Şimdi Ara

kontra işi biraz ilginç geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • normal bisiklette,yavas hızla giderken sola gitme için,direksiyonun sag kısmını ileri itiyoruz,sol kısmını kendimize çekiyoruz,hızlı gitsekte aynı

    motorsiklette yavas gıderkende boyle aynı ama hızlı gıderken tam tersı oluyormus,yanı sola gıtmek ıcın,dıreksıyonun sag kısmını kendımıze cekıyoruz

    yani tekerın yonu saga baktıkca,motor sola gıdıyormus..bu bıraz garıp gelıyor cunku teker saga bakıyorsa saga gıtmesı lazım

    araba vıraja gırerkende aynı demısler,yanı vıraj sola ıken,dıreksıyonu sola kırarak tekerler sola bakarak gırılıyor ama arac saga dogru yatıyor

    ıyıde tekerler sola baktıgı ıcın sola gıdıyor zaten




  • kontra dönmek için yapılmaz motoru yatırmak için yapılır yatan motorda yattıgı tarafa döner.şöyle anlatayım basit olarak gidonu sola çevirip hemen düzeltiğini düşün sn'yesinden de kısa sürede, dönmesine izin vermedin ama o anda merkez kaç kuvveti seni sağa itecek ve motor sağa yatacak ve sağa dönemeye başlayacak bunların hepsi 1sn kısa sürede olur zati içgüdüsel olarak yapılır kontra teknigi, yoksa gidonu sola çevirdim sağa gitti fizik kurallarına aykırı
  • Gidonu çevirmek olarak düşünme. Solu mesela 1 cm ileri bile itsen kontra vermiş oluyosun. Düz yolda denersen anlarsın zaten. Gidonu ittiğin tarafa gitmeye başlar motor.
  • anladım sağolun

    vıdeolarda ornekler var ama kameradan bellı olmuyordu
  • kontra ile dönmez motoru yatırırsın... misal sağa dönmek için motoru sağa yatırmak gerekir, bu durumda vücut motorun sağında kalır. sen kontra ile vücudu sağa taşımak yerine motoru sola taşırsın ve yatar pozisyona gelirsin olay o kadar basit...
  • Merkezkac degil kardesim gyroskopik etkiden dolayi. Bisikletin ve motosikletin giderken duz durmasi gyroskopik etkiden dolayi olur. Hassas bir dengedir o da motosiklet giderken hep dengede durmak ister. Hatta videolar var surucu ustunden dusuyor motosiklet belli bir hizda oldugu icin dengesini saglayip toparlayip surucusuz duz gitmeye devam ediyor. Kontra olayi oyle sandigin gibi direksiyonu sola kirip saga yatmak degil. Saliselik olay. Yatmak istedigin taraftan gidona vuruyorsun yada itiyorsun diyelim yani on teker aksi yone bakiyor. On tekerin gyroskopisi duz durmak istediginden motosikleti ittirdigin tarafa yatiriyor. Sen de bunu firsat bilip hemen o tarafa yatip kaymak gibi viraja yatiyorsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorsiklette farklı mıdır bilmiyorum ama bisikletle bunu yapmak çok basit bir iş. Doğal olarak yapıyor insan zaten. Dönmek istediğin tarafa bisikleti yatırmak kafi. Gidonu döndürme değilde bastırma gibi bir hareket yapıyor insan. Bunu yapamayan yada anlamayanların durumu bence psikolojik olarak yapamayacağını düşünmekten geliyor. Çünkü yapılan hareket bazı insanlara güvensiz geliyor. Güvende hissetme arzusu da hareketi yapmanın önünde ciddi engel oluyor ve mantıksız geliyor bu şekilde viraj almak. Ama aşırı basit ve kullanışlı bu şekilde kullanmak. Bence bisiklet ve motora binen herkesin mutlaka öğrenmesi ve uygulaması gerekli.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tecrübelerime göre kontra en iyi 20 ile 50 gibi hızlar arasında yapılabiliyor. Çok keskin olmayan virajları kontrayla rahatça alabilirsiniz.

    Kısa mesafedeki ve keskin dönüşlerde kontra uygulanmamalı. 50'den sonraki hızlarda da vücut hızını alıp ileri gitmek istediğinden kontra sakıncalı bir hal alıyor. Açıkçası heyecan istemediğimde hiç kullanmıyorum kontrayı .)

    Öte yandan bisiklette yol tutuş berbat olduğu için kontra tehlike arz ediyor. Siz nasıl yapıyorsunuz şaşırdım valla. Benim bisiklet belki trışka ondan da olabilir .S
  • birisi söyleyince garip geliyor ama aslında herkes uyguluyor. İki tekerlekli araçları sürüş tekniği bu yani ister istemez bilerek ya da bilmeyerek herkes uyguluyor. Motosikleti hiç yatırmadan viraj almayı başaran varsa takdir ederim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bisiklet yada motosiklet fark etmez. Tüm iki tekerli araçların dönüş dinamikleri aynıdır. Sadece hız ve ağırlık farklarından dolayı bizim algımız değişmektedir. Hem bisiklette hem motosiklette yön değişimleri için kontra veriyoruz.

    Düz gittiğin bir yolda sağa dönen bir viraja yaklaşıyorsun diyelim. Motorun konumunu ayarladın, hızını ayarladın, vitesi düşürdün, dönüş noktasına geldiğinde sağ elciği itiyorsun(yani tekerleğin sola doğru bakiyor).

    Gidona yaptığın bu etki nedeniyle jiroskopik kuvvet motorunu sağa yatırıyor. Anlık bir etki. Ne kadar kontra uygularsan gidona, sağa o kadar yatıyorsun. Viraja girdin, motor sağa yattı artık sabit tutuyorsun gidonu, ama sakın fazlaca sıkma. Rahat olsun kolların.

    Viraj içinde yatık olduğundan tekerleklerin yere basma alanı büyüyecek, bu nedenle artan sürtünmeden dolayı hızın azalmaya başlayacak. Burada motorun en önemli komutu devreye girmeli, yan gaz. Hafif gaz ile desteklemelisin motorunu. Virajın çıkışını gördüğün anda artık motoru kaldıracaksın, yani şimdi ters tarafa kontra vereceksin. Motor dikleşti mi aç gazı devam....

    Umarım anlatabilmişimdir..




  • sadece bisiklet ve motosikletler de olur. ve yıllardır bilinç altımıza yerleşmiştir. farkında olmadan yaparız. evet ilk başta duyunca anlam verilmiyor ama deneyip sonucu görünce anlaşılıyor. iki tekerli araçların dengede durması için olan fiziki bir kural.

    Kontrayla yatan kontrayla kalkar AEA.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.