tamamı ile doğrudur. kurşunlu dediğimiz süper benzin yeni araçlara zarar verir. enjeksiyona katalizöre pistonlara vs. ama kısa vadede veya bir defalık kurşunlu almanız ile motoru elinize almazsınız korkmayın.
ben şahsen bir arkadaşımla kapışacağım zaman vs zamanlarda kurşunlu alıyorum. onun dışında hep 98 oktan.
araç nedir hocam senin benim civic kurşunsuz ile çalışıyordu hiç süper benzin koymadım demek farkediyor bi deniyelim zararı olur mu acaba ?çevreye verdiği zarardan başka
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: eradnan
quote:
Orjinalden alıntı: cokomilk
excalibur açıklamış işte. daha kimi arıyorsun.
tamamı ile doğrudur. kurşunlu dediğimiz süper benzin yeni araçlara zarar verir. enjeksiyona katalizöre pistonlara vs. ama kısa vadede veya bir defalık kurşunlu almanız ile motoru elinize almazsınız korkmayın.
ben şahsen bir arkadaşımla kapışacağım zaman vs zamanlarda kurşunlu alıyorum. onun dışında hep 98 oktan.
araç nedir hocam senin benim civic kurşunsuz ile çalışıyordu hiç süper benzin koymadım demek farkediyor bi deniyelim zararı olur mu acaba ?çevreye verdiği zarardan başka
adnan biraz aklını kullan evladım bu tür işleri pek tavsiye etmiyoruz di mi
quote:
Orijinalden alıntı: Guest
quote:
Orjinalden alıntı: eradnan
quote:
Orjinalden alıntı: cokomilk
excalibur açıklamış işte. daha kimi arıyorsun.
tamamı ile doğrudur. kurşunlu dediğimiz süper benzin yeni araçlara zarar verir. enjeksiyona katalizöre pistonlara vs. ama kısa vadede veya bir defalık kurşunlu almanız ile motoru elinize almazsınız korkmayın.
ben şahsen bir arkadaşımla kapışacağım zaman vs zamanlarda kurşunlu alıyorum. onun dışında hep 98 oktan.
araç nedir hocam senin benim civic kurşunsuz ile çalışıyordu hiç süper benzin koymadım demek farkediyor bi deniyelim zararı olur mu acaba ?çevreye verdiği zarardan başka
adnan biraz aklını kullan evladım bu tür işleri pek tavsiye etmiyoruz di mi
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: m.C.k
quote:
Orjinalden alıntı: eradnan
quote:
Orjinalden alıntı: cokomilk
excalibur açıklamış işte. daha kimi arıyorsun.
tamamı ile doğrudur. kurşunlu dediğimiz süper benzin yeni araçlara zarar verir. enjeksiyona katalizöre pistonlara vs. ama kısa vadede veya bir defalık kurşunlu almanız ile motoru elinize almazsınız korkmayın.
ben şahsen bir arkadaşımla kapışacağım zaman vs zamanlarda kurşunlu alıyorum. onun dışında hep 98 oktan.
araç nedir hocam senin benim civic kurşunsuz ile çalışıyordu hiç süper benzin koymadım demek farkediyor bi deniyelim zararı olur mu acaba ?çevreye verdiği zarardan başka
adnan biraz aklını kullan evladım bu tür işleri pek tavsiye etmiyoruz di mi
evlat biz daha toyuz maruz gör yavaş yavaş öğrenmeye çalışıyoruz...
quote:
Orijinalden alıntı: nemesis
motoru dağıtır bence o iş...
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: nemesis
motoru dağıtır bence o iş...
+1 KuLLanmayın Derim
quote:
Orijinalden alıntı: eradnan
quote:
Orjinalden alıntı: cokomilk
excalibur açıklamış işte. daha kimi arıyorsun.
tamamı ile doğrudur. kurşunlu dediğimiz süper benzin yeni araçlara zarar verir. enjeksiyona katalizöre pistonlara vs. ama kısa vadede veya bir defalık kurşunlu almanız ile motoru elinize almazsınız korkmayın.
ben şahsen bir arkadaşımla kapışacağım zaman vs zamanlarda kurşunlu alıyorum. onun dışında hep 98 oktan.
araç nedir hocam senin benim civic kurşunsuz ile çalışıyordu hiç süper benzin koymadım demek farkediyor bi deniyelim zararı olur mu acaba ?çevreye verdiği zarardan başka
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: eradnan
araç nedir hocam senin benim civic kurşunsuz ile çalışıyordu hiç süper benzin koymadım demek farkediyor bi deniyelim zararı olur mu acaba ?çevreye verdiği zarardan başka
araç nedir hocam senin benim civic kurşunsuz ile çalışıyordu hiç süper benzin koymadım demek farkediyor bi deniyelim zararı olur mu acaba ?çevreye verdiği zarardan başka
Kurşunlu benzin Konvertörü tıkıyor. Yani öyle birşey denerseniz milyarlık hasar olur. Hatta Mercedes te Almanya da çalışan bir müh. biz 2.el 1998 BMW 3.18 alacaktık çok ta uygun bi tene vardı , alacaksan Konvertörsüz al, Türkiyedeki benzinlere güven olmaz BMW ninki hassas tıkıyor BMW yi, başına milyarlık bela açar demişti, bizi korkutmuştu tabi yıl 2000 di o zamanlar, bizde 0 şimdi kullandığımız aracı aldıydık.
quote:
Orijinalden alıntı: antiochos
Kurşunlu benzin Konvertörü tıkıyor. Yani öyle birşey denerseniz milyarlık hasar olur. Hatta Mercedes te Almanya da çalışan bir müh. biz 2.el 1998 BMW 3.18 alacaktık çok ta uygun bi tene vardı , alacaksan Konvertörsüz al, Türkiyedeki benzinlere güven olmaz BMW ninki hassas tıkıyor BMW yi, başına milyarlık bela açar demişti, bizi korkutmuştu tabi yıl 2000 di o zamanlar, bizde 0 şimdi kullandığımız aracı aldıydık.
Alıntıları Göster
Çok zaman geçmiş ama cevap gelmemiy hala kurşunsuz benzin kullanması gerekirken süper benzin kullanan oldu mu? Bunun araca bir zararı var mı?
quote:
Orijinalden alıntı: uykusuz
Çok zaman geçmiş ama cevap gelmemiy hala kurşunsuz benzin kullanması gerekirken süper benzin kullanan oldu mu? Bunun araca bir zararı var mı?
Alıntıları Göster
Arkadaşlar konu iyice uzamış cevabını veriyim bari
Ben kullandım.....artı ve eksisiyle yazıyorum.İlk olarak katalitik konvertöre zararı vardır bu doğrudur....bunun için iptal olması gerekir......ayrıca fabrikalar bunu ölçüp biçip takıyolar ama tek sorun euro normlarına egsoz emisyonlarını uydurmak....yoksa güç düşüşü dahi yapan bir parça.her araçta iptal edilebilir ve iptal edilince türkiyenin yasal emisyon sınırlarında kalırsınız tabi doğru yapılmak kaydıyla.....
gelelim kurşunsuz da kurşunlu kullanmaya.arkadaşlar kullanılıyor ve çekiş artışıda sağlanıyor ancak araç uçacak diyede beklemeyin.......Drag yarışlarında bunun üzerine oktan arttırıcı koyarak kullananlar var ancak:
her araçta kullanılır demek yanlış.Çünki kurşunsuz benzin kurşunluya göre daha ince akıcı bi yapıya sahip bu yüzden enjektörler kurşunsuza göre ayarlı ve bunda rahat çalışıyor ancak kurşunluda özellikle çok yüksek basınçta çalışan enjektörlere zarar verebilirsiniz...................Buna ek motordada aşınmalkar hızlanır...
tavsiyeme gelince....bunun yerine yakıt katkısı kullanmak daha mantıklı kurşunsuzlarda ama illaki bunu kullanacaksanız herşeyden önce kat.iptali ve enjektörlerin dayanma durumunun gözden geçmesi şart.......
quote:
Orijinalden alıntı: Fiatci
Arkadaşlar konu iyice uzamış cevabını veriyim bari
Ben kullandım.....artı ve eksisiyle yazıyorum.İlk olarak katalitik konvertöre zararı vardır bu doğrudur....bunun için iptal olması gerekir......ayrıca fabrikalar bunu ölçüp biçip takıyolar ama tek sorun euro normlarına egsoz emisyonlarını uydurmak....yoksa güç düşüşü dahi yapan bir parça.her araçta iptal edilebilir ve iptal edilince türkiyenin yasal emisyon sınırlarında kalırsınız tabi doğru yapılmak kaydıyla.....
gelelim kurşunsuz da kurşunlu kullanmaya.arkadaşlar kullanılıyor ve çekiş artışıda sağlanıyor ancak araç uçacak diyede beklemeyin.......Drag yarışlarında bunun üzerine oktan arttırıcı koyarak kullananlar var ancak:
her araçta kullanılır demek yanlış.Çünki kurşunsuz benzin kurşunluya göre daha ince akıcı bi yapıya sahip bu yüzden enjektörler kurşunsuza göre ayarlı ve bunda rahat çalışıyor ancak kurşunluda özellikle çok yüksek basınçta çalışan enjektörlere zarar verebilirsiniz...................Buna ek motordada aşınmalkar hızlanır...
tavsiyeme gelince....bunun yerine yakıt katkısı kullanmak daha mantıklı kurşunsuzlarda ama illaki bunu kullanacaksanız herşeyden önce kat.iptali ve enjektörlerin dayanma durumunun gözden geçmesi şart.......
Alıntıları Göster
fiatçı ;
kurşunlu yakıt kullanıldığında ,kurşunsuz için tasarlanmışsa daha fazla yakıt tüketimi gerçekleşir mi?
quote:
Orijinalden alıntı: emre.
fiatçı ;
kurşunlu yakıt kullanıldığında ,kurşunsuz için tasarlanmışsa daha fazla yakıt tüketimi gerçekleşir mi?
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
fiatçı ;
kurşunlu yakıt kullanıldığında ,kurşunsuz için tasarlanmışsa daha fazla yakıt tüketimi gerçekleşir mi?
yAKIT TÜKETİMİNİN FAZLALAŞMA OLAYINI DİYOSAN ENJEKTÖRLER DEĞİŞMEDİĞİ SÜRECE DEĞİŞEN BİŞEY STANDART MOTOR İÇİN TAHMİNİMCE Değişmez.çünki ben bunu hiç standart motorda kullanmadım..ama mantıken fazla bi değişiklik olmaması lazım motora verilen yakıt miktarında bu değişimde bu yakıtın akıcılığından değişir... ....çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
quote:
Orijinalden alıntı: Fiatci
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
fiatçı ;
kurşunlu yakıt kullanıldığında ,kurşunsuz için tasarlanmışsa daha fazla yakıt tüketimi gerçekleşir mi?
yAKIT TÜKETİMİNİN FAZLALAŞMA OLAYINI DİYOSAN ENJEKTÖRLER DEĞİŞMEDİĞİ SÜRECE DEĞİŞEN BİŞEY STANDART MOTOR İÇİN TAHMİNİMCE Değişmez.çünki ben bunu hiç standart motorda kullanmadım..ama mantıken fazla bi değişiklik olmaması lazım motora verilen yakıt miktarında bu değişimde bu yakıtın akıcılığından değişir... ....çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
yAKIT TÜKETİMİNİN FAZLALAŞMA OLAYINI DİYOSAN ENJEKTÖRLER DEĞİŞMEDİĞİ SÜRECE DEĞİŞEN BİŞEY STANDART MOTOR İÇİN TAHMİNİMCE Değişmez.çünki ben bunu hiç standart motorda kullanmadım..ama mantıken fazla bi değişiklik olmaması lazım motora verilen yakıt miktarında bu değişimde bu yakıtın akıcılığından değişir... ....çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
3 şey aklıma gelmişti..
1-çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
kurşunun etkisinden dolayı olduğu için bu seçenek iptal oldu.
2- viskozitenin etkisi olabilir mi diye düşünmüştüm...
ama olsa da çok küçük çapta olabilir..
3-katalitik konvertör faktörüydü.ama bu da kurşunun etkisinden kaybolmalı..
quote:
Orijinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
yAKIT TÜKETİMİNİN FAZLALAŞMA OLAYINI DİYOSAN ENJEKTÖRLER DEĞİŞMEDİĞİ SÜRECE DEĞİŞEN BİŞEY STANDART MOTOR İÇİN TAHMİNİMCE Değişmez.çünki ben bunu hiç standart motorda kullanmadım..ama mantıken fazla bi değişiklik olmaması lazım motora verilen yakıt miktarında bu değişimde bu yakıtın akıcılığından değişir... ....çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
3 şey aklıma gelmişti..
1-çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
kurşunun etkisinden dolayı olduğu için bu seçenek iptal oldu.
2- viskozitenin etkisi olabilir mi diye düşünmüştüm...
ama olsa da çok küçük çapta olabilir..
3-katalitik konvertör faktörüydü.ama bu da kurşunun etkisinden kaybolmalı..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
yAKIT TÜKETİMİNİN FAZLALAŞMA OLAYINI DİYOSAN ENJEKTÖRLER DEĞİŞMEDİĞİ SÜRECE DEĞİŞEN BİŞEY STANDART MOTOR İÇİN TAHMİNİMCE Değişmez.çünki ben bunu hiç standart motorda kullanmadım..ama mantıken fazla bi değişiklik olmaması lazım motora verilen yakıt miktarında bu değişimde bu yakıtın akıcılığından değişir... ....çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
3 şey aklıma gelmişti..
1-çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
kurşunun etkisinden dolayı olduğu için bu seçenek iptal oldu.
2- viskozitenin etkisi olabilir mi diye düşünmüştüm...
ama olsa da çok küçük çapta olabilir..
3-katalitik konvertör faktörüydü.ama bu da kurşunun etkisinden kaybolmalı..
Birinci seçeneği bence iptal etme çekişin artma mantığı bu........bilmiyorum teoride veya kağıt üstünde ne yazılıyor ama çekişi arttırıyor fakat motor harabiyeti fazlalaşıyor.......
quote:
Orijinalden alıntı: Fiatci
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
yAKIT TÜKETİMİNİN FAZLALAŞMA OLAYINI DİYOSAN ENJEKTÖRLER DEĞİŞMEDİĞİ SÜRECE DEĞİŞEN BİŞEY STANDART MOTOR İÇİN TAHMİNİMCE Değişmez.çünki ben bunu hiç standart motorda kullanmadım..ama mantıken fazla bi değişiklik olmaması lazım motora verilen yakıt miktarında bu değişimde bu yakıtın akıcılığından değişir... ....çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
3 şey aklıma gelmişti..
1-çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
kurşunun etkisinden dolayı olduğu için bu seçenek iptal oldu.
2- viskozitenin etkisi olabilir mi diye düşünmüştüm...
ama olsa da çok küçük çapta olabilir..
3-katalitik konvertör faktörüydü.ama bu da kurşunun etkisinden kaybolmalı..
Birinci seçeneği bence iptal etme çekişin artma mantığı bu........bilmiyorum teoride veya kağıt üstünde ne yazılıyor ama çekişi arttırıyor fakat motor harabiyeti fazlalaşıyor.......
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
Birinci seçeneği bence iptal etme çekişin artma mantığı bu........bilmiyorum teoride veya kağıt üstünde ne yazılıyor ama çekişi arttırıyor fakat motor harabiyeti fazlalaşıyor.......
yanlış anlaşılma oldu.
"yakıt tüketimini artırır"
,cümlesinin 3 faktörün birinin çürümesi için iptal ettim.... tamam teşekkürler..
quote:
Orijinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
Birinci seçeneği bence iptal etme çekişin artma mantığı bu........bilmiyorum teoride veya kağıt üstünde ne yazılıyor ama çekişi arttırıyor fakat motor harabiyeti fazlalaşıyor.......
yanlış anlaşılma oldu.
"yakıt tüketimini artırır"
,cümlesinin 3 faktörün birinin çürümesi için iptal ettim.... tamam teşekkürler..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
Birinci seçeneği bence iptal etme çekişin artma mantığı bu........bilmiyorum teoride veya kağıt üstünde ne yazılıyor ama çekişi arttırıyor fakat motor harabiyeti fazlalaşıyor.......
yanlış anlaşılma oldu.
"yakıt tüketimini artırır"
,cümlesinin 3 faktörün birinin çürümesi için iptal ettim.... tamam teşekkürler..
Kusura bakma iki saattir bilgisayar başınsayım ve yanımdaki insani varlığın sigara dumanından mayıştım... anlaşılan beynimizde durdu..........
quote:
Orijinalden alıntı: Fiatci
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
Birinci seçeneği bence iptal etme çekişin artma mantığı bu........bilmiyorum teoride veya kağıt üstünde ne yazılıyor ama çekişi arttırıyor fakat motor harabiyeti fazlalaşıyor.......
yanlış anlaşılma oldu.
"yakıt tüketimini artırır"
,cümlesinin 3 faktörün birinin çürümesi için iptal ettim.... tamam teşekkürler..
Kusura bakma iki saattir bilgisayar başınsayım ve yanımdaki insani varlığın sigara dumanından mayıştım... anlaşılan beynimizde durdu..........
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci Kusura bakma iki saattir bilgisayar başınsayım ve yanımdaki insani varlığın sigara dumanından mayıştım... anlaşılan beynimizde durdu..........
estağfurullah...
quote:
Orijinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
yAKIT TÜKETİMİNİN FAZLALAŞMA OLAYINI DİYOSAN ENJEKTÖRLER DEĞİŞMEDİĞİ SÜRECE DEĞİŞEN BİŞEY STANDART MOTOR İÇİN TAHMİNİMCE Değişmez.çünki ben bunu hiç standart motorda kullanmadım..ama mantıken fazla bi değişiklik olmaması lazım motora verilen yakıt miktarında bu değişimde bu yakıtın akıcılığından değişir... ....çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
3 şey aklıma gelmişti..
1-çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
kurşunun etkisinden dolayı olduğu için bu seçenek iptal oldu.
2- viskozitenin etkisi olabilir mi diye düşünmüştüm...
ama olsa da çok küçük çapta olabilir..
3-katalitik konvertör faktörüydü.ama bu da kurşunun etkisinden kaybolmalı..
Alıntıları Göster
kursunlu benzin performans artırırmı sorusunun cevabı evet ,(motor zararları konusunu bilerek atlıyorumdahaönce bahsedilmiş) Teknik açıklaması bildiğim kadarıyla şöyle emre ve fiatçı arkadaşlar(bu açıklamaları herkes okuyacağı için temelden giriyorum konuya yine);
Kurşun oktanı artırır yani yanma derecesini yukarı çeker ,çünki bu bilinçli kullanılan bir katkıdır.Katalizör gibi düşünün,
yine meşhur benzetmelerimden birini yapacağım; (olayı tam kavramak için) su kaç derecede kaynar ; 100 derece der herkez , ancak esasında böyle değildir, eğer suyunuz saf su ise ve basınç deniz seviyesi olan 1013 mbar ise 100 C derecedir.Siz ankarada suyu kaynatırsanız belki 91 derecede kaynar o anki basınç derecesine göre değişir.Kural basınç düşerse kaynama sıcaklığı düşer.
peki daha fazla sıcaklıkta kaynar mı ? cevap evet yüksek basıçlı bir kabınız varsa o zaman daha yüksek sıcaklıkta kaynar (düdüklü tencereyi düşünün) birde eğer çözelti olarak tuz kullanırsanız miktarına göre 110 derecede ve 1013mbar (deniz seviyesinde ) bu değeri yakalarsınız.
Şimdi konumuza dönelim ne alakası vardır derseniz ,durum söyle ; kursun aynen tuzdaki gibi benzinin yanma (tutuşma)sıcaklığını yükseltir.atıyorum 700 derece değil de 730 derece yapar mesela,
oktan fazlalaştığında da aklınızda kalması gereken konu tutşma sıcaklığının sabit basınç altında yükselmesidir. Yani 95 oktan benzinin tutuşma sıcaklığı 98 oktandan daha düşüktür. Sonuç olarak kurşun yanma sıcaklığını yükselteceğinden performans artar.daha fazla güç alınır kursunsuza göre .Ancak perfromans artışı öyle bir parametreye bağlı olmadığından sıkıştırma oranını değiştirmediğiz için hem vuruntu ,hem katalatik filtre tıkanması ,hem enjektör pislenmesi vs vs bir sürü sakıncaları vardır. Eğer bana sorarsanız kullanalım mı diye ,tavsiye etmem, onun yerine katkı koyun daha iyi performans alırsanız.YOk ben iddaya girdim derseniz , o zaman performans artar arkadaşlar
Nedenini tekrarlıyorum yüksek yanma derecesi yani delta T2-T1 performans yani güç için gereken bir ara formüldür.Siz T2 değerini ne kadar artırırsanız aldığınız güç de o kadar artar .(t1 oda sıcaklığıdır)
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
yAKIT TÜKETİMİNİN FAZLALAŞMA OLAYINI DİYOSAN ENJEKTÖRLER DEĞİŞMEDİĞİ SÜRECE DEĞİŞEN BİŞEY STANDART MOTOR İÇİN TAHMİNİMCE Değişmez.çünki ben bunu hiç standart motorda kullanmadım..ama mantıken fazla bi değişiklik olmaması lazım motora verilen yakıt miktarında bu değişimde bu yakıtın akıcılığından değişir... ....çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
3 şey aklıma gelmişti..
1-çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
kurşunun etkisinden dolayı olduğu için bu seçenek iptal oldu.
2- viskozitenin etkisi olabilir mi diye düşünmüştüm...
ama olsa da çok küçük çapta olabilir..
3-katalitik konvertör faktörüydü.ama bu da kurşunun etkisinden kaybolmalı..
quote:
Orijinalden alıntı: madmax
Bu konuyu tam olarak bilen yok sanırım...
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: madmax
Bu konuyu tam olarak bilen yok sanırım...
sen sen ol bildiğin yoldan şaşma.AL sana bilen birisinden bi cevap.
quote:
Orijinalden alıntı: atomik07
quote:
Orjinalden alıntı: madmax
Bu konuyu tam olarak bilen yok sanırım...
sen sen ol bildiğin yoldan şaşma.AL sana bilen birisinden bi cevap.
Alıntıları Göster
kurşun...motorlarda vuruntuyu önlemesi ve yağlayıcı özelliği nedeniyle benzine katılmaktadır. ankak zehirli olması ve katalitik konvertöre zarar vermesi nedeniyle artık motor tasarımları performansını çok az veya hiç etkileyecek şekilde kurşunsuz benzin kullanımına uygun olarak yapılmaktadır.
bu sorunun tam cevabı sanırım....
quote:
Orjinalden alıntı: madmax
Bu konuyu tam olarak bilen yok sanırım...
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
kursunlu benzin performans artırırmı sorusunun cevabı evet ,(motor zararları konusunu bilerek atlıyorumdahaönce bahsedilmiş) Teknik açıklaması bildiğim kadarıyla şöyle emre ve fiatçı arkadaşlar(bu açıklamaları herkes okuyacağı için temelden giriyorum konuya yine);
Kurşun oktanı artırır yani yanma derecesini yukarı çeker ,çünki bu bilinçli kullanılan bir katkıdır.Katalizör gibi düşünün,
yine meşhur benzetmelerimden birini yapacağım; (olayı tam kavramak için) su kaç derecede kaynar ; 100 derece der herkez , ancak esasında böyle değildir, eğer suyunuz saf su ise ve basınç deniz seviyesi olan 1013 mbar ise 100 C derecedir.Siz ankarada suyu kaynatırsanız belki 91 derecede kaynar o anki basınç derecesine göre değişir.Kural basınç düşerse kaynama sıcaklığı düşer.
peki daha fazla sıcaklıkta kaynar mı ? cevap evet yüksek basıçlı bir kabınız varsa o zaman daha yüksek sıcaklıkta kaynar (düdüklü tencereyi düşünün) birde eğer çözelti olarak tuz kullanırsanız miktarına göre 110 derecede ve 1013mbar (deniz seviyesinde ) bu değeri yakalarsınız.
Şimdi konumuza dönelim ne alakası vardır derseniz ,durum söyle ; kursun aynen tuzdaki gibi benzinin yanma (tutuşma)sıcaklığını yükseltir.atıyorum 700 derece değil de 730 derece yapar mesela,
oktan fazlalaştığında da aklınızda kalması gereken konu tutşma sıcaklığının sabit basınç altında yükselmesidir. Yani 95 oktan benzinin tutuşma sıcaklığı 98 oktandan daha düşüktür. Sonuç olarak kurşun yanma sıcaklığını yükselteceğinden performans artar.daha fazla güç alınır kursunsuza göre .Ancak perfromans artışı öyle bir parametreye bağlı olmadığından sıkıştırma oranını değiştirmediğiz için hem vuruntu ,hem katalatik filtre tıkanması ,hem enjektör pislenmesi vs vs bir sürü sakıncaları vardır. Eğer bana sorarsanız kullanalım mı diye ,tavsiye etmem, onun yerine katkı koyun daha iyi performans alırsanız.YOk ben iddaya girdim derseniz , o zaman performans artar arkadaşlar
Nedenini tekrarlıyorum yüksek yanma derecesi yani delta T2-T1 performans yani güç için gereken bir ara formüldür.Siz T2 değerini ne kadar artırırsanız aldığınız güç de o kadar artar .(t1 oda sıcaklığıdır)
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
yAKIT TÜKETİMİNİN FAZLALAŞMA OLAYINI DİYOSAN ENJEKTÖRLER DEĞİŞMEDİĞİ SÜRECE DEĞİŞEN BİŞEY STANDART MOTOR İÇİN TAHMİNİMCE Değişmez.çünki ben bunu hiç standart motorda kullanmadım..ama mantıken fazla bi değişiklik olmaması lazım motora verilen yakıt miktarında bu değişimde bu yakıtın akıcılığından değişir... ....çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
3 şey aklıma gelmişti..
1-çekiş arttırma mantığı fazla benzinden değil kurşunlunun patlamasının daha kuvvetli olmasından dolayı.....
kurşunun etkisinden dolayı olduğu için bu seçenek iptal oldu.
2- viskozitenin etkisi olabilir mi diye düşünmüştüm...
ama olsa da çok küçük çapta olabilir..
3-katalitik konvertör faktörüydü.ama bu da kurşunun etkisinden kaybolmalı..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
kursunlu benzin performans artırırmı sorusunun cevabı evet ,(motor zararları konusunu bilerek atlıyorumdahaönce bahsedilmiş) Teknik açıklaması bildiğim kadarıyla şöyle emre ve fiatçı arkadaşlar(bu açıklamaları herkes okuyacağı için temelden giriyorum konuya yine);
Kurşun oktanı artırır yani yanma derecesini yukarı çeker ,çünki bu bilinçli kullanılan bir katkıdır.Katalizör gibi düşünün,
yine meşhur benzetmelerimden birini yapacağım; (olayı tam kavramak için) su kaç derecede kaynar ; 100 derece der herkez , ancak esasında böyle değildir, eğer suyunuz saf su ise ve basınç deniz seviyesi olan 1013 mbar ise 100 C derecedir.Siz ankarada suyu kaynatırsanız belki 91 derecede kaynar o anki basınç derecesine göre değişir.Kural basınç düşerse kaynama sıcaklığı düşer.
peki daha fazla sıcaklıkta kaynar mı ? cevap evet yüksek basıçlı bir kabınız varsa o zaman daha yüksek sıcaklıkta kaynar (düdüklü tencereyi düşünün) birde eğer çözelti olarak tuz kullanırsanız miktarına göre 110 derecede ve 1013mbar (deniz seviyesinde ) bu değeri yakalarsınız.
Şimdi konumuza dönelim ne alakası vardır derseniz ,durum söyle ; kursun aynen tuzdaki gibi benzinin yanma (tutuşma)sıcaklığını yükseltir.atıyorum 700 derece değil de 730 derece yapar mesela,
oktan fazlalaştığında da aklınızda kalması gereken konu tutşma sıcaklığının sabit basınç altında yükselmesidir. Yani 95 oktan benzinin tutuşma sıcaklığı 98 oktandan daha düşüktür. Sonuç olarak kurşun yanma sıcaklığını yükselteceğinden performans artar.daha fazla güç alınır kursunsuza göre .Ancak perfromans artışı öyle bir parametreye bağlı olmadığından sıkıştırma oranını değiştirmediğiz için hem vuruntu ,hem katalatik filtre tıkanması ,hem enjektör pislenmesi vs vs bir sürü sakıncaları vardır. Eğer bana sorarsanız kullanalım mı diye ,tavsiye etmem, onun yerine katkı koyun daha iyi performans alırsanız.YOk ben iddaya girdim derseniz , o zaman performans artar arkadaşlar
Nedenini tekrarlıyorum yüksek yanma derecesi yani delta T2-T1 performans yani güç için gereken bir ara formüldür.Siz T2 değerini ne kadar artırırsanız aldığınız güç de o kadar artar .(t1 oda sıcaklığıdır)
sayın vezir açıklama için teşekkürler..
fakat ;
"Sonuç olarak kurşun yanma sıcaklığını yükselteceğinden performans artar.daha fazla güç alınır kursunsuza göre .Ancak perfromans artışı öyle bir parametreye bağlı olmadığından sıkıştırma oranını değiştirmediğiz için hem vuruntu ,hem katalatik filtre tıkanması ,hem enjektör pislenmesi vs vs bir sürü sakıncaları vardır."
diye bir paragrafınız var.
aslında kurşunlu benzinin oktan sayısını yükselttiği için vuruntuyu engelleme gibi bir yönü yok mu?
yanma sıcaklığını artırdığımızda istenen tutuşma gecikmesi sonrası yine vuruntuyu azaltan bir parametre olmaz mı?
söylediğiniz her cümleye katılıyorum, vuruntu kelimesini çıkardığım cümle de dahil.
quote:
Orijinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
kursunlu benzin performans artırırmı sorusunun cevabı evet ,(motor zararları konusunu bilerek atlıyorumdahaönce bahsedilmiş) Teknik açıklaması bildiğim kadarıyla şöyle emre ve fiatçı arkadaşlar(bu açıklamaları herkes okuyacağı için temelden giriyorum konuya yine);
Kurşun oktanı artırır yani yanma derecesini yukarı çeker ,çünki bu bilinçli kullanılan bir katkıdır.Katalizör gibi düşünün,
yine meşhur benzetmelerimden birini yapacağım; (olayı tam kavramak için) su kaç derecede kaynar ; 100 derece der herkez , ancak esasında böyle değildir, eğer suyunuz saf su ise ve basınç deniz seviyesi olan 1013 mbar ise 100 C derecedir.Siz ankarada suyu kaynatırsanız belki 91 derecede kaynar o anki basınç derecesine göre değişir.Kural basınç düşerse kaynama sıcaklığı düşer.
peki daha fazla sıcaklıkta kaynar mı ? cevap evet yüksek basıçlı bir kabınız varsa o zaman daha yüksek sıcaklıkta kaynar (düdüklü tencereyi düşünün) birde eğer çözelti olarak tuz kullanırsanız miktarına göre 110 derecede ve 1013mbar (deniz seviyesinde ) bu değeri yakalarsınız.
Şimdi konumuza dönelim ne alakası vardır derseniz ,durum söyle ; kursun aynen tuzdaki gibi benzinin yanma (tutuşma)sıcaklığını yükseltir.atıyorum 700 derece değil de 730 derece yapar mesela,
oktan fazlalaştığında da aklınızda kalması gereken konu tutşma sıcaklığının sabit basınç altında yükselmesidir. Yani 95 oktan benzinin tutuşma sıcaklığı 98 oktandan daha düşüktür. Sonuç olarak kurşun yanma sıcaklığını yükselteceğinden performans artar.daha fazla güç alınır kursunsuza göre .Ancak perfromans artışı öyle bir parametreye bağlı olmadığından sıkıştırma oranını değiştirmediğiz için hem vuruntu ,hem katalatik filtre tıkanması ,hem enjektör pislenmesi vs vs bir sürü sakıncaları vardır. Eğer bana sorarsanız kullanalım mı diye ,tavsiye etmem, onun yerine katkı koyun daha iyi performans alırsanız.YOk ben iddaya girdim derseniz , o zaman performans artar arkadaşlar
Nedenini tekrarlıyorum yüksek yanma derecesi yani delta T2-T1 performans yani güç için gereken bir ara formüldür.Siz T2 değerini ne kadar artırırsanız aldığınız güç de o kadar artar .(t1 oda sıcaklığıdır)
sayın vezir açıklama için teşekkürler..
fakat ;
"Sonuç olarak kurşun yanma sıcaklığını yükselteceğinden performans artar.daha fazla güç alınır kursunsuza göre .Ancak perfromans artışı öyle bir parametreye bağlı olmadığından sıkıştırma oranını değiştirmediğiz için hem vuruntu ,hem katalatik filtre tıkanması ,hem enjektör pislenmesi vs vs bir sürü sakıncaları vardır."
diye bir paragrafınız var.
aslında kurşunlu benzinin oktan sayısını yükselttiği için vuruntuyu engelleme gibi bir yönü yok mu?
yanma sıcaklığını artırdığımızda istenen tutuşma gecikmesi sonrası yine vuruntuyu azaltan bir parametre olmaz mı?
söylediğiniz her cümleye katılıyorum, vuruntu kelimesini çıkardığım cümle de dahil.
Alıntıları Göster
Arkadaşlar iyide kurşun la oktan farklı malzemeler naptınız siz? oktan yanıcılık derecesi değeri kurşun ise patlama güçlendirici bi katkı.yokdsa kurşunlu 95 oktanla kurşunsuz 95 oktanda fark yokki oktan olarak sadece kurşunlu daha iyi patlıyor............
quote:
Orijinalden alıntı: Fiatci
Arkadaşlar iyide kurşun la oktan farklı malzemeler naptınız siz? oktan yanıcılık derecesi değeri kurşun ise patlama güçlendirici bi katkı.yokdsa kurşunlu 95 oktanla kurşunsuz 95 oktanda fark yokki oktan olarak sadece kurşunlu daha iyi patlıyor............