Şimdi Ara

Triger zinciri kullanan motorlar veritabanı kuralım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
175
Cevap
4
Favori
130.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benzinli \ dizel bütün Mitsubishi Coltlar triger zinciri kullanmaktadır.

    bu bağlamda benzinli \ dizel bütün Smart for four lar da triger zincirlidir.

    hayırlı günler.
  • toyota vvt-i motorlar triger zinciri
  • BMW E 36 KASA 1995 MODEL ZİNCİRLİ
  • Nissan Almera
  • tiriger zinciri kopması artık çok daha yaygın kullanılan Triger kayışına göre oldukça zor kopar. Teorik olarak kopmaması lazım.

    Ancak pratikte triger zinciri dediğimiz şey bisikletlerdeki zincir sistemi ile çok benzerdir. hatat prensip olarak aynıdır.Motorlarda da benzer sistem vardır.

    Peki neden kopar ,

    cevabı çokda komplex değildir. Birincil etmen baklaların yağlanmasını sağlayan motor yağının geç değiştirilmesinden kaynaklanmaktadır. Yağsız kalan bakla ileri geri yaparken baklaları birbirine bağlayan incelik mili kesr,çünkü aşırı ısınır .ısınmasını engelleyen motor yağımızdır. Eğer metal bir zincir kullnılacaksa bir yerleden sürekli yağlanması ve üzerindeki ısının ve sürtünmenin alınması gerekmektedir.Metal değilse yağ içinde çalışmasına gerekk yok bizim kayışlar veya eski fiberler benzer şekilde kuru ortamda çalışırlar.

    İkincil etmen yağlama mükemmel de olsa zamanla motor içinde kalan pisliklerveya çamurumsu yapı buna ''soot ''diyoruz .Balçık şekşlinde baklaların bazılarının üzerine yapışır ve yağın bu baklayı yağlamasını engeller. yağlanmayan zincir baklası başlar ısınmaya ve sıcaklık metal sürütünmesi nedeniyle aşınma yaratır. Hemn kopmaz . Önce şıkırdamaya başlar çünkü birden fazla aşınmısa uzamıştır ve bu boşluk şıkırdamaya neden olur gergi bunu tolere ederek motorda avans hatalarını yok edebilir ama ses suyulacaktır. İşte ses geliyorsa bakımda bu zincir elden geçirilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmelidir.Eskiden hiç yedek parça bulunmadığı için eski mercedesler ithal otoların baklaları sökülüp çıkma bakla veya yenisitakılarak tamir edilirdi. Şimdi her şeyi kaldır at bakım stili uygulandığı için 10 liraya yapılacak tamir 250-300 tlye mal oluyor. Neyse.

    üçüncü neden yağlama ve pislikolmamasına rağmen dişlerin hareketini ileten aktarmada bir sorun olmasıkibunların başında yağ pompasının sıkışması gelmektedir. Bunun de nedeni ortasındaki yataktaki aşınma veya dişlilerindenki aşınma nedeniyle sarsıntılı çalışmasıdır.ne diyersek diyelim sonuçta bir parça hareketi aksayarak iletiyorsa ileten organ yani triger zinciri kendini gerer ve kasr bundan kaynaklanmaktadır. Ama her şeyden önce bu bizim kayışlar gibi birden olmaz önceden ses ile sinyal verir. Aracı ikinci el almazsanız aracın bu sesindeki değişimi hissesersiniz.

    dördüncü neden ise yine gergiden kaynaklanan bir problemdir aslında gergi aşınmıştır veya germiyordur bu sarsıntıyı artırır ve kopma olur.

    Bütün bu yukarıda sayıdığım nedenler olmazsa bu kayıs motor isteyene kadar ciddi bir problem çıkarmaz. Buda yaklaşık 300-400 bin civarındadır. km vermek doğru değil çünkü aracın kaç devirde çalıştırıldığı (şehir içive dışı) ve ani hızlanma yapılıp yapılmadığı gibi onlarca faktörün bir sonucudur.

    hlbuki kayıs ömürlü aşınan yıpranan ve dayanıklık açısından zincirle mukayese edilemeyecek bir yapısı vardır. Bu nedenle ortalama araca göre değişmekle birlikte 75-100 bin km aralığında değiştirilmesi önerilir. hatat çalışmasada kuru oertamda hava ile temas ettiği ve yapısında kauçuk bulunduğu için aynen araç lastiği gibi ömürlü bir malzeme yapğısına sahiptir. Zincirde ise araç ayda veya haftada bir kez çalıştırılıp ısıtıldığı takdirde 50 yıllık araçta bile km yapmmaışsa kalabilir. Motor elemanları neyse zincirde aynı şartlara sahiptir. eski klasik amerikanları halen zincir değiştirimeden kullananlar mevcut.

    son sözümü birgün bütün araçların zincire geçmesi dileğiyle noktalıyorum.Belki bu geçişi görmeden elektrikli araca geçeriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forbest

    Nissan Almera

    SÜper arabadır bir yıl kullandım. Çok konforlu ve sağlam.
  • merhaba arkadaşlar,

    çoğunuzun bildiği gibi triger zinciri ve kayışı kullanılan motorlara sahip araçlara sahibiz. Özellikle 2.el araç alırken servis faturası görmediğimiz durumlarda her ne kadar satıcı zamanında değişti dese de güvenemeyip garanti olsun diye değiştiriyoruz ve masraflı bir iş. Bazı markalar 60000 km'de bir değişim öneriyorlar aşarsan sorumluluk almıyorlar. Bende ülkemizde satılan triger zinciri kullanılan motorları ve kullanıldığı araçları

    marka
    model
    motor hacmi varsa tipi
    aracın yaşı

    bazında yazarsak en azından 2. el araç alacaklar açısından yararlı olacağını düşünüyorum. Belkide seçim yaparken bir parametre olabilir.Ekstra olarak bende bu motorların hangileri olduğunu merak ediyorum tabii ki

    Benim bildiklerim

    2000 Nissan Primera 1.6 16v (1.8 ve 2.0 olanlarında da kullanıldığını duydum emin değilim)
    2004 Opel Corsa 1.3 cdti/multijet (Fiat ve Opel grubu araçların bir çoğunda kullanılıyor)

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Evet şimdiye kadar gelen cevapları bir toparlarsak aşağıdaki liste çıkar.
    Hatalı olanlar varsa pm atabilir buraya yazabilir elimden geldiğince bakmaya çalışıyorum

    - 1.3 Multijet/CDTI dizel motora sahip araçlar
    - 2000 Nissan Primera 1.6 16v, Qashqai, maxima, almera
    - Mercedes tüm motorları
    - 1996-2003 BMW 5 serisi
    - Mazda 3, Mazda 6
    - 2001-2007 Ford Mondeo 2.0 benzinli
    - Mitsubishi Colt benzinli/dizel
    - Smart Forfour benzinli/dizel
    - E30 kasa BMW 3.18is
    - Kia Cerato Dizel (bütün dizelleri mi? bir ara değişti sanki motor)
    - Toyota'nın tüm(bazı?) araçları (itirazlar var buna bilen varmı?)
    - CRDI motora sahip Hyundai araçlar (Accent, Getz, i30, Santa fe...)
    - Lada araçlar (Samara, vega, herikisi de ?)
    - TSI motora sahip vw grubu araçlar (Jetta, Golf, A3,...)
    - vw FSI motora sahip araçlar
    - Skoda Fabia 1.2 HTP ve bazı 1.4 68 bg'lik modeller
    - E36 kasa 3 serisi (Bütün motorları mı?)
    - Opel Corsa 1.2 16v (Twinport'lar da mı?)
    - R19 1.4
    - Ford Mondeo 2.0 TDCİ
    - Renault 12


    Haydi arttırın listeyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerten -- 27 Ocak 2008; 22:54:32 >







  • broadway (r9) grubu triger zincirli
  • mercedes w210 serisi...( 96-2002 fln galiba e serisi)...

    E39 bmw 5 serisi 96 2003 e kdr ....
  • mazda 3 , mazda 6 ve diğer tüm mazda modelleri ...

    uzun lafın kısası mazda tüm araçlarında triger ı zincir olarak kullanıyor...
  • 2001 - 2007 mondeo mkIII. 2.0 Duratec HE 145 hp benzinli motor.

    Edit: VW 1.4 TSI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avdr -- 21 Ocak 2008; 4:36:45 >
  • M42 Motor kodlu E30 3.18is Triger zinciri kullanıyor
  • bmw mercedes nissan toyota vw tsi motorlar ve tüm dizeller trigger zenciri kullanır

    torku yüksek araçlarda zencir olması lazım
  • cerato
  • aygo,yaris,auris,corolla,corolla verso,avensis,camry,rav4, land cruiser, hilux , hiace
  • hyundai accent admire crdi .accent era crdi. getz crdi
  • Toyotanın full serisi zincirmi kullanıyordu şaşırdım
  • ladalar da triger zinciri kullanıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: infsphinx

    mazda 3 , mazda 6 ve diğer tüm mazda modelleri ...

    uzun lafın kısası mazda tüm araçlarında triger ı zincir olarak kullanıyor...


    yanlışın var her modelinde kullanmıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: son_samuray


    quote:

    Orjinalden alıntı: infsphinx

    mazda 3 , mazda 6 ve diğer tüm mazda modelleri ...

    uzun lafın kısası mazda tüm araçlarında triger ı zincir olarak kullanıyor...


    yanlışın var her modelinde kullanmıyor


    mazda 3 heryanı kayıştır
    trigger zenciri yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soul-car -- 21 Ocak 2008; 13:59:25 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.