Şimdi Ara

Lastik yanak zedelenmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
3.357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 8
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 8
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 34 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • icemy (8 mesaj) Karbon 12 (3 mesaj) Serkan4554 (2 mesaj) Jeremy Klakson (1 mesaj) porsche911gt2 (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (6 mesaj) Mobil (12 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sabah kaldırımın köşesine sürttüm.Jantta birşey yok ama lastikte kısmen açılma var.Ne dersiniz,Değişimmi,yapıştırmamı.

    Lastik yanak zedelenmesi
    Lastik yanak zedelenmesi
    Lastik yanak zedelenmesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Biraz daha derin bir kesik vardı, içimizin rahat olması için lastiği değiştirdim. Maddiyata bağlı yama da yapılabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OrQuN kullanıcısına yanıt
    İç yama yada yapıştırma önerdiler.Kararsız kaldım bende.Lastikçi arkadaş hiç gerek yok değişime dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynı durum bendede var nereye surttum bilmiyorum lastikti bişey yapabiliyormu bu duruma
  • Lastiğin can alıcı noktası yanaktır.diğer lastikleriz yeniyse yeni lastik alın eğer diğerleri eskiyse yama falan idare edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Serkan4554 S kullanıcısına yanıt
    Lastikler 12 aylık 16 bin km de.
    Birde o sıkıntı var değişimde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • icemy i kullanıcısına yanıt
    O zaman ya yama yaptırın yada çıkma aynı modelden varsa taktırın. Şimdi yeni alsan öndeyse eğer 2 sini değiştirmen lazım. Sıfırı 700 800 vardır o lastiğin fiyatı markaysa eğer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Serkan4554 S kullanıcısına yanıt
    900 tl arka lastik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tür durumlarda kesinlikle değiştiririm. Değiştirmesem içim rahat etmez. Tedirgin olurum.
  • Yama yaptırmayın da...

    Güvenli olan değiştirmek.

    Değiştirmemeye karar verirseniz de takipte kalın, eğer kordlar görünmeye başlarsa, veya başka bir yerdeki ilk patlakta değiştirin. Sök tak yaptırmayın. Yanaklar radyal lastiğin en kritik noktası. Bir de yanağın janta yakın tarafı, en yüksek stresin olduğu yer. Burası en büyük strese de montaj sırasında maruz kalır. Bu lastik idare edecekse bile sök tak yapıldıktan sonra daha tehlikeli olacaktır.

    Lastik kesiti zarar görmüş. Oradan geçen radyal kuşaklar çalışmaya, kendi içlerinde harekete başlarsa tehlikeli olur. İlerki zamanda radyal, yani çap doğrultusunda bir dalga oluşabilir. Bunlar (yani dalga izi, kordların görünmesi, pas izi) olursa mutlaka değişim gerek. Takip edemem diyorsanız değiştirin, kurtulun :)

    Orada yamanın hiç bir faydası yok. Hava kaçırmıyor herhalde... Hava kaçırsa da önemli değil, radyal yanaklara yama yapılmaması gerekir. Yapanlar var, sıcak yama veya pres yama derler... ama tehlikeli. Yanak çalışan kesit çünkü, burada yamanın ne zaman bırakacağı belli olmaz.




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    O zaman devam edeceksem o kısmı yapıştırıp takip etmek gerekir anladığım kadarıyla.
    Peki değişim yapsam diğer lastiklerle senkronizasyonunda sorun olurmu.Lastikler 1 yıllık 16 bin km de.Yada uzun yolum yok yaza kadar,takip etsem nasıl olur.Bozulup bozulmadığını nasıl anların.Gördüğüm kadarı ile iç kısmı gözükmüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence her hafta fotografı çekerken yaptığınız gibi bakmak lazım. Metal kuşak telleri veya pas görünmesin, yanakta görünen dalga izi olmasın.

    Değiştirirseniz bence balansta veya fren dengesinde bir sorun olmaz. İlk 500 km tabii ki dikkatli sürüş ister, sonrasında hiç bir sorun olmaz bence. Çok kritik komponentlerin tekli satılmasına zaten izin verilmiyor, fren balataları mesela. Lastik de önemli, farklı ebat, marka desen olmasın, ama 10 bin km fark bence bir şey değil. Eskiden full stepneler varken, ve lastikler de çok daha sık patlıyorken 5'li rotasyon yapılırdı / yapardık. Bırakın onbini, otuzbin km farkla bile hiç bir şey olmuyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 5 Aralık 2019; 0:52:3 >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Sağolun hocam.Açık kısmı solüsyonla yapıştırmak konusunda ne düşünüyorsunuz.Mantıken alt kısımda hasar yoksa en azından o kısmı sağlam kapatarak deformasyonun önüne geçilmiş olur.
    Yada açık bırakıp kontrol etmek dahamı mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • icemy i kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Ben olsam açık kalmasını tercih ederdim.
  • Fotoğraftan tam hasar tespiti yapmak zor ama benzeri bana oldu önde idi arkaya aldım epeydir öyle kullanıyoruz şimdilik sıkıntı yok .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün Bağcılar-Güngören sanayi sitesinde 2 lastikçiye gösterdim.Hiçbirşey yapmadan devam edebilirsin dediler.Kontrol ederek bu şekilde devam edeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence bir şey yok ama içiniz rahat etsin diye dilerseniz yama/yapıştırma gibi bir şey yaptırabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    bence bir şey yok ama içiniz rahat etsin diye dilerseniz yama/yapıştırma gibi bir şey yaptırabilirsiniz.
    Gittiğim ikinci lastikçi direk bu işi yapıyordu gerek duymadı.Hasarıda bu şekilde gözlemlemiş olurum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.