Şimdi Ara

Li-ion 16850 BMS Devresi ve Şarj İşlemi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
72
Cevap
4
Favori
17.570
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • piladam kullanıcısına yanıt
    10a vermeyen pil zaten 10a vermeycektir
  • babus0606 kullanıcısına yanıt
    bir pilin üreticisi o pilden en fazla 8 amper çekmenizi tavsiye edebilir, 8 amperden fazla çekildiğinde tehlikeli olduğunu belirtebilir, datasheet'te 8 amperden fazla çekmeyin yazabilir ancak siz o pilden 8 amperden birkaç amper daha yükseğini alabilirsiniz. Üreticiye göre değişmekle birlikte 10-15 amper de verebilir.

    10 amper vermeyen pil değil de, "10 amperden daha az çekilmesi gereken pilden 10 amper veya daha fazla çekilmemelidir, çekilmesi pil açısından olumsuzdur ancak devre varsa patlama olmaz, voltaj düşüşü olur" diye düzelteyim o zaman.
  • piladam kullanıcısına yanıt
    hangi pilin dataseheti varki.?
  • babus0606 kullanıcısına yanıt
    Kaliteli hangi pilin datasheet'i yok?

    Kullandığım Lg, Panasonic, Samsung, Sony, Molicel, Saft bütün pillerin datasheeti var.

    Markasız ya da kalitesiz pillerin datasheet'ini bulmak zor olabilir ya da hiç datasheet'leri olmayabilir.

    Datasheet çok önemlidir, pillerin üzerinde birkaç kod, voltaj ve kapasite dışında bir şey yazmıyor.
  • Ben de salgın dönemi sırasında yaptığım dönüşümdeki tecrübelerimi aktarayım o zaman.
    Elimde orjinal Black&Decker 14.4V bir şarjlı vidalama vardı ve kendi orjinal bataryaları ölmüştü. Yeni batarya maliyeti yeni alet fiyatına geliyordu ve sağlam olan aleti çöpe atmaya kıyamadım.
    Öncelikle elimde sağlıklı 18650 pil olmadığı için pil arayarak işe başladım. Elimdeki bataryalardan birini dağıtıp içine kaç tane pil sığdırabileceğime baktığımda zaten 4 taneden fazla sığdıramadığımı gördüm. Bu nedenle kapasite değerinden yola çıkarak Sony VTC6'da karar kıldım. Ayrıca anlık 30A verebilmesi de iyi olacaktı. Pilleri 0 olarak satın aldığımdan uçlarına lehim yapabilmek için parça puntalattım. Böylece lehim yaparken pilin ısınmasının önüne geçmiş oldum. Pilleri ikili pil yuvalarına koyup sonra lehim işlerine geçtim. Yuvaların tek amacı olurda yere düşürürsen darbeye karşı bir nebze koruma sağlasın diye. Piller ile BMS arasındaki kablolamayı 1 veya 1.5'luk kablo ile yaptım.

    BMS devrelerinin değişik güç ve tiplerde olanları mevcut. BMS seçimi konusunda 4S 40A olan versiyonda karar kıldım çünkü hepsinin açıklamasında vaad ettikleri değeri verebilmeleri için soğutucuya bağlanmaları gerektiği yazıyor. Hem kutuda soğutucu için yer olmaması, hem de kutu içindeki sıcaklığı düşük tutsun diye bunu seçtim. Bu BMS'in de standart, balanced ve enhanced olarak 3 versiyonu var. Dengeli şarj yeteneği Balanced versiyonda olduğundan balanced versiyonunu aldım.

    Artık sıra şaj adaptörüne gelmişti. Orjinal bataryalar 1200mAh kapasitede idi. Orjinal adaptör de 17.4V 200mA idi. Gerilim değeri kurtarıyordu ama 200mA ile ancak 1 günde şarj olurdu. Evde eski laptop adaptörleri vardı ama hiçbiri cihazın kendi taşıma çantasına sığmadı. Ben de biraz araştırdıktan sonra 4S batarya şarjı için üretilmiş 1A çıkışlı bir adaptör buldum. Üstündeli LED ile de şarjın devam edip etmediğini gösteriyordu. Ebat olarak da uygundu. Onu da sisteme entegre ettim.

    Benim vidalamada batarya durumunu göstergesi motorun olduğu tarafta. Düzgün çalışığp çalışmayacağından emin olamadığım için batarya kutusuna bataryanın durumunu gösteren bir devre koymayı düşündüm. Ama gerek kalmadı. Şimdilik sıkıntısınz kullanıyorum. Batarya boşalmaya başladığında BMS devreyi kestiğinden şarj zamanını anlıyorum. Yaklaşık 3 saatte de şarj oluyor. 2A ile şarj eden adaptörler de mevcut ama Türkiye'de bulamadım. Yoksa 2A'lik olan adaptörü bağlardım.




  • Arkadaşlar tekrar merhaba.

    Projeyi yapmak için gerekli malzemeleri temin ettim ve yapacak fırsatı bulunca çalışmaya başladım. Neyse ki ters giden bir şey olmadı ve birkaç saat içinde projeyi tamamladım. 14.4V matkap için 4S yani 16.8V besleme yapmış oldum. Piller 4 seri ve 2 paralel olarak bağlandı ve toplam 8 pil kullandım. Matkabın gücü piller tamamen dolu olduğunda ihtiyaç duyduğumdan da fazla oldu. Montaj vidasını kılavuz açmadan ahşaba attığımda vidayı gömecek kadar güçlü oldu. Ortaya işe yarar bir şey çıktığına çok sevindim. Şarjının ne kadar dayandığını uzun soluklu bir iş olur da kullanırsam öğrenirim artık.


    Pillerin kısadevre akımının daha önce 10A civarında olduğunu yazmıştım. 2 paralel bağlantı yapıldığı için pillerden 20A veya biraz daha fazla anlık akım çekebildiğimi sanıyorum. Asıl şaşırdığım şey ise 40A BMS kullanmış olmama rağmen matkabın mandrenini elimle tutup zorladığımda BMS'nin kendini korumaya alması. 40A BMS nasıl oluyor da 20A çekildiğinde kendini korumaya alır diye düşünüyordum ki pil voltajının çok düşüyor olabileceği aklıma geldi. Böyle bir durum olabilir mi? BMS neden kendini korumaya alıyor olabilir?


    @aeronics

    @muhsin kamer

    @SiZoKoLiK

    @mustyyyyy

    @piladam





  • zwanzig kullanıcısına yanıt

    Voltajdan dolayı kesime uğrayabileceği gibi bir de 40A BMS devresini 40A kullanabilmek için soğutucuya bağlanması gerekiyor. Kullandığınız BMS devresinde böyle bir özellik var mı bilmiyorum ancak komponentler korumaya geçiyor olabilir.

  • Piller gerekli akımı karşılayamadıgindan voltaj çöküyor. Ondan Bms korumaya geçiyordur. Kısa devre akımı, verebildigi anlik akimi göstermez. Kademeli olarak yükü arttırıp pillerin voltajının çökmeye başladığı andan önceki cekilen yuksek akim bir fikir verebilir. Laptop cikmasiysa 4-6 A aralığındadır anlik verebileceği akim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karadvt K kullanıcısına yanıt
    Bu tatmin edici bir cevap oldu işte. Teşekkür ederim. Bir pilin verebileceği maksimum akımı anlamanın yolu ona yük bağlayıp voltajın dramatik olarak düşmeden hemen önceki maksimum akımı tespit etmek demek ki. Ben de datasheeti olmayan bir pilin C değerini nasıl anlarız diye düşünüp duruyordum. Gerçi pratikte bu kadar düşük direnç değerli ve yüksek wattlı bir direnci nereden buluruz bilmiyorum. Pek uygulanabilir bir yöntem değil gibi. Ölçmek istesem nasıl bulabilirim?

    Dediğiniz gibi piller 2200mAh olduğuna göre deşarj akımına 2C desek 4.5A yapar. Yaygın olarak laptop pillerinin verebildiği akım değeri bu civardaymış zaten.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • aeronics kullanıcısına yanıt
    Gayet ucuz yollu çin işi bir BMS kartı kullandım hocam. Isınmadığı gibi kendini korumaya falan alacak bir aklı olduğunu hiç sanmıyorum ama yaklaşımınızı beğendim. Böyle beyin fırtınası yaparak asıl sebebe ulaşacağız :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • zwanzig kullanıcısına yanıt

    Rica ederim. Aslında yük test cihazlari is gorur ama 2 adet Multimetre ve rezistans teli ile de biraz bunu uygulamak mumkun olabilir.

    Multimetreyi seri olarak akim kademesinde pilin bir kutbuna baglar onu da rezistans teline baglarsiniz. Pilin diger kutbundan gelen kablo ya da krokodil ile rezistans telinin uzun kismindan kosa kismina kadat yavasca hareket ettirir hem akimi hem voltaji gozler bir fikir edinebilirsiniz.


    Rezistans teli kisaldikca daha yuksek akim ceker. Bunlari yaparken dikkatli olmak gerek. Pilden fazla akim cekmek de zararli olabilir. Bir sürü güvenlik meselesi var da . Tercih meselesi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karadvt -- 18 Ekim 2020; 16:56:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karadvt K kullanıcısına yanıt
    Mantıklı. Rezistans teli iş görecektir. Fakat 10A üstü multimetre bulmak da ayrıca zor. Analog ampermetre bulursam deneyebilirim. Bu işlemi kendi yapan bir cihaz var mı acaba? Pil kapasite cihazları çok yaygın, onlardan haberdarım ama bu tip bir cihazla karşılaşmadım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • zwanzig kullanıcısına yanıt

    Mesela şöyle bir cihazla denemek mümkün.


    TRY 215.41 15%OFF | 150W Constant Current Electronic Load 60V 10A Battery Tester Discharge Capacity Tester meter 12V 24V 48V

    https://tr.aliexpress.com/item/32725711985.html?srcSns=sns_Copy&spreadType=socialShare&bizType=ProductDetail&tt=MG&aff_platform=default&sk=_BP3Iv3&mergeHashcode=25162714729&description=TRY+215.41++15%25OFF+%7C+150W+Constant+Current+Electronic+Load++60V+10A+Battery+Tester+Discharge+Capacity+Tester+meter+12V+24V+48V&aff_trace_key=5d1d1abe91d9490988d9ddd893b2eb91-1603031685274-02864-_BP3Iv3&businessType=ProductDetail&title=TRY+215.41++15%25OFF+%7C+150W+Constant+Current+Electronic+Load++60V+10A+Battery+Tester+Discharge+Capacity+Tester+meter+12V+24V+48V&platform=AE&terminal_id=c496092918ca4e39b7f67490d14076e0&templateKey=white_backgroup_101



    Bende bu cihazdan var.

    Cekilen akimi ve kac volta kadar deşarj etmek istediginizi girebiliyorsunuz. Bu en fazla 10 amper cekebilir. Daha yüksekleri de vardir ama pahalidir muhtemelen. Ben belirttigim amacla degil ama kapasiteleri bulmak icin bunj kullaniyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karadvt -- 18 Ekim 2020; 17:35:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • karadvt K kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam, gerçekten yardımcı oldunuz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • En son 100w lık power led için 3s pil bloğu yaptım. 3A testler sırasında 10dk da duruyordu bms. Meğerse sıcaklık koruması varmış. Pillere yapışık olduğu için 3 paralel 3s yaparak piilerin ısınmasını önleyecek 3,5Amper 1,5 saate kadar çalışmaya çıkardım. Sizde sürekli çalışmalar sırasında böyle yaşıyorsanız sıcaklık koruması olabilir veya diğer arkadaşın dediği gibi pillerin sağlık durumlarına göre voltaj çökmesi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihan45manisa -- 18 Ekim 2020; 17:44:26 >
  • zwanzig kullanıcısına yanıt

    Rica ederim. Kolay gelsin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar bms devresinde ve pil kapa sitelerinde sıkıntı olmamasına rağmen matkabın tetiğine tam basılmasına rağmen kesiklik yapmasının nedeni ne ola bilir..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kürşat kalay K kullanıcısına yanıt
    Nasıl yani ? Yüke binince birden enerjiyi mi kesiyor ? Tam olarak nasıl...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kürşat kalay K kullanıcısına yanıt
    BMS korumaya geçiyordur. Piller yeterli akımı sağlayamadığı zaman çıkış voltajında aşırı bir düşme oluyor. Bunu algılayan BMS yapısına göre ya tekrar şarja takıncaya kadar yada pil voltajı eski haline gelinceye kadar gücü kesiyor.
  • Arkadaşlar benim de benzer bir sorum olacak. Forumda baya bir şeyler okudum ve oldukça istifade de ettim. Bu meseleler konusunda oldukça acemiyim ama öğrenmeye çalışıyorum. Yapmak istediğim şey oldukça basit esasen. Biraz da bu işleri öğrenme amacıyla yapıyorum. Elimde 4,8 voltluk dandik küçük bir şarjlı vidalama var. 1'i yeni 4 tanesi çıkma toplam 5 tane de 2600mAh değerinde 3,7 voltluk 18650 pilim var. Tek pili alete direkt bağladığımda alet çalışıyor ve yeterli gücü alıyor gibi görünüyorum. Sorularım ise buradan sonra başlıyor.


    1- Tek pil ile 1s 5 amper BMS devresi kullanarak sistemi kursam yine yeterli gücü alır mıyım?

    2- Bu şekilde kurduğum sistemi beslemek için 5 voltluk klasik cep telefonu şarj adaptörlerini kullanabilir miyim?

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.