Şimdi Ara

ADSL’de ‘Boş Port Yok’ Mazereti 87 bin Kişiyi İnternetsiz Bıraktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
1
Favori
649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Doğuş Kuran, müşterilerine ADSL internet bağlamakta büyük sıkıntı çektiklerini belirterek, “Dengesiz rekabet şartlarının oluşturduğu boşluklar nedeniyle 11 ayda 87 bin müşteriye internet bağlayamadık. Halkın mağdur olduğu yetmiyormuş gibi gelir kaybımız 52 milyon liraya ulaştı” dedi

    Turkcell’in “Fiberde ortak altyapı şirketi kuralım, Türkiye’yi hedeflerine daha çabuk ulaştıralım” diyerek Türk Telekom’a yaptığı teklifle başlayan tartışmaya şimdi de ADSL’deki sabit internet bağlantısıyla ilgili sıkıntılar eklendi. Turkcell Superonline’ın sunduğu eşsiz müşteri deneyiminden faydalanmak isteyen binlerce kişi ADSL/VDSL’de yaşanan altyapı kullanım sorunu nedeniyle evine internet bağlatamadı.

    ADSL ve VDSL bağlarken büyük sıkıntı yaşadıklarını anlatan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Doğuş Kuran, “Süreç gereği ADSL ile ilgili taleplerimizi Türk Telekom’a iletmemiz ve altyapı kullanımı konusunda kendilerinden gelecek onay doğrultusunda aktivasyonu gerçekleştirmemiz gerekiyor. Ancak Türk Telekom’dan bize aktivasyon sürecinde “Port yok, müşteri vazgeçti, adreste bulunamadı” gibi mazeretler geliyor. Ocak-Kasım 2016 dönemini kapsayan 11 ayda, 87 bin müşterimizin internetini bu nedenlerle aktif hale getiremedik. Ayrıca aynı dönemde 50 bin müşterimiz de geciken bağlantı ve erken/tekrarlayan arıza sebebiyle mağdur oldu. Bu aksaklıklardan dolayı ise Turkcell 52 milyon liradan fazla gelir kaybına uğradı. Türk Telekom yetkilileri ile bir araya gelip sorunu konuştuk. Tüm şikayetlerimizi BTK’ya ilettik ve düzenli olarak iletmeye devam ediyoruz. Ancak sıkıntı çözülemiyor. Bu sıkıntılarda bakırın miadını doldurmuş olmasının da önemli payı var. Devletin fiber internetin önündeki engelleri kaldırması bu sıkıntıların da kökten çözümü olacaktır” dedi.

    Ceza caydırıcı değil

    Ödenen cezalar arasında da uçurum olduğuna dikkat çeken Kuran, “Bu konuyla ilgili yasal düzenleme olmadığı için bize sundukları her mazereti geçerli sebep olarak gösterebiliyorlar. Örneğin TTNet’ten Superonline’a geçerken bile ‘port yok’ dediği abone için, sinyal vermediğinde, tekrarlayan arıza durumlarında kendisini suçlu görmüyor. Suçlu görmediği gecikmeler için de ceza ödemiyor. Ceza ödemek zorunda kaldıkları durumda ceza bedelleri, bizim hesaplamalarımızın aksine kendi hesaplamalarıyla çok cüzi rakamları önümüze getiriyor.” diye konuştu.

    Kuran sözlerini şu şekilde sürdürdü: ”Sorun yaşadığımız her hat için Türk Telekom’a arıza bildirimi yapıyoruz. Türk Telekom bu arızalardan ve gecikmelerden dolayı ceza olarak son 5 ayda bize sadece 58 bin 510 TL ödemiş. Cezalarla ilgili düzenlemelerin de ivedilikle yeniden yapılması gerektiğini düşünüyorum” diye konuştu.

    Aktivasyon oranı sürekli düşüyor


    DSL abonelikleriyle ilgili taleplerin aktivasyona dönüştürülme oranının bugün gelinen noktada yüzde 50’ye gerilediğini vurgulayan Kuran, “Bazı örneklerde bu abonelerin Türk Telekom’a geçmek istediğinde internetlerinin hızlı ve sorunsuz bir şekilde bağlandığını gözlemledik. Bu durum ‘Türk Telekom portları kendilerine rezerve ediyor’ diye düşünmemize yol açıyor. İller bazında aktivasyon oranlarını incelediğimizde örneğin Gaziantep’te bu oranın %20’ler seviyesine kadar düştüğünü tespit ettik” dedi.

    Çağrı gideri 4,4 milyon lira

    Türkiye’de ortalama aylık internet faturasının yaklaşık 50 TL olduğunu dile getiren Kuran, “87 bin aboneden gelen gelir, yılda 52,2 milyon lira yapar. Burada öncelikle vatandaşın mağduriyeti, sonra bizim gibi şirketlerin gelir kaybı var. Tüm bunlara ek, bir de operasyonel olarak zor durumda bırakılıyoruz. Sonuçlanamayan aktivasyon süreci nedeniyle geri dönüşü olmayan yıllık 4,4 milyon TL’ye yakın sadece çağrı merkezi giderimiz oluyor. Maddi kaybımızı bir noktaya kadar görmezden gelebiliriz ancak ADSL müşterilerimizin bizim kontrolümüz dışındaki sebeplerle yaşadığı kötü deneyimden dolayı şirketimizin ve markamızın uğradığı itibar kaybını kabul etmemiz mümkün değil. ” açıklamasını yaptı.

    Mevcut ADSL aboneleri de mağdur

    Süreçlerin sadece yeni aboneliklerde değil mevcut müşteriler için de zorluk yarattığının altını çizen Doğuş Kuran, “Abone yaptığımız mevcut müşterilerimizin arıza süreçlerinde de sıkıntılar yaşanıyor. Arıza çözüm taleplerini yine altyapısını kullandığımız Türk Telekom’a iletmek durumundayız. İlgili süreçte de önümüze engeller çıkıyor. Bu konuda da elimizde çok çarpıcı örnekler yer alıyor. Örneğin aynı talebi ilk ilettiğimizde ‘sorun bizden kaynaklı değil’ cevabı alıyoruz. Daha sonra aynı sorunu bir kez daha ilettiğimizde sorunun kendilerinden olduğunu kabul ederek çözüyorlar” dedi.

    "Bize talepte bulunanlara Türk Telekom logolu kartvizit bırakan insanlar türemiş"


    Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Kuran, Türkiye ortalamasında yüzde 50'sini aktive edebilmelerine karşın Gaziantep gibi illerde bu oranın yüzde 20'ye düştüğünü belirterek, konuşmasını şöyle sürdürdü:

    "Orada 100 kişiden 20'sine ben ADSL hizmetini aktive edebiliyorum, geri kalanın başına da şaşırtıcı şeyler geliyor. İyi niyetle çözmek için Türk Telekom'la bu konuda çeşitli yazışma grupları kurduk ve onlarla bunu paylaştığımız için rahatlıkla şunu anlatabilirim; şu an orada rekabet dışı bir ticaret katmanı kurulmasını sağlayan, kayıt dışı ekonomiye destek olan bir ortam yaratılmış durumda.

    Gaziantep'te bize talepte bulunan müşterilere Türk Telekom logolu kartvizit bırakan insanlar türemiş. Kartlarını bırakıp bizim müşterilerimize 'Bugün aktive olmazsa, yarın bizi arayın, bir gün içinde aktivasyonunuzu yapacağız' diyorlar. Bu ülkenin ekonomik olarak tercih edeceği bir şey değil, müşterinin iradesine de saygısızlık... Bu oran Gaziantep'te yüzde 20, Hatay'da yüzde 30. Türkiye ortalaması yüzde 50 olsa da daha ücra köşelerde daha büyük sorunlarımız var."

    "Mobil data paketi alarak Vodafone'a 220 lira gelir sağlamış olduk"


    Müşteriye sundukları hız deneyimleri ile ilgili de sorunlar yaşadıklarını dile getiren Kuran, "Müşteri bize 'TTNET'teyken 8 mbps hız görüyordum, size geldim 1 mbps hız' dediği zaman biz bunu şu an ispatlayamıyoruz." dedi. Kuran, regülasyondan sorumlu kurumun bu konunun daha fazla takipçisi olmasını istediklerini ifade etti.

    Müşterilerin mağduriyetini gidermek adına, ADSL hatları bağlanana kadar internet kullanımını sağlamak amacıyla mobil hatlarına ücretsiz internet paketi tanımlamak başta olmak üzere çeşitli çözümler bulmak için uğraştıklarını ifade eden Kuran, şöyle devam etti:

    "Bursa'da bir öğrenci müşterimiz, 10 gün boyunca yeni adresine nakil yapılmasını bekliyor. Sosyal medyadan yazdığı bu duruma kendim yanıt verdim, yazıştık, kendisine cep telefonu numaramı verdim. Çözüm bulmaya çalıştık, çözüm bulamadık, Türk Telekom gidip kurulumu yapmıyor. Telefonlarına mobil data tanımlamayı önerdim, mobilde Vodafone hat kullanıyorlarmış. Buna rağmen gidip iki arkadaşa da 10'ar GB'lık Vodafone'dan mobil data paketi almalarını söyledim ve o akşam arkadaşlara EFT yapıp ödemesini bireysel olarak ben yaptım, bir yerde Vodafone'a 220 lira gelir sağlamış olduk. Bunlar hoş anılar ama müşteri mağduriyeti söz konusu. Türk Telekom yöneticilerine bu örneği gösterdim."

    138 bin kişiye özel mobil data paketi

    DSL aktivasyon ve arıza süreçlerinde yaşanan her türlü zorluğa rağmen müşterilerini mağdur etmemek için gerekli önlemi aldıklarını söyleyen Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Doğuş Kuran, ‘’Türk Telekom kaynaklı uzayan süreçlerde müşterilerimizi internetsiz bırakmamak için ihtiyaca yönelik özel mobil data paketi oluşturduk. Abonelik ve arıza süreçlerinin tamamlanmasını bekleyen tüm müşterilerimize herhangi bir koşul olmadan haftalık 4 GB mobil internet paketini ücretsiz olarak sunuyoruz. Son 3 ayda bu paketten yararlananların sayısı 138 bine ulaştı‘’ diye konuştu.


    Turkcell 4.5G’yi evlere dağıtacak

    Bu sorunların bir kısmını 4.5G teknolojisini kullanarak aşmak istediklerini de anlatan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Kuran, “Turkcell’in geliştirdiği WTTH (Wireless to the Home – Evlere Kablosuz Bağlantı) teknolojisi ile 4,5G şebeke altyapımızı kullanarak hanelere ulaşacağız. Fiber teknolojisi olmayan yerlere 4,5G kapsamasını ev içerisinde Wi-Fi ile dağıtabileceğiz. WTTH teknolojisini fiber bağlantısı olmayan Turkcell müşterileri için ADSL’e alternatif olarak sunabileceğiz. Modemin üzerinde bir SIM kart olacak. Son kullanıcı başka herhangi sabit internet şebekesine ihtiyacı olmadan SIM takılı WTTH cihazı üzerinden bulunduğu yerdeki 4.5G baz istasyonuna bağlanıp, data hizmeti alabilecek” diye konuştu.

    http://www.aksam.com.tr/sirketlerden/adslde-bos-port-yok-mazereti-87-bin-kisiyi-internetsiz-birakti/haber-573869







  • Herhalde kaybettikleri geliri hizmet veremedikleri ADSL müşterilerinden zorla cayma bedeli alarak sağlamaya çalışıyorlar
  • İnternet bağlayamadıklarına 4 gb mobil veriyorlarmış bir de marifetmiş gibi söylüyorlar 3G hızında sınırsız verseler batacaklar sanki.
  • bunu BTK göremiyor malesef gözleri KÖR olmuş.

    arap telekom başka servis sağlayıcıların müşterilerine port yok diyip internet hizmeti vermiyorlar
    ama aynı müşteri 3 gün sonra telekoma tekrar başvurunca port nasıl oluyorsa oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bluepower

    İnternet bağlayamadıklarına 4 gb mobil veriyorlarmış bir de marifetmiş gibi söylüyorlar 3G hızında sınırsız verseler batacaklar sanki.

    Altyapi kaldirmaz. Dunyanin hic bir yerinde 3g adsl yerine kullanilmiyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşinize gelince görüyoruz nasıl 100 mbps internet varıyorsunuz ama

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şu WTTH denen olayı denemeyi çok aşırı istiyorum. Bulunduğum adresten ADSL dışında hizmet alamıyorum, Twitch üzerinden yayın yapan insanım, her şeyi çok zorlaştırıyor. 0.8mbit upload var diyorlar, speedtest yapınca bu değer 0.60mbit'e düşüyor. Her alternatife baktım AirFiber vs. cebimizden bir araba parası çıkarmadan ADSL'den kurtuluş yok şu an. Belki WTTH kurtarır.
  • Her gun denk geldigim olay. Kesinlikle gercek oldugundan emin olabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • keremimo kullanıcısına yanıt
    Turkcell'in bahsettiği WTTH teknolojisini Huawei WTTx olarak tanıtmış. Aralarında ortaklık varmı bilmiyorum. Kısaca LTE şebekeleri üzerinden sabit internete alternatif olarak adsl hızlarında internet hizmeti vermek şeklinde bir servis türü. Bu servisle abonenin sabit kullanımı istenecektir muhtemelen. Yani teknoloji tasarımı ayarlamalarıda buna yönelik olacaktır. Yani abone olduğunuz lokasyon nere ise sadece orada kullanabilmek gibi.



    Turkcell'in elinde 234MHz gibi çok geniş bir spektrum var. Bunu olabildiğinde verimli kullanmak isteyeceklerdir. Umarım gerçekten adsl paketlerine hem hız hemde fiyat olarak iyi bir alternatif sunabilirler WTTH ile.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Logic_Man

    Turkcell'in bahsettiği WTTH teknolojisini Huawei WTTx olarak tanıtmış. Aralarında ortaklık varmı bilmiyorum. Kısaca LTE şebekeleri üzerinden sabit internete alternatif olarak adsl hızlarında internet hizmeti vermek şeklinde bir servis türü. Bu servisle abonenin sabit kullanımı istenecektir muhtemelen. Yani teknoloji tasarımı ayarlamalarıda buna yönelik olacaktır. Yani abone olduğunuz lokasyon nere ise sadece orada kullanabilmek gibi.



    Turkcell'in elinde 234MHz gibi çok geniş bir spektrum var. Bunu olabildiğinde verimli kullanmak isteyeceklerdir. Umarım gerçekten adsl paketlerine hem hız hemde fiyat olarak iyi bir alternatif sunabilirler WTTH ile.

    sabit kullanım şartı kesin olur bencede.
    adsl de verilen kotalar zaten 50-75-100gb gibi miktarlar. bu kotalar çok rahat verilebilir.

    yoğun bölgelerde sıkıntı olabilir.o yüzden belirli bir kapsama alanı içerisinde abone sınırlaması yapabilirler.




  • Havaya veryansın ediyorlar

    Tt den so ya nakil başvurusunda bulundum, yukarıda belirtildiği gibi tt bi bahaneyle işlemi reddetti ama so da arkadında durmadı. 1 ay dönüş yapmadılar en son ısrarla aramalarıma tt ye sorun dediler. Bende başvuruyu iptal ettim. Şimdi kendi düşen ağlıyor ne iş?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SkeironnWH

    Polonyada abim kullanıyor ama oralarda internete verilen önem iyi olduğu için çok başarılı olduğunu söylüyor pingi sürekli sabit hızda değişiklik olmuyormuş hatta 50mbit aliyorum diyordu ama 40-50 arasi gidip geliyor genelde türkiyede bunu başarıyla yapacaklarını sanmıyorum

    50 vermese de olur. 10 versin sağlam versin, adam akıllı upload versin ben dünden tavım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bluepower kullanıcısına yanıt
    O bile yalan zaten, bana 1haftalık 2gb verdi
    Yok eft yapmış çocuğa falan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uzun süredir bu port sorunları sürüyor, bizim mahallede 6 senedir yatırım yapılmıyor, 2010 da ne kadar port varsa yine aynı. 2 seneye kadar beklendiği oluyor. şaka gibi.
  • Bu durum gerçekten saçmalık.

    Bende evime internet bağlamak için önce türknete başvurdum. Adres kontrolünde kota yok denildi.

    Sonra Vodafone ile görüştüm. Adres kontrolü yine yapıldı sistemden, boş port yok denildi.

    İnternette ne kadar servis sağlayıcı varsa başvurdum. Tt bile boş port yok, 6 ay içerisinde açılır, bekleyeceksiniz dedi. Aynı günlerde turkcell aradı. Daha önce doldurduğum forumlardan sanırım.

    Durumu anlattım, boş port yokmuş boşa uğraşmayın dedim.

    Baktılar, hayır, port lar müsait dediler.

    Bir hata var dedim. Madem port var, gelin bağlayın dedim. 2 gün içinde bağladılar.

    Telekom un bile elinde olan sistem hatalı, ama turkcell halletti işimizi.

    Kimin işine ne kadar sadık olduğunu gördüm...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aktassa A kullanıcısına yanıt
    Sırf telekomun bu saçmalıkları ile uğraşmamak için turkcelin 4.5g üzerinden vereceği adsl alternatifi paketlerini bekliyorum.İnşallah kısa zamanda faaliyete geçer.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu olay bildiğiniz bildiğiniz skandaldan başka bir şey değil.. ne tt, ne diğer issler bu sorunu çözmek için bir şey yapmıyorlar. tek yaptıkları şey "ehe efendim dilerseniz 4.5g pahalı ve kanser internet verelim size özel".
  • Xaerocide kullanıcısına yanıt
    nasıl çözecekler TT mahkemelerle engelliyor personel kasıtlı olarak bozuk port kullanıyor... diğer isslere hiç düzgün iş yapmıyorlar vede elletmiyorlarda...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.