Şimdi Ara

AUDİ A3 1.6 SPORTBACK PERFORMANSI ÇOK MU KÖTÜ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
110
Cevap
5
Favori
128.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkercmr

    arkadaşlar slm öncelikle ben audi a 3 almak istiyorum da benim suanda maddi dulumum 40 milyara kadar yolu wal yukardaki rinkleri okuduğumda perpormans olarak yakıt olarak hangisini önelirsiniz ve ben alacı benzınlı alıp lpg taktırmayı düsünüyürom alçağım alacda 2008 asagı olmamasını dikkat edip ve tam alabanın donanımını çözemediğimden hane alka farları toplu olan deilde geniş lemesine bwm 3 20 gibi alkadası olandan düşünüyorum ve celiskeler yasıyorum :D önelilerinizi bekliyorum ve ilk alabam olcak ve hangi aylarda almamı söylersiniz

    Hocam audi başka bir alem. Bi arkadaş demiş "böyle kaliteli bir arabayı ancak 1.6 motorla uygun fiyata alabilirsiniz" diye, aynen öyle. motoru vasattır, ama asla milletin itin kıçına soktuğu gibi de değildir. gaza basınca sırtınız koltuğa yapışmaz ama lpg uyumu, sağlamlığı 10 numara 5 yıldızdır. Ayrıca performansa da Çok takılmamak lazım. Ben a3 1.6 dan sonra yeni leon aldım 1.4 - 140 beygir, gerçekten harika, 3 bin devir yaptığınızda yanınızda yörenizde araba kalmıyor, gazı köklediğinizde diğer arabalar Aynada kayboluyor, pislik yapan ticari Araçları felan bozması çok keyifli Oluyor, ama 1.6 a3 ün yerini asla tutmaz. performans işi nadiren olan bişey, ama Direksiyona oturduğunuzda algıladığınız kalite hissi her zaman yaşanan bişey. temiz bişey bulursanız Affetmeyin, asla pişman olMazsınız.




  • Hocam audi başka bir alem. Bi arkadaş demiş "böyle kaliteli bir arabayı ancak 1.6 motorla uygun fiyata alabilirsiniz" diye, aynen öyle. motoru vasattır, ama asla milletin itin kıçına soktuğu gibi de değildir. gaza basınca sırtınız koltuğa yapışmaz ama lpg uyumu, sağlamlığı 10 numara 5 yıldızdır. Ayrıca performansa da Çok takılmamak lazım. Ben a3 1.6 dan sonra yeni leon aldım 1.4 - 140 beygir, gerçekten harika, 3 bin devir yaptığınızda yanınızda yörenizde araba kalmıyor, gazı köklediğinizde diğer arabalar Aynada kayboluyor, pislik yapan ticari Araçları felan bozması çok keyifli Oluyor, ama 1.6 a3 ün yerini asla tutmaz. performans işi nadiren olan bişey, ama Direksiyona oturduğunuzda algıladığınız kalite hissi her zaman yaşanan bişey. temiz bişey bulursanız Affetmeyin, asla pişman olMazsınız.
  • Valla binip sürene bişey demiyeceğim
    Herkesin beklentisi farklı

    Ama bana kalırsa
    Bu eski 1.6 102 lik motoru yerden yere vuranların büyük bölümü
    Genelde çokda tecrübeli olmayan
    Bu neye göre emsal ( 1.4 tsi gibi yeni teknoloji değil ) 1.6 benzinlilere göre kıyaslama yapacak kadar
    Arkadaşların direk
    Motorun eski olması
    102 nin rakam olarak pek cazip gelmemesi
    8V diyince 8 mi kaldı düşüncesinde olanlardır
    Yoksa alt devirlerde gayet canlı

    Ayrıca kullananların yakıt konusu dışında doğru dürüst şikayeti bile yok
    Adı üstünde 1.6 102 ortalama bir performansdır bu kadar basit
    Düz yolda 180 görsen ne olur görmesen ne olur
    Hadi çok olurun var illa görsün ne kadar gideceksin öyle
    Ben 30000 km yol yapmışım 1 sefer 170 2-3 sefer 160 görmüşüm
    Allaha şükür saçlarımda kestikçe çıkmaya devam ediyo
    180 yapmadım diye gidemediğim bi yer geçemediğim bir arabada olmadı

    Emsallerinde 1-2 lt fazla yakar
    Yakıyoda alırkende ucuza alıyosun
    Yakıyoda sorun çıkarmayacağından neredeyse eminsin kafan rahat

    Hepsini geçtim bu motoru sürekli aşağılayanların sunması gereken alternatif bence dizel olmalıdır.
    gidip tsi dedikten sonra bana mantığı kalmıyo gibi geliyo
    Biraz satış fiyatlarına bakmak gerek
    Alacak kişinin yapacağı km ye bakmak gerek
    Bir sıkıntı olursa çıkabilecek masrafları düşünmek gerek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Belenenses -- 2 Mayıs 2010; 14:16:19 >




  • ne motormuş bu 102
    sanki bundan şikayet eden herkes motor uzmanı

    Kaç yılında yapılmışsa yapılmış
    hitler değil napolyon motoru olsa ne olacak ben onu anlamıyorum

    gücü desen 100hp altında bi ton yeni benzinli motor da var

    *Eski motor diye yeni 100hp motorlardan güçsüzmü ?
    *Eski motor diye çokmu fazla gürültülü çalışıyo

    Eski anladıkta bize 1.5 - 2lt yakıttan başka zararı ne ????

    Yakıtı desen

    senede 25-30000 km yapan kişinin zaten benzinliyle ne işi olur
    senede 10-15000 km yapan içinde ideal oğlu ideal motor.
    aynı arabada farklı benzinli alternatiflerinin fiyatlarına hiç bakmazlarmı.

    1.5-2 lt fazla yakıyoda alırkende ucuz.
    fazla yakıyoda en sorunsuzu
    fazla yakıyoda LPG nin en sevdiği motorlardan

    Mazotluğa gitmek daha iyi o ayrı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Belenenses -- 11 Mayıs 2010; 20:56:24 >
  • Arkadaşlar, Bosnaya gittiğimde orada Bosna savaşında eski golfler ile 3. nesil golflerdi sanırsam...cephane taşıdıklarını anlattılar ve daha ilginci savaşta benzin bulamadıklarından bu hitler motoru dediğiniz motorları zeytinyağı ile çalıştırmışlar. O nedenle performanslarını bilmem hiç kullanmadım ama inanılmaz sağlam oldukları kesin.
  • 1.6 8 valflik 200.000 kmde olan bi aracım vardı hatta içinde 1 1.5 litre yag kalmış aldıgımda bakmamıştım yagına suyuna ona ragmen beni her istedigim yere götürdü içine altı yetişkin bindik rampalara vurdum o haliyle 3 ten aşagı düşmedi ben performansından memnundum....
    Senin alacagın 0 km araç motor sıfır yakıt sistemi sıfır alayı sıfır beygirler istekli ve hepsi hayatta ,benim aracın 102 beygirinden büyük ihtimalle 25'i pastırma sucuk olmuştu ona rağmen güzeldi performansı 170-180 rahat basıyordu şehir içinde (boş yollarda).......
    Yakıt olarak kafana takmayacaksan ralli yapmayacaksan seni diger 1.6 ların bir çoguna rezil etmez...

  • O kasanın güzelliğini kaldırmıyor o motor dostum..


  • Tamamen beklentiyle ilgili..

    Kimine göre süratli olabilir..Fakat böyle bir konu açtığınıza göre performans bekliyorsunuz..

    Almadan önce kullanma şansınız varsa deneyin..Sonrasında pişmanlıkda daha büyük zarar vermeyin kendinize..
  • Gayet yeterli performansa sahip,kalkmıyor diyenler kullanmasını bilmeyenler.Parasına göre çok iyi seçim
  • Arkadaşlar bu formda bu 102 bg lik motor için söylenmedik söz edilmedik hakaret kalmadı , onun için yorumları okuyan insanlarda bu motora sahip araç almaktan öcü gibi korkuyorlar,, benim 2001 model bora aracımda bu motordan vardı sonra bunu satıp 115 hp lik astra aldım , inanın bana herhangi bir performans fazlası göremedim astrda hatta 102 bg lik motor bence alt devirlerde çok daha canlı , astra yürüsün die 4000 deviri geçmeniz lazım o zamanda motor sanki kucağınızda gibi oluyor uğultudan durulmuyo , yakıt tüketimi olarakta astra 100 km de 1 litre daha az yakıyordu,,, sonuç olarak alınabilir ama şehir içi yakıt tüketimi 10 litrenin altına inmeyeceğini kabul edersen...
  • Düz vites ise kesinlikle yaratmaz.. Otomatikte de ilk kalkışlarda biraz toparlanması zaman alır gibi ama şehir içi kullanım için idealdir, millet yurtdışında senelerdir 80hp'lik Golf'lere biniyor, en çok tercih edilen motorlardan..
  • @V.K. Ne yapayım canım cok cabuk sıkılıyor
  • Forumu daha çok okuyucu olarak kullanan bir üyeyim.Bugün aklımdan ben de bu akşam bir şeyler yazayım diye geçirdim,kendimce bir konum vardı.Yoldan geldim artık yazamam halim yok derken bir bakayım da öyle yatarım derken,konum da cuk oturunca artık bir şey yazayım dedim.Ordu' da oturuyorum,Jetta 102 lik comfortline 2008 model kullanıyorum.2 hafta önce buradan bir arkadaşıma benim önerimle 102 stronic A3 Sportback aldırdım.Alma kriterimiz ilk arabamız premium bir marka olmalı,sıfır olmalı,otomatik olmalı(hala trafiğe hiç çıkmadı-kullanamıyor şu an) idi ve arabayı aldık.İbis beyazı,baz donanım.Araba da alaşım jant veya yol bilgisayarı yok ama otom. klima,kararan ayna,yağmur sensörü,esp standart.Garip bir donanım yani.Neyse,Cuma akşamı İstanbul' a gittim ve bu sabah yola çıktım saat 10 gibi Kurtköy' den.Jetta bana göre kullanımı çok rahat,donanımı yüksek, benim kullanımımla bir depoyla yaklaşık 650 km yapan yani çok yakan,performansı ortalama sayılabilecek bir araba bana göre.A3 ile yola çıktığımda ilk olarak daha sessiz olması dikkatimi çekti,çünkü benzer süratlerde çok daha az devir çeviriyordu.Şanzıman S konumunda iken benim arabamdan daha iyi hızlanıyordu ve en önemlisi Gerede' de otobandan çıkınca Opet 'te depoyu tam doldurdum,ortalama 100-110 km/h hızla devam ettim ve yakıt göstergesi tam yarıya indiğinde 518 km yapmış ve Fatsa' ya gelmiştim.Bazen Jetta' da az yaksın diye özen gösterir ve dikkatli kullanırım,çok uzun yol yaparım bu arada,ama bu tüketimin yakınlarından bile geçmedim.Şu an bildiğim kadarıyla 25 bin Euro' ya bir kaç ekstrası daha olan Advance paketli alınabiliyor.Bence o fiyat bu donanımda,bu malzeme kalitesine sahip ve otomatik bir araba için çok uygun.Sonuç olarak 7 ileri şanzıman arabanın hem konforunu arttırmış,hem de tüketimini çok düşürmüş bugünkü gözlemim.




  • 6 ileri ama DSG değildir. DSG'den daha kalitesiz değil aksine daha sorunsuz bir şanzımandır.

    Vites değişimleri çoğu tiptronic şanzımandan hızlıdır ama tabii ki çift kavramalı DSG ondan daha hızlıdır.

    Ekonomi ön plandadır, sakin kullanımda çok hızlı vites büyütür 50-60 km'de 6'ya geçmiş olur.

    80-90 bin km'deki bir araçta hiçbir şekilde sorun yaşayacağınızı sanmam. 90-100 bin'de trigerle beraber şanzıman yağını da değiştirin yeter.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch

    Şimdi arkadaşlar motoru geçtik. Tamam 102 olsun öbürü olsun v.s. farketmez. 2006-2007 civarında olup tiptronik olanların bu şanzımanı ile ilgili 2 sorum var. Audi bölümü pek popüler olmadığı için buraya soruyorum;
    1. Bu şanzıman bildiğimiz 6 ileri DSG mi,yoksa VW in DSG den önce kullandığı daha sorunsuz ama daha kalitesiz tiptronik olanı mı? Çok sıkıntı yaşar mıyız ortalama 80-90 000 km de bir 2. el araçta?
    2. A3 alarak hata mı yapmış oluruz? Çok sorun çıkarır mı? Elimize yüzümüze bulaştırır mıyız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FX35 -- 14 Mayıs 2010; 12:59:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch

    Arkadaşlar mutlu sona çok az kaldı,kısmetse yakında sizi bayıltmayı bırakıp() ben sorularınıza cevap vereceğim.Şimdi araçları satan arkadaşlar genelde ya galerici oluyo, ya da müşterinin arabası oluyo ama bilmiyorlar o yüzden;
    1. Attraction< Ambition doğru mu?
    2.Attraction bile olsa Xenon ve ESP standarttır diye düşünüyorum (2006-2008 civarı). Aksi olabilir mi?


    Önceki konulardan birinde mesajım vardı aynısını kopyalıyorum.


    Araç standart olarak attraction donanımla geliyor. Jant kapağı ve 16 sac jant, 4 kollu tuşsuz direksiyon, standart koltuklar (spor değil), standart süspansiyon (orta sertlikte), çift bölgeli dijital klima, sürücü-yolcu-yan perde hava yastığı, ABS, ASR, Cd player falan var.

    Yaklaşık 3.000 euro fark verip Ambition donanım seçersen ön sis farı, 17 inç 5 kollu jant, 3 kollu spor direksiyon, yükseklik ayarlı yolcu koltuğu, spor süspansiyon, spor ön koltuklar, micrometallic platin iç kaplama, yol bilgisayarında birkaç detay daha var (dış ısı göstergesi vs).

    Konfor ve fonksiyonellik istiyorsan Ambiente paket alacaksın. Alüminyum 16 jant, cruise control, ahşap kaplama, özel kumaş, detaylı yol bilgisayarı, kol dayama, 4 kollu deri direksiyon, kararan ayna falan var onun fiyatı da Ambition'dan biraz daha ucuz.

    Bunlar donanım paketleri.


    Daha bi sürü aksesuar var eklenecek. Mesela S-Line iç ve dış paket, sunroof, xenon, park sensörü, bose müzik sistemi, tv-navigasyon, ışık paketi vs vs




    Xenon ve ESP standart değil. Xenon ambition olsa bile opsiyonel, 2006-2007'lerde de ESP yerine sadece ASR mevcut. Zaten ön konsoldaki 4'lü sinyal butonunun yanındaki tuşa bakarak esp olup olmadığını anlarsınız, asr yazıyorsa esp yoktur. Ayrıca 2008 öncesi tüm A3'lerde standart olarak Audi Concert teyp ve arka bagajın sol tarafında gizli subwoofer bulunmakta. 2008'den sonra Audi Concert opsiyonel oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FX35 -- 14 Mayıs 2010; 21:13:58 >




  • 1.6 sr motoru kullanan biri olarak;
    1.Motorun performansı sizi üzmez.
    2.Performanslı kullanımda çok yakar.
    3.Sorunsuz bir motordur.
    4.Düşük devirlerde çok canlıdır gaza hemen tepki verir.
    5.İstediğiniz sürate diğer 1.6 araçlarla hemen hemen aynı sürelerde ulaşır.Eğer sizin içi 0,5 sn nin önemi yoksa.Zaten türkiyede hangi yollarda sürekli saatlerce sorunsuz 190-200 km hızla gideceksiniz.Zaten istediğinizde bu hızlarsa 1.6 motor için bu sorun değildir.
    6.Lpg ye tam uyumludur..
    7.Gönül ister 1.6 sr değilde 2.0 tfsi kullanmak.Ama Türkiye de bu benzin fiyatları varken 2.0 tfsi bize biraz büyük kaçar.
    8.Kısaca bu motor sorunsuzluk ve uzun ömür için üretilmiş bir motordur.BEnce bu motorlu bir audi a3 alıp sürüşün ve kalitenin zevkini çıkaracaksınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akerenci

    Arkadaşlar, Bosnaya gittiğimde orada Bosna savaşında eski golfler ile 3. nesil golflerdi sanırsam...cephane taşıdıklarını anlattılar ve daha ilginci savaşta benzin bulamadıklarından bu hitler motoru dediğiniz motorları zeytinyağı ile çalıştırmışlar. O nedenle performanslarını bilmem hiç kullanmadım ama inanılmaz sağlam oldukları kesin.

    Vaw.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yotota Colorra
    Gayet yeterli performansa sahip,kalkmıyor diyenler kullanmasını bilmeyenler.Parasına göre çok iyi seçim

    VAlla ezbere konuşanlar cok gibi. Arabaya 1 kez binmeden performansi kötü demek domates kan yapar gibi masallara inanmak gibi. Mesela bu araç gaz almıyor mü? Rampa da mı kalıyor? Araba mi sollaya miyor?
  • tam 1.6 sportback kullanıcısı olarak arabadan ne beklediğine bağlı demem lazım.sahibindende 1.6 motor aracımı satıyorum ben.performansı kötü diye.peki bu performansı hangi araca göre değerlendirmek gerekiyo.ben bunu golf gt yada abimin mercedesini kullandığım için kötü geldi diye diyorum.yoksa audi 1.6 motor yapıcak o araba sütçü beygiri olacak 50 bin tl fiyatı olucak.hiç mantıklı değil.benim gibi güç hastaları için performansı kötü deniliyor.çok yakması olayına gelince arabayı ilk aldığımda 6 bin 7 bin devirde f1 de vites değiştiriyodum.motor sesi ve hızı çok hoşuma gidiyodu.bi depoyla 400 km zor yapıyodum.sonra 90 ı geçmemeye başladım.650 km yol yaptım.yani performans olayını kafanda çok büyütme.4 kişi 5 kişi dik bi yokuşu çok rahat çıkarsın.çokda rahat hızlanırsın.180-200 km hıza ulaşırsın.şehir içinde tatmin eder.benim gibi beygir ve hız manyağı biri değilsen mükemmel bi performansı var.1.4 125 bile fazla gelir sana.oldukça güvenli bir arabadır.1.6 hem daha ucuz hemde basmayınca az yakar.ben satarsam aracı s3 yada gti golf , alfa romeo alıcam.yani anlıycağım bir beygir iki beygir diye bu işin sonu yok.bugattiye kadar dayanır iş.)




  • arkadaslar merhaba. tam da aradıgım tartısma konusu olmus. Bende gectigimiz agustosta aldıgım 2011 model 1.6 102hp audi a3'ume bu hafta lpg taktırıyorum. 6 ayda 30000 km yaptım. Yılda yaklasık 50000-60000 km yaptıgımdan ve aracı aldıgım zamanda da dizelleri gelmemis olmasından dolayı, ayrıca lpg ile iyi uyum gosterdiklerinden tercih ettim. Acaba hangi marka lpg tercih etmek gerekir. Aramızda denemis olan kimse varsa tecrubelerini paylasabilirmi? Ben prins marka taktırmayı dusunuyorum. Ayrıca aracın performansını yerden yere vuranlar icin: ben duz yolda 210 yaptım ve aracın yol tutusu mukemmel oldugundan hız yaparken bile guvenle virajlara girebilirsiniz. ancak tek sikayetim 280 kadran koymaları. Madem yapmıyor neden canımızı cektiriyorsun degilmi :)
  • yukarıda dendiği gibi parasının arabası
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.