Şimdi Ara

LFS ve Tofaş Dişli Oranları (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
16.636
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Tweak diye hile programı var oradan araacın silindirini yakıt deposunu lastik ebatlarını motorun kaç cc olacağını araca turbo takılıp takılmayacagı

    önden çeker veya arkadan iter oda olmadı 4x4 yapabilirsiniz :D :D

    sürekli 321 lik e36 m3 e göre ayarlardım herşeyi ancak o şekilde arabanızın gerçek verisini bulabilirsiniz kilogram vs vs hesaba katarak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackson

    quote:

    Orijinalden alıntı: Draqonn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jackson

    Ben e320 için denedim 0-100 değeri aynı çıktı ama son hıza ulaşamadım benim araç 224 beygir oyundaki xr gt turbo 247 fakat araba 210u geçemiyor oyunda yol bitiyor hep Halbuki 240 250 yapması gerek. Onun dışında ekonomik kullandım 5. vites 1700 devirle 80 yapıyor birebir aynı.

    Yalnız doğanın ortalama yakıt tüketimi çok fenaymış e320 ile aynı

    Kyoto Ring pistinde deneyin yapın denemelerinizi yol bitmez böylece

    orda yapıyorum fakat en yüksek hıza start finish düzlüğünden hemen önceki düzlükte ulaşıyorum orayı dönünce hız düşüyor her şey baştan başlıyor.

    Aslında son hız için en sağlıklı sonuç gerçekteki ile oyundaki aracın aynı torku aynı devirde verebilmesiyle yakalanır oyunda üst hızları gerçektekiyle kıyaslamak çok zor Keşke değiştirebilecek bir şey olsa.

    Ayrıca bilmeyenler için söyleyeyim bilgi kısmında sağ altta handikap var ordan hava emiş kısıtlaması yaparak beygir gücünü düşürebilirsiniz ve ağırlığı bir miktar artırabilirsiniz. Ama ağırlık düşmüyor ve güç artmıyor.

    Aslında tweak adlı programlarla aracın motor hacmini,torkunu,beygirini,piston sayısını,pistonların dizilişini v.b değiştirebiliyoruz.Mesela benim Xr Gt Turbo 457hp daha fazla yapınca hiç tutunamıyor araba :) Normal Xr yide atmosferik 600 hp yaptım 4wd yapınca çok iyi yürüyorda arkadan itiş hiç tutunamıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Draqonn -- 6 Temmuz 2013; 20:35:40 >




  • Jackson kullanıcısına yanıt
    Bu bahsettiğiniz ayar tam olarak nerede?
  • Tweaki duymuştum fakat z25 için bulamadım elinde olan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Bu bahsettiğiniz ayar tam olarak nerede?

    Versiyonunuza göre internetten aratırsanız bulursunuz ayar değil tam olarak program.
  • Konuyu bir daha okudum da baya kavram kargaşası olmuş arkadaşlar.Forum profesörleri de hemen yazdıklarımı çizmiş,benim de bir kafa karışıklığı yaşadığım doğrudur ingilizce terimlere pek alışkın değilim kafamda farklı bir şey canlandı


    Son dişli oranı(Final Gear Ratio)tekeri bir tur çevirmesi için hareket ettirebilmek için şaftın çevirmesi gereken devri ifade eder.Benim kafa çok alakasız yerlere gitti...

    Şanzıman oranları küçüldükçe aynı bisikletteki küçük dişliler gibi çok pedal çevirmenize-yüksek devir çevirmenize gerek kalmadan hareket etmenizi sağlar.Vites yükseldikçe bu oran küçülür,mesela atıyorum birinci viteste oran 5 işe,beşinci viteste 1'dir.Yukarıdaki arkadaşlardan baya saçmalayanlar olmuş.

    Aracının son hızını bulmak için kullanacağın formül şu,

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği*2)]*Pi sayısı

    Tekerleğe aktarılan devir = (Motor devri(rpm)/son dişli oranı/hangi vitesdeysek o dişlinin oranı/1000)

    Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60

    Son dişli oranı sabit,vites oranı ayrıca hesaba katılacak.Aracının devir kestiği devri de bilmen gerekiyor.




  • Her şeyden önce aracının devir kestiği devri yarıya böl,farz edelim ki 6500.3250 devirde kaçla gidiyorsan onu ikiyle çarp o kadar hız yapar debriyajda kaçırma veya aktarma organlarında herhangi bir sıkıntı yoksa.Farazi hesaplar bunlar işte yine o kadar yapmaz da he yapsın diyelim.
  • Hocamm tekerlek çapı ne oldu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 6-7 yıldır LFS Oynuyorum tweak ile istediğim aracı yapıyordum
  • Konuyu açan arkadaş tweak ayarlarından anlıyorsa motor gücünü falanda kendi ayarlayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bykush99

    Konuyu açan arkadaş tweak ayarlarından anlıyorsa motor gücünü falanda kendi ayarlayabilir.

    Anlamıyorum o olaylardan pek ama şimdi hemen incelemeye alıyorum
  • bu programı nereden indirecez ?
  • biraz hort olacak ama hızı tetikleyecek tek neden diferansiyel değil, lastiği de hesaba katmanız gerek
  • Biraz geç olacak ama kitapçığında son hızlar ve dişliler şu şekilde belirtilmiş.Tabi bunlar Tempra motorlar için.Karadüzenler için de vardı ama bulamadım bulursam eklerim.

     LFS ve Tofaş Dişli Oranları
     LFS ve Tofaş Dişli Oranları




  • Bunlar da karadüzen için son hız ve dişli oranları;

     LFS ve Tofaş Dişli Oranları
     LFS ve Tofaş Dişli Oranları




  • insan gran turismo oynar hiç yoktan
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.