türk insanının sedan tutkusu yüzünden günümüzde avrupada kullanılan birçok hb aracı ülkemizde görememekteyiz veya gelen ise çok az satılmakta.
örneğin twingo: araç çok fonksiyonel dışı minnacık olmasına rağmen içi baya geniş sıfır km'si satıldığı sırada ülkedeki araçlardan çok çok üstündü.
clio hb: clio symbol yüzünden gölgede kaldı bence. mesela bir arama yasanız sahibinden.com da clio için hb olanını bulmak çok zordur.
smart fortwo forfour: mercedes gibi güçlü bir motor devinin arkasındaydı fakat türkiyede gereğinden fazla pahalı fiyatlara satıldı ikinci eli hiç olmadı gibi 1-2 yıllık satılık ilanları olan bile var
fiat panda: fiatın a segmenti temsilcisi dualogic ve manuel şanzımanla satıldı ve hala satılıyor. alındığı anda 8-10 lira aşağısına satılamıyor bile. gerçi motoru biraz düşük olmasına rağmen bayanlar çok ideal fakat bizim sedan olmalı hegamonyasından nasibini aldı.
fiat bravo-brava-marea: araçların tipleri donanımları süper bi kaç sorunu haricinde fazla bir sorunu yok ama marea sedan olmasına rağmen koç'un pazarlama politikası yüzünden çok az satıldı. yeni bravo da yine aynı politikadan az satılacak
mitsubishi colt: smart forfour ile aynı plartformda hollandada üretildi. yeni makyajlanacak olduğundan kampanya ile ucuza satılmasaydı alanın olacağını sanmıyorum.
mazda 323 90-96 model arası: sedan hb karoserisi vardı. hatta dayım hala 90 modelini kullanıyor. bi sorun yaşadığını görmedim. o yıllara göre 4 otomatik cam, elektrikli yan aynalar, içerden bagaj açma, enjeksiyonlu 1.6 motor gibi donanım ile satılmasına rağmen merserin servis ve bayii ağını genişletmemesinden ölü doğdu denebilir. mazda türkiyede daha yeni yeni toparlanmaya başladı tabi merserin sayesinde değil mazda japonya sayesinde
hemen hemen bütün alfa romeolar: genellikle şöle bozuluyo böle yolda kaldım demiş olanlar ya bakımını düzgün yapmamıştır yada çok abartı kullanarak motoru öldürmüştür. donanım bakımından baya iyidir. 146 1.6 boxer olanına binmiştim. rektefiye olmuşmuydu bilmiyorum ama araç 320000 km'deydi ve uzun yola gittiğimde sollamalarda ve otoban hiç üzmedi. yalnız dur kalk trafikte sürekli kullanınca harareti yükseliyordu.
daihatsu modelleri: araçlar genellikle hb olduğundan (applause hariç) ve reklam yetersizliğinden çok çekti. yoksa daihatsu bir nevi toyota'nın yan sanayiisi sayılır. motorlarını toyotadan almaktadır. ama bilinmemektedir. bu gidişle de böyle devam edecek.
suzuki modelleri: japonların sağlam araçlarından olmasına rağmen 90lardaki swift kadar şu anda popüler değiller. fiat sedici'yle aynı plartformdaki sx4'ü kimsenin bildiğini sanmıyorum. veya grand vitaranın dizel motorunu renault'dan aldığını. suzuki satışlarının çoğunluğunu SUV'u vitara sahiplenmiş durumda ama diğer modelleri çok sönük kalmıştır.
şimdilik aklıma gelenler bunlar.
quote:
Orjinalden alıntı: brkcad34
90'lar da FİAT CHROMA vardı. Belki yanlış yazmış olabilirim, Fiat CROMA'da olabilir.
ben en çok bu araca üzüldüm, o keskin bakışlar varya, tam bi vahşi yırtıcı, bende değişik duygular hissettiren bir araç idi, almanyada bol bol görmüştüm ama bizde hiç satılmadı. temsa diye ne amaçladığı belirsiz bir şirket mitsubishi gibi bir dünya devini heder etti. yanar yanar galant a yanarım... hele o iç tasarımı bu kadarmı zevkime uygun olur, tam benim için tasarlanmış ama hiç bir zaman elde edemiyeceğim bir araç
ya şu bakışların güzelliğine bi bakın yaaa
quote:
Orijinalden alıntı: matgab
ben en çok bu araca üzüldüm, o keskin bakışlar varya, tam bi vahşi yırtıcı, bende değişik duygular hissettiren bir araç idi, almanyada bol bol görmüştüm ama bizde hiç satılmadı. temsa diye ne amaçladığı belirsiz bir şirket mitsubishi gibi bir dünya devini heder etti. yanar yanar galant a yanarım... hele o iç tasarımı bu kadarmı zevkime uygun olur, tam benim için tasarlanmış ama hiç bir zaman elde edemiyeceğim bir araç
ya şu bakışların güzelliğine bi bakın yaaa
vay bee araba fenaymış valla
quote:
Orijinalden alıntı: engişdene
quote:
Orijinalden alıntı: topaz42
Murat 132. Valla Güngören'de gördüm bu arabayı. Fakat Murat 131 den farklı bir şey göremedim dış görünümünde.
Farklılık olsun diye kendisi yazmıştır
Orasını bilemem ama şimdi baktım. Murat 132 gerçekten varmış. Yedek parçası bile satılıyor.
Sevgili kardeşim Murat 131 diye bir model olmadı hiç.Tofaş tarafından da üretilmedi. Fiat 132 var ama ve Fiat 131 ile aynı yuvarlak farları kullanırlar.Saygılar slmlar.
quote:
Orijinalden alıntı: scelikkaleli
quote:
Orijinalden alıntı: topaz42
quote:
Orijinalden alıntı: engişdene
quote:
Orijinalden alıntı: topaz42
Murat 132. Valla Güngören'de gördüm bu arabayı. Fakat Murat 131 den farklı bir şey göremedim dış görünümünde.
Farklılık olsun diye kendisi yazmıştır
Orasını bilemem ama şimdi baktım. Murat 132 gerçekten varmış. Yedek parçası bile satılıyor.
Sevgili kardeşim Murat 131 diye bir model olmadı hiç.Tofaş tarafından da üretilmedi. Fiat 132 var ama ve Fiat 131 ile aynı yuvarlak farları kullanırlar.Saygılar slmlar.
Fiat 132 yıllar önce amcamda vardı. 1800 cc motora sahipti. Araba amcamın elinin altında öldü, direkman hurdaya çıkmıştı. En son yıllarında arka koltukta otururken yere baktığınızda yolu görebiliyordunuz.
Hızlı ve güzel bir arabaydı.
quote:
Orijinalden alıntı: maivesiyah
quote:
Orijinalden alıntı: matgab
ben en çok bu araca üzüldüm, o keskin bakışlar varya, tam bi vahşi yırtıcı, bende değişik duygular hissettiren bir araç idi, almanyada bol bol görmüştüm ama bizde hiç satılmadı. temsa diye ne amaçladığı belirsiz bir şirket mitsubishi gibi bir dünya devini heder etti. yanar yanar galant a yanarım... hele o iç tasarımı bu kadarmı zevkime uygun olur, tam benim için tasarlanmış ama hiç bir zaman elde edemiyeceğim bir araç
ya şu bakışların güzelliğine bi bakın yaaa
vay bee araba fenaymış valla
şu galantlara cidden yazık oldu çok oturaklı haşin araçlardı
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme