Şimdi Ara

klima ile kalorifer arasında ne fark var ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
18.643
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar imzadaki aracı kullanıyrum.
    lütfen cehaletimi bağışlayın. klima hakkında bi sorum olacak; şimdi benim arabada otamatik klima var ama ısınmak için motorun ısınmasını bekliyoruz. peki o zaman nasıl klima oluyor bu ? bu düpedüz kalorifer. yani ısınmada kalorifer, soğutmada mı klima oluyor bu sistem ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi archaeologist -- 14 Ocak 2011; 21:45:45 >



  • araçlarda klima soğutmak için kullanılıyor ( istisna araçlar olabilir)
    ısıtmak için klimaya gerek yok. zaten ısı kaynağı (motor) var.
    ama soğutmak için herhangi bir kaynak olmadığından bu işi klima yapıyor.

    evlerdeki klimalar ile karıştırmamak gerek.
    mekaniksel olarak da ev klimaları daha farklı.
  • gerek yok da böyle de karşımıza bekleme problemi çıkıyor.
  • Arkadaşım,

    Öncelikle otomobilin hayırlı olsun. Güzel bir tercih. Güle güle kullan. SKODA-SEAT-AUDI-VW tipi araçllardaki HVAC (Heating-Ventilation-Air Conditioning / Isıtma-Havalandırma-İklimlendirme) sistemi karmaşık bir yapıya sahiptir. Bunu 11 yıldır kullanan bir araç sahibi olarak size tavsiyem.

    Soğuk ve Çok Soğuk Havada:
    - Kontağı açtıktan ama marşa basmadan önce otomatik klimayı "OFF" (kapalı) konuma getir.
    - Marşa bas ve ardından da hemen gaza bas, yola çık.
    - Hararet ibresinin oynadığını görünce klimayı "ON" (açık) ve dereceyi 22 °C konumuna getir.
    - Yol aldıkça (egzotermik) ve motor freni yaptıkça (sürtünme) motor ısınacak
    - Motor ısındığından soğutma suyu da ısınacak ve ısıyı radyatörle ve kaloriferle paylaşacak.
    - Yolculuğun arttıkça ısıyı da arttırabilirsin.

    Ilık Havada
    - Hiçbirşey yapmana gerek yok. Klimayı 22 °C derecede bırakırsan herşeyi kendisi yapar.

    Sıcak Havada
    - Güneşin altında durduysa araç ve camlarını açmak istemiyorsan bir süre kapıları aç, sıcak hava uzaklaşsın.
    - Kontağı açtıktan sonra ve marşa basmadan önce AC tuşunu "OFF" konumuna getir, fan hızını da düşür.
    - Fan hızını düşür dedim, yoksa içeriye peteklerdeki ısınmış havayı üfler, içerisi daha da sıcak olur.
    - Hareket ettikten sonra AC tuşuna bas, klimayı 22°C dereceye getir. İçeriyi çok soğutma.
    - İçeriyi çok fazla soğutursan vücut ısısı da düşer, dışarıya çıkarken Muazzez Abacı'dan "Vurgun" yiyebilirsin.
    - Seyahatten sonra aracı park ederken rölantiye geç, AC tuşunu "OFF" konumuna getir.

    Bu şekilde yaparsan motora fazla yük binmez, HVAC sistemi yıpranmaz ve peteklerde de toz birikerek kokuya sebep olmaz. Ayrıca 11 yıldır araçlarımın hiçbirinde buğu (yoğuşma, kondens) de meydana gelmedi bu sayede. Ön cam buğulansa bile Buğu Çözdürmeye basın, kendisi halleder, arka cam rezistansı da adı gibi görevini yaparak ısınır ve arka camdaki buğuyu giderir, sonra kendisi kapanır.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • vw tam otomatik dual klimalı aracım var, ilk çalıştırmada sıcak bir dereceye ayarlayıp auto tuşuna basınca otomatik olarak klimayı da açıp 22 dereceye getiriyor, ben de klimayı kapatıp 29 dereceye getirip auto tuşuna tekrar basıyorum ve klima kapalı ama auto halde motor ısınana kadar bekleyip sonra ısınmaya başlıyor. Benim merak ettiğim madem motor ısısından faydalanıyor neden klimayı açıyor? ve klimayı açtığında yakıta veya güce bir etkisi oluyor mu? gücü pek anlamıyorum çünkü soğuk soğuk basmıyorum, bassam da klima zaten pek gücü etkilemiyor benim araçta. Bir de iç sirkülasyon düğmesine basınca otomatik olarak klimayı tekrar açıyor, ben tekrar kapatıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    vw tam otomatik dual klimalı aracım var, ilk çalıştırmada sıcak bir dereceye ayarlayıp auto tuşuna basınca otomatik olarak klimayı da açıp 22 dereceye getiriyor, ben de klimayı kapatıp 29 dereceye getirip auto tuşuna tekrar basıyorum ve klima kapalı ama auto halde motor ısınana kadar bekleyip sonra ısınmaya başlıyor. Benim merak ettiğim madem motor ısısından faydalanıyor neden klimayı açıyor? ve klimayı açtığında yakıta veya güce bir etkisi oluyor mu? gücü pek anlamıyorum çünkü soğuk soğuk basmıyorum, bassam da klima zaten pek gücü etkilemiyor benim araçta. Bir de iç sirkülasyon düğmesine basınca otomatik olarak klimayı tekrar açıyor, ben tekrar kapatıyorum.

    motor ısısından yararlanıyor amma lüksümüz gereği iç ısıyı ayarlıyoruz(18-20-22-25-29-vs.)bunu direkt ısıtmada ayarlıyamayız.klima bu işi tam otomatik yapıyor.direkt ısıtmada bize gönderilen ısıya bağımlıyız.klimada deyiliz.




  • ısıyı otomatik olarak ayarlamayı , klima açık yada kapalı iki durumda da yapıyor zaten, yani içeriyi 25 dereceye ayarlarsanız klima kapalı olsada 25e ayarlayıp bırakıyor benim merak ettiğim arada ne fark var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    ısıyı otomatik olarak ayarlamayı , klima açık yada kapalı iki durumda da yapıyor zaten, yani içeriyi 25 dereceye ayarlarsanız klima kapalı olsada 25e ayarlayıp bırakıyor benim merak ettiğim arada ne fark var?

    teknik detayı Taner Göde verdi zaten.
    otomobillerde ısınma işini soğutma sıvısı temin eder.onun ayarlanmasınıda klimanın fonksiyonları.ayarlayınca açılan ayarlama düzeneğidir.klima çalışmaz.klima ancak soğutma işi ile görevlendirilirse çalışır.ecu nun bir sürü algılayıcıları bu işi otomatik yapar.nasılki ortam ısısı belli seviyeye inince klimanın otomatik devreden çıkması gibi.sorunuzdan anlayabildiğim kadarına verebileceğim aklıma gelen cevaplar bunlar.....




  • Benim de uzun süredir merak ettiğim bir konuydu bu.

    Evlerdeki klimalar yazın soğuk hava üflüyor kışın sıcak hava. Aynı tesisat otomobil klimasında yok mu? Yani neden soğutmayı elektrikle yapıyor da ısıtmayı motor suyunun sıcaklığıyla yapıyor?

    Bütün araçlarda böyle mi bu yoksa Mercedes,BMW,Porsche gibi premium araçlarda farklı mı? Yani soğuk havada araç hiç çalışmadan sadece aküyü kullanıp klimayı açsak ısıtabiliyor mu bu araçlarda?
  • İçten yanmalı motorlar enerjinin küçük bir yüzdesini harekete dönüşürerek ziyan eden harika kalorifer sistemleridir. Hiç bir sistemle çok daha çabuk bir şekilde ısınamazsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carbon 

    Benim de uzun süredir merak ettiğim bir konuydu bu.

    Evlerdeki klimalar yazın soğuk hava üflüyor kışın sıcak hava. Aynı tesisat otomobil klimasında yok mu? Yani neden soğutmayı elektrikle yapıyor da ısıtmayı motor suyunun sıcaklığıyla yapıyor?

    Bütün araçlarda böyle mi bu yoksa Mercedes,BMW,Porsche gibi premium araçlarda farklı mı? Yani soğuk havada araç hiç çalışmadan sadece aküyü kullanıp klimayı açsak ısıtabiliyor mu bu araçlarda?

    benim gördüklerimde hiç elektrikle soğutma yoktur.kompresörü çeviren güç hareketi motordan alır.elektrik motorundan deyil.ha şimdi durum değişti ise bilemem.bildiğim kural;araçlarda ısıtmayı soğutma sıvısı.soğutmayıda motordan hareket alan klima kompresörü yapar.




  • arkadaşlar emeğiniz ve bilginiz için teşekürler.
    ısınma konusunda şahin'den daha eeski bir teknolojiyle karşı karşıya olduğumu öğrenmiş oldum. şahin'de en azından 1 km gidince ısınmaya başlıyordum.
  • Artık Oktavia yı satıp, şöyle çabuk ısıtan cinsinden bi şahin alırsın...
    Daha yeni teknoloji ya...

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    arkadaşlar emeğiniz ve bilginiz için teşekürler.
    ısınma konusunda şahin'den daha eeski bir teknolojiyle karşı karşıya olduğumu öğrenmiş oldum. şahin'de en azından 1 km gidince ısınmaya başlıyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 14 Ocak 2011; 21:59:04 >
  • motor suyuyla bedava ısınırsınız, klimayla para karşılığı ısınırsınızda ondan gerek görmuyorlar araçta. bedavası varken siz de tercih etmezdiniz zaten. ilginçtir yazın klima açmaz millet tasarruf diye, kışın kalorifer varken klimayla ısınacağı tutar.
    motorların mekanik verimleri % 30 civarındadır. bu enerjinin gerisi ısı olarak havaya atılıyor. millet olarak tersiz biraz.
  • Dizeller geç ısınır gerçekten, VW'de zaman ayarlı harici ısıtma opsiyonu vardı belki takılabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Arkadaşım,

    Öncelikle otomobilin hayırlı olsun. Güzel bir tercih. Güle güle kullan. SKODA-SEAT-AUDI-VW tipi araçllardaki HVAC (Heating-Ventilation-Air Conditioning / Isıtma-Havalandırma-İklimlendirme) sistemi karmaşık bir yapıya sahiptir. Bunu 11 yıldır kullanan bir araç sahibi olarak size tavsiyem.

    Soğuk ve Çok Soğuk Havada:
    - Kontağı açtıktan ama marşa basmadan önce otomatik klimayı "OFF" (kapalı) konuma getir.
    - Marşa bas ve ardından da hemen gaza bas, yola çık.
    - Hararet ibresinin oynadığını görünce klimayı "ON" (açık) ve dereceyi 22 °C konumuna getir.
    - Yol aldıkça (egzotermik) ve motor freni yaptıkça (sürtünme) motor ısınacak
    - Motor ısındığından soğutma suyu da ısınacak ve ısıyı radyatörle ve kaloriferle paylaşacak.
    - Yolculuğun arttıkça ısıyı da arttırabilirsin.

    Ilık Havada
    - Hiçbirşey yapmana gerek yok. Klimayı 22 °C derecede bırakırsan herşeyi kendisi yapar.

    Sıcak Havada
    - Güneşin altında durduysa araç ve camlarını açmak istemiyorsan bir süre kapıları aç, sıcak hava uzaklaşsın.
    - Kontağı açtıktan sonra ve marşa basmadan önce AC tuşunu "OFF" konumuna getir, fan hızını da düşür.
    - Fan hızını düşür dedim, yoksa içeriye peteklerdeki ısınmış havayı üfler, içerisi daha da sıcak olur.
    - Hareket ettikten sonra AC tuşuna bas, klimayı 22°C dereceye getir. İçeriyi çok soğutma.
    - İçeriyi çok fazla soğutursan vücut ısısı da düşer, dışarıya çıkarken Muazzez Abacı'dan "Vurgun" yiyebilirsin.
    - Seyahatten sonra aracı park ederken rölantiye geç, AC tuşunu "OFF" konumuna getir.

    Bu şekilde yaparsan motora fazla yük binmez, HVAC sistemi yıpranmaz ve peteklerde de toz birikerek kokuya sebep olmaz. Ayrıca 11 yıldır araçlarımın hiçbirinde buğu (yoğuşma, kondens) de meydana gelmedi bu sayede. Ön cam buğulansa bile Buğu Çözdürmeye basın, kendisi halleder, arka cam rezistansı da adı gibi görevini yaparak ısınır ve arka camdaki buğuyu giderir, sonra kendisi kapanır.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    taner bey, çok faydalı bilgiler bunlar. teşekürler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.