Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (43. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.246
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • [meteg hocam;

    ben undan 3 ay önce 98 model 1.8 benzinli otomatik vites (lpg) li volswogen passat araç aldım (ilk arabam). km 172000
    almadan önce yetkili servise göstermiştim.

    araca yaklaşık 3 ay bindim. aracın şanzumanında herhangi bir problem yoktu taki içim rahat etmediği için aracın triger setini, yağını, hava yağ ve benzin filtrelerini değiştirene kadar. değişimlerini özel servise yaptırdım. değişimler yapıldıktan sonra aracım D konumunda rolantede gitmemeye başladı yaklaşık 30 saniye kadar bekledikten sonra hareket ediyor gaza basmadan gaza basıncada araç kendini atıp patanaj çekiyor. duruş kalkışlarda da sık sık yapıyor (R) de de aynı şekilde ve araç rampada önceden geri kaçmıyordu şimdi hafif rampalarda bile geri kaçıyor.
    bu gün yetkili servise götürdüm makinaya bağladılar şanzumanda herhangi bir sorun çıkmadı. aracı test ettiler sorun olduğu ortada yaklaşık 4 gün kadar kalması gerektiğini bakılması gerektiğini söylediler. bir de araç 3000 devirde hızım 80 iken gaza yüklendiğimde devir 5000-6000 e kadar çıkıyor fakat hız hala 80
    sizce ne yapmalıyım. bir de aracın trigeri değişirken şanzumana hasar vermiş olabilirler mi
    cevabınız için şimdiden teşekkür ederim




    meteg hocam bu sorunu bildirmiştim. daha sonra şanzuman ustasına gidip yağ seviyesini ölçtürdüm eksik çıktı. yaklaşık 1,5 litre yağ koydular. fakat yağı tamamladıktan sonra aracın içersinden akan fazla yağ, anlattığınız gibi kahve rengi idi yani yağın değişim zamanı gelmiş yanılmıyorsam. araca 1,5 litre yağ konulduktan sonra patinaj sorunu düzeldi. fakat araç çok yüksek devirlerde vuruntuyla vites atıyor. aracın yağını tamamen değiştirtmek istiyorum. istanbulda güvenebileceğim hesaplı yer tavsiye edermisiniz. 18 eylülde uzun yola çıkacağım. şimdiden teşekkür ederim.




  • Sevgili meteg hocam,

    Otomatik vites bir araç düşünüyorum, aracın yaşı 5-8 arasında olacak ve sorunlu bir otomatik vitese denk gelmekten korkuyorum, tabii ki bu biraz da şans ancak basınç testinden filan bahsetmişsiniz ve ayrıca anlamanın en iyi yolu bilen birinin kullanması demişsiniz. Bunları tabii ki uygulamaya çalışacağım ama sırf bu takıntım yüzünden 1-2 yaşında daha uygun modellere (2009 accent era otomatik) mi bakmalıyım yoksa halihazırda baktığım 2002-2005 civic-corolla ve 2003-2005 focuslara bakmaya devam mı etmeliyim. Bir de sıkıntılı bir otomatiğe denk gelirsem revizyon da pek çözüm olmuyor, değişimi şart demişsiniz işte bu da can alıcı bir nokta benim için bu yüzden acaba daha önce de kullandığım yarı otomatik mi tercih etmeliyim, en azından arıza yaparsa tam otomatik kadar karmaşık değil.

    Diğer bir sorum ise otomatikte honda isim yapmış kabul, peki focus1 otomatik için ne düşünüyorsunuz. Ayrıca tabii ki iyi kullanılmış ve yağ değişimi yapılmış bir şanzıman fabrikadan hastalıklı çıkmamışsa kolay kolay arıza yapmaz sanırım ama yine de hor kullanıldığında hangisi daha dayanıklıdır ve kolay kolay sorun çıkarmaz?

    Cevaplarsanız çok sevinirim, çok teşekkürler...




  • meteg bey iyi bayramlar,
    R den D ye atarken vuruntu neden olur?
    Bir de revize şanzımanda 4-5 değişimi biraz geç oluyor.2000-2500 de atarken 3000-3500 e kadar bekliyor.
    İyi tatiller.
  • Meteg bey 15-16 bin tl bütçemle eşime otomatik vites 2.el bir araç almayı düşünüyorum otm.vites ve sanzıman haakkında sadece kulaktan dolma bilgim var dogrusu forumda yazılanları okuyunca gözüm korkmadı degil.
    aklımdaki araçlar Renault Clio,Opel Corsa,Fiat Palio,Peugeot 206 200-2003 arası modellere bakıyorum ...alınacak aracı pratiği az bir bayan kullanacak...
    siz sanzımanları tanıan birisi olarak saglamlık ,onarım maliyeti ,sorunsuzluk olarak ne önerirsiniz..
    Tüm yetkili servislerde basınç testi yapılıyormu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    herkese selamlar,

    bulunduğum yerde sürekli internete girmem çok zor bu yüzden cevaplar için biraz beklemeniz gerekebilir.. öncelikle bunu hatırlatayım,


    cinarxx,

    her araç için farklı yağ diye birşey söz konusu değil.. otomatik vites kutusu yağları genelde yarı sentetik ve tam sentetiktir.. 1993 yılına kadarki araçlarda yarı sentetik dexron3 1994 ve sonraki modellerde ise dexron3g tam sentetik yağ kullanılması gerekmektedir.iyi durumda olan bir yağın rengi kan kırmızısıdır.. eğer yağ rengi kahverengi veya siyah oldu ise o zaman değişim gerekmektedir..

    lapya arkadaşım,

    çıkma şanzıman için en uygun yer hurdalıklardır.. fakat hurdalıkta çok iyi pazarlık yapmanız gerekir.. çünkü hurdacılar parçalar için fahiş fiyat talep edebilmektedir.. ayrıca hurdalıktaki parçanın da ikinci el olduğunu ve belli oranda yıpranmış olduğunu unutmamak gerekir.sonuç olarak ben hurdacılık yapmadığımdan size fiyat konusunda yardımcı olmam mümkün değildir.


    kapagan,

    bahsettiğiniz sorunların vites kutusu ile ilgili olduğunu sanmıyorum.. zaten kat iptalinden sonra oldu demişsiniz.. fakat 3 den 2 ye düşerken duyduğunuz vuruntu benzeri ses tamamen normaldir ve bu tork konvertörü kilidinin devreden çıkma sesidir.. yani bir sorun değildir..

    phoenix88,

    öncelikle otomatik vitesli araçlar ile ilgili yanlış bilinen bir konuyu aydınlatalım.. günümüzde satılan çoğu otomatik sanılan araç aslında yarı otomatiktir.. bunların çok az kısmı tam otomatik olup tam otomatik olanlar da göreceli olarak daha pahalıdır. yarı otomatik araçların çoğunda rampalarda geri kaymayı önleyen bir sistem bulunmaz.. yalnızca bazılarında bulunur.. öncelikle siz bütçenizi belirleyip ona göre hareket etmeli ve imkanınız varsa tam otomatiği tercih etmelisiniz.. eğer bütçeniz yetmiyorsa o zaman en azından geri kaymayı önleyen sistem bulunan bir araç almaya özen göstermelisiniz.. yarı otomatiklerde bir beyin debriyajı kontrol eder ve vites değişimlerini sizin için yapar.. debriyaj pedalı yoktur ama bir sistem gizli debriayjı kontrol eder ve bu araçlarda performans çok kötüdür.. özellikle hızlanmalar çok zayıftır.. vites geçişlerinde bocalamalar yaşanır.. tam otomatiklerde ise bu durum yoktur ve tam otomatiklerde performans gayet iyidir ayrıca geri kaçırma da olmaz..

    titanic40,
    50,000 km de bir araçta eğer ki üretimden kaynaklanan bir sorun değil ise arıza normal değildir..

    bedirhan09,

    yağ basıncı sorunu eğer kesin ise ne yazık ki size o şanzımandan artık hayır gelmez.. en makulu çıkma şanzıman takmak ya da şanzımanı manuele(düz vites) çevirmektir.aracınız 4 ileri vitestir ve dexron3g yağ kullanmaktadır..ama tekrar ifade etmek isterim ki sorun yağ basıncı ise.. bu sorunun çözümü çok zordur.


    cemadar,

    uygun yağ dexron3g tam sentetiktir..


    deliveli,

    ilk olarak şanzıman yağının seviyesin kontrol edin veya ettirin.. tamamsa yağı yenileyin ve tekrar sürün aracı.. eğer sorun devam ederse arıza daha ciddi demektir ve aracın makineye bağlanması gerekir.

    Jeffrey,

    aracınızın 10 yaşına geldiğini akla getirirsek bence sizin sorununuz aracın motor kulaklarının eskimesi sonucu çatlaması veya kopması ile ilgili olmalı diyorum.. bence bunları bir kontrol ettirin.. eğer bunlar sağlamsa aracı bir test cihazında test ettirin.. ondan sonra tekrar haberleşelim..

    honda accord nickli arkadaşım,

    arıza lambası yanmaz ve de makine bu arızanın ne olduğunu okuyamazsa bu sorunun çözümü çok zordur.. bir sürü sebebi olabilir ve bunu uzaktan tahmin ile çözmek imkansız gibi birşey... bu yüzden bence aracı tecrübeli bir serviste detaylı olarak incelettirmeniz en iyisi..

    misery 1903,

    sorunuzun çözümü oldukça zor.. şanzıman elektronik birimi,ecu, aracın ecusu ve daha bir sürü ihtimal bu sorunların sebebi olabilir.bence tamiri yapan yere gidip aracın tekrar elden geçirilmesini isteyin..

    muratyavci,

    bu işlemi yapan ve sizden 1000 tl servis size bu işlem için garanti veriyor olmalı o zaman 1000 tlyi ödersiniz ve aracı alırsınız tekrar bir sıkıntı olursa ücretsiz olarak tekrar aracı düzeltmelerini istersiniz.. sanırım en mantıklısı bu..

    cagduygu,

    size bu konuda önerebileceğim bir yer maalesef yok.. üzgünüm..

    stagemasterone,

    aracınızın yağı 60,000 km veya 5 senede bir değişmelidir.. siz iki süreyi de aşmışsınız.. bence en kısa zamanda değişimi yaptırın.. araıcnız rahatlayacaktır..ses ile ilgili yorum yapmak zor ama kontak açınca yapıyor dediğiniz için lifter sesidir diye düşünüyorum.. subap iticilerine lifter adı verilir ve bunlar yağ ile dolarken ses yapabilir.. bu bir arıza değildir.. ve tamamen normaldir..

    vatmann,

    anlattıklarınız bana tork konvertöründe sorun olduğunu düşündürüyor.. bence bu parçanın kontrolü gerekir ama bunun için şanzımanın inmesi de gerekir.bence makinede basınç testi yaptrıp ona göre hareket edin.. triger değişimi ile şanzımana hasar vermek mümkün değildir.. ikisi arasında bağlantı yoktur..

    merhaba ustam,

    önerebileceğiniz yer konusunu unutalım o zaman,

    problem ile ilgili bir yorumunuz var mı?




  • Ustam merhaba,

    92 model Mercede 300 CE-24 araca sahibim. aracımda 722.5xx kodlu bir 5 ileri otomatik şanzıman var ve yağını değiştirmek istiyorum.
    Hangi özelliklerdeki yağı kullanmalıyım ?. Yağ marka ve modeli verebilir misiniz ?
    Birde sanırım filtre ve contasınıda değiştirmem gerekiyor. Parça kodunu yazabilir misiniz?
  • @meteg usta merhaba,

    2005 model Tiptronik A3 üm var. Aracımı 100binde satın aldım. Şuanda 108binde.

    Aracımda huzursuz bir sürüş yaşıyorum. Şanzımanla ilgili sıkıntılarım var. Aracı Nisan ayında aldım. Birkaç ay sonrasında vites geçişlerinde bir sallantı hissetmeye başladım. (ses yok sadece sallantı) 1. vitesten 2 ye geçerken ağır bir sallantı. 2 den 3 e geçerken daha hafif bir sallantı. Aynı şekilde 2. vitesten 1 e düştüğünde de ağır bir sallantı yaşıyorum.

    Şanzıman yağını ve şanzıman yağ filtresini değiştirttim. Fakat her hangi bir düzelme olmadı. Son 2-3 haftadır da, 4. vitese geçtiğinde 3-4 kere tekleme yapıyor sanki araba. Dişliler oturunca sorunsuz devam ediyor gibi. Bu durum bana şanzımandaki problemin giderek arttığını düşündürüyor. Vitesle alakalı bu sorunda İstanbul trafiğinde insanı depresyona sokuyor ediyor tahmin edersiniz ki...

    Araç cihaza bağlandığında yada sürüş esnasında her hangi bir hata vermiyor. Sizce ne yapmalıyım.

    Cevabınız için şimdiden teşekkürler, iyi çalışmalar diliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi byselim -- 18 Eylül 2010; 23:21:26 >




  • 2005 model Audi A3 de böyle sıkıntı çıkarıyorsa benim 97 model micramdan gelen ses çok garip değil herhalde. Çok şükür benim vites geçişlerim hızlanmam felan sorunsuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagduygu

    ustam merhaba,

    eşimde 97 model 1.3 nissan micra GX otomatik araç var. N-CVT şanzımana sahip ve genel olarak memnunuz fakat son zamanlarda araç kalkar ve dururken vıyıklama olarak tabir edeceğimiz gıcık bir ses çıkarmaktadır. Sanki araç kalkmak isterken içerden birşey patinaj yapıyor ve güçten kaybediyor gibi. diğer vites geçişlerinde ve son hızlanmasında sorun yoktur. Örneğin hiçbir titreme yaşamadan hafta sonu 150-160 km hızları gördüm.

    Bu sesin fren ile alakalı olmadığına eminim çünkü kalkarken de çıkarıyor ve ayağını gazdan çekerek frene basmadan motor freni ile yavaşladığında da çıkarıyor. Bu aracı aldığım kişi daha yeni bir tarihte yetkili serviste şanzuman zincirinin değişmesi de dahil 2750 tl lik bir masraf yapmıştı. faturası bende. Bir de bu ses araç daha soğukken fazlayken ısındıkça azalmaya başlamaktadır. Aklıma baskı balata ile ilgili problem geliyor fakat emin değilim.

    sizin otomatik şanzıman konusunda ciddi bilginiz olduğunu farkettim yorumlarınızı ve mümkünse N-CVT şanzumandan anlayan ve anadolu yakasındaki bir tamircinin iletişim bilgisini verirseniz çok memnun olurum. Rastgele bilen bilmeyen tamirciye elletmek istemiyorum. yetkili servisler de malum...

    Şimdiden teşekkürler.



    bu aracı bir zamanlar bende almayı düşünüyordum , o zaman bu forumda araştırma yaparken, micranın kendi forumunda bir kullanıcı,

    bostancı ota sanayiinde yaşlı bir cvt şanzuman tamircisi buldugunu tüm sorunlarını bu ustanın hallettigini yazmıştı, isteyene adresini verebilirim diye

    yazıyordu forumdan o kullanıcıyı bulmanızı tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vatmann


    [meteg hocam;

    ben undan 3 ay önce 98 model 1.8 benzinli otomatik vites (lpg) li volswogen passat araç aldım (ilk arabam). km 172000
    almadan önce yetkili servise göstermiştim.

    araca yaklaşık 3 ay bindim. aracın şanzumanında herhangi bir problem yoktu taki içim rahat etmediği için aracın triger setini, yağını, hava yağ ve benzin filtrelerini değiştirene kadar. değişimlerini özel servise yaptırdım. değişimler yapıldıktan sonra aracım D konumunda rolantede gitmemeye başladı yaklaşık 30 saniye kadar bekledikten sonra hareket ediyor gaza basmadan gaza basıncada araç kendini atıp patanaj çekiyor. duruş kalkışlarda da sık sık yapıyor (R) de de aynı şekilde ve araç rampada önceden geri kaçmıyordu şimdi hafif rampalarda bile geri kaçıyor.
    bu gün yetkili servise götürdüm makinaya bağladılar şanzumanda herhangi bir sorun çıkmadı. aracı test ettiler sorun olduğu ortada yaklaşık 4 gün kadar kalması gerektiğini bakılması gerektiğini söylediler. bir de araç 3000 devirde hızım 80 iken gaza yüklendiğimde devir 5000-6000 e kadar çıkıyor fakat hız hala 80
    sizce ne yapmalıyım. bir de aracın trigeri değişirken şanzumana hasar vermiş olabilirler mi
    cevabınız için şimdiden teşekkür ederim




    meteg hocam bu sorunu bildirmiştim. daha sonra şanzuman ustasına gidip yağ seviyesini ölçtürdüm eksik çıktı. yaklaşık 1,5 litre yağ koydular. fakat yağı tamamladıktan sonra aracın içersinden akan fazla yağ, anlattığınız gibi kahve rengi idi yani yağın değişim zamanı gelmiş yanılmıyorsam. araca 1,5 litre yağ konulduktan sonra patinaj sorunu düzeldi. fakat araç çok yüksek devirlerde vuruntuyla vites atıyor. aracın yağını tamamen değiştirtmek istiyorum. istanbulda güvenebileceğim hesaplı yer tavsiye edermisiniz. 18 eylülde uzun yola çıkacağım. şimdiden teşekkür ederim.


    bu forumun önceki sayfalarında istanbulda yag değişimi yaptırabileceginiz bir yer mevcut( makina kullanarak yapıyorlar tork konvertörünün içindeki

    yagda değişiyor) foruma bu bilgiyi koyan arkadaşın aracıda passattı yanılmıyorsam ona maliyetide 500 tl gibiydi. Yanlış hatırlamıyorsam




  • iyi günler hocam

    Benim 1996 model rover 620 si honda motor otomatik şanzuman arabamın göstergedeki d4 vites lambası sürekli yanıp sönüyor(araç vitesteyken sürekli sabit yanması gerekirken) vites geçişleri normal yani hepsine geçiyor.Bunun nedenini merak ediyorum.
    (Samsunda gösterdiğim bir ustam sensörlerden bahsetti bu sensörleri temizlersek düzelir önemli birşey değil dedi)

    Diğer bir sorum aracım 210.000 km de şu an şanzuman yağı değişiminin en son ne zaman yapıldığını bilmiyorum bende dex3 mü kullanmalıyım

    Teşekkürler....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sakiiin


    quote:

    Orijinalden alıntı: cagduygu

    ustam merhaba,

    eşimde 97 model 1.3 nissan micra GX otomatik araç var. N-CVT şanzımana sahip ve genel olarak memnunuz fakat son zamanlarda araç kalkar ve dururken vıyıklama olarak tabir edeceğimiz gıcık bir ses çıkarmaktadır. Sanki araç kalkmak isterken içerden birşey patinaj yapıyor ve güçten kaybediyor gibi. diğer vites geçişlerinde ve son hızlanmasında sorun yoktur. Örneğin hiçbir titreme yaşamadan hafta sonu 150-160 km hızları gördüm.

    Bu sesin fren ile alakalı olmadığına eminim çünkü kalkarken de çıkarıyor ve ayağını gazdan çekerek frene basmadan motor freni ile yavaşladığında da çıkarıyor. Bu aracı aldığım kişi daha yeni bir tarihte yetkili serviste şanzuman zincirinin değişmesi de dahil 2750 tl lik bir masraf yapmıştı. faturası bende. Bir de bu ses araç daha soğukken fazlayken ısındıkça azalmaya başlamaktadır. Aklıma baskı balata ile ilgili problem geliyor fakat emin değilim.

    sizin otomatik şanzıman konusunda ciddi bilginiz olduğunu farkettim yorumlarınızı ve mümkünse N-CVT şanzumandan anlayan ve anadolu yakasındaki bir tamircinin iletişim bilgisini verirseniz çok memnun olurum. Rastgele bilen bilmeyen tamirciye elletmek istemiyorum. yetkili servisler de malum...

    Şimdiden teşekkürler.



    bu aracı bir zamanlar bende almayı düşünüyordum , o zaman bu forumda araştırma yaparken, micranın kendi forumunda bir kullanıcı,

    bostancı ota sanayiinde yaşlı bir cvt şanzuman tamircisi buldugunu tüm sorunlarını bu ustanın hallettigini yazmıştı, isteyene adresini verebilirim diye

    yazıyordu forumdan o kullanıcıyı bulmanızı tavsiye ederim.

    evet o kullanıcı ile temasa geçtim. ustanın da numarasını ve adresini aldım. Fakat yeri hasanpaşada bu cumartesi gideceğim inşallah. umarım çok ağır bir masraf çıkarmaz.




  • meteg ustam merhaba daha öncede belirttiğim gibi şanzıman yağını değiştirdim ama hiç memnun kalmadım renault servisinde değiştirmeme rağmen 4 lt renaultmatic (daha önce elfmatic demiştim yanlış söylemişim) koydular yarım litresini boşaltmışlardı.memnuniyetsizliğim ise araba motoru soğukken p den d aldığımda araba nerdeyse 3 saniye sonra harekete geçiyor gaza bassam bile bu süre içerisinde almıyor ancak 3 sn sonra hatta bu 4 te olabilir.bide arabam yığılmaya başladı özellikle duran bir şeritten yan şerite gitmek istediğimde gaza basıyorum basmamla arabanın komple yığılması bir oluyor buda benim için tehlike yaratıyor.arabada arıza koduda vermiyor servis ışığıda yanmıyor ne yapabilirim lütfen bir yol göster çünkü servise gidiyorum (gerçi bu sorun için değilde daha önceki sorularımda belirttiğim şeyler için) bilgisayara bağlıyor sorun kodu yoksa zaten direk yok diyor ordakilerin ustalığındanda şüphe etmeye başladım tak bilgisayara bilgisayar sorun söylesin yoksa yoktur,çok saçma! bu sorunlar yağdanmı, triptronik vitesin kendi yapısındamı yoksa bu şanzıman kutusunda sorun mu var? ankarada otomatik şanzıman servislerini bulduğum kadarıyla, aradım bahsettiğin içbasınç testinden bir haberdarlar, sorduğumda kafalarında bir ? işareti oluyor, sonrasında bizde bilgisayar var ona bağlarız sorun varsa o tespit eder diyor.bu konuda yardımcı olursan çok sevineceğim.teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagduygu


    quote:

    Orijinalden alıntı: sakiiin


    quote:

    Orijinalden alıntı: cagduygu

    ustam merhaba,

    eşimde 97 model 1.3 nissan micra GX otomatik araç var. N-CVT şanzımana sahip ve genel olarak memnunuz fakat son zamanlarda araç kalkar ve dururken vıyıklama olarak tabir edeceğimiz gıcık bir ses çıkarmaktadır. Sanki araç kalkmak isterken içerden birşey patinaj yapıyor ve güçten kaybediyor gibi. diğer vites geçişlerinde ve son hızlanmasında sorun yoktur. Örneğin hiçbir titreme yaşamadan hafta sonu 150-160 km hızları gördüm.

    Bu sesin fren ile alakalı olmadığına eminim çünkü kalkarken de çıkarıyor ve ayağını gazdan çekerek frene basmadan motor freni ile yavaşladığında da çıkarıyor. Bu aracı aldığım kişi daha yeni bir tarihte yetkili serviste şanzuman zincirinin değişmesi de dahil 2750 tl lik bir masraf yapmıştı. faturası bende. Bir de bu ses araç daha soğukken fazlayken ısındıkça azalmaya başlamaktadır. Aklıma baskı balata ile ilgili problem geliyor fakat emin değilim.

    sizin otomatik şanzıman konusunda ciddi bilginiz olduğunu farkettim yorumlarınızı ve mümkünse N-CVT şanzumandan anlayan ve anadolu yakasındaki bir tamircinin iletişim bilgisini verirseniz çok memnun olurum. Rastgele bilen bilmeyen tamirciye elletmek istemiyorum. yetkili servisler de malum...

    Şimdiden teşekkürler.



    bu aracı bir zamanlar bende almayı düşünüyordum , o zaman bu forumda araştırma yaparken, micranın kendi forumunda bir kullanıcı,

    bostancı ota sanayiinde yaşlı bir cvt şanzuman tamircisi buldugunu tüm sorunlarını bu ustanın hallettigini yazmıştı, isteyene adresini verebilirim diye

    yazıyordu forumdan o kullanıcıyı bulmanızı tavsiye ederim.

    evet o kullanıcı ile temasa geçtim. ustanın da numarasını ve adresini aldım. Fakat yeri hasanpaşada bu cumartesi gideceğim inşallah. umarım çok ağır bir masraf çıkarmaz.

    ustadan memnun kalırsanız foruma iletişim bilgilerini yazın lütfen ,hadi hayırlısı




  • Selam DOStlar,
    Benim 2006 Model Golf üm var. Triptronik vites. Bu gün aracımla kısa mesafe 6 km bir yolculuk yaptım. Genelde D ile sürerim aracımı, ama bugün S ile de gittim. Tam gittiğimiz yere vardığımızda iyice yavaşlayıp aracı durduracaktım ki, aracım sallanmaya başladı, çok korktum hemen N ye getirdim. Sallama durdu. Sonra aracı istop ettirip eve geldim, ama eve gelip durunca yapmadı aynı numarayı,,,
    Acaba neden böyle oldu cevaplarsanız sevinir, dua ederim. saygılarr
  • Merhabalar;

    3 ay evvel 2003 model bir Hyundai Elantra aldım otomatik vites. Aldığım ilk zamanlarda bir sorunum yoktu, vites geçişleri gayet güzel idi ve sessizdi. Son bir aydır, araçta seyir halindeyken önce bir vuruntu oluyor ve daha sonra vites daima 2. vitese takılı kalıyordu. Ne kadar hızlanırsam hızlanayım bu durum hiç değişmiyor, yahut durup kalkarken çok zorlanıyor 2. viteste kalktığından. Bu haldeyken boşa alıp tekrar D ye takınca muazzam bir vuruntu oluyor ve aracım yine 2. vitese geçiyordu. Bunun üstesinden gelmek için, her defasında sağa çekip Stop ettikten sonra tekrar çalıştırmak zorunda kalıyordum. O zaman düzeliyordu. (Aracımın kmsi 183,000.) Bugün servisine götürdüm, aleti taktılar ve sensörün bozuk olduğunu yağın da filtresinin de mutlaka değişmesi gerektiğini söylediler. Zaten yağın rengi kahverengiye dönmüştü, uzunca bir süredir değişmemişti. Parça gelene kadar yağı ve filtreyi değiştirelim, gelince de o sensörü değiştirelim dediler. Bugün 165 TL vererek yağ ve yağ filtresi+conta değişimi yaptırdım. Araçta az evvel bahsettiğim sıkıntılar değişmiş gibi duruyor. Takriben 20 km yol katettim fakat herhangi bir sorun olmadı, sadece ilk kalkışta geç kavrıyormuş gibi oluyor, yine çok hafif bir vuruntu oluyor, o kadar. Bu da normal gibi geliyor. Ayrıca; N den D konumuna alınca, eskiden yaptığı gibi sert değil normal, yumuşak bir geçiş yapıyor.

    Sizce aracımın sıkıntısı geçmiş midir? Yani, Sensör için fazladan 200 TL daha ödememe gerek var mı? Servis çok pahalı gibi geldi ayrıca.. Ayda bir defa olmak üzere 350+350 KM yol yapıyorum. Bu kadar KM yapan bir araç için elzem midir bu değişiklik?

    Şimdiden göstereceğiniz yardımseverlik için çok teşekkür ediyorum, sağolun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksadichian

    Merhabalar;

    3 ay evvel 2003 model bir Hyundai Elantra aldım otomatik vites. Aldığım ilk zamanlarda bir sorunum yoktu, vites geçişleri gayet güzel idi ve sessizdi. Son bir aydır, araçta seyir halindeyken önce bir vuruntu oluyor ve daha sonra vites daima 2. vitese takılı kalıyordu. Ne kadar hızlanırsam hızlanayım bu durum hiç değişmiyor, yahut durup kalkarken çok zorlanıyor 2. viteste kalktığından. Bu haldeyken boşa alıp tekrar D ye takınca muazzam bir vuruntu oluyor ve aracım yine 2. vitese geçiyordu. Bunun üstesinden gelmek için, her defasında sağa çekip Stop ettikten sonra tekrar çalıştırmak zorunda kalıyordum. O zaman düzeliyordu. (Aracımın kmsi 183,000.) Bugün servisine götürdüm, aleti taktılar ve sensörün bozuk olduğunu yağın da filtresinin de mutlaka değişmesi gerektiğini söylediler. Zaten yağın rengi kahverengiye dönmüştü, uzunca bir süredir değişmemişti. Parça gelene kadar yağı ve filtreyi değiştirelim, gelince de o sensörü değiştirelim dediler. Bugün 165 TL vererek yağ ve yağ filtresi+conta değişimi yaptırdım. Araçta az evvel bahsettiğim sıkıntılar değişmiş gibi duruyor. Takriben 20 km yol katettim fakat herhangi bir sorun olmadı, sadece ilk kalkışta geç kavrıyormuş gibi oluyor, yine çok hafif bir vuruntu oluyor, o kadar. Bu da normal gibi geliyor. Ayrıca; N den D konumuna alınca, eskiden yaptığı gibi sert değil normal, yumuşak bir geçiş yapıyor.

    Sizce aracımın sıkıntısı geçmiş midir? Yani, Sensör için fazladan 200 TL daha ödememe gerek var mı? Servis çok pahalı gibi geldi ayrıca.. Ayda bir defa olmak üzere 350+350 KM yol yapıyorum. Bu kadar KM yapan bir araç için elzem midir bu değişiklik?

    Şimdiden göstereceğiniz yardımseverlik için çok teşekkür ediyorum, sağolun...


    bence kesinlikle degiştirin bi yolda kalsanız o 200 ü misli misli ödersiniz.




  • Selam DOStlar,
    Benim 2006 Model Golf üm var. Triptronik vites. Bu gün aracımla kısa mesafe 6 km bir yolculuk yaptım. Genelde D ile sürerim aracımı, ama bugün S ile de gittim. Tam gittiğimiz yere vardığımızda iyice yavaşlayıp aracı durduracaktım ki, aracım sallanmaya başladı, çok korktum hemen N ye getirdim. Sallama durdu. Sonra aracı istop ettirip eve geldim, ama eve gelip durunca yapmadı aynı numarayı,,,
    Acaba neden böyle oldu cevaplarsanız sevinirim, saygılarr
  • selamlar, ben 98 model hyundai elentra 1.8 GLS Otomatik vites araç aldım. Aracı D konumuna getirip ayağımı frenden çekiyorum gaz pedalına dokunmadan araba yavaş bi şekilde ileriye doğru hareket ediyor. aldığım adam normal dedi. henüz bi ustaya götüremedim. sizce bi sorun olurmu yani normal midir ?

    birde araç hangi viteste olursa olsun. hareket etmiyorlar araç çok titriyor hareket edince titreme gidiyor. anlamadım gitti.

    bu aracın şanzıman yağı olarak hangisini önerirsiniz. yeni aldığım için değiştiricem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: badokan

    selamlar, ben 98 model hyundai elentra 1.8 GLS Otomatik vites araç aldım. Aracı D konumuna getirip ayağımı frenden çekiyorum gaz pedalına dokunmadan araba yavaş bi şekilde ileriye doğru hareket ediyor. aldığım adam normal dedi. henüz bi ustaya götüremedim. sizce bi sorun olurmu yani normal midir ?

    birde araç hangi viteste olursa olsun. hareket etmiyorlar araç çok titriyor hareket edince titreme gidiyor. anlamadım gitti.

    bu aracın şanzıman yağı olarak hangisini önerirsiniz. yeni aldığım için değiştiricem.



    hem D de Hem R de o hareket olacak o hareketle sadece fren pedalını ve vites kolunu kullanarak arabayı rahatça park edeceksin.

    titremede rolanti devrinden tutta başka onlarca sebepten olabilir,

    şanzuman yagını bilmem ama degiştirirken makinayla değiştittir yagın % 100 ü degişsin geçmiş sayfaların hepsini okumanı tavsiye ederim

    yağ değişimi için tavsiye edilen yerler var...

    aracınız hayırlı olsun




  • 
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.