Şimdi Ara

<<<<Yeni Renault Fluence Ze alacaklar alanlarlar kulübü>>> (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
677
Cevap
25
Favori
124.342
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok fazla tartışılan birşey tamam haklısınız ama şöylede birşey var şimdi ben bu araçla evime geldim ve tam kapıda şarjım bitti tamamen bitti ama kapılarımı kilitleyemeyecek miyim? Sonuçta aracımızın aküsüyle yaptığımız bazı hareketler bunlar. Veya şarjım azaldı ve yağmur yağıyor sileceklerimi kullanamayacak mıyım :D Komik değil mi?

    Veya yolda giderken şarjımın biteceğini görüp aracımı bir kenara çekeceğim, veya Türküm ben köye gittiğimde bahçede şarjı bittiği için kapılarımı kilitleyemeyecek miyim? :)) yoksa renault bunu düşünüp aracın şarjı %5 gibi bir rakama gelince mi kesiyor elektriğini. Bilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hbsc


    quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    Hocam, sorun şu:
    Batarya kirası yıllık 10,000 km için her ay 83 euro. 49 litre dizel alınır o parayla. 10,000/12=833 km yolu 49 litre dizelle çok rahat gezersiniz. Daha Fluence z.e.'ye elektrik bile doldurmadık.


    83euro aylık değil 10.000 km kirası

    - Yılda 10 bin km yaparsanız aylık kirası 85 euro. Yıllık 20 bin, 30 bin, 40 bin km için ayrı ödemeler var. Ancak miktarları bile telaffuz edilemiyor şimdilik.
    - Ayrıca çift kasko yapılacak (arabaya ve aküye) 3000 TL kadar tutuyor.
    - Ayrıca eve şarj cihazı montajı için 900-2300 TL verilecek.
    - Ayrıca eve (veya iş yerine) şarj aleti montajının uygun olup olmadığının tespiti için ekspertiz ücreti verilecek. Eviniz (iş yeriniz) uygun değilse ekspertiz ücretini alacaklar ve "kusura bakmayın" deyip size araba satmayacaklar.



    Buradan ayrıntıları okuyabilirsiniz


    HER AY 85 EURO ÖDEME VE BATARYA AYRI KASKO

    64 bin 900 lira değerindeki aracı almaya karar veren bir vatandaş öncelikle bayiyle ön sözleşme imzalıyor. Bu sözleşmenin gereği olarak firma eksperi, alıcının ev ya da iş yerinde incelemede bulunarak kuruluma uygun olup olmadığını rapor ediyor. Vatandaşın kurulum için bildirdiği yerlerin uygunluğu halinde taraflar arasında kesin alım sözleşmesi imzalanırken, olumsuz rapor durumunda satış yapılamadığı gibi vatandaş ekspertiz ücretini de ödüyor.

    Kesin alım sözleşmesinin ardından şarj kutusunun montajına 900 ila 2 bin 300 lira ödeyen alıcının, bataryanın yıllık kullanımı konusunda da taahhütte bulunması gerekiyor. Yıllık 10, 20, 30 veya 40 bin kilometreden birini taahhüt eden alıcı, az kullandığında az ödüyor.

    Aracını teslim alan ve şarj kutusunu da ev veya iş yerine montaj ettiren elektrikli oto kullanıcısı, fosil yakıt kullanan araçlardan farklı olarak iki ayrı kasko yaptırmak zorunda. Hem araç için hem de batarya için ayrı ayrı kasko yaptıran alıcıya, bu işin faturası ise ortalama 3 bin lirayı buluyor.

    Otomobil için 64 bin 900 lira, şarj kutusunun montajına 900 ila 2 bin 300 lira, çift kaskoya ortalama 3 bin lira harcayan vatandaş, bataryanın kullanımı için yıllık 10 bin kilometre taahhüt etmesi halinde ise her ay 85 avro ödeyecek.

    ''ŞARJ SÜRESİ NEDENİYLE VATANDAŞ TEMKİNLİ"

    Renault Mais Bayisi Neziroğlu Oto'nun Mağaza Satış Yöneticisi Okay Uğursal, satışa sunulduğu günden itibaren elektrikli otomobile büyük ilgi olduğunu, çok sayıda taksicinin mağazalarına gelerek kendilerinden bilgi aldığını söyledi.

    Bataryaların 6 saat gibi bir sürede dolmasının elektrikli otomobilin ucuz ulaşım ve çevreci özellikleri gibi avantajlarını biraz da olsa gölgelediğini ifade eden Uğursal, ''Büyük ilgi var ama 6 saati bulan şarj süresi nedeniyle vatandaşlar biraz temkinli yaklaşıyor. Kimse 6 saat şarj için beklemek istemiyor. Şarj istasyonları yaygınlaşır ve şarj süresi kısaltılırsa elektrikli otomobillerin cazibesi daha da artar'' dedi.

    Şarj istasyonlarının yaygınlaşmasının ardından ev ya da iş yerlerine şarj kutusu montajına ihtiyaç duyulmayacağını ve eksper raporuna gerek kalmayacağını belirten Uğursal, mevcut durumda eksper raporunun araçların gerektiği gibi kullanımı için önemli olduğunu kaydetti.
    http://finanshaber.mynet.com/detay/ekonomi/elektrikli-otoda-son-soz-eksperin/79331




  • Elektrikli fluence z.e almak isteyen varsa renault ay sonuna kadar elektrikli fluence z.e nin fiyatını 42.300 tl ye indirdi.Almayı düşünenler acele etsinler.İndirim sadece stokta bulunan sınırlı sayıdaki araç için ve ay sonuna kadar geçerliymiş.İndirim miktarı 20 bin tl inanılır gibi değil ama gerçek.Renault bayilerinden sorabilirsiniz.İndirim internet sitesinde belirtilmiyor.Bayiler aracılığıyla potansiyel müşterilere duyuruluyor.
  • Batarya benim değilse ve her ay ben kira ödüyorsam kaskoyu neden ben yaptırıyorum?
    Batarya kaskosunu renault ödesin.
  • 40000 TL'e düşerse ve pil kirası kaldırılıp, tek şarj ile 1000km giderse almayı planlıyorum.
  • arkadaşlar lütfen hayalci olmayın.

    devlet akaryakıttan kaybedeceği vergiyi bir şekilde alacaktır. almalıdır da. çünkü bütün ülkenin sistemi bu toplanan vergiler sayesinde dönüyor..

    sizce devlet en önemli vergi geliri kalemleri olan benzin mazot lpg gibi yakıtlardan topladığı paraları toplayamayacağı bir sisteme onay verir mi?

    akaryakıtı yurt dışından ithal ediyoruz. çok büyük paralar yurtdışına çıkıyor ve cari açık konusuna olumsuz etki yapıyor. fakat çok büyük de vergi toplanıyor yine akaryakıt üzerinden.

    akaryakıt ithalatının cari açığa olumsuz etkisi ne düzeyde acaba? ve bu toplanan vergilerin bu olumsuz etkiye oranla getirisi nedir? bilen biri varsa bunları yazsın.

    biz hep kişisel bazda düşünüyoruz. kilometre başına kaç yakarım hesabı yapıyoruz.. ama aslında önemli hesap makro ekonomik hesaplardır. çünkü makro ekonomik hesap tutmazsa devlet bir şekilde sizin elektrikli aracınızdan benzin yakıyormuşçasına vergi alır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    40000 TL'e düşerse ve pil kirası kaldırılıp, tek şarj ile 1000km giderse almayı planlıyorum.

    max menzil 135 km ise senin kullanımında 300 km gider zaten merak etme

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerikada otoparklarda bile bunların şarj üniteleri var. Küçük standlar olduğu için de maliyetinin fazla olacağını düşünmüyorum. Türkiyede de pekçok noktaya şarj standı konulabilir. İlla aracı tam şarj edip 120 KM yapmaya gerek yok. 8 saatlik tam şarjda 120 Km gidiyorsa 1 saatte 20-30 Km gibi rakamlara ulaşılabilir.
    Bu da şehiriçi kullanım için heryerde şarj standı olması durumunda bayağı iş görebilir. Cep telefonu gibi düşünün :))

    Ama sorun şuki bazı arkadaşlar batarya kirası olan 80-90 avro yu yıllık olarak algılamışlar. Benim bildiğim o rakamlar AYLIK..!
    Yıllık 80-90 avro gayet uygun olurdu. Aracın fiyatı da 50 bin tl civarında olursa bence satış rekorları kırardı.

    Zİra ülkemizde şehiriçi kullanım da gayet yoğun. 100 km menzil bile birçok insanın 1 haftada yaptığı mesafe. Ama aylık 80-90 avro kira olursa sizin onu çıkarıp kar etmeniz için yıllık minimum 10-15 bin km yol yapmanız gerekir.

    100km menzilli ve 8-10 saatte şarj olan bir araçla, şehiriçinde o km yi ancak taksiciler yapar :))

    Yine bir arkadaşın dediği gibi Kıymetli devletimiz namuslu vatandaşını yolunacak kaz olarak gördüğü için. Her ne kadar fosil yakıtlardan küresel olarak kurtulmamız gerekliliği de olsa veya akaryakıtı dışarıdan alıp Petrol ülkelirinin zenginliklerine zengilik de katsak bu tatlı paydan kolay vazgeçip teşvik vermez..!
    Düşünün benzinin litresi 5 tl olmuş. Milyonlarca araç var. Benzinde tahmini vergi oranı %70 lere yaklaşmış. Günlük milyonlarca litre benzin, motorin, lpg satılıyor ve bunun önemli bir meblağı devletin kasasına giriyor.
    Daha yeni maliyeti 50 kuruş olan sigaraya 1 tl daha zam yaptılar neredeyse 6,5-7 TL den aşağı sigara kalmadı.
    Devletin en çok kazandığı yer bunlar. Akaryakıt, Tekel vs..

    Neyse konuyu dağıtmadan aslında hybrit araçlar bence buna oldukça iyi bir çözüm olacaktı. Düşünün araç aküyü sürekli şarj ediyor. Yani 100 km menzili elektrikle giderken arada benzinle gidip biryandan da akü şarj edilebilir. Yani ikisi bir arada düşünürsek bir araç 10 litre akaryakıtla bu menzili 3'e, 5'e katlayabilir. Daha ziyade menzil olayı ortadan kalkar.

    Ama tabi normalde ayda 100-150 litre akaryakıt tüketen bir araç bu sistemde belki 20-30 litre ile işini halledecek olması yine bazı güçlerin işine gelmeyecektir.


    Bir arkadaşın dediği gibi akaryakıtın zamlanması ile bu teknolojilere yatırımın olmaya başlaması ve kendini kurtarabiliyor olmaya aşlaması konusu doğru ancak yeterli değil. İllaki ilk ar-ge lerin masrafı büyük ancak bu denklemde değişken sayısı çok daha fazla. Düşünün savaş teknolojisine yapılan milyar dorlarlık yatırmların ne gibi bir getirisi var.?
    İlk ar-ge tamamlanıp seri üretime geçilince benzin 2 tl bile olsa, bu sistemler çok çok daha ucuza gelecektir. Kaldıki çevre kirliliğinden tutun da sayısız başka faydaları da olacak. Ama dediğim gibi bu işte çok fazla manüplasyon var. O zaman petrolün plastik ve asfalttan başka değeri kalmayacak :))

    Düşünün sadece vergi değil, şuan akaryakıtı kontrol eden devletler, organizasyonlar vs vs bu dünyanın ekonomik olarak sahipleri sayılabilirler. Teknolojiye de çoğunlukla bunlar yön veriyorlar. Yıllık milyarlarca dolar kazanan bu ülkeler dünyada mantar gibi alternatif enerji ile çalışan sistemlerin türemesini istemeyeceklerdir.
    Petrol kalmayıncaya kadar benim bu sistemlerin yaygınlaşmasından çok umudum yok.

    Umarım kısa sürede fosil yakıtlardan kurtuluruz. Mikro bilgisayarları çağına ulaştığımız son yıllarda hala 60-70 yıl önceki temel prensiplerle çalışan motorları görmek büyük bir hayal kırıklığı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dedeefendi_ -- 3 Ocak 2013; 19:39:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedeefendi_

    Amerikada otoparklarda bile bunların şarj üniteleri var. Küçük standlar olduğu için de maliyetinin fazla olacağını düşünmüyorum. Türkiyede de pekçok noktaya şarj standı konulabilir. İlla aracı tam şarj edip 120 KM yapmaya gerek yok. 8 saatlik tam şarjda 120 Km gidiyorsa 1 saatte 20-30 Km gibi rakamlara ulaşılabilir.
    Bu da şehiriçi kullanım için heryerde şarj standı olması durumunda bayağı iş görebilir. Cep telefonu gibi düşünün :))

    Ama sorun şuki bazı arkadaşlar batarya kirası olan 80-90 avro yu yıllık olarak algılamışlar. Benim bildiğim o rakamlar AYLIK..!
    Yıllık 80-90 avro gayet uygun olurdu. Aracın fiyatı da 50 bin tl civarında olursa bence satış rekorları kırardı.

    Zİra ülkemizde şehiriçi kullanım da gayet yoğun. 100 km menzil bile birçok insanın 1 haftada yaptığı mesafe. Ama aylık 80-90 avro kira olursa sizin onu çıkarıp kar etmeniz için yıllık minimum 10-15 bin km yol yapmanız gerekir.

    100km menzilli ve 8-10 saatte şarj olan bir araçla, şehiriçinde o km yi ancak taksiciler yapar :))

    Yine bir arkadaşın dediği gibi Kıymetli devletimiz namuslu vatandaşını yolunacak kaz olarak gördüğü için. Her ne kadar fosil yakıtlardan küresel olarak kurtulmamız gerekliliği de olsa veya akaryakıtı dışarıdan alıp Petrol ülkelirinin zenginliklerine zengilik de katsak bu tatlı paydan kolay vazgeçip teşvik vermez..!
    Düşünün benzinin litresi 5 tl olmuş. Milyonlarca araç var. Benzinde tahmini vergi oranı %70 lere yaklaşmış. Günlük milyonlarca litre benzin, motorin, lpg satılıyor ve bunun önemli bir meblağı devletin kasasına giriyor.
    Daha yeni maliyeti 50 kuruş olan sigaraya 1 tl daha zam yaptılar neredeyse 6,5-7 TL den aşağı sigara kalmadı.
    Devletin en çok kazandığı yer bunlar. Akaryakıt, Tekel vs..

    Neyse konuyu dağıtmadan aslında hybrit araçlar bence buna oldukça iyi bir çözüm olacaktı. Düşünün araç aküyü sürekli şarj ediyor. Yani 100 km menzili elektrikle giderken arada benzinle gidip biryandan da akü şarj edilebilir. Yani ikisi bir arada düşünürsek bir araç 10 litre akaryakıtla bu menzili 3'e, 5'e katlayabilir. Daha ziyade menzil olayı ortadan kalkar.

    Ama tabi normalde ayda 100-150 litre akaryakıt tüketen bir araç bu sistemde belki 20-30 litre ile işini halledecek olması yine bazı güçlerin işine gelmeyecektir.


    Bir arkadaşın dediği gibi akaryakıtın zamlanması ile bu teknolojilere yatırımın olmaya başlaması ve kendini kurtarabiliyor olmaya aşlaması konusu doğru ancak yeterli değil. İllaki ilk ar-ge lerin masrafı büyük ancak bu denklemde değişken sayısı çok daha fazla. Düşünün savaş teknolojisine yapılan milyar dorlarlık yatırmların ne gibi bir getirisi var.?
    İlk ar-ge tamamlanıp seri üretime geçilince benzin 2 tl bile olsa, bu sistemler çok çok daha ucuza gelecektir. Kaldıki çevre kirliliğinden tutun da sayısız başka faydaları da olacak. Ama dediğim gibi bu işte çok fazla manüplasyon var. O zaman petrolün plastik ve asfalttan başka değeri kalmayacak :))

    Düşünün sadece vergi değil, şuan akaryakıtı kontrol eden devletler, organizasyonlar vs vs bu dünyanın ekonomik olarak sahipleri sayılabilirler. Teknolojiye de çoğunlukla bunlar yön veriyorlar. Yıllık milyarlarca dolar kazanan bu ülkeler dünyada mantar gibi alternatif enerji ile çalışan sistemlerin türemesini istemeyeceklerdir.
    Petrol kalmayıncaya kadar benim bu sistemlerin yaygınlaşmasından çok umudum yok.

    Umarım kısa sürede fosil yakıtlardan kurtuluruz. Mikro bilgisayarları çağına ulaştığımız son yıllarda hala 60-70 yıl önceki temel prensiplerle çalışan motorları görmek büyük bir hayal kırıklığı..

    bu işin şöyle bir ilginç tarafı da var.. diyelim ki elektrikli veya hybrid araçlar yaygınlaştı.. ve insanlar yaptıkları kilometrenin önemli bir kısmını elektrikle yapmaya başladı.. ve benzine bağımlılıkları belirli oranda azaldı.. ne olacak? benzine talep azalacak.. o zaman ne olacak? benzin ucuzlayacak.. hop döndük mü başa? benzin ucuzladıkça tekrar talep benzine kayacak.. böyle bir denge oluşacak..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hishe

    quote:

    Orijinalden alıntı: dedeefendi_

    Amerikada otoparklarda bile bunların şarj üniteleri var. Küçük standlar olduğu için de maliyetinin fazla olacağını düşünmüyorum. Türkiyede de pekçok noktaya şarj standı konulabilir. İlla aracı tam şarj edip 120 KM yapmaya gerek yok. 8 saatlik tam şarjda 120 Km gidiyorsa 1 saatte 20-30 Km gibi rakamlara ulaşılabilir.
    Bu da şehiriçi kullanım için heryerde şarj standı olması durumunda bayağı iş görebilir. Cep telefonu gibi düşünün :))

    Ama sorun şuki bazı arkadaşlar batarya kirası olan 80-90 avro yu yıllık olarak algılamışlar. Benim bildiğim o rakamlar AYLIK..!
    Yıllık 80-90 avro gayet uygun olurdu. Aracın fiyatı da 50 bin tl civarında olursa bence satış rekorları kırardı.

    Zİra ülkemizde şehiriçi kullanım da gayet yoğun. 100 km menzil bile birçok insanın 1 haftada yaptığı mesafe. Ama aylık 80-90 avro kira olursa sizin onu çıkarıp kar etmeniz için yıllık minimum 10-15 bin km yol yapmanız gerekir.

    100km menzilli ve 8-10 saatte şarj olan bir araçla, şehiriçinde o km yi ancak taksiciler yapar :))

    Yine bir arkadaşın dediği gibi Kıymetli devletimiz namuslu vatandaşını yolunacak kaz olarak gördüğü için. Her ne kadar fosil yakıtlardan küresel olarak kurtulmamız gerekliliği de olsa veya akaryakıtı dışarıdan alıp Petrol ülkelirinin zenginliklerine zengilik de katsak bu tatlı paydan kolay vazgeçip teşvik vermez..!
    Düşünün benzinin litresi 5 tl olmuş. Milyonlarca araç var. Benzinde tahmini vergi oranı %70 lere yaklaşmış. Günlük milyonlarca litre benzin, motorin, lpg satılıyor ve bunun önemli bir meblağı devletin kasasına giriyor.
    Daha yeni maliyeti 50 kuruş olan sigaraya 1 tl daha zam yaptılar neredeyse 6,5-7 TL den aşağı sigara kalmadı.
    Devletin en çok kazandığı yer bunlar. Akaryakıt, Tekel vs..

    Neyse konuyu dağıtmadan aslında hybrit araçlar bence buna oldukça iyi bir çözüm olacaktı. Düşünün araç aküyü sürekli şarj ediyor. Yani 100 km menzili elektrikle giderken arada benzinle gidip biryandan da akü şarj edilebilir. Yani ikisi bir arada düşünürsek bir araç 10 litre akaryakıtla bu menzili 3'e, 5'e katlayabilir. Daha ziyade menzil olayı ortadan kalkar.

    Ama tabi normalde ayda 100-150 litre akaryakıt tüketen bir araç bu sistemde belki 20-30 litre ile işini halledecek olması yine bazı güçlerin işine gelmeyecektir.


    Bir arkadaşın dediği gibi akaryakıtın zamlanması ile bu teknolojilere yatırımın olmaya başlaması ve kendini kurtarabiliyor olmaya aşlaması konusu doğru ancak yeterli değil. İllaki ilk ar-ge lerin masrafı büyük ancak bu denklemde değişken sayısı çok daha fazla. Düşünün savaş teknolojisine yapılan milyar dorlarlık yatırmların ne gibi bir getirisi var.?
    İlk ar-ge tamamlanıp seri üretime geçilince benzin 2 tl bile olsa, bu sistemler çok çok daha ucuza gelecektir. Kaldıki çevre kirliliğinden tutun da sayısız başka faydaları da olacak. Ama dediğim gibi bu işte çok fazla manüplasyon var. O zaman petrolün plastik ve asfalttan başka değeri kalmayacak :))

    Düşünün sadece vergi değil, şuan akaryakıtı kontrol eden devletler, organizasyonlar vs vs bu dünyanın ekonomik olarak sahipleri sayılabilirler. Teknolojiye de çoğunlukla bunlar yön veriyorlar. Yıllık milyarlarca dolar kazanan bu ülkeler dünyada mantar gibi alternatif enerji ile çalışan sistemlerin türemesini istemeyeceklerdir.
    Petrol kalmayıncaya kadar benim bu sistemlerin yaygınlaşmasından çok umudum yok.

    Umarım kısa sürede fosil yakıtlardan kurtuluruz. Mikro bilgisayarları çağına ulaştığımız son yıllarda hala 60-70 yıl önceki temel prensiplerle çalışan motorları görmek büyük bir hayal kırıklığı..

    bu işin şöyle bir ilginç tarafı da var.. diyelim ki elektrikli veya hybrid araçlar yaygınlaştı.. ve insanlar yaptıkları kilometrenin önemli bir kısmını elektrikle yapmaya başladı.. ve benzine bağımlılıkları belirli oranda azaldı.. ne olacak? benzine talep azalacak.. o zaman ne olacak? benzin ucuzlayacak.. hop döndük mü başa? benzin ucuzladıkça tekrar talep benzine kayacak.. böyle bir denge oluşacak..

    İllaki bir müddet geçiş dönemi yaşanacaktır. Ancak bu hızla fosil yakıt kullanmaya devam edemeyiz. İnsanlar artık bunun bilince varmalı ve birşeyler yapmalı.

    Sadece ekonomik olarak değil çevresel olarak da çok önemli bir konu. Eğer motor teknolojisi bu yönde gelişim göstermeye devam ederse zaten benzinli araçlar ne kadar ucuzlarsa ucuzlasın bir müddet sonra tarihe karışacaktır.
    Hatta bundan yıllar sonra insanlar bunları kullanıyorlarmış denilecektir. Tıpkı kömürle çalışan trenler gibi..

    Kaldıki benzin de uçaklarda, diğer sanayilerde vs bir süre daha kullanılmaya devam edecektir. Tek sorun DÜNYA'ya şu anda PETROL ekonomisi hakim. Dünya'da en zengin ve GLOBAL ekonimiye yön veren ülkeler bu pastayı paylaşanlar.
    Şuan için ne petrolün terk edilmesini ne de ucuzlamasını istemiyorlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedeefendi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: hishe

    quote:

    Orijinalden alıntı: dedeefendi_

    Amerikada otoparklarda bile bunların şarj üniteleri var. Küçük standlar olduğu için de maliyetinin fazla olacağını düşünmüyorum. Türkiyede de pekçok noktaya şarj standı konulabilir. İlla aracı tam şarj edip 120 KM yapmaya gerek yok. 8 saatlik tam şarjda 120 Km gidiyorsa 1 saatte 20-30 Km gibi rakamlara ulaşılabilir.
    Bu da şehiriçi kullanım için heryerde şarj standı olması durumunda bayağı iş görebilir. Cep telefonu gibi düşünün :))

    Ama sorun şuki bazı arkadaşlar batarya kirası olan 80-90 avro yu yıllık olarak algılamışlar. Benim bildiğim o rakamlar AYLIK..!
    Yıllık 80-90 avro gayet uygun olurdu. Aracın fiyatı da 50 bin tl civarında olursa bence satış rekorları kırardı.

    Zİra ülkemizde şehiriçi kullanım da gayet yoğun. 100 km menzil bile birçok insanın 1 haftada yaptığı mesafe. Ama aylık 80-90 avro kira olursa sizin onu çıkarıp kar etmeniz için yıllık minimum 10-15 bin km yol yapmanız gerekir.

    100km menzilli ve 8-10 saatte şarj olan bir araçla, şehiriçinde o km yi ancak taksiciler yapar :))

    Yine bir arkadaşın dediği gibi Kıymetli devletimiz namuslu vatandaşını yolunacak kaz olarak gördüğü için. Her ne kadar fosil yakıtlardan küresel olarak kurtulmamız gerekliliği de olsa veya akaryakıtı dışarıdan alıp Petrol ülkelirinin zenginliklerine zengilik de katsak bu tatlı paydan kolay vazgeçip teşvik vermez..!
    Düşünün benzinin litresi 5 tl olmuş. Milyonlarca araç var. Benzinde tahmini vergi oranı %70 lere yaklaşmış. Günlük milyonlarca litre benzin, motorin, lpg satılıyor ve bunun önemli bir meblağı devletin kasasına giriyor.
    Daha yeni maliyeti 50 kuruş olan sigaraya 1 tl daha zam yaptılar neredeyse 6,5-7 TL den aşağı sigara kalmadı.
    Devletin en çok kazandığı yer bunlar. Akaryakıt, Tekel vs..

    Neyse konuyu dağıtmadan aslında hybrit araçlar bence buna oldukça iyi bir çözüm olacaktı. Düşünün araç aküyü sürekli şarj ediyor. Yani 100 km menzili elektrikle giderken arada benzinle gidip biryandan da akü şarj edilebilir. Yani ikisi bir arada düşünürsek bir araç 10 litre akaryakıtla bu menzili 3'e, 5'e katlayabilir. Daha ziyade menzil olayı ortadan kalkar.

    Ama tabi normalde ayda 100-150 litre akaryakıt tüketen bir araç bu sistemde belki 20-30 litre ile işini halledecek olması yine bazı güçlerin işine gelmeyecektir.


    Bir arkadaşın dediği gibi akaryakıtın zamlanması ile bu teknolojilere yatırımın olmaya başlaması ve kendini kurtarabiliyor olmaya aşlaması konusu doğru ancak yeterli değil. İllaki ilk ar-ge lerin masrafı büyük ancak bu denklemde değişken sayısı çok daha fazla. Düşünün savaş teknolojisine yapılan milyar dorlarlık yatırmların ne gibi bir getirisi var.?
    İlk ar-ge tamamlanıp seri üretime geçilince benzin 2 tl bile olsa, bu sistemler çok çok daha ucuza gelecektir. Kaldıki çevre kirliliğinden tutun da sayısız başka faydaları da olacak. Ama dediğim gibi bu işte çok fazla manüplasyon var. O zaman petrolün plastik ve asfalttan başka değeri kalmayacak :))

    Düşünün sadece vergi değil, şuan akaryakıtı kontrol eden devletler, organizasyonlar vs vs bu dünyanın ekonomik olarak sahipleri sayılabilirler. Teknolojiye de çoğunlukla bunlar yön veriyorlar. Yıllık milyarlarca dolar kazanan bu ülkeler dünyada mantar gibi alternatif enerji ile çalışan sistemlerin türemesini istemeyeceklerdir.
    Petrol kalmayıncaya kadar benim bu sistemlerin yaygınlaşmasından çok umudum yok.

    Umarım kısa sürede fosil yakıtlardan kurtuluruz. Mikro bilgisayarları çağına ulaştığımız son yıllarda hala 60-70 yıl önceki temel prensiplerle çalışan motorları görmek büyük bir hayal kırıklığı..

    bu işin şöyle bir ilginç tarafı da var.. diyelim ki elektrikli veya hybrid araçlar yaygınlaştı.. ve insanlar yaptıkları kilometrenin önemli bir kısmını elektrikle yapmaya başladı.. ve benzine bağımlılıkları belirli oranda azaldı.. ne olacak? benzine talep azalacak.. o zaman ne olacak? benzin ucuzlayacak.. hop döndük mü başa? benzin ucuzladıkça tekrar talep benzine kayacak.. böyle bir denge oluşacak..

    İllaki bir müddet geçiş dönemi yaşanacaktır. Ancak bu hızla fosil yakıt kullanmaya devam edemeyiz. İnsanlar artık bunun bilince varmalı ve birşeyler yapmalı.

    Sadece ekonomik olarak değil çevresel olarak da çok önemli bir konu. Eğer motor teknolojisi bu yönde gelişim göstermeye devam ederse zaten benzinli araçlar ne kadar ucuzlarsa ucuzlasın bir müddet sonra tarihe karışacaktır.
    Hatta bundan yıllar sonra insanlar bunları kullanıyorlarmış denilecektir. Tıpkı kömürle çalışan trenler gibi..

    Kaldıki benzin de uçaklarda, diğer sanayilerde vs bir süre daha kullanılmaya devam edecektir. Tek sorun DÜNYA'ya şu anda PETROL ekonomisi hakim. Dünya'da en zengin ve GLOBAL ekonimiye yön veren ülkeler bu pastayı paylaşanlar.
    Şuan için ne petrolün terk edilmesini ne de ucuzlamasını istemiyorlar..

    petrol bitince arabalar elektrikle falan idare eder ama uçaklar napacak? elektrikle uçacak halleri yok herhalde?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hishe

    petrol bitince arabalar elektrikle falan idare eder ama uçaklar napacak? elektrikle uçacak halleri yok herhalde?

    Ona da bir çözüm bulunur, nükleer enerji ile çalışan denizaltılar gibi..
  • bu işle zor tutar aylık vergi bıdı bıdı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaLinkiLic


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    40000 TL'e düşerse ve pil kirası kaldırılıp, tek şarj ile 1000km giderse almayı planlıyorum.

    max menzil 135 km ise senin kullanımında 300 km gider zaten merak etme

    +1 nasılsa city si benzin üretiyor adamın
  • Fiyatı 50 000 akü kirası 50 TL olursa alınır...Aksi halde lüx ve hammaliyetten başka bişey değil..
  • tesla videosu cok sahane imiş arac.
    artıları genis bagaj spor gorunum kalıtelı ıscılık
    onde bıle cok genis bagaj var.
    hosuma gitti paylasayım dedim :D
  • Arkadaslar yeni fluence 1.6 130 hp almayi dusunuyorum..

    Elektrikli Açılır Tavan, Xenon Far ve Far yikama, 17'' Aluminiyum Jant 3.500 TL
    RENAULT R-Link Multimediya ve Navigasiyon sistemi 2.000 TL

    Toplam 69.000 tl civarinda.. Bu araci en iyi fiyat ne kadara alabiliriz.. Ve nereden..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektrikli fluence 45 bine indirilmiş duyurulur

    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22570288.asp
  • hiç alanlar yorum yapmıyor sanırım.

    biz ciğerci kedisi gibi öyle bakıyoruz.
    zoe temmuzdan sonra çıkacakmış sanırım. z.e 46 binlere indiyse zoe 30-35 olur sanırım. şarj olayı çözülürse türkiyede tutulur bu araçlar. uzun yol yapmayana ilaç gibi gelir. akşam cep telefonu gibi şarja takarsın olur biter. uygun olursa ben de almayı planlıyorum bir tane.
  • ben fluence z.e satın aldım.2000 bin kilometredir kullanıyorum.Almayı düşünenler için izlenimlerimi paylaşayım.Araç oldukça konforlu.Vites değişimi yok.Kesintisiz bir hızlanmayla son süratine ulaşıyor araç.Performansı oldukça yeterli.İçten yanmalı motorlardaki gibi rampalarda performanstan düşme hissetmiyorsunuz.Son sürat olarak 140 km hıza ulaşıyor.Ben 3 yıl sözleşmeli yıllık 20.000km'lik pil paketini satın aldım.Ayda 147 euro pil kirası ödüyorum.Aylık bu pil kirasına karşılık 20.000/12=1667km aylık kullanım hakkım var.Elektrik sayacımı akıllı tarifeye geçirdim.Geceleri saat 22.00 dan sonra şarz ediyorum.1667 km'de 50 tl civarı elekrik faturasına yansıması oluyor.
    Ben genel anlamda memnunum.Beklentileriniz makul tutarsanız çok keyifli bir araç.Ön önemli problem menzil uzunluğu.Elektrikli aracın menzili çok değişken. Soğuk havalarda menzil 80 kilometreye kadar düşüyor.Diğer taraftan uygun iklim koşullarında yumuşak bir sürüşle bu araçla 200 kilometre civarıda gidebilirsiniz.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.