Şimdi Ara

:: Peugeot 306 topluluğu, paylaşım ortamı :: (97. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.019
Cevap
35
Favori
532.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elbay66

    Merhaba arkadaşlar bunu yaşayan varsa yada bilgisi olan acil cvp verebilir mi.
    Peguet platinum stop lambası beş dk boyunca yanıp sönüyor sonra yanmiyo tekrer yine yanıp sönüyor bu ne anlama geliyor lütfen cvp bekliyorum.

    Stop lambasi yanarken ariza lambasi da yaniyorsa bilgisayar baglayip hata kodlarina baktirin,sonra arizali parcayi tespit edersiniz.

    Sensor kirlenmesi veya soket gevsekliginden kaynaklidir.Sigorta kutusundaki sigortalari tek tek temizleyin,lpg de veya benzinde ikisinde de yapip yapmadigina bakin.

    Ankara da iseniz yardimci olurum.
  • 2 aydır 306 griffe 99 sahibiyim.İliğimi kemiğimi sömürdü bu araba.Şimdide şehir içi hararet yapmaya başladı.Arada ara gaz verip kesici açtırıyorum 5 dakika geçmeden su kaynatıyor stop lambası yanıyor iniyor havasını alıyor suyunu yeniden koyuyorum.Ara gaz vermediğim zamanlardada yapıyor.Bugün kalorifer radyatörünü patlattım, bu kadar hararet yapması iki aragaz vermemden olacağını zannetmiyorum 2 aydır değilde 1 2 haftadır bu problemi yaşıyorum.Neden olabilir arkadaşlar.

    BİZ PEJOCULAR ÇOK YANLIZIZ...!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 54rh696

    2 aydır 306 griffe 99 sahibiyim.İliğimi kemiğimi sömürdü bu araba.Şimdide şehir içi hararet yapmaya başladı.Arada ara gaz verip kesici açtırıyorum 5 dakika geçmeden su kaynatıyor stop lambası yanıyor iniyor havasını alıyor suyunu yeniden koyuyorum.Ara gaz vermediğim zamanlardada yapıyor.Bugün kalorifer radyatörünü patlattım, bu kadar hararet yapması iki aragaz vermemden olacağını zannetmiyorum 2 aydır değilde 1 2 haftadır bu problemi yaşıyorum.Neden olabilir arkadaşlar.

    BİZ PEJOCULAR ÇOK YANLIZIZ...!

    Araç kaç km de ? Radyatör tıkalı olur,termostat ta açmıyor veya conta yakma ihtimali var.Soğutma sistemi elemanlarını teker teker kontrol etmen yeterli,bakımsızlıktan dolayı yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Usta1903

    Merhabalar Ben Peugeot 306 1.8 xt-xs-xr hatcback Tarzında Araç Alıp Kullanmak İstiyorum.Ama Sizlere Bir takım sorularım olucak yakıt tüketimi nedir ? Güç hız bakımından hangi seri iyidir benzinde ortalama ve lpg de ortalama yakıt tüketimini bilginiz varsa öğrenebilirmiyim ? 2.0 motor Gti'ın Yakıt arasındaki fark çokmudur 100 km üzeri kullanımlar hakkındada bilgi verirseniz Teşekkür ederim memnun olurum

    306 platin st wagon 1.6 var bende. fena değil iyi arabadır. benimki henüz 97 bin km de. atiker lpg takılı, şehir dışı 10 kuruş yakıyor. direksiyon hidrolik ama bence biraz ağır. düşük km de alırsan sıkıntı yapmaz. zaten 180 bin km de araç alırsan bazı şeylere katlanmak zorundasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Ha birde ekleyeyim

    - Direksiyon kutusu bozulabiliyor.En az gordugum sorun ama 106 ve 306 larda gordum.

    Torsiyon sorunu da isciligi ugrastiriyormus komple cikar tak lastik,kol bilmem ne tak.Zamaninda 2 kapi 106 alacakken usta 1000 tl torsiyon masrafi var demisti,clio almistik.
    306 griffe nasıldır? 1.6 tüplü yakıt tüketimi nedir? 2. el tavsiye edermisiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan63

    306 griffe nasıldır? 1.6 tüplü yakıt tüketimi nedir? 2. el tavsiye edermisiniz?

    bütün peugeotlar için geçerlidir. alırken çok iyi araştır.aldığın adam memur yada pimrikli biri olsun,tüm bakımlarını zamanında serviste yaptırmış olsun. peugeotlar çok nazlıdır zamanında bakım yaparsan süper kullanırsın,bakım yapmazsan kafayı yedirtir. yüksek km li ise hiç bulaşma,tamirden çıkamazsın. yüksek km den kasıt 120 bin ve üzeri dir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Ha birde ekleyeyim

    - Direksiyon kutusu bozulabiliyor.En az gordugum sorun ama 106 ve 306 larda gordum.

    Torsiyon sorunu da isciligi ugrastiriyormus komple cikar tak lastik,kol bilmem ne tak.Zamaninda 2 kapi 106 alacakken usta 1000 tl torsiyon masrafi var demisti,clio almistik.
    x571 teşekkür ederim verdiğin bilgi için iyice araştıracağım o zaman, acemilikte var biraz, ucuz bişey alayım demiştim. clio veya getze bakacağım o zaman düşük motor hacimli.
  • erhan63 E kullanıcısına yanıt
    hyundai modelleri çok tutuluyor, satarken aldığından %10 gibi bir miktar yukarı satma ihtimalin olabilir. toyotalar biraz daha sıkıntısız araçlardır. alırken dikkat et tanıdığın bildiğin birinden almaya özen göster.öyle 150 bin 180 bin km de olmasın o kilometrelerde aracın sıkıntısı çok büyük olur.çok masraf yaparsın,canın sıkılır. sende bir miktar kullanacaksın satarken 200 bin km i geçmiş olacak satman zorlaşır. şase numarasından sorgu yapmayı unutma,çakallar km düşürüyor. notere gitmeden önce e-devletten araç üzerinde haciz falan var mı bir bak. sonra sabahın köründe notere gidip öylece kalırsın :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x571

    hyundai modelleri çok tutuluyor, satarken aldığından %10 gibi bir miktar yukarı satma ihtimalin olabilir. toyotalar biraz daha sıkıntısız araçlardır. alırken dikkat et tanıdığın bildiğin birinden almaya özen göster.öyle 150 bin 180 bin km de olmasın o kilometrelerde aracın sıkıntısı çok büyük olur.çok masraf yaparsın,canın sıkılır. sende bir miktar kullanacaksın satarken 200 bin km i geçmiş olacak satman zorlaşır. şase numarasından sorgu yapmayı unutma,çakallar km düşürüyor. notere gitmeden önce e-devletten araç üzerinde haciz falan var mı bir bak. sonra sabahın köründe notere gidip öylece kalırsın :)
    2001 model 15 yaşında bir aracın 120000 km altında olmasının sadece iki nedeni vardır.
    1. aracın sahibi gerçekten o araca yılda 7500 km ortalama ile binmiştir ki bu sadece hafta sonu kullanmaya veya günde 20 kilometre ortalamaya eşittir.
    2. aracın kilometresi düşürülmüştür.

    Eskiden kilometre kayıtları tutulmadığından insanlar kilometreleri çok rahat düşürebildiğinden şimdi gördüğümüz 200000 km gibi rakamlar bize fazla geliyor. Oysa ki bir çoğumuzun altında 80000 diye bildiğimiz araçlar aslında 180000 kilometrelerde :) Zamanla bu 200000 lere 300000 lere de alışacağız. Sadece zamanla. İnsanlar sahtekarlık yapamadığından düşük kilometreli araç kalmayacak. Yapan yine de yapıyor ya neyse...

    Peugeot 306'ya gelirsek;
    306 platinum üzerindeki iki adet motor vardır. 90 ve 100 beygir olarak. 100 beygir versiyonu NFT (şasi numarası üzerinde motor kodu vardır) bakımları tam ve doğru yapılıp, efendi gibi kullanıldığında 400000 kilometrelere kadar masrafsız çıkabilen harika bir motordur.

    Sıkıntı, motordan çok motora bağlı sensörlerden çıkabilir. Bunu 140000 kilometrede almış ve 6 yılda 198000 kilometreye ulaşmış bir 306 platinum 1.6 100 beygir araç sahibi olarak söylüyorum :) Aldığımda contası yanıktı, kapağı açtırdım. Pistonların üstü pırıl pırıldı. Şu anda bile motorun kendisi saat gibi maşallah, LPG ile sorunsuz, gaza bastığın zaman hemen devrini alır... Sadece dediğim gibi bazen rölanti motoru su koyuveriyor :) Şimdi aracı babama verdim ve iddia ediyorum o motor 400000 kilometreyi görür !

    Kilometreden korkmayın, sadece bakımları olmayan veya ne olduğu belirsiz motor yağı, filtre kullanılmış araçlardan korkun...




  • 306 1.6 motorlarin hangi modelleri 16 valf oluyir bide 1.6 xn xr xs griffe... hangisini onerirsiniz
  • Crebain kullanıcısına yanıt
    306 plat.1.6 sw kullanan birisi olarak katılıyorum.ama kilometre için aracın sahibi önem taşır.
    sahibi insan gibi araba sürdüyse sorun çıkmaz,memleketteki dağdan inmeler gibi traktör niyetine araba sürüyorsa kullanıcıların %80 i) araçlar 150 bin ve üzerine gelince komple bitiyor. çünkü dediğim gibi ya hiç bakım yaptırmıyor yaptırınca da yarım yamalak yaptırıyor ,fason parça alıyor, ekleme bükleme iş yaptırıyor. bazı araçlar var adam 2013 model aracı 100bin km yapmış oha diyesin geliyor, gezici pavyon olarak mı kullandın kardeşim. ben aracı bir amcadan aldım .adam beyefendi biriydi.aracını garajda saklamıştı,düşünün aracın bütün bakımları ,bozulan yerleri bu zamana kadar serviste yapılmış.
  • Bildiğim kadarıyla 1.6 motorlarında 16 valf versiyonu yok. 1.8 motorlar da 16 valf var.
    1.6 motor için platinum öneririm. ABS ve çift airbag standart donanım olarak geliyor. ABS'li araç kullanmayan için ABS iyi midir kötü müdür o kullanıcısına kalmış. Alışmak biraz zaman alıyor. Sonuçta platinum son kasasıdır.
    Bir de 100 beygir versiyonunu bulma şansınız var. İkisini de kullanmış biri olarak 10 beygir kalkış ve 2 viteste hızlanmada kendisini fark ettiriyor. Hızı sevmediğimden bence hızlandıktan sonra ikisi arasında çok fark kalmıyor.

    @x571
    Arkadaş iki yıllık bir araç kiraladı. 2016 model 208... Konuşuyoruz; aracın sözleşmesi biter bitmez satıyorlar dedi. Kilometre artınca fiyatı da düşer ya. Fiyatı daha da ölmesin diye hemen satıyorlarmış. Bende merak ediyordum 2013 2014 model araçlarda o kilometreleri. Bir iki ilan da yok. Çok var. Meğerse olay buymuş :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crebain -- 5 Mayıs 2016; 9:23:44 >
  • Crebain kullanıcısına yanıt
    1.6 griffe veya xr dusunuyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Ha birde ekleyeyim

    - Direksiyon kutusu bozulabiliyor.En az gordugum sorun ama 106 ve 306 larda gordum.

    Torsiyon sorunu da isciligi ugrastiriyormus komple cikar tak lastik,kol bilmem ne tak.Zamaninda 2 kapi 106 alacakken usta 1000 tl torsiyon masrafi var demisti,clio almistik.
    merhaba peugeot 306 1.4 buldum nasıldır yakıt tüketimi fazlamıdır kasa büyük olduğu için. birde 1994 model parça sıkıntısı yaşanırmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan63

    merhaba peugeot 306 1.4 buldum nasıldır yakıt tüketimi fazlamıdır kasa büyük olduğu için. birde 1994 model parça sıkıntısı yaşanırmı?

    hiç bulaşma,sanayiden çıkamazsın 2002-2006 gibi bir şeyler bak.
  • x571 X kullanıcısına yanıt
    anladım peki benim hedefim benzinli çünkü bu yıllar arası düşük kmli dizel imkansız. peki pejolarda tüp uyumu nasıl, çünkü 306 lar genelde 1.6 fazla yakar tüp olsa da fazla yakar gibi. 1.4 olarak sadece 206 lar var peki peki 206 lar tüpte gerçekten istenilen düşük yakıt tüketimi sağlarmı ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan63

    anladım peki benim hedefim benzinli çünkü bu yıllar arası düşük kmli dizel imkansız. peki pejolarda tüp uyumu nasıl, çünkü 306 lar genelde 1.6 fazla yakar tüp olsa da fazla yakar gibi. 1.4 olarak sadece 206 lar var peki peki 206 lar tüpte gerçekten istenilen düşük yakıt tüketimi sağlarmı ki.

    tüp tamamen uygulayıcıya bağlı. her önüne gelene lpg taktırmayın,saç baş yolarsınız. bazı çakallar var abi benim tanıdığım var çok iyi herkes memnun falan ayağına alıp götürüyor sonrada lpg ciden komisyon alıyor.çok çok çok iyi tanıdığınız birisinde varsa onun arabasını inceleyin.kaç tl yakıyor ona bakın. yakıt sarfiyatında aracın bakımı önemli, aracım 306 brk station w. 1.6 çok yakma durumu yok 15 kuruş yakıyor . her önüne gelenden ikinci el araç alınmaz. çok araştırın bakımlarını serviste yaptırmış birinden alın. gerisine hiç mi hiç bulaşmayın. özellikle peugeot iyi arabadır ama bakımlarını eksizsiz yaptırmanız şartıyla yoksa ciddi söylüyorum sanayiden çıkamazsınız. 20 ye aldığınız araba 30 a patlar ,canınızın sıkıldığı da yanınıza kar kalır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 54rh696

    2 aydır 306 griffe 99 sahibiyim.İliğimi kemiğimi sömürdü bu araba.Şimdide şehir içi hararet yapmaya başladı.Arada ara gaz verip kesici açtırıyorum 5 dakika geçmeden su kaynatıyor stop lambası yanıyor iniyor havasını alıyor suyunu yeniden koyuyorum.Ara gaz vermediğim zamanlardada yapıyor.Bugün kalorifer radyatörünü patlattım, bu kadar hararet yapması iki aragaz vermemden olacağını zannetmiyorum 2 aydır değilde 1 2 haftadır bu problemi yaşıyorum.Neden olabilir arkadaşlar.

    BİZ PEJOCULAR ÇOK YANLIZIZ...!

    İki ay ise yenisin. Beni 6 yıldır sömürüyo. Bir yerden su eksiltiyorsun söyliyim. Çok az bile olsa eksiltiyorsun. Zaten büyük ihtimalle çok az olduğu için anlaşılmıyor. Uzun yola giderken yapmaz mesela. Gidersin gidersin birden bire durunca hararet 120.şakır şakır su boşaltır. Tamamlarsın havasını alırsın İlk ışıkta ilk durmada tüm senaryo en baştan... Otomatik şanzıman veya klima varsa Soğutma borularının bazıları alüminyumdur. Bunlar çürür su damlatır fakat terleme gibi yavaş olduğu için göremezsin ve bunları gidermeden hararet sorununu asla çözemezsin. Ve fakat bunu anlayana kadar o hararet yükselmeleriniden bir kaç defa conta yersin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x571

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan63

    anladım peki benim hedefim benzinli çünkü bu yıllar arası düşük kmli dizel imkansız. peki pejolarda tüp uyumu nasıl, çünkü 306 lar genelde 1.6 fazla yakar tüp olsa da fazla yakar gibi. 1.4 olarak sadece 206 lar var peki peki 206 lar tüpte gerçekten istenilen düşük yakıt tüketimi sağlarmı ki.

    tüp tamamen uygulayıcıya bağlı. her önüne gelene lpg taktırmayın,saç baş yolarsınız. bazı çakallar var abi benim tanıdığım var çok iyi herkes memnun falan ayağına alıp götürüyor sonrada lpg ciden komisyon alıyor.çok çok çok iyi tanıdığınız birisinde varsa onun arabasını inceleyin.kaç tl yakıyor ona bakın. yakıt sarfiyatında aracın bakımı önemli, aracım 306 brk station w. 1.6 çok yakma durumu yok 15 kuruş yakıyor . her önüne gelenden ikinci el araç alınmaz. çok araştırın bakımlarını serviste yaptırmış birinden alın. gerisine hiç mi hiç bulaşmayın. özellikle peugeot iyi arabadır ama bakımlarını eksizsiz yaptırmanız şartıyla yoksa ciddi söylüyorum sanayiden çıkamazsınız. 20 ye aldığınız araba 30 a patlar ,canınızın sıkıldığı da yanınıza kar kalır.

    1,4 ve 1,6 ları bilmem. Ama Türkiye Cumhuriyeti'nde sağlıklı bir LPG sisteminin uygulandığı bir tane bile 306 1,8 8V (xu7jp) görülmemiştir.




  • erhan63 E kullanıcısına yanıt
    Sıfır almayacaksan Peugeot alınmaz. Vazgeç bu sevdadan biz yandık sen yanma.
  • 
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.