Şimdi Ara

Kompresyon oranı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benzinli veya dizel motorda kompresyon oranını 30:1 gibi çok yükseltirsek ne olur?
    yükseltilebilir mi?



  • yakıt bujinin ateşlemesinden once sıkışan havanın sıcaklığından dolayı yanar ve motor duzensin vuruntulu çalışmaya başlar, motorun iç aksamına zarar verir detonasyona sebep olabilr. Avansı artırmak için çok kaliteli ve oktanı yuksek yakıt kullanıyor olmak gerek ki bu sıkıştırma size ekonomi ve performans olarak dönsün, ancak ülkemizde ne mümkün?
  • Nobel Fizik ödülünü mü kazanmaya çalışıyorsunuz.

    Yapısı ve çalışması bakımından benzinli motorlar 1/9,5-11
    dizel motorlar ise 1/18-22 kompresyon oranında çalışır.
    30 yapmaya çalışmanın sebebi nedir meraktan mı soruyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    Nobel Fizik ödülünü mü kazanmaya çalışıyorsunuz.

    Yapısı ve çalışması bakımından benzinli motorlar 1/9,5-11
    dizel motorlar ise 1/18-22 kompresyon oranında çalışır.
    30 yapmaya çalışmanın sebebi nedir meraktan mı soruyorsunuz
    otto çevrimi (benzinli) ile çalışan motorlar 6-12,5 (14 sıkıştırma bile kullanılıyor fakat yarış motorlarında), diesel çevrimi (dizel) ile çalışan motorlar 12-24 sıkıştırma oranları arasında çalıştırılır genellikle.Dizelde aslında üst limit yok.30 35 40 sıkıştırma bile olabilir fakat teorik ve pratik hesaplara göre 22-24 sıkıştırma aralığında alınabilecek en iyi verim oluşuyor,bunun daha üstünde olan sıkıştırma oranlarında verim bir arpa boyu kadar artıyor.yani verdiğiniz fazla kompresyonun karşılığını bir hiç olarak alıyorsunuz.bu büyük sıkıştırma oranı farkının en buyuk sebebi bu çevrimlerin farkı ve yakıtların farklı tutuşma-yanma özelliklerindendir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CyberKnight -- 13 Şubat 2013; 14:50:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    Nobel Fizik ödülünü mü kazanmaya çalışıyorsunuz.

    Yapısı ve çalışması bakımından benzinli motorlar 1/9,5-11
    dizel motorlar ise 1/18-22 kompresyon oranında çalışır.
    30 yapmaya çalışmanın sebebi nedir meraktan mı soruyorsunuz
    Benzinli için olacaklar belli zaten, yakıt ateşlemeden önce yanar.

    Ama dizel için öncelikle motoru marşlamak için ayrı bir motor olması gerekecek. Çünkü o kompresyonu yenmek tek marş motorunun harcı olması zor.
    Sonra yakıt o kadar aşırı ısınmış havanın içinde daha enjektörden çıkarken patlayacaktır. Bu da enjektörün kısa sürede ölmesi demek. Hatta biraz daha zorlarsak o kompresyona karşı yakıtı ittiren yakıt pompası da gelebilir eline. Onu da beğenmezsen enjektör işeme yapabilir, çünkü yakıt püskürerek çıkamayacak kadar büyük bir güçle karşılaşıyor. Her türlü enjektörü ya da yakıt pompasını eline alırsın. Olur da kullanmaya devam edersen başka yerlerden gene atar.
    Ayrıca motorun da kısa sürede dağılması demek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Benzinli için olacaklar belli zaten, yakıt ateşlemeden önce yanar.

    Ama dizel için öncelikle motoru marşlamak için ayrı bir motor olması gerekecek. Çünkü o kompresyonu yenmek tek marş motorunun harcı olması zor.
    Sonra yakıt o kadar aşırı ısınmış havanın içinde daha enjektörden çıkarken patlayacaktır. Bu da enjektörün kısa sürede ölmesi demek. Hatta biraz daha zorlarsak o kompresyona karşı yakıtı ittiren yakıt pompası da gelebilir eline. Onu da beğenmezsen enjektör işeme yapabilir, çünkü yakıt püskürerek çıkamayacak kadar büyük bir güçle karşılaşıyor. Her türlü enjektörü ya da yakıt pompasını eline alırsın. Olur da kullanmaya devam edersen başka yerlerden gene atar.
    Ayrıca motorun da kısa sürede dağılması demek.

    Alıntıları Göster
    yakıt zamanlaması için oktan sayısı yüksek 112 v.b. yakıt kullanılabilir ancak benimde aklımı karıştıran soru vuruntu
    kurşun plaka takoz v.b. ile engelleyebilir miyim acaba?
    amacım daha az yakıt ile daha fazla tork ve ekonomi elde etmek bu arada
    ama bi nobelde fena gitmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Benzinli için olacaklar belli zaten, yakıt ateşlemeden önce yanar.

    Ama dizel için öncelikle motoru marşlamak için ayrı bir motor olması gerekecek. Çünkü o kompresyonu yenmek tek marş motorunun harcı olması zor.
    Sonra yakıt o kadar aşırı ısınmış havanın içinde daha enjektörden çıkarken patlayacaktır. Bu da enjektörün kısa sürede ölmesi demek. Hatta biraz daha zorlarsak o kompresyona karşı yakıtı ittiren yakıt pompası da gelebilir eline. Onu da beğenmezsen enjektör işeme yapabilir, çünkü yakıt püskürerek çıkamayacak kadar büyük bir güçle karşılaşıyor. Her türlü enjektörü ya da yakıt pompasını eline alırsın. Olur da kullanmaya devam edersen başka yerlerden gene atar.
    Ayrıca motorun da kısa sürede dağılması demek.

    marş konusu çoğu dizel motorda görüyorum perkins,cummnis v.b.
    önce motor marş ile emme ve ateşleme yapmadan 2200 devire çıkıyor
    sonra subaplar açılarak motor bir anda emme ve sıkıştırmaya başlıyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    redüktor dişli oranı
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Benzinli için olacaklar belli zaten, yakıt ateşlemeden önce yanar.

    Ama dizel için öncelikle motoru marşlamak için ayrı bir motor olması gerekecek. Çünkü o kompresyonu yenmek tek marş motorunun harcı olması zor.
    Sonra yakıt o kadar aşırı ısınmış havanın içinde daha enjektörden çıkarken patlayacaktır. Bu da enjektörün kısa sürede ölmesi demek. Hatta biraz daha zorlarsak o kompresyona karşı yakıtı ittiren yakıt pompası da gelebilir eline. Onu da beğenmezsen enjektör işeme yapabilir, çünkü yakıt püskürerek çıkamayacak kadar büyük bir güçle karşılaşıyor. Her türlü enjektörü ya da yakıt pompasını eline alırsın. Olur da kullanmaya devam edersen başka yerlerden gene atar.
    Ayrıca motorun da kısa sürede dağılması demek.

    marş konusu çoğu dizel motorda görüyorum perkins,cummnis v.b.
    önce motor marş ile emme ve ateşleme yapmadan 2200 devire çıkıyor
    sonra subaplar açılarak motor bir anda emme ve sıkıştırmaya başlıyor.

    İlginç bir sistemmiş. Peki bu sırada yağlama oluyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    yakıt zamanlaması için oktan sayısı yüksek 112 v.b. yakıt kullanılabilir ancak benimde aklımı karıştıran soru vuruntu
    kurşun plaka takoz v.b. ile engelleyebilir miyim acaba?
    amacım daha az yakıt ile daha fazla tork ve ekonomi elde etmek bu arada
    ama bi nobelde fena gitmez


    Sıfır yakıt, sıfır emisyon ile km'lerce gidebilirsiniz. Bir arkadaşım bisikletle kamyon kasasına tutunarak giderdi. Ayaklarını da yukarı alırdı. Ohhh. Mis gibi. Sizde yolda gözünüze kestirdiğiniz büyük bir arabaya demir atın. Ama kısa demir olsun. Araya başka araba girmesin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Benzinli için olacaklar belli zaten, yakıt ateşlemeden önce yanar.

    Ama dizel için öncelikle motoru marşlamak için ayrı bir motor olması gerekecek. Çünkü o kompresyonu yenmek tek marş motorunun harcı olması zor.
    Sonra yakıt o kadar aşırı ısınmış havanın içinde daha enjektörden çıkarken patlayacaktır. Bu da enjektörün kısa sürede ölmesi demek. Hatta biraz daha zorlarsak o kompresyona karşı yakıtı ittiren yakıt pompası da gelebilir eline. Onu da beğenmezsen enjektör işeme yapabilir, çünkü yakıt püskürerek çıkamayacak kadar büyük bir güçle karşılaşıyor. Her türlü enjektörü ya da yakıt pompasını eline alırsın. Olur da kullanmaya devam edersen başka yerlerden gene atar.
    Ayrıca motorun da kısa sürede dağılması demek.

    marş konusu çoğu dizel motorda görüyorum perkins,cummnis v.b.
    önce motor marş ile emme ve ateşleme yapmadan 2200 devire çıkıyor
    sonra subaplar açılarak motor bir anda emme ve sıkıştırmaya başlıyor.

    motor devirlendiği halde subaplar nasıl kapalı kalıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Benzinli için olacaklar belli zaten, yakıt ateşlemeden önce yanar.

    Ama dizel için öncelikle motoru marşlamak için ayrı bir motor olması gerekecek. Çünkü o kompresyonu yenmek tek marş motorunun harcı olması zor.
    Sonra yakıt o kadar aşırı ısınmış havanın içinde daha enjektörden çıkarken patlayacaktır. Bu da enjektörün kısa sürede ölmesi demek. Hatta biraz daha zorlarsak o kompresyona karşı yakıtı ittiren yakıt pompası da gelebilir eline. Onu da beğenmezsen enjektör işeme yapabilir, çünkü yakıt püskürerek çıkamayacak kadar büyük bir güçle karşılaşıyor. Her türlü enjektörü ya da yakıt pompasını eline alırsın. Olur da kullanmaya devam edersen başka yerlerden gene atar.
    Ayrıca motorun da kısa sürede dağılması demek.

    marş konusu çoğu dizel motorda görüyorum perkins,cummnis v.b.
    önce motor marş ile emme ve ateşleme yapmadan 2200 devire çıkıyor
    sonra subaplar açılarak motor bir anda emme ve sıkıştırmaya başlıyor.

    motor devirlendiği halde subaplar nasıl kapalı kalıyor?

    O da ayrı bir soru, aklıma gelmemiş nedense.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Benzinli için olacaklar belli zaten, yakıt ateşlemeden önce yanar.

    Ama dizel için öncelikle motoru marşlamak için ayrı bir motor olması gerekecek. Çünkü o kompresyonu yenmek tek marş motorunun harcı olması zor.
    Sonra yakıt o kadar aşırı ısınmış havanın içinde daha enjektörden çıkarken patlayacaktır. Bu da enjektörün kısa sürede ölmesi demek. Hatta biraz daha zorlarsak o kompresyona karşı yakıtı ittiren yakıt pompası da gelebilir eline. Onu da beğenmezsen enjektör işeme yapabilir, çünkü yakıt püskürerek çıkamayacak kadar büyük bir güçle karşılaşıyor. Her türlü enjektörü ya da yakıt pompasını eline alırsın. Olur da kullanmaya devam edersen başka yerlerden gene atar.
    Ayrıca motorun da kısa sürede dağılması demek.

    marş konusu çoğu dizel motorda görüyorum perkins,cummnis v.b.
    önce motor marş ile emme ve ateşleme yapmadan 2200 devire çıkıyor
    sonra subaplar açılarak motor bir anda emme ve sıkıştırmaya başlıyor.

    motor devirlendiği halde subaplar nasıl kapalı kalıyor?

    O da ayrı bir soru, aklıma gelmemiş nedense.

    Alıntıları Göster
    o kadarını kurcalamadım subapları ancak müthiş bir sistem işim gereği 3000-5000hp dizel motorlar ile çok karşılaşıyorum.
    bu motorları ancak böyle sistemler çalıştırabiliyor.
    bu sırada YAĞLAMA devam ediyor.motorun devirlenmesini ise MARŞ motorları sağlıyor.
    kabaca yokuş aşağı hızlandıktan sonra vitese takıp çalıştırmak gibi bişey bu.




  • Mazda Skyactiv motorlari 12 : 1 sikistirma oranina sahip.Muthis tuketim degerlerine sahip.14 : 1 motorlar 2015'te.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Mazda Skyactiv motorlari 12 : 1 sikistirma oranina sahip.Muthis tuketim degerlerine sahip.14 : 1 motorlar 2015'te.
    Benzinli motorda hararet çok fazla artar ve motor kontağı kapatsanız bile çevrimi devam ettirecek. Stop ettiremeyeceksiniz.

    Bunlar kağıt üstünde olacaklar. Pratikte normal bir motor un kompresyonunu çok fazla yükseltirseniz çalışmaz.

    Üst kapak değişimiyle kompresyon artırılabiliyor. Mesela bu Toros'larda oluyor ancak atıyorum kompresyon 9 ise 10 yapabiliyorlar ve hararet yükseliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Benzinli motorda hararet çok fazla artar ve motor kontağı kapatsanız bile çevrimi devam ettirecek. Stop ettiremeyeceksiniz.

    Bunlar kağıt üstünde olacaklar. Pratikte normal bir motor un kompresyonunu çok fazla yükseltirseniz çalışmaz.

    Üst kapak değişimiyle kompresyon artırılabiliyor. Mesela bu Toros'larda oluyor ancak atıyorum kompresyon 9 ise 10 yapabiliyorlar ve hararet yükseliyor.

    Alıntıları Göster
    stop ettirmek sorun değilaynı çalıştırırken ki gibi bu seferde emme subapları kapanıyor.
    motor kendi momentumu ile yavaşlıyor.
    tek sorun durmaları (tamamen) 20-80sn sürüyor
    yani herşey subaplarda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-12B15DEEB

    stop ettirmek sorun değilaynı çalıştırırken ki gibi bu seferde emme subapları kapanıyor.
    motor kendi momentumu ile yavaşlıyor.
    tek sorun durmaları (tamamen) 20-80sn sürüyor
    yani herşey subaplarda

    Alıntıları Göster
    12.5:1 LPG için ideal limit.

    14.5: 1 hatta 16:1 olan performans motorları var. Her 20 binde motor indiriyorsunuz o ayrı.

    Soruya gelince. O kadar yüksek sıkıştırma oranları pek mümkün değil. Dizel zaten vurutuntu motoru (ondan o kadar takırdıyor).

    Bundan sonrası ultra lean burining. Lakin onun içinde sabit devir lazım. Arabada zor iş. 200 devir zıpladımı motoru eline alma riski var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    12.5:1 LPG için ideal limit.

    14.5: 1 hatta 16:1 olan performans motorları var. Her 20 binde motor indiriyorsunuz o ayrı.

    Soruya gelince. O kadar yüksek sıkıştırma oranları pek mümkün değil. Dizel zaten vurutuntu motoru (ondan o kadar takırdıyor).

    Bundan sonrası ultra lean burining. Lakin onun içinde sabit devir lazım. Arabada zor iş. 200 devir zıpladımı motoru eline alma riski var.



    Dizel motorun sesli çalışması sıkıştırma oranından değil, motornin patlamasıyla güç üretmesindendir.

    Bir de enjektörün püskürtme şekli var tabi.
    Otomobilde nasıl bilmiyorum ama 240 KG basınca ulaşıp püskürtüyor bizim motorlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 13 Şubat 2013; 21:05:20 >




  • Dusuk kompresyon, yuksek omur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    12.5:1 LPG için ideal limit.

    14.5: 1 hatta 16:1 olan performans motorları var. Her 20 binde motor indiriyorsunuz o ayrı.

    Soruya gelince. O kadar yüksek sıkıştırma oranları pek mümkün değil. Dizel zaten vurutuntu motoru (ondan o kadar takırdıyor).

    Bundan sonrası ultra lean burining. Lakin onun içinde sabit devir lazım. Arabada zor iş. 200 devir zıpladımı motoru eline alma riski var.



    Dizel motorun sesli çalışması sıkıştırma oranından değil, motornin patlamasıyla güç üretmesindendir.

    Bir de enjektörün püskürtme şekli var tabi.
    Otomobilde nasıl bilmiyorum ama 240 KG basınca ulaşıp püskürtüyor bizim motorlar.



    Motorin nasıl patlıyor peki ?

    Benzinli motorta vuruntu sesi duydunmu hiç ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    12.5:1 LPG için ideal limit.

    14.5: 1 hatta 16:1 olan performans motorları var. Her 20 binde motor indiriyorsunuz o ayrı.

    Soruya gelince. O kadar yüksek sıkıştırma oranları pek mümkün değil. Dizel zaten vurutuntu motoru (ondan o kadar takırdıyor).

    Bundan sonrası ultra lean burining. Lakin onun içinde sabit devir lazım. Arabada zor iş. 200 devir zıpladımı motoru eline alma riski var.



    Dizel motorun sesli çalışması sıkıştırma oranından değil, motornin patlamasıyla güç üretmesindendir.

    Bir de enjektörün püskürtme şekli var tabi.
    Otomobilde nasıl bilmiyorum ama 240 KG basınca ulaşıp püskürtüyor bizim motorlar.



    Deli fişek haklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.