Şimdi Ara

Lastik alırken dikkat edilmesi gereken önemli kriter: AB etiketlemesi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
76
Cevap
2
Favori
51.985
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • geçen yıl kar kış demeden 8.000 km yapmış biri olarak petlas kesinlikle hakkını veriyor daha önce başka konularda yazmıştım ama yine söylüyorum gerenk yok 50-60 TL fazladan verip bridgestone falan almaya hem yerli üretim arkadaşlar ve işletmenin karıda türkiyede kalıyor başka memlekette ki adamın cebine gidip sıcak para olarak geri dönmüyor. ülkede yeni yatırımlar yeni istihdam olanakları sağlıyor ve üstelik daha ucuza aynı işi görüyor.
  • çok güzel kar lastiği yapabiliyor ama kars'a bayi açmadıktan sonra ne anladım bu sevişten.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    Ama suda bir diger gercek petlas ile michelin kalitesi suanki durumlara gore asla kiyaslanmaz

    Şu tip cümlelere takılıyorum.Önceden bende Petlasa mesafeliydim.Önceden lastik sorsalar hemen Michelin derdim.Şu an Petlas İmperium serisi kullanıyorum ve son derece memnunum.Bu iki lastik kıyaslanamaz derken neyi kastediyorsunuz.Conti,michelin,good year ara ara başka markalarda kullandım.Petlasın hiç bir eksiği yok şimdilik.Bu laflar Michelinin daha fazla bilinir ve dünya markası olmasından kaynaklanıyor bence.Somut olarak geri kaldığını gösterir hiç bir şey yok.Şu an bir Türk dünyanın her alanda en iyi lastiğini de çıkarsa, testlerden açık ara birincilik sonuçları da alsa eminim lastiklerin fiyatları eşit olsa hatta az fark olsa çoğu kişi Michelin alır bizim memlekette.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    Ama suda bir diger gercek petlas ile michelin kalitesi suanki durumlara gore asla kiyaslanmaz

    Şu tip cümlelere takılıyorum.Önceden bende Petlasa mesafeliydim.Önceden lastik sorsalar hemen Michelin derdim.Şu an Petlas İmperium serisi kullanıyorum ve son derece memnunum.Bu iki lastik kıyaslanamaz derken neyi kastediyorsunuz.Conti,michelin,good year ara ara başka markalarda kullandım.Petlasın hiç bir eksiği yok şimdilik.Bu laflar Michelinin daha fazla bilinir ve dünya markası olmasından kaynaklanıyor bence.Somut olarak geri kaldığını gösterir hiç bir şey yok.Şu an bir Türk dünyanın her alanda en iyi lastiğini de çıkarsa, testlerden açık ara birincilik sonuçları da alsa eminim lastiklerin fiyatları eşit olsa hatta az fark olsa çoğu kişi Michelin alır bizim memlekette.

    aynen Kesinlikle Michelin - Good Year - alırım o sekidle bi eşitlikte

    kesin orası


    sen amerika - çin - almanya - Türkiye


    bu ülkelerden üretilenlerde testlerde 1. ÇİN de üretilmiş olan gelse alır mısın.

    ben almam gider cok pahalı degilse amerika alırım yok cok pahalı ise alman a bakarım. baktım o da pahalı Türk üretimi alırım.


    bunun gibi bir şey e benzetiyoum :D

    ama klasik TÜRK mantıgı . zor değişir.

    dediğin gibi lassa goodyear varken petlas ı sadece fiyatı için ve de forumda yağmur tutusu ug8 in pek de ii değil yazıldı. petlas C almıs Ug8 E almış. ondan petlas fiyatı soracagım bir de :)




  • Güvenilir bir test olduğunu düşündüğüm ADAC testlerine bakarak UG8 almıştım geçen sene..

    Bildiğim kadarıyla en iyi Continental, sonrada Michelin ve Goodyear geliyor..

    Şimdi konudan anladığım kadarıyla, PETLAS'ın kış lastiği, Goodyear UG8'den daha mı iyiymiş?

    Keşke onu alsaydık madem..

    Petlas firmasınada iş düşüyor burda.. Madem bukadar iyisiniz, dünya çapında testlere sokun lastiklerinizide bizde görelim nedir ne değildir, gidelim yerli alalım..

    Durduk yerde sinirim bozuldu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Güvenilir bir test olduğunu düşündüğüm ADAC testlerine bakarak UG8 almıştım geçen sene..

    Bildiğim kadarıyla en iyi Continental, sonrada Michelin ve Goodyear geliyor..

    Şimdi konudan anladığım kadarıyla, PETLAS'ın kış lastiği, Goodyear UG8'den daha mı iyiymiş?

    Keşke onu alsaydık madem..

    Petlas firmasınada iş düşüyor burda.. Madem bukadar iyisiniz, dünya çapında testlere sokun lastiklerinizide bizde görelim nedir ne değildir, gidelim yerli alalım..

    Durduk yerde sinirim bozuldu..

    Sinirinizin bozulmasına gerek yok goodyear daha iyi.

    Petlas firmasını niye testlere sokmadığını sormuşsunuz aslında cevabı içinde bir soru,sizce o beğenilmeyen markalardan daha iyi olsalar bu testlere sokmazlarmı ürünlerini?pazarlamazlarmı ürünlerini şu testen şu kadar aldık diye ? aptalmı bu adamlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 21 Kasım 2012; 16:16:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Güvenilir bir test olduğunu düşündüğüm ADAC testlerine bakarak UG8 almıştım geçen sene..

    Bildiğim kadarıyla en iyi Continental, sonrada Michelin ve Goodyear geliyor..

    Şimdi konudan anladığım kadarıyla, PETLAS'ın kış lastiği, Goodyear UG8'den daha mı iyiymiş?

    Keşke onu alsaydık madem..

    Petlas firmasınada iş düşüyor burda.. Madem bukadar iyisiniz, dünya çapında testlere sokun lastiklerinizide bizde görelim nedir ne değildir, gidelim yerli alalım..

    Durduk yerde sinirim bozuldu..

    Sinirinizin bozulmasına gerek yok goodyear daha iyi.

    Petlas firmasını niye testlere sokmadığını sormuşsunuz aslında cevabı içinde bir soru,sizce o beğenilmeyen markalardan daha iyi olsalar bu testlere sokmazlarmı ürünlerini?pazarlamazlarmı ürünlerini şu testen şu kadar aldık diye ? aptalmı bu adamlar?

    Kafamı kurcalayan durumda tam olarak bu..

    Canımı sıkansa, eğer gerçekten iyi lastik yapıyorlarsa öncelikle yerli sermaye dururken yabancıya parayı vermek beni üzer.. İkinci olarakda ucuzu varken neden gidip para verdik Goodyear'a..

    Para mühim değil fakat yerliyi desteklemek lazım.. Fakat sizinde dediğiniz gibi bir iş var bu işde..

    Çevremdede hiç duymadım petlas lastik alanı, o yüzden bir fikrimde yok.. Burdan birşeyler kapmaya çalışıyorum işte..

    Takipdeyim konuyu.. Ama bende sanmıyorum ki bir Continental, bir Michelin yada Goodyear kadar iyi olsun.. Herşeyden önce iyi olsaydı (ki olabilir ama) diğerlerinden ucuza satamazlardı.. Sonuçta belli bir AR-GE, üretim maliyeti vs. var.. Nekadar kısarlarsa kıssınlar kar marjlarından, Petlas'dan kat kat daha fazla lastik satan markalar gibi yapamazlar.. Çok büyük bir sermayeyle girmeleri lazım ki (sürümdende kazanamayacakları için başta) birkaç sene zarara yakın değerlerle şirket kendini çevirsin, kendini kanıtladıkdan sonra ona göre fiyat düzenlemesi yaparlar..

    Bilenler yorum yapsın, yazdıklarımıda dikkate alarak bizi bilgilendirsin lütfen...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan1351

    Zorunlu kış lastiği uygulamasının PETLAS'I YÜRÜTME amacıyla çıkarıldığını düşünmüştüm,haklıymışım.

    Yaptıkları işe ve kalitesine saygım var da işe Devlet müdahelesi olunca hoş olmuyor.

    Abdulkadir OZCAN milletvekili olacakmis




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Güvenilir bir test olduğunu düşündüğüm ADAC testlerine bakarak UG8 almıştım geçen sene..

    Bildiğim kadarıyla en iyi Continental, sonrada Michelin ve Goodyear geliyor..

    Şimdi konudan anladığım kadarıyla, PETLAS'ın kış lastiği, Goodyear UG8'den daha mı iyiymiş?

    Keşke onu alsaydık madem..

    Petlas firmasınada iş düşüyor burda.. Madem bukadar iyisiniz, dünya çapında testlere sokun lastiklerinizide bizde görelim nedir ne değildir, gidelim yerli alalım..

    Durduk yerde sinirim bozuldu..

    Sinirinizin bozulmasına gerek yok goodyear daha iyi.

    Petlas firmasını niye testlere sokmadığını sormuşsunuz aslında cevabı içinde bir soru,sizce o beğenilmeyen markalardan daha iyi olsalar bu testlere sokmazlarmı ürünlerini?pazarlamazlarmı ürünlerini şu testen şu kadar aldık diye ? aptalmı bu adamlar?

    Kafamı kurcalayan durumda tam olarak bu..

    Canımı sıkansa, eğer gerçekten iyi lastik yapıyorlarsa öncelikle yerli sermaye dururken yabancıya parayı vermek beni üzer.. İkinci olarakda ucuzu varken neden gidip para verdik Goodyear'a..

    Para mühim değil fakat yerliyi desteklemek lazım.. Fakat sizinde dediğiniz gibi bir iş var bu işde..

    Çevremdede hiç duymadım petlas lastik alanı, o yüzden bir fikrimde yok.. Burdan birşeyler kapmaya çalışıyorum işte..

    Takipdeyim konuyu.. Ama bende sanmıyorum ki bir Continental, bir Michelin yada Goodyear kadar iyi olsun.. Herşeyden önce iyi olsaydı (ki olabilir ama) diğerlerinden ucuza satamazlardı.. Sonuçta belli bir AR-GE, üretim maliyeti vs. var.. Nekadar kısarlarsa kıssınlar kar marjlarından, Petlas'dan kat kat daha fazla lastik satan markalar gibi yapamazlar.. Çok büyük bir sermayeyle girmeleri lazım ki (sürümdende kazanamayacakları için başta) birkaç sene zarara yakın değerlerle şirket kendini çevirsin, kendini kanıtladıkdan sonra ona göre fiyat düzenlemesi yaparlar..

    Bilenler yorum yapsın, yazdıklarımıda dikkate alarak bizi bilgilendirsin lütfen...

    Benim bu forumda nasıl milliyetçi ,yurtsever bir insan olduğumu herkes bilir.Gönül isterki,her konuda yerli malı üretip,zirvede olalım,mallarımızı övelim.
    Ama araba konusu heleki özelikle benim için lastik konusu kesinlikle kalitede en küçük bir tavizi vermemeniz gereken konu.Çünkü canınız lastiğin yere yapıştığı 4 avuç içi kadar genişlikteki parçanın performansına bakıyor.
    Bu biraz hayata bakış açısıylada ilgili bir konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 21 Kasım 2012; 16:43:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Güvenilir bir test olduğunu düşündüğüm ADAC testlerine bakarak UG8 almıştım geçen sene..

    Bildiğim kadarıyla en iyi Continental, sonrada Michelin ve Goodyear geliyor..

    Şimdi konudan anladığım kadarıyla, PETLAS'ın kış lastiği, Goodyear UG8'den daha mı iyiymiş?

    Keşke onu alsaydık madem..

    Petlas firmasınada iş düşüyor burda.. Madem bukadar iyisiniz, dünya çapında testlere sokun lastiklerinizide bizde görelim nedir ne değildir, gidelim yerli alalım..

    Durduk yerde sinirim bozuldu..

    Sinirinizin bozulmasına gerek yok goodyear daha iyi.

    Petlas firmasını niye testlere sokmadığını sormuşsunuz aslında cevabı içinde bir soru,sizce o beğenilmeyen markalardan daha iyi olsalar bu testlere sokmazlarmı ürünlerini?pazarlamazlarmı ürünlerini şu testen şu kadar aldık diye ? aptalmı bu adamlar?

    Kafamı kurcalayan durumda tam olarak bu..

    Canımı sıkansa, eğer gerçekten iyi lastik yapıyorlarsa öncelikle yerli sermaye dururken yabancıya parayı vermek beni üzer.. İkinci olarakda ucuzu varken neden gidip para verdik Goodyear'a..

    Para mühim değil fakat yerliyi desteklemek lazım.. Fakat sizinde dediğiniz gibi bir iş var bu işde..

    Çevremdede hiç duymadım petlas lastik alanı, o yüzden bir fikrimde yok.. Burdan birşeyler kapmaya çalışıyorum işte..

    Takipdeyim konuyu.. Ama bende sanmıyorum ki bir Continental, bir Michelin yada Goodyear kadar iyi olsun.. Herşeyden önce iyi olsaydı (ki olabilir ama) diğerlerinden ucuza satamazlardı.. Sonuçta belli bir AR-GE, üretim maliyeti vs. var.. Nekadar kısarlarsa kıssınlar kar marjlarından, Petlas'dan kat kat daha fazla lastik satan markalar gibi yapamazlar.. Çok büyük bir sermayeyle girmeleri lazım ki (sürümdende kazanamayacakları için başta) birkaç sene zarara yakın değerlerle şirket kendini çevirsin, kendini kanıtladıkdan sonra ona göre fiyat düzenlemesi yaparlar..

    Bilenler yorum yapsın, yazdıklarımıda dikkate alarak bizi bilgilendirsin lütfen...

    Benim bu forumda nasıl milliyetçi ,yurtsever bir insan olduğumu herkes bilir.Gönül isterki,her konuda yerli malı üretip,zirvede olalım,mallarımızı övelim.
    Ama araba konusu heleki özelikle benim için lastik konusu kesinlikle kalitede en küçük bir tavizi vermemeniz gereken konu.Çünkü canınız lastiğin yere yapıştığı 4 avuç içi kadar genişlikteki parçanın performansına bakıyor.
    Bu biraz hayata bakış açısıylada ilgili bir konu.



    Katılıyorum.. Aracımın parçasında ustama bırakırım yan sanayi yada orjinal kullanma insiyatifini fakat, lastikde her zaman en iyisini almaya özen gösteririm..

    Fakat demek istediğim madem PETLAS bukadar iyi, kanıtlasınlar, inandırsınlarda bizde ondan alalım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Güvenilir bir test olduğunu düşündüğüm ADAC testlerine bakarak UG8 almıştım geçen sene..

    Bildiğim kadarıyla en iyi Continental, sonrada Michelin ve Goodyear geliyor..

    Şimdi konudan anladığım kadarıyla, PETLAS'ın kış lastiği, Goodyear UG8'den daha mı iyiymiş?

    Keşke onu alsaydık madem..

    Petlas firmasınada iş düşüyor burda.. Madem bukadar iyisiniz, dünya çapında testlere sokun lastiklerinizide bizde görelim nedir ne değildir, gidelim yerli alalım..

    Durduk yerde sinirim bozuldu..

    Sinirinizin bozulmasına gerek yok goodyear daha iyi.

    Petlas firmasını niye testlere sokmadığını sormuşsunuz aslında cevabı içinde bir soru,sizce o beğenilmeyen markalardan daha iyi olsalar bu testlere sokmazlarmı ürünlerini?pazarlamazlarmı ürünlerini şu testen şu kadar aldık diye ? aptalmı bu adamlar?

    Kafamı kurcalayan durumda tam olarak bu..

    Canımı sıkansa, eğer gerçekten iyi lastik yapıyorlarsa öncelikle yerli sermaye dururken yabancıya parayı vermek beni üzer.. İkinci olarakda ucuzu varken neden gidip para verdik Goodyear'a..

    Para mühim değil fakat yerliyi desteklemek lazım.. Fakat sizinde dediğiniz gibi bir iş var bu işde..

    Çevremdede hiç duymadım petlas lastik alanı, o yüzden bir fikrimde yok.. Burdan birşeyler kapmaya çalışıyorum işte..

    Takipdeyim konuyu.. Ama bende sanmıyorum ki bir Continental, bir Michelin yada Goodyear kadar iyi olsun.. Herşeyden önce iyi olsaydı (ki olabilir ama) diğerlerinden ucuza satamazlardı.. Sonuçta belli bir AR-GE, üretim maliyeti vs. var.. Nekadar kısarlarsa kıssınlar kar marjlarından, Petlas'dan kat kat daha fazla lastik satan markalar gibi yapamazlar.. Çok büyük bir sermayeyle girmeleri lazım ki (sürümdende kazanamayacakları için başta) birkaç sene zarara yakın değerlerle şirket kendini çevirsin, kendini kanıtladıkdan sonra ona göre fiyat düzenlemesi yaparlar..

    Bilenler yorum yapsın, yazdıklarımıda dikkate alarak bizi bilgilendirsin lütfen...

    Benim bu forumda nasıl milliyetçi ,yurtsever bir insan olduğumu herkes bilir.Gönül isterki,her konuda yerli malı üretip,zirvede olalım,mallarımızı övelim.
    Ama araba konusu heleki özelikle benim için lastik konusu kesinlikle kalitede en küçük bir tavizi vermemeniz gereken konu.Çünkü canınız lastiğin yere yapıştığı 4 avuç içi kadar genişlikteki parçanın performansına bakıyor.
    Bu biraz hayata bakış açısıylada ilgili bir konu.



    Katılıyorum.. Aracımın parçasında ustama bırakırım yan sanayi yada orjinal kullanma insiyatifini fakat, lastikde her zaman en iyisini almaya özen gösteririm..

    Fakat demek istediğim madem PETLAS bukadar iyi, kanıtlasınlar, inandırsınlarda bizde ondan alalım..

    Bu konuyu açan arkadaş için söylemiyorum,gerçekten iyi niyetle yerli malı diye tavsiye eden arkadaşlarda mevcut ama son zamanlarda özellikle donanım haberde petlasın , ideolojik yakınlıklardan dolayı ,bazı üyeler tarafından bilinçli bir şekilde reklamı yapıldığını,abartıldığını düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 21 Kasım 2012; 16:58:31 >




  • yerli üretim lastik bu denli başarılı üretim yapması gurur duydum açıkçası helal olsun
  • Biz nasıl bir milletiz yahu?

    Saçma sapan br oto lastiği üzerinden bile siyasi tartışmalara girmeye, fanatiklik yapmaya ve kamplaşmaya müsaitiz...

    Ortalama bir Avrupa insanı kadar pozitivist olsak bize yeter ama neredeee... İlla öküzün altından bir buzağı ararız, hatta katırın altında tay-sıpa arayanlarımız bile var!

    Testler ortada, Avrupa normlarına göre yapılmış etiketlemeler ortada. Ortada bu kadar sayısal veri varken halâ saçma sapan polemiklere devam edenler var ya... İçimizde böyle insanların çok olmasından dolayı milletim adına utanıyorum!
  • Geçen sene 195_65_15 ebatlarinda petlas lastik aldım. Aracın 2012 md golf , simdiye kadar memnun olmadığım tek tarafı yol sesinin çok artması tahminim bütün kışlık lastiklerde bu durum vardir.
    Sonuç olarak çok ağır kış şartlarında da kullandım (geçen sene ankarada kış baya sertti) memnun kaldım, soran arkadaşlara tavsiye ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bundan önceki aracımdaki kış tastiklerimi yine Avrupa kaynaklı testlere bakarak Good Year UG7 almıştım.
    Geçen yaz aldığım normal lastikleri yine saygın test kaynaklarının bir kaç tanesinden teyit ederek aldım, onlar da "Michelin Energy Saver" idi.
    Şimdi kış lastiği testlerine bakıyorum, daha da güzeli AB standartları gereği lastiklere 3 ayrı kriterden etiketleme ve stardardizasyon yapılmış ve bunlara göre Continental ve Petlas çok iyi lastikler çıkıyor.
    Eski kışlık lastiklerimin üreticisi Good Year bu sene o kadar da iyi ürün üretememiş.

    Şimdi ben bu durumda Petlas ya da Conti almak yerine gidip kulakta dolma bilgilerle yine "Good Year" alsam yanlış bir tercih yapmış olmaz mıym? Marka fanatikliği yapmış olmaz mıyım? Ya da test verileri her neyi gösterirse göstersin Türk markaları açık ara en iyi çıksa bile bunları göz ardı etsem saçmalamış olmaz mıyım? Bunun adı "marka fanatikliği" ya da " eziklik / yabancı hayranlığı" değildir de nedir?

    Bir değil bir kaç tane test kaynağına bak, hangisi iyiyse hangisi işine daha fazla yarıyorsa onu al. Sahibi her kim olursa olsun, Türk markalarına karşı düşmanlıkta nedir yahu?


    Korkarım ticari ürünler üzerinden yeni bir "bağnazlık türü" geliştirdik!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 21 Kasım 2012; 17:31:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alperenkara

    Şöyle Faydası var ; (Good Year için Konuşuyorum) Good Year Lastikleri İzmit'te ki Fabrikada üretiliyor ve Orta doğu, Afrika, Yakın Asya Pazarlarına İhraç ediliyor, iç piyasaya dağıtılıyor. Firma Türkiye'de Yatırım yapmış ve lastik üretiyor. Türk işçi çalıştırıyor, vergisini Türkiye'ye ödüyor.

    Amacım Petlas'ı kötülemek değil otomobil lastiği alırken en azından Türkiye'de yatırım yapıp yapmadığı diğer bir deyişle üretim yapıp yapmadığı dikkate alınarak lastik tercihi yapılmasında fayda var.

    Çünkü iç üretim aldığımızda, Cari açığa pozitif anlamda katkımız oluyor.

    Türkiye'de Yatırım yapan firmalar kendi ülkelerine kazandırdığı kadar Ülkemize de Kazandırıyor.

    Saygılarımla,

    Alperen Kara


    Anladım hocam.
    Demek istediğinizi de gayet iyi anladım.

    Benim demek istediğimi anlamışsınızdır. Aynı veya yakın kalitede yerli ürün varken onu tercih etmeli diyorum. Zaten AB etiketlerinde görüldüğü üzere 185/60r14 boyutlar için PETLAS ıslak zemin performansı olarak GOOD YEAR UG8'den açık ara daha iyi. Sadece +3db gürültüsü fazla, bu durumda ben "gürültü ha 68 db olmuş ha 71db olmuş" der güvenliğe yani ıslak zemin performansına bakarım. Bu sonuçlara göre benim tercihim PETLAS olurdu.


    Elestiri amacli degil, sadece db hesabi yaparken aklinizda olmasi gereken ufak bir bilgi:
    her 3 db'lik artis ses seviyesinin x2 olmasi demektir.

    Yani 71 db'lik lastik, 68 db'lik lastigin iki misli ses cikartir. 74 db'lik lastik de 68 db'lik lastigin 4 kati ses yapar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Güvenilir bir test olduğunu düşündüğüm ADAC testlerine bakarak UG8 almıştım geçen sene..

    Bildiğim kadarıyla en iyi Continental, sonrada Michelin ve Goodyear geliyor..

    Şimdi konudan anladığım kadarıyla, PETLAS'ın kış lastiği, Goodyear UG8'den daha mı iyiymiş?

    Keşke onu alsaydık madem..

    Petlas firmasınada iş düşüyor burda.. Madem bukadar iyisiniz, dünya çapında testlere sokun lastiklerinizide bizde görelim nedir ne değildir, gidelim yerli alalım..

    Durduk yerde sinirim bozuldu..

    Forumda bir test 1.liği saplantısı var ki sanırsın 1.olan ürünü almayanlar yollarda kalıyor,ölüyor,araçlar yerinden bile kımıldamıyor.ADAC testlerinde geçtim ilk 5'i ilk 10 arasında bile dağlar kadar fark yok.2007 nin testi vardı hepsini tavsiye diyorlardı sadece bazısı biraz daha tavsiye ediliyor o kadar.Ama birisi oradaki örnek veriyorum 8.sıradaki lastiği alsa biraz övse forumdaki tartışmayı görün.Bu testleri güzel tabi ama çok takıntı haline de getirmememek lazım.

    Testlere sokmaya gelince ADAC gibi testlere siz lastiğinizi sokmazsınız,eğer Almanya piyasasına girecekseniz veya girdi iseniz o teste lastiğiniz girer.Fakat yukarıdaki gibi TÜV testlerine sokmak zorundasınız bu kanuni çünkü.Gerçi girdi dyelim ki 8. oldu,bu kötü bir lastik olduğu anlamı da gelmez.Test bu bir tane 1.olacak tabiki de.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    yerli üretim lastik bu denli başarılı üretim yapması gurur duydum açıkçası helal olsun

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Abdulkadir OZCAN milletvekili olacakmis





    Mezardan çıkarabilirseniz milletvekili yaparsınız artık, ölümünün üstünden yıllar geçti.

    (Güzel yurdumun ön yargılı insanları...)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Elestiri amacli degil, sadece db hesabi yaparken aklinizda olmasi gereken ufak bir bilgi:
    her 3 db'lik artis ses seviyesinin x2 olmasi demektir.

    Yani 71 db'lik lastik, 68 db'lik lastigin iki misli ses cikartir. 74 db'lik lastik de 68 db'lik lastigin 4 kati ses yapar.



    Teşekkür ederim. Ben de ses şiddetiyle ilgili şunları biliyorum:

    0–60 dB arası sesler insan kulağını rahatsız etmiyor.
    İnsanın konuşma sesi seviyesi 30–60 dB, bağırmanın değeri ise 80-90 dB.
    60 dB 'den fazla seslere genel olarak gürültü deniyor.
    Ses düzeyi 60–120 dB aralığındaki ortamlarda uzun süre kalma işitme sorunlarına yol açabiliyor.


    Bu yüzden ha 68 ha 71 desibel dedim... Sağlık açısından çok fark yok diye hocam...




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.