Şimdi Ara

ACCENT YUMURTA / 1994-2000 (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.962
Cevap
38
Favori
445.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 99-00 model yumurta kasa 1.5 gls almayı düşünüyorum.

    alırken nelere dikkat etmem gerekir.
    bu arabaların zayıf noktaları nerelerdir
  • Alacağınız aracın modelini ve özellikleriniz belirlemeniz gerekir.
    1.3 / 1.5 /1.6 / LS LX GL GLS bigi.

    aksi durumda elinizdeki nakite göre araç b ulmanız gerekecektir.

    Aracın kaporta ve yürür aksamı önemlidir.
    Boya önemli değildir. çizilme yada hafif çarpmalardan dolayı işlem görmüş olabilir. Önemli olan aracın güvenirliğinin ve yapısının bozulmamasıdır. (Tabi araç çok büyük bir kaza yapmamış olmalı)

    Yine belirtmek isterim. ARaçta ufak tefek boyaların olması aracın büyük kazalara karıştığını göstermez.
    SAdece , servis yada bu işin erbabı bir kişi durumu çözümleyecektir.

    Araç çalıştrırılmadan yağ çubuğu kontrol edilir. Fazla eksik !, su takviye kutusu kontrol edilir, yağlı yağsız, eksik fazla !

    Aracı çalıştırdıktan sonra 3- 5 dk araç ısıtılmalı ve karter üst kapağından motor üflemesi kontrol edilebilir.

    Yürür aksamda , amortisör ,fren ve debriyaj balatası test edilmelidir.
    Motor aksamı kontrol edilirken, aracın ilk çalışması , fincanların sesi, subap sesleri kontrol edilmeli. Ses ler yüksek yada kesilmiyorsa dikkate alınmalıdır.

    Aracın iç aksamında camlar otomatik, teyp, klima, kalorifer, bagaj , depo kapağı, merkezi kilit gibi özellikleri tek tek kontrol edilmeli çalışmayan özellikleri not alınmalı,

    Lastik ler iz derinliklerine bakılmalı , çok aşınmış yada çatlamış olmamalı, Ideal diş derinliği 4mm üzerinde olmalıdır.

    Kaporta ve motordan anlayan bir arakadaşınız galeri yada 2. el sahibinden aracı incelediğinde bu belirtiler ulaşacaktır.

    Ön bilgi olarak bunları verebilirim.




  • teşekkürler .


    benim ilk arabam olacak. açıkcası araba almaya korkuyorum.

    pert bi arabaya denk gelirim diye araba almak bile istemiyorum. ama bir yandanda hevesim çok. özellikle yumurta kasalara bayılıroyum, nerde görsem gözüme takılıyor.

    ehliyeti 11 yıl önce aldım ama hiç arabam olmadı. acemiliğimde var. arabayı deneme sürüşünde bile nasıl sürcem diye yusuf yusuf atıyorum

    bana akıl verirmisniz


    quote:

    Orjinalden alıntı: ogunmas

    Alacağınız aracın modelini ve özellikleriniz belirlemeniz gerekir.
    1.3 / 1.5 /1.6 / LS LX GL GLS bigi.

    aksi durumda elinizdeki nakite göre araç b ulmanız gerekecektir.

    Aracın kaporta ve yürür aksamı önemlidir.
    Boya önemli değildir. çizilme yada hafif çarpmalardan dolayı işlem görmüş olabilir. Önemli olan aracın güvenirliğinin ve yapısının bozulmamasıdır. (Tabi araç çok büyük bir kaza yapmamış olmalı)

    Yine belirtmek isterim. ARaçta ufak tefek boyaların olması aracın büyük kazalara karıştığını göstermez.
    SAdece , servis yada bu işin erbabı bir kişi durumu çözümleyecektir.

    Araç çalıştrırılmadan yağ çubuğu kontrol edilir. Fazla eksik !, su takviye kutusu kontrol edilir, yağlı yağsız, eksik fazla !

    Aracı çalıştırdıktan sonra 3- 5 dk araç ısıtılmalı ve karter üst kapağından motor üflemesi kontrol edilebilir.

    Yürür aksamda , amortisör ,fren ve debriyaj balatası test edilmelidir.
    Motor aksamı kontrol edilirken, aracın ilk çalışması , fincanların sesi, subap sesleri kontrol edilmeli. Ses ler yüksek yada kesilmiyorsa dikkate alınmalıdır.

    Aracın iç aksamında camlar otomatik, teyp, klima, kalorifer, bagaj , depo kapağı, merkezi kilit gibi özellikleri tek tek kontrol edilmeli çalışmayan özellikleri not alınmalı,

    Lastik ler iz derinliklerine bakılmalı , çok aşınmış yada çatlamış olmamalı, Ideal diş derinliği 4mm üzerinde olmalıdır.

    Kaporta ve motordan anlayan bir arakadaşınız galeri yada 2. el sahibinden aracı incelediğinde bu belirtiler ulaşacaktır.

    Ön bilgi olarak bunları verebilirim.






  • Yukarıda belirttiğim gibi, eğer araç konusunda bilginiz yok ise güvenilir bir galeriden yardım alabilirsiniz.
    Ancak araç konusunda teknik bilginizin olmadığını belirtiyorsunuz.

    Tavsiyem iyi bir bilen ile aracınızı almanızdır.

    Yumurta kasalar diğer kasa modellerine göre Bakımlı bir araç bulduğunuz taktirde. kolay kolay başınız ağrımayacaktır.
    Çünkü Aşırı sorun üreten bir model değildir accentler.
  • Arkadaşlar mübarek kurban bayramınız kutlu olsun,Allah sevdiklerinizle birlikte tekrarını nasip etsin.
  • Geç te olsa hepimizin geçmiş bayramı kutlu olsun.

    Inşallah bundan sonraki bayramlarda da beraber burada bulunuruz.
  • ARKADAŞLAR BENDE OTOMATİK VİTES 99 MODEL GLS VAR. ARACIM ÇOK FAZLA YAKIYO.350 LİRA GİBİ. 1. Sİ : BUNUN NEDEN, NEDİR? 2.Sİ : ARACIMA GAZ TAKTIRMAK İSTİYORUM. OTOMATİK VİTES OLMASININ BİR SAKINCASI OLURMU?
  • Takılacak LPG otomatik vites aracınıza ve sisteme hiç zarar vermez.

    Ayrıca yakıtın yüksek oluşuna bakılırsa . Şehir dışı 100 KM/s sabit 90 hız ile 9.2 lt tüketim yapan araçta
    KM de 255.70 yakmakta. (Rutin hesaplama bu)

    Ancak şehir içi yakıt artacaktır. Keza otomatik vites daha da arttıracaktır.
    (50-70 YKR kabul edilebilir değerler.)

    350 YKR Km de yaklaşık 40-50 YKR fark kalır. Bunun içinde Motor ateşleme sisteminde
    Enjektör temizliği, buji + Kablo kontrolü gerekiyorsa değişimi, HAva filtresi, Klima filtresi temizliği,
    Ekzost sistemi ve katalitik konvertör kontrolü, Debriyaj baskı balatası zayıflığı etkileyeci sebeplerdendir.
  • TEKRAR SORAYIM...OTOMATİK VİTES ARABAYA GAZ TAKTIRMANIN SAKINCASI OLURMU? ARABANIN ÇEKİŞİNDE BİR PROBLEM OLURMU...
  • ....Takılacak LPG otomatik vites aracınıza ve sisteme hiç zarar vermez. ..

    --

    Cevabınız vermiştirm.

    Yakıtın yüksek olmasıda
    "" Bunun içinde Motor ateşleme sisteminde
    Enjektör temizliği, buji + Kablo kontrolü gerekiyorsa değişimi, HAva filtresi, Klima filtresi temizliği,
    Ekzost sistemi ve katalitik konvertör kontrolü, Debriyaj baskı balatası zayıflığı ""

    etkileyici sebeplerdir. Kontrol ettriemnizde fayda vardır.
  • Arkadaşlar selam,
    Aracım 98 ls. Düşük hızda ilerleken gaza bastığımda araba önce kasılıyor sonra devirlenmeye başlıyor. Sebebi ne olabilir?
    Birde bahsettiğiniz hızlar benim için çok yüksek, örneğin ikinci viteste 100 görmek felan. Benim maksimum hızlarım şöyle
    1 - 20
    2 - 40
    3 - 60
    4 - 80
    5 - 140

    Acaba aracı hiç zorlamıyormuyum ya da siz mi çok devirli kullanıyorsunuz ?

    Saygılar.
  • cemalk

    Arkadaşlar selam,
    Aracım 98 ls. .....
    ----------------------

    Vermiş olduğunuz bilgilerde düşük hızlarda aracın kasılması olayı 1.5 GLS de de oluyor.
    95 super kullnırken mecburen 97 performans yakıtına dönerek bir nebze rahatladım.

    vites aralıklarınız ideal ancak alabileceğiniz uç noktalar aşağıda dır ki denedim.
    1. max:20
    2. max:85
    3. max:120
    4. max:165
    5. max:195

    bu km saat hızları motor devir aralıkları maximumda tutularak bulunmuştur.
    (Devir saat 6000 seviyesinde vites değişimi yapılmıştır.www.sahibinden.com ilan no:5622309)
  • Cevap için teşekkürler. Bi problemim daha var. Motor sıcakken çlıştırmayı denediğimde çalışmıyor, ancak ikinci veya üçüncü marşta çalışıyor. Ne gibi bi problem var acaba?
  • Alarm kullnıyormusunuz ! LPG var yada yok farketmez.

    Eğer kullnıyorsanız.
    1.alarm ı kurunuz.
    2. alarmm ı tekrar açınız.
    3. alarmı açtıktan sonra sağ yada sol kapınızı açınız.
    4. 2-3 saniye bekleyip kapatınız.
    sonra marşa basmayı deneyiniz.

    * Araç LPG li ve Alarm yok ise
    1. LPG emme sistemi yada lpg ecu sünü kontrol ettiriniz.
    2. Katalitik könvertör, Enjektör, Elektrik sistemini kontrol ediniz.
  • Tüm dostların yeni yılı kutlu olsun.
  • arkadaslar 97-98-99 ve 2000 model accent ls veya lx düşünüyorum. yakıt konusunda biraz hesaplı olması bakımından :) yanlız kafama takılan bir soru var. bazı sitelerdeki araba ilanlarına baktıgımda kimisi hidrolik direksiyon var demiş kimisi yok demiş. benım alacagım ls veya lx model araclarda hidrolik direksiyon mevcut mudur ?
  • GL ve GLS lerin tümü Hidroliktir Full özelliktir. 1.5i motor
    Ls ler bildiğim karbürütörlü mekanik yarı öelliklidir. (Yumurta kasa) 1.3 düz motor
    Lx ler bildiğim Lüks olup Hidrolik Direksiyon ve ek özellikli olması gekiyor. (2000 yukarısı yeni kasa ) 1.3 Enjeksiyon motor.
  • Arkadaşlar ses yalıtımı konusunda aracına işlem yapan oldu mu ? Ses sistemi yaptırırken kapı yüzleri söküldüğünde baktım hiç bişey yok direk galvanizli sac görünüyor. Belki izocam ya da ona benzer bi maddeyle doldurularak ses azaltılabilir.
  • Forum için de bir yerde arkadaşları birinin yalıtım ile ilgili bir çalışma yaptığını okumuştu.
    Tam yerini hatırlamıyorum.
    Kapı içlerine çelik barların bulunduğu kısma desibel geçirgenliği düşük olan bir kaplamadan bahsetmişti.
    Gayet te menmnun kalmış.
  • Problem aracın teklemesi, gaza bastığımda biraz bekleyip devirlenmesi idi. Giitm servisten bir takım buji kablosu aldım ve taktırdım, problem düzeldi. Buji kablo fiyatı 28 ytl. Araç 98 accent ls.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ogunmas

    Alarm kullnıyormusunuz ! LPG var yada yok farketmez.

    Eğer kullnıyorsanız.
    1.alarm ı kurunuz.
    2. alarmm ı tekrar açınız.
    3. alarmı açtıktan sonra sağ yada sol kapınızı açınız.
    4. 2-3 saniye bekleyip kapatınız.
    sonra marşa basmayı deneyiniz.

    * Araç LPG li ve Alarm yok ise
    1. LPG emme sistemi yada lpg ecu sünü kontrol ettiriniz.
    2. Katalitik könvertör, Enjektör, Elektrik sistemini kontrol ediniz.

  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.