Şimdi Ara

LAGUNA 3 TEST SÜRÜŞÜ (17. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
411
Cevap
0
Favori
115.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mühendis06 arkadaş ben hepsinin direksiyonu elektrik destekli diye biliyorum. Şimdi buraya autocar dergisindeki laguna 1.5 dizelin mondeo 1.6 ve citroen c5 dizel ile olan karşılaştırmasını ve lagunanın tek başına olan testini ve yorumları ayrıca kendi yorumlarımı yazacağım. En

    AUTOCAR HAZİRAN 2008 Karşılaştırma: Citoren C5 1.6 hdi SX , Renault Laguna 1.5 dci Expression , Ford Mondeo 1.6 Trend

    Autocar ekibinden Nihat Karataş bu karşılaştırmanın 2 si dizel 1i benzinli olan araçlar ile normal gözükmediğini, ancak artan mazot fiyatları ile beraber orta sınıfta küçük hacimli bu 3 yeni modelin birbirne çok yakın özellikler sergilediği için dizel ile benzinliyi kıyaslayabileceklerini anlatmış.
    Gelelim karşılaştırmaya , size aynen yazılanları aktarıyorum:

    İç Mekan, Bagaj ve işçilik malzeme kalitesi:

    Bagaj hacmi ile başlayalım. 3 otomobilden bagajı en geniş olan 493 litre ile mondeo. Laguna ise 450 litrelik hacmi ile en darı. Fakat sadece hacimlere göre bir değerlendirme yaparsak yanılmış oluruz. Çünkü bu hacimlerin kullanılabilirliği çok önemli. Laguna , arka cam ile açılan bagaj kapağı sayesinde en kullanışlı bagaja sahip. Yükleme oldukça kolay yapılıyor ve bagajın her köşesie ulaşmak kolay. C5 ve mondeo ise klasik sedan tarzına sahip olmalarına rağmen C5 in bagajı mondeodan daha kullanışlı bir yapıya sahip. Mondeo ise en geniş bagaj hacmine sahip olmasına rağmen en kullanışsız bagaja sahip. Çünkü bagajı derinlemesine çok uzun ve sonuna ulaşmak neredeyse imkansız. Bu sebepten dolayı mondeo fransız rakiplerinin gerisinde kalıyor. İç mekan genişliğinde 3 otomobili incelediğimizde laguna nın yine öne çıktığını görüyoruz. Rakiplerinden belki daha geniş değil ancak daha iyi düşünülmüş ve daha ferah hissettiriyor. Çünkü kapıların omuz çizgisi alçak ve geniş cam yüzeyleri ile iç mekan tasarımı sayesinde en ferah iç mekanı kullanıcılara sunuyor.Yinde ön konsol tasarımı sayesinde ön koltuklarda dizleriniz c5 ve mondeo ya göre çok daha rahat hareket edebiliyor. Arka koltuklarda ise durum yine pek değişmiyor. Laguna en ferah olanı fakat en geniş olanı değil. Mondeo arka koltuklarda en geniş hacimi sunuyor. C5 ise ön koltuklardaki baş mesafesi ile öne çıkıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik açısından otomobilleri değerlendirdiğimizde 3ününde sınıfına yakışır seviyede olduğunu belirtelim. Ancak ben şahsen mondeo ve laguna nın içerisinde kendimi daha özel hissettim. 3 otomobilde üretim maliyetlerini düşürmek için kimi yerlerde ucuz parçalar kullanırken C5 te bu durum biraz daha falza göze çarpıyor.

    Teknik özellikler:

    İkisi dizel biri benzinli motor, otomobillerin karakterlerini oldukça etkiliyor. Laguna da ki 1.5 dci motor ekonomikliği ile öne çıkarken, C5 ise yüksek torku sayesinde dinamik bir dizel karakteride. Fakat yakıt ekonomisi konusunda laguna nın yanına yaklaşabildiği söylenemez. Mondeo ise şu an piyasanın en güçlü ve torklu 1.6 lt atmosferik benzinli motorlarından birine sahip. Yakıt tüketimi konusunda rakipleri ile boy ölçüşemesede sürüş özellikleri açısından C5 ve laguna yı geride bırakıyor. Çünkü benzinli motor diğer 2 motora göre daha yüksek devir çevirebildiği için kesintisiz bir şekilde otomobilin hızlanmasını sağlıyor. Mondeo nun direksiyonu, yol tutuş kabiliyeti ve şanzımanı da diğer iki otomobile göre daha başarılı. C5 ise net vites geçişlerine rağmen mondeo ya göre daha konfor odaklı bir sürüş stiline sahip. Laguna ise 6 ileri yepyeni bir vites kutusuna sahip olmasına rağmen rakiplerinden esneklik ve süspansiyonun darbe emişi konusunda biraz geri kalıyor. Ancak lagunanın sertliği artan (önde %20 arkada %50 ) süspansiyonları sayesinde beklenmeyecek kadar iyi bir yol tutuşuna sahip olduğunu belirtmemiz gerekir. Süspansiyon konusunda citroenin eline kimse su dökemiyor. Citroen mühendisleri hem çok konforlu hem de çok sessiz çalışan bir süspansiyon sistemi ile C5 i donatmışlar. 3 otomobilin de frenleri yeterince güvenli bir şekilde yavaşlama sağlıyor ve pedal hisleri yeterli.

    Sonuç:

    Pazarın 50 bin ytl altında fiyat etiketine sahip bu 3 yeni orta sınıf otomobili arasında karar vermek gerçekten zor. Farklı artılara ve eksilere sahip olmaları baktığınız açıya göre sıralamayı değiştirebilir. Ancak bu noktada bir sonuca varmamız gerekiyor. Bütünüyle baktığımızda laguna bu karşılaştırmanın galibi olmayı başarıyor. Şık tasarımı , iç mekan ferahlığı ve yakıt tüketimi konusunda eşsiz motoruyla pek de eleştiriye söz bırakmadan diğer iki otomobili geride bırakıyor. Hem C5 hem de mondeo gerçekten çok başarılı otomobiller. C5 daha konfor odaklı, farklı dış tasarımı ve içindeki eski citroen modellerini hatırlatan ayrıntıları ile beğenimiz kazandı. Ayrıca mükemmel süspansiyonu ve yüksek torklu motoru c5 i cazip kılıyor. Mondeo ise daha çok sürüş odaklı bir otomobil. Sürüş keyfi bu 3 otomobil arasında en yüksek olanı. Mükemmel yol tutuşu ve atmosferik 1.6 benzinl motoru ile diğerlerinden daha keyifli. Fakat yakıt tüketimi ve konfor konusunda fransız rakiplerinden geri kalıyor. Bütün bunlar C5 ve mondeo arasında kararsız kalmamıza neden oluyor. Birini ikinci birini üçüncü seçersek haksızlık etmiş oluruz. Buyüzden bu iki otomobilde ikinciliği fazlasıyla hak ediyor. Lafın kısası rahatına düşkünler C5 i , sürüş zevkine önem verenler ise mondeo yu tercih etmeli.....




  • laguna ile ilgili kendi fikirlerimi ve lagunanın dergide testini daha sonra yazacağım
  • Arkadaşlar otolarda beklentiler ve beğeniler kişiden kişiye değişir. Öncelikle bunu kabul etmek lazım. Ayrıca profesyonellerde herşeyi doğru bilecek diye bir şey yok. Çoğu zamanda yanılıyorlar ve yanlış yorumda bulunuyorlar. Maalesef otomobiller konusunda ak yada kara şeklinde kesin hükümlere varmak çoğu zaman mümkün olmuyor. Sebebide otomobillerin zevk işi olmasıdır. Aldığımız otomobiller ihtiyaçtan çok zevk için alınmaktadır. Bu yadsınamaz bir gerçektir. Yoksa neden arabalara ev parası verip alalım.Ayrıca mükemmel arabada yoktur gelecektede olmayacaktır. Milyon dolar verip alsakta yine can sıkıcı özellikleri çıkacaktır karşımıza aldığımız aracın....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SON KELAM

    Arkadaşlar otolarda beklentiler ve beğeniler kişiden kişiye değişir. Öncelikle bunu kabul etmek lazım. Ayrıca profesyonellerde herşeyi doğru bilecek diye bir şey yok. Çoğu zamanda yanılıyorlar ve yanlış yorumda bulunuyorlar. Maalesef otomobiller konusunda ak yada kara şeklinde kesin hükümlere varmak çoğu zaman mümkün olmuyor. Sebebide otomobillerin zevk işi olmasıdır. Aldığımız otomobiller ihtiyaçtan çok zevk için alınmaktadır. Bu yadsınamaz bir gerçektir. Yoksa neden arabalara ev parası verip alalım.Ayrıca mükemmel arabada yoktur gelecektede olmayacaktır. Milyon dolar verip alsakta yine can sıkıcı özellikleri çıkacaktır karşımıza aldığımız aracın....


    Iste bu sayfalarda kisisel tecrubelerimizi birbirimize aktarip, canimizi en az sikacak, en az kafamizi agritacak ve en cok zevk alabilecegimiz secenekleri daha belirgin hale getirmek icin biraradayiz :) Onemli olan tecrubeleri paylasmak.

    Yurtdisi testlerden birinde ise, yan hava ufleclerinin surekli olarak dis diki aynalarina baktigi, dolayisiyla bazi kullanicilarin bu ozelligi begenmeyebilecegi yorumu var. Yan uflecler saga sola ayarlanmiyor anlamina mi geliyor??




  • Yeni bir soru : direksiyondaki hiz sabitleyici vb dugmelerinin aydinlatmali olmadigi?
  • öyle bir sorun yok kardeşim
  • dostum lagunayı babam kullandığı için şu anda şehir dışında ve araç burada değil
    ben silecek suyu cam haznesinden tut direksiyon üstündeki düğmelerin aydınlatması ve motorun kaputunu açıp motorun fotoğraflarını çekip buraya en kısa zamanda aktarmaya çalışacağım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: monastery

    dostum lagunayı babam kullandığı için şu anda şehir dışında ve araç burada değil
    ben silecek suyu cam haznesinden tut direksiyon üstündeki düğmelerin aydınlatması ve motorun kaputunu açıp motorun fotoğraflarını çekip buraya en kısa zamanda aktarmaya çalışacağım...


    buyuksun dostum... bu tip ayrintilari kurcalamaktan zevk aliyorum. Eger hafta icinde denk getirebilirsem tekrar bayiye gidip yeni bir inceleme daha yapmayi planladim. Hem donanim seviyelerini gosteren dokumanlari edinebilirsem daha net anlayacagim lagunanin sunduklarini.
  • ???
  • Dun tekrar Renault bayisine gittim. Vaktim az oldugu icin test surusune cikamadim ancak araci biraz daha detayli inceleme imkanim oldu. Yerinde durdugu kadariyla, kendim icin bu aracin alinabilecek bir urun olduguna karar verdim. Ic malzeme kalitesi, kapi fitilleri, koltuk dosemeleri, plastiklerin birlesim noktalari, montaj isciligi, sinyal silecek kollarinin ergonomisi vs... aracta cok ince detaylar var. Tam 1 sene sonra aracimi degistirecegim ve alacagim urun laguna olacak. Umarim o zamana kadar daha cok hosuma gidecek bir arac piyasaya cikmaz. :)

    Diger yandan, bilgi olsun diye yaziyorum, oyak uye indirimleri su anki kampanyada %17 mertebesindeymis. Bayilerden detay listeler alinabiliyormus .
  •  LAGUNA 3 TEST SÜRÜŞÜ

     LAGUNA 3 TEST SÜRÜŞÜ

     LAGUNA 3 TEST SÜRÜŞÜ

     LAGUNA 3 TEST SÜRÜŞÜ




  • Yeni araçlar yakında görücüye çıkıyor. Lagunadan daha kullanışlı otolar cıkacak.
  • Hic onemli degil, tereddutsuz laguna III almaya karar verdim. Yeni otolarin dahi kararimi degistirecek kadar iyi olacaklarini pek sanmiyorum. Laguna III, imalat fazindan once 6 milyon km test edildigi belirtlilen bir proje. Bu bile yeter.

    quote:

    Orjinalden alıntı: SON KELAM

    Yeni araçlar yakında görücüye çıkıyor. Lagunadan daha kullanışlı otolar cıkacak.
  • Laguna elbette iyi bir araç ama yeniler cıktığında kararın yüksek ihtimal değişecektir. Sahip olmadığın için araç şimdi iyi geliyor saan ama aldığın zaman anlayacaksın. Neden diğer arçları düşün dediğimi...
  • acaba lagunanın bva vitesi vites geçişleri seri mi yani passatın dsg şanzımanı kadar hızlı bir biçimde mi değiştiriyor vitesleri
  • ŞİMDİLİK FORUMDA OTOMATİK LAGUNASI OLAN KİMSE YOK....

    BU SORUNUN CEVABINI BEN DE BÜYÜK SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM....
  • meraklisina, tanitim videolari... tasarim, testler, imalat, servis....

    http://v3.renault.com/cfm/module-genese91/fr/index.html
  • Ya kardeşim sen nesin böyle ya git başka topik aç laguna 3 kötü bir otomobildir diye orda tartış. Başından beri şu işin yok direksiyonu ağır yok sürüş pozisyonu kötü yok yeni araçlar çıkıcakmış daha kullanışlı olucakmış. Tabiki yeni araçlar çıkıcak ınsıgnıa çıkıcak piyasayı sarsıcak nebiliyim yeni passat çıkıcak sınıfının yine en iyisi olucak. Laguna yeterince iyi bir otomobil beklentileri de hertürlü karşılayan bir otomobil. Babamla 10 gundur konuşuyoruz istanbul dışında sürekli yol yapıyor son derece memnun olduğunu belirtti. Sen lagunayı karalamaya çalışıyorsun. Şu anda güncel kasa passattanda ve birçok araçtanda daha iyi bir otomobil.
    quote:

    Orjinalden alıntı: SON KELAM

    Yeni araçlar yakında görücüye çıkıyor. Lagunadan daha kullanışlı otolar cıkacak.




  • bak kardeşim biz de bu işten biraz anlıyoruz. Senelerce orta sınıf araçlarla ilgilenen biriyim. Bundan önce 2000 model passat 1.8 turbo daha sonra 2003 te honda accord 2.0 aldık. Sen bana gelip peugeot denilen uyduruk aracın 407 modelını savunuyorsun. Savunduğun şey de koltukların yanal destekleri. Yanal destek ne için vardır sen bunu biliyomusun?? Güçlü spor araçlarda hızlı girilen virajlarda sürücü pozisyonunun bozulmaması için vardır. Sen 1.5 dizel bir araçla nekadar hız yapıp nerde yarış yapıcaksın ben anlamıyorum. Ben 130 140 la viraja girdim lagunayla hiç te koltuktan savrulmadım. Zaten yol tutuşu mondeodan sonra en iyi yol tutuşuna sahip . Lagunayı almadan önce passat 1.4 tsi , mondeo 1.6 titanium , Yeni C5 1.6 hdi sinden tut yeni honda accord 2.0 otomatiğine kadar hepsini bizzat inceledim sürdüm. Bu araçlardan hiçbir eksik kalır yanı yok. Hatta yol tutuş konusunda malzeme kalitesi konusunda , tüketim konusunda , ergonomiklik konusunda fazlası var. Eksikleri yok mu? tabiki VAR. Bakın laguna düşünen arkadaşlar için gayet objektif konuşuyorum. Ben kendim toyota auris sahibiyim. Aracımda birçok konuda memnun değilim. Bunu gayet objektif bir biçimde dile getiriyorum. Kendimi kandırmıyorum verdiğim parayı hak etmedi. Laguna yı da genel de babam kullanıyor. Ama ben de lagunayla birçok kez seyhat ettim ve bizzat kendim uzun yolda trafikte sürdüm. Laguna verilen paranın hakkını veriyor. 1.5 Dizel ünite tamamen yeni bir teknoloji megan da kullanılan 1.5 lil dizel motordan farklı ve 6 ileri vitesli farklı bir şanzıman mevcut. Ve sürerken biraz dikkat ederseniz inanılmaz az yakıyor . Performans delilerini tatmin etmez ama yeterince iyi bir performans sunuyor. Ben laguna en iyi orta sınıf otomobil demiyorum ama şu anda alınabilecek en mantıklı seçimlerden biri....




  • arkadaşım benim yazılarımı ve eleştirilerimi baştan sona tekrar incele. Negatif eleştiri yaptığım 3 özellik var araçta. Direksiyon, koltukların yapısı ve müzik sistemi. Diğer sağlamlık, tutumluluk, kalite vs... Bu konularda herhangi bir negatif eleştirim var mı? Bak ben doğruya doğru yanlışa yanlış derim. Sonuçta eşşek yüküyle para vermişim almışım arabayı. Neden sahip olduğum malı karalama kampanyası yapayım? Aracın avrupaya satılanının müzik sistemini Cabbase firması yapıyorda Turkiye ye neden başka firmanın daha kalitesiz ses sistemi geliyor? Ses sistemi kalitesi gayet yetersiz. Ama sen şimdi buna da muhalefet edersin hatta en iyi ses sistemi dersin...


    quote:

    Orjinalden alıntı: monastery

    bak kardeşim biz de bu işten biraz anlıyoruz. Senelerce orta sınıf araçlarla ilgilenen biriyim. Bundan önce 2000 model passat 1.8 turbo daha sonra 2003 te honda accord 2.0 aldık. Sen bana gelip peugeot denilen uyduruk aracın 407 modelını savunuyorsun. Savunduğun şey de koltukların yanal destekleri. Yanal destek ne için vardır sen bunu biliyomusun?? Güçlü spor araçlarda hızlı girilen virajlarda sürücü pozisyonunun bozulmaması için vardır. Sen 1.5 dizel bir araçla nekadar hız yapıp nerde yarış yapıcaksın ben anlamıyorum. Ben 130 140 la viraja girdim lagunayla hiç te koltuktan savrulmadım. Zaten yol tutuşu mondeodan sonra en iyi yol tutuşuna sahip . Lagunayı almadan önce passat 1.4 tsi , mondeo 1.6 titanium , Yeni C5 1.6 hdi sinden tut yeni honda accord 2.0 otomatiğine kadar hepsini bizzat inceledim sürdüm. Bu araçlardan hiçbir eksik kalır yanı yok. Hatta yol tutuş konusunda malzeme kalitesi konusunda , tüketim konusunda , ergonomiklik konusunda fazlası var. Eksikleri yok mu? tabiki VAR. Bakın laguna düşünen arkadaşlar için gayet objektif konuşuyorum. Ben kendim toyota auris sahibiyim. Aracımda birçok konuda memnun değilim. Bunu gayet objektif bir biçimde dile getiriyorum. Kendimi kandırmıyorum verdiğim parayı hak etmedi. Laguna yı da genel de babam kullanıyor. Ama ben de lagunayla birçok kez seyhat ettim ve bizzat kendim uzun yolda trafikte sürdüm. Laguna verilen paranın hakkını veriyor. 1.5 Dizel ünite tamamen yeni bir teknoloji megan da kullanılan 1.5 lil dizel motordan farklı ve 6 ileri vitesli farklı bir şanzıman mevcut. Ve sürerken biraz dikkat ederseniz inanılmaz az yakıyor . Performans delilerini tatmin etmez ama yeterince iyi bir performans sunuyor. Ben laguna en iyi orta sınıf otomobil demiyorum ama şu anda alınabilecek en mantıklı seçimlerden biri....




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.