Şimdi Ara

LOGAN MCV (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
0
Favori
64.693
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hada

    Arkadaşlar bu MCV (5 kişilik olanı) ticari olarak geçiyor bildiğim kadarıyla. Bu durumda:

    1. MTV nasıldır?
    2. Muayenenin hususiden farkı var mıdır? (her yıl diye duydum)
    3. Yıllık sigorta ücreti farklı mıdır?
    4. Burada zikretmediğim ama özel araçla farkı bilinmesi gereken hususlar nelerdir?


    İlk iki sorunuzun cevabını aldığınızı açıkladığınız için 3. ve 4. sorunuzu ben cevaplayayım.

    3. Yıllık sigorta ücreti derken Trafik Sigortasını kastediyorsanız bu ücret şehirden şehire ve sürücünün tecrübesine göre değişmektedir. Örneğin, İstanbul ile Muş arasında prim farkı vardır. Yine aynı şekilde 5 yıllık ve 10 yıllık ehliyete sahip sürücülerin ödediği prim farklılık gösterir. Keza sürücünün kaza geçmişi de kayıtlara alınmakta ve primlere etki etmektedir. Kabaca 120 ile 160 TL arasında Trafik Sigortası ücreti ödeyeceksiniz. Kasko Sigortasına gelince, maliyenin kasko değerine ilişkin tablosuna göre değerleme yapılmaktadır. Ayrıca sürücü ve aracın daha önceki kaza geçmişine bakılmakta ve kasko kapsamına alınan klozlara göre değişkenlik arz etmektedir. (Deprem, Terör, Yangın, Hırsızlık, Sel vs. ) bunların tamamını içeren ful kasko yaptırdığınız takdirde sigorta şirketine göre değişiklik göstermekle birlikte Anadolu, Güneş, Axa gibi büyük şirketlerin prim tutarı yıllık 800-1200 arasında değişmektedir.
    4. Özel araçla en önemli farkı 5800 TL'ye varan fiyattır. Şase ve diğer bütün aksam aynı donanım profilinde aynıdır.
    5 Kişilik kamyonet olarak tescil edilen boğaz köprüsünden geçememekte, muayenesi her yıl yapılmaktadır. MCV 'ler binek türü araçlara göre yerden yüksektir. Dolayısıyla araziye elverişlidir. Süspansiyon binek araca göre daha serttir ancak binek araçtakinden daha fazla yük vurabilirsiniz. Ruhsatta yazılı kapasitesi 700 civarında ancak 1000 Kg'a kadar rahatlıkla yükleme yapabilirsiniz. Yol tutuşu binek araçlara göre zayıftır. Virajlara düşük hızlarda girmelisiniz. Şehir içi trafiğinde düşük devirlerdeki yüksek tork nedeniyle binek araçlardan çok daha az yakıt sarfiyatı olmaktadır. Uzun yolculuklarda binek araçlara nazaran sürücü daha fazla yorulmaktadır.
    En önemli avantajı fonksiyonel bir araç olmasıdır. Gerektiğinde araca 10-12 kişi bile binebilmektedir. Arka koltuklar yatırılınca hatırı sayılır bir bagaj hacmi çıkmaktadır ortaya. Yakıt sarfiyatı ile kendini sevdiren kabul ettiren bir araçtır. Yedek parça ve servis sorunu bulunmamaktadır. İkinci eli en hızlı
    yükselen araç diyebilirim.




  • Detayı cevabınız için teşekkürler.
  • 7 kişilik olan hususi, o yüzdende fiyatı yüksek. Personel taşıma amaçlı alacağız şirkete ama çok kısıtlı bulunuyor 7 kişilik.

    quote:

    Orijinalden alıntı: *XhsyPhoiDeus*


    quote:

    Orijinalden alıntı: hada

    Arkadaşlar bu MCV (5 kişilik olanı) ticari olarak geçiyor bildiğim kadarıyla. Bu durumda:

    1. MTV nasıldır?
    2. Muayenenin hususiden farkı var mıdır? (her yıl diye duydum)
    3. Yıllık sigorta ücreti farklı mıdır?
    4. Burada zikretmediğim ama özel araçla farkı bilinmesi gereken hususlar nelerdir?



    Benim bildiğim kadarıyla 7 kişilik olanları ticari diye geçiyor. 5 Kişilik olanları hususi.

    Eğer ticari ise de emin olduğum bilgiler şöyle.
    Sıfır ticarilerin ilk muayenesi 2 sene sonra. Sonra her sene yapılıyor.
    Sıfır hususilerin ilk muayenesi 3 sene sonra. Sonra 2 senede bir yapılıyor.




  • arkadaşlar 2006 dizel sedan loganımı satıp 1.6 7 koltuklu logan mcv alıp lpg taktırmayı düşünüyorum.
    sorun şu bu araç lpg ile 90-110 km arası araçta 5 yolcu ile ortalama kaç litre lpg yakar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crepis

    arkadaşlar 2006 dizel sedan loganımı satıp 1.6 7 koltuklu logan mcv alıp lpg taktırmayı düşünüyorum.
    sorun şu bu araç lpg ile 90-110 km arası araçta 5 yolcu ile ortalama kaç litre lpg yakar.



    Hocam 7 kişilik dizel neden düşünmüyorsun?

    Sonuçta lpg'de artı bir maliyet.

    Ve 7 kişi X ortalama 70 kg = 490 kg eder

    Şehir dışında fabrika verisi 6,1 (benzin) / 7,7 (LPG) lt,

    Şehir içinde fabrika verisi 9,8 (benzin) / 12,8 (LPG) gaz tüketen araç şehir pratikte daha fazla gaz tüketecektir.

    fabrika verisi ortalama:7,3 (benzin) / 9,3 (LPG) olan tüketim pratikte 10 litreyi geçecektir ki bu veriler boş kasa ile alınan bilgilerdir.

    Bu gün lpg 2,36 tl X 10= 23,60 tl

    Dizel olursa ortalama : 3,48 X 6 lt=20,88 tl ( Bu bilgi kendi aracım ile tecrübemdir.)

    Bence tüm kriterleri değerlendirin

    Dizel almaya karar verin

    LPG nin risklerini almakta artısı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KARA ELMAS -- 16 Mayıs 2011; 13:46:29 >




  • kardeş ben 6 yıldır dizel logan kullanıyorum zaten... ama dizel benzinli den yaklaşık 6 milyar pahalı yaşadığım yerde lpg 2 lira ve atikeri 850 tl ye takıyorlar. bence 1.6 benzinli motorla 1.5 dizel arası 6 bin lira çok para
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crepis

    kardeş ben 6 yıldır dizel logan kullanıyorum zaten... ama dizel benzinli den yaklaşık 6 milyar pahalı yaşadığım yerde lpg 2 lira ve atikeri 850 tl ye takıyorlar. bence 1.6 benzinli motorla 1.5 dizel arası 6 bin lira çok para


    Tercih meselesi tabi...

    Her ihtimali değerlendirmek gerekli...

    Para kolay kazanılmıyor.


    Hocam şu anda nerede görevdesiniz?

    zamanında çok yazışmıştık ama ben uzun süredir siteye girmemiştim,

    yeni yeni

    burada da yazıyorum,

    her zaman bilgi paylaşılmalı derim.

    "Bilgi paylaştıkça güzeldir"

    Selam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crepis

    arkadaşlar 2006 dizel sedan loganımı satıp 1.6 7 koltuklu logan mcv alıp lpg taktırmayı düşünüyorum.
    sorun şu bu araç lpg ile 90-110 km arası araçta 5 yolcu ile ortalama kaç litre lpg yakar.




    araçta 7 koltuk olacaksa lpg tüpünü nereye koyacaksın?? simit tüp de koyamazsın!!

    bence de dizel al...
  • arkadaşım bir yer bulunur lpg tankı için merak ettiğim uzun yolda ne yakıyo araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crepis

    arkadaşım bir yer bulunur lpg tankı için merak ettiğim uzun yolda ne yakıyo araç

    bence bi yer bulunur demeyin, ya stepneden ya bagajdan ödün vereceksiniz lpg takınca.
  • arkadaşım bu aracın zaten orjinal lpg lisi stepnesiz üretiliyo bende stepneyi eve bırakırım
    yaklaşık 20 yıldır aracımız var Allah a şükür. lastiğimiz yolda patlamadı

    merak ettiğim merak ettiğim uzun yolda 5 kişi ile lpg olarak ne yakıyo araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crepis

    arkadaşım bu aracın zaten orjinal lpg lisi stepnesiz üretiliyo bende stepneyi eve bırakırım
    yaklaşık 20 yıldır aracımız var Allah a şükür. lastiğimiz yolda patlamadı

    merak ettiğim merak ettiğim uzun yolda 5 kişi ile lpg olarak ne yakıyo araç

    ne yakacak abi 17-18 yakar.( tahmin )

    biri gelip de 15 kuruş yakıyor derse inanmayın, daha doğrusu itibar etmeyin geçerli bi söz olmaz. sizinki de o rakamı yakacak diye bişey yok yani. 17-19 arası değişir bence yakıt.
  • Arkadaşlar 100 binde bir loganın bakım maliyeti ne olur? Yani bu kilometrede ikinci el bir araç alındığında buna neler yapılmalıdır ve bunların maliyeti nedir? Teşekkürler.
  • Bu da Benim Mcv im :)


    Arkadaşlar arabaya Spor yay düşünüyorum. Sizce taktırmalımıyım ? Ve 16 inc jant koysam sorun olurmu ?
  • 2008 model dacia logan mcv var. yağ bakımını kendim yapmak istiyorum. garajım ve yeterli ekipmanım var.

    filtre markalarını söyler misiniz.

    bir de yakıt filtresini değişeceğim. zaten polen filtresi yok.

    yakıt fitlresi nerdedir markası nedir söylerseniz çok mutlu olurum. karter temizleyici de kullanacağım. aynı bakımı diğer aracım c5 için yaptım




  • selam,
    2014 logan mcv sahibiyim. Ancak kapilar biraz zor kapaniyor gibi..
    Aractan indikten sonra yavasca birakirsam kapiyi, tam kapanmiyor. Illaki itmem gerekiyor. Tum kapilar boyle. Bir ayarsizlik mi soz konusu yoksa bu aracin stili mi budur?
    Tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electranwn

    selam,
    2014 logan mcv sahibiyim. Ancak kapilar biraz zor kapaniyor gibi..
    Aractan indikten sonra yavasca birakirsam kapiyi, tam kapanmiyor. Illaki itmem gerekiyor. Tum kapilar boyle. Bir ayarsizlik mi soz konusu yoksa bu aracin stili mi budur?
    Tesekkurler

    Bizde aynı araç var, çok kolay açılıp kapanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electranwn

    selam,
    2014 logan mcv sahibiyim. Ancak kapilar biraz zor kapaniyor gibi..
    Aractan indikten sonra yavasca birakirsam kapiyi, tam kapanmiyor. Illaki itmem gerekiyor. Tum kapilar boyle. Bir ayarsizlik mi soz konusu yoksa bu aracin stili mi budur?
    Tesekkurler

    hocam muhtemelen bu adam kapılarınızı iyi ayarlıyamadı







  • predator93 kullanıcısına yanıt
    Hocam bu adam ne yapıyor! Kırıyomu ayar mı yapıyo? belli deyil!!!
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.