence sorun düzelirmi noss?
    2-)arabam çok sallıyo resmen beşik gibi.arkada oturunlar bu durumdan keyif alıyo ama:)) ben kendimi güvende hissetmiyorum.hafif bi eğim olsa bile araba yuksek hızdaysa 90 100 gibi saçmalıycak gibi oluyo.ve yolda giderken direksiyon kendiliğinden sıkı tutmassam sağa sola devamlı hareket ediyo(eğer yol dümdüz deilse)
    3-)yuksek hızda frene dokunduğum zaman tık tık tık vuruyo.ani fren yaparsamda sol teker kitleniyo.hele hafif ıslak zeminde çok temkinli basmassam kesin kitleniyo sol ön teker.
    sorularım bukadar
    cvplarsan çok memnun olurum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ***pert***

    ya söylemeyi unuttum benim hatam pardon
    aracım dizel ve turbolu cdtı yani

    spolyer filan diorm bi artısı olur mu
    maksimum ibre 240 biz 230 yapabildik bunu hatta 240 ı aşabilir miyiz??


    turboyu büyütebilirsin diger chip beyin programlama vb seyleri yaptırmadıysan yaptırabilirsin dizelde motoru degistirmeden baska ne yapılır tam bilmiyorum acıkcası modifiye bakımından

    spoylerin eger hesaplanmıs iyi uygulanmıs spoyler yol tutus icin faydalı olabilir 240 ı aşmanız konusunda bi katkısı olmayacaktır.
  • noss paşam bi cevap versen yukarda sorduğum soruya._o_
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okeyn

    aracım r21 manager.yazın antalyaya gittim donerken kayseriye uradım ordan tekrar ankaraya dondum.hiçbir sorun yokkken dondukten 1 hafta sonra arabayı çalıştırdım ve yaklaşık 5 6 km yol yaptım park ettim bi baktım duman çıkıyo kaputtan.açtım baktım su bidonu patlamış(tam adını bilmiyorum radyatör suyu koyduğumuz bidon).suyun boşalmasını ve bidonun kurumasını bekledim japonla çatlağı kapattım servise kadar sorunsuz gittim hemen deiştirdik bidonu.düzeldi sora 1 hafta geçti bu seferde radyatore giden boru delindi.ve şuan aracım normal harert değerinin biraz üstüne çıkıyo şehir içi trafiğinde.usta kışlık bakım yaptırılırken gelde düşük termostat ve fan müşürü takalım dedi.sence sorun düzelirmi noss?
    2-)arabam çok sallıyo resmen beşik gibi.arkada oturunlar bu durumdan keyif alıyo ama:)) ben kendimi güvende hissetmiyorum.hafif bi eğim olsa bile araba yuksek hızdaysa 90 100 gibi saçmalıycak gibi oluyo.ve yolda giderken direksiyon kendiliğinden sıkı tutmassam sağa sola devamlı hareket ediyo(eğer yol dümdüz deilse)
    3-)yuksek hızda frene dokunduğum zaman tık tık tık vuruyo.ani fren yaparsamda sol teker kitleniyo.hele hafif ıslak zeminde çok temkinli basmassam kesin kitleniyo sol ön teker.
    sorularım bukadar
    cvplarsan çok memnun olurum.


    1)Eger fanında termostata bi sorun yoksa düsük termostat takmanın sorunu cözecegini degil bir sureligine arızayı belki gecirtirebilecegine inanıyorum cunku hararet yapmasına bir sebep varki sogutma sisteminde yada baska bi seyden solayı arac hararet yapıyor bu bulup cözülürse daha saglıklı olur

    2)amortisorler eskimistir degistirirsen düzelir herhalde

    3)Fren sisteminde bir iletim sorunu olabilir ara elemanlar incelenmeli ayarlanmalı




  • saol ilgin için.hararet kounusu çok önemli etraflıca bi baktırıyım arabaya ama vizelerim var vizelerden sora hallolur işallah.
  • 1998 model 1.6 RNE megan motorlu aracım var.2 aydır benzinde 3000 deviri geçince tekleme yapıyor.Araba rölantide çalışırkende gaza ani basıp çekince patırdıyor ve siyah duman atıyor.Yavaş yavaş gaz verince yapmıyor.Araba lpg li lpg ile çalışırken bunu fazala hiissetmiyorum.Buji buji kablosu ,elektorik ateşleme sensörü değişti ancak düzelmedi.Ayrıca rölanti ayarlama sensörü yenisi ile denendi düzdlmedi.Bilgisayara sokuldu arabada birşey çıkmadı.Bu arıza ile ilgili bilgisiolan varsa lütfen bildirsin yoksa çıldıracağım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rinna

    1998 model 1.6 RNE megan motorlu aracım var.2 aydır benzinde 3000 deviri geçince tekleme yapıyor.Araba rölantide çalışırkende gaza ani basıp çekince patırdıyor ve siyah duman atıyor.Yavaş yavaş gaz verince yapmıyor.Araba lpg li lpg ile çalışırken bunu fazala hiissetmiyorum.Buji buji kablosu ,elektorik ateşleme sensörü değişti ancak düzelmedi.Ayrıca rölanti ayarlama sensörü yenisi ile denendi düzdlmedi.Bilgisayara sokuldu arabada birşey çıkmadı.Bu arıza ile ilgili bilgisiolan varsa lütfen bildirsin yoksa çıldıracağım




    Bir cok sey olabilir burdan yanlıs yönlendirmek istemem ama belliki atesleme veya yakıt sisteminde bir sorun var bilgisayarda nasıl cıkmaz arıza verisi iyi bir servise git sanayiye mi gittin servise mi bilmiyorum.Bana kalırsa yakıt sisteminde bir sorun var sensorler beyin ve benzin pompası kontrol edilmeli.




  • "araç şasi sistemleri" hiç bi fikrim yok ... kaynak kitap adı veya bilgi istiyorum ....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kırbıyık

    "araç şasi sistemleri" hiç bi fikrim yok ... kaynak kitap adı veya bilgi istiyorum ....



    Kütüphanem İstanbul da suan isim ve kitap adı vermiyorum o yuzden ama kine müh odasından ve universitelerin kütüphanelerinden bakıp bilgi alabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 1 Kasım 2006; 23:52:50 >
  • selam noss kardeş benim 94 model bi doğanım var.Havalar sıcak iken belli olmuyodu ama şimdi bayağı bi soğudu havalar malum.
    sormak istediğim arabamın hararetinin yükselmeyişi.Araba sıfırdan bende geçen kışlar hiç böyle olmamıştı.çalıştırdıktan sonra yaklaşık bi 45 sn rölantide bekliyorum soğuk diye sonra yola çıkıyorum evle iş arası yaklaşık 20 km ve yol boyunca hararet 50 ile 90 arasındaki noktayı bi türlü geçmiyor.Sebebi nedir acaba_?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joker23

    selam noss kardeş benim 94 model bi doğanım var.Havalar sıcak iken belli olmuyodu ama şimdi bayağı bi soğudu havalar malum.
    sormak istediğim arabamın hararetinin yükselmeyişi.Araba sıfırdan bende geçen kışlar hiç böyle olmamıştı.çalıştırdıktan sonra yaklaşık bi 45 sn rölantide bekliyorum soğuk diye sonra yola çıkıyorum evle iş arası yaklaşık 20 km ve yol boyunca hararet 50 ile 90 arasındaki noktayı bi türlü geçmiyor.Sebebi nedir acaba_?


    Fan mürşülün bozulmus olabir erken acıyorsa fanı yapabilir.


  • Fan mürşülün bozulmus olabir erken acıyorsa fanı yapabilir.

    yoo fanda çalışmıyor
  • Orjinalden alıntı: joker23




    Fan mürşülün bozulmus olabir erken acıyorsa fanı yapabilir.

    yoo fanda çalışmıyor



    50 le 90 arası demissin normal sınırda duruyosa sorun yok ama bunu dısında motoun düsük sıcaklıkta calısıyosa atesleme zamanında gerekli ısı acıga cıkmıyor demektir bujilerini buji kablolarını kontrol ettir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 7 Kasım 2006; 10:31:39 >
  • şasi hakkında sorularım dewam etçek .... :)
    bazı arabalarda motor arka tarafa yerleştiriliyor bunun nedenini sorucaktım?
    bi de arabanın ağırlık merkezi neresidir ve nedeni?
  • Birkaç sorum olacak yardımcı olabilirseniz sevinirim;
    1998 model Peugeot 106 bir hafta kadar önce aldım

    1. Motor soğukken marş almakta zorlanıyor(enjeksiyonlu)

    2. Seyir esnasında örneğin 60 la giderken aracın öne atladığını hissediyorm, yüksek hızlarda farkedemiyorum.

    3. Sinyal verdiğimde firene basınca sinyal yanma hızı artıyor.

    4. Direksiyon çok sert, hidrolik yağına(direksiyon) baktım maxi işeretinin biraz üzerinde. Nedeni bu olabilir mi?

    5. Park ettikten ve motoru durdurduktan sonra şoför altından geldiğini düşündüğüm(ne alaka diyeceksiniz belki ama öle) ve ritmik ve aynı hızlarda devam eden tık tık sesi?

    6. Arada sırada motoru çalıştırıp kalkış yaptığımda kayış sesi geliyor, genelde direksiyonu kırdığımda.. bu durum park ederken kireksiyon kırdığımdada ara sıra oluyor.

    7. Şöfor kapısı ile aracı kilitleyemiyorum.. Ama kilitli iken kilidi aynı kapıdan açabiliyorum. Kilidi değiştirmeli mi? yoksa temizlenmelimi.

    8. Uzaktan kumanda(orjinal kızılötesi) sistemi çalışmıyor, uzaktan kumanda pilleri dolu görünüyor (bir arkadaş piller dolu görünebilir fakat içindeki akım önemli dedi) Sorun araçtarafında olabilirmi.

    9. Trigerin geğiştiğini nereden anlarım(saçma belki ama çaresizim, bu konuda dod bilgi veremedi araç sahibininde no sunu vermediler)

    Yani arkadaşlar çok kötü kazık yedim gibi geliyor ve gece sinirden uyuyamıyorum.. DOD tan aldım birde güvenerek.. Şuan için servise götürecek maddi duruma sahip değilim kendim yapabildiğimi halletmek istiyorum.




  • merhabalar.uzn zamandr forum konularını okuyorm benm ıcın keyıf verıcı ve bılgılendırıcı yanları cok
    emegı gecenlere ve katılanlara tesekkredyrm.
    benm bı sorum olacak
    bende 99 tıpo var gecen yıl shell antıfrız koydum.bu yıl baktırdım bana ustanın dedıgı -25 dereceye kadar sorunsuz kullanmrsın.bulundugum sehr aksaray kısları malumdur...
    bence her yıl degıstırmek ıyı olr gıbı.asıl ogrenmek ıstedgım bu antıfrız ılk kondugunda acaba - kac derece dayanma yada donma ısısı vardır?bılgısı olan varsa paylasrsa sevınırım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kırbıyık

    şasi hakkında sorularım dewam etçek .... :)
    bazı arabalarda motor arka tarafa yerleştiriliyor bunun nedenini sorucaktım?
    bi de arabanın ağırlık merkezi neresidir ve nedeni?


    Motorun one veya arkaya yerlestirilmesi tamamen tasarım asamasında karar verilen ve ona gore tasarım gelistirildi bi secenektir

    Arabanın agırlık merkezi surdaır diyemezsin cunku her arabanın agırlık merkezi farklı yerdedir ama 3 adagı 5 yukarı arabanın orta taraflarına dogru gelir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: odanir

    Birkaç sorum olacak yardımcı olabilirseniz sevinirim;
    1998 model Peugeot 106 bir hafta kadar önce aldım

    1. Motor soğukken marş almakta zorlanıyor(enjeksiyonlu)

    2. Seyir esnasında örneğin 60 la giderken aracın öne atladığını hissediyorm, yüksek hızlarda farkedemiyorum.

    3. Sinyal verdiğimde firene basınca sinyal yanma hızı artıyor.

    4. Direksiyon çok sert, hidrolik yağına(direksiyon) baktım maxi işeretinin biraz üzerinde. Nedeni bu olabilir mi?

    5. Park ettikten ve motoru durdurduktan sonra şoför altından geldiğini düşündüğüm(ne alaka diyeceksiniz belki ama öle) ve ritmik ve aynı hızlarda devam eden tık tık sesi?

    6. Arada sırada motoru çalıştırıp kalkış yaptığımda kayış sesi geliyor, genelde direksiyonu kırdığımda.. bu durum park ederken kireksiyon kırdığımdada ara sıra oluyor.

    7. Şöfor kapısı ile aracı kilitleyemiyorum.. Ama kilitli iken kilidi aynı kapıdan açabiliyorum. Kilidi değiştirmeli mi? yoksa temizlenmelimi.

    8. Uzaktan kumanda(orjinal kızılötesi) sistemi çalışmıyor, uzaktan kumanda pilleri dolu görünüyor (bir arkadaş piller dolu görünebilir fakat içindeki akım önemli dedi) Sorun araçtarafında olabilirmi.

    9. Trigerin geğiştiğini nereden anlarım(saçma belki ama çaresizim, bu konuda dod bilgi veremedi araç sahibininde no sunu vermediler)

    Yani arkadaşlar çok kötü kazık yedim gibi geliyor ve gece sinirden uyuyamıyorum.. DOD tan aldım birde güvenerek.. Şuan için servise götürecek maddi duruma sahip değilim kendim yapabildiğimi halletmek istiyorum.



    1)Havanın soğuk olması moturu etkiler, motorun buji enjektör benzin filtreleri, hava filtrelerinin temiz olması gerekiyor, çoğumuzun atladığı bir konu benzini aldığınız yerin size temiz benzin vermesine dikkat etmeniz gerekiyor, eğer mümkünse bir de akünüzü ölçmeniz sizin için bir merak konusu olmasın, neden derseniz akünüz yeni olabilir ama tam şarj olmayabilir.

    2)öne atlamadan kastınız nedir aracın ani hızlanması mı tam anlamadım.

    3)Elektrik ünitesinde bir sorun olabilir yada şasiye kacak yapıyor olabilir.

    4)Aracınızın genel karakteristigi belkide bole sertlik goreceli bi sey sonucta bazı yerlerde sertlesiyorsa arıza var demektir ama su anda bi sey diyip sizi yanıltmak istemem cunku bu denemeden soylemeyeck bi sey.

    5)O ses fan sesi olabilir tahminimce hemen acıp kapayınca gelmiyosa motordan o ses fan sesidir .

    6)Bu kayısınızın gevsek oldugnu gosteriyor eger pervaneye baglı kayısınız parmagınızla bastıgınızda bas parmagı kadar seviyesinden daha iceri giriyosa gevsektir.

    7)Acıp bakmadan bi sey soylemek gormeden bi sey diyemem.

    8)2 secenek var zaten ya aracta ya kumanda da bunada burdan bi sey demem pek mumkun degil.

    9)malesef bunu anlamanız pek imkanlı degil ancak üstü cok asınmıs filansa degismedigini anlarsınız oda cok eskimis demektir zaten ama bunu servis kayıtları dısında anlamaz pek imkanlı degil.




  • bildiğim kadarı ile karışım oranlarına göre -50-55 lere kadar çıkabiliyor.malum erzurum gibi şehirlerde geceleri -50 ler görülüyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: fmaka

    merhabalar.uzn zamandr forum konularını okuyorm benm ıcın keyıf verıcı ve bılgılendırıcı yanları cok
    emegı gecenlere ve katılanlara tesekkredyrm.
    benm bı sorum olacak
    bende 99 tıpo var gecen yıl shell antıfrız koydum.bu yıl baktırdım bana ustanın dedıgı -25 dereceye kadar sorunsuz kullanmrsın.bulundugum sehr aksaray kısları malumdur...
    bence her yıl degıstırmek ıyı olr gıbı.asıl ogrenmek ıstedgım bu antıfrız ılk kondugunda acaba - kac derece dayanma yada donma ısısı vardır?bılgısı olan varsa paylasrsa sevınırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi de-ka -- 9 Kasım 2006; 23:00:22 >




  • 
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.