Şimdi Ara

Leonardo da Vinci'nin, Galata Köprüsü Projesi hesapları yanlıştı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Osmanlı’nın ‘Da Vinci şifresi’

    II. Bayezid için Leonardo da VİNCİ kendisine çil çil altınlar kazandıracak
    olan bir proje hazırlar, hesaplar, yazar çizer ve sonunda not defterine şu cümleleri düşer:
    İstanbul’da Galata Köprüsü !!!
    Genişliği 24 metre!, su üstü yüksekliği 42 metre!!, uzunluğu 360 metre,
    Yani deniz üzerindeki kısmı 240 metre, karaya oturan kısmı da 120 metre olan
    mahmuzlu bir köprü.!!!”

    Bildiğimiz, projenin Sultan Bayezid’in önüne gittiği ve yetkililerce incelendiğidir.
    Ancak bu yanlış mühendislik hesaplarıyla dolu hayalî proje reddedilir!.
    Rönesans’ın dâhisinin yanlış hesabı, İstanbul’dan dönmüştür.
    II. Bayezid, dâhi denilen bir adamın yapa yapa bu gerçekçi olmayan çizimleri yaptığına
    İnanamamaktadır. Leonardo Da Vinci, artık Sultan’ın gözünden düşmüştür.
    Belli ki, hatasını kendisi de kabul etmiş ve başarısız projesini sağlığında yayınlamaktan
    Kaçınmıştır. (Bu projeyi ve çizimleri Topkapı Sarayı Müzesi’nde bulup ilim âlemine sunan

    Kişinin Franz Babinger olduğunu belirtelim.)

    Ancak Osmanlı hükümdarı, Rönesans dâhilerini imtihana çekmekten usanmaz.
    II. Bayezid’in hedefinde şimdi de Da Vinci’nin ezelî rakibi Mikelanj vardır.
    Pazarlıklar Mikelanj’la sürdürülür. Hatta İstanbul’dan bir heyetin İtalya’ya kadar gidip
    Mikelanj’a proje teklif ettiklerini bile biliyoruz. Ancak bu görüşmelerden
    Herhangi bir sonuç alınamamış, muhtemelen gitmesine izin verilmemiştir.

    16. yüzyılda Osmanlı hanedanı üyeleri, Avrupa’nın sanat ve bilim alanındaki
    En büyük himayecileri olmuş çıkmışlar, yalnız Cem Sultan’la değil, II. Bayezid’le de,
    Yalnız Fatih’le değil, Kanuni ile de Doğu’nun ve Batı’nın şemsiyeleri altında toplanacağı
    Bir büyük idealin peşinde koşmuşlardı. Nitekim 19. yüzyıl sonunda
    Abdülaziz’e beste yapıp gönderen Liszt, ondan maddî yardım isteyen Wagner,
    II. Abdülhamid’in yardım gönderdiği Pastör ve Koch, bize Da Vinci ve Mikelanj
    zamanındaki ilişkilerin Sonraki dönemlerde de devam ettiğini gösteren örnekler.

    Değişen tek şey, muhtemelen kendimize güvenimizdi.
    Bir zamanlar Da Vinci’nin dahi hatalarını buluyorken, 19. yüzyılda artık bilgi adına ne varsa
    Avrupalılardan öğrenmeye çalışıyorduk. Sebebi üzerinde, birilerini suçlayıp karalamadan
    düşünmeye değmez mi?

    MUSTAFA ARMAĞAN
    (Turkuaz)

    12.3.2006



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi was -- 18 Mart 2006; 14:17:41 >







  • Yaklaşık 30 arkadaş okumuş ve epey mühendis arkadaş da var forumda
    Ama pek dikkat çekmemiş herkes bunu biliyor muydu yoksa ya!
    Biraz daha dikkat çeksin diye başlığını değiştirdim ve içeriğini kısalttım.
    Belki bir işe yarar.
  • quote:

    Sebebi üzerinde, birilerini suçlayıp karalamadan
    düşünmeye değmez mi?


    değer ...
  • Çok güzel makale sağolasın üstad
  • Projedeki hata neredeymiş?

    Da Vinci'nin fark edemeyip II Bayezid'in farkettiği mühendislik hatası neymiş?
  • MUSRAFA ARMAĞAN....BU ADAMI TAKİP EDİN...

    TARİH SEVERLERE ÖZELLİKLE TAVSİYE EDERİM..

    MÜTHİŞ,MÜTHİŞ,MÜTHİŞ.

    TEŞEKKÜRLER WAS.
  • @su*fi,
    İşin ehli olan arkadaşlar söyler de,
    Galiba o ölçülerde bir köprü havada duramaz.
    Genişlik 24, uzunluk 240m.!!!
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • leonardo ve fiyaskoları
    bu köprü, birde şu hava taşıtı projesi mesela. üstad burada rotor denen olaydan habersiz olduğu için es geçmiş. bu çizdiği nesne uçsa bile kaidesi burgunun ters istikametinde fır fır dönecekti çünkü denge rotoru yoktu. bunu düşünememişti.
     Leonardo da Vinci'nin, Galata Köprüsü Projesi hesapları yanlıştı!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: was


    @su*fi,
    İşin ehli olan arkadaşlar söyler de,
    Galiba o ölçülerde bir köprü havada duramaz.
    Genişlik 24, uzunluk 240m.!!!

    24 m eninde, 240 m boyunda ve desteksiz bir köprü şu an var mı dünyada? asma köprü tipinde birşeymiydi acaba?
  • Güzel bir çalışma.Böyle bir konuyu hiç duymamıstım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: C4

    leonardo ve fiyaskoları
    bu köprü, birde şu hava taşıtı projesi mesela. üstad burada rotor denen olaydan habersiz olduğu için es geçmiş. bu çizdiği nesne uçsa bile kaidesi burgunun ters istikametinde fır fır dönecekti çünkü denge rotoru yoktu. bunu düşünememişti.
     Leonardo da Vinci'nin, Galata Köprüsü Projesi hesapları yanlıştı!


    ancak dikkat cekici bişey war.teknik resmin temellerini atmıs gibi.tarama cizgileri gunumuzdeki tarama cizgilerinin temeli gibi duruyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.