Şimdi Ara

LoL'ün Dotadan Eksikleri (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
140
Cevap
0
Favori
7.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • lol bir felsefe olabilecek potansiyele sahiptir (future plan: Death Match, War of Flag, Infinite gold..)
  • Dota'daki en kötü şey 25 Level bir int herosunun 25 level bir str herosunu (ikiside eşit kastıysa) asla öldürememesi. Örneğin sıradan bir int herosunun nuke skilli fullenince 400 vuruyor. Ama late gamede 4-5k Hp kasmış bir Ursa yada Pudge'a karşı hiçbirşey yapamaz yani. Lycanthrope kasarsa ultiyi açtığında birazda yardımla bütün takımı rahat rahat alır. Böyle dengesizlikler var ama Dota'nın da üstün yönleri var tabiki.
  • Phantom assasin basede 3 kişiyi alıp çıkabilir mesela
    Takımda omniknight varsa base taşını yıkabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yadigâr

    Phantom assasin basede 3 kişiyi alıp çıkabilir mesela
    Takımda omniknight varsa base taşını yıkabilir...


    Base taşı dediğin şeyi yani Fountain, Dwarven Sniper'la yıkmıştım omni-ursa falan vardı takımda çok iyiydi ya
  • Onlar daha farklılık gibi duruyor.LoL + larını saysan ohoo rune,mastery,brush,recall,her heroya passive(5.skill),summoner spell(lol oynadığımız için alışıyoruz bir süre sonra da bu speller combatlerde uçurum yaratır yani),2.boss vb. vb. bunlar çok fark yaratan özellikler daha doğrusu +lar yani.DotA bu tür oyunlarda çoğu kişinin ilki olduğu için değerli olabilir sadece.LoL yüklüyken dota oynuyorsan vakit kaybı derim ben.
  • dotada team fightlar daha net oluyor diye düşünüyorum, lol de team fight dan kimin ne yaptıgı belirsiz. ama adam gibi dota oyuncusu bulmak zor, buyuzden 6 yıldır oynadıgım dotayı bıraktım son 3 aydır hiç açmadım bile yeni hero gelmiş mi diye. lol de muhabbet saglam, internetin koparsa oyuna geri dönebiliyorsun ki bu muhteşem bir olay.
  • Dota e-sports'a daha uygun bir yapıya sahip, LOL tamamen casual kitleye hitap ediyor, basitleştirilmiş Dota direk.

    Oyunun mekaniğini etkileyen çok ama çok önemli faktörlerin hiçbiri LOL'de yok. Tamamen kolayca oynanması için noob friendly yapılmış.

    - Creep blocking, creep denying, creep pulling yok
    - Power-up'ların suda olması direk oyuna adrenalin katıyor. Power-up kontrolü büyük önem taşıyor.
    - Creep farming LOL'de çok zayıf, az gold veriyor. Oyunda para yapmanın en önemli (ve tek diyebiliriz neredeyse) champion kill'de yatıyor. Lane'de farmlayarak para kasmanız oyun başında imkansıza yakın.
    - LOL'de ölünce para gitmiyor. Item'lar daha ucuz.
    - LOL'de büyük dengesizlikler mevcut, bazı champion'lar korkunç dengesiz, 2. level'de 1 attack'la %70 gücünü rahat indirebiliyor. İlk lvl'da dengeli gibi gözüken yapı, bir kaç lvl içinde inanılmaz değişebiliyor hemde hiçbir aksiyona girmemişken.
    - Blink'in bedava olması işin cılkını çıkartıyor, portal scroll'un olmaması oyunun dinamizmini düşürüyor. Base'e ışınlanmanında sürekli olması bir başka saçma casual yapının eseri.

    Nerde pro'luk? Dota dediğin birden fazla etmeni düşünmeni gerektiren oyun yapısı demek. Harita kontrolü demek. Bütüüüün bunları kaldır, ismini lol koy sonra gel dota 2 ile karşılaştır.

    Olmaz öyle şey.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LathspeLL

    Dota e-sports'a daha uygun bir yapıya sahip, LOL tamamen casual kitleye hitap ediyor, basitleştirilmiş Dota direk.

    Oyunun mekaniğini etkileyen çok ama çok önemli faktörlerin hiçbiri LOL'de yok. Tamamen kolayca oynanması için noob friendly yapılmış.

    - Creep blocking, creep denying, creep pulling yok
    - Power-up'ların suda olması direk oyuna adrenalin katıyor. Power-up kontrolü büyük önem taşıyor.
    - Creep farming LOL'de çok zayıf, az gold veriyor. Oyunda para yapmanın en önemli (ve tek diyebiliriz neredeyse) champion kill'de yatıyor. Lane'de farmlayarak para kasmanız oyun başında imkansıza yakın.
    - LOL'de ölünce para gitmiyor. Item'lar daha ucuz.
    - LOL'de büyük dengesizlikler mevcut, bazı champion'lar korkunç dengesiz, 2. level'de 1 attack'la %70 gücünü rahat indirebiliyor. İlk lvl'da dengeli gibi gözüken yapı, bir kaç lvl içinde inanılmaz değişebiliyor hemde hiçbir aksiyona girmemişken.
    - Blink'in bedava olması işin cılkını çıkartıyor, portal scroll'un olmaması oyunun dinamizmini düşürüyor. Base'e ışınlanmanında sürekli olması bir başka saçma casual yapının eseri.

    Nerde pro'luk? Dota dediğin birden fazla etmeni düşünmeni gerektiren oyun yapısı demek. Harita kontrolü demek. Bütüüüün bunları kaldır, ismini lol koy sonra gel dota 2 ile karşılaştır.

    Olmaz öyle şey.


    - Creep farming LOL'de çok zayıf, az gold veriyor. Oyunda para yapmanın en önemli (ve tek diyebiliriz neredeyse) champion kill'de yatıyor. Lane'de farmlayarak para kasmanız oyun başında imkansıza yakın.

    ilk önce farm yaparak gold kasmak imkansız diyorsan herhalde gelen 6 minionun 2 sini alabiliyorsun,ayrıca az gold vermesi kill alma isteğini artırıyor bu da oyunu daha agresif ve eğlenceli hale getiriyor

    - LOL'de ölünce para gitmiyor. Item'lar daha ucuz.

    Eee? itemlar ucuz olunca noluyo? hani zaten gold kasmanın tek yolu killdi ve farmdan bir şey olmazdı? demek ki zor gold kasmak o yüzden de itemler ucuz

    - LOL'de büyük dengesizlikler mevcut, bazı champion'lar korkunç dengesiz

    Sen gelirsin şimdi garen'e op dersin

    -Nerde pro'luk? Dota dediğin birden fazla etmeni düşünmeni gerektiren oyun yapısı demek.

    Pro'luk yoksa veya olanlar da kolaysa seni de seneye Dreamhack veya IEM'ta görmek isteriz


    Oyundan bu kadar nefret edip hala LoL forumuna yazı yazman da gayet ilginç

    Edit:Küçük imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Batkay -- 9 Eylül 2011; 2:44:15 >




  • @lathspell
    Bir an hiç lol oynadın mı diye sormak geldi içimden.Eğer sana mastery,rune veya ne diyim spells verilmişse ve sen bunu her champe özel,kascağın builde oynucağın oyuna özel olarak düzenleyebiliyorsan bunun neresi proca değil?Karşı takım kill score ikiye katlamışken oyunu yenebilmenin neresi proca değil ya.Farm gayet de güzel yani seni last hit e aşırı zorluyor olabilir nooblara göre değil yani?2. boss(!) drake için kapışmak o dandik ilizyondur regendir figuran niyetine duran şeyler için kapışmaktan kat kat daha heyecanlı emin ol.Oyunda neutral creeplerin sahip olduğu çok etkili bufflar var ve baron alınca bir kişiye gelen ölümsüzlük yerine(ki guardian angel adlı iteme verilmiş çokda etki yaratmayan özellik) her takım üyesine onu güçlendiren buff varken ne runesu ne bir anda birkaç etmeni düşünmesi git işine ya.

    'Oyunun mekaniğini etkileyen çok ama çok önemli faktörlerin hiçbiri LOL'de yok' by lathspell




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LathspeLL

    Dota e-sports'a daha uygun bir yapıya sahip, LOL tamamen casual kitleye hitap ediyor, basitleştirilmiş Dota direk.

    Oyunun mekaniğini etkileyen çok ama çok önemli faktörlerin hiçbiri LOL'de yok. Tamamen kolayca oynanması için noob friendly yapılmış.

    - Creep blocking, creep denying, creep pulling yok
    - Power-up'ların suda olması direk oyuna adrenalin katıyor. Power-up kontrolü büyük önem taşıyor.
    - Creep farming LOL'de çok zayıf, az gold veriyor. Oyunda para yapmanın en önemli (ve tek diyebiliriz neredeyse) champion kill'de yatıyor. Lane'de farmlayarak para kasmanız oyun başında imkansıza yakın.
    - LOL'de ölünce para gitmiyor. Item'lar daha ucuz.
    - LOL'de büyük dengesizlikler mevcut, bazı champion'lar korkunç dengesiz, 2. level'de 1 attack'la %70 gücünü rahat indirebiliyor. İlk lvl'da dengeli gibi gözüken yapı, bir kaç lvl içinde inanılmaz değişebiliyor hemde hiçbir aksiyona girmemişken.
    - Blink'in bedava olması işin cılkını çıkartıyor, portal scroll'un olmaması oyunun dinamizmini düşürüyor. Base'e ışınlanmanında sürekli olması bir başka saçma casual yapının eseri.

    Nerde pro'luk? Dota dediğin birden fazla etmeni düşünmeni gerektiren oyun yapısı demek. Harita kontrolü demek. Bütüüüün bunları kaldır, ismini lol koy sonra gel dota 2 ile karşılaştır.

    Olmaz öyle şey.


    bu adam güzel konuştu.gidin yalanın biraz daha.ama bu adam doğru konuştu,güzel konuştu.kara kaşından gözünden öpüyorum seni canım.




  • Neden tartisiyorsunuz? DotA bu turun bayrak tutani, LOL ise DotA dan sonraki en populer oyun. hem MMO hem F2P ustelik 80 e yakin herosu var. Kolay bir oynanabilirlige sahip ve her heroyu cok degisik sekillerde gelistirme imkaniniz var. Rune ve Mastery zaten heroya ve oyun tarzina sekil veren bir ozellik.
    DotA Free2Play olsaydi LOL u geride birakirdi ama LOL hem oyunu surekli gelistirmesi hem bolca hero olmasi hemde rahat oynanabilirlige sahip olmasi acisindan rakiplerine bu firsati vermezdi diye dusunuyorum.
    Aciklamalar cok guzel ama yaklasimlariniz iyi olmamis.
  • hala karşılaştırıyorsunuz dota moba türünü başlatan öncüsü vs. olabilir ondan sonraki oyunlar birebir aynısı olmak zorundamı tür olarak aynı olsalar yapı olarka çok farklı oyunu kıyaslıyorsunuz çok kıyaslamak isterseniz gidin hon forumuna onu kıyaslayın dotaya en yakın oyun hondur lol değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Holy-Ghost

    hala karşılaştırıyorsunuz dota moba türünü başlatan öncüsü vs. olabilir ondan sonraki oyunlar birebir aynısı olmak zorundamı tür olarak aynı olsalar yapı olarka çok farklı oyunu kıyaslıyorsunuz çok kıyaslamak isterseniz gidin hon forumuna onu kıyaslayın dotaya en yakın oyun hondur lol değil


    katılıyorum. dotayla lol benzer yönleri 3lane olması vs. hon dotanın direk kopyasıyken insanların lol e saldırmasını anlamıyorum. farklı iki oyun yapısı.
  • DotA ve LoL yapisal olarak birbirinden farkli, HoN ve DotA karsilastirilmasi daha mantikli olur.

    Ama sirf bu konu icin kendi bilgim acisindan biraz yorum yapayim, eger yanlis birseyler sallarsam affedin.

    1- LoL de deny yok, bu skill limitini dusuruyor ancak deny daha pasif bir oyun sistemi yaratiyor.

    2- DotA war3 motoru tarafindan bayagi kisitlanmis durumda, yapabilecekleri cok sinirli. LoL daha yeni bir motor kullaniyor ve bu sayede DotA da olan engeller kalkiyor. (Tabi bu DotA 2 ile degisecek)

    3- DotA da 1-2 spell kullandiktan sonra mana bitiyor, nerdeyse cogu sampiyon caster olsun olmasin auto attack ile ayni damage i vurabiliyor. LoL de daha fazla spell kullanabilmen daha agresif oynamani saglar, oyunu daha aktif hale getirir.

    Not: "Creep farming LOL'de çok zayıf, az gold veriyor. Oyunda para yapmanın en önemli (ve tek diyebiliriz neredeyse) champion kill'de yatıyor. Lane'de farmlayarak para kasmanız oyun başında imkansıza yakın."

    Ya bi git. 25. Dk da 100 csim olsa (ki gayet makul) ortalama 20 gold verse tanesi (ki her biri en az 22 gold veriyor ve bu 5 dk da bir 1 gold artiyor) 2000 gold yapar. Duzgun bir oyunda 2000 gold icin EN AZ 7 kill alman gerekli ve bazi oyunlar toplamda 7 kill olmadan bile bitebiliyor. Bos bos konusmadan once farm yapmasini ogren.




  • Çok haklısın dota ile lol cok farklı ama lol daha kolay ve buda onu daha zevkli yapıyor.Bu arada dota gibi istiyosan Heroes Of Newerth veya Realm Of The titans oynayabilir.Ben dotadan sonra ilk Realm of the titans oynadım.(BİLGİ:REalm of the titansı ben closed beta da oynadım suan closen beta kapandı 1 veya 2 ay sonra acılcak) cok begendim sonradan lol u buldum.Lol daha cok hosuma gitti.Ama su aralardaa Mmohut Mmorpg gibi online oyun sitelerinde HEROES OF NEWERH diye bagırıp duruyolar bu oyun cok ses getirdi(yabancı sitelerde dolasyıosanız sizde görmüşşünzdür) bende bu heroes neweerthi oynayacam suan tatildeyilm laptop dan oyun oynamayam kaldırmaz bilgisayar.ama dedigim gibi heroes of newert ile realm of the titans tam da dota oyunu dotanın aynısı sadece heroların bazıları farklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arch Enemy`

    @lathspell
    Bir an hiç lol oynadın mı diye sormak geldi içimden.Eğer sana mastery,rune veya ne diyim spells verilmişse ve sen bunu her champe özel,kascağın builde oynucağın oyuna özel olarak düzenleyebiliyorsan bunun neresi proca değil?Karşı takım kill score ikiye katlamışken oyunu yenebilmenin neresi proca değil ya.Farm gayet de güzel yani seni last hit e aşırı zorluyor olabilir nooblara göre değil yani?2. boss(!) drake için kapışmak o dandik ilizyondur regendir figuran niyetine duran şeyler için kapışmaktan kat kat daha heyecanlı emin ol.Oyunda neutral creeplerin sahip olduğu çok etkili bufflar var ve baron alınca bir kişiye gelen ölümsüzlük yerine(ki guardian angel adlı iteme verilmiş çokda etki yaratmayan özellik) her takım üyesine onu güçlendiren buff varken ne runesu ne bir anda birkaç etmeni düşünmesi git işine ya.

    'Oyunun mekaniğini etkileyen çok ama çok önemli faktörlerin hiçbiri LOL'de yok' by lathspell


    Teker teker cevap vereceğim;

    1. "Bir an hiç lol oynadın mı diye sormak geldi içimden."

    Aylardır oynuyorum LOL. DotA'da oynadım, HoN'da oynadım ama arkadaşlar LoL oynuyor diye oynuyorum. Kaldı ki hepimiz yazdıklarımı bile bile oynuyoruz. Şu Dota 2 Beta invite'ı gelir gelmez LoL'u da HoN'u da sistemdem kaldıracağım.

    2. "Eğer sana mastery,rune veya ne diyim spells verilmişse ve sen bunu her champe özel,kascağın builde oynucağın oyuna özel olarak düzenleyebiliyorsan bunun neresi proca değil?"

    Zaten bu özellikler e-sports'luktan çıkarıyor oyunu! e-sports dediğin herkesin eşit şartlarda oyuna başlayıp karşılaştığı bir yapıdır. Asıl aranan özellik budur. O özelliklerin hepsi casual oyuncular için yapılmış şeylerdir.

    3. "Farm gayet de güzel yani seni last hit e aşırı zorluyor olabilir nooblara göre değil yani?"

    DotA'da creepler creep başına daha fazla gold verir, 35-45 arası gold veriyorlar. LOL'de 17 gold veriyor. "L4ST H1T Y4P4M1Y0NMY KANKAAA" şeklinde 10 yaş sataşmaları gereksiz.

    4. "2. boss(!) drake için kapışmak o dandik ilizyondur regendir figuran niyetine duran şeyler için kapışmaktan kat kat daha heyecanlı emin ol."

    Heyecan? Kim heyecan arıyor? e-sports'tan bahsediyoruz. Ha casual dersende dota'da ejderhaları kesmen kolay değildir mesela. Your argumant is invalid.

    5. "Oyunda neutral creeplerin sahip olduğu çok etkili bufflar var ve baron alınca bir kişiye gelen ölümsüzlük yerine(ki guardian angel adlı iteme verilmiş çokda etki yaratmayan özellik) her takım üyesine onu güçlendiren buff varken ne runesu ne bir anda birkaç etmeni düşünmesi git işine ya."

    Benim söylediklerimi tastiklediğin için teşekkür ediyorum. O buff'ların güçlü olması değil efektif olması önemli. Ayrıca creeplere konması ve kendi ormanında bulunmaları oyun dinamizmini düşürüyor, yukarda yazmıştım. DotA'da power-up'lar için ayrı bir savaş döner, ayrı bir tedirginlik yaratır. LOL'de öyle bir olay yok. Ayrıca Ankh düşmesi tüm takıma buff vermekten daha kritik ve önemli bir detaydır. DotA'da o ankh'ı alacak adamın iyi oynaması, ona göre taktik yapması önemlidir, Ankh'ı değerlendiremeyenin takıma ve oyuna katkısı yoktur. LOL'de herkese imba buff, oooh rahat, yan gel yat.

    Ve suratına karşı yineliyorum: "Oyunun mekaniğini etkileyen çok ama çok önemli faktörlerin hiçbiri LOL'de yok" by LathspeLL (eski WCG, CPL turnuva hakemi, eski OSN, Siberlig admini falan filan diye ekleyeyim sonuna)
    Ayrıca şuan HON ve LOL takımlarının büyük bir kısmı Dota 2 invite'ı alarak Dota 2'ye geçiş yapıyorlar bile. Dota oynamayıp LOL ile MOBA camiasına başlayanlar farkı görüp röportajlar veriyor yurt dışında.

    Ama sizin fanatizminiz devam edecek tabi ki, Türkiye'de zihinler çok zor gelişiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LathspeLL -- 10 Eylül 2011; 2:13:57 >




  • Dota ve LOL'ün karşılaştırılmasının bir nedeni var. Dota'nın 10 milyon'un üzerinde bir oyuncu kitlesi var, LOL'ünde aynı oranda oyuncu kitlesi var. Dota 2'nin doğal olarak rakibi LOL.

    HoN'a gelirsek zaten Dota 2 karşısında hiçbir şansı yok çünkü zaten HoN'un çıkma amacı DotA'nın motorundan kaynaklanan eksikleri giderip oyuncu kitlesini çekmekti. Ama zaten Dota 2 yokken LOL ile bile kapışamıyordu. Ayrıca HoN'un grafiklerinde ki aşırı gereksiz boğucu detaylar oyuncuları oyundan soğuttu. Üstüne LOL free 2 play iken HoN'un 30$ fiyatta ısrar etmesi sonunu hazırladı. 30.000 kişilik peak oyuncu sayısı vardı f2p olmadan evvel, sonra 40.000'e çıktı ancak ama Dota 2 duyuruldu üstüne. Çok geç kaldılar, HoN'cular şimdiden Dota 2'ye geçmeye başladı bile. Profesyonel klanlar beta invite'ı aldı, diğer oyuncularda HoN'un main chat kanalında Dota 2 gelsin diye haykırıyorlar.

    Çünkü insanlar IceFrog'u seviyor. DotA'yı alıp adam eden, dengeleyen ve dengelerken aynı zamanda değiştirmeyi başaran bir adam IceFrog. Bu yüzden Valve IceFrog'u çok sevdi, bu yüzden Dota 2 yapmaya karar verdiler. Adamın verdiği kararlar gerçekten fark yaratan kararlar oldu. Guinsoo bu işi başaramadı. Belki hatırlayanınız vardır, Guinsoo döneminde ki DotA'da da deny olayı yoktu. Adam LOL'ü yaparken yine aynı basit kalmış yapıyı almış. Zaten amaçları basitleştirilmiş Dota yapıp daha fazla oyuncu kitlesi çekmekti.

    LOL vs Dota 2 olmasının diğer nedeni de LOL oyuncularının ısrarla bu eksikleri görmek istememeleri ve bu sayede tartışmaların büyümesi. DotA'cılar da sürekli açıklama ihtiyacı hissediyor ama LoL camiası sürekli savunuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LathspeLL

    Dota ve LOL'ün karşılaştırılmasının bir nedeni var. Dota'nın 10 milyon'un üzerinde bir oyuncu kitlesi var, LOL'ünde aynı oranda oyuncu kitlesi var. Dota 2'nin doğal olarak rakibi LOL.

    HoN'a gelirsek zaten Dota 2 karşısında hiçbir şansı yok çünkü zaten HoN'un çıkma amacı DotA'nın motorundan kaynaklanan eksikleri giderip oyuncu kitlesini çekmekti. Ama zaten Dota 2 yokken LOL ile bile kapışamıyordu. Ayrıca HoN'un grafiklerinde ki aşırı gereksiz boğucu detaylar oyuncuları oyundan soğuttu. Üstüne LOL free 2 play iken HoN'un 30$ fiyatta ısrar etmesi sonunu hazırladı. 30.000 kişilik peak oyuncu sayısı vardı f2p olmadan evvel, sonra 40.000'e çıktı ancak ama Dota 2 duyuruldu üstüne. Çok geç kaldılar, HoN'cular şimdiden Dota 2'ye geçmeye başladı bile. Profesyonel klanlar beta invite'ı aldı, diğer oyuncularda HoN'un main chat kanalında Dota 2 gelsin diye haykırıyorlar.

    Çünkü insanlar IceFrog'u seviyor. DotA'yı alıp adam eden, dengeleyen ve dengelerken aynı zamanda değiştirmeyi başaran bir adam IceFrog. Bu yüzden Valve IceFrog'u çok sevdi, bu yüzden Dota 2 yapmaya karar verdiler. Adamın verdiği kararlar gerçekten fark yaratan kararlar oldu. Guinsoo bu işi başaramadı. Belki hatırlayanınız vardır, Guinsoo döneminde ki DotA'da da deny olayı yoktu. Adam LOL'ü yaparken yine aynı basit kalmış yapıyı almış. Zaten amaçları basitleştirilmiş Dota yapıp daha fazla oyuncu kitlesi çekmekti.

    LOL vs Dota 2 olmasının diğer nedeni de LOL oyuncularının ısrarla bu eksikleri görmek istememeleri ve bu sayede tartışmaların büyümesi. DotA'cılar da sürekli açıklama ihtiyacı hissediyor ama LoL camiası sürekli savunuyor.


    lolü savunmamızın nedeni sizin eksik dediginiz seylerin bizim icin bir + olması.Örnek:lolde deny yok bu bazıları icin - bazıları için + dır.kişiden kişiye göre degisir kim neyi seviyosa onu oynar.




  • @lathspell
    Madde madde verdiğin cevaplara katılmıyorum ve onlar sana göre yani,seni dotadaki olaylar daha fazla heyecanlandırıyor olabilir ama bi ölümsüzlük nerde tüm takıma buff nerde(yada gold) yani özellik olarak baktığımızda loldeki olaylar daha çekişme,gerginlik yaratıcı türden.Ayrıca oyundaki diğer bufflarda eşitsizlik falan yok her takımın ormanında aynı sayıda buff ve minion var.Hem savunulcak şey var savunulmayacak şey var lol fazla savunuluyorsa bunda anormal birşey yok belki oyunculardan ısrarla oyunu ezmek isteyenler olduğu için fazladan savunma ihtiyacı hissediyordur diğerleri..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LathspeLL

    Dota ve LOL'ün karşılaştırılmasının bir nedeni var. Dota'nın 10 milyon'un üzerinde bir oyuncu kitlesi var, LOL'ünde aynı oranda oyuncu kitlesi var. Dota 2'nin doğal olarak rakibi LOL.

    HoN'a gelirsek zaten Dota 2 karşısında hiçbir şansı yok çünkü zaten HoN'un çıkma amacı DotA'nın motorundan kaynaklanan eksikleri giderip oyuncu kitlesini çekmekti. Ama zaten Dota 2 yokken LOL ile bile kapışamıyordu. Ayrıca HoN'un grafiklerinde ki aşırı gereksiz boğucu detaylar oyuncuları oyundan soğuttu. Üstüne LOL free 2 play iken HoN'un 30$ fiyatta ısrar etmesi sonunu hazırladı. 30.000 kişilik peak oyuncu sayısı vardı f2p olmadan evvel, sonra 40.000'e çıktı ancak ama Dota 2 duyuruldu üstüne. Çok geç kaldılar, HoN'cular şimdiden Dota 2'ye geçmeye başladı bile. Profesyonel klanlar beta invite'ı aldı, diğer oyuncularda HoN'un main chat kanalında Dota 2 gelsin diye haykırıyorlar.

    Çünkü insanlar IceFrog'u seviyor. DotA'yı alıp adam eden, dengeleyen ve dengelerken aynı zamanda değiştirmeyi başaran bir adam IceFrog. Bu yüzden Valve IceFrog'u çok sevdi, bu yüzden Dota 2 yapmaya karar verdiler. Adamın verdiği kararlar gerçekten fark yaratan kararlar oldu. Guinsoo bu işi başaramadı. Belki hatırlayanınız vardır, Guinsoo döneminde ki DotA'da da deny olayı yoktu. Adam LOL'ü yaparken yine aynı basit kalmış yapıyı almış. Zaten amaçları basitleştirilmiş Dota yapıp daha fazla oyuncu kitlesi çekmekti.

    LOL vs Dota 2 olmasının diğer nedeni de LOL oyuncularının ısrarla bu eksikleri görmek istememeleri ve bu sayede tartışmaların büyümesi. DotA'cılar da sürekli açıklama ihtiyacı hissediyor ama LoL camiası sürekli savunuyor.


    DotA 10 yildir ortada olan bir oyun.

    LoL ise daha 2. yilini yeni bitirmis (beta dahil buna) bir oyun. LoL'un 2 senede bu kadar kocaman bir oyuncu kitlesine sahip olmasi herhangi bir online oyun icin bir rekor.

    LoL'de level sisteminin olma sebebi, accountlarin bedava olmasi. Bedava olup levelsiz olsaymis. Sayisiz kisi, oyuna baslar baslamaz ben proyum huehue deyip Ranked e baslar, sicinda yeni account acip bir daha oynardi. Level 30a kasarken oyunu ogreniyorsun, hem de dusuk levelda senin gibi yenilerle karsilasiyorsun. HoN u betadayken oynamistim, Hic DotA deneyimim yoktu, tum Noobs only oyunlarina girdigimde paso oyunu kac sene oynamis tipler cikip karsima bizi eziyordu. HoN ciktiktan sonra da yeni baslayan insanlar hep prolara karsi oynuyordu. Ben level sistemini tercih ederim.

    DotA 2 parali olucakmi olmayacakmi bilmiyorum ama Steam accountuna bagli olucagi icin, oyunu oynayamadan once belki icinde herhangi bir sekilde para harcadigin account ile oynayabilirsin diyecek.

    IceFrog'u millet niye sevmesin? Adam DotA yi yapti ve surekli olarak update ediyor. Valve'in IceFrog'u almasinin sebebi bir MOBA oyunu yaparken o oyunu cok iyi bilen bir dizaynir almak istemelindendir. IceFrog'dan daha iyisi bir Guinsoo var o da Riot'da calisiyor.

    LoL ve DotA yi karsilastirmayi birakin, ben LoL'un bu oyun tarzini daha cok sevdigimden oynuyorum grafiklerinden dolayi degil. Bunlar eksiklik degil, farkliliklardir.

    Ben DotA'ya hicbir sekilde kotu oyundur demiyorum. Ama skill tavani LoL'den daha yuksek bir oyun onu kabul ediyorum. Ben hardcore degil casual oynayan bir adamim, oynarken relax olmak isterim, kazanmaya degil oynamaya oynarim. LoL'de bunu goruyorum ancak DotA daha hardcore bir oyun.

    Bu iki oyunu karsilastirmak, Kriket ve Beyzbolu karsilastirmaktir, ikisininde amaci topa sopayla vurup etrafta kosusturmak, ama kurallari ve oynanis sekli farklidir.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.