Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (40. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba ozkl,


    otomatik şanzıman servisleri o parçayı takabilir...
  • İyi günler;
    Mercedes S420(94 model eski tip 4 ileri şanzımanlı) araç kullanıyorum.Aracım tam gazda sıklıkla vites atmakta problem yaşıyor ve devir kesiciye giriyor.Bazen belirgin bir şekilde 2 vitesi kullanmıyor ve direk olarak 3 e atıyor.3. viteste kick down yaptığımda 1.vitese atıp devir kesiciye sokuyor.Günlük kullanımda hiç bir problem yok aracın arada sırada yığılması dışında ancak performanslı kullanmaya çalıştığımda yukardaki durumlar ortaya çıkıyor.Yardımcı olursanız sevinirim.
  • meteg ustam merhaba,

    2003 model Volvo S60 T5 kullanıyorum, geartronic şanzımanlı. dün gece aracı çalıştırıp geriye almak istediğimde, hafif bir vuruntu sesi geldi. ciddi bir ses değil, sarsıntı yapmıyor, sanki normal bir geçiş sesi, vites konum değiştirme sesi gibi. ancak daha önce dikkat etmemiştim, dün dikkat edebildim. genel sürüşte bir sorun yok, şanzıman akıcı, diğer viteslere geçişte bir sorun da yok, özetle başka bir problem yok yani.

    bu bir sorun mudur, veya en azından bir sorunun başlangıcı mıdır, yoksa araç soğukken bu hafif geçiş sesi normal mi? bu araçlarında şanzımanlarının biraz sıkıntılı olduğunu biliyorum, bu yüzden böyle bir beklenti de fazla dikkat etmemi sağlamış olabilir belki ama birde sizin görüşünüzü almak istedim.

    aracın geri vitese geçiş sırasında sorunlu olarak nitelenebilmesi için, ufak bir ses veya sarsıntı yeterli mi, yoksa ciddi anlamda bir ses mi olması gerekiyor?

    cevabınızı bekliyorum.




  • alcohol06,

    volvo araçların bazı modelleri ve model senelerinde hastalıklı(üretim hatalı) şanzımanlar bulunmaktadır.bunların arasında 1993-1996 arasında üretilen 850 serileri, 1999-2002 yılları arasında üretilen s80 serileri gibi araçlar vardır.sizin s60 modeli ile ilgili saptanmış bir durum yok.ülkemizde insanlar ve de servisler yeterince bilgili ve alakalı olmadıklarından aslında garanti kapsamında yenilenebilecek şanzımanlar yüzünden yüklü faturalar ödemişler ya da araçları elden çıkarmışlardır. bahsettiğiniz duruma gelince bence sizin aracınızda bu ses soğukken kısa süreli oluyorsa normal kabul edilebilir.geri vites konusu ise şu şekildedir geri vitese geçerken geçişte tüm aracı ve konsolu sarsan bir bangırtı olur.. bu o kadar kuvvetlidir ki herkes hisseder işte bu durum tipik bir vuruntudur. aracı özellikle iki araç arasında parkederken dikkat et bu tür park etmelerde geri vites geçişi çok daha belirgin hale gelir.. sebebi de tam tur veya tam tura yakın dönen direksiyonun hidrolik pompaya dolasıyla motora ilave yükler getirmesidir.halbuki direksiyon tam düz geri vitese al geçişin çok daha yumuşak olduğunu fark edeceksin..




  • Sayın meteg 99 model S70 T5 aracım var 5 ileri otomatik. sizin tavsiyenizle şanzıman yağını değiştirmiştim dexron 3 kullandım, vites geçişleri bayağı yumuşadı. Geçen hafta elimde fazla yağ var diye tekrar değiştirdim. Usta tıpayı açıp yağı boşalttıktan sonra 3 litre yağ koymuş seviyeyi kontrol ettim tamam dedi ama arabada vuruntu başladı. Bende bir kaç sefer 500 ml gibi eklemeler yaptım toplamda 4.5 litre yağ koyduk ama eskisi gibi olmadı. Sana sorum bu araç kaç litre şanzıman yağı alır, tıpayı açınca ne kadarı boşalır ne kadarı içinde kalır bu önemli çünkü benim arabada tıpadan boşalandan sonra 4.5 (dört buçuk litre) yağ var eksikmi fazlamı acaba. İnşallah eksik dersinde bende biraz daha yağ koyup meseleyi hallederim . Saygılar...
  • bu araçlar 7.6 litre yağ alır. otomatik vites olduğu için tork konvertöründe 3 litre yağ kalır.onu boşaltmanız zordur bu yüzden 4.5 litre makul.ama daha fazla yağ koymayın artık.eğer vites geçişlerinde sorun devam ederse değişik yağlar karışmış olabileceği için doldur boşalt yapmanız gerekir..araca en çok 100ml daha yağ koyabilirsin.. daha fazlası şanzıman için zararlıdır ve fazla yağ koyarsan şanzımandan püskürebilir..
  • Sayın meteg usta iki gün önce honda accord 2001 euro araba almaya karar vedim ama bu güne kadar hiç OV aracım olmadı bir honda servisine götürdüm araçta problem yok dediler bende almaya karar verdim ancak iki gündür gece gündüz sizin yazılarınızı okuyorum ve gerçekten ben eyvah ne yaptım dedim. çünkü ben OV hakkında hiç bir şey bilmiyormuşum sadece kullanmayı biliyormuşum..
    Yazılarınızdan anladığım kadarıyla ben 3. jenarasyon olan yağdan kullanacam. Fakat kafama takılan bir şey var ki benim aracı götürdüğüm servis ne yağ ölçümü yaptı ne de sizin dediğiniz gibi yağın ısınması adına vites konumlarını değiştirdi sadece usta araca bindi biraz aracı kullandı ve vites geçişlerinde problem yok şanzıman sağlam dedi.aracı kaldırıp yağ kaçırp kaçırmadığına bile bakmadı.
    Sizce aracı kullanarak şanzıman hakkında net yorum yapılırmı.
    Hala aracı almaktan vaz geçebilirim. kafam karıştı ne yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirim....

    Ayrıca sizi burdaki sorulara tek tek büyük bir sabırla cevap verdiğiniz için tebrik ediyorum... gerçekten her adamın harcı değil yaptığınız şey...

    elinize klavyenize yüreğinize sağlık......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi honda accord -- 11 Ağustos 2010; 14:05:31 >




  • bir aracın otomatik vites sistemininde sorun olup olmadığını anlamanın 2 yolu vardır.birincsisi o aracı sürerek ve vites geçişlerini kontrol ederek ve değişimleri izleyerek.. fakat bir yargıya varmak için arabalardan anlamanız ve vites kutusunda meydana gelebilecek sorunları(kaçırma,kaydırma,vuruntu gibi) yorumlayabilmeniz gerekir.

    ikinci ve en etkili yöntem ise aracı özel bir serviste ya da yetkili serviste(aracın kendi üreticisinin eğittiği kişilerin olduğu bir servis olması gerekir) şanzıman iç basınç testi yaptırmak.. bu testin yanılma payı yok denecek kadar azdır.ama bu testi yapabilecek servis sayısı azdır. ayrıca özel cihazlar gerekir çünkü bu cihazlar olmadan test yapılamaz.eğer siz bu testi yaptırmadınızsa bence yaptırın. bu test olmadan ben size şanzımanınız sağlam veya arızalıdır diyemem dersem yalan olur. eğer ki araç bu testten geçerse işte o zaman bu şanzıman sağlamdır diyebiliriz..
  • meteg ustam teşekkür ederim uyarıların doğrultusunda dün 2003 honda crv aracımı bakıma götürdüm ve aklıma ilk gelen şanzuman yağının değiştirilmesi idi ve hemen değiştirdiler kırmızı olan yağ simsiyah olmuş yaklaşık olarak 4 lt kadar şanzuman yağı aldı
  • sadoz,


    umarım aracınızı keyifle sürersiniz..
  • teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için.
    Bana İstanbul da önereceğiniz güvenilir bir yer varmı bu testi yaptırabileceğim. ya da sizin kendi yeriniz varmı?
  • önerebileceğim yer yok fakat en kolayı özel bir honda servisinde bu testi yaptırmaktır.. bu test sonrası aracın vites kutusunun sorunsuz olduğu kesinlik kazanır hatta belgelenir.hem de kafanız rahat eder ve kafanızda acabalar belkiler olmaz..
  • teşekkür ediyorum ilgilendiğiniz için... ben iyisimi bir honda servisi bulayım kendime....
  • meteg bey ilgine saol,
    4-5 yere gittim ilk kez basınç testi sizden duyuyorum.
  • merhabalar ben kıbrısta yaşıyorum benim 1992 model hyundai sonata aracım var.üzerinde 2.0i mitsubishi motor ve KM175 mitsubishi yapımı 4 ileri elektronik tork konverterli şanzımanı var yağın değiştirmek istiyorum fakat burdaki ustaların herbiri farklı bir atf söyledi,anladım ki önemsemiyorlar kendim internetten araştırayım dedim,ama çok fazla şanzıman çeşidi ve yağ türü var işin içinden çıkamadım yardımınıza ihtiyacım var,klavuzunda mopar atf plus 7176,diamond atf sp yazıyor fakat bunlar artık piyasada yok muadili nedir?
    araç yaklaşık 200000km de son zamanlarda değişik bir sorun başladı.araç soğukken şanzıman D yealırken vites hemen beklemeden geçiyor diğer viteslerde rahat geçiyor sorun yok,fakat aracı bir iki saat kullanıp bir yerde durduğumda yada park etmek için R ye alıp daha sonra D ye almak istediğimde araç vitese geçmiyor diğer vitesleri yani 2 ve L konumunda da hareket yok ama D iken frenden ayağımı çekip gaza basınca vites birden geçiyor ve hareket ediyor ..
    araç full enjeksiyonlu ve rölanti problemi var soğukken rölanti yüksek 1100 rpm ısındıkça 300-400 lere kadar düşüş oluyor D ye geçememe problemi de sıcakken rölanti düşükken oluyor sanki

    benim sorum şanzımandan kaynaklı bir problem midir yoksa rölanti devrinin düşmesi mi sebep oluyor

    yağın özelliğini kaybetmesi sıcakken vitese geçmesine neden mi yağ değişse düzelirmi


    araç hareket halinde vitesler çok yumuşak vuruntusuz geçiyor aracın hızlanması röketlemesi güzel sorun yok bana yardımcı olursanız sevinirim




  • ustam iyi günler

    1994 model BMW 3.18i otomatik aracım var. benim şanzımanla ilgili herhangi bir problemim yok . hatta herşey fazlasıyla iyi..vites geçişlerini hiçbirşekilde hissetmiyorum. rampalarda biraz hantal kalıyor onuda spor moduyla hallediyorum

    geçen aracımı komple bakıma soktum. motor yağı direksiyon ve fren hidrolikleri buji vs. ne gerekiyorsa değiştirttim. yanlız nasılş bir ustaysa artık şanzıman yağına nerden bakılacağını bulamadı :S benden önceki sahibide şanzıman yağı değişti dediği için fazla üstelemedeim ama içime dert oldu
    bu araçların şanzıman yağına nerden bakılır?? ya eksikse veya ya yağı tam değilse??korkuyorum bir şey olur diye. malum otomatik şanzıman arızaları çok pahal şanzımanın altında hafiften bir terleme var yani çok az yağ atıyor.en kısa zamanda yağına bakmam lazım.

    ı.birde diyorumki allah göstermesin şanzımana br şey olursa bu araca manuel şanzıman taklıbilirmi?? nette gezerken bin tl ye çıkma e36 şanzıman buldum.extra olarak ne gibi masraflar açar başıma aracı manuele çevirsem*




  • merhaba,

    1999 ve öncesi çoğu araçta otomatik vites kutusu yağ çubuğu vites kutusunun üzerinde bulunur.aracınız arkadan itişli bir araç olduğundan şanzıman motorun arkasındadır.motorun sol veya sağ tarafında şanzıman üzerinde bir çubuk görmeniz gerekir.genelde siyah veya sarı renkte olur bu çubuklar.. dikkatlice bakarsanız görebilirsiniz..eğer çubuğu göremezseniz büyük ihtimal kırılmış veya kaybolmuş demektir..

    otomatik vitesli bir aracın manuele çevirilmesi mümkündür fakat bunun için gerekli olan tüm parçaların elinizde esksiksiz bulunması ve bunların kusursuz olarak montajı gerekir.bu işlem sonrası hiçkimse bu aracın sonradan manuele çevrildiğini anlayamaz.fakat bu işi ne kadar mal olur? işte orası biraz karışık...çünkü bu işlemi kendiniz yapmayacaksanız iyi bir işçilik ücreti ödersiniz diye düşünüyorum.. ama ne kadar olur bilemem..




  • umitbat,

    otomatik vites kutularında çalışma yağ basıncı ile sağlanır.çünkü otomatik viteslerde bulunan tork konvertörü yağ basıncı ile güç üretir ve kavrama işlemlerini yapar.tek fark eski araçlarda bu sistem tamamen mekanik iken yeni nesil araçlarda elektronik sistemler de işin içine girmiş ve vites kontrolleri ve çalışması çok daha verimli ve hassas olmuşutur. basit bir örnek vermek gerekirse vites geçişlerinin yumuşak olması için gerekirse şanzıman ecusu motor ecusuna sinyal yollayarak ateşlemenin rötara alınmasını isteyebilir. bu ve benzeri birçok durum daha söz konusu olabilmektedir.yani birçok kişinin sandığı gibi otomatik vites kutuları basit mekanizmalar değildir..

    kemal okur arkadaşım,

    sizin sorununuz vites kutusunda bir basınç sorununa işaret etmekte.. fakat ilk olarak şanzıman yağını değiştirmenizi öneririm.. dexron3g özelliklerini taşıyan(dexron3g bir normdur) bir yağ kullanmanız gerekir.araca konacak yağ seviyesine de dikkat etmeniz gerekir. aracınızda yağ seviyesi düşükse veya yağ bozulduysa(kahverengi renk veya siyahsa) bu sorunlar görülebilir.yağ değişimi sonrası düzelme olmazsa o zaman sorunun daha ciddi olduğu düşünülebilir..




  • teşekkür ederim ilginiz için meteg usta fakat yağ o kadar kötü görünmüyor ama yine de değiştiricem mobil atf 220 dextron 3g yi karşılar mı yada karşılayan bildiğiniz yağ var mı piyasada bulunabilen
  • kemal okur arkadaşım,


    mobil atf220 uygun değildir.. kıbrısta bulunan benzincilerdeki marketlerdeki otomatik vites yağlarına bakın.. kutu üzerinde dexron3 veya 3g ibaresini görürseniz bunlar uygundur...
  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.