Şimdi Ara

Küçük Derecede Java Dersi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar. Frmtrde bu soruyu sordum ama istedigimi alamadım belki sizler yardimci olursunuz.
    Şimdi benim sıkıntı şu ;
    1) hani site yaparız admin paneli olur ya bunu java ile oyun geliştirirken nasil yapicaz ..?
    2) bilgiler nerede depolanacak yine siteden örnek vereyim , mesela mysql a bilgileri depolariz ya bunda neresi..?
    3)buton yapip yol vermeyi biliyorum ama dokunarak nasil sayfalama yapicaz..?
    //BU ÜÇÜ EN ÖNEMLİ SORULARIM DIĞERLERINI CEVAPLAMASANIZ DA OLUR AMA YINEDE CEVPALAMANIZI ISTERIM
    4) google ,facebook...Gibi hesaplarla girişi nasıl yapabilirim..?
    5) (bu da önemli benim için ) ornekle en iyi anlatmak olack. Mesela adam 3 ucakla saldırdi savunmada 1 uçak savar var sonuç olarak 3 ucak = 1 ucak savar + 1 savunma gibi bunu nasıl yaparim..?
    6)bildirim gönderme nasil yapılır..?
    7) oyuncular arasi mesajlasma nasil yapilir..?

    /#\ java ve android ile oyunumu geliştiriyorum. Kullandığım ide ise aide linki:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aide.ui



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oğuzhan.acun -- 10 Aralık 2017; 21:20:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Android gelirtici degilim ama biraz ilgilenmistim.
    1) admin paneli ile normal bir ekran arasinda ne fark var? normalini nasil yapiyorsan admin dedigin de ayni mantikli ekranin farkli bir goruntusu degil mi? onemli olan kisinin yetlikerinin yeterli olup olmamasi. dolayisiyla login olan kullanicinin yetlikerine bakip ekran tipine karar vermek gerekiyor. diger detaylar ekranin mantigi acisinda farkli degil.
    2) SQLite olabilir, ya da dosya sisteminde kolayca okuyup yazabilecegin json ya da xml belge vb ile kayit yapilabilir. veri buyuklugu ve ihtiyaca gore alternatiflere de bakilir.
  • 1) hani site yaparız admin paneli olur ya bunu java ile oyun geliştirirken nasil yapicaz ..?
    Oyunun admin panelinden bahsediyorsan burada, admin paneli ile iletişim kurabilecek bir back-end yazman gerekir oyununa.

    2) bilgiler nerede depolanacak yine siteden örnek vereyim , mesela mysql a bilgileri depolariz ya bunda neresi..?
    Oyunun içeriğine, platformuna ve çalışma prensiplerine bağlı olarak değişir bu. Offline oynanan bir oyunda local "save" dosyaları ile halledersin bu işi, online bir oyunda arka tarafta istediğin veritabanına kurulursun; burada herşeyi tablolar ile yapmak zorunda değilsin, uzak sunucunda (veritabanının olduğu yerde) oyun dışı bilgileri (hesap bilgileri) veritabanında saklarken, oyun içi mantığını yine disk'te save dosyalarına kaydedebilirsin. Oyun için mantığı kaydederken ve kaydı alırken, ilişkisel veritabanlarının neredeyse hiçbir özelliğini kullanmayacaksın, dolayısıyla "askerler" diye bir tablo açıp boşu boşuna datayla şişirmenin bir alemi yok, kendi dosya formatını yazman daha mantıklı olur kanaatimce.

    3)buton yapip yol vermeyi biliyorum ama dokunarak nasil sayfalama yapicaz..?
    Anlamadım soruyu ama dokunmatik'ten bahsediyorsan kullandığın framework'ü, toolları yazarsan gerekli kütüphanelere ulaşman kolaylaşır.

    4) google ,facebook...Gibi hesaplarla girişi nasıl yapabilirim..?
    Api'lerini kullanarak. Oyun motoru kullanıyorsan (Örneğin Unity gibi), hazır libraryleri oluyor böyle işlemler için. Kullanmıyorsan da muhtemelen rahatlıkla açık kaynak kütüphaneler bulabilirsin senin için bu api'lerle konuşacak (Google API,
    Facebook API)

    5) (bu da önemli benim için ) ornekle en iyi anlatmak olack. Mesela adam 3 ucakla saldırdi savunmada 1 uçak savar var sonuç olarak 3 ucak = 1 ucak savar + 1 savunma gibi bunu nasıl yaparim..?
    Bu oyunun oynanış kuralları ile alakalı. Matematiğini kendin bulman gerekecek ve deneme yanılma yoluyla test etmen gerekecek. Dengeli olup olmadığını anlamak için birçok farklı durumlarda formülünü denemen gerekecek. Bu noktada sana yardımcı olabilecek tek önerim, formüllerini oyunun içerisinde test etmemen. Ayrı bir ortamda (mesela bir konsol uygulamasında, veya tercihen unit test'ler ile) test edersen, odaklanman gereken farklı sorunları birbirinden ayırmış olursun, hem de zaman kazanırsın.

    6)bildirim gönderme nasil yapılır..?
    Android SDK'nın bildirim API'si ile

    7) oyuncular arasi mesajlasma nasil yapilir..?
    Bu da aslında varolan uygulamanın yapısı ile alakalı. Bana kalırsa bir oyunun mesajlaşma kısmı için özel bir sistem yazmaktan ziyade, oyunun sunucu tarafına, istek karşılığında oyuncunun mesajlarını verecek bir arayüz eklemek daha mantıklı.

    Eğer oyunun dinamik bir oyunsa, arka tarafını yazmak zorlaşabilir, farklı internet protokollerinden faydalanmak gerekebilir performans sebeplerinden ötürü. Ama oyunun daha statik bir oyunsa, arka tarafa bir rest api'si yazman büyük ihtimalle yeterli olacaktır. Örnek vermek gerekirse, Clash Royale dinamik bir oyun sayılırken (küçük bir zaman diliminde karşılıklı olarak hamleler yapıyorsun), Clash of Clans gibi bir oyun kıyasla statik bir oyun sayılabilir. Sıkıntı, her telefonda, genel sistemin gerçekçi bir resmini ortaya koymak istediğinde ortaya çıkıyor (gerçek zamanlı olarak). Bu konular oyunun içeriği bilinmeden anlaması, üzerine konuşması biraz zor konular. Dolayısıyla aklındaki oyunu (hikayesini karıştırmadan), teknik özellikleri ile tanımlarsan daha fazla yardım alacağını düşünüyorum.

    Kolay gelsin.




  • Aide ile o bahsettiğin şeyleri yapman güç, aide yemek öncesi aperatif gibi, sadece yazılım projesine giden yolda bir aperatif olabilir yani o bahsettiğin şeyleri aide ile yapman zor veya mümkün olsa bile saçma cunku o işler için laptop / desktop var.



    1- onun için önce başkalarının o işi nasıl yaptığını incelemen gerekli. Internette oyun kodlarını inceleyip bakacaksın, nasıl yapmışlarsa uyarlayacaksın.

    2- acilen bir veri tutmak istiyorsan düz dosyada satırlarda verileri tutabilirsin. biraz daha planlı şekilde veri tutmak içinse JSON formatında, yine bir tek dosyada tutabilirsin. Verilere ulaşım hızı önemliyse Redis 'in Android versiyonu olan Redisson veya Lettuce'u kullanabilirsin fakat bu kullanım Aide dediğimiz o ufak ide ile nasıl ayarlanır ona bişe diyemem :|

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • @welrocken

    Öncelikle cevabınız için teşekkürler... Ben unity'e geçmeyi planliyordum ancak başlangıçta olduğum için ağır falan gelebilir mi diye düşündüm ayni zamanda bilgisayarım windows vista starter olduğu için kaldırır/kaldırmaz sıkıntısı var . unity indirsem acaba bana yardımcı olurmussunuz. Verdiğiniz bilgileri unity de kullanmak istiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oğuzhan.acun -- 19 Aralık 2017; 21:12:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oğuzhan.acun kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Unity başlangıç için ağır gelmez diye tahmin ediyorum, Unity ile oyun geliştirmek çok zor bir programlama problemi değil. Ancak Unity ile programlamaya başlamak biraz yanlış olabilir, öncesinde programlamanın kendisini öğrenirsen, daha sonrasında Unity'e geçişte hiçbir sıkıntı yaşamayacağını düşünüyorum. Burada söylediğine göre Windows Vista desteklenmiyormuş Unity için malesef. Elimden geldiğince her konuda yardımcı olmaya çalışırım. Kolay gelsin.
  • welrocken W kullanıcısına yanıt
    Peki bana onerebilecegin bir oyun motoru varmı Windows vistanin desteklediği programlardan ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.