Şimdi Ara

Küçük Detaylarla Aracın Ömrünü Uzatmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2
Cevap
0
Favori
292
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Triger Kayışı Nedir, Neden Bu Kadar Önemlidir?

    Triger kayışının görevi; krank mili ve eksantriğin birbiriyle daha uyumlu çalışmasını sağlamaktır. Triger kayışı; krank milinden aldığı dönme enerjisini eksantriğe aktarır. Triger kayışının neden bu kadar önemli olduğuna geldiğimizde ise; hem bu kadar karışık parçalar arasında enerji iletimi yapıyor olması, hem de koptuğu anda motor içerisindeki birçok parçanın zarar görüyor olmasıdır. Triger kayışının aniden kopması durumunda, motor subapları pistonlar sayesinde zedelenebilir, bükülebilir hatta kırılabilirler. bu durum motorun içerisinde maliyetli zararların ortaya çıkmasına sebep olabilir. Bu yüzden triger kayışının zamanında değiştirilmesi çok önemlidir.

    Her marka ve model araca göre değişmekle birlikte 60.000 ila 100.000 km arasında veya 4 yılda 1 değiştirilmesi gerekmektedir.

    Triger kayışının kopmasından sonra motorun sesi değişir ve egzoz siyah duman atmaya başlar.

    Aracı Yüksek Devirlerde Kullanılırsa Ne Olur?

    Her marka araç üreticileri, üretilen araçlardan en iyi verim alınabilmesi için Ar-Ge çalışmalarına çok önem verirler. Bütün bu araştırmalar sonucunda ortaya çıkan araç için bir devir aralığı belirlenir ve aracı kullanacak kişilerin o devir aralığında araçları kullanmaları tavsiye edilir.

    Ancak kimi zaman şoförler, aracı gereğinden fazla zorlamakta ve sürekli yüksek devirlerde kullanmaktadırlar. Gereğinden daha fazla devirde aracı kullanmak, aracın zorlanmasına, pistonların aşınmasına, aracın daha çabuk eskimesine, yakıtın bir kısmının yanmadan egzozdan atılmasına ve motorun çok ısınarak hararet yapmasına neden olabilir.

    Bu yüzden en ideali motoru uygun devirlerde çalıştırarak araçtan mümkün olan en fazla faydayı sağlamaktır.

    Hava Filtresi Ne İşe Yarar, Hangi Sıklıkla Değiştirilmelidir?

    Hava fiterinin asıl görevi adından da anlaşılacağı gibi, motora giren havayı temizleyerek, motora tozsuz ve temiz havanın girmesini sağlamaktır. Hava filtresi eğer kirlenmişse bu durumda tam olarak görevini yerine getiremez ve motor içerisindeki yakıt kullanımı artar. Sonuç, yakıt sarfiyatıdır. Eğer hava filtresi düzenli olarak değiştirilirse motorun içerisine sürekli temiz hava gireceğinden dolayı benzin sarfiyatı oluşmaz ve aynı zamanda motordan daha fazla performans alınır.

    Normal şartlarda 10.000 km’de 1 hava filtresinin değiştirilmesi gerekmektedir. Anck ortam şartları gereği araç tozlu yollarda kullanılmak zorundaysa bu durumda 5.000 km’de 1 hava filtresi değiştirilmelidir.

    Araştırmanın kaynağı ve devamı : http://www.autoparts.com.tr/haber-detay/859/kucuk-detaylarla-aracin-omrunu-uzatmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zapotka249 -- 28 Aralık 2014; 0:44:48 >







  • güzel yazı. ancak yağ ve yağ filtresiyle ilgili püf noktası koymamışsınız.Yağın kalitesi kadar değiştirme sıklığıda önemlidir.Mesela tam sentetik olsa bile bir yağ 10.000 km den fazla kullanılmamalıdır.Bence çok önemli bir nokta.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.