Şimdi Ara

Klimanın 1. veya 4. kademede olması yakıtı etkiler mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
68
Cevap
1
Favori
22.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403

    Kapalı olması ve birinci kademe klima açma arasındaki farktan bence daha azdır, klima düğmesine basınca bizim araba silkeleniyor ama 1-4 arası pek fark olmuyor ben sanmıyorum çok farkedeceğini aslında arkadaş güzel soru sormuş.

    Alıntıları Göster
    2 sene evvel Discovery Channel'da Mythbuster'daki 2 adam deney yaptılar biri camlar açık klima kapalı, diğeri de tam tersi bir minibüsü pistte sürdüler denemeden evvel tartıda aynı miktar yakıt ve ağırlık oluşumunu sağladılar. Önce camlar açık giden aracın yakıtı bitti 3-4 dakika sonrada klima açık olanın ki ortalama hız ise galiba 60-70 civarındaydı. Daha yüksek hızlarda cam açık olanın daha evvel yakıtı biteceği de yadsınamaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra


    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Kompresör motor tahrik kayışına bağlı olarak çalışır, kompresör manuel klimalı araçlar için ya kapalıdır ya açıktır seviyeleri yoktur, rezistanstaki sıcaklığı fan içeri alır, fanda enerjiyi aküden çeker, bunu araç çalışmıyorken kontağı çalışma öncesi son konuma getirdiğinizde fanı çalıştırdığınızda anlayabilirsiniz, fanın kademesine göre aküden çekilecek enerji seviyesi artacaktır, motor çalışır halde iken akü bir yandan şarj olurken bir yandanda tüketim yapacaktır ancak fanı 4 e getirmeniz motorun aküyü beslemesi için çok çok fazla çalışacağı anlamına gelmez, araç içi voltaj dağılımı ve anlık kullanım durumu üreticiler tarafından aylarca hesap kitap edilmiştir manuel klimalar için durum böyledir.

    Otomatik dijital klimaların kompresörlerinde çalışma seviyesi olabilir net bilmiyorum öyle bir durum varsa sarfiyat fark edebilir ama üst düzey marka model araçlarda klimaların motorla ilgisi olmuyor, direk elektrik ile çalışıyor tabi ona uygun akü seçiliyor.

    Kompresör bazı durumlarda devreden çıkar konuya yazdığım ilk mesajı inceleyiniz. Saygılar..

    Aynı şeyi yazmışız üstad farklı birşey değil, kompresörün çalışma seviyesi değişmez, ya kapalıdır ya açıktır, devreden çıkması kapalı olduğu anlamına gelir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mathematician_01

    teknik bilgi için yol bilgisayarına bakmanız yeterli olacaktır bence. araç rolantide çalışırken anlık tüketim; 1. kademede 0.6/sa iken 4. kademede 1.2 civarı oluyor.

    Aynı şeyi diyecektim. 2.0 tdi motor. Rölantide 0.7 lt/saat iken klima sonda 1.2 lt/saat oluyor.

    Edit:Yazım yanlışı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhyegirdimkendimegeldim -- 11 Mayıs 2013; 10:20:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403

    Kapalı olması ve birinci kademe klima açma arasındaki farktan bence daha azdır, klima düğmesine basınca bizim araba silkeleniyor ama 1-4 arası pek fark olmuyor ben sanmıyorum çok farkedeceğini aslında arkadaş güzel soru sormuş.

    Sn.cetiner19 ve Sn.dhyegirdimkendimegeldim olayı iyi gözlemlemiş daha doğrusu test etmiş. Klima açma düğmesine bastığınızda kompresör çalışmaya başlar burada bir ölçüm aldığınızı varsayalım, bir kaç saniye sonra hızı 4 e aldığınızda kompresör hala çalışır vaziyette olur burada yapacağınız gözlem sadece fanın çekeceği akım artacağından kaynaklanan alternatöre binen yükün getirdiği farktır.

    Ancak 1 ve 4 hız kademelerinde uzun süreli olarak bir test yaparsanız kompresörün farklı çalışma sürelerinden(devreye girip çıkma) kaynaklanan yakıt tüketim farkınıda gözlemleyebilirsiniz.

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 11 Mayıs 2013; 11:06:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403

    Kapalı olması ve birinci kademe klima açma arasındaki farktan bence daha azdır, klima düğmesine basınca bizim araba silkeleniyor ama 1-4 arası pek fark olmuyor ben sanmıyorum çok farkedeceğini aslında arkadaş güzel soru sormuş.

    Sn.cetiner19 ve Sn.dhyegirdimkendimegeldim olayı iyi gözlemlemiş daha doğrusu test etmiş. Klima açma düğmesine bastığınızda kompresör çalışmaya başlar burada bir ölçüm aldığınızı varsayalım, bir kaç saniye sonra hızı 4 e aldığınızda kompresör hala çalışır vaziyette olur burada yapacağınız gözlem sadece fanın çekeceği akım artacağından kaynaklanan alternatöre binen yükün getirdiği farktır.

    Ancak 1 ve 4 hız kademelerinde uzun süreli olarak bir test yaparsanız kompresörün farklı çalışma sürelerinden(devreye girip çıkma) kaynaklanan yakıt tüketim farkınıda gözlemleyebilirsiniz.

    Saygılar...
    Yakıt tüketimi açısından fark olmaz..

    Fark A/C'nin yani klima kompresörünün çalışıp çalışmamasından kaynaklıdır..

    Çalıştırdığınız zaman direkt kayışdan güç alır kompresör ve buda motora ekstra yük bindirir..

    Düşük hacimli araçlarda yükseklere göre yakıt tüketimi farkı daha fazladır.. Çünkü düşük hacimli araç kompresörü beslemek için daha fazla çalışmaktadır, özellikle rölantide.. Yüksek hacimli 3000 ve üzeri araçlarda mesela bir S600 6000cc araçda, motor zaten o kompresöre yetecek gücü her zaman ürettiği için çok fark etmez klima açık yada kapalı olması..

    Bu arada uzun yolda klima, şehiriçine göre daha az fark yaratır.. Yukarıda bahsetiğimden anlayabilirsiniz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Yakıt tüketimi açısından fark olmaz..

    Fark A/C'nin yani klima kompresörünün çalışıp çalışmamasından kaynaklıdır..

    Çalıştırdığınız zaman direkt kayışdan güç alır kompresör ve buda motora ekstra yük bindirir..

    Düşük hacimli araçlarda yükseklere göre yakıt tüketimi farkı daha fazladır.. Çünkü düşük hacimli araç kompresörü beslemek için daha fazla çalışmaktadır, özellikle rölantide.. Yüksek hacimli 3000 ve üzeri araçlarda mesela bir S600 6000cc araçda, motor zaten o kompresöre yetecek gücü her zaman ürettiği için çok fark etmez klima açık yada kapalı olması..

    Bu arada uzun yolda klima, şehiriçine göre daha az fark yaratır.. Yukarıda bahsetiğimden anlayabilirsiniz..

    Alıntıları Göster
    Yakıt tüketiminde hiç bir fark yok babam klimacı ordan biliyorum.Sadece gelen havayı arttırıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Yakıt tüketimi açısından fark olmaz..

    Fark A/C'nin yani klima kompresörünün çalışıp çalışmamasından kaynaklıdır..

    Çalıştırdığınız zaman direkt kayışdan güç alır kompresör ve buda motora ekstra yük bindirir..

    Düşük hacimli araçlarda yükseklere göre yakıt tüketimi farkı daha fazladır.. Çünkü düşük hacimli araç kompresörü beslemek için daha fazla çalışmaktadır, özellikle rölantide.. Yüksek hacimli 3000 ve üzeri araçlarda mesela bir S600 6000cc araçda, motor zaten o kompresöre yetecek gücü her zaman ürettiği için çok fark etmez klima açık yada kapalı olması..

    Bu arada uzun yolda klima, şehiriçine göre daha az fark yaratır.. Yukarıda bahsetiğimden anlayabilirsiniz..

    Klima borularının yüksek basınç hattında basınç sensörü, evaporatör üzerinde ise sıcaklık ölçüm sondası(klima sondası) bulunur. Klima çalışırken evaporatör buz tutacak sıcaklığa kadar düşerse veya basınç çok fazla artarsa(bir çok otomobilde üst sınır 28-30 Bar) kompresör devreden çıkar. Bu yazdığım durumların gerçekleşmesi için klimanın düşük fan hızında çalışması yani evaporatörden daha az ısı transferinin olması gerekir. Bu durumda yakıt tüketiminizde çok küçük bir farkla daha az olacaktır. Diğer sebep fan motorunun elektrik tüketimi ile alakalıdır. Kısacası fan motor hızının az veya çok olması tüketimi bir miktar etkiler.

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 11 Mayıs 2013; 13:41:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Yakıt tüketimi açısından fark olmaz..

    Fark A/C'nin yani klima kompresörünün çalışıp çalışmamasından kaynaklıdır..

    Çalıştırdığınız zaman direkt kayışdan güç alır kompresör ve buda motora ekstra yük bindirir..

    Düşük hacimli araçlarda yükseklere göre yakıt tüketimi farkı daha fazladır.. Çünkü düşük hacimli araç kompresörü beslemek için daha fazla çalışmaktadır, özellikle rölantide.. Yüksek hacimli 3000 ve üzeri araçlarda mesela bir S600 6000cc araçda, motor zaten o kompresöre yetecek gücü her zaman ürettiği için çok fark etmez klima açık yada kapalı olması..

    Bu arada uzun yolda klima, şehiriçine göre daha az fark yaratır.. Yukarıda bahsetiğimden anlayabilirsiniz..

    Klima borularının yüksek basınç hattında basınç sensörü, evaporatör üzerinde ise sıcaklık ölçüm sondası(klima sondası) bulunur. Klima çalışırken evaporatör buz tutacak sıcaklığa kadar düşerse veya basınç çok fazla artarsa(bir çok otomobilde üst sınır 28-30 Bar) kompresör devreden çıkar. Bu yazdığım durumların gerçekleşmesi için klimanın düşük fan hızında çalışması yani evaporatörden daha az ısı transferinin olması gerekir. Bu durumda yakıt tüketiminizde çok küçük bir farkla daha az olacaktır. Diğer sebep fan motorunun elektrik tüketimi ile alakalıdır. Kısacası fan motor hızının az veya çok olması tüketimi bir miktar etkiler.

    Saygılar...



    Teşekkür ederim öncelikle açıklayıcı cevabınız için..

    İşin bahsettiğiniz kısmını bilmiyorum, fakat 1 ve son seviye arasında size serin havayı üfleyen fanın dönme hızından dolayı dahi zaten fark olacaktır illaki fakat sizinde yazdığınız gibi çok küçük farklar..

    Yani ihmal edilecek farklar ki bunlarada yok denir..

    Yoksa araçda güç harcayan herşey, far, radyo vs. yakıt tüketimini arttırır çokda az olsa..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    (manuel klima için) klima çalışırken en düşük ya da en yüksek kademe arasında aracın çekiş farkını hissetmiyorum.
    düşük kademede daha soğuk üflüyor ayrıca usta klimanın performansını ölçerken en düşük kademede çalıştırıyor.
    kendi mantığıma göre kompresörün sabit bir güç ürettiği sonucuna varıyorum. bu da üfleme hızlarındaki derece farkına sebeb olmalı.
    dijital klimanın ise daha farklı çalıştığını, derece arttırıp azaltmanın harcadığı enerjiyi de değiştirdiğini düşünüyorum.
    dolayısı ile soruyu soran arkadaşa katılıyorum ve merak ettiği teknik açıklamayı ben de bekliyorum.

    Buna ben de katılıyorum. Manuel klimalar sanki hep sabit bir sogutma kapasitesine sahip de sadece üflediği havanın hacmi değişiyor. Zira yazın rampalarda sollamadan önce kapatıyorum. açınca düşen çekiş hissi hep aynı... 2 veya 4 için..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    (manuel klima için) klima çalışırken en düşük ya da en yüksek kademe arasında aracın çekiş farkını hissetmiyorum.
    düşük kademede daha soğuk üflüyor ayrıca usta klimanın performansını ölçerken en düşük kademede çalıştırıyor.
    kendi mantığıma göre kompresörün sabit bir güç ürettiği sonucuna varıyorum. bu da üfleme hızlarındaki derece farkına sebeb olmalı.
    dijital klimanın ise daha farklı çalıştığını, derece arttırıp azaltmanın harcadığı enerjiyi de değiştirdiğini düşünüyorum.
    dolayısı ile soruyu soran arkadaşa katılıyorum ve merak ettiği teknik açıklamayı ben de bekliyorum.

    Buna ben de katılıyorum. Manuel klimalar sanki hep sabit bir sogutma kapasitesine sahip de sadece üflediği havanın hacmi değişiyor. Zira yazın rampalarda sollamadan önce kapatıyorum. açınca düşen çekiş hissi hep aynı... 2 veya 4 için..

    Önceki mesajlarımda yazdığım gibi anlık olarak anlamanız mümkün değil. Sadece yakıt tüketimini uzun süre ölçerek veya kompresör kasnağını uzun süre takip ederek yapabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Önceki mesajlarımda yazdığım gibi anlık olarak anlamanız mümkün değil. Sadece yakıt tüketimini uzun süre ölçerek veya kompresör kasnağını uzun süre takip ederek yapabilirsiniz.

    Fark ederseniz; cümle içinde sanki dedim. bana öyle geliyor dedim.

    yakıt tüketimini ölçerek elde edilmez. Çünkü yakıt tüketimi hiçbir koşulda aynı kalmıyor. Aynı yolda aynı zamanda ışığa yakalanmıyorsunuz, gaza aynı basmıyorsunuz. En basit çözüm, anlık tüketimi gösteren arabada rölanti'de klimayı açınca, düşük yüksek olarak ölçmektir. Bazı araçlarda rölanti'de 1saatte harcanan benzin gösteriliyor. zaten klima açılınca bir nebze devir artar, oradan belli olur. açıkçası klima açınca direkt olarak devir belli oranda artıyor. 800 ise 1000 oluyor mesela. 1. kademe için de aynı, 4. kademe için de... Bunların hiçbirini ölçemeyeceğim için ben tamamen sezgisel olarak söyledim. Rampadan 4 iken de 1 iken de kapatıp açtıgımda aynı oranda çekişten düşüyor ki bunu rahatlıkla fark edebiliyorum küçük motor ve tam otomatik sebebiyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403

    Kapalı olması ve birinci kademe klima açma arasındaki farktan bence daha azdır, klima düğmesine basınca bizim araba silkeleniyor ama 1-4 arası pek fark olmuyor ben sanmıyorum çok farkedeceğini aslında arkadaş güzel soru sormuş.

    Sn.cetiner19 ve Sn.dhyegirdimkendimegeldim olayı iyi gözlemlemiş daha doğrusu test etmiş. Klima açma düğmesine bastığınızda kompresör çalışmaya başlar burada bir ölçüm aldığınızı varsayalım, bir kaç saniye sonra hızı 4 e aldığınızda kompresör hala çalışır vaziyette olur burada yapacağınız gözlem sadece fanın çekeceği akım artacağından kaynaklanan alternatöre binen yükün getirdiği farktır.

    Ancak 1 ve 4 hız kademelerinde uzun süreli olarak bir test yaparsanız kompresörün farklı çalışma sürelerinden(devreye girip çıkma) kaynaklanan yakıt tüketim farkınıda gözlemleyebilirsiniz.

    Saygılar...

    Hocam yaptığımız gözlem kısa süreliydi örneğin 1. Kademe 5 sn 2. Kademe 5 sn şeklinde
    Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403

    Kapalı olması ve birinci kademe klima açma arasındaki farktan bence daha azdır, klima düğmesine basınca bizim araba silkeleniyor ama 1-4 arası pek fark olmuyor ben sanmıyorum çok farkedeceğini aslında arkadaş güzel soru sormuş.

    Sn.cetiner19 ve Sn.dhyegirdimkendimegeldim olayı iyi gözlemlemiş daha doğrusu test etmiş. Klima açma düğmesine bastığınızda kompresör çalışmaya başlar burada bir ölçüm aldığınızı varsayalım, bir kaç saniye sonra hızı 4 e aldığınızda kompresör hala çalışır vaziyette olur burada yapacağınız gözlem sadece fanın çekeceği akım artacağından kaynaklanan alternatöre binen yükün getirdiği farktır.

    Ancak 1 ve 4 hız kademelerinde uzun süreli olarak bir test yaparsanız kompresörün farklı çalışma sürelerinden(devreye girip çıkma) kaynaklanan yakıt tüketim farkınıda gözlemleyebilirsiniz.

    Saygılar...

    Hocam yaptığımız gözlem kısa süreliydi örneğin 1. Kademe 5 sn 2. Kademe 5 sn şeklinde
    Saygılar

    Alıntıları Göster
    evdeki klima nasıl etkilerse buda aynı etkiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Önceki mesajlarımda yazdığım gibi anlık olarak anlamanız mümkün değil. Sadece yakıt tüketimini uzun süre ölçerek veya kompresör kasnağını uzun süre takip ederek yapabilirsiniz.

    Fark ederseniz; cümle içinde sanki dedim. bana öyle geliyor dedim.

    yakıt tüketimini ölçerek elde edilmez. Çünkü yakıt tüketimi hiçbir koşulda aynı kalmıyor. Aynı yolda aynı zamanda ışığa yakalanmıyorsunuz, gaza aynı basmıyorsunuz. En basit çözüm, anlık tüketimi gösteren arabada rölanti'de klimayı açınca, düşük yüksek olarak ölçmektir. Bazı araçlarda rölanti'de 1saatte harcanan benzin gösteriliyor. zaten klima açılınca bir nebze devir artar, oradan belli olur. açıkçası klima açınca direkt olarak devir belli oranda artıyor. 800 ise 1000 oluyor mesela. 1. kademe için de aynı, 4. kademe için de... Bunların hiçbirini ölçemeyeceğim için ben tamamen sezgisel olarak söyledim. Rampadan 4 iken de 1 iken de kapatıp açtıgımda aynı oranda çekişten düşüyor ki bunu rahatlıkla fark edebiliyorum küçük motor ve tam otomatik sebebiyle.

    Otobanda ölçerseniz olabilir, pistte ölçerseniz olabilir elbette şehir içinde vs ölçülmez. Anlık tüketim gösteren cihazlarla ancak 1 saat gibi bir sürede aracı çalıştırarak ölçebilirsiniz, o da rölantide değil 2500-3000 devir gibi bir aralıkta. Yazdığım şeyi tam olarak anlatamadım sanırım.

    Benim anlattığım şey şu;

    1. kademede açarsanız 1 saat boyunca 45 dk çalışır 15 dk durur, 4. kademede açarsınız 55 dakika çalışır 5 dakika durur bunun gibi. (Yazdığım süreler tahmini toplam sürelerdir)

    Yani 4 ve 1 kademede olması kompresörün dönme hızını değil toplam çalışma süresini değiştirir. Bu nedenle rampada aradaki farkı kestiremezsiniz.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403

    Kapalı olması ve birinci kademe klima açma arasındaki farktan bence daha azdır, klima düğmesine basınca bizim araba silkeleniyor ama 1-4 arası pek fark olmuyor ben sanmıyorum çok farkedeceğini aslında arkadaş güzel soru sormuş.

    Sn.cetiner19 ve Sn.dhyegirdimkendimegeldim olayı iyi gözlemlemiş daha doğrusu test etmiş. Klima açma düğmesine bastığınızda kompresör çalışmaya başlar burada bir ölçüm aldığınızı varsayalım, bir kaç saniye sonra hızı 4 e aldığınızda kompresör hala çalışır vaziyette olur burada yapacağınız gözlem sadece fanın çekeceği akım artacağından kaynaklanan alternatöre binen yükün getirdiği farktır.

    Ancak 1 ve 4 hız kademelerinde uzun süreli olarak bir test yaparsanız kompresörün farklı çalışma sürelerinden(devreye girip çıkma) kaynaklanan yakıt tüketim farkınıda gözlemleyebilirsiniz.

    Saygılar...

    Hocam yaptığımız gözlem kısa süreliydi örneğin 1. Kademe 5 sn 2. Kademe 5 sn şeklinde
    Saygılar

    Uzun süreli ölçüm yaparsanız yaklaşık sonuçlar elde edersiniz. Yakıt tüketim değerleri birbirine daha yakın olacaktır tahminimce.

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 11 Mayıs 2013; 19:59:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Otobanda ölçerseniz olabilir, pistte ölçerseniz olabilir elbette şehir içinde vs ölçülmez. Anlık tüketim gösteren cihazlarla ancak 1 saat gibi bir sürede aracı çalıştırarak ölçebilirsiniz, o da rölantide değil 2500-3000 devir gibi bir aralıkta. Yazdığım şeyi tam olarak anlatamadım sanırım.

    Benim anlattığım şey şu;

    1. kademede açarsanız 1 saat boyunca 45 dk çalışır 15 dk durur, 4. kademede açarsınız 55 dakika çalışır 5 dakika durur bunun gibi. (Yazdığım süreler tahmini toplam sürelerdir)

    Yani 4 ve 1 kademede olması kompresörün dönme hızını değil toplam çalışma süresini değiştirir. Bu nedenle rampada aradaki farkı kestiremezsiniz.

    Saygılar...

    Demek istediğiniz anladım da;

    atıyorum 1saatte 5dk çalışmamış pek fark etmez. Konu açan arkadaş bir fark olur mu diyor. Dişe dokunur bir fark olmaz özetle.

    Kullanıcı olarak diyor ki; ben 1saat yol giderken 1.kademede tutsam çok tasarruf eder miyim yoksa rezil mi olurum 4. kademede gitmediğime. bu kadar basit 1saatte 50-75 gram benzin için konuyu doldurdun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Otobanda ölçerseniz olabilir, pistte ölçerseniz olabilir elbette şehir içinde vs ölçülmez. Anlık tüketim gösteren cihazlarla ancak 1 saat gibi bir sürede aracı çalıştırarak ölçebilirsiniz, o da rölantide değil 2500-3000 devir gibi bir aralıkta. Yazdığım şeyi tam olarak anlatamadım sanırım.

    Benim anlattığım şey şu;

    1. kademede açarsanız 1 saat boyunca 45 dk çalışır 15 dk durur, 4. kademede açarsınız 55 dakika çalışır 5 dakika durur bunun gibi. (Yazdığım süreler tahmini toplam sürelerdir)

    Yani 4 ve 1 kademede olması kompresörün dönme hızını değil toplam çalışma süresini değiştirir. Bu nedenle rampada aradaki farkı kestiremezsiniz.

    Saygılar...

    Demek istediğiniz anladım da;

    atıyorum 1saatte 5dk çalışmamış pek fark etmez. Konu açan arkadaş bir fark olur mu diyor. Dişe dokunur bir fark olmaz özetle.

    Kullanıcı olarak diyor ki; ben 1saat yol giderken 1.kademede tutsam çok tasarruf eder miyim yoksa rezil mi olurum 4. kademede gitmediğime. bu kadar basit 1saatte 50-75 gram benzin için konuyu doldurdun...

    Teknik nedenleriyle açıklayabilir misiniz uzman arkadaşlar.

    Yazdıklarım bu soruya cevaben yazılmıştır. Tasarruf etmek içinde sormuş olabilir, öğrenmek içinde.

    Konuyu doldurdun ne demek?




  • Klima fanı 1, ve 4.kademede daha farklı hızlarda döndüğü için fazla yakar bence..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Otobanda ölçerseniz olabilir, pistte ölçerseniz olabilir elbette şehir içinde vs ölçülmez. Anlık tüketim gösteren cihazlarla ancak 1 saat gibi bir sürede aracı çalıştırarak ölçebilirsiniz, o da rölantide değil 2500-3000 devir gibi bir aralıkta. Yazdığım şeyi tam olarak anlatamadım sanırım.

    Benim anlattığım şey şu;

    1. kademede açarsanız 1 saat boyunca 45 dk çalışır 15 dk durur, 4. kademede açarsınız 55 dakika çalışır 5 dakika durur bunun gibi. (Yazdığım süreler tahmini toplam sürelerdir)

    Yani 4 ve 1 kademede olması kompresörün dönme hızını değil toplam çalışma süresini değiştirir. Bu nedenle rampada aradaki farkı kestiremezsiniz.

    Saygılar...

    Demek istediğiniz anladım da;

    atıyorum 1saatte 5dk çalışmamış pek fark etmez. Konu açan arkadaş bir fark olur mu diyor. Dişe dokunur bir fark olmaz özetle.

    Kullanıcı olarak diyor ki; ben 1saat yol giderken 1.kademede tutsam çok tasarruf eder miyim yoksa rezil mi olurum 4. kademede gitmediğime. bu kadar basit 1saatte 50-75 gram benzin için konuyu doldurdun...

    Alıntıları Göster
    Kompresorun devreye girip cikmasinin , klima kademesini 1 ve 4 e cikarmakla bir alakasi yok.

    Klima kompresoru sicakliga gore devreye girip cikar, o apayri bir konu.

    Burada sorulan soru , ben klimanun fanini hizlandirdigimda yakit tuketimi artar mi? Hayir artmaz.


    Diyelim dis sicaklik 55 derece coldeyim , ben klimayi 18 dereceye ayarladim, yarim saatlik yol gidecegim, klimayi 4. kademeye de alsam 1. kademeye de alsam klima kompresoru hep calisacak, yakit tuketiminde fark olmayacaktir.


    Fan motoru dogal olarak fazla enerji ceker konumuz o degil tabiiki...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 11 Mayıs 2013; 20:26:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Ne dijitalde ne manuelde fark olacağını sanmıyorum. Ev tipi klimaları örnek vermek gerekirse hepsinin harcayacağı salt bir güç vardır. 7000BTU 12000BTU hatta 48000BTU BTU ibaresi halk arasında çok soğutma az soğutma olarak bilinsede biraz havuz problemine benziyor. Birinde 10cm çapında delik olan boru ile havuza su boşaltılırken diğeri ise 50cm çapında bir boru ile su boşaltıyor. Havuz tabikide 50cm ile daha çabuk dolar.

    Klimalarda da olay bu. Atıyorum odanın hacmi ya da metrekare diyelim 20 25 metre kare olsun. Buna 7000 BTU takarsanız ve klima daha az soğutma sağlayacağı için odayı standart olarak bilinen 23-26 derece arasına 1 saatte düşürürse , 24000 BTU olan daha fazla soğutma sağlayacağından yarımsaat belki daha az sürede düşürür. İki klimanın ise harcadığı güçler farklıdır 7 binlik az harcarken 24 binlik daha fazka harcayabilir fakat bu klimalar ne 18 dereceye ayarlandığında nede 26 dereceye ayarlandığında farklı güç harcar. Aynı gücü harcar ve termostat oda sıcaklığı istenilen değere ulaştı mı klimayı kapatır. Tasarruf burada başlar. 7 bin harıl harıl odayı soğtumak için uğraşırken ve rolantiye geçmeden sürekli akım çekerken 24 binlik kolayklıka odayı soğutur ve rolantiye geçer klimayı kapatır sadece havayı devirdaim eder. Ve klimanın güçlü olması kısa sürelli kapı cam açılmasından doğan ısı değişimlerini daha çabuk dengeleyeceği için daha kısa sürelerde çalışıp çalışıp kendini rolantiye sokar. Aslında esas klimalardaki tasarruf kısmı mutlaka A sınıfı hatta A++ gibi ürünler seçmek ve salona en uygun BTU değerini almaktır. Klimanın istenilen değere soğutup durması esas tasarrufu sağlar. Yüksek BTU çok soğutmaz çabuk soğutur ama düşük BTU dan biraz daha fazla yakar.


    Şimdi araçlara gelecek olursak sanıyorumki araçlardaki klima mantığıda böyle olsa gerek. Her marka modele göre değişen bir klima sistemi ve çektiği sabit güç mevcut bunda yüksek değerde versen düşük değerde harcanan güç değişmeyecektir klima açısından. Fakat fan hızı artarsa alternatörden ( ya da bilmiyorum direk aküden alıyordur ) fazlalaşacaktır. Çokta az olsa belki fanın yakıt tüketimine dezavantajı olabilir ama ne aracı klima gibi yorar nede yol bilgisayarını oynatacak kadar değere sahiptir diyebilirim.

    Çok doğru ancak ev tipi klimalarda inverter olan modellerde kompresör çalışma seviyesi yükselip azalabiliyor seçilen sıcaklığa göre, anlık maksimum 900 watt enerji çeken bir inverter klima istenilen sıcaklığa geldiğinde devir düşürerek 400 watt sarfiyata kadar düşebiliyor.

    Doğrudur hocam inverterlar hakkında pek bilgim yok. Dediğin gibiyse daha da çok tasarruf sağlar ozaman. 30 dan 23 dereceye kadar düşürüp rolantiye girince klima sıcaklık 24 25 e çıktığında tekrar çalışırken nasılsa oda hazır sıcaklık düştü diyerek tam güç yerine daha düşük güçte çalışıp sıcaklığı dengeliyor ozaman. Reklamlarda görüyordumda hiç araştırmamıştım demek böyle bişeymiş :)




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.