Şimdi Ara

Egea dizellerdeki enjeksiyon arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
8.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konu birazdan silinir

    Yakıtı Opetten almayanlar için enjektör garantisi vermeyen beş para etmez firmalardan araç almayın.

    Egea yı da forumda şişirip duruyorlar. Süslü şahin işte ne bekliyorsun.

    1.3 Multijet Tüm Egealarda Enjektör sıkıntı var. Yok diyende de bir kaç bin km sonra ortaya çıkacaktır
  • Konu birazdan silinir

    Yakıtı Opetten almayanlar için enjektör garantisi vermeyen beş para etmez firmalardan araç almayın.

    Egea yı da forumda şişirip duruyorlar. Süslü şahin işte ne bekliyorsun.

    1.3 Multijet Tüm Egealarda Enjektör sıkıntı var. Yok diyende de bir kaç bin km sonra ortaya çıkacaktır
    Enjektör değil 2016 ve 2017 1.3 dizellerde Ecu yazılımı ile alakalı sıkıntı var. İlk başlarda servisler de sıkıntıyı çözemediği için olayı enjektör ve yakıta bağladılar. Yakıtı opet dışından aldıysan garantiye de sokmadılar. Ama değişen enjektörlere rağmen bir müddet sonra aynı sorun baş gösterdi. Araç ilk marşta tekleyip boğulup stop ediyor ama çalıştıktan sonra hiçbir sorun yok özellikle yüksek rakımlı yerlerde oluyor bu durum. Şuan servislerin konu hakkında bilgisi var ve yazılım güncellemesi ile sorun çözülüyor.
    Yakıtı opet'ten almayanlara nasıl garanti iptali yapılıyor ? Bunun hukuki açıklamasını biri yapabilir mi?

    Tse onayı olduktan sonra aracınızı özel servise götürebiliyorsunuz ve garantiden çıkmıyor. Bu konuda emsal kararlar var ve hatta e-devlet üzerinden tse onaylı servisleri ögrenebilirsiniz.
  • Enjektör değil 2016 ve 2017 1.3 dizellerde Ecu yazılımı ile alakalı sıkıntı var. İlk başlarda servisler de sıkıntıyı çözemediği için olayı enjektör ve yakıta bağladılar. Yakıtı opet dışından aldıysan garantiye de sokmadılar. Ama değişen enjektörlere rağmen bir müddet sonra aynı sorun baş gösterdi. Araç ilk marşta tekleyip boğulup stop ediyor ama çalıştıktan sonra hiçbir sorun yok özellikle yüksek rakımlı yerlerde oluyor bu durum. Şuan servislerin konu hakkında bilgisi var ve yazılım güncellemesi ile sorun çözülüyor.
  • Yakıtı opet'ten almayanlara nasıl garanti iptali yapılıyor ? Bunun hukuki açıklamasını biri yapabilir mi?

    Tse onayı olduktan sonra aracınızı özel servise götürebiliyorsunuz ve garantiden çıkmıyor. Bu konuda emsal kararlar var ve hatta e-devlet üzerinden tse onaylı servisleri ögrenebilirsiniz.
  • Piyasada bir sürü 1.3 mJet sorunsuz araç var, bunun enjektörleri farklı mı yani?
  • Aynı sorun benim aracımda da var güncelleme yapılacak dediler daha gidemedim. İlk çalıştırmada değil de çalıştırıp motor ısınmadan stop edip tekrar marşa basınca çalışmıyor araç
  • chuckchucky kullanıcısına yanıt
    Hayatimda duydugum en gerizekali prosedur olabilir.

    Koc grubuna bak yillarca sahinle doganla sogusledi simdi egeayla sogusluyor yetmiyor birde kendi firmasindan benzin aldiriyor. Muthis ticari ahlak !

    Garanti bozulmasin diye yakit fisi biriktirmek!?
    Ayrica yakit fislerini tamam verdi adam, arada farkli markalardanda almadigini nasi tespit edicekler, depo kapagina sayac mi takmislar kac kere acilip kac kere yakit koyuldu diye!
    Gerizekalilar. Boyle ahlaksizca ticaret yapilmaz. Ama bizim millete elbette gul degil DİKEN yaranir ;)
  • Çok değil daha 4-5 yıl önce 1.3 Mjet lerin enjektörleri en sağlam en dayanıklı, ayçiçek yağı koy onu bile püskürtür iken ne zaman bu enjektörler sıkıntıya başlamış.
  • 1.3 motorda bu sorunu yaşayanlar var, anlamadım linea'da milyon km gören motorda ne değiştirdiler de böyle oldu

    Her sıkıntı gibi yaşayan da var yaşamayan da ama öyle bisey var yani
  • Egea fanboyları bunu beğenmedi.
  • chuckchucky kullanıcısına yanıt
    Korkacak bişey yok sorun aslıda donanımsal değil yazılımsal ve oda düzeltilebiliyor. Sonuçta enjektörler hemen hemen tüm araçlarda kullanılan Bosch enjektör sadece bu motordamı sorun çıkarıyor.
  • abayismail A kullanıcısına yanıt
    Haklısınız tabi ama servislerin zorluk çıkarma politikasını bilmeyen yoktur. Hukuk sistemimizde malum.
  • Yakiti opetten alip almadgini nasi anliyolarmis ben ona takildim?
  • yagızalp Y kullanıcısına yanıt
    Yakıt fişlerini istiyorlarmış
  • chuckchucky kullanıcısına yanıt
    Egea kullanıcıları yakıt fişini çöpe atamıyor mu?
    Ben iki üç ayda bir çöpe atarım. Son aldığım yakıtın fişini saklamaya Özen gösteririm sadece, o yakıtla sorun çıkarsa falan diye.
  • Sanırım Ford da garanti için yakıtı sadece Opet ten almayı şart koşuyordu. Yıllar önce bir arkadaş sıfır Ford için söylemişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Garanti iptali demeyelim de, yakıttan kaynaklı bir sorun olduğunda bu sorunun garanti kapsamına alınmaması diyelim. Ama yakıtı sürekli opetten alırsanız ve yakıt kaynaklı bir problem yaşarsanız garanti kapsamında gideriliyor.

    Diğer markalarda durum nedir bilmiyorum ve açıkçası şu an merak ta ettim. Mesela bir VW ya da Ford aracınızla yakıt kaynaklı bir problem olduğunda servis garanti kapsamında ilgileniyor mu? Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

    Alıntıları Göster
    Normalde yakıt kaynaklı hasarlarda akaryakıt firmaları o garantiyi veriyor. Mesela Shell benim mazotumdan kaynaklı aracın bozulursa masrafı ben karşılarım ama depodan aldığım örnekte başka akaryakıt firmasının markerine rastlarsam suçu o firmaya atar karşılamam diyor.

    Normalde X marka araçta Y marka yakıt kaynaklı hasar oluştuğunda X markasının servisi değil faturayı Y markası ödüyor. Bunun için depoda tek marker olacak.

    Koç grubu diyorki Opet'te benim, Fiat'ta benim. Mazotu sadece opetten alırsan ve yakıt kaynaklı sorun yaşarsan bütün onarım işini yetkili servis kendi içinde çözecek. Arabayı çekiciyle paket servis yapıp gönder gerisi bende diyor. Başka marka akaryakıt kullanırsanız ve o akaryakıt kaynaklı hasar oluşursa da standart prosedür işler diyor.

    quote:

    Ana içeriğe git
    Aracınızı Shell Güvencesi ile koruyun.
    ARACINIZI SHELL GÜVENCESİ İLE KORUYUN
    Müşterilerimiz iyi bilir ki, aracınızın yaşı, modeli hatta garanti süresi ne olursa olsun Shell kalitesi aynı zamanda güvenceniz demektir.

    Yakıtınızı Shell’den alın, aracınızı Shell güvencesi ile koruyun.

    *Söz konusu güvence kapsamı ‘Shell Güvence Koşulları’ sekmesinde açıklanmıştır.

    SHELL GÜVENCE KOŞULLARI
    Söz konusu Shell Güvence kapsamı dahilinde akaryakıt kalitesi geri bildirimleri ve önerileriniz için;

    1. Hemen 444 1 504 ve 0800 211 01 06 (ücretsiz) numaralı telefonlardan ya da genelsorular-TR@shell.com adresinden Shell Müşteri Hizmetleri birimimize ulaşılarak şikayetiniz ile ilgili detaylar iletilmelidir. Müşteri Hizmetleri birimimize telefon, e-mail ya da sesli mesaj yoluyla iletilen şikayetler, uzman ekibimiz tarafından değerlendirilmeye alınır ve en geç 10 iş günü içerisinde sonuçlandırılarak müşterilerimize geri dönüş yapılır.

    2. Shell’den alınan akaryakıtın faturası, fişi ya da kredi kartı slibi şikayet ile ilgili tespitlerin yapılabilmesi için muhafaza edilmelidir.

    3. Araçtan akaryakıt numunesi almak için en yakın Shell Akaryakıt Kalite Kontrol Uzmanı aracın bulunduğu yetkili servise veya tamir noktasına yönlendirilir. Akaryakıt Kalite Kontrol Uzmanı gelinceye kadar aracın deposundaki yakıt muhafaza edilmeli ve yakıt sistemine herhangi bir müdahalede bulunulmamalıdır.

    4. Arızalanan aracın çekici kullanılmadan yetkili servis ya da tamir noktasına götürülmesi halinde, aracın hareket ettirilmesi nedeni ile daha fazla hasar görmesinden müşteri sorumludur.

    5. Shell Akaryakıt Kalite Kontrol Uzmanı tarafından araç deposundan numune alınır ve müşterimize tutanak ile bir adet mühürlü şahit numune bırakılır. Akaryakıt Kalite Kontrol Uzmanı dışında kişiler tarafından alınan numuneler dikkate alınmamaktadır.

    6 Aynı zamanda ilgili aracın son akaryakıt alımını yaptığı Shell istasyonundan da analiz edilmek üzere ilgili akaryakıt numunesi Akaryakıt Kalite Kontrol Uzmanı tarafından alınır.

    7.. Alınan numuneler , TS EN ISO/IEC 17025 StandardındanTÜRKAK tarafından Akredite edilmiş olan Shell & Turcas Petrol A.Ş Akaryakıt Kalite Kontrol Laboratuvarları’nda test edilir.

    8. Araç deposundan ve Shell istasyonundan alınan numunelerin Shell & Turcas Petrol A.Ş Akaryakıt Kalite Kontrol Laboratuvarları’nda teknik incelemesi ve yapılan tüm kontroller sonucunda sorunun Shell istasyonundan alınan akaryakıttan kaynaklandığı tespit edilirse, araçta akaryakıttan dolayı oluşan zarar ilgili bayi tarafından ödenir.




  • Dizel aracın var mı? illaki günün birinde pompacının kapısından geçeceksin, bunun başka bir alternatifi yok. O yüzden egea imiş, VW miş çok kasmayın kendinizi. Motor üreticilerinin hiçbiri pompa enjeksiyon işine karışmaz. Ya Bosch'dan, ya delphi'den alıyorlar zaten. varsa bir fark çalışma basınçlarında vardır. Kimi koç demiş, kimi opet demiş, kimi gene egea demiş. Biraz yansız, adam gibi bilgilendirici birşeyler yazında keyif alalım şu forumdan.
  • Egea dizellerde araştırdıgım kadarıyla nette cok şikayet gördüm bir taksici abimizde egea alma enjeksiyon problemi var yaptırırsın yine ortaya çıkıyor deniyor.
    Bu doğru mudur kullanıcı arkadaşlar yada bu durumu bilen arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim



  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Bu konu silinmez ya arkadaş eski kullanıcı, o diğer kullanıcılar o gün hesap açıp direkt 5-6 tane Egea konusu açıyor.

    Konuya gelecek olursak;
    Bir yakınım 4 ay önce 1.3 Egea aldı sedan takside kullanıyor 40binde şuan bir sorun yaşamadı ama sorarım ona da bilgisi var mı diye.
  • Egea alma düşüncem var bir kaç güne o yüzden tedirginim
    Bu konuda tecrübe edinmiş yada duymuş arkadaşlar daha detaylı bilgi verebilirler mi
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.