Şimdi Ara

Motor soğukken Motoru Zor Çalışanlara Çözüm (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
4
Favori
244.696
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konu başlığına bakarak, yani " Motor soğukken Motoru Zor Çalışanlara Çözüm" yazısına bakara ben de ciddi bir çözüm var sandım. Meğer konu çok eski tarihliymiş.

    Yahu konuda anlatılan işlem motorunuzu normalinden çok daha kısa vadede ölmesine yol açar.
  • benim karbüratörlü arabada zor çalışıyordu
    yağ donmasın diye sentetik motor yağı kullandım. yağ filtresi de değişti. bujiler ve hava filtresi değiştirildi.
    marjı açıyorum. tık diye bir ses duyuyorum ve marşa basıyorum. en soğuk günde tek basışta çalışıyor
  • Bu sorun bende de oluyor arasıra özellikle - derecelerde , şuna benzer bir problem oluyor araç sabahları ilk çalıştırmadan gaza geçmeden benzinde iken vuruntulu çalışıyor ve stop edecekmiş gibi oluyor ;

    http://www.youtube.com/watch?v=T7RAnG3kMBU
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helsloot

    Bu sorun bende de oluyor arasıra özellikle - derecelerde , şuna benzer bir problem oluyor araç sabahları ilk çalıştırmadan gaza geçmeden benzinde iken vuruntulu çalışıyor ve stop edecekmiş gibi oluyor ;

    http://www.youtube.com/watch?v=T7RAnG3kMBU

    arac modeli neydi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: süraka

    quote:

    Orijinalden alıntı: helsloot

    Bu sorun bende de oluyor arasıra özellikle - derecelerde , şuna benzer bir problem oluyor araç sabahları ilk çalıştırmadan gaza geçmeden benzinde iken vuruntulu çalışıyor ve stop edecekmiş gibi oluyor ;

    http://www.youtube.com/watch?v=T7RAnG3kMBU

    arac modeli neydi

    skoda octavia sr motor




  • helsloot kullanıcısına yanıt
    merhaba hemen hemen aynısı bizdeki astra g 99 mevcuttu özel servise gittim önce
    benzin enjektörden :peki ısınınca niye olmuyor ayrca aracın çekişinde sorun olmaz mı ?dedim
    boğaz kelebeği : yeni temizlendi
    bujiler :her zaman yapmaz mı?
    map sensörü :arıza kaydında çıkmaz mı?
    sübablardan : bu iki haftadır böyle subablardan olsa vuruntu sesi devam etmezmiydi?
    iticilerden :iticiler olsa bilirdim itici sesini iyi bilirim
    enjektörleri söküp bakmak lazım
    konuşma aynen böyle iyi dedim bari motoru **** iki hafta önce bakım yaptığınız araba niye böyle oldu dedim cıktım bir dahada gitmedim sonra ustaların kabul etmediği bir yöntemle sorunu hallettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: süraka

    merhaba hemen hemen aynısı bizdeki astra g 99 mevcuttu özel servise gittim önce
    benzin enjektörden :peki ısınınca niye olmuyor ayrca aracın çekişinde sorun olmaz mı ?dedim
    boğaz kelebeği : yeni temizlendi
    bujiler :her zaman yapmaz mı?
    map sensörü :arıza kaydında çıkmaz mı?
    sübablardan : bu iki haftadır böyle subablardan olsa vuruntu sesi devam etmezmiydi?
    iticilerden :iticiler olsa bilirdim itici sesini iyi bilirim
    enjektörleri söküp bakmak lazım
    konuşma aynen böyle iyi dedim bari motoru **** iki hafta önce bakım yaptığınız araba niye böyle oldu dedim cıktım bir dahada gitmedim sonra ustaların kabul etmediği bir yöntemle sorunu hallettim



    Nasıl çözdünüz acaba hocam sorunu , benimkinde marş almada sıkıntı yok sadece çalışınca çok soğuk havalarda titremeli çalışıyor




  • helsloot kullanıcısına yanıt
    PM
  • Soguk motor gec marş ıcın cok arastırma yaptım elde ettıgım bılgılerı "ustun koru" paylasmak ıstedım... Teknık verı bılmem detayını anlamam

    öncelikle aracınız yeni ise herhangi bir kablosunda cartında curtunda yıpranma eskime kopma düşme yok ise LPG den kaynaklıdır kı bunuda Aracın lpgsını bıtırıp yada lpg yı depodan kapatıp anlayabılırsınız..

    eski ise her sanayı ustasının belırttıgı uzere Bujı bujı kabloları bobın dıye uzar gıder 2bın lıralık masrafa kadar..Ama hepsının hemen hemen ölçümü yada testi mevcuttur..Klasık olarak ustalar pompa der bunun sebebı de pompanın yanması bozulması değil pomba basıncının dusmesıdır testı de basıt kontagı ac 5 snye bekle kapat kontagı ac 3 snye bekle marşa bas calısırsa pomba basıncı yetersızdır..lpgde kullanımda pompa sureklı borulara benzın verıp gerı donus sagladıgından dızel araclarda bulunan cekvalf sıstemı benzınde bulunmadıgından kacak yaptıgı seklınde anlatılır..


    yapmanız gerekenler basıt aracın gec calısmasının lpg den mı benzınden mı kaynaklı oldugunu bulmak...(ayrıca deponuza sureklı taze benzın almakta yarar varbekleyen benzının zamanla oktanı duser gec marsa sebep belkı olabılır) ceyrek deponun altına dusurmemekte pompa yanma arızası ıcın onemlıdır sogutma amaclı


    egerkı sorun lpg kaynaklı ise öncelıkle gaz kesıcı kontrol edilir (gas kesıcı gorevını tam yapmıyorsa motora uzun surede gaz kacırıp sabah ılk marsta bogulmasını saglıyordur..)

    gaz kesıcının bozulmus olması zamanla regulatör dıyaframını da etkıleyecektır(yag sıvı vs etkenlerıyle bırlıkte) kı lpg taktırırken ucuza kacıp regülatörüde ucuza aldıgımız ıcın hepsının ıcınde bulunan yay ve orig denilen contalarının dıyaflarının bır omru vardır TEMIZLENMESI ONGORULUR FAKAT HICBIR USTA YANASMAZ

    eger regülatör de de kacak tespit edilmedi ve yeterli basınca sahıp oldugu test cıhazıyla kontrolunde gerceklestı ise enjektörlere bakılır kacırma yapıyor mu dıye ? Onlarında temızlıgı mevcuttur fakat yıne kımse yanasmaz..

    valtek tıpı enjektörler sehır ıcı kullanım ıcın bırebır ucuz f/p urunudur..yuksek devırlerde sürekli acık kaldıkları ıcın zamanla bozulması kacınılmaz gelıyor ayrıca otomatık program yukledıklerı ıcın tam performanslı da kullanılamıyor enjektör tercıhlerınde matrix yada kehien daha ıyı olacaktır ama pahalıdır..


    arıza burdanda bulunamadı ise map sensörüne yönelinir.Daha da olmadı ise motor blogu enjektör acısı (cok derın mevzu burası benı aşar :) )

    bırde su vardır kı ustalar yeterlı buyuklukte nozzle acmadıkları ıcın verımsızlık gec mars tıtreme mevcut olan araclarda mevcuttur..


    Arıza tespıtı bu konularda önemlı aksı halde arac benzın atesleme sıstemıyle sensörler bujıler kablolar pompa vs dıye bı baslanır 2-3bın tl lık parca degısır hata gıderılmez sonra lpg aksamına yonelılır enjektör sensör regülatör beyın vs dıye cıkılır yıne 1000-2000 tl daha gıder.. Değişmesi söz konusu olan parca hakkında arastırma yapılarak bozulması halınde etkılerı dusunulerek hareket edılmesı daha makuldur..


    genelde aksam benzınde bırakın sabah öyle deneyın denilir ama bır kullanıcı aksam klımayı kapatmadan stop ettıgınde sabah gec mars olustugunu belırtmıstı ne alakaysa artık..Yanı bu konu derya deniz en kısa vadede çözmek önemlı bende gaz kesıcı sorunu vardı degıstırdım duzeldı fakat uyarmıslardı regulatör de zamanla bozulabılır dıye (kı sıtelerınde ıncelendıgınde regülatör ve valtek enjektör ömürleri 20-40bn şeklindedir) şuan ara ara değişken tavırlarda mevcut bazen sabahları gec alıyor bazende kısa surelı durup motor sıcakken marşta gec alıyor ve arastırmalarımda cogu lpglı aracta zamanla olusan hatalar.. üst sınıf kitler de nadir olsada alt sınıf kıtlerde atıker brc lovato landi vsvsv uzar gıder oyle yada boyle sıkayetler mevcut...Taksicilerin BRC ıyıdır abiigyy 200bn Km kullandım tık demedı lafına aldanmayın motoru bıle sogumuyor adamların ve sehır ıcı sakın kullanımdalar sureklı BRC de dahı normal kullanıcılarda bu sorunlar olusmus..


    halıhazırda bende atıker kıtı mevcut.reg ve enjektörlerı uzun ömurlu parcalarda modıfıkasyonunu dusunuyorum hayırlısı deneyıp görecegız...


    Not: Bu bilgilerin hiçbiri şahsıma ait değildir fakat doğruluguna fazlası ile kanaat getirmekteyim..




  • ve ne tuhaftır kı genelde avrupa menseelı alman araclarında bu sorunlar oluyor..dıkkatımı de ceken dıger bır detay cogu marka aynı motoru farklı yazılımda kullanıyor almanlarında bu yazılımları daha ıyı sanırım daha guzel performans elde edılıyor ..Ama bunun eksısı olarak LPG de bu hassaslıktan öturu ve OTOMATIK programlamadan oldugunu dusunerek ufak tefek sorunlar olustugunu dusunuyorum...

    Cogu aracta Kronıklesmıs artık bunlar..OBD li kitler bu yuzden daha fazla öneriliyor..Bogaz kelebegı temızlıgı pek önerılmıyor zamanla daha buyuk sorunlar acılabılecegı yonunde..ve kesın sonuc alan yok kısa vadede sorunlar kalkıyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ak14 -- 26 Ocak 2015; 19:22:39 >
  • ak14 A kullanıcısına yanıt
    ellerinize sağlık,çok aydınlatıcı olmuş. teşekkürler
  • ak14 A kullanıcısına yanıt
    ben de de şahin vardı karbüratörlü motor soğukken geç çalışıyordu kaç yere götürdüm ayar yaptılar ama düzelmedi. hatta bazen sıcakken de 10-15 marşta çalışıyordu. İşinin uzmanı Lpg işi yapan ustaya götürdüm adam dinler dinlemez senin sorunun ayardan değil kesiciden dedi. ben ne alaka derken içimden. kesicinin yayları zamanla sertleşiyormuş ve gelen voltaj yetmeyebiliyormuş. Adam kesicinin önüne voltaj yükselten RÖLE taktı. (montaj dahil 30tl geçen sene) Sorunum çözüldü ve birdaha o sorunlar olmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demiroktay_1 -- 27 Mayıs 2015; 17:38:29 >
  • tşkler ustad hallettım şükür gaz kesici regülatör vs etken cok maalesef ki kökten çözdüm şimdilik sıkıntım yok..
  • SLM KOLAY GELSİNBENDE OPEL CORSA B GLS 99 MODEL VAR ARACIM MOTOR SICAKKEN SORUNSUZ ÇALIŞIYOR AMA İSTOP ETDİKDEN SONRA Bİ 1 SAAT FELAN DURDUMU ÇALIŞMIYOR MARŞ MASIYOR AMA ÇALIŞMIYOR ÇALIŞACA SIRADA BOGULUYOR PATLAMA SESİ GELİYOR EN AZ 4 DEFA MARŞA BASIYOM BU NEDEN KAYNAKLANIYOR HATA NEDİR 2 GÜNDÜR BU SORUN OLUYOR
  • Eski bir konu ama aynı sorunu yaşıyorum iki ayı geçti. Aracım 97 astra F gls

    Bu süre içinde Yakıt pompası, buji, buji kabloları, akü değişti. Sorun yine devam etti.
    Tamirci bırak deyip duruyordu. Bugün Sabah nöbetten çıkarken 8 buçuk gibi bıraktım. Öğlen 3 buçukta gittim. Normalde çalışmaması lazım. Adam anahtarı taktı tek çevirmede çalıştı namussuz. çalışan arabaya ben napim dedi adam. Deli oldum. Sabahları 8-9 kere marşa basıyorum anca alıyor yada gazda başlatıp benzine geçirip otomatik gaza geçişini sağlıyorum.

    Yakıt pompasına bağlı mavi bi kutu var, gazda çalışırken benzin pompasının gereksiz çalışmasını engelliyormuş. Sıkıntı bundan olabilir mi acaba, gerçi sabah marşa bastığımda benzin pompası sesini duyuyorum.

    Depoyu 3 ay önce fullemiştim. Genelde gazda kullanırım hala aynı benzin duruyor. Çeyrek depo kaldı. Acaba oktanı mı düştü?

    Birde Gazda bile gitsem her gaza basışımda şakır şukur akan benzinin sesini duyuyorum. Normalde eskiden duyduğumu hatırlamıyorum.

    Biri bi yol göstersin Allah aşkına

    Edit: sorun uzun zamandır depoda bekleyen benzin yüzündenmiş. Yazmışlar sağda solda inanmamıştım ama içindeki benzini bitirip taze benzin alınca sorun ortadan kalktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yedinumara -- 1 Temmuz 2017; 22:16:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yedinumara kullanıcısına yanıt
    arkadaşlar benim aracım mercedes c200 kompressor otomatik vites 2001 model aracım her uzun süreli beklmeden sonra ilk çalıştırıldıgında sanki traktörmüş gbi çalışıyor 25 yada 30 saniye sonra motor sesi normale dönüyor vede bu süreden sonra vitese aldıgım zaman araç tekliyor bir süre sonra oda kesiliyor daha önceden tüple ilgili sorunlar okumuştum ama o kadar cok şey yazılmış ki hiçbirsey anlayamadım benim lpg de atiker ve genelde atiker i olanlar bu sorunu yaşıyor net bir cevabı olan varsa söyleyebilirmi acaba birde ilk çalıstırdıgımda içeriye kısa bir süre gaz kokusu veriyor
  • Tesisatı gazcı da kontrol ettir, kaçak var mı baksınlar, gaz ayarı yaptır. Lpg filtresi değiştir. Enjektörler sağlam mı baktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yedinumara -- 1 Temmuz 2017; 22:17:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • passat 1,6 102lik sabahları çalışmama 4 marşta ancak çalışma problemi vardı. akü, benzin yolları bujilerde sorun yok. lpg regülatöründe problem vardı. değiştirdik sorun yok eksi 5 derecede tek marşta çalışıyor. aracınız lpg li ise muhakkak kontrol ettirin. regülatör bir ömrü olan parça.
  • Konu eski ama yazayim cangaz firmasinin kizdirma bujili beyinli sistemi var bu sistem sogukta kontak acikken kendisi otomatik calisiyor bir kisa tup ve icinde kizdirma bujisi var icine giren gaz buji tarafindan isiniyor sonra beyine ordan motora gidiyor kisin coooook faydasini gordum kizdirma bujisi isigini tofasin arka sis lambasina baglattim konsolda arka sis farlari yandiginda sistemin acik oldugunu anliyor kapandigininda sondugunu goruyorum ustelik zararli soguk gaz motora gitmiyor
    Sistem super fakat ufak bir eksikligi var oda bujilerin 8 volt olmasi kizinca yanmasi o sorunuda onun boyunda 12 voltluk kizdirma bujisiyle cozdum tavsiyemdir ufak ayrintiyi unutmayin tabiki

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıralı sistem lpgli bir aracı direkt olarak gaz ile çalıştırmanız çok yanlış. Usta böyle birşeyi neden söyledi anlayamadım. Sabahları zor çalışıyorsa ateşleme tertibatını kontrol ettirin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.