Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    evet ... insanların bireysel tercihleri sonucunda karşılabilecek şeyleri önceden hesaplayabilmeleri, onların seçim kararlarını etkileyecektir, (bence) yukarda belirttiğiniz yerdeki konu çok faydalı olacaktır.

    iyi forumlar, saygılar...

    Bu konuda ve diğer konularda önerilere açığım. İyi forumlar.
  • paylaşım için teşekkürler.
    benim sorum biraz ferdi
    aracımın lastik ölçüleri 205-55-16.
    jant değişmeden lastik genişletmek istiyorum.jantım 6.5'' olduğu için225-50-16 ebadı desteklemiyor.
    bende 215-55-16 yapmayı düşündüm.bu ebada çıkmanın dezavantajları nelerdir,birde aracım yerden kaç cm yükselir. tşkler
    yada 6.5 '' janta 225-50-16 ebadında lastik taksak ne gibi mahsuru olur.
    iyi günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canmert2005

    paylaşım için teşekkürler.
    benim sorum biraz ferdi
    aracımın lastik ölçüleri 205-55-16.
    jant değişmeden lastik genişletmek istiyorum.jantım 6.5'' olduğu için225-50-16 ebadı desteklemiyor.
    bende 215-55-16 yapmayı düşündüm.bu ebada çıkmanın dezavantajları nelerdir,birde aracım yerden kaç cm yükselir. tşkler
    yada 6.5 '' janta 225-50-16 ebadında lastik taksak ne gibi mahsuru olur.
    iyi günler


    205/55R16 olan lastiğinizi 215/55/R16 yaptığınızda ;

    631,9 mm olan lastik dış çapınız 642,9 mm olur. 11 mm artar. Bu da pozitif %1,71'lik bir etki yaratır.

    Lastik genişliğini sadece bir ölçü büyütmenin pek bir faydası olmaz. Çünkü lastik genişliğiniz 10 mm artacak sadece. Teorik olarak yol tutuşunuz artar, fren performansı iyileşir fakat bu değişimler çok küçük değişimler olduğu için pratikte pek bir fark olmaz. Bu ebattaki lastik değişimlerinde eski lastik ile yeni lastik arasındaki fark belirleyici olur. Marka ve model olarak daha iyi bir lastikle değiştirdiğinizde fark biraz daha belirgin olur.

    Aracın yerden yüksekliği sadece 5,5 mm artar.

    6.5'' jant genişliği maksimum 215 mm lastik genişliğine uyumludur. 215 mm'den daha geniş lastik takamazsınız.




  • Her zaman ki çok güzel bir konu hazırlamışsınız. Emeğiniz için teşekkürler, forumun böyle teknik konulara da ihtiyacı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekozim123

    Her zaman ki çok güzel bir konu hazırlamışsınız. Emeğiniz için teşekkürler, forumun böyle teknik konulara da ihtiyacı var.

    Ben teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bu konuyu tekniğin kendi kategorileriyle vermeniz çok güzel. Süspansiyon kounuz da güzeldi bence. Elinize sağlık.

    Teşekkür ederim.
  • Ellerinize sağlık. Bir çok kullanıcı bu tarz konularla ilgilenmese de bir fizikçi (ilgimi çekti ), bir mühendis veya bilime meraklı kişiler belki bilmedikleri şeyler varsa (neticede fizik bilmek demek otomobili tamamen bilmek demek değildir, uzmanlık başka bir şeydir) öğrenmiş olur.

    Düzenleme: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desx -- 7 Ağustos 2012; 23:29:25 >
  • Son zamanlarda okuduğum en bilgilendirici konulardan birisi oldu.


    Eline, emeğine sağlık arkadaşım.


    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desx

    Ellerinize sağlık. Bir çok kullanıcı bu tarz konularla ilgilenmese de bir fizikçi (ilgimi çekti ), bir mühendis veya bilime meraklı kişiler belki bilmedikleri şeyler varsa (neticede fizik bilmek demek otomobili tamamen bilmek demek değildir, uzmanlık başka bir şeydir) öğrenmiş olur.

    Düzenleme: İmla

    Teşekkür ederim. Anlaşılabilecek seviyede yazmaya çalışıyorum. Çok teknik olduğunda anlaşılması biraz zor olabiliyor. Örneğin ''Şasi Burulma Direnci'' konusu vardı, orada da çok teknik olduğu için tepki bile almıştık. Benim için doğrusu bu tür konuları olabildiğince rakamlarla ve verilerle teknik bir şekilde irdelemek gerekir. Çok önemli bilgiler kimi zaman satır arasına sıkışabiliyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Son zamanlarda okuduğum en bilgilendirici konulardan birisi oldu.


    Eline, emeğine sağlık arkadaşım.


    Teşekkürler.


    Ben teşekkür ederim, Biraz katkım olabildiyse ne mutlu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 12 Ağustos 2012; 16:33:02 >




  • vallahi bunu bizden çok lastikçilerin öğrenmesi lazım.aslında lastikçiliğinde kursu eğitimi olmalı canı sıkılan lastik dükkanı başka iş bulamayanda lastikçi oluyor.

    lastik teknolojileri daha çok ilgimi çekiyor .elinize sağlık faydalanacak arkadaşlar vardır mutlaka .lastikçiler okusun.


    esnek lastik/rijit yolada benim gibi yazın kışlastiğini kulananlar örnek gösterilebilir .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 8 Ağustos 2012; 1:00:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: canmert2005

    paylaşım için teşekkürler.
    benim sorum biraz ferdi
    aracımın lastik ölçüleri 205-55-16.
    jant değişmeden lastik genişletmek istiyorum.jantım 6.5'' olduğu için225-50-16 ebadı desteklemiyor.
    bende 215-55-16 yapmayı düşündüm.bu ebada çıkmanın dezavantajları nelerdir,birde aracım yerden kaç cm yükselir. tşkler
    yada 6.5 '' janta 225-50-16 ebadında lastik taksak ne gibi mahsuru olur.
    iyi günler


    205/55R16 olan lastiğinizi 215/55/R16 yaptığınızda ;

    631,9 mm olan lastik dış çapınız 642,9 mm olur. 11 mm artar. Bu da pozitif %1,71'lik bir etki yaratır.

    Lastik genişliğini sadece bir ölçü büyütmenin pek bir faydası olmaz. Çünkü lastik genişliğiniz 10 mm artacak sadece. Teorik olarak yol tutuşunuz artar, fren performansı iyileşir fakat bu değişimler çok küçük değişimler olduğu için pratikte pek bir fark olmaz. Bu ebattaki lastik değişimlerinde eski lastik ile yeni lastik arasındaki fark belirleyici olur. Marka ve model olarak daha iyi bir lastikle değiştirdiğinizde fark biraz daha belirgin olur.

    Aracın yerden yüksekliği sadece 5,5 mm artar.

    6.5'' jant genişliği maksimum 215 mm lastik genişliğine uyumludur. 215 mm'den daha geniş lastik takamazsınız.

    215 x 60 x 16 ölçüyü araştırın. Bu ölçüye evet derseniz . 4 mevsim .Lassa COMPETUS 255 Lira..Kışlık kar lastikleri 250 - 325 Lira arası..Araştırın...Karar sizin...Kolay gelsin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    215 x 60 x 16 ölçüyü araştırın. Bu ölçüye evet derseniz . 4 mevsim .Lassa COMPETUS 255 Lira..Kışlık kar lastikleri 250 - 325 Lira arası..Araştırın...Karar sizin...Kolay gelsin..

    205/55/R16 ebatındaki orjinal lastik için 215/60/R16 uygun değil maalesef. 215 mm genişlikteki karşılığı %50 yanaktır. %60 yanak oranı standartın dışına çıkar, o yüzden tavsiye etmiyorum. Çaptaki değişim %5,06 olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Bir konu daha yazacağım..Bizim bu forumda ve başka forumlarda çok sık sorulan bir soru var..Arabamdaki filanca inç lastiğimi falanca inç lastikle değişeceğim nasıl olur ?..Bu konuda bazı lastik sitelerinde çizelgeler var..18 inç bu ölçü lastiğin emsali 16 inçte şu ebatlar gösteriyorlar.Yada15 inç filanca ebatlarda lastiğin 16 inçte karşılığı falanca ölçüler diyor...Uygun yada sakıncalı orada bakıp görülüyor..Bu çizelgeleri koyabilirseniz çok nefis eksiksiz bir topik olacak..Bu uygunluk çizelgesi..Link koyabilirsiniz..Buda bir teklif...Kolay gelsin..

    benim de konuya küçük bir katkım olsun istedim. Konuyu açan arkadaşımız LionTech16 çok emek vermiş .Böyle bilgileri bir araya toplamak gerçekten yorucu ve emek isteyen bir iştir. Tek bir yazıyı kopyalamak veya yorum daha kolaydır .Liontech 16 ellerine sağlık diyorum.

    http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator

    yukrdaki linki şirket araçlarına lastik alırken sıkça kullanırım. Genelde ya iyi fiyat bulursunuz ama lastik ebatı tutmaz veya lastik doğru olur fiyatı uygun olmaz. Piyasa şartları değişken ancak olayın prensipleri ve doğruları tekildir, özeldir ve bilinmelidir diye düşünüyorum.




  • Uygun bir zamanda daha detaylı okuyayım şunu.

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    benim de konuya küçük bir katkım olsun istedim. Konuyu açan arkadaşımız LionTech16 çok emek vermiş .Böyle bilgileri bir araya toplamak gerçekten yorucu ve emek isteyen bir iştir. Tek bir yazıyı kopyalamak veya yorum daha kolaydır .Liontech 16 ellerine sağlık diyorum.

    http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator

    yukrdaki linki şirket araçlarına lastik alırken sıkça kullanırım. Genelde ya iyi fiyat bulursunuz ama lastik ebatı tutmaz veya lastik doğru olur fiyatı uygun olmaz. Piyasa şartları değişken ancak olayın prensipleri ve doğruları tekildir, özeldir ve bilinmelidir diye düşünüyorum.

    vezir hocam öncelikle konuya katkınız için teşekkür ederim. Verdiğiniz bağlantıda lastiğin görsel olarak da değişmesi faydalı olmuş.






    Lastik değişimleri için tablolar ya da hesaplamalar mevcut. Örneğin lastik denklik tablosuna güzel bir örnek alttaki linkte mevcut.

    http://www.lastik24.com/denklik_binek.htm

    Ve ya mevcut lastiğinizin ölçülerine göre hangi ebatlardaki lastikleri kullanacağınızı hesaplayan bir program alttaki linkte var.

    http://marksink.com/tire_wheel_offset/tires.html

    Sol taraftaki bölüme kullandığınız lastiğin ebatlarını ve maksimum hangi genişlikte lastik kullanacağınızı giriyorsunuz. Size kombinasyonları çıkartıyor.

    Jant değişmeyecekse kullanılan janta uygun lastik genişlikleri ise alttaki tablodan bakılabilir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    benim de konuya küçük bir katkım olsun istedim. Konuyu açan arkadaşımız LionTech16 çok emek vermiş .Böyle bilgileri bir araya toplamak gerçekten yorucu ve emek isteyen bir iştir. Tek bir yazıyı kopyalamak veya yorum daha kolaydır .Liontech 16 ellerine sağlık diyorum.

    http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator

    yukrdaki linki şirket araçlarına lastik alırken sıkça kullanırım. Genelde ya iyi fiyat bulursunuz ama lastik ebatı tutmaz veya lastik doğru olur fiyatı uygun olmaz. Piyasa şartları değişken ancak olayın prensipleri ve doğruları tekildir, özeldir ve bilinmelidir diye düşünüyorum.

    vezir hocam öncelikle konuya katkınız için teşekkür ederim. Verdiğiniz bağlantıda lastiğin görsel olarak da değişmesi faydalı olmuş.






    Lastik değişimleri için tablolar ya da hesaplamalar mevcut. Örneğin lastik denklik tablosuna güzel bir örnek alttaki linkte mevcut.

    http://www.lastik24.com/denklik_binek.htm

    Ve ya mevcut lastiğinizin ölçülerine göre hangi ebatlardaki lastikleri kullanacağınızı hesaplayan bir program alttaki linkte var.

    http://marksink.com/tire_wheel_offset/tires.html

    Sol taraftaki bölüme kullandığınız lastiğin ebatlarını ve maksimum hangi genişlikte lastik kullanacağınızı giriyorsunuz. Size kombinasyonları çıkartıyor.

    Jant değişmeyecekse kullanılan janta uygun lastik genişlikleri ise alttaki tablodan bakılabilir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak

    hocam mrb. öncelikle emeğine teşekkürler. bir sorum olacak. yeni aldığım aracın lastik ve jant ölçüleri; 195x65x15 6.0'' jant. aracın katoloğunda yazan opsiyonel ölçüler; 205x55x16 6.5''jant. benim aldığım yeni jant ve lastik ölçüleri; 205x55x16 7.0'' jant.
    demek istediğim opsiyonel lastik ölçüleri ile benim aldığım lastik ölçüleri aynı, fakat jant ölçüsü 6.5'' yerine 7.0'' oldu. jant derinliğinin 0.5'' artması konfor, yol tutuş veya yakıt sarfiyatı açısından olumlu/olumsuz ne fark olur.




  • Yuvarlanma direnci ile ilgili çarpıcı bir örnek vereyim

    20 tonluk kamyonu iki kişi itemez, ama 40 tonluk vagonu 2 kişi rayda itebilir... Çelik tekerler sebebiyle... Bunu demiryollarıyla ilgili bir mühendis arkadaşım söylemişti. Bu yüzden tren kataraları muazzam ağırlığa rağmen güç orantısı olarak karayolu taşıtlarına göre zayıf kalabiliyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft19

    hocam mrb. öncelikle emeğine teşekkürler. bir sorum olacak. yeni aldığım aracın lastik ve jant ölçüleri; 195x65x15 6.0'' jant. aracın katoloğunda yazan opsiyonel ölçüler; 205x55x16 6.5''jant. benim aldığım yeni jant ve lastik ölçüleri; 205x55x16 7.0'' jant.
    demek istediğim opsiyonel lastik ölçüleri ile benim aldığım lastik ölçüleri aynı, fakat jant ölçüsü 6.5'' yerine 7.0'' oldu. jant derinliğinin 0.5'' artması konfor, yol tutuş veya yakıt sarfiyatı açısından olumlu/olumsuz ne fark olur.

    205 mm genişliğindeki lastik için ; 6.0'' , 6.5'' , 7.0'' ve 7.5'' genişliklerindeki jantlar uyumludur. 6.0'' ve 7.5'' en uç noktalar oldukları için tavsiye edilmez.

    6.5'' ve ya 7.0'' jant takabilirsiniz. Bu ikisi arasında pek bir fark yoktur. Sadece jantınızın genişliği 1,27 cm daha geniş. Yakıt tüketimi, konfor, yol tutuş açısından 0,5'' farkın pratikte bir etkisi yoktur diyebiliriz. Jantınız belki çok az bir miktar daha ağır olabilir, fakat etkisi ihmal edilebilir.

    Sonuç olarak, ölçüleriniz uygun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007

    Yuvarlanma direnci ile ilgili çarpıcı bir örnek vereyim

    20 tonluk kamyonu iki kişi itemez, ama 40 tonluk vagonu 2 kişi rayda itebilir... Çelik tekerler sebebiyle... Bunu demiryollarıyla ilgili bir mühendis arkadaşım söylemişti. Bu yüzden tren kataraları muazzam ağırlığa rağmen güç orantısı olarak karayolu taşıtlarına göre zayıf kalabiliyorlar.

    Aynen öyle.

    Aşağıdaki tabloda belli başlı lastik ve yol şartları için yuvarlanma dirençleri var. Demiryolu örneği, rijit lastik-rijit yol tipine en iyi örnektir. En düşük yuvarlanma direnci bu şartta elde edilir. Bu yüzden ''Pure Rolling Resistance'' diye adlandırılır.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: ft19

    hocam mrb. öncelikle emeğine teşekkürler. bir sorum olacak. yeni aldığım aracın lastik ve jant ölçüleri; 195x65x15 6.0'' jant. aracın katoloğunda yazan opsiyonel ölçüler; 205x55x16 6.5''jant. benim aldığım yeni jant ve lastik ölçüleri; 205x55x16 7.0'' jant.
    demek istediğim opsiyonel lastik ölçüleri ile benim aldığım lastik ölçüleri aynı, fakat jant ölçüsü 6.5'' yerine 7.0'' oldu. jant derinliğinin 0.5'' artması konfor, yol tutuş veya yakıt sarfiyatı açısından olumlu/olumsuz ne fark olur.

    205 mm genişliğindeki lastik için ; 6.0'' , 6.5'' , 7.0'' ve 7.5'' genişliklerindeki jantlar uyumludur. 6.0'' ve 7.5'' en uç noktalar oldukları için tavsiye edilmez.

    6.5'' ve ya 7.0'' jant takabilirsiniz. Bu ikisi arasında pek bir fark yoktur. Sadece jantınızın genişliği 1,27 cm daha geniş. Yakıt tüketimi, konfor, yol tutuş açısından 0,5'' farkın pratikte bir etkisi yoktur diyebiliriz. Jantınız belki çok az bir miktar daha ağır olabilir, fakat etkisi ihmal edilebilir.

    Sonuç olarak, ölçüleriniz uygun.

    cevabın için teşekkürler. bende emin olmak istemiştim. 0,5'' fark dediğiniz gibi jant derinliğini 1,27 cm artırıyor, ağırlık olarakta opsiyonel 6,5'' jantlardan ağır değildir diye düşünüyorum. çünkü aldığım jantlar advan rg2 hafif alaşımlı jantlar.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.