DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
MMT- TAM OTOMATIK FARKI?
59
Cevap
2
Favori
34.381
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Toyota >> MMT- TAM OTOMATIK FARKI?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      173 Mesaj
      21 Nisan 2009 15:46:42
      BU IKI VITES ARASINDA NE FARK VAR YARDIMCI OLUR MUSUNZ?


      _____________________________

    • Yarbay
      2403 Mesaj
      21 Nisan 2009 16:27:23
      İkisinin ortak yanı vites değişimlerinin otomatik olması ve debriyaj pedalı olmamasıdır.

      MMT aslında manuel şanzımanla aynıdır, tek farkı sizin yerinize debriyaja basan ve vites değiştiren bir mekanizmanın entegre edilmiş olmasıdır. Yani aslında kavrama yapan bir baskı balatası var ancak debriyaja siz değil sizin yerinize bir mekanızma basıyor. Aynı şekilde vitesleri de bu mekanizma değiştiriyor.

      MMT'de otomatik moddan manuel moda aldığınızda da yine sizin isteklerinize göre bu mekanizma vitesi değiştirmektedir.

      Tam otomatiğe göre avantajı daha az yakması ve daha seri olmasıdır. Dezavantajı ise hatalı kullanımda zarar görmeye daha elverişli olmasıdır. Ancak hasar olması durumunda da tam otomatikten daha az maliyetlidir.


      _____________________________

      2009 Corolla 1.4 D-4D Elegant M/M VSC Siyah
    • Teğmen
      173 Mesaj
      22 Nisan 2009 10:53:01
      dizellerde kullanılan MMT mi yoksa benzinlilerde kullanılan tam otomatik vitesi mi tavsiye edersiniz? yakıt tüketimi açısından değilde perfonmans(hızlanma)- vites geçişlerinde sarsılma- sorunsuzluk açısından???


      _____________________________

    • Yarbay
      4694 Mesaj
      22 Nisan 2009 11:05:18
      toyota için konuşursak;benzinlilerde de mmt vites var...


      _____________________________


      D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU

    • Yarbay
      2403 Mesaj
      22 Nisan 2009 11:07:37
      Corolla'larda hem dizelde hem de benzinlilerde MMT kullanılıyor. Benzinli denemedim ancak 1-2 deneyen arkadaşımızın yorumuna ve forumdaki yorumlara göre dizele daha uygun olduğunu düşünüyorum. Benzinli motorlar daha çabuk devirlenebildiği için olsa gerek vites değişimlerinde kavrama anında sarsıntı olabiliyormuş. Ben dizel aracıma göre konuşursam 2. vitesten itibaren vites değişimlerini benden başka kimse anlayamaz diye iddia ederim.


      _____________________________

      2009 Corolla 1.4 D-4D Elegant M/M VSC Siyah
    • Teğmen
      173 Mesaj
      22 Nisan 2009 11:34:59
      2005-2006 model önceki kasa corollalar için de aynı şeyi söyleyebilir misinz? eşit şartlarda( fiyat, KM vs) benzinli tam otomatik mi yoksa dizel mmt yi mi tavsiye edersiniz? şimdiden teşekkürler..


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      658 Mesaj
      22 Nisan 2009 14:10:21
      Daha önce otomatik kullanmadı iseniz mmt yi tavsiye edebilirim, düz vitese göre çok büyük rahatlık, ama otomatik geçmişiniz varsa canınızı sıkar, vites değiştirme hızı tork konvektörlü otomatiklere göre daha yavaş, devirli kullanımda çok daha sarsıntılı ve tam otomatik kadar akıllı değil malesef. Düz vites kullandıysanız vites değişimnde ayağı gazdan çekme v.b. alışkanlıklarınız oluyor ve bu vites geçişlerindeki sarsıntıyı engelliyor epeyce. Ama tam otomatiklerde bu olmadığından tam otomatikten mmt ye geçişte afallıyorsunuz biraz sarsıntıdan. MMT daha masrafsız konusu ise tartışmaya açık. yokuşta kalkış, ışıkta viteste bekleme v.b. gibi olgular tam otomatikte sorun yaratmıyorken mmt de baskı balata bitmesine yol açabiliyor. Toyota, opel bu konuda sorun yaşayanlar var, ki 1,000 tl civarında. ama tork konvektöründen daha ekonomik çünkü daha az güç kaybı yaşıyorsunuz. Sonuçya biri konfor diğeri ekonomi amaçlı iki şanzıman tipi. corolla alacaksanız başka seçenek yok zaten. düz mü mmt mi? konfor mmt, agresif sürüş düz. MMt mi Tam oto mu? Konfor, agresif sürüş, rahatlık v.b. için kesinlikle tam otomatik.


      (şu ana kadar sahip olduğum twingo(düz), mazda323(düz), leon(düz), octavia(otm.), Crv(otm)civic(otm.) ve corolla(mmt) kullanım deneyimlerimdir, kişiden kişiye ve beklentiden beklentiye değişir.... )


      _____________________________

      Tork ve HP üzerine Temel Bilgiler: http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm
    • Yarbay
      2403 Mesaj
      22 Nisan 2009 14:24:25

      quote:

      Orjinalden alıntı: qNesh

      Daha önce otomatik kullanmadı iseniz mmt yi tavsiye edebilirim, düz vitese göre çok büyük rahatlık, ama otomatik geçmişiniz varsa canınızı sıkar, vites değiştirme hızı tork konvektörlü otomatiklere göre daha yavaş, devirli kullanımda çok daha sarsıntılı ve tam otomatik kadar akıllı değil malesef. Düz vites kullandıysanız vites değişimnde ayağı gazdan çekme v.b. alışkanlıklarınız oluyor ve bu vites geçişlerindeki sarsıntıyı engelliyor epeyce. Ama tam otomatiklerde bu olmadığından tam otomatikten mmt ye geçişte afallıyorsunuz biraz sarsıntıdan. MMT daha masrafsız konusu ise tartışmaya açık. yokuşta kalkış, ışıkta viteste bekleme v.b. gibi olgular tam otomatikte sorun yaratmıyorken mmt de baskı balata bitmesine yol açabiliyor. Toyota, opel bu konuda sorun yaşayanlar var, ki 1,000 tl civarında. ama tork konvektöründen daha ekonomik çünkü daha az güç kaybı yaşıyorsunuz. Sonuçya biri konfor diğeri ekonomi amaçlı iki şanzıman tipi. corolla alacaksanız başka seçenek yok zaten. düz mü mmt mi? konfor mmt, agresif sürüş düz. MMt mi Tam oto mu? Konfor, agresif sürüş, rahatlık v.b. için kesinlikle tam otomatik.
      (şu ana kadar sahip olduğum twingo(düz), mazda323(düz), leon(düz), octavia(otm.), Crv(otm)civic(otm.) ve corolla(mmt) kullanım deneyimlerimdir, kişiden kişiye ve beklentiden beklentiye değişir.... )


      Genelde doğru teşhisler, tebrik ederim.
      İki yerde yanıldığınızı düşünüyorum, 1.si devirli kullanımda herhangi bir sarsıntı olmuyor. Kastettiğiniz vites değişimlerinde ayağın gazda olmasıysa eğer abartıldığı gibi bir sarsıntı yok, sadece araç vites değişim esnasında biraz öne yığılıyor. Manuel viteste de ayak gazda olursa sarsıntı olur sonuçta.

      Agresif sürüş için tam otomatik demişsiniz, MMT serilik konusunda tam otomatikten çok daha üstündür. 1. vites kalkıştan sonra manuelden hiçbir kalır yanı yoktur, çoğu yerde de hızlı ve sorunsuz (vites geçmeme derdi olmadığından) vites geçişlerinden ötürü manuelden bile daha iyi sonuçlar verir.


      _____________________________

      2009 Corolla 1.4 D-4D Elegant M/M VSC Siyah
    • Yüzbaşı
      658 Mesaj
      22 Nisan 2009 16:06:01

      quote:

      Orjinalden alıntı: rahan35


      Genelde doğru teşhisler, tebrik ederim.
      İki yerde yanıldığınızı düşünüyorum, 1.si devirli kullanımda herhangi bir sarsıntı olmuyor. Kastettiğiniz vites değişimlerinde ayağın gazda olmasıysa eğer abartıldığı gibi bir sarsıntı yok, sadece araç vites değişim esnasında biraz öne yığılıyor. 1) Manuel viteste de ayak gazda olursa sarsıntı olur sonuçta.

      2) Agresif sürüş için tam otomatik demişsiniz, MMT serilik konusunda tam otomatikten çok daha üstündür. 1. vites kalkıştan sonra manuelden hiçbir kalır yanı yoktur, çoğu yerde de hızlı ve sorunsuz (vites geçmeme derdi olmadığından) vites geçişlerinden ötürü manuelden bile daha iyi sonuçlar verir.


      Teşekkürler;
      1 madde için manuelle değil tam otomatik ile kıyaslamıştım, eğer ayak gazda değilse manuelde ulaşamayacağınız yumuşak geçişlere sahipsiniz mmt de, yanlış anlaşılma olmasın... Sarsıntı da yanlış kelime seçimi olabilir. öne yığılma daha doğru bir kelime.

      2.maddede ise serilik kısmına kesinlikle katılmıyorum, gerek otomatik gerek manuel(direksiyon kulakcıkları) tam otomatiğin tepkisi çok daha hızlı. 99crv de değişimler ve tepkiler geçti 4*4 ve 1995 de tasarlanan bir araç olduğundan, ama mmt ancak onunla boy ölçüşebilir, 2008 civicte ise bu süreç daha hızlı, daha net ve yığılmasız. Motor gücü değil kıyasladığım, motorlar bir kenara bırakılmış yanlızca otomatik şanzıman tepkileri. MMT debriyaj bas, değişim yap, debriyaj bırak sürecinde zaten zaman kaybediyor. Öne yığılmada bunun göstergesi zaten.

      Not: MMT kullanmayanlar yanlış izlenime kapılmasın, geç değişim dediğimiz olay pek çok düz vites kullanıcısının vites değişim süresinden bile daha kısa, yanlızca hızlılar arasında hangisi daha yavaş onun tartışmasıdır yukarıda yapılan...


      _____________________________

      Tork ve HP üzerine Temel Bilgiler: http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm
    • Yarbay
      2403 Mesaj
      22 Nisan 2009 16:18:23
      Yalnızca vites değişimine bakarsak evet tam otomatik kesinlikle daha kısa sürede vites değiştiriyor. Ancak daha kısa sürede de değiştirse motor gücünün tekerleklere aktarılmasındaki kayıp daha fazla olduğu için MMT araç daha seridir. Ben seriliği aracın hızlanması olarak algıladığım için itiraz etmiştim


      _____________________________

      2009 Corolla 1.4 D-4D Elegant M/M VSC Siyah
    • Yüzbaşı
      658 Mesaj
      22 Nisan 2009 17:03:50
      Onda da yığılma ile kaybedilen zamana v.s. bakmak lazım... Aslında en güzeli yorumu civic hb kullanıcılarından almak, 1,8 yarı otomatikten tam otomağe döndü, ikisini testedip sürelerine v.s. bakmak lazım. Tork konvektörünün güç yemesi sebebiyle 1,4 hbler yarı otomatik üretime devam edecek. Sonuçya m3 ler de yarı otomatik şanzımanla üretiliyordu, ama lambo v.s. ise tam otomatik.... her 2 şanzımanda kendine has özellikleri olan ve kullanılan ürünler. test edip içe sineni almak lazım. ama corolla 1,6 dansa d4d ü almanızı tavsiye ederim.


      _____________________________

      Tork ve HP üzerine Temel Bilgiler: http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm
    • Binbaşı
      1344 Mesaj
      22 Nisan 2009 23:06:35

      quote:

      Orjinalden alıntı: rahan35

      İkisinin ortak yanı vites değişimlerinin otomatik olması ve debriyaj pedalı olmamasıdır.

      MMT aslında manuel şanzımanla aynıdır, tek farkı sizin yerinize debriyaja basan ve vites değiştiren bir mekanizmanın entegre edilmiş olmasıdır. Yani aslında kavrama yapan bir baskı balatası var ancak debriyaja siz değil sizin yerinize bir mekanızma basıyor. Aynı şekilde vitesleri de bu mekanizma değiştiriyor.

      MMT'de otomatik moddan manuel moda aldığınızda da yine sizin isteklerinize göre bu mekanizma vitesi değiştirmektedir.

      Tam otomatiğe göre avantajı daha az yakması ve daha seri olmasıdır. Dezavantajı ise hatalı kullanımda zarar görmeye daha elverişli olmasıdır. Ancak hasar olması durumunda da tam otomatikten daha az maliyetlidir.



      yazdıklarınızın hepsi doğru,hepsine katılıyorum.
      ayrıca performans olarak tam otomatikten çok daha seri.aracımı genelde üst limitlerde kullanmama rağmen ok şükür bir sorun çıkarmadı mmt.birde dizel almanızı öneririm çok keyifli.ara hızlanmaları gayet güzel.


      _____________________________

      2012 Opel Insignia 1.4T
    • Yarbay
      3428 Mesaj
      23 Nisan 2009 00:57:30
      kendi tecrübem, yeni corolla dizeldeki mmt vites değişim hızı ve sarsıntısızlığı, klasik 4 vitesli tam otomatiklerden daha iyi.

      ancak ilerleyen zamanda mmt nin dsg yada powershift tarzı bir yapıya kavuşturulması gerekir.




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 23 Nisan 2009; 1:04:23 >
    • Teğmen
      173 Mesaj
      23 Nisan 2009 22:36:04
      tşk bilgiler için


      _____________________________

    • Teğmen
      202 Mesaj
      30 Nisan 2009 12:12:57
      auris ve corollalarda bence manuel şanzımanı tercih ediniz. Tam otomatik olmadığı için multimode u tercih etmeyiniz. Multimode konusunda fikir ayrılığına düşüyoruz. Ben söylenenlere katılmıyorum. Multimode tam otomatik vitesten daha hızlı değil aksine daha geç tepkiler veriyor. Ve kim ne derse desin sarsıntı yaşanıyor vites değişiminde ne kadar özenle kullansanızda...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      912 Mesaj
      10 Mayıs 2009 15:16:19

      quote:

      Orjinalden alıntı: bucegu60



      Alıntıları Göster




      yazdıklarınızın hepsi doğru,hepsine katılıyorum.
      ayrıca performans olarak tam otomatikten çok daha seri.aracımı genelde üst limitlerde kullanmama rağmen ok şükür bir sorun çıkarmadı mmt.birde dizel almanızı öneririm çok keyifli.ara hızlanmaları gayet güzel.



      Bende Sizlere katılıyorum. Araç gayet seri, ekonmik.

      Ayrıca söylendiği gibi sorunda çıkarmıyor. Sonuçta Toyota mühendisleri bu aracı satışa çıkarmadan önce yüzbinlerce km.de test ediyorlar. Sıkıntılı bir sistem olsa Avupa'da satamazlar.
      Ayrıca bu M/M şanzumanın da bakım,onarım masrafının fazla olacağını düşünmüyorum. Sonuçta 1500-2000 TL farkla bu şanzuman alınabiliyor.
      Yani sistemin kendisi pahalı bir sistem değil ve temelde düz vites.
      Bakım masrafları da 100 bin km de sağladığı yakıt ekonmisine göre çok değildir. Otomatiğe göre 30-40 bin bilemediniz 50 bin kmde yakıtan kendini amorti eder.
      Kullanımıda abartıldığı gibi sorunlu değil. Sadece araca bir kaç gün alışmak lazım. Sonra mükemmel rahat, performanslı, ekonomik.
      Tavsiyem daha önce otomatik vites kullananlar aracı bir kaç gün denesin alsın, yorum yapsın. Otomatiğe göre artıları da var, eksileri de.

      Daha önce de hep manuel kullananlar hiç terettüt etmeden alsın. Merak etmeyin çok yakmaz, hızlı kaçar. Ayrıca vitesi ben değiştireceğim, ben böyle zevk alırım derseniz M/MT yi manuel modda kullanırsınız.
      Aracımı deneyen arkadaşalar (manuel'ci , otomatik kullanmam diyenler) çok beğendi. Hatta birisi bunun 2004 ler(eski Kasa) M/M mi yoksa otomatik mi? dedi ve M/M ise alırım dedi. Şimdi de temiz M/M benzinli 2. el Aurıis arıyor. (Corolla Yı ekonomik durumum müsait değil diye düşünmüyor)
      Çıkan sorunların çoğu da kullanma kılavuzuna uygun kullanmamaktan çıkıyor gibi geldi bana.

      Zaten bu araç aile arabası. Arada eşimde(bayanlarda) ya da yeni ehliyet almış çocuğumda kullanır derseniz M/MT yi tercih edin. Otomatiğin yakıtına bir sürü para vermezsiniz. Ve sizde M/M de monuelin keyfini çıkarırsınız. (beyler)

      Araç kullanmadan, binmeden geriden bakmakla veya 5-10 km yol yapmakla yorum yapılmaz. Bu şekilde uydurma yorum Yapanlar da sinirimi bozuyor.
      Ve tüm Avrupa'da Yaris.Auris ve Corolla'da M/M vites var, otomatik yok.
      Şu Sitelere bakabilirsiniz:
      http://www.toyota.fr/
      http://www.toyota.de/
      http://www.toyota.it/to...gamma/welcome/index.html
      http://www.toyota.co.uk...me_start.jsp?id=homepage
      http://www.toyota.ru/ca...ars/corolla/gallery.aspx
      http://www.toyota.es/ca..._cars/corolla/specs.aspx
      http://www.toyota.ru/ca..._cars/corolla/specs.aspx
      http://www.toyota.gr/ca..._cars/corolla/index.aspx
      http://www.toyota.se/ca..._cars/corolla/index.aspx
      http://www.toyota.nl/ca..._cars/corolla/index.aspx

      Bu ülkelerdeki araçlarda birkaç farklılık(2.0 Dizel Motor gibi) olsa da genel özellikleri ile ülkemizdekilerle aynıdır-benzerdir. Bu da arz talep meselesi ile ilgilidir.


      Not: Benimki 2007 model hala taş gibi Maşallah. İşim gereği hergün de köy yolunda kullanıyorum. Toprak yol, Bozuk asfaltta.



      _____________________________

      2007 Toyota Corolla 1,6 Comfort M/M Ultra Gümüş Gri ~ LandiRenzo Omegas Plus LPG
    • Yüzbaşı
      698 Mesaj
      10 Mayıs 2009 21:08:15
      klasik otomatikler mmt'den seri olamazlar..(manuel ve E modu için konuşuyorum özellikle)

      CVT bu konuda klasik otomatiklerden çok daha iyi..ama multimode seriliklte yine üstündür..

      mmt sahibi olan, CVT ve klasik otm. kullanmış biri olarak net bir şekilde söyleyebilirim..

      mmt'ye bir çok kez sallamışlığım da vardır ancak en son 4 ileri otm. 308 kullandım..mmt'yi öpüp başıma koyarım vallahi..


      _____________________________

      ..ars longa, vita brevis, occasio praeceps, experimentum periculosum, iudicium difficile..
    • Yarbay
      2273 Mesaj
      10 Mayıs 2009 21:26:31
      4 ileri tam otomatik 308 var mı ki?


      _____________________________

      2013 c4 confort plus 1.6hdi 92hp

      Bir yengece asla düz yürümeyi öğretemezsin!!!
    • Yarbay
      2665 Mesaj
      10 Mayıs 2009 21:56:26
      mmt şanzıman > güç kaybı yoktur, güç kaybı olmadığı için yakıtta artış yoktur, 0-100 km/h hızlanma değerinin düz vitesine göre uzun olmasının nedeni vites geçişlerinin yavaş olmasıdır. vites geçişleri hissedilir düzeydedir, hatta baskı-balata ömrünü tükettikçe bu geçişler daha da hissedilmeye başlar. yokuşta kayar
      tam otomatik şanzıman > güç kaybı vardır, dolasıyla biraz fazla yakar, 0-100 km/h hızlanma değerinin düz vitesine göre uzun olmasının nedeni şanzımandaki güç kaybıdır, vites geçişleri hissedilmez, yokuşta kaymaz

      ben otomatik araba alacak olsam robotize şanzıman tercih ederdim, hem bakım maliyetleri, hem çevreyi daha az yakması ve çevreyi daha az kirletmesi...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      698 Mesaj
      10 Mayıs 2009 22:16:04

      quote:

      Orjinalden alıntı: n a v y_35

      4 ileri tam otomatik 308 var mı ki?


      tiptronik diye geçen model..4 ileri o..

      klasik tork konvertörlü 4 ileriyi kontrol edilebilir hale getirince tiptronik olmuş..


      _____________________________

      ..ars longa, vita brevis, occasio praeceps, experimentum periculosum, iudicium difficile..
    • Yarbay
      2273 Mesaj
      10 Mayıs 2009 23:14:02

      quote:

      Orjinalden alıntı: guardiola



      Alıntıları Göster



      tiptronik diye geçen model..4 ileri o..

      klasik tork konvertörlü 4 ileriyi kontrol edilebilir hale getirince tiptronik olmuş..


      Benim bildiğim 308ler auto6r diye satılıyor. O da otomatikleştirilmiş manuel. Demek ki ilk çıkan 308lerde vardı tiptronic


      _____________________________

      2013 c4 confort plus 1.6hdi 92hp

      Bir yengece asla düz yürümeyi öğretemezsin!!!
    • Yüzbaşı
      698 Mesaj
      10 Mayıs 2009 23:51:55
      ikisi de var..sitelerinde de görünüyor yani..

      benim kullandığım auto6r değildi..


      _____________________________

      ..ars longa, vita brevis, occasio praeceps, experimentum periculosum, iudicium difficile..
    • Teğmen
      202 Mesaj
      11 Mayıs 2009 02:47:07
      Gerçekten bu konuda teknik olarak bir bilginiz varsa anlatırmısınız? Klasik bir otomatik vites nasıl MMT den daha hızlı olabiliyor?
      MMT sadece yakıt tüketimi konusunda otomatikten hatta manuelden daha az yakıyor diye biliyorum. 124 beygirlik aurisim manuel şanzımanlı olsaydı çok daha seri olurdu diye düşünüyorum. Teknik olarak bir bilgim yok ancak ben tam gaz kullanımlarda MMT nin aracın gücünü törpülediğini düşünüyorum. Vites geçişleri yavaş. 100 KM hızdan sonra aracımın 124 beygir olduğunu anlıyorum. Otomatik vitese gelince bundan önce 2 aracımda tam otomatik araçlardı ve vites geçişleri daha hızlıydı. Özellikle golf 1.6 fsi otomatik aracımın vites geçişleri daha hızlıydı.
      quote:

      Orjinalden alıntı: guardiola

      klasik otomatikler mmt'den seri olamazlar..(manuel ve E modu için konuşuyorum özellikle)

      CVT bu konuda klasik otomatiklerden çok daha iyi..ama multimode seriliklte yine üstündür..

      mmt sahibi olan, CVT ve klasik otm. kullanmış biri olarak net bir şekilde söyleyebilirim..

      mmt'ye bir çok kez sallamışlığım da vardır ancak en son 4 ileri otm. 308 kullandım..mmt'yi öpüp başıma koyarım vallahi..




      _____________________________

    • Teğmen
      202 Mesaj
      11 Mayıs 2009 02:49:15
      Pardon yanlış yazmışım MMT şanzıman nasıl tam otomatikten hızlı olabilir?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      698 Mesaj
      11 Mayıs 2009 11:18:35
      hızlı değil de seri diyelim..öncelikle yukarıda parantez içinde belirttiğim ;

      ''..(manuel ve E modu için konuşuyorum özellikle)'' cümlesinde bi yanlışlık yapmışım,pardon.. E değil de Es modu olacak o..

      teknik bir bilgim yok..benimki, kullanımla sabit tecrübelerdir ve kendi görüşlerimdir..

      sizin 124 beygirlik aracınız düz vites olsa kesinlikle daha seri olacaktı ancak tam otm. olsaydı bu sefer mmt'den daha hantal olacaktı..

      yine teknik olarak açıklama yapamayacağım ama tam otomatikler gücü, yarı otomatiklerden daha fazla törpülüyor, bunu biliyorum..

      tekrarlamak istiyorum..mmt'nin manuel ve Es modları klasik otomatiklerden daha seri..daha iyi ivmeleniyor..

      E modu mmt'nin defosudur..onu ayrı tutuyorum..


      _____________________________

      ..ars longa, vita brevis, occasio praeceps, experimentum periculosum, iudicium difficile..
    • Teğmen
      202 Mesaj
      11 Mayıs 2009 12:10:12
      E modu bencede MMT nin defosudur. Üretim hatasıdır. E moduna alıp aracı kullanırken de sarsıntısız vites geçişleri mevcut diyen arkadaşlar varsa ben arabayı yarın satıyorum E modu hem yavaş hem yokuşlarda saçmalayan hem yokuş aşağı anlamsız vites küçülten saçmasapan bir vites modudur.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      698 Mesaj
      11 Mayıs 2009 12:20:58

      quote:

      Orjinalden alıntı: monastery

      E modu bencede MMT nin defosudur. Üretim hatasıdır. E moduna alıp aracı kullanırken de sarsıntısız vites geçişleri mevcut diyen arkadaşlar varsa ben arabayı yarın satıyorum E modu hem yavaş hem yokuşlarda saçmalayan hem yokuş aşağı anlamsız vites küçülten saçmasapan bir vites modudur.


      tamamen katılıyorum..

      acaba yaris'e makyajla gelen 6 ileri mmt nasıl?? iyileştirildi mi çok merak ediyorum..


      _____________________________

      ..ars longa, vita brevis, occasio praeceps, experimentum periculosum, iudicium difficile..
    • Binbaşı
      1344 Mesaj
      11 Mayıs 2009 12:30:56

      quote:

      Orjinalden alıntı: monastery

      E modu bencede MMT nin defosudur. Üretim hatasıdır. E moduna alıp aracı kullanırken de sarsıntısız vites geçişleri mevcut diyen arkadaşlar varsa ben arabayı yarın satıyorum E modu hem yavaş hem yokuşlarda saçmalayan hem yokuş aşağı anlamsız vites küçülten saçmasapan bir vites modudur.


      aslında yokuş aşağı vites küçültmesi frene bastığınızda yapar onu.motor freni olarak.motor soğukken sarsıntı yapıyor.ama daha ben sarsıntı YAŞATMIYORUM.


      _____________________________

      2012 Opel Insignia 1.4T
    • Yarbay
      2403 Mesaj
      11 Mayıs 2009 13:08:44
      E modu, bence Es'den de M'den de daha kullanışlı ve benim aracımda viteslerim sıfır sarsıntıyla geçiyor. Hatta iddia ediyorum yanımda seyahat eden biri devir saatine bakmadan 3'ten 4'e 4'ten de 5'e geçtiğini. anlayamaz. Daha da ileri gideyim, 5'ten 4 veya 5'ten 3'e bile alsam anlayamaz. Hem de tüm bunları hiçbirşeye dokunmadan sadece gaz pedalıyla yapıyorum, bu yüzden de diğer iki moddan daha iyi diyorum. Çünkü manuelde araç biraz daha yüksek devirlerde vites küçültürken E'de neredeyse 1000 devire düştüğünde vites küçültüyor, Es'de ise E'deki kadar gaz pedalıyla hakim olamıyorsunuz. Yokuş aşağı vites küçültme olayı da sadece fren yaptığınızda olur, bu da bana göre çok iyi bir özellik çünkü araç sizin yavaşlamak istediğinizi anlayıp motor freni yapıyor.


      _____________________________

      2009 Corolla 1.4 D-4D Elegant M/M VSC Siyah
    • Yüzbaşı
      698 Mesaj
      11 Mayıs 2009 15:28:50
      1'den 2'ye geçtiğini uyuyan insan bile anlar ama..çünkü uyandırır..

      bu işin mübalası tabi ama yüksek viteslerde bi problem yok, peki küçük vitesler..onlar için de süper diyebilir misiniz..??

      ayrıca yokuş yukarı çıkarken sizin aracınız vites büyütmüyor mu?? onu dip gaz yaparak hallediyorum diyebilirsiniz

      ancak bunu yaparken de geç kalıyor..

      herkesin beklentilerine saygı duyarım..benim TOYOTA'nın mmt'sinden beklentim biraz daha fazla..

      berbat bir şanzıman değil, ama çok iyi de değil şimdi..doğruya doğru..


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guardiola -- 11 Mayıs 2009; 15:31:09 >
      _____________________________

      ..ars longa, vita brevis, occasio praeceps, experimentum periculosum, iudicium difficile..
    • Teğmen
      202 Mesaj
      12 Mayıs 2009 02:27:57
      Sevgili rahan, seninle daha önce farklı bir topikde de mmt yi konuşmuştuk. Sanırım sen dizelde benzinliden daha sarsıntısız geçtiğini söylemiştin. Herneyse konu bu değil. Dostum bilmiyorum daha önce tam otomatik vites kullandınmı.? Eğer kullandıysan ve mmt nin daha iyi bir şanzıman olduğunu söylüyorsan bence yanılıyorsun. Ancak bu senin kişisel zevkin ve gözlemin olduğu için birşey söyleyemem. Sen multimodu daha çok sevmiş olabilirsin.
      Samimiyetime güveniyosan sana kısa birşey anlatmak isterim. Adapazarı toyota fabrikasında çalışan ve sık sık eğitim için japonyaya giden bir akrabam var. Kendisi bizzat bu işin içinde ve multimode ların yapılış ve üretim amaçlarını bana anlattı. Multimode easytronik cvt auto6r gibi yarı otomatik diye adlandırılan bu şanzımanlar firmaların TAMAMEN MALİYETLERİ kısmak adına çıkardığı bir elektronik üründür. Bu şanzımanların üretim maliyetleri otomatik şanzımanlardan çok daha azdır. Sağladığı tek avantaj YAKIT TÜKETİMİDİR. Konfor, akıcı bir sürüş, ve bircok gelişmiş otomatik vites DSG gibi bu tip otomatik vitesler hem daha hızlıdır hem de sarsıntısız vites değiştirirler.

      Senin söylediklerine gelince;
      E modunda sıfır sarsınıtı ile aracını sürüyorsan bunu gerçekten anlayamam çünkü benim aracımda ver birçok multimode kullanan arkadaşın aracında bu neredeyse imkansız en azından (konuşulanlar böyle) Sarsıntı bazen manuel kullandığımda olmuyor. Ancak araç öne doğru yığılıyor.
      Yokuş aşağı vites küçültme ise ben de sadece frene bastığımda olmuyor. Tam otomatik bir viteste yokuş aşağı giderken gazdan ayağını çektiğinde aracı otomatik olarak boşa alır veya uygun vitese alır bu sayede öne doğru aracın içinde yığılmazsınız ver arkanızda gelen araçlar size korna çalmaz. Herneyse bunlar benim yaşadıklarım.
      Kendi kişisel fikrim ise guardiolanın da dediği gibi mmt tam bir fiyasko DEĞİL ancak çok başarılı bir şanzımanda değil.



      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      12 Mayıs 2009 09:41:32
      Arkadaşlar,

      Peugeot 308 Auto6R kullanan var mı. Triptonikler içinde en iyisi diyorlar sa Varsa Toyot nın mm performansı ile kıyaslayabilirmi

      Teşekkürler


      _____________________________

    • Binbaşı
      1131 Mesaj
      12 Mayıs 2009 10:59:05
      Toyota MMT yokuşlarda saçmalıyor.


      _____________________________

      2008 BMW X3 2.0d Xdrive Otomatik Link: http://www.sahibinden.c...sen-yok-132115910/detay/ ~ Apple iphone 5 16 gb simkilitsiz siyah ~ Canon SD1000/IXUS70 ~ Lenovo X220 ~ ipad2 16 gb wi-fi ~ ipad mini 16gb wifi
    • Yüzbaşı
      698 Mesaj
      12 Mayıs 2009 12:30:21

      quote:

      Orjinalden alıntı: SNAZifegil

      Arkadaşlar,

      Peugeot 308 Auto6R kullanan var mı. Triptonikler içinde en iyisi diyorlar sa Varsa Toyot nın mm performansı ile kıyaslayabilirmi

      Teşekkürler


      ikisi aynı diye biliyorum..


      _____________________________

      ..ars longa, vita brevis, occasio praeceps, experimentum periculosum, iudicium difficile..
    • Teğmen
      208 Mesaj
      12 Mayıs 2009 12:41:22
      pug 207 2-tronic kullanıyorum, Auto6R nın benimkinden farkı 6 ileri vites olması.

      mm'den tek farkı Auto6R ve 2-tronic olarak forumlardaki paylaşımlarda hiç kimsenin şanzımanında problem yaşamamasıdır.


      _____________________________

      ne imzası :)
    • Yüzbaşı
      698 Mesaj
      12 Mayıs 2009 13:53:01

      quote:

      Orjinalden alıntı: oemren

      pug 207 2-tronic kullanıyorum, Auto6R nın benimkinden farkı 6 ileri vites olması.

      mm'den tek farkı Auto6R ve 2-tronic olarak forumlardaki paylaşımlarda hiç kimsenin şanzımanında problem yaşamamasıdır.


      arkadaşım burada bir problemden bahsedilmiyor zaten..

      beklentiler mevzu bahis..yoksa ki psa ve toyota bunları birlikte yapıyor..pug'un robotize şanzımanları sanma ki

      mmt'den daha iyi..ikisi de aynı şey..

      2-tronic = M/M senin anlıycağın..

      sen de rahan35 arkadaşımız gibi tamamen memnunsun demek ki..ne mutlu size..


      _____________________________

      ..ars longa, vita brevis, occasio praeceps, experimentum periculosum, iudicium difficile..
    • Teğmen
      202 Mesaj
      12 Mayıs 2009 21:44:15
      308 auto6r test sürüşü yapmıştım. Daha sarsıntısız gibiydi ancak benım aurisi ilk aldığımda da öyleydi zamanla o da sarsıntı yaratır diye düşünüyorum. Kısacası hepsi aynı b....k


      _____________________________

    • Yarbay
      4694 Mesaj
      13 Mayıs 2009 10:06:11
      acü-men yorum aynı, avrupa yakasındaki DİLBER HALA gibi olmuş...
      quote:

      Orjinalden alıntı: acu___men

      toyota yapmış ortaya koymuş, begenen alır kullanır, begenmeyen bırakır kaçar.




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soldier_of_fortune -- 13 Mayıs 2009; 10:06:16 >
      _____________________________


      D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU

    • Onbaşı
      16 Mesaj
      13 Mayıs 2009 11:27:13
      arkadaşlar 206 tam otomatik arabamı sattım yerine m/m corolla sipariş ettim. tek söyleyeceğim corolla bana üstüne benzin döktürüp yaktırmadığı sürece 206 kadar sorun çıkaramaz. 2 sene sürekli kullandım 206 yı ve hayatım boyu bir daha peugeot u bedava verseler almam. ve hatta üstüne para verseler gene almam. allah onları bildiği gibi yapsın...


      _____________________________

      2009 Corolla 1.6 Benzinli Elegant m/m Siyah
    • Yarbay
      3609 Mesaj
      13 Mayıs 2009 20:26:20

      quote:

      Orjinalden alıntı: dtserhan

      arkadaşlar 206 tam otomatik arabamı sattım yerine m/m corolla sipariş ettim. tek söyleyeceğim corolla bana üstüne benzin döktürüp yaktırmadığı sürece 206 kadar sorun çıkaramaz. 2 sene sürekli kullandım 206 yı ve hayatım boyu bir daha peugeot u bedava verseler almam. ve hatta üstüne para verseler gene almam. allah onları bildiği gibi yapsın...

      Geçmiş olsun arkadaşım, herkesin başına gelebilir böyle olaylar, inşallah corolladan memnun kalırsın (büyük ihtimallede memnun kalacaksın)


      _____________________________

    • Onbaşı
      16 Mesaj
      14 Mayıs 2009 13:35:06
      arkadaşlar bir ekleme daha yapayım 2 sene kadar da fiat marea düz vites kullanmıştım. araba 15 gün bizdeydi 15 gün serviste. o arabamızda düz vitesti. bi ara kafayı bozdum servise gittim yakacam arabayı kapınızın önünde dedim bi daha uğraştılar. gene farkeden bişe olmayınca toyota ya gittim allah rızası için bundan beni kurtarın dedim. adamlar almasa servise götürüp anahtarı bırakıp çıkacaktım. size iyi günler diye. :)
      o toyota mı babam kullanıyor 3 senedir. servise 2 defa gittik. biri 10000 bakım biri 20000 bakım.
      buna güvenerek aldım artık hayırlısı diyorum...


      _____________________________

      2009 Corolla 1.6 Benzinli Elegant m/m Siyah
    • Yüzbaşı
      698 Mesaj
      14 Mayıs 2009 18:06:01

      quote:

      Orjinalden alıntı: dtserhan

      arkadaşlar bir ekleme daha yapayım 2 sene kadar da fiat marea düz vites kullanmıştım. araba 15 gün bizdeydi 15 gün serviste. o arabamızda düz vitesti. bi ara kafayı bozdum servise gittim yakacam arabayı kapınızın önünde dedim bi daha uğraştılar. gene farkeden bişe olmayınca toyota ya gittim allah rızası için bundan beni kurtarın dedim. adamlar almasa servise götürüp anahtarı bırakıp çıkacaktım. size iyi günler diye. :)
      o toyota mı babam kullanıyor 3 senedir. servise 2 defa gittik. biri 10000 bakım biri 20000 bakım.
      buna güvenerek aldım artık hayırlısı diyorum...


      sizin de arabadan yana şansınız pek yaver gitmemiş anlaşılan..

      umarım corolla'da yüzünüz güler..hayırlısı olsun..


      _____________________________

      ..ars longa, vita brevis, occasio praeceps, experimentum periculosum, iudicium difficile..
    • Teğmen
      202 Mesaj
      14 Mayıs 2009 18:33:38
      mtulaka memnun kalırsın arkadaşım. Toyotanın sorunsuzluğuna elektronik sistemlerine ben çok güveniyorum.
      quote:

      Orjinalden alıntı: dtserhan

      arkadaşlar 206 tam otomatik arabamı sattım yerine m/m corolla sipariş ettim. tek söyleyeceğim corolla bana üstüne benzin döktürüp yaktırmadığı sürece 206 kadar sorun çıkaramaz. 2 sene sürekli kullandım 206 yı ve hayatım boyu bir daha peugeot u bedava verseler almam. ve hatta üstüne para verseler gene almam. allah onları bildiği gibi yapsın...




      _____________________________

    • Yarbay
      3609 Mesaj
      15 Mayıs 2009 08:39:51

      quote:

      Orjinalden alıntı: dtserhan

      arkadaşlar bir ekleme daha yapayım 2 sene kadar da fiat marea düz vites kullanmıştım. araba 15 gün bizdeydi 15 gün serviste. o arabamızda düz vitesti. bi ara kafayı bozdum servise gittim yakacam arabayı kapınızın önünde dedim bi daha uğraştılar. gene farkeden bişe olmayınca toyota ya gittim allah rızası için bundan beni kurtarın dedim. adamlar almasa servise götürüp anahtarı bırakıp çıkacaktım. size iyi günler diye. :)
      o toyota mı babam kullanıyor 3 senedir. servise 2 defa gittik. biri 10000 bakım biri 20000 bakım.
      buna güvenerek aldım artık hayırlısı diyorum...

      Corolladan memnun kalırsın da M/M ile bazılarının yıldızı pek barışmıyor, inşallah sizde bizim gibi memnun olanlardan olursunuz


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      26 Ocak 2013 15:35:04
      arkadaşlar mmt Corolla ile tam otomatik i nasıl ayırıyorsunuz :(
      ben vites topuzu çok girinti çıkıntılı olan tam otomatik , 2 girintili çıkıntılı olan mmt diye biliyordum
      vede 2009 dan itibaen tam otomatikler var diye biliyorum
      ama bazı arkadaşlar tam otomatikler 2011 den sonra çıktı dedi
      ne diyorsunuz?? nasıl anlaşılır ?? 2009 ve ya 2010 tam otomatik Corolla bakıyodum da
      yardımcı olursanız sevinirim .


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      912 Mesaj
      27 Ocak 2013 18:19:08
      quote:

      Orijinalden alıntı: rahan35



      Alıntıları Göster



      Genelde doğru teşhisler, tebrik ederim.
      İki yerde yanıldığınızı düşünüyorum, 1.si devirli kullanımda herhangi bir sarsıntı olmuyor. Kastettiğiniz vites değişimlerinde ayağın gazda olmasıysa eğer abartıldığı gibi bir sarsıntı yok, sadece araç vites değişim esnasında biraz öne yığılıyor. Manuel viteste de ayak gazda olursa sarsıntı olur sonuçta.

      Agresif sürüş için tam otomatik demişsiniz, MMT serilik konusunda tam otomatikten çok daha üstündür. 1. vites kalkıştan sonra manuelden hiçbir kalır yanı yoktur, çoğu yerde de hızlı ve sorunsuz (vites geçmeme derdi olmadığından) vites geçişlerinden ötürü manuelden bile daha iyi sonuçlar verir.

      Gerçek M/MT kullanıcıları yorum yapmış. Kulaktan dolma bilgiler değil.
      M/M araç sahibi olmayanların M/M yi karalamasını kabul etmiyorum da. Gerçek kullanıcıların eleştirileri farklı tabi ki. Onlar başım gözüm üstüne.



      _____________________________

      2007 Toyota Corolla 1,6 Comfort M/M Ultra Gümüş Gri ~ LandiRenzo Omegas Plus LPG
    • Yüzbaşı
      912 Mesaj
      27 Ocak 2013 18:35:22
      quote:

      Orijinalden alıntı: ventura167

      arkadaşlar mmt Corolla ile tam otomatik i nasıl ayırıyorsunuz :(
      ben vites topuzu çok girinti çıkıntılı olan tam otomatik , 2 girintili çıkıntılı olan mmt diye biliyordum
      vede 2009 dan itibaen tam otomatikler var diye biliyorum
      ama bazı arkadaşlar tam otomatikler 2011 den sonra çıktı dedi
      ne diyorsunuz?? nasıl anlaşılır ?? 2009 ve ya 2010 tam otomatik Corolla bakıyodum da
      yardımcı olursanız sevinirim .

      Şanzımana bak baskı-balata seti varsa M/M' dir.

      M/M de R(geri) , N (boş) , E (otomatik) , M (manuel-düz vites) , +(artı) ve - (eksi) yazılar var. Ayrıca direksiyonda vites değiştirme kolçakları var.




      Tam otomatikte P (park) , R (geri) , N (boş) , 3-D( İleri) , 2 ve L var.
      "www.sahibinden.com" da ara ikisinden de resimler var.





      Ufaltılmış önizleme resmi



      Ufaltılmış önizleme resmi



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky_lark -- 27 Ocak 2013; 18:36:03 >
      _____________________________

      2007 Toyota Corolla 1,6 Comfort M/M Ultra Gümüş Gri ~ LandiRenzo Omegas Plus LPG
    • Teğmen
      137 Mesaj
      22 Şubat 2013 21:56:48
      Sayın Toyota kullanıcıları veya konu hakkında bilgisi olanlar;
      C sınıfı benzinli bir araç düşünüyorum, auris 2010 veya 2011 1.6 tam otomatik araç nasıldır?
      Aracın yakıt sarfiyatı nasıl?
      1.6 motor lpg uyumlu mu ?
      Vitesin kronik problemleri var mı?
      Bu benzinli modellerde VSC var mı?
      Tavsiye eder misiniz?
      Saygılar


      _____________________________

      Golf 6 1.4 TSI DSG
    • Er
      8 Mesaj
      03 Mayıs 2013 11:31:31
      Aradığınız konfor ve rahatlıksa kesinlikle tam otamatik tercih edin.


      _____________________________

    • Yarbay
      7268 Mesaj
      07 Mayıs 2013 11:01:15
      MULTİ MODE ŞANZUMAN yarım otomatik diye Türkiye de TOYOTA nın yüz karası olarak tarihe geçti.Buraya ithal gelen 2007 model Corollalar dahil bu son seri , son kasa arabalar ÖZEL seçilipte gönderilmediyse .İnsan hayatını riske atan ...Kronik sorunları var..Tam yolun ortasında 120 Km /saat hızla giderken bir anda vites atıyor..Arabayla YOLUN TAM ORTASINDA hareketsiz kalıyorsunuz..OTOBANDA arkanızdan ,sağınızdan , solunuzdan gelen geçen yüzlerce arabanın ortasında in kapıyı aç dörtleri yak...Tek başına arabayı iterek yolun sağına çekmeye çalış..EZİLMEK, ÖLMEK AN MESELESİ....Bu olayı yakın akrabam üç kez yaşadı...YALAN YAZIYORSUN DİYEN VARSA HEMEN MODELİ PLAKAYI VE SAHİBİNİ YAZARIM...Sonra Kavacık TOYOTA serviste garantiden arıza onarıldı...Garantisinin bitmesine 2 ay kalmıştı...Para ödemedi...Garanti bitse 8500 Lira ödeyecekti..Öyle demişler..Almayın, aldırmayın, kapınızdan sokmayın...TOYOTA TAM OTOMATİK ŞANZUMAN İSE KUSURSUZ SAAT GİBİ ÇALIŞIYOR...Hiç çekinmeden satın alın....Saygılarımla..


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 7 Mayıs 2013; 15:08:57 >
      _____________________________

      HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

      NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....
    • Yüzbaşı
      912 Mesaj
      07 Mayıs 2013 21:20:42
      quote:

      Orijinalden alıntı: taşkafa

      MULTİ MODE ŞANZUMAN yarım otomatik diye Türkiye de TOYOTA nın yüz karası olarak tarihe geçti.Buraya ithal gelen 2007 model Corollalar dahil bu son seri , son kasa arabalar ÖZEL seçilipte gönderilmediyse .İnsan hayatını riske atan ...Kronik sorunları var..Tam yolun ortasında 120 Km /saat hızla giderken bir anda vites atıyor..Arabayla YOLUN TAM ORTASINDA hareketsiz kalıyorsunuz..OTOBANDA arkanızdan ,sağınızdan , solunuzdan gelen geçen yüzlerce arabanın ortasında in kapıyı aç dörtleri yak...Tek başına arabayı iterek yolun sağına çekmeye çalış..EZİLMEK, ÖLMEK AN MESELESİ....Bu olayı yakın akrabam üç kez yaşadı...YALAN YAZIYORSUN DİYEN VARSA HEMEN MODELİ PLAKAYI VE SAHİBİNİ YAZARIM...Sonra Kavacık TOYOTA serviste garantiden arıza onarıldı...Garantisinin bitmesine 2 ay kalmıştı...Para ödemedi...Garanti bitse 8500 Lira ödeyecekti..Öyle demişler..Almayın, aldırmayın, kapınızdan sokmayın...TOYOTA TAM OTOMATİK ŞANZUMAN İSE KUSURSUZ SAAT GİBİ ÇALIŞIYOR...Hiç çekinmeden satın alın....Saygılarımla..

      Anlatımınızda yalan olmayabilir ama yanlışlar var. Araç sahibi siz değilseniz miş muş ile karalama yapmayın. Benim de aracım M/Mt şanzımanlı. Ama sorun yok. Doğru kullanırsan arıza yapmaz. Bu araç sonuçta düz vites tabanlı. Kulaktan dolma bilgiler ile tartışmayalım lütfen.
      Bu Şanzıman Avrupa'da da kullanılıyor. Kötü olsa onlar alır mıydı? Ayrıca Avrupa'da müşteri hakları bizim gibi değil.



      _____________________________

      2007 Toyota Corolla 1,6 Comfort M/M Ultra Gümüş Gri ~ LandiRenzo Omegas Plus LPG
    • Yüzbaşı
      498 Mesaj
      08 Mayıs 2013 01:27:36
      quote:

      Orijinalden alıntı: taşkafa

      MULTİ MODE ŞANZUMAN yarım otomatik diye Türkiye de TOYOTA nın yüz karası olarak tarihe geçti.Buraya ithal gelen 2007 model Corollalar dahil bu son seri , son kasa arabalar ÖZEL seçilipte gönderilmediyse .İnsan hayatını riske atan ...Kronik sorunları var..Tam yolun ortasında 120 Km /saat hızla giderken bir anda vites atıyor..Arabayla YOLUN TAM ORTASINDA hareketsiz kalıyorsunuz..OTOBANDA arkanızdan ,sağınızdan , solunuzdan gelen geçen yüzlerce arabanın ortasında in kapıyı aç dörtleri yak...Tek başına arabayı iterek yolun sağına çekmeye çalış..EZİLMEK, ÖLMEK AN MESELESİ....Bu olayı yakın akrabam üç kez yaşadı...YALAN YAZIYORSUN DİYEN VARSA HEMEN MODELİ PLAKAYI VE SAHİBİNİ YAZARIM...Sonra Kavacık TOYOTA serviste garantiden arıza onarıldı...Garantisinin bitmesine 2 ay kalmıştı...Para ödemedi...Garanti bitse 8500 Lira ödeyecekti..Öyle demişler..Almayın, aldırmayın, kapınızdan sokmayın...TOYOTA TAM OTOMATİK ŞANZUMAN İSE KUSURSUZ SAAT GİBİ ÇALIŞIYOR...Hiç çekinmeden satın alın....Saygılarımla..

      Güncel araçların hangi şanzuman ile satıldığını, MMT ve jenerasyon kelimelerini hangi yılda olduğumuzu(2007 verdiğin örnek) bir araştır, google amcana sor ancak Haziran ayı için Toyota 1.6 dizel motor üretir şeklinde ki gerçeği yansıtmayan arama sonuçları veya yorumlarını copy-paste yapmadan önce bir düşün.


      _____________________________

      Bâki Kalan Bu Kubbede Bir Hoş Sâda İmiş.
    • Yarbay
      7268 Mesaj
      08 Mayıs 2013 09:45:07
      Güncel araçlar hangi şanzuman ile satılıyorsa bize buraya ithal gelen farklı marka ve model otomobillerde hep sorunlu, defolu, baş belası yarım otomatik şanzumanlar göndermelerinin açıklamasımı ?..Niye bu piyangolar hep bize vuruyor ? Niye ?..ONLARIN 16 500 DOLARA ALDIKLARI ARABAYI BİZ 30.000 USD İLE SATIN ALIYORUZ...Mışlı mişli karalama yapmıyorum...Olanı biteni yazıyorum...Beykoza gidip sorun..Aynı arabanın 3 yıl içinde garantiden radyosuda değişti...Bozuktu...Devamlı kendiliğinden kapanıyordu...Budamı tesadüf ?.. 2009 Model COROLLA.. Plakayı yazayımmı ?.. Kavacık TOYOTA dan gidip sorun doğrumu yalanmı ? Karalamamı ?....Sahibi ise kuzenim...Israrla o arabayı ben aldırdım..Jetta alacaktı.DSG şanzumanı ile haşır neşir olacaktı..Israrla..Corolla aldırdım..Ben Adapazarı üretimi Corolla kullanıyorum 9 yıldır hiç bir şikayetim yok çok şükür...Saygılarımla.. DOĞRUYA DOĞRU YANLIŞA YANLIŞ...İYİYE İYİ KÖTÜYE KÖTÜ DEMEYE ÇEKİNMEYİN..HER TÜRLÜ ŞİKAYET VE ÖFKENİZİ SATICILARA DÖKÜN...SESSİZ KALMAYIN..HER TÜRLÜ HATAYI, KUSURU, DEFOYU, .SİNEYE ÇEKMEYİN..GEREKİYORSA İADE VE TAZMİNAT DAVANIZI AÇIN...HAKKINIZI ARAYIN...Başka ülkelerde canlarını yakacak , başlarını ağrıtacak defolu ürünler Afrika ya Asya,ya ve BİZİM GİBİ TÜKETİCİ HAKLARININ GELİŞMEMİŞ OLDUĞU ÜLKELERE POSTALANMASIN..ABD ve Avrupanın çok daha üzeri fiyatla satın alıyoruz..Arabalarını bedava vermiyorlar..Saygılarımla... SONRADAN EK...Haziran ayı içinde COROLLA 1600 CC dizel motor üretir diyen bir yazım yok....O cümleleri yazdığım gibi okuyunuz...Saygılarımla..


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 6 Haziran 2013; 1:56:52 >
      _____________________________

      HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

      NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....
    • Android Beta Kullanıcısı
      2390 Mesaj
      20 Mayıs 2013 20:08:37
      re: taşkafa
      MMT vites ile özellikle dizel corolla sahiplerinden sorun yaşayanlar oldu... Kendim 2007 1.6 benzinli mmt corolla kullanıcısıyım. Vites ile ilgili bahsettiğiniz türde bir talihsizlik yaşamadım şükür... ilk aldığım zamanlar özellikle yokuş dur kalk trafikte bir kaç kez balatalarda ısınmaya bağlı araçtan koku geldiği, ortada ünlem işareti olan dişli çark şeklinde arıza ikazı yandığı oldu. O durumda kenara çekip vitesi boşa aldım sonra devam ettiğimde ikaz yanmadı. dediğim gibi bir kaç kez oldu böyle... Neyse memuriyet nedeniyle bulunduğum şanlıurfada bakıma gittiğimde garantiden mmt vites millerinden 2sinin değişeceği söylendi. Değişim yapıldı. Yıl 2009 du. O zamandır vitesde bu problemleri yaşamıyorum. Aynı yokuşta ışıkta şu an fren gaz yaparak ilerliyorum ama hem çok dik olmayan hem de çok uzun süre beklenmeyen bir yer... Bu sene 10 bin bakımı için gittiğimde gene garantiden ön kapı camı açıp kapayan otomatik devreler değişti. Biz iki yıl sanıyorduk garantiyi, 7. yılda hala aracın küçük de olsa sorunları ile ilgileniliyor olması şahsen hoşuma gidiyor. Eşime 2012 dizel mmt yaris aldık. Benim gözlemim bendeki multimod ile bu yeni vitesin arasında epey fark olduğu... Konforda bariz iyileşme var üst vites geçişleri neredeyse hissedilmiyor. Corollada arkada otururken hangi viteste olduğumu tahmin edebilirsiniz ama yariste bu konuda oldukça yol alınmış. Ama konfor halen bir tam otomatik değil... Hanımda bundan önce 1996 model çift kapı otomatik toyota rav4 vardı. Onda konfor üst seviye idi, yanlız benzini içiyordu. Tüp taktırınca ancak kabul edilebilir yakıt yakmaya başladı. Neyse dizel otomatik B sınıfı araç alacağımızda seçenekler polo punto yaris'e indi. Polo için 3 ay sıra verilince "yaris alalım bak seninkinde hiç sorun yaşamadık bakımdan bakıma gidiyoruz servise" dedi yaris aldık... Polo'da renge karar veremeyen hanım toyota'da bayinin elindeki kırmızı renge tamam dedi... VW'e biraz kızdı o zaman galiba ama şimdi pişman değil... Malum yeni yaris hafif yüksek eskilere göre iç mekanda epey geniş...
      Şimdi dağıtmayalım konuyu, başkaları sorun yaşadı bu vites türü ile ama manuelden geçip performans ve konfor açısından çok takıntılı değilseniz bu vites işinizi çok rahat görüyor. Tam otomatiğe göre benim için avantajı ekonomik olması, neredeyse manuel kadar yakıyor araç arada 0, /100km ile ifade edecek fark var...
      Corolla'dan sonra çocuk da olduğundan MPV tarzı bir araç düşünüyorum. Eğer toyota versoya 1.6 veya 2.0 dizel bir motor koyar otomatik vites olarak M/M seçeneği bile olsa ilk seçenek olarak onu düşünüyorum şu an... Renault scenic, citroen picasso ford smax gibi alternatifler olmasına rağmen....



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      912 Mesaj
      23 Mayıs 2013 22:18:05
      quote:

      Orijinalden alıntı: rahan35



      Alıntıları Göster



      Genelde doğru teşhisler, tebrik ederim.
      İki yerde yanıldığınızı düşünüyorum, 1.si devirli kullanımda herhangi bir sarsıntı olmuyor. Kastettiğiniz vites değişimlerinde ayağın gazda olmasıysa eğer abartıldığı gibi bir sarsıntı yok, sadece araç vites değişim esnasında biraz öne yığılıyor. Manuel viteste de ayak gazda olursa sarsıntı olur sonuçta.

      Agresif sürüş için tam otomatik demişsiniz, MMT serilik konusunda tam otomatikten çok daha üstündür. 1. vites kalkıştan sonra manuelden hiçbir kalır yanı yoktur, çoğu yerde de hızlı ve sorunsuz (vites geçmeme derdi olmadığından) vites geçişlerinden ötürü manuelden bile daha iyi sonuçlar verir.

      +1 Katılıyorum


      _____________________________

      2007 Toyota Corolla 1,6 Comfort M/M Ultra Gümüş Gri ~ LandiRenzo Omegas Plus LPG
    • Android Beta Kullanıcısı
      1369 Mesaj
      25 Mayıs 2013 01:00:44
      2007-2011 kasa rav 4 tam tomatik kullanıyorum. VW dsg nin o kadar çok reklamını yapmış ki, aracıma binen arkadaşlar dsg gibi diyorlar.
      vites geçişleri nazar değmesin mükemmel. konfor iyi yakıt kötü.:)


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mm.mustafa -- 25 Mayıs 2013; 1:00:51 >
      _____________________________

      www.tekdenetim.com
    • Yüzbaşı
      505 Mesaj
      10 Ekim 2013 23:25:13
      iki gün önce 2008 yarı otomatik yaris aldım...ilk ootomatik aracım..daha önce tam otomatik araç kullanmışlığım var.2011 Corolla ve 2012 elentra...onlar kadar konforlu değil ama rahatlığına diyecek yok...sol ayağım daha rahat..:)

      sadece kalkışlarda ve 1 den 2 ye geçerken hissediliyor....kallkıslarda da gün geçtikçe alışıyor ayağım herhalde.....sadece şunu sorayım:ışıklarda beklerken balatanın ömrü için N ye mi alayım aracı......E de iken vites 1 diyor...manuelde ayak debriyajda bekler gibi yani...N ye almak daha mı mantıklı


      _____________________________

      Gerçekleri Tarih Yazar, Tarihi de Galatasaray
    • Teğmen
      203 Mesaj
      14 Ekim 2013 19:05:23
      Uzun süreli beklemelerde ör; Kırmızı Işıkta
      > N < Alın

      Adı üstünde Boş vites Aracı yormaya gerek yok. Hep E modunda kullanılırsa erken biteceği için 800 tl den başyalayan fiyatlarla debriyaj,baskı,balata değişimi gerekebilir



      _____________________________

      Ø7 Țoyotà Corollà 1.4 d-4d MMT Țèrrà ßlack
    • Teğmen
      102 Mesaj
      04 Kasım 2013 14:10:58
      Selamlar
      Sanirim yaris otomatiklestirilmis hakkinda en cok tecrubeye sahip benim :-)
      Isvecte yasiyorum 4-5 yildir posta dagitim katogorisinde calisiyorum .firmamiz da yaklasik 30 tane yaris var (sadece benim sehrimde bu kadar )
      Arabalarimiz kanuni olaraka sagdan direksiyon vede otomatik olmak zoorunda .
      Hepsi dizel 1.4 d
      Once gelelim sanzumanin dayaniklilik testine :muthis dayanikli .Ben her gece yaklasik olarak 110 km yol yapiyorum .Bu yolculuk esnasinda yaklasik 500 kez durup kalkiyorum .Bu gun kullandigim araba 138bin km de idi sadece 1 kez baski balata kiti degismis (muhtemelen oda kislari kullanici hatasindan dir :surekli karda gazlayip önce patinaja dusuyorlar sonrada aniden kavrayinca vuruntu yapiyor )
      Ilk alindiklarinda cok soguk kis gunlerinde bize sorun cikarmislardi -20 lerde isinana kadar sacmalayordu vites gecislerinde ,serviste degisen yazilimla bunu hallettiler (cok acaip ilgilenmislerdi vede kisa surede soruna cözum urettiler ucretsiz olarak )

      Firmamizda daha önceleri wv polo vardi hepsi 3 senede cöpe gitti.Elimizde test icin gönderilmis hyundai i20 otomatik benzin var 2 adet testi gecemedi ler sanzumanlarinda sorun yok ama arabalar dökuldu .1 adet i30 1.6 dizel klasik otomatik var 38000 de herkes hacminden vede sanzumanindan memnun ancak yere cok yakin surekli alti surtuyor ,iscilik kalitesi klasina göre vasat Birkac adet fiyat gurubu na ait (bibper ,nemo )var 1,3 multijet dizel otomatiklestirilmis sanzuman ,testi gecti ler hyundai den kiadan vw den iyyiler ama yaristen kötuler .ancak fiyat olarak yarisin cok altinda olduklari icin firma fiyat gurubuna yoneldi .Yeni araclarimiz fiat olacak .
      1 aydan beri hyumdai i30 1.6 dizel kullnaiyorum bu sabah ac-kapaya dayanamiyan surucu penceresi arizasi yuzunden 38 bindeki arabami 140bindeki yarisle degismek zorunda kalinca aradaki farki (ayni sinifta olmamalarina ragmen )yol tusu olsun konforu olsun cok daha iyiydi .
      Bukadar övguden sonra toyota bana gereken ilgiyi gösterir sanirim .
      elestirilecek yönleri de var :Bayirlarda klasik otomatikler gibi degil geriye kayiyorlar ,bayir yukari kalkislar isi bilmek gerekiyor yavasca gazlamli yoksa cok acip vurntu yapiyor .Vites gecilerine alisana kadar dusuk vitreslerde sarsinti yapabiliyor ,gecisleri hissedip ayaginizi gazdan cekerseniz hafifce sarsinti ortadan kalkiyor .Karda buzda cok kolay patiye dusyor (yardimci sistemler devreye girip mudahale ediyorlar )bayir asagi giderken ayaginizi gazdan hizla cekerseniz yada frene basarsaniz vites kucultuyor (motor freninin devreye sokuyor aslinda)buda yigilmaya sebeb oluyor ama faydali bir sey surucu icin .
      Sonuc olarak alirken ödediginiz paranin karsiligini zaman icinde aliyorsunuz .Firmamizda bulunna onca arac icinde tum sehirlerdeki araba sorumlularinin memnun kaldigi vede en az sorun yasadigi iki model var wv cady ,toyota yaris .Bunca hor kullanilmalarina vede her gun yuzlerce dur-kalka ragmen 180 bine kadar sorunsuzca giden yarislerimimz var .
      kalin saglicakla (biraz uzun oldu ama )



      _____________________________

      Egitim Şart :)
    • Yarbay
      7268 Mesaj
      15 Kasım 2013 09:28:14
      Lubof yazın çok özenli ve ayrıntılı bir inceleme...Bu güzel yazını okurken imrendim...Ve şunu düşündüm..İNŞALLAH BİZİM ÜLKEMİZE GELEN TOYOTA YARİSLER DE KALİTE KONTROLDEN SAĞLAM GEÇMİŞ MÜKEMMEL ÇALIŞAN MAKİNALARDIR...Bütün kalbimle böyle güzel arabalar gelip satılmasını umuyorum...Karamsar değilim..


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 15 Kasım 2013; 9:29:20 >
      _____________________________

      HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

      NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....
Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Toyota >> MMT- TAM OTOMATIK FARKI?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.