Şimdi Ara

Linea hakkında bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Fiat Linea'nın 90 beygirlik motorunda 5 ileri şanzıman var. Aynı motor Grande Punto, Corsa gibi arabalarda 6 ileri vitesle kullanılıyor. Bu farklılığın nedenini bilen var mı?



    _____________________________
    oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
    Kim ulan bu Erol Egemen?
  • Bilen yok mu?
    _____________________________
    oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
    Kim ulan bu Erol Egemen?
  • Şanzıman farkı, bence aradaki vites geçişlerinde düşük devirde vites attığından benzin sarfiyatı azalabilir diye düşünüyorum.
    _____________________________
  • Yazmayı unutmuşum, kastettiğim motor dizel olan.
    _____________________________
    oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
    Kim ulan bu Erol Egemen?
  • Maliyet?
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Maliyet?


    Düşündüm ama çok mantıklı gelmedi, çünkü o motor pek çok arabada 6 ileri vitesle kullanılıyor zaten. 5 ileri vitesin geliştirilmesi, montajı vs daha pahalı değil mi? Sonuçta Corsa, Astra, Grande Punto vs için ayrı, Linea için ayrı şanzıman. Haksız mıyım?
    _____________________________
    oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
    Kim ulan bu Erol Egemen?
  • O motoru Powertrain (Bir zamanlar ortak olan Fiat-GM'in motor ve aktarma organları üreten firması) geliştirdiği için standart Fiat şanzımanları ile de kullanılabileceğini düşünüyorum. Dolayısıyla eski C514 falan gibi palio, bravo, brava, marea, doblo tayfasında kullanılan şanzıman ile kullanılabiliyor olabilir. Çok büyük bir çalışma yapılmasına gerek yok çünkü hali hazırda 5 vitesli bir şanzımanları var, oranları kolayca değiştirilip uyarlanabilir... Bunlar benim tahminim sadece tabi...
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Tiguan hakkında son yardım ?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    O motoru Powertrain (Bir zamanlar ortak olan Fiat-GM'in motor ve aktarma organları üreten firması) geliştirdiği için standart Fiat şanzımanları ile de kullanılabileceğini düşünüyorum. Dolayısıyla eski C514 falan gibi palio, bravo, brava, marea, doblo tayfasında kullanılan şanzıman ile kullanılabiliyor olabilir. Çok büyük bir çalışma yapılmasına gerek yok çünkü hali hazırda 5 vitesli bir şanzımanları var, oranları kolayca değiştirilip uyarlanabilir... Bunlar benim tahminim sadece tabi...

    Bende şu an Linea 1.3 multijet var bundan öncede palio kullanıyordum. Vites oranları çok farklı.Aynı şanzıman kullanılmış olamaz yani. Bende 5 vitesli şanzıman konma sebebinin maliyet farkından olduğunu düşünüyorum...
    _____________________________
  • sümbüle rakip olduğu için maliyet den başka bişey olamaz
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lexus

    sümbüle rakip olduğu için maliyet den başka bişey olamaz

    Siz bu yazıyı yazmadan önce ikisinide kullandınızmı veya test ettinizmi?
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdar_39


    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    O motoru Powertrain (Bir zamanlar ortak olan Fiat-GM'in motor ve aktarma organları üreten firması) geliştirdiği için standart Fiat şanzımanları ile de kullanılabileceğini düşünüyorum. Dolayısıyla eski C514 falan gibi palio, bravo, brava, marea, doblo tayfasında kullanılan şanzıman ile kullanılabiliyor olabilir. Çok büyük bir çalışma yapılmasına gerek yok çünkü hali hazırda 5 vitesli bir şanzımanları var, oranları kolayca değiştirilip uyarlanabilir... Bunlar benim tahminim sadece tabi...

    Bende şu an Linea 1.3 multijet var bundan öncede palio kullanıyordum. Vites oranları çok farklı.Aynı şanzıman kullanılmış olamaz yani. Bende 5 vitesli şanzıman konma sebebinin maliyet farkından olduğunu düşünüyorum...


    Vites oranlarını değiştirmek oldukça kolay bir şey. Sonuçta karşılıklı dişli gruplarının diş sayısı söz konusu.... Çılgın bir şanzıman geliştirme sürecine gerek yok... Şanzımanın aynı olması demek, dişli gruplarını kapsamıyor... Örnek olarak 2001 yılında Powertrain'in bursa tofaş içerisindeki fabrikasında bant üzerinde gelen tüm önden çeker şanzımanları aynıydı ancak şanzımanın hangi modelde kullanılacağına göre içerisinde dişli grupları monte ediliyordu.

    Toparlayacak olursak, 6 vitesli bir şanzıman seçip, ekstra senkromeç, sürgü, dişli vs vs masrafına katlanmaktansa mevcut bir 5 vitesli şanzımanın oranlarını değiştirip yeni bir araçta kullanmak çok daha kolay...
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: serdar_39


    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    O motoru Powertrain (Bir zamanlar ortak olan Fiat-GM'in motor ve aktarma organları üreten firması) geliştirdiği için standart Fiat şanzımanları ile de kullanılabileceğini düşünüyorum. Dolayısıyla eski C514 falan gibi palio, bravo, brava, marea, doblo tayfasında kullanılan şanzıman ile kullanılabiliyor olabilir. Çok büyük bir çalışma yapılmasına gerek yok çünkü hali hazırda 5 vitesli bir şanzımanları var, oranları kolayca değiştirilip uyarlanabilir... Bunlar benim tahminim sadece tabi...

    Bende şu an Linea 1.3 multijet var bundan öncede palio kullanıyordum. Vites oranları çok farklı.Aynı şanzıman kullanılmış olamaz yani. Bende 5 vitesli şanzıman konma sebebinin maliyet farkından olduğunu düşünüyorum...


    Vites oranlarını değiştirmek oldukça kolay bir şey. Sonuçta karşılıklı dişli gruplarının diş sayısı söz konusu.... Çılgın bir şanzıman geliştirme sürecine gerek yok... Şanzımanın aynı olması demek, dişli gruplarını kapsamıyor... Örnek olarak 2001 yılında Powertrain'in bursa tofaş içerisindeki fabrikasında bant üzerinde gelen tüm önden çeker şanzımanları aynıydı ancak şanzımanın hangi modelde kullanılacağına göre içerisinde dişli grupları monte ediliyordu.

    Toparlayacak olursak, 6 vitesli bir şanzıman seçip, ekstra senkromeç, sürgü, dişli vs vs masrafına katlanmaktansa mevcut bir 5 vitesli şanzımanın oranlarını değiştirip yeni bir araçta kullanmak çok daha kolay...


    Ok anladım. Eski modellerle aynı şanzıman o zaman.Astradaki 6 ileri şanzımanı koysalardı güzel olurdu.1. ve 2. vites aralığı çok fazla lineada birde 5. viteste motorun maximum tork ürettiği devirde araba 80 km. hızla gidiyor. 6. vites olsaydı uzun yolculuklarda daha ekonomik olurdu.
    _____________________________




  • Linea'nın ağırlığı da az değil sanıyorum. (Hatta şimdi baktım da, fiat sitesinde 1235 kg olarak belirtilmiş...)
    6 vitesli bir şanzımanla vites aralıkları biraz daha kısalabilir ve daha akıcı bir sürüş sağlanabilirdi. Tabi aracı kullanmadığım için dediklerim sadece tahminden ibaret...
    _____________________________
  • arkadasım bunu tanımı söyle olabilir..arabalarda her viteste belirli bi guc belirli bi tork vardır 6 vites olması sadece söyle olabilir senin araban misal 3.vites 30.000 devirde vites degisimi istiyorsa yani maksimum guc uretiyorsa o araba 3 vites 20.000 devirde maksimum guc uretir vites degisimi ister fark bu bence ben dedigin arabalara binmedim ama 6 vites passata bindim 5 vites passatada farkın o oldugunu burda anladım
    _____________________________
  • ona bakarsaniz 1,4 stilodada 6 vites vardi...

    neden sizce ?

    düsük hacim motor sedan araclara koymuyorlar

    ama hb lere koyuyorlar.... (tüm firmalar)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunberber -- 16 Ekim 2007; 16:19:07 >
    _____________________________
    2020 allure sport 308 ultimate kirmizi
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.