|
Bildirim
|
Para işin içine girince din iman kalmıyor bazılarında.Yakınımda 2 yaşanmış olay anlatayım.
Fiesta ve Almera. Komşuya bir tane Almera aldık 2 sene önce almaz olaydık.2005 model 183000 km’de. 17000 tl’ye. Lpg yeni takılmış ve yeni muayeneden çıkmış. Adam işi gereği günlük Mersin-Silifke-Adana-Mersin yapar.Günlük ortalama 400 km yapar.Geçenlerde Pazar günü ekranda 425000 km görünce km fotosunu çekeyim dedim.Aramızda biraz limonu olduğundan İzin vermedi. Muayeneye gitmeden önce 185000’e düşürmüş.2 sene sonra gerçekte 670000 km olacak ama 190000 km görünecek eminim.Pek karşılaşamadığımız için bakım yaptığını hiç görmedim ama bir ara sohbetimizde aylık kendi tamircisine yaptırdığını söylemişti. 35 krş benzin yerine 20 krş lpg ile 240.000 km’de 36.000 tl geri dönüşüm. 2000 tl lpg masrafı, 5500 tl bakım+sigorta+vergi masrafı, 3500 tl lastik, 3000 tl ağır bakım masrafları derken 36000-14000=22.000 tl geri dönüşüm. Araba 2 senede kendisini zaten fazlasıyla amorti etti. Arabayı satmayı bırak birine hediye edip üzerine 5000 tl verse yine karda sayılır. Ama böyle bir adama güvenerek gözü kapalı arabasını alacak çok adam var. Bu arabanın hiçbir yerinde boya olmasa ne ,olsa ne? Bir bayan komşumuz aynı sene 2010 model fiesta aldı.38000 km’de.En son satılmadan geçenlerde 60.000 km’de olduğunu gördüm.Kaç kere turbo ve enjektör arızası yüzünden tamire gittiğini hatırlamıyorum ama sahibi olan arkadaş değeri kadar para harcadığından dert yanıyordu.Sonunda verdiği ilanda bayandan orijinal,sapasağlam fiesta diyerek sattı.Zararının 30.000 tl olduğunu söylüyordu yakıt ve diğer bakım,sigorta,vergi masrafları hariç.Şimdi alan kişi tırmalıyordur eminim.İşin ilginci fiestalar al satta pek ekspertize sokulmaz.Ekspertize sokulsada satılır. Nedense 2.eli hep ağır olan arabalar kırk ekspertize sokulur. Yani bu işler ne anlatıldığı gibi,ne göründüğü gibidir.Para ve Karı işin içine girince din-iman değiştiren çok oluyor. Alacağın arabadan önce alacağın kişiye bakacaksın derim.Ondan sonra detaylı ekspertiz. |
Arkadaşım sen kimsin bilmiyorum. Sırf bu mesaj için üye olmuşsun sanki. Daha ilk mesajını bunun için atmışsın.
Bunu neden yazdım. Senin yazdığın 120tl para için. 120tl tamir ederim yazmışsın. Bir kere bu sorunlar üzerindeki rezistans yani dirençler var. Bunlar genelde bacakları lehimlerin erimesinden yani soğuk lehimden dolayı yapar. Daha birkaç sayfa önce bir arkadaşımız 30tl yaptırmış. Bankonun arkasında ne yaptığını görememiş 2dk sonra vermiş. Ben ne yaptığını biliyorum. Lehim tazelemesi. Bu forum ticaret sayfası değil bu 1. Yardımlaşma sayfası bu 2. Bu forumde nice insan bana bulunduğum ile baskı balata değişimi, adaptasyon vs... için geldi. Ben hiç birinden ücret almadım. Sadece sanayide liftini kullandığımız kişiye biraz para verdik o kadar. Aldığımı bilen varsa bu mesaja yanıtlasın. Ben o çıkması 200-300tl dediğiniz rezistansı Yurtdışından N16 1 kasa için 70tl. N16 2 kasa için 115tl sıfırını getirtiyorum. Hani el emeğine eyvallah derim 20-30tl desen neyse. Ama 120tl kusura bakma. Yerden yere çalarım. Dinimiz bile %40 kar izin veriyor. Yapacağın lehim ile 120tl insaf denir. Vurgunculuk denir. Soygunculuk denir. Desen ki dirençlerini değiştirecem. 5w 100ohm taş direnç dayanabilir. İstanbul Kadıköy'de tanesi 1TL. Ankara Konya Sokak tanesi 0.75TL Konya istanbul caddesi tanesi 1.5TL Daha da Elektronikçilerin olduğu illeri yazarım ve piyasalarını biliyorum. Toplam 4 kanat var. En sondakinin direnci yok 12v direk motora veriyor. 3 direnç takılacak. Birde lehim parası en baba 35tl istenilir. Arkadaşım o yazdığım mesajını görünce beynime kan sıçradı. Bu forumda sen kimseye yardım etme. Yardım edecek o kadar çok üstat, arkadaş var ki sana sıra gelmez emin ol. DENGE nikiniz ile beraber SİZ ile hitap edebilirim. Çünkü bu yaptığınıza ancak uyuyor. Şimdi lütfen mesajınızı siliniz. |
6 aralık 2019 itibari ile NİSSAN ALMERA TÜRKİYE sayfasından yapılan uygunsuz davranışlar sebebiyle YÖNETİCİ ADMİNLİK ve Üyelikten KENDİ İSTEĞİM ile AYRILMIŞ bulunmaktayım.
Ben insanlara başından beri Gerçek bilgilendirmeyi amaç edinmiş biriyim. Yiğit Ulu**k isimli şahıs çıkıp dükkan sahibi olan arkadaşının sattığı sahte AISIN baskı balatalarını satmakta güçlük çekiyor diye Sahte ürünü olamaz. YERLİ ÜRETİM olur diye haklı davranışımış gibi konuşarak Sahteciliği sanki makul bir işmiş gibi lanse etmeye çalıştı. (NOT: Facebook sayfamızda ne zaman AISIN kelimesi geçse... ne zaman atılan resime bakarak o ürün sahte desem. Hemen muhalefet oluyordu. Ben tabi en başta buna bir türlü anlam verememiştim. Ama meğerse amacı başkaymış. İl**m oto adındaki dükkanda satılan baskı balatalar benim bilgilendirmem sonucu ürün satamıyormuş.) Birileri para kazanacak diye Almera kullanıcıların kazıklanmasına onlara orjinal diye aldatılmasına göz yumamam. Eklediğim resimde AISIN baskı balataya sahte ürün demem zoruna gitmiş. Sahte demeyecekmişim. Yerli ürün yani o üretilen ülkenin ürünü diyecekmişim. Ürün pahalı olduğu için ucuz olsun diye toplama ürün yapanlara sahte demeyecekmişim. Ben çözüm ürettim. 2017 de AISIN baskı balata fabrikadan 520 çıkışı vardı ve fatura resminş attım. 30tl kargo. 40tl gümrük. 50tl kar (çok büyük değil. Maksat web sitenin masrafı çıksın. Kullanıcılara Nissan parça pahalı mantığını çürütmek) 650TL diye ben fabrikasından ithalat yaparken. Bazı akıllılar 350tl satıyorlardı. Hayır fabrika çıkış fiyatı belli aşağı nasıl satılır. Türkiye ülkesine özel iskonto varda ben mi bilmiyordum. İnsanlara orjinal diyerek kandırılma işi yapıldı. Bana soranlar oldu. Abi 350 satılan ürübler var. Sende neden pahalı diye soruyorlardı. Fason, Sahte ürün diye anlatıyorum ama satıcı öyle malını yağlıyor ballıyor ki insanları kandırıyor. Sonra 30.000km olmadan baskı balata bitiyor, debriyaj sertleşiyor, vites zor geçiyor şikayetleri baş gösteriyor. Ama kimin umrunda malını satan sattı. Geri götürsen abi yok kullanıcı hatası var. Günde 100 tane satıyoz sorun gelmşyor dşye kilişe lafı söylüyor. (Tabi geri kalan 99 kişiyede aynı laf ) yada garantisi ben değilim abi. Bende tedarikçiden alıyom deyip işin içinden sıyırıyorlar. Ben çözümü zama ında ürettim ama senin gibiler orjinal parçaya çamur atarak kendi menfaatlerine kullandılar Başka örnek Sabri Terk**li... Adam koskoca BOSCH markaya yan sanayi üretici dedi . Sırf kendi yan sanayi ürününü satabilmek için. Daha örneği çok. FARUK ÇEL**K isimli şahıs baskı balata üstüne boya ile Nissan yazmış. Hop orjinal Çinliler replika yapıyor ya. Hani kopya. Ona da kopya yada replika demeyin yahu.. baksana yiğit arkadaş ne demiş. Orjinal yahu yapmayın. Neyse bırakın arkadaşlar. Ben burada adminler işine geldiği gibi davrandı. Facebook sayfamız arkadaşlarına kıyıpda atılmadı/engellenmedi gerçek bilgiyi ve doğruluktan taviz verdiler. Sonra bana abi yanlış anlama vs denildi. Herşey ortada. Kanıtım ortada. Yiğit haksızsın. Böyle şeye tavşz veremeyiz. Arkadaşlık başka Dürüstlük olayı başka denilmesini beklerdim. En iyisi seneler önce kurduğum ama aktif olmadığım web sitem ve forum sayfama bilgilerimi paylaşmak. Sahte ürün, Yanlış bilgi verenleri engelle gitsin. İfşa et olsun bitsin. Ama ben Doğruluktan, Gerçek bilgi, Hakiki Ustalıktan asla vazgeçmeyeceğim. Artık www.arisoysoft.com forum sayfamda bilgilerimi paylaşmaya devam edeceğim. Veee veee sahte ürğn satanları 2020 de bitireceğim. Hele resmi yazı gelsin fabrikadan. Sahte ürün satan mağaza ve dükkanları tek tek ifşa edeceğim. Eklediğim resimde tavırı ortada. Yorum size kalmış. Siz siz olun Doğruluk, Dürüstlükten asla şaşmayın. Ucunda ölüm dahi olsa Hadi hepinize iyi forumlar. |
Arkadaşlar Pazartesi başladığım Triger Zincir değişimini Bugün yani Salı günü bitirdim.
Herhangi bir sorun olmadı çok şükür. Normalde 1 gün de değişebilirdi. Ancak hazır açmışken bazı temizlikler yaptım. 1.Yağ karter içi temizliği. Arkadaşlar her yağ değişiminde filtre değişimi yapmama ve katkı maddesi kullanarak temizlik yapmama rağmen, kalterin dip tarafındaki yağ resmen çamur gibiydi. Karter tapasından yağı boşaltmamıza rağmen uç kısımdaki yağ boşalmıyor ve karter içindeki filtrenin ucunu görmeniz lazımdı. Pislikler filtreyi tukamıştı resmen. Şuan yağlama eminim daha iyi yapıyordur. 2.devirdaim kanat temizliği. 3.krank kasnağı arkasındaki conta değişimi. Krank kasnak arkasında oluşan yağlanmanın karter contasından kaçırdığını sanıyordur. Meğersem krank kasnağı oring contası deforme olmuş. Değiştirdim. 4.V-kayışlarıın ikisini de değiştirdim. 5.Devirdaim kanal giriş ve çıkışındaki oring contaları yeniledim. *500TL Blueprint Tam set (8 parça. Dişliler dahil) *45TL V-Kayışlar *Oringlere para vermedim. Arkadaş sağolsun. Ama verecek olsam 10tl felan tutardı. *75TL gönlümden koptu. Lifte kira bedeli gibi para verdim. TOPLAM 620TL Triger Zincir değişimini hallettim. *Değişimden sonra MaaşAllah araç 2.vitesde patinaj çekiyor. *Devir saati dalgalanması düzeldi. Şimdi ok gibi duruyor. *Alt devirlerde hafif sirkeleme tamamen bitti. *Krank sensör hatası bitti. (Normalde ani kalkarsam hemen hata verirdi. Şimdi o kadar basmama ve yüksek devirlere rağmen hiç arıza kambası yanmadı) Çektiğim Resim ve Videoları bilgisayarda birleştrip Youtube kanalıma atacağım ve buraya da ekleyeceğim. Bu arada Bosch Car servisinden ücretsiz adaptasyon yaptıracağım. Geçen hafta triger zincir değiştirebilecekleri söylemiş ve fiyat konusunda anlaşmıştım. Parçalar alıp gelince cumartesi günü aracı götürdüm. Usta biraz baktı etti. Dedi ben bunu değiştiremem. Hiç nissan triger değiştirmedik dedi. Dedim ben bile değiştiririm. Ama adaptasyon için cihaz gerek. O yüzden size getirdim. Dedi sen değiş. Ben adaptasyonu ücretsiz yaparım. Bugün gittim. Dedim ücretsiz adaptasyon için geldim. Dedi yaptın mı. Bindi baktı. Gezdi. Valla helal olsun. Araba canavar olmuş. Dedim MaaşAllah deee. Durum bu arkadaşlar yani gözünüzde herşeyi çok büyütmeyin. NOT: HAYATIMDA İLK KEZ TRİGER ZİNCİR DEĞİŞTİRDİM. |
Donanimhaber sayfasına artık uğramıyorum. Zira donanimhaber adminleri haksız ve uygun olmayan hareketler yaptı. Bende bu sayfada kendi adıma olan çözümleri silip, kendi forum sayfama ve NİSSAN ALMERA TÜRKİYE adında ki facebook grubunda paylaşıma devam ediyorum. (Garaj grubu ile bağlantımız yoktur)
Facebook Almera grubumuzun temel amacı Şeffaflık, Dürüst parça satışı (Sahte veya Fason ürün satanlar İfşa ediliyor.) Ama bu ifşa edilenler hemen Garaj grubuna kaçıyor. Çünkü o grupta denetim yok. Bizim Nissan Almera Türkiye grubunda sıkı denetim var. Grubumuza gelin görün. Aktifliği Kısacası tepkimizi gösteriyoruz Forum.donanimhaber yönetim ve adminlerine. |
Vayy be nissan almera kulubüne bak yeller esiyor yıllar önce ne canliydı ne paylaşımlar olurdu. Hey gidi günler faceden devam ediliyor olsa da burası başkaydi be o eski günlerden bu mesaji okuyanlara selam olsun. Su an hangi aracınız varsa kazasiz belasız kullanın inş
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi r.pires07 -- 24 Mart 2010; 16:51:20 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi r.pires07 -- 26 Mart 2010; 17:06:43 > |
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatpo -- 19 Haziran 2010; 22:38:15 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 5 Temmuz 2010; 15:17:12 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 6 Temmuz 2010; 11:09:53 > |
|