Şimdi Ara

--Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya-- (256. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
5.457
Cevap
20
Favori
1.007.784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 254255256257258
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben genelde bu gümrük işlerinde şansızım,yurt dışından ne aldıysam gümrük ödedim.Pro modeline bencede 6 beygir için neredeyse 2 katı kadar para vermeye gerek yok ama anladığım kadarıyla işlemcisi bir hayli hızlı pronun.
  • arkadaşlar selam. bir arkadaşımda 2007 4x4 turbodizel L200'var. katalizör dolu olduğu için çekişte düşme yaşıyor. ben aracı görmediğim için kat üzerinde 1 mi yoksa 2 sensör mü var bilemiyorum. bu modellerde kat iptali yapıldığında sorun çıkıyor mu? katın içini boşaltıp sensörü aynı yere taksak problem yaşanır mı? ya da başka ne çözüm önerirsiniz. şimdiden teşekkürler.
  • Bi egzozcu bana içi boşaltıldığında ışık yakmıyo dedi geçen hafta kendisi önerdi çok fark görürsün dedi çekişinde, halbuki egzoz ucu sormak için durmuştum
    Ayrıca katalitik konvertörün doluluğundan ötürü çekişte düşme olduğunu nereden biliyorsunuz, ondan daha önce EGR valfi dolmuş olabilir, hava filtresi tıkalı olabilir, partikül filtresi mazot filtresi dolmuş olabilir, Common rail sensörlerinde bir ayarsızlık olabilir çekişte düşüklük olmasının katalitik konvertöre gelene kadar çok değişik nedenleri var. 50.000 km de bir EGR valfinin sökülüp içinin kurumlarının temizlenmesi yada komple iptal edilmesi gerekiyor, çekişi asıl etkileyen parça bu malesef.
  • SELAM HERKEZE...
    GEÇEN HAFTA ÇEKTİĞİM ARACIMIN RESMİNİ SİZLE PAYLAŞMAK İSTEDİM :)

     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--
  • Yay takılmış L200 var mı?
  •  --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--
     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--
     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--
     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--




  • benim arabam çokmu yakıyor...?

    Bugün arabayı fulledim..
    304.8 km yol yaptım. ufak dur kalklarla....
    döndüğümde yine fulledim... 80 liralık daha aldı...
    bana cok gibi geliyor... sizce veya sizde durumlar nasıl?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kutusuzkibrit -- 22 Haziran 2011; 22:30:08 >
  • 100 km de 7.5 litre yakıyor nesi çok yau
    Benim şu an 9.3 litre şehir içi.
    Şehir dışını henüz ölçmedim yeni racechiple.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProntoBasso -- 22 Haziran 2011; 23:08:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taydin007

    SELAM HERKEZE...
    GEÇEN HAFTA ÇEKTİĞİM ARACIMIN RESMİNİ SİZLE PAYLAŞMAK İSTEDİM :)

     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--


    Maaşallah kazasız belasız kullanın, mekan da araç da süper
  • Gezenbilir forumlarında yazıyorum burayıda unutmamak lazım, yeni öğrendiğim ve tecrübe ettiğim şeyleri buradan da paylaşmak istiyorum.
    Araçlarımızın beygir gücü ve racechip uygulamasıyla ilgili çeşitli veriler elde ettim ayrıca iphone ve Blackberry kullanıcıları için gerçekten mükemmel denebilecek bi program keşfettim adı dynolicious, program bir performans ölçüm programı, iphone'un gyroskope GPS ve accelerometer özelliğini kullanarak aracınızın 0-100 km hızlanma değerlerini belirli bir zaman periyodunda gidilen mesafeyi ve girdiğiniz araç parametreleri doğrultusunda yaklaşık beygir gücünü ölçüyor.
    Youtubeda ve çeşitli forumlarda gerçek dyno ve drag pistlerindeki kronometrelerle gerçek zamanlı kıyaslamaları ve ne derece doğru sonuçlar verdiğini gösteren çeşitli videolar mevcut. açıkçası ben çok etkilendim ve cidden çok şaşırdım okuyup izledikçe.

    Burada tuning piyasasının devlerinden garage419un test sonuçları gösteriliyor



    bu programı biraz araştırdıktan ve verdiği doğru bilgileri öğrendikten sonra racechiple birkaç deneme yapmaya karar verdim.
    hızlanma test sonuçları şöyle çıktı
    aracın üzerinde ön bullbar arka rollbarlar yan rocksliderlarla yaklaşık 100 kg daha ağır ayrıca hızlanmaya en büyük faktör olan 33 inçlik mud terrain lastikler çeviriyor ve 0-100 hızlanmam 11.48sn
     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--


    Daha sonra L200ün 178 beygirlik fabrika çıkışlı modeli olan instyle'ın fabrika verilerine biraz yakından bakayım dedim ve benim araçtan yaklaşık 100 kilo hafif ve birhayli ufak tekerlekli olmasına karşın 0-100 hızlanma verisinin aşağıdaki gibi olduğunu gördüm

     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--


    0.62 milisaniye 2000 kiloluk bir araçta yaklaşık 10-15 beygire denk gelir, eğerki bu 0-100 değerini aracın standard lastikleriyle ve ağırlıklar olmadan yapmış olsaydım aracım 190 beygir civarında diyebilirdim ama üzerine araca neredeyse 1.5 saniye kaybettiren 33inç lastik ve 100 kg ağırlıkları kattığım zaman aracın 200 beygirin üzerinde güç üretiyo olması gerektiği sonucuna varıyoruz.
    daha sonra Dynolicious programındaki veriyi gördüm.

     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--


    207 HP

    Dyno ya girip gerçeğe en yakın değerleri anlmak için Bostancı sanayideki VwTECH firmasına gittim ama lastikler çok büyük makinadan atar dediler ve almadılar beni makinaya.
    en yakın zamanda beni bu lastiklerle kabul edicek bi dinamometre bulup dyno sonuçlarını da öğrenmek istiyorum.
    Kısacası Racechip harikalar yaratıyor,
    şu an için ekstra olarak Snorkel (safarinin verilerine göre yaklaşık 6-10 beygir arası kazanç sağlıyor) ve egzozda düz boru var racechipe ek olarak, EGR iptali ve K&N hava filtresi de yakında eklenecek, o zamanki verileri çok merak ediyorum.




  • mert bey, şu teknik bilgilere ulaşma ve uygulamarınıza hayran kalıyorum gercekten cok başarılı...
  • Mert şu ana kadar race chiple ilgili bir olumsuz görüşün oldumu?
  • Kutusuz kibrit teşekkür ederim :)
    gh912 geçen ayarları biraz abartıyım dedim yemedi, 4000 devirde üst vitese atarken araç stop etti ve motor ışıgı yaktı, çok normal bişeymiş zaten kullanma klavuzundada yazıyo, ayarları eski haline alınca ışık söndü bi problem yok.
    Bunun haricinde bi olumsuz yanını görmedim, abanıp 4500 devirleri zorlarsan hayli yakıt içiyo araba. ama kesilme siyah duman vs hiçbişey yok.
    en yüksek gücünü 1800-2800 devir arası gösteriyor, 3000 devirden sonra gazı iyice köklemen lazım 2000 devirdeki akselerasyonu hissetmek için.
    ama bu güce rağmen aracın güç dengesini çok iyi ayarlıyor (işlemci farkı) gaza yumuşak dokunuşlarda hiç öyle bi anda gücü verip seni ileri geri hoplatmıyo en çok o kısmını beğendim drakeboxla içim dışıma çıkıyodu.
    genel izlenimlerim bunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProntoBasso -- 23 Haziran 2011; 18:02:16 >
  • 3 yaz önce aracı ilk aldığımda kendime bi sıra koymuştum modifiye konusunda, buradan da yazmıştım, aracın önce dış görünüşü ardından içi en son olarak da motor modifiyesine başlayacağım diye.
    Dışı ve içi şu an neredeyse tam istediğim gibi oldu, motorda yapılacak bikaç işlemle daha Dünyadakki nadir L200 lrden bi tanesi yapmayı planlıyorum, kısaca bahsediyim.
    Ecu remapping denen chip tuning uygulamasını hepimiz biliyoruz, dizel tuning hakkında yaptığım araştırmalar sonucunda Ecu remaping ve power box uygulamasının aynı anda uygulanabildiğini öğrendim.
    Kafamda bir soru işareti vardı acaba bu kadar fazla gücü kaldırabilirmi diye, daha sonra L200 2011 model 178 beygirlik instyle modelini biraz araştırdım.
    Aracın 178 beygir güç üretmesini sağlayan şey Ecusunun yeniden programlanmış olması yani motor aksamında hiçbir değişiklik olmamasına karşın fabrika çıkışı chip tuningli olarak çıkıyor araç, daha sonra racechip in sitesine baktım ve 178 beygirlik L200 için de racechip in uygulanabildiğini gördüm.

     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--


    Yani chip tuningle aracın fabrika çıkış haritalarını ECU ya programlayıp ardından üzerine racechipi monte edicem dolayısıyla araç bu şekilde 224 beygir güç üretebilmiş olacak.
    Araştırmaya devam ettim ve daha başka nelerin ne derece güç kazandırdığını öğrendim.
    ilk olarak Snorkel turbo beslemeli dizellerde giren havanın miktarını artırdığı ve sıcaklığını düşürdüğü için için 10 beygire kadar güç kazandırıyormuş, tabi bu boxla deesteklenmemiş bir araç için geçerli şu an araçta powerbox olduğundan ötürü yüksek basınçlı mazotla standardından daha yüksek oranda ve düşük sıcaklıkta hava silindirlere pompalandığından alınacak verim maksimum düzeyde yani 10 beygirin üzerinde bir değer kazandırdığını düşünüyorum çekişteki farklılıktan.
    ikinci sırada bu hava girişini biraz daha rahatlatmak var, buda K&N veya benzeri bir kutu içi performans filtresinden geçiyor. açık hava filtreleri ne yazıkki dizellerde kullanılamıyormuş motora zarar verme olasılığı varmış.
    K&N in sitesindeki verilere göre turbosuz araçlarda %5 turbolu araçlarda ise %8 civarında bir beygir ve tork artışı bekleniyor taktıktan sonra, tabii ki Filtre uygulaması başka parametrelerle beslendiğinde oran artıyor, %8 arttığını varsayarsak racechip in garanti ettiği 171 beygirin üzerine 13 beygir daha koyabiliriz.
    3. olarak EGR iptali, kim ne derse desin tüm dünyadaki ortak kanı iptal edilmesi yönünde çok araştırdım ve çok okudum bu konuda da, somut bir güç artışı verisine henüz rastlamadım ama uygulamayı yapanların tümü aracın bariz bir şekilde rahatladığını söylüyor.
    4. parametre ise kaalitik konvertör iptali, tabii ki doğrayı korumak adına bunu yaptırmaya çok niyetli değilim, ancak %8 ila 10 arasında bir performans artışını garanti ettiği söyleniyor bu da 15 beygir civarı demek.
    5. ve son olarak Freeflow exhaust yani sanayi tabiriyle düz boru çektirmek, hava alışı rahatlattıktan sonra hava verişi de rahatlatmak araca birkaç beygir daha katacaktır. ben 1 seneye yakındır susturucum olmadan kullanıyorum ve herkesin dediği gibi öyle magirus minibüs falan gibi çalışmıyor araba, gayet tok ve kabuledilebilir ses sınırları çerçevesinde çalışıyor, 2 tane civata tutuyor son susturucuyu 5 dakikada söküp bakabilirsiniz.
    Sonuç olarak tüm değerleri toplamak gerekirse.

    Kağıt üzerinde.
    Araç 136 hp
    Chip tuning ile 178 hp
    Racechip ile 224 hp
    Snorkel ile 234 hp
    K&N ile 247 hp
    Kat ve EGR iptali ile 265 hp
    Freeflow exhaust ile 270 hp
    Civarlarında teorik olarak bir artıştan bahsedebiliriz.
    Bu yaz sonunda bunların tamamı halledilmiş olacak nasipse.
    Daha sonra Dynoya girecek araba ve sonuçları hepberaber buradan göreceğiz.
    Bunlar ilk etapta yapılabilecek çok basit uygulamalar, devamında turbonun ve intercoolerın büyütülmesi dereceli egzantrik mili gibi extrem şeyler yapmakta mümkün ama draglara araba hazırlamıyoruz. gereksiz
    Tüm bu işlemlerden sonra 250 beygir civarını yakalasam bana kafi.
    Bakalım göreceğiz.




  • Mert yabancıların tabiriyle aracın monster triton olacak desene
  • Mert ilgiyle takip ediyorum bakalım ortaya ne çıkacak?
    Bundan sonrada frenlere bir modifikasyon istermi?

    Benim ralliartlı aracada box uygulanabilecekmi şimdi? Yanlışmı anladım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lokosit -- 24 Haziran 2011; 9:58:43 >
  • Mert birde tavandaki aydınlatmaları sökersen 10hp de oradan gelir.:)
    Ben söktükten sonra arabanın gidişi çok değişti..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    Mert ilgiyle takip ediyorum bakalım ortaya ne çıkacak?
    Bundan sonrada frenlere bir modifikasyon istermi?

    Benim ralliartlı aracada box uygulanabilecekmi şimdi? Yanlışmı anladım?


    Mete abi, çok azmazsam frenlere modifikasyona gerek yok ama esasen hava kanallı disk ile değiştirmek istiyorum diklerimi.
    instyle o gücü ralliartla üretmiyomuş fabrika çıkışı olarak beyni (ECU) 178 beygire programlanmış olarak çıkıyormuş, bunun üzerine box uygulanabiliyor.
    arabaya remapping (chip tuning) yapılıp üstüne ralliart piggyback'i tekrardan programlanarak takılabilir gibime geliyor, servise bi danışmak lazım. sonuçta oda bir nevi powerbox Ancak servis muhtemelen fazla gelir diyecektir.
    Ama Bülent fazla gelir demez bence sen bi çıtlat istersen konuyu
    Açıkçası daha önceden de duymuştum chip ve box'ın aynı anda uygulanabildiğini, ancak kimi forumlarda yine her zaman olduğu gibi bilmeyen ve uygulamayan kişiler tarafından teoriler ortaya atılmış, çok yakar siyah duman atar fazla gelir gibilerinde. 178 beygirlik instyle'ın yakıt sarfiyat değerlerine bakın, 136 beygirlik modellerden 100km de 0.7lt daha tasarruflu, racechip ise 100kmde 1 ila 1.5 lt tasarruf sağlıyor ikisi birlikte 136 beygirlik standard motordan 2 litre tasarruf sağlayabilir kağıt üzerinde.
    Beni cesaretlendiren ve araştırmaya iten instyle modelinin direk hiçbir box olmadan 178 beygir olarak çıktığını öğrenmek ve racechipin sitesine bakınca o model için de racechip in uygulandığını görmek oldu.
    Abi tavan aydınlatması doğrudur ama sen bide cam filmi yaptır farkı o zaman görüceksin, resmen alçaktan uçuyo araba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso


    quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    Mert ilgiyle takip ediyorum bakalım ortaya ne çıkacak?
    Bundan sonrada frenlere bir modifikasyon istermi?

    Benim ralliartlı aracada box uygulanabilecekmi şimdi? Yanlışmı anladım?



    Abi tavan aydınlatması doğrudur ama sen bide cam filmi yaptır farkı o zaman görüceksin, resmen alçaktan uçuyo araba

    Bende fazla uçmasın diye cam filmi takmıyorum




  • Bu arada Racechip inanilmaz, ayari 2 kademe daha yukselttim tek kelimeyle mukemmel en ufak bi uyumsuxluk yok.
    Az once benzin isigim yandi hemen bir hesap yaptim,
    aracin orjinal lastikleriyle bu lastikler arasinda bildiginiz gibi kilometre gostergesinde bir farklilik olusuyor, 205-80-16 lastik ile 33-12.5-15 lastik arasinda %11.11 lik bir fark var.
    Bu farkida goz onunde bulundurarak hesap yapilmali.
    Arac 13.6 litre benzinle sehir ici istanbul trafiginde 141.3 km yol yapti.
    9.6lt/100km yapar, aracin sehir ici fabrika verisi 10.2lt/100km.
    33inc lastiklerle fabrika verisinin 0.6 litre altinda yakiyorum su an.
    Bu 141 km nin 80 kusur kmsi tasarrufa hic dikkat edilmeden ve 3500 devirler zorlanarak vites gecisleri yapilmis ve aracin gucunu hissetmek icin hayli agresif hareketler ve hizlanmalar yapilmis hali, muhtemelen tum 141 km boyunca tasarrufa dikkat ederek kullanilirsa bu menzil uzayacak ve yakit sarfiyati sehir icinde 9 lt civarlarina dusecektir.
    Bu arada aracim 39.692 kmde yani 40.000 bakimi geldi, yagim eskidi tum filtreler doldu bu halde bu tasarrufu sagliyorum bunlar yenilendiginde daha da dusecektir
    Yani racechip iyiden de ote...




  • 
Sayfa: önceki 254255256257258
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.