Şimdi Ara

Lastik Önerisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
1.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Daha önce Premium Contact 5 demiştim ama sessizlik önemli bir kriterse Good Year Ef. Grip Perf. sizin için daha iyi bir seçim olur.

    Tavsiyeleriniz icin tesekkurler.
    Lastik yumusadikca sesi düşüyor diye biliyorum.
    Memlekete gittiğimde yollar bozuk ve çakıllı oluyor. Yumusak lastiklerin böyle yollarda sorun çıkardığını okumuştum. Ne kadar doğru bilemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -shadow--

    hocam bende aynı şekilde lastil alacağım hepsibura da
    http://www.hepsiburada.com/continental-195-65r15-91h-contipremiumcontact5-oto-lastik-uretim-yili-2015-p-OTLSTCON0356253
    hesap kesim tarihinden sonra en uygun burada buldum en iyi lastikler arasında bizim aracımıza göre

    Hocam sizin araba marka model nedir?
    Benim araçta şuan 185/65/15 lastikler var.
    195/65/15 ne gibi avantaj ve dezavantaj katar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akinci

    quote:

    Orijinalden alıntı: deatless22

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akinci

    Kışın kullanılmayacak diyorsunuz. Yani araç haftalarca yatacak, bu da lastiğin belli bölgelerine yük binmesi demek. Önce bu durumun olumsuz etkilerini araştırın derim.

    Bu konuda bilgim hiç yok. Yardımcı olursanız sevinirim. Ne yapmam gerekir. Yani diğer sürücüler ne yapıyorlar (İstanbulda yaşadığımda göz önüne alınırsa kar yağdığı söylenemez) Bilgi verirseniz sevinirim.

    Hatırladığım kadarıyla lastik basıncının bir miktar indirlmesi tavsiye ediliyordu.
    Lastikleri saklarken bile ayda bir yarım tur çeviriyoruz ki yapısında eğrilme olmasın yoksa balans tutmama durumu olabiliyor.
    Ben bu bilgilere lastik üreticilerinin sitelerinde rastlamıştım. Biraz incelerseniz diğerlerini de bulabilirsiniz. Özellikle lastik saklama ile ilgili tavsiyelere bakın.

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Araştıracağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • deatless22 kullanıcısına yanıt
    2008 model 1.4 hocam forumda bu ebatları kullanıyorlar genelde zaten kitapçıkta da yazıyor...
    daha iyi yol tutuşu vede görselliği bir tık daha iyi durur hocam
  • deatless22 kullanıcısına yanıt
    premium lastik markalarının dışına çıkmayın o zaman
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Sağolun. Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Goodyear Efficientgrip Performance öneririm.

    Kendi aracımda bu lastikleri kullanıyorum. Yol sesi hissedilir şekilde düşüyor, yol tutuşu gayet iyi ve ıslak zeminde frenlemesi mükemmel.

    Fakat 3. köprünün doğaya verdiği tahribat nedeniyle 2-3 sene boyunca İstanbul'da ciddi soğuklar ve kar yağışları olacak bu sene de gördüğümüz gibi. Bu lastiğin karda frenlemesi düşük seviyede. Bu sene kar yağışında 2 kere arabayla çıkmak zorunda kaldım ve 2 yerde frenle duramayıp el frenini omzuma kadar çektim ikisinde de ramak kala durdu.

    el freniyle kışın karda durmak :S sanırım siz geçendede kaza geçirmiştiniz. belki sizin ileri sürüş teknikleri eğitimi almanız gerekli diye düşünüyorum. 300-500 liraya çok şey öğrenirsiniz. para herzaman kazanılır ama bilgi öyle değil bunuda tecrübe ile pekiştirince paha biçilemez olur. tavsiyem ileri sürüş teknikleri eğitimi.

    konu sahibi arkadaş. lastik ebatla bakılır lastik markasıyla değil ilk önce ebatları alalım sonra yorum yapalım. herkes kendi kullandığı ebatlara göre lastik önerisinde bulunmuş peki sizin lastik ebatınız nedir ?

    El frenini çekmesem duramazdım.

    Neden bu kadar garip geldi anlayamadım?

    El freninin karda buzda çekilmemesinin tek nedeni aracın kontrolünü kaybettirmemek içindir ki bu düşük süratlerde geçerli değil.

    Fiat Linea aracı varmış, lastik ebatları da belli zaten. Arkadaşa uygun efficientgrip performance lastiği var.

    bencede en uygunu eff. perfor. ama arkadaş fiyat kısmına takılıyor sanırım. iyi lastik her zaman iyi fiyattır. ama arkadaş 195/65/15 de bakıyor 185/65/15 de bakıyor net ebat baktığı yok daha çok fiyat bakıyor anladığım kadarıyla ?

    el freninin çekilip çekilmemesi süratle alakalı değildir. eğer aracınız bahsettiğiniz hızda normal frenle durmuyorsa başka sorun var demektir. 4 lastiğe fren basıncı uygula durma ama iki tekere uygula dur sizcede mantıksız değilmi tabiki düşük hız dediğiniz hızı 30 kmh saat altında kabul ediyorum ? eğer daha yüksek hızlarda el freni ile durduysanız bu oldukça çok ilginç ve tamamen o gün şanslı gününüzdeymişsiniz derim.

    Maksimum 30 falandı.

    Normal zeminde dediğiniz doğru. Eğer kış lastiği takılıysa yine doğru fakat bende yazlık lastik vardı. 2 olayda da el freni ile durdu araç çünkü tekeri tamamen kilitliyor abs gibi ver kaç yapmıyor.

    Yazlık lastik karlı havada yere tutunamıyor, yere tutunan lastikte ABS görevini yapıyor fakat yere tutunamıyorsanız iş sürtünmeye kalıyor. El freni çekince sabit kilitlediği için tekerleri sürtünmeniz daha fazla oluyor ve daha erken duruyorsunuz.




  • IslakFasulye kullanıcısına yanıt
    karda sürtünme fayda değil zarar getirir. sürtünme varsa durma mesafesi uzar. abs dediğiniz doğru ıslak zeminde fren mesafesini uzatıyor. ama karda tam tersi azaltıyor. siz o zaman bir şekilde durmuşsunuz :D ama el freni durmanızı sağlamamış. şunu sakın unutmayın karda ve buzda sürtünmeyi minimuma indirmek en hızlı şekilde durmak demektir. sürtünme ivme yaratır. aslında doğru diye o kadar çok yanlış bildiklerimiz varki :S keşke herkes ehliyet alırken okula gider gibi herşey öğretilebilse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    karda sürtünme fayda değil zarar getirir. sürtünme varsa durma mesafesi uzar. abs dediğiniz doğru ıslak zeminde fren mesafesini uzatıyor. ama karda tam tersi azaltıyor. siz o zaman bir şekilde durmuşsunuz :D ama el freni durmanızı sağlamamış. şunu sakın unutmayın karda ve buzda sürtünmeyi minimuma indirmek en hızlı şekilde durmak demektir. sürtünme ivme yaratır. aslında doğru diye o kadar çok yanlış bildiklerimiz varki :S keşke herkes ehliyet alırken okula gider gibi herşey öğretilebilse.

    Elimde bilimsel bir gerçek yok tabii kesin olarak bir şey diyemem fakat benim teorik olarak deneyim edindiğim kadarıyla el freni ile daha kısa mesafede durdum. Çünkü frene bastığımızda az çok anlıyoruz arabanın ne zaman durup durmayacağını, el frenini çektiğimde daha erken durduğunu hissettim.




  • IslakFasulye kullanıcısına yanıt
    çok basit aslında seneye kar yağdığında aynı senaryoyu boş bir alanda tekrarlayın. sonuçlarını beraber görelim ? ortada yanlış birşey varsa düzeltmek daha yapıcı olur. deneyden başkası kesin sonuç vermez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    çok basit aslında seneye kar yağdığında aynı senaryoyu boş bir alanda tekrarlayın. sonuçlarını beraber görelim ? ortada yanlış birşey varsa düzeltmek daha yapıcı olur. deneyden başkası kesin sonuç vermez.

    Dediğim doğruymuş.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: deatless22


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Daha önce Premium Contact 5 demiştim ama sessizlik önemli bir kriterse Good Year Ef. Grip Perf. sizin için daha iyi bir seçim olur.

    Tavsiyeleriniz icin tesekkurler.
    Lastik yumusadikca sesi düşüyor diye biliyorum.
    Memlekete gittiğimde yollar bozuk ve çakıllı oluyor. Yumusak lastiklerin böyle yollarda sorun çıkardığını okumuştum. Ne kadar doğru bilemiyorum.

    Kabaca doğru aslında. Ancak sert lastikte bu sefer ses fazla olacak ve siz bunu da istemiyorsunuz. Kazanç/kayıp meselesi aslında. Birşey kazanmak için birşeyden feragat ediyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CPC 5 veya efficient performance alacaksınız. Eger aracı fazla zorlamıyorum dersenız Kumho Ecsta SPT KU31 alınabilir lastik başına 60-80 TL ucuzdur Kumho. CPC5 ve EPer A sınıfı Kumho B sınıfı etiket degerıne sahip. Yanı Islak zeminde 100 ile giderken frenlemede 1,5-2 m lik fark olusur 50 ile giderken 30-40 cm. Olayın ozetı budur. CPC 5 EfPer yaklaşık 60-70 bin km kullanılabilir. Kumho ise daha sert oluşundan 70-80 bin km hizmet verir rahatlıkla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deatless22

    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Goodyear Efficientgrip Performance öneririm.

    Kendi aracımda bu lastikleri kullanıyorum. Yol sesi hissedilir şekilde düşüyor, yol tutuşu gayet iyi ve ıslak zeminde frenlemesi mükemmel.

    Birde fiyata takıldığım yok. Benim için performansı önemli. Fiyat şu aşamada önemsiz. Birde memlekete gittiğimde yollar bozuk olduğundan çok yumuşak lastikte istemiyorum.

    Fakat 3. köprünün doğaya verdiği tahribat nedeniyle 2-3 sene boyunca İstanbul'da ciddi soğuklar ve kar yağışları olacak bu sene de gördüğümüz gibi. Bu lastiğin karda frenlemesi düşük seviyede. Bu sene kar yağışında 2 kere arabayla çıkmak zorunda kaldım ve 2 yerde frenle duramayıp el frenini omzuma kadar çektim ikisinde de ramak kala durdu.

    el freniyle kışın karda durmak :S sanırım siz geçendede kaza geçirmiştiniz. belki sizin ileri sürüş teknikleri eğitimi almanız gerekli diye düşünüyorum. 300-500 liraya çok şey öğrenirsiniz. para herzaman kazanılır ama bilgi öyle değil bunuda tecrübe ile pekiştirince paha biçilemez olur. tavsiyem ileri sürüş teknikleri eğitimi.

    konu sahibi arkadaş. lastik ebatla bakılır lastik markasıyla değil ilk önce ebatları alalım sonra yorum yapalım. herkes kendi kullandığı ebatlara göre lastik önerisinde bulunmuş peki sizin lastik ebatınız nedir ?

    Hocam aracın marka modelini ve baktığım 3 lastiğin linkini yazmıştım. Lastik ölçüsü bu araba için 185/65/15 88T ölçülerinde bir lastik almayi düşünüyorum. 195/65/15 nasıl olur, ne gibi avantaj dezavantajlari var bilmiyorum.

    taban 195 e cıkarsa aracın yol tutusu ve tuketımı artar fren mesafesi azalır. 185 standart degerı olan bir araca 195 ve 175 taban takılabılır agırlık ındeksı degerlerıne uymak kosuluyla. 195'in ustune cıkmak davlumbaza surtmelere yol acabılır ve ozel ayar yapmak gerektirebilir. 65 olan yanak ıse 60 a 55'e kadar dusurulebılır ama konfor dusecegınden tavsıye edılmez. Ayrıca yanak kısalırsa lastik yarılma riski artıyor bu ebatlarda.




  • IslakFasulye kullanıcısına yanıt
    sizin paylaştığınız video no abs ve abs farkı. el freni ile sadece durmak çok daha farklı ağırlık transferi ve ivme farkı oluşuyor bence bunu bi test edin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Goodyear Efficientgrip Performance öneririm.

    Kendi aracımda bu lastikleri kullanıyorum. Yol sesi hissedilir şekilde düşüyor, yol tutuşu gayet iyi ve ıslak zeminde frenlemesi mükemmel.

    Fakat 3. köprünün doğaya verdiği tahribat nedeniyle 2-3 sene boyunca İstanbul'da ciddi soğuklar ve kar yağışları olacak bu sene de gördüğümüz gibi. Bu lastiğin karda frenlemesi düşük seviyede. Bu sene kar yağışında 2 kere arabayla çıkmak zorunda kaldım ve 2 yerde frenle duramayıp el frenini omzuma kadar çektim ikisinde de ramak kala durdu.

    Frene bastığınızda sadece ön lastikler mi fren yapıyor ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    karda sürtünme fayda değil zarar getirir. sürtünme varsa durma mesafesi uzar. abs dediğiniz doğru ıslak zeminde fren mesafesini uzatıyor. ama karda tam tersi azaltıyor. siz o zaman bir şekilde durmuşsunuz :D ama el freni durmanızı sağlamamış. şunu sakın unutmayın karda ve buzda sürtünmeyi minimuma indirmek en hızlı şekilde durmak demektir. sürtünme ivme yaratır. aslında doğru diye o kadar çok yanlış bildiklerimiz varki :S keşke herkes ehliyet alırken okula gider gibi herşey öğretilebilse.

    Sürtünme harekete karşı dirençtir. Tam tersi sürtünme artarsa durma zamanı ve mesafesi kısalır. Bir yerde yanlış düşündünüz sanırım çünkü diğer yazdıklarınız makul.

    Ekleme : Abs ıslak yolda mesafe azaltır. Kuru ve temiz yolda nispeten uzatır ama her zaman değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi High Quality -- 26 Mart 2016; 0:44:50 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    karda sürtünme fayda değil zarar getirir. sürtünme varsa durma mesafesi uzar. abs dediğiniz doğru ıslak zeminde fren mesafesini uzatıyor. ama karda tam tersi azaltıyor. siz o zaman bir şekilde durmuşsunuz :D ama el freni durmanızı sağlamamış. şunu sakın unutmayın karda ve buzda sürtünmeyi minimuma indirmek en hızlı şekilde durmak demektir. sürtünme ivme yaratır. aslında doğru diye o kadar çok yanlış bildiklerimiz varki :S keşke herkes ehliyet alırken okula gider gibi herşey öğretilebilse.

    Sürtünme harekete karşı dirençtir. Tam tersi sürtünme artarsa durma zamanı ve mesafesi kısalır. Bir yerde yanlış düşündünüz sanırım çünkü diğer yazdıklarınız makul.

    Ekleme : Abs ıslak yolda mesafe azaltır. Kuru ve temiz yolda nispeten uzatır ama her zaman değil.

    f kuvveti sürtünmenin olduğu yere hareket ederse durma mesafesi kısalır. çünkü bileşke büyür. buda demektir ön frenlerin arka frenlere göre frenleme gücünün yüzde 90 nını yapmasıdır. ama sadece arka tekerle uygulanan karlı ve buzlu yoldaki fren kuvveti f kuvvetinin tersi yönünde olacağı için bileşke küçülür fren mesafesi uzar. bileşke küçülürken yerdeki sürtünme ivmeyi arttırır.

    aslında bu konu o kadar karışıkki abs no abs lastik hava şartları aklınıza gelen herşey sonuçları değiştirir. frenleme zamanı fren pedalına uygulanan birim zamandaki kuvvet. ya o kadar çok etken varki. sabaha kadar bu işin içinden çıkılmaz.

    edit: yerdeki sürtünme ivmeyi arttırırdaki kastım. sürtünme katsayısıdır. kuru ıslak buzlu ve karlı zeminde sürtünme katsayısı bazen avantaj bazen dezavantajdır. mesela kızağı örnek verebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mevsimsiz_kar45 -- 26 Mart 2016; 0:58:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    sizin paylaştığınız video no abs ve abs farkı. el freni ile sadece durmak çok daha farklı ağırlık transferi ve ivme farkı oluşuyor bence bunu bi test edin derim.

    ABS ye göre sürtünme arttığı için yine de ABS ye göre fark olacağını düşünüyorum.

    En iyisi test etmek tabii.
  • IslakFasulye kullanıcısına yanıt
    her zaman en doğrusu deneydir
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.