Şimdi Ara

klima acınca rolantı devrin 2 derece yukselmesı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
8.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • klıma acınca rolantısı 8 den 6 ya duserdı.ama bogaz kelebegını temızlettım sımdıde rolantıde 9 dayken 12 ye yukselıyor
    klıma acınca 12 kapatınca 9 oluyor.kelebek temızlıkten sonra kalıbreye gerek yok demıslerdı
    bazende gazı cekınce 12 den yavas dusuyor acaba kalıbrasyonmu gerekıyor albea 2005



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Klima Açınca Rölanti Devri Neden Yükselir?

    Klima açtığında araç rölanti devrinin 2 derece yükselmesi, normal bir durumdur. Bu yükselme, klimanın kompresörünün çalışması için gereken ek gücü sağlamak içindir.

    Klimayı açınca devrin yükselmesinin nedeni, kompresörün motorun krank milinden tahrik edilmesidir. Kompresör çalıştığında, motora ek bir yük bindirir ve bu da rölanti devrinin yükselmesine neden olur.

    Rölanti devrinin yükselmesi, klimanın kompresörünün verimli bir şekilde çalışması için gereklidir. Yeterli devir olmadan kompresör düzgün çalışamaz ve klimadan soğuk hava gelmeyebilir.

    Ancak, rölanti devrinin aşırı derecede yükselmesi bir sorun belirtisi olabilir. Aşağıdaki durumlarda aracınızı bir servise götürmenizi öneririz:

    • Rölanti devri 2 dereceden fazla yükseliyorsa
    • Rölanti devri yükseldikten sonra düşmüyor veya düzensizleşiyorsa
    • Klima açıldığında araçta titreşim veya sarsıntı oluyorsa

    Bu belirtiler, klimanın kompresörü, rölanti kontrol sistemi veya diğer bileşenlerinde bir sorun olabileceğini gösterir. Erken teşhis ve onarım, daha ciddi sorunların önlenmesine yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Şimdi düzelmiş temizletince.
    Bende 2001 Corolla var Klima açınca rolanti 6 dan 8 e geliyor.
  • klima açınca rölanti devri yükselir biraz, bu normal bir durumdur, düşüyorsa problem vardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    klima açınca rölanti devri yükselir biraz, bu normal bir durumdur, düşüyorsa problem vardır
    otomatik jikle calısmıyor zengın karısım olayı yok,zamanla kelebek kirlenmiş
    sabah ilk çalıstırmada rolantı 6 da calısım 30 sanıye sonra 8 e cıkıyordu ve 8 deyken klıma acınca 6 ya duserdı yada yolda gıderken 8 de kalırdı
    kelebek temızlendı,sabah ılk calıstırma 12 ve sonra 9 a ınıyor bu normal.9 dayken klımayı acınca motorda bırsey tık yapıyor rolantı 12 oluyor yıne tık yapıyor 9 a ınıyor yıne tık yapıyor rolantı 12 oluyor tık yapıyor 9 a ınıyor
    kaputu acıp baktım motorun yan tarafında kayıslar donuyor ve ordan bırsey termostat gıbı bır parca tık yapıyor
    ama kısa aralıklarla oluyor 10 sanıye 20 sanıyede bır tık yapıyor

    bıraz yol gıdınce klımayı acınca yada kapatınca her zaman rolantı 9 oluyor ve dalgalanma yapmıyor o tık sesı olsada

    bıde klımayı acmadan rolantıdeyken frenı bas bırak pompaladım ve rolantı 10,12,15 e kadar cıktı ve ındı




  • Rölantinin bu kadar dalgalanması normal değil. Bir ustaya gösterin.

    Benim araçta soğuk motorda rölanti 1100 ile başlar. Isındıkça 700'e düşer ve orada çakılı kalır. İster vitese al ister klimayı kökle 700'de sabittir her zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Rölantinin bu kadar dalgalanması normal değil. Bir ustaya gösterin.

    Benim araçta soğuk motorda rölanti 1100 ile başlar. Isındıkça 700'e düşer ve orada çakılı kalır. İster vitese al ister klimayı kökle 700'de sabittir her zaman.
    Sizin aracınızın klima kompresörü aküden, diğer arkadaşların ki motor hareketinden enerji alıyor olabilir mi ?

    Marş basmadığınız halde aracınızın kliması çalışıyorsa aküden, çalışmıyorsa motordan güç alıyor demektir.
  • Antor kullanıcısına yanıt
    Yok hocam kompresör motordan kayış vasıtasıyla alıyor gücünü. Hatta araç da eski, 2001 model ama rölanti her zaman sabit. Klimayı açınca motora yük bindiğinden daha fazla benzin püskürtüyor yakıt tüketimi artıyor, ama devir değişmiyor.
    Hatta rölantide ne kadar yük bindirirsem bindireyim (vitese almak, klima, cam ve ayna rezistansı, uzun farlar + sis vs.) devir hep 700. Ama yakıt artıyor tabii ki.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.