Bildirim
Linea hakkında bir soru
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Bilen yok mu? _____________________________ oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
Kim ulan bu Erol Egemen? -
Şanzıman farkı, bence aradaki vites geçişlerinde düşük devirde vites attığından benzin sarfiyatı azalabilir diye düşünüyorum. _____________________________ IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız. -
Yazmayı unutmuşum, kastettiğim motor dizel olan. _____________________________ oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
Kim ulan bu Erol Egemen? -
Maliyet? _____________________________ -
quote:
Orjinalden alıntı: arikanturk
Maliyet?
Düşündüm ama çok mantıklı gelmedi, çünkü o motor pek çok arabada 6 ileri vitesle kullanılıyor zaten. 5 ileri vitesin geliştirilmesi, montajı vs daha pahalı değil mi? Sonuçta Corsa, Astra, Grande Punto vs için ayrı, Linea için ayrı şanzıman. Haksız mıyım?_____________________________ oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
Kim ulan bu Erol Egemen? -
O motoru Powertrain (Bir zamanlar ortak olan Fiat-GM'in motor ve aktarma organları üreten firması) geliştirdiği için standart Fiat şanzımanları ile de kullanılabileceğini düşünüyorum. Dolayısıyla eski C514 falan gibi palio, bravo, brava, marea, doblo tayfasında kullanılan şanzıman ile kullanılabiliyor olabilir. Çok büyük bir çalışma yapılmasına gerek yok çünkü hali hazırda 5 vitesli bir şanzımanları var, oranları kolayca değiştirilip uyarlanabilir... Bunlar benim tahminim sadece tabi... _____________________________ -
quote:
Orjinalden alıntı: arikanturk
O motoru Powertrain (Bir zamanlar ortak olan Fiat-GM'in motor ve aktarma organları üreten firması) geliştirdiği için standart Fiat şanzımanları ile de kullanılabileceğini düşünüyorum. Dolayısıyla eski C514 falan gibi palio, bravo, brava, marea, doblo tayfasında kullanılan şanzıman ile kullanılabiliyor olabilir. Çok büyük bir çalışma yapılmasına gerek yok çünkü hali hazırda 5 vitesli bir şanzımanları var, oranları kolayca değiştirilip uyarlanabilir... Bunlar benim tahminim sadece tabi...
Bende şu an Linea 1.3 multijet var bundan öncede palio kullanıyordum. Vites oranları çok farklı.Aynı şanzıman kullanılmış olamaz yani. Bende 5 vitesli şanzıman konma sebebinin maliyet farkından olduğunu düşünüyorum..._____________________________ -
sümbüle rakip olduğu için maliyet den başka bişey olamaz _____________________________ -
quote:
Orjinalden alıntı: lexus
sümbüle rakip olduğu için maliyet den başka bişey olamaz
Siz bu yazıyı yazmadan önce ikisinide kullandınızmı veya test ettinizmi?_____________________________ -
quote:
Orjinalden alıntı: serdar_39
quote:
Orjinalden alıntı: arikanturk
O motoru Powertrain (Bir zamanlar ortak olan Fiat-GM'in motor ve aktarma organları üreten firması) geliştirdiği için standart Fiat şanzımanları ile de kullanılabileceğini düşünüyorum. Dolayısıyla eski C514 falan gibi palio, bravo, brava, marea, doblo tayfasında kullanılan şanzıman ile kullanılabiliyor olabilir. Çok büyük bir çalışma yapılmasına gerek yok çünkü hali hazırda 5 vitesli bir şanzımanları var, oranları kolayca değiştirilip uyarlanabilir... Bunlar benim tahminim sadece tabi...
Bende şu an Linea 1.3 multijet var bundan öncede palio kullanıyordum. Vites oranları çok farklı.Aynı şanzıman kullanılmış olamaz yani. Bende 5 vitesli şanzıman konma sebebinin maliyet farkından olduğunu düşünüyorum...
Vites oranlarını değiştirmek oldukça kolay bir şey. Sonuçta karşılıklı dişli gruplarının diş sayısı söz konusu.... Çılgın bir şanzıman geliştirme sürecine gerek yok... Şanzımanın aynı olması demek, dişli gruplarını kapsamıyor... Örnek olarak 2001 yılında Powertrain'in bursa tofaş içerisindeki fabrikasında bant üzerinde gelen tüm önden çeker şanzımanları aynıydı ancak şanzımanın hangi modelde kullanılacağına göre içerisinde dişli grupları monte ediliyordu.
Toparlayacak olursak, 6 vitesli bir şanzıman seçip, ekstra senkromeç, sürgü, dişli vs vs masrafına katlanmaktansa mevcut bir 5 vitesli şanzımanın oranlarını değiştirip yeni bir araçta kullanmak çok daha kolay..._____________________________
-
quote:
Orjinalden alıntı: arikanturk
quote:
Orjinalden alıntı: serdar_39
quote:
Orjinalden alıntı: arikanturk
O motoru Powertrain (Bir zamanlar ortak olan Fiat-GM'in motor ve aktarma organları üreten firması) geliştirdiği için standart Fiat şanzımanları ile de kullanılabileceğini düşünüyorum. Dolayısıyla eski C514 falan gibi palio, bravo, brava, marea, doblo tayfasında kullanılan şanzıman ile kullanılabiliyor olabilir. Çok büyük bir çalışma yapılmasına gerek yok çünkü hali hazırda 5 vitesli bir şanzımanları var, oranları kolayca değiştirilip uyarlanabilir... Bunlar benim tahminim sadece tabi...
Bende şu an Linea 1.3 multijet var bundan öncede palio kullanıyordum. Vites oranları çok farklı.Aynı şanzıman kullanılmış olamaz yani. Bende 5 vitesli şanzıman konma sebebinin maliyet farkından olduğunu düşünüyorum...
Vites oranlarını değiştirmek oldukça kolay bir şey. Sonuçta karşılıklı dişli gruplarının diş sayısı söz konusu.... Çılgın bir şanzıman geliştirme sürecine gerek yok... Şanzımanın aynı olması demek, dişli gruplarını kapsamıyor... Örnek olarak 2001 yılında Powertrain'in bursa tofaş içerisindeki fabrikasında bant üzerinde gelen tüm önden çeker şanzımanları aynıydı ancak şanzımanın hangi modelde kullanılacağına göre içerisinde dişli grupları monte ediliyordu.
Toparlayacak olursak, 6 vitesli bir şanzıman seçip, ekstra senkromeç, sürgü, dişli vs vs masrafına katlanmaktansa mevcut bir 5 vitesli şanzımanın oranlarını değiştirip yeni bir araçta kullanmak çok daha kolay...
Ok anladım. Eski modellerle aynı şanzıman o zaman.Astradaki 6 ileri şanzımanı koysalardı güzel olurdu.1. ve 2. vites aralığı çok fazla lineada birde 5. viteste motorun maximum tork ürettiği devirde araba 80 km. hızla gidiyor. 6. vites olsaydı uzun yolculuklarda daha ekonomik olurdu._____________________________
-
Linea'nın ağırlığı da az değil sanıyorum. (Hatta şimdi baktım da, fiat sitesinde 1235 kg olarak belirtilmiş...)
6 vitesli bir şanzımanla vites aralıkları biraz daha kısalabilir ve daha akıcı bir sürüş sağlanabilirdi. Tabi aracı kullanmadığım için dediklerim sadece tahminden ibaret..._____________________________ -
arkadasım bunu tanımı söyle olabilir..arabalarda her viteste belirli bi guc belirli bi tork vardır 6 vites olması sadece söyle olabilir senin araban misal 3.vites 30.000 devirde vites degisimi istiyorsa yani maksimum guc uretiyorsa o araba 3 vites 20.000 devirde maksimum guc uretir vites degisimi ister fark bu bence ben dedigin arabalara binmedim ama 6 vites passata bindim 5 vites passatada farkın o oldugunu burda anladım 
_____________________________ -
ona bakarsaniz 1,4 stilodada 6 vites vardi...
neden sizce ?
düsük hacim motor sedan araclara koymuyorlar
ama hb lere koyuyorlar.... (tüm firmalar)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunberber -- 16 Ekim 2007; 16:19:07 >_____________________________ 2020 allure sport 308 ultimate kirmizi
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler


Hızlı






