Şimdi Ara

Lastik hava basıncı kontrolü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
32.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar,
    bir sorum olacak. ağustos'ta teslim aldığım aracımın lastik havasını hiç kontrol etmedim. Ayrıca lastik basınç değişikliği uyarısı da gelmedi. Eski aracımda 15 günde bir yola çıkmadan hava kontrolu yapardım.

    Passatım da 15 günde bir Kontrol etmeye gerek var mı?
    Yada sizler nasıl yapıyorsunuz? Sadece uyarı geldiğindemi lastik havasına bakıyorsunuz.



  • Lastiklerin basıncını ayda bir kontrol etmekte fayda var. Ayrıca uzun yola çıkmadan önce 2 psi arttırmak daha iyi olur. Lastik ve jant teknolojisi çok gelişti. Lastikler eskisi gibi kenardan veya siboptan hava kaçırmıyor. Lastik Basınç Kontrol Sistemi ABS sensörleri yardımıyla çalışıyor. Hava (basıncı) düşen lastik daha az tur çevireceğinden ABS sensörleri bunu fark edip (ekstrapolasyon ve karşılaştırma yöntemiyle) size zaman geçmeden uyarıda bulunurlar. Şimdiye kadar uyarı gelmemesi bir sorun olduğunu değil, bir sorun olmadığını gösteriyor.

    Lastiklerin dördünün basıncını eşit hale getirdikten sonra ister hemen, ister 1-2 km yol gittikten sonra Lastik Basınç Kontrol Sistemi SET tuşuna bastığınızda (3 saniye) hava basınç değerlerini hafızaya alır. Havası inen bir lastik tespit ettiğinde de sizi hemen uyarır.

    Bu sistem her lastik içinde yüksek frekanslı radyo dalgaları ile çalışan Lastik Basınç Ölçüm Sisteminden farklıdır (ve çok daha ucuzdur çünkü zaten mevcut olan bir sistemin farklı amaçlarla kullanılmasına dayanmaktadır ama çok işe yarayan bir sistemdir).




  • Tşk. Aracı aldığımdan beri hiç karışmadım. Herhalde hafızadadır. Benim merak ettiğim konu şuydu.
    Zamanla eğer tüm lastiklerin basıncı aynı seviyede iniyorsa, uyarı vermeyebilir! Çünkü lastik basıncının biri diğerlerinden farklı olunca uyarı vermekte. Bunu da bakınca anlayabiliriz herhalde. Yada dediğiniz gibi ayda bir kontrol etmeliyiz.

    Selamlar iyi bayramlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 99ajanx -- 13 Kasım 2010; 23:18:51 >
  • Evet. Benim lastikler 27 ye inmiş ışık mışık yanmadı. Gözünüzle de kabaca bakabilirsiniz. Arkalarda araç boşken neredeyse yanak bombesi görülmemeli, önde ise az bişey görülmelidir. İki ayda bir lastik havanızı kontrol edin.
  • OK
    Peki hava basıncı kaç olmalı?
    ön arka 30'mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Lastiklerin basıncını ayda bir kontrol etmekte fayda var. Ayrıca uzun yola çıkmadan önce 2 psi arttırmak daha iyi olur. Lastik ve jant teknolojisi çok gelişti. Lastikler eskisi gibi kenardan veya siboptan hava kaçırmıyor. Lastik Basınç Kontrol Sistemi ABS sensörleri yardımıyla çalışıyor. Hava (basıncı) düşen lastik daha az tur çevireceğinden ABS sensörleri bunu fark edip (ekstrapolasyon ve karşılaştırma yöntemiyle) size zaman geçmeden uyarıda bulunurlar. Şimdiye kadar uyarı gelmemesi bir sorun olduğunu değil, bir sorun olmadığını gösteriyor.

    Lastiklerin dördünün basıncını eşit hale getirdikten sonra ister hemen, ister 1-2 km yol gittikten sonra Lastik Basınç Kontrol Sistemi SET tuşuna bastığınızda (3 saniye) hava basınç değerlerini hafızaya alır. Havası inen bir lastik tespit ettiğinde de sizi hemen uyarır.

    Bu sistem her lastik içinde yüksek frekanslı radyo dalgaları ile çalışan Lastik Basınç Ölçüm Sisteminden farklıdır (ve çok daha ucuzdur çünkü zaten mevcut olan bir sistemin farklı amaçlarla kullanılmasına dayanmaktadır ama çok işe yarayan bir sistemdir).

    Taner bey benim araçta lastik basınç kontrol sistemi düğmesi yok.Bu lastik basınç kontrol sisteminin olmadığınımı gösteriyor yoksa sadece hafızaya alma özelliğimi yok benim araçta?Araç 2005 1.6 fsi comfortline




  • Sİzde yok görünüyor.

    215 passat lastikleri için uygun hava 33 dür. Yumuşak olsun çok yaksın farketmez derseniz 30 da olabilir. Arkaya yük alırsanız 36 yapın.
  • tşk. bugün bakacağım ve 33 yapacağım.
    iyi bayramlar,
  • Uzun yola çıkmıyorsanız pek gerek yok..
  • 33 yapmaya mı gerek yok. Yoksa 36 Yapmaya mı?
  • Arkadaş yanlış bir ifade kullanmış. Uzun yol diye bir yol tanımı yapamayız. 33 yapın. Arkaya yük alacaksanız 3 kişi artı bagaj olacaksa o zaman (elbette uzun yolda bunun anlamı büyük olur) 36 yapın. Ayda bir iki ayda bir kontrol ise yeterli. Eve giderken arkaya 3 kişi bindi diye tabii benzinciye girip hava ayarı yapılmaz.
  • size katılıyorum. Uzun yolda yük olacağı için lastik basıncını artırmak gerekli.
    Bu arada tüm lastiklerimi 33 yapalım. Yokda ön arka farklı mı olsun?
  • 2005-2006-2007* (*kısmen) modellerde LASTİK BASINÇ KONTROL SİSTEMİ fabrikasyon olarak eklenmemiş, bu da Doğuş Otomotiv'in isteği/talebi/emri/siparişi üzerine yapılmış bir durum. İlginç olan şu ki AUTO-HOLD sistemi de bu yıllarda Almanya'da standart değildi ama fiyat farkı sadece 50 Euro'ydu, bereket Doğuş Otomotiv bu sistemi ilk araçla birlikte hep istemiş, yoksa ondan da olacaktık.

    Sistemin tamamen yazılım üzerine kurulduğunu belirtmişim. Bu sisteme sahip olmayan birçok PASSAT modelinde de bu tuş için fiş de hazır (mavi renkli) ama sistemi çalıştıracak yazılım ve tuş eksik ve ayrıca aracın ECU'sunda bunu açtırmak gerekiyor.

    Daha sonra bu sistem TRENDLINE-COMFORTLINE-EXCLUSIVE-HIGHLINE donanımlı tüm PASSAT'larda standart olarak eklendi. Ancak tarih tekerrürden ibarettir ve 2011 model B7 kasa Yeni PASSAT'larda TRENDLINE ve COMFORTLINE donanımlarda bu sistem yine yok, sadece HIGHLINE'da var. Bu da Doğuş Otomotiv'in ayıbı. Bu nedenle Doğuş Otomotiv gözümde hep İYİ bir ürünü satın almak için sıraya giren müşterisine KÖTÜ davranan bir şirket olarak kalacaktır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: sivil
    Taner bey benim araçta lastik basınç kontrol sistemi düğmesi yok.Bu lastik basınç kontrol sisteminin olmadığınımı gösteriyor yoksa sadece hafızaya alma özelliğimi yok benim araçta?Araç 2005 1.6 fsi comfortline




  • 3 aydan sonra, ilk defa lastikleri kontrol ettim sol arka 30 bar, diğerleri 28 çıktı. ancak uyarı vermemişti. Belki bekleseydim verecekti.
    Her neyse tümünü 30 yaptım ve set ettim.

    Not: Sol arkayı tekrar ayarlamak için çok az indirdim. Çok ilginçtir lastikten çıkan hava parfümlü gibiydi.
    Acaba Almanya'da özel bir hava mı basıyorlar. İlginç olan bu durumu paylaşmak istedim.


    Bu Passat aşkı neymiş yahu. Gecemiz gündüzümüz Passat oldu.

    Selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 99ajanx -- 14 Kasım 2010; 20:56:35 >




  • Araç Benzin kapağında kaç olması gerektiği yazıyor 2.0 TDI 'lar 33 , 1.4 ve 1.6 motorlu araçlar 30 yapması gerek olduğunu VW Almanya araçlarımza zaten yazmış ( 4 lastikte aynı )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi srcn09 -- 14 Kasım 2010; 22:41:04 >
  • İşi gücü bıraktık, PASSAT'a döndük. 14.000 mesaja yaklaştım, çoğu PASSAT ile ilgili.

    Evdekiler bu kadar PASSAT odaklı bir hayat sürdüğümü bilseler arabaya benzin döküp yakarlar belki. Araçtan ufak bir tıkırtı gelse "Yarın servise gideyim de şuna baktıraym" demiyorum, tıkırtının nereden geldiğini, buna neyin sebep olduğunu ve çözümünün de nasıl bir işlemde yattığını bildiğimden "Arabanın keyfini çıkar" diyorum. Araba ne zaman ne yapacak, hangi durumda hangi işlem devreye girecek, artık hepsi denendi ve diyebilirim ki bana artık bir sürpriz çıkartamaz.

    En son fark ettim ki emniyet kemerini takıp motoru çalıştırırsan park frenini kendisi zaten bırakıyor ama mesela kırmızı ışıkta araç dururken emniyet kemerini çıkarmadan şoför kapısını açarsan da park frenini kendisi çekiyor.

    Bunun gibi çok şey var daha. Yağmurlu havada hızlı gidince dörtlüleri kendisi yakıyor mesela ama henüz öyle bir durumla karşılaşmadığımdan şahit olmadım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: 99ajanx

    Bu Passat aşkı neymiş yahu. Gecemiz gündüzümüz Passat oldu.





  • Taner bey, bahsettiğiniz ve bildiğiniz gibi;
    Emniyet kemeri takıldığındaki park işlemleri, yada otomatik park frenine geçmesi gibi vb. özellikleri, otomatik arabada dikkatsizlikler sonucu aracın hareket etmesini, bizleri ve aracı emniyete almak için olan özellikler.
    Daha ne olsun.... selamlar,
  • Lastikleri 30 yerine 33 yaparsanız yol tutuş biraz daha iyileşir konfor azalır yakıt tasarrufu iyileşir.

    Yoldaki kedigözlerinden rahat geçmek istiyorsanız o zaman 30 yapın. 30 ile lastik daha çabuk aşınır.

    Ben 33 yapıyorum. Konfor sorunu hissetmiyorum. Elbette 30 yapsam daha yumuşak olur araç ama ne lüzümu var diyorum. Hem 5 arkadaş aninden binerse arka göçmesin iyice.

    Otomatik el freni için emniyet kemerine alışınca şöyle bir sıkıntı oldu bana. Diğer araçta sorun yaşıyorum bu bir. İkincisi AUTO HOLD off yaparsam dur kalk trafiğinde arabayı öne salarak gitmek için bu seyahatin sonunda durup kemeri çıkarınca aaaaaaaa el freni çekmiyor. Bu da şaşırtıyor.

    Önlem olarak (ki bence çok mantıklı ne olur ne olmaz) aracı hep viteste bırakıyorum.
  • Benim 4 üde 30.Zaten depo kapağında 2.1 bar gibi bir şey yazıyordu sanırım.
  • ABS sensörleri ile çalışan Lastik Basınç Uyarı Sistemi bir İZLEME sistemi (pasif) ve
    Vericili sensörler ile çalışan Lastik Basınç Uyarı Sistemi bir ÖLÇME sistemidir (aktif).

    VW grubu araçlarda ikisi de sipariş edilebilir, tabi önce belirttiğimin fiyatı sonra belirttiğimin fiyatından epeyce daha ucuz.

    iki tip LASTİK BASINÇ UYARI SİSTEMİ var

    MONITORING / İZLEME
    - Birincisi tekerlerdeki ABS sensörleri ile havası azalan veya inen lastiğin havası inmemiş lastiklere göre daha fazla sayıda tur yapmasından ötürü çalışan ve teker tur sayısı karşılaştırılmasına dayalı pasif sistem.

    Sağ üst köşedeki tuş.
     Lastik hava basıncı kontrolü


    MEASURING / ÖLÇME
    - İkincisi lastiklerin içerisine yerleştirilen, lastiğin basıncını ölçüp bunları radyo frekans dalgaları ile aracın lastik basınç ölçme sistemine telsiz olarak gönderen transponder (verici) tekniğine dayalı aktif sistem.

    Sağ üst köşedeki tuş
     Lastik hava basıncı kontrolü


    Örnek olarak Türkiye'ye gelen PASSAT'larda yukarıdaki MONITORING / İZLEME sistemi kullanılmaktadır, lastiklerde basınç sensörü olmadan ABS sensörleri üzerinden çalışmaktadır.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.