Şimdi Ara

TTKOM Gaziosmanpaşa Hız Sorunu ve Kopma (Binada sorun var dediler, napmalıyım)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet hocam telekom doğru söylemiş sorun binanızdaki kablolardan kaynaklanıyor elektrikçiye yaptırabilirsiniz veya kendiniz kablo alıp değiştirebilirsiniz.
  • Apartman girişindeki ankastre kutudan dairenizdeki modemin dsl girişine kadar eksiz kablo çektirmelisiniz. Biraz teknik bilginiz varsa ve apartmandaki ankastrede hattınızın bağlı olduğu yeri biliyorsanız kendiniz de hattınızı yenileyebilirsiniz. Sabit hat kullanıyorsanız aşağıdan çektireceğiniz hat önce splitter'a girecek oradan splitterın çıkışlarından modem ve telefona yine eksiz bir şekilde kabloyla veriyi ayıracaksınız. Sabit hattınız yoksa direkt ankastreden gelen kabloyu modemin dsl girişine takacaksınız. Elektrikçilerle görüşün, fiyat hakkında konuşun. Çekilecek kablo standart telefon kablosu da olabilir veya cat 5- cat 6 gibi kablolarda seçilebilir. Tercihe bağlı. Bana soracak olursanız fazla masrafa gerek yok. Bulunduğunuz bölgede yazdığınıza göre 16mbps hız alabiliyorsunuz. Kaliteli standart telefon kablosu da iş görecektir.
  • Jiraiya kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Evet ''eksiz'' den kast ettiğim kutudan dairenizdeki modeme kadar düz kablo çekilmeli. Ek olan yerlerde düzgün yalıtım olmadığında zamanla rutubetten oksitlenme yapıyor. Buda hizmetin kalitesini düşürüyor. Sorun bununla çözülmezse bağlı bulunduğunuz portta sıkıntı olabilme ihtimali var. Bunun için port değişikliği talep etmeniz gerekiyor. Bölge müdürlüğüne dilekçe vererek talep oluşturuluyor diye biliyorum.(Yanlış bilgilendirmek istemem) Veya santralden size ulaşana kadar hattınızda bir sıkıntı olabilir. Detaylıca incelenmesi gerekir. Umarım sorununuz çözülür ve bunlara ihtiyaç duymazsınız. Peki kesinlikle emin misiniz? Yani sorununuz %100 iç tesisat kaynaklı mı? Hat duvardaki prizden geliyorsa sıva altında kabloya pek bir şey olacağını düşünmüyorum. Lakin aklınızda ''acaba'' kalmaması için sıfırdan hat çektirebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jiraiya

    Hangi değerden anladınız hocam?

    Hangi kabloyu almak lazım? Telefon kutusundaki kablo mu ilk değişmeesi gerekendir?

    Gelen eleman zaten yanında getirdiği kabloyu bağlamıştı, bu kablo da yeni olmalı alsında.

    Ya da duvar içindeki modeme bağlanan kabloda sıkıntı olabilir mi? Olağan şüpheliler nelerdir

    Alıntıları Göster
    Hocam attığınız değerlerdeki hat zayıflaması yüksek 20(db) yazan bakmak bile yetiyor bende o değer 2.3(db) mesela

    Olağan şüpheler şunlar olabilir

    İnterneti bağlamaya gelen elaman bina girişindeki ankastreden daireye kadar olan kabloyu yanında getirmemiştir muhtemelen dairedeki telefon prizinden veya daireye kadar gelen kablodan ek yapmıştır.

    -Bina girişindeki ankastreden daireye gelen kabloyu kontrol edin veya değiştirin

    -Kabloda ek varsa onları kontrol edin mümkünse yeniden bağlayın veya değiştirebiliyorsanız komple kabloyu değiştirin elektrikçilere söyleyin 16mbps kullanacağınız için normal telefon kablosu yeterli olur metresi 1-1,30 tl arasında değişiyor full bakır olmasına dikkat edin yani ince tel tel olmayacak bakır olanı alın kabloyu yapabilirseniz kutudan daireye kadar çekin sonra türk telekomu arayıp kabloyu değiştirdiğinizi söylerseniz onlar gelip ankastreye bağlarlar elektrikçi çağırırsanız her şeyi elektrikçi halleder zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GupoBS

    Hocam attığınız değerlerdeki hat zayıflaması yüksek 20(db) yazan bakmak bile yetiyor bende o değer 2.3(db) mesela

    Olağan şüpheler şunlar olabilir

    İnterneti bağlamaya gelen elaman bina girişindeki ankastreden daireye kadar olan kabloyu yanında getirmemiştir muhtemelen dairedeki telefon prizinden veya daireye kadar gelen kablodan ek yapmıştır.

    -Bina girişindeki ankastreden daireye gelen kabloyu kontrol edin veya değiştirin

    -Kabloda ek varsa onları kontrol edin mümkünse yeniden bağlayın veya değiştirebiliyorsanız komple kabloyu değiştirin elektrikçilere söyleyin 16mbps kullanacağınız için normal telefon kablosu yeterli olur metresi 1-1,30 tl arasında değişiyor full bakır olmasına dikkat edin yani ince tel tel olmayacak bakır olanı alın kabloyu yapabilirseniz kutudan daireye kadar çekin sonra türk telekomu arayıp kabloyu değiştirdiğinizi söylerseniz onlar gelip ankastreye bağlarlar elektrikçi çağırırsanız her şeyi elektrikçi halleder zaten.

    Alıntıları Göster
    "İnterneti bağlamaya gelen elaman bina girişindeki ankastreden daireye kadar olan kabloyu yanında getirmemiştir muhtemelen dairedeki telefon prizinden veya daireye kadar gelen kablodan ek yapmıştır."

    Hocam aynen bu dediğiniz gibi oldu. Direkt daireye bir işlem yapmadı. Kablolara ek yaptı. Muhtemelen bağlantı bundan zayıf.

    O zaman anladığım kadarıyla ilk işim bir elektrikçi ile 0 dan bakır bir kablo alıp direkt modeme kablo çekmek. Giriş kattayım, kabloyu da dışarıdan dolaştırıp daireye sokmam gerekecek sanırım, TV kablosu da dışardan geliyor. Elektrikçi ile halledeceğim bu kısımmları. Sonrasında bahsettiğiniz DB değeri ve hız testlerini yapıp konuyu güncelleyeceğim hızlıca.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GupoBS

    Twitter den ttdestek yada yusuf kıraç a yazın hocam ben hiç müşteri hizmetleri filan uğraşmıyorum onlar hallediyor gerekiyorsa arıyorlar beni zaten
    Konuda güncelleme yapayım sizi de bilgilendireyim hocam. Konuştuğumuz işlemi tamamladık. (anca) İnternetin kopma sorunu çözüldü gibi duruyor. Değer testi yapmayı unuttum ona da bakıp atarım. Hızda ise iyileşme olmadı maalesef. Gelen personel buranın hızının böyle olduğunu söyledi. Direkt kablo çekince de artmadıysa demek ki öyle gerçekten diye düşündüm.. Ay sonu buraya fiber geliyor, sık dişini dedi Henüz arayan soran yok ama bakalım doğruysa hız kısmını da o şekilde çözebiliriz belki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cant Let Go

    Fiber dediği muhtemelen vdsldir. Sokakta, evinizin civarındaki caddelerde falan hiç t7 t23 vb gibi kabinler gördünüz mü? Eğer gördüyseniz sistemi hazırlıyorlar, kısa işlemler kalmış ay sonuna hazır olabilir demektir. Yok görmediyseniz ay sonunda hemen nasıl geliyormuş onu bende anlamadım. Çünkü bu işlemler bir takım süreçler gerektiriyor. Siz kablonuzu yenileyerek içinizdeki şüpheden kurtuldunuz. Artık gerisi ttde. Bu arada hangi tür kablo çektirdiniz? Klasik telefon kablosu mu? Bilgilendirme için teşekkürler.
    Arkadaş gaziosmanpasa meydanda oldugunu soylemis ben de o civarda oturuyorum her yere t7 kabinleri koydular 1 ay önce ama aktif olmadılar muhtemelen aktif olmasından bahsetmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bluepower -- 15 Eylül 2020; 18:38:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jiraiya

    Hız güncellemesi ne oluyor hocam tam ? Direkt arayıp hız güncellemesi yapın mı diyeceğim? Yapacakları işlemi anlamak için soruyorum.

    Hocam aksine ankastreye çok yakınım. Giriş kattayım. Direkt kablo çektim zaten dibindeyim yani. 5-6 MB geliyor ama o da kalitesiz geliyor, bazen download yaparken 8 MB görüyorum ama internet kanırtıyor genelde..

    Alıntıları Göster
    Hocam türk telekom kablolarda sorun olduğunda kopma olmaması için o kablonun kaldıracağı değerlere otomatik olarak sistemden düşürüyor o yüzden sizinde eski kablonuzun kaldıracağı değerde sabit kalmış müşteri hizmetlerini arayın benim paketim x hızında ama ben x hızında alıyorum bu hızın yükseltilmesini istiyorum deyin onlar yeni kablonun kaldıracağı en yüksek hızı tanımlıyorlar eğer yine kopma sorunu olursa düşürtebilirsiniz değerlerinizi ama olmaz bence. güncel hız testinizinde atarsınız sonra




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GupoBS

    Hocam türk telekom kablolarda sorun olduğunda kopma olmaması için o kablonun kaldıracağı değerlere otomatik olarak sistemden düşürüyor o yüzden sizinde eski kablonuzun kaldıracağı değerde sabit kalmış müşteri hizmetlerini arayın benim paketim x hızında ama ben x hızında alıyorum bu hızın yükseltilmesini istiyorum deyin onlar yeni kablonun kaldıracağı en yüksek hızı tanımlıyorlar eğer yine kopma sorunu olursa düşürtebilirsiniz değerlerinizi ama olmaz bence. güncel hız testinizinde atarsınız sonra

    Alıntıları Göster
    Tmm hocam hiç bilmiyordum valla yarın arayıp söyleyeyim. 1-2 MB artsa bile kafi. Paket 16 mbye kadar sözde :) Bölgede 10-12 çekiyor max sanırım dediğiniz gibi. Temiz 10 alsam yetecek şimdilik bana. Gelişmeleri yazarım. Sağolun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GupoBS

    Hocam türk telekom kablolarda sorun olduğunda kopma olmaması için o kablonun kaldıracağı değerlere otomatik olarak sistemden düşürüyor o yüzden sizinde eski kablonuzun kaldıracağı değerde sabit kalmış müşteri hizmetlerini arayın benim paketim x hızında ama ben x hızında alıyorum bu hızın yükseltilmesini istiyorum deyin onlar yeni kablonun kaldıracağı en yüksek hızı tanımlıyorlar eğer yine kopma sorunu olursa düşürtebilirsiniz değerlerinizi ama olmaz bence. güncel hız testinizinde atarsınız sonra

    Alıntıları Göster
    Hoıcam bugün aradım otomatik arıza kaydı oluşturdu. Sonra da müşteri temsilcisi arıza kaydı üzerinden işlem yapılcak dedi. Şimdi test ettim normalde 10 MB lere erişmiyordu hız speedtestte 10 görünüyorTTKOM Gaziosmanpaşa Hız Sorunu ve Kopma (Binada sorun var dediler, napmalıyım)TTKOM Gaziosmanpaşa Hız Sorunu ve Kopma (Binada sorun var dediler, napmalıyım)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GupoBS

    Hayırlı olsun hocam 12mbps tanımlamışlar dediğim gibi sizin adınıza sevindim umarım kopma olmadan kullanırsınız.
    Çok sağolun hocam valla çok güzel yol gösterdiniz. Gözle görülür fark var artık. Kopma hiç yaşamadım daha. Hız arada tökezlese de 10 MB civarı artık. Before - after yapınca gayet yeterli. Çok sağolun
  • Merhaba, TTKOM a yeni abone oldum, İstanbul Gaziosmanpaşa Meydanda çok merkezi bir yerdeyim. 16 MBye kadar paketim var ancak hız genelde yerlerde sürünüyor ve sürekli kopuyor. (Sinyal sorunu olduğu söylendi). İşin ilginç yanı, bana çok yakın oturan bir akrabamda daha stabil ve kesintisiz bir internet kullaınımı var.

    TTNET binaya kadar olan kısımda sorun olmadığını, binada veya kablolarda vb. sorun olduğunu söylüyor. Bu durumda ne yapmamı tavsiye edersiniz? Bina eski olduğu için telefon kutusu eski ve kablolar da eski muhtemelen. Ben tek başıma nasıl bir işlem yapabilirim? Bunu iyileştirme firsatım olur mu? Modem TTNEt ten verildi, yeni modem. Modem kurulurken de görevli yanında getirdiği kablolar ile bağlantı kurdu zaten.

    Yol gösterebilecek varsa sevinirim. Kaç tane arıza kaydı ve şikayet açtım ancak aldığım cevaplar binada sıkıntı olduğundan öteye gitmedi. Onun için de ya paralı servis çağırın ya da 3. kişilerden hizmet alın diyor. Hangisini tavsiye edersiniz?

    Pandemi sürecinde uzaktan çalıştığım için ciddi sıkıntı yaşıyorum. Teşekkürler şimdiden.







  • xDSL testi nereden yapılır bulamadım. Modem arayüzüdne aşağıdaki bilgiler var TTKOM Gaziosmanpaşa Hız Sorunu ve Kopma (Binada sorun var dediler, napmalıyım)
  • Cihaz Bilgisi

    Yazılım Versiyonu:20.05.16.01006

    Donanım Versiyonu:TD-W9970 v3 00000002

    Seri No:98DAC4E81C9E

    Sistem Çalışma Süresi:6 gün 18:56:46

    Sistem

    CPU Kullanımı:4%

    Toplam Hafıza:58212 KB

    Kullanılmayan Hafıza:28856 KB
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GupoBS

    Evet hocam telekom doğru söylemiş sorun binanızdaki kablolardan kaynaklanıyor elektrikçiye yaptırabilirsiniz veya kendiniz kablo alıp değiştirebilirsiniz.
    Hangi değerden anladınız hocam?

    Hangi kabloyu almak lazım? Telefon kutusundaki kablo mu ilk değişmeesi gerekendir?

    Gelen eleman zaten yanında getirdiği kabloyu bağlamıştı, bu kablo da yeni olmalı alsında.

    Ya da duvar içindeki modeme bağlanan kabloda sıkıntı olabilir mi? Olağan şüpheliler nelerdir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cant Let Go

    Apartman girişindeki ankastre kutudan dairenizdeki modemin dsl girişine kadar eksiz kablo çektirmelisiniz. Biraz teknik bilginiz varsa ve apartmandaki ankastrede hattınızın bağlı olduğu yeri biliyorsanız kendiniz de hattınızı yenileyebilirsiniz. Sabit hat kullanıyorsanız aşağıdan çektireceğiniz hat önce splitter'a girecek oradan splitterın çıkışlarından modem ve telefona yine eksiz bir şekilde kabloyla veriyi ayıracaksınız. Sabit hattınız yoksa direkt ankastreden gelen kabloyu modemin dsl girişine takacaksınız. Elektrikçilerle görüşün, fiyat hakkında konuşun. Çekilecek kablo standart telefon kablosu da olabilir veya cat 5- cat 6 gibi kablolarda seçilebilir. Tercihe bağlı. Bana soracak olursanız fazla masrafa gerek yok. Bulunduğunuz bölgede yazdığınıza göre 16mbps hız alabiliyorsunuz. Kaliteli standart telefon kablosu da iş görecektir.
    Hocam cevap için çok teşekkürler öncelikle. Benim için çok önemli bir konu evden çalıştığım için. Böyle detaylı yazmanız çok faydalı oldu.

    Sabit hattan kastınız ev telefon hattı değil mi, öyleyse sabit hat yok direkt sadece internet kullanmıyorum. Evde tlf yok.

    Paketim 16 MB ye kadar ancak firma bana oturduğum bölgenin maxx 8 mb civarı alabildiğini söylüyor. (Paketi satarken söylenmedi tabii) Üstelik bölgede zayıf sinyal aldığımı söylüyor. Bu yüzden de hız düşük (Max4-5 MB) ve sürekli internet gidiyor. 4-5 MB yi sabit alsam yine iyi, bir fotoğrafı bile yüklemiyor bazen.

    Apartmandaki kutuyu biliyorum. Ben de giriş katta olduğum için çok yakınım. O zaman anladığım kadarıyla elektrikçi ile konuşup, kutudan direkt olarak benim modemime kablo çekeceğiz ve modemin DLS sine onu takacağız. "Eksiz" dediğiniz detay nedir, direkt 1 kablo çekilmesi mi, doğru anladıysam.

    Eğer bununla da sorun çözülmezse, binadaki ankastre kutuda sorun vardır diyebilir miyiz? "Zayıf sinyal" neden soruna çözüm olur mu yoksa bu işlem?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cant Let Go

    Rica ederim. Evet ''eksiz'' den kast ettiğim kutudan dairenizdeki modeme kadar düz kablo çekilmeli. Ek olan yerlerde düzgün yalıtım olmadığında zamanla rutubetten oksitlenme yapıyor. Buda hizmetin kalitesini düşürüyor. Sorun bununla çözülmezse bağlı bulunduğunuz portta sıkıntı olabilme ihtimali var. Bunun için port değişikliği talep etmeniz gerekiyor. Bölge müdürlüğüne dilekçe vererek talep oluşturuluyor diye biliyorum.(Yanlış bilgilendirmek istemem) Veya santralden size ulaşana kadar hattınızda bir sıkıntı olabilir. Detaylıca incelenmesi gerekir. Umarım sorununuz çözülür ve bunlara ihtiyaç duymazsınız. Peki kesinlikle emin misiniz? Yani sorununuz %100 iç tesisat kaynaklı mı? Hat duvardaki prizden geliyorsa sıva altında kabloya pek bir şey olacağını düşünmüyorum. Lakin aklınızda ''acaba'' kalmaması için sıfırdan hat çektirebilirsiniz.
    Tamamdır hocam çok teşekkürler size de. Kablo kısmını deneyeceğim, olmaz ise Port ihtimali üzerinden ilerlerim. İnternette araştırırken de port üzerine olabileceğini görmüştüm. TTKom Binaya kadar bir sıkıntı yok diyor , sanırım santralden binaya gelene kadar sıkıntı yoktur cidden... Ben de onların yalancısıyım. Üstteki mesajda belirttiğim gibi sanırım gelen eleman kablolara ek yaptı ve baştan savma oldu biraz. Direkt kablo çekince geçecektir umarım.




  • Jiraiya kullanıcısına yanıt
    Son durum nedir hocam ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GupoBS

    Son durum nedir hocam ?
    Hocam kabloyu çektirdim bugün sistem hazır. Sadece kutuda hangi hat benim, ne nerde hiç anlamadım, elektrikçi de anlamadı. ( Daire no vb. yazmamış kurarken adam ) . TTnet yarın veya öbür gün gelerek doğru hattı bulup bağlayacak. Sonrasında test edip atacağım
  • Jiraiya kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam umarım sorununuz komple çözülür bu sefer.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.