Şimdi Ara

KLİMA AÇIKKEN STOP EDİYOR!!! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
1
Favori
65.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: möhkem

    zavoliden de cevap gelmiş arayın randevu alın sorununuz çözülecektir denilmiş. arayalım bakalım.



    İnşallah hadi bakalım hayırlı olur inşallah
  • merhaba...

    aynı sorunu bende yaşıyorum. yaklaşık 3 ay önce istanbulda bir yetkili bayide brc marka dönüşüm yaptırdım. ilk başlarda stop etme sorunu aşırı fazlaydı. her frene basışta nerdeyse yapıyordu. bir iki ayardan sonra şimdi sadece arkadaşların yaşadığı gibi ani yavaşlamarda, kırmızı ışıklarda- o da zaman zaman- stop sorunu yaşıyorum. ancak yüksek devirde iken direkt boşa atmayıp ya da debriyaja basıp vites küçültme yolunu seçmeyip, önce frenle devir düşürüp (1000 devir ve altı) debriyaja bastığmda sorun çıkmıyor. bu benim çözüm yolum. ama can sıkıcı tabi.. arabamın eskisi gibi olması için ne yapılabilir? bu konuda özellikle uzman arkadaşlarımızdan yardım bekliyorum... (aracım brava 2002 elx)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Barbarossa

    merhaba...

    aynı sorunu bende yaşıyorum. yaklaşık 3 ay önce istanbulda bir yetkili bayide brc marka dönüşüm yaptırdım. ilk başlarda stop etme sorunu aşırı fazlaydı. her frene basışta nerdeyse yapıyordu. bir iki ayardan sonra şimdi sadece arkadaşların yaşadığı gibi ani yavaşlamarda, kırmızı ışıklarda- o da zaman zaman- stop sorunu yaşıyorum. ancak yüksek devirde iken direkt boşa atmayıp ya da debriyaja basıp vites küçültme yolunu seçmeyip, önce frenle devir düşürüp (1000 devir ve altı) debriyaja bastığmda sorun çıkmıyor. bu benim çözüm yolum. ama can sıkıcı tabi.. arabamın eskisi gibi olması için ne yapılabilir? bu konuda özellikle uzman arkadaşlarımızdan yardım bekliyorum... (aracım brava 2002 elx)


    Nerede taktırdınız dostum bana yazarmısınız !
    Taktırdığınız servise gidip beni telefonla aramalarını sağlayın ...
    Kesin çözüm.




  • faruk bey pm attım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    1600 d/dk 4 ms yapın ve tekrar deneyin :)

    Bunu uygulayan ustamın eline sağlık, sevgi ve selamlarımı iletin.



    Faruk Bey ayarları yukarda söylediğiniz gibi yaptık ve 2 gündür bu şekilde kullanıyorum, ve şimdilik stop olayı olmadı. Gerçi klima ihtiyacıda pek kalmadı ama ben test için açık tutmaya çalıştım. Sanki hiç düzelmiyecekmiş gibi bir şüphem var , bu işin şakası sanırım sorunum halloldu.... Tekrar çok teşekkürler....Kurban Bayramında kısmetse İzmite gelmeyi düşünüyorum, sizinle tanışmayı çok isterim....




  • Bu topiğe çok öncelerden yazmıştım ama ozaman sorunun çözüleceği umudunu taşıyordum hatta size geri döneceğimi belirttim. ama sizi bana allah gönderdi ben kme marka sıralı sistem taktırdım aracım klima açıkken stop ediyor ama benim firma araçta sorun olduğunu söyleyip duruyor. ve bana sürekli masraf yaptırıyor eğer düzeldiyse sorun lütfen hem faruk beyden hem de koraydan sorunun programdan olduğuna dair yazmalarını istiyorum. teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alize03

    Bu topiğe çok öncelerden yazmıştım ama ozaman sorunun çözüleceği umudunu taşıyordum hatta size geri döneceğimi belirttim. ama sizi bana allah gönderdi ben kme marka sıralı sistem taktırdım aracım klima açıkken stop ediyor ama benim firma araçta sorun olduğunu söyleyip duruyor. ve bana sürekli masraf yaptırıyor eğer düzeldiyse sorun lütfen hem faruk beyden hem de koraydan sorunun programdan olduğuna dair yazmalarını istiyorum. teşekkürler.


    Biraz daha ayrıntılı ve anlaşılır şekilde yazarsanız, yardımcı olmaya çalışırım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: akoray


    quote:

    Orjinalden alıntı: alize03

    Bu topiğe çok öncelerden yazmıştım ama ozaman sorunun çözüleceği umudunu taşıyordum hatta size geri döneceğimi belirttim. ama sizi bana allah gönderdi ben kme marka sıralı sistem taktırdım aracım klima açıkken stop ediyor ama benim firma araçta sorun olduğunu söyleyip duruyor. ve bana sürekli masraf yaptırıyor eğer düzeldiyse sorun lütfen hem faruk beyden hem de koraydan sorunun programdan olduğuna dair yazmalarını istiyorum. teşekkürler.


    Biraz daha ayrıntılı ve anlaşılır şekilde yazarsanız, yardımcı olmaya çalışırım...

    arkadaşın lpg servisi aynı sorunun aracın kendisinden kaynaklandığını öne sürmüş genelde hepsi böyle yapıyo zaten kolayına kaçıyolar bende boşu boşuna bir sürü masraf ettim..Şimdi arkadaş sizden bu sorunun programdan kaynaklı olduğunu teyit etmenizi istiyor sanırım kendi lpg servisine okutacak




  • @alize03

    2005 model scenic 1.6 aracıma sıralı sistem BRC my 07 modül taktırdım. Aracımda klima açıkken haraket halindeyken vitesi boşa aldığımda (örneğin kırmızı ışığa yaklaşırken) araç stop ediyordu. Faruk Bey in de yardımıyla BRC monte ettirdiğim serviste aracımı bilgisayara bağlayarak BRC nin ayar programında bu konuyla ilgili sürüş konfor menüsündeki devir ve sn ayarını 1600 d/dak, 4 sn yaptılar ve problem çözüldü. Böyle sorunu olan arkadaşlara duyurulur...
  • ARKADAŞLAR HEPİMİZİN CUMHURİYET BAYRAMI KUTLU OLSUN....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Barbarossa

    faruk bey pm attım...


    HEPİNİZİN CUMHURİYET BAYRAMINI KUTLUYORUM ARKADAŞLAR

    PM inizi göremedim tekrar atarmısınız, başarızız olmuş galiba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 29 Ekim 2008; 17:27:05 >
  • abi ayrıntıları kacırmıyosun hayranım sana
    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Ricaa ederim konu anlaşılmıştır :)





  • Faruk Bey merhaba,
    Ben de stop etme sorunu yaşıyorum. Sizin gibi işin ehlini bulmak inanın çok zor. Dediğiniz ayarları atiker fast sisteme uygulayacağım. Sizce aşağıdaki montaj fotolarında enjektör-manifold mesafesi çok mu uzun.

     KLİMA AÇIKKEN STOP EDİYOR!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmetozgen -- 16 Ocak 2009; 10:01:03 >
  • Bilgi paylaştıkça değerlenir' e güzel bir örnek.
    www.2a-lpg.com forumundan alıntıdır.

    Sıralı sistemlerde görülen anormal çalışmanın sebepleri-giderilmesi:
    -------------------------------------------------------------------------------

    Merhaba Sıralı (sequent) sistem kullanıcıları.

    Epey zamandır yazmak istediğim ama bunca geciktikten sonra ancak zaman bulabildiğim bir konuyu sizlerle paylaşmak istedim.

    Servisime gelen araçlarda genel olarak karşılaştığım (motorun düzgün çalışmaması, çekiş düşüklüğü, fazla yakıt sarfiyatı vb.) arızalar ve bu arızaların sebeplerinin çoğunlukla yanlış müdahalelerden kaynaklandığını gördüm.

    Bunların en başında geleni ise, araç sahiplerinin araçlarını yetkili servislere (bilinen sebeplerle ) götürmek istemeyip bakım ve onarımları sanayi ortamında yaptırmaları.
    Buji kablosu vb. gibi basit arızaları yazmayacağım.
    Bilhassa triger kayışı değiştiren araç sahipleri yukarıda yazılı arızaları sıklıkla yaşıyorlar.
    Zira günümüzde triger kayışı değiştirmek için çok fazla özel takım gerekiyor ve bu özel takımlar yetkili servisler dışında kimsede yok veya bir iki tanesi var.

    Bu takımların eksikliği halinde, işin olması gerektiği gibi yapılabilmesi, insan hassasiyeti/yeteneği dışındadır.
    Örnek vermek gerekirse; Palio, Albea, Marea, Stilo gibi araçlarımızda bulunan 1.6 16v. motorların triger kayışı değişimindeki sente ayarı, komparatör ve derece scalası kullanılarak, Üst ölü noktada piston yüksekliği 1/100 mm., ve krank ölü açısı 1/360 derece açı hassasiyetinde yapılmaktadır.
    En yakın bir başka örnek olarak kendimi verebilirim ki; bu işlemlerin dersini verebildiğim halde bahsettiğim takımlarım olmasa, yapabilmem imkânsızdır.
    Aksini iddia edenlere (ben yaparım/yapıyorum diyenlere) de inanmamanızı öneririm.

    Motorun sıhhatli çalışması için olmazsa olmaz şart sente ayarıdır.
    Yani emme ve egzost siboplarının olması gereken açıda açılıp kapanması gerekir.
    Bu temel ölçüde olan en küçük kaçıklık motorun anormal çalışmasına sebep olur.

    İkinci sebep ise (olanlarda) sibop ayarı.
    Sibop ayarı olan hemen her cins motorun ölçüsü farklıdır.
    Ayar vidası ile ayarlananların dışındaki diğer motorlarda bu işlem için kullanılan pullar da hem çok farklı, hem de çok (yüzlerce) çeşitlidir. Serviste bu ayar pullarının bulunduruluyor olması gerekir.
    Yine bu işlemi yapmak için gerekli özel takımlar da ayrıca lüzumludur.

    Ben Fiat uzmanıyım.
    Bu bağlamda diğer markalar konusunda ahkâm kesmek haddim değil.
    Ancak yazdıklarımı teorik olarak diğer markalarla ilişkilendirebilirsiniz.
    Mesela Fiat 131 eski modeller için her 20.000 km. de, 131 (OHC olanlar), UNO, TEMPRA, TİPO ve 1.2 8v., 1.4 8v, motorlar kullanılan tüm Fiat otomobilleri her 40.000 km. de sibop ayarına muhtaçtır.
    Bu işlem zamanında yapılmazsa, önce çekiş düşüklüğü, sonra anormal çalışma belirtileri görülür.
    Sonunda ilk önce en sıkı sibop yanar ve ait olduğu silindir işlevsiz kalır.
    Motor da bir silindir eksik olarak çalıştığından piyasa jargonuyla teklemeye başlar.
    Bu arızanın giderilmesi ise hayli masraflıdır.

    Lpg sistemi monte edilmiş bir motorun, önce benzinle düzgün çalışması gerekir.
    Kural olarak bilinmesi gerekir ki; benzin sisteminde sıhhatli çalışmayan bir motor, LPG sisteminde de düzgün çalışmaz. Hatta LPG sisteminde çalışması halinde arızalar çok daha belirgin hale gelir.

    Bu yazdıklarımdan hepinizin anlayacağı gibi, sente ayarı ve sibop ayarı çok düzgün olmayan bir motordan doğru sonuç alınması söze konu değildir.

    Şimdi gelelim işin elektronik kısmına.

    Servisime gelen LPG li araçların çoğunun programlarının yapıştırma olduğunu tespit ettim.
    Şimdi bu da ne demek dediğinizi duyar gibiyim .

    Efendim programlamak demek kısaca; LPG yetkili servislere üreticilerce verilen bir programı kullanarak aracın motorunun benzin sisteminde çalışırken oluşan verilerinin, LPG sistemiyle eşleştirilmesi demektir.
    Bu işlem yapılırken önce araç benzin devresinde çeşitli devirlerde çalıştırılır, bu esnada oluşan veriler, programatik olarak LPG EKU ((elektronik kontrol ünitesi (yine piyasa jargonuyla BEYİN)) suna kaydedilir.
    Piyasada genellikle yapılan ise; bu işlem sebebiyle zaman kaybetmemek (zira biraz zaman alır) için, daha önceden kaydedilmiş olan bir motorun bilgilerini aynen yapıştırmak.
    Ancak; motorların hepsi aynı cins olsa bile birbirinin aynı değildir.
    Çalışma karakterleri, üretimde kullanılan toleranslar sebebiyle farklılık gösterebilirler.
    Dolayısı ile, yapıştırma şeklinde yapılan bir programlama, LPG sistemini farklı motoru verileriyle çalıştırdığı için, benzin devresindeki çalışması ile LPG devresinde çalışması arasında olumsuz farklılıklar oluşur.

    Bir diğeri ise, motorun kapsamlı onarımlarından sonra (motor raktifiyesi, silindir kapağı revizyonu, triger kayışı değişimi, sibop ayarı vb.) yapılması gerekenler.

    Simdi sıra EKU bölümünde.
    Yeni nesil EKU lara akıllı EKU deniliyor ve artık günümüzde önemli çoğunlukla bu EKU lar kullanılıyor.
    Bunun anlamı ise kısaca şöyle:
    Bu EKU lar üretimde fabrika parametreleri ile programlanıyorlar.
    Akıllı denmesinin sebebi ise, motorun çalışması esnasında değişen ayarlar sonucunda oluşan verileri hafızalarındaki orijinal parametrelerle karşılaştırıp, optimal parametreler yaratmaları.
    Kullanıcıların bu değişiklikleri (zaman içinde ve yavaş yavaş oluştuğu için), çok belirgin hale gelene kadar hissetmeleri mümkün değildir.
    Motorun çalışmasını etkileyecek ve dolayısı ile hissedilebilen önemli veya belirgin bir arıza oluşması halinde ise, EKU ların programlarında önemli değişiklikler oluşuyor.
    Fakat bu farklılıklar yalnızca benzin EKU larında oluyor.
    LPG EKU su ise yeni parametrelere uyum özelliği olmadığı için, önceden programlandığı gibi kalıyor.

    Araç sahibi arızayı gidermek için özel veya yetkili bir servise götürdüğü zaman ise genellikle yapılan ise şöyle:

    Gittiği servis çoğunlukla LPG konusunda ya bilgili olmuyor ya da LPG işi iştigal alanının dışında oluyor ve hatta çoğu marka LPG li araçları servis alanına sokmuyor.
    Kendi işini yapıyor, sonrasında LPG sistemi ile ilgili bir arıza var ise “LPG cine git” deniyor.

    Onarım yapıldıktan sonra ise genellikle parametre sıfırlanması işlemi yapılmıyor.
    Parametre sıfırlaması çoğu benzin EKU sunda (var olanlarda) programatik olarak yapılabilen bir işlemdir.
    Kısaca EKU yu fabrikasyon ayarlarına döndürmek denilebilir.
    Şayet programatik olarak sıfırlanma yapılmazsa motorun yeni parametreleri oluşturması için yaklaşık bir hafta veya 500 km. kadar benzin devresinde kullanılması gerekir.
    Parametre sıfırlaması yapılmayınca, EKU motoru, yine motorun zaman içinde ürettiği farklı verileri kaydederek oluşturduğu parametrelerle çalıştırmaya devam ediyor.
    LPG sistemi olan araçlar da doğal olarak benzin devresinde kullanılmadığı için, yeni ve doğru parametreler oluşmuyor.

    Yukarıda yazdıklarım bağlamında:
    Önemli bir arızanın giderilmesinden veya kapsamlı onarımlar sonrasında önce motorun benzin devresinde sıhhatli çalıştığından emin olunmalı.
    Bunun için onarımı yapan servisin o aracın EKU sunu inceleyebileceği markaya özel programın olduğu bir bilgisayara sahip olması gerekir.
    Bu bilgisayarlarda kullanılan programlar benzin sisteminde elektriksel bir arıza varsa hemen belirtmek ve sensörlerde oluşan verilerin görülebilmesi/incelenebilmesi için üretilmişlerdir.
    Bu programa sahip olmak da yetmez.
    Programı kullanmayı ve gördüğü verileri doğru yorumlayacak eğitimli (işi bilen) bir eleman olması da gereklidir.
    Bir diğer gerekli ekipman ise, benzin ve LPG yi ayrı ayrı olmak üzere 4 gaz ölçer kalibrasyon belgeli bir cihaz.
    Kalibrasyon belgeli olması çok önemlidir. Zira bu cihazlar yanlış veri oluştuğunu yani arızalı olduğunu belirtmezler. Ancak kalibrasyon belgesi var ise güvenilir olurlar.

    Bu cihazla ekzost gazlarından Hidrokarbon, Karbon monoksit, Oksijen ve Karbon dioksit gazları ile lambda nın değerlerini görürsünüz.

    Basitçe ifade etmek gerekirse; hidrokarbon yanmayan gazları, karbon monoksit zengin/fakir karışımı, oksijen kullanılmayan/açığa çıkan oksijen miktarını,karbon dioksit açığa çıkan karbon dioksit gazı miktarını belirtir.

    Bunların hepsinin motorun durumu için ayrı anlamları vardır.
    Cihazın ekranındaki değerlere bakarak motorun yağ yaktığını, sıkı sibop ayarını, segmaların, sibopların/kılavuzlarının aşınmışlığını, silindir kapak contasının kaçırdığını, olmaması gereken bir yerden fazladan hava aldığını, hava filtresinin tıkalı olduğunu, çok veya az yakıt harcadığını, katalitik konvektörünüzün sıhhatliliğini, ve hatta egzostta delik olup olmadığını dahi anlayabilirsiniz.

    Bu gazların olması gereken değerleri ve bu değerleri yorumlamayı yazarak kafa karıştırmak istemiyorum
    Ama basit olarak lambda yı bilmenizde yarar var.

    Benzin ile havanın ideal karışım oranı olarak, ağırlık cinsinden ( gr, kilo,ton vb.) 14,7 birim hava ile 1 birim benzin karışımı olduğu tespit edilmiş.
    LPG de ise lambda oranı 15,6/1. Yani LPG daha fazla hava ile ideal orana ulaşıyor. (Biraz evvel bu sebeple 4 gaz ölçer cihazın benzin ve LPG ölçümlerini ayrı ayrı yapması gerekir diye belirttim.)
    Buna da 1 (bir) lambda denilmiş.
    Yani 1 lambda ideal benzin/hava veya LPG/hava karışım oranı değeri demek.
    Araçlarda bulunan lambda sensörü de egzosttan geçen gazlar içinden oksijen miktarını algılayarak elektriksel veri halinde EKU ya bildirir.
    Gaz analiz cihazının ekranında lambda değerini 1.000 görürseniz motorunuza mükemmel ayarlı diyebilirsiniz.

    Lambda değeri arttıkça yani 1.000 dan yukarı (1.010 vb.) çıktıkça fakir karışım, eksildikçe yani 1.000 den aşağı (0.990 vb.) indikçe zengin karışım ifade eder.
    0.990 ilâ 1.010 arasındaki değerler normal kabul edilebilir.

    Teknisyenler bu değerlere bakarak yaptıkları işi doğrulamak zorundadır.

    Şayet aracınızı götürdüğünüz servislerde asgari olarak bu cihazlardan bir tanesi bile yok ise yapılan işe “tamam/oldu” demek mümkün değildir, hatta eski lisanla “eşyanın tabiatına aykırıdır”.

    Sonuç olarak aracınızın motorunda olan önemli bir arızanın doğru olarak giderilmesinden veya kapsamlı onarımların yine doğru yapılması sonrasında:
    1. Adım:
    Motoru benzin devresinde çalıştırmadan önce benzin EKU sunun sıfırlanması
    2. Adım:
    Bilgisayarda ve gaz analiz cihazında görülen verilerin doğru olduğunu görmek/tespit etmek ve hatta bunlara ait yazıcı çıktısı almak.
    3. Adım;
    Bu işlemlerin devamında LPG EKU sunun yeniden programlanması GEREKİR/ŞARTTIR.
    İşlemlerin anlattığım şekil ve sırada yapılması halinde LPG sisteminin, kendiliğinden benzin sistemiyle aynı değerlere oturacağı, nadiren ince ayar gerekeceği görülecektir.

    İlgililerin bilgilerine sunarım.

    Not:
    Bundan önce UNO sx ler için yazdığım bir metin beklemediğim ilgi gördü.
    Ülkemin çoğu şehrinden çok sayıda araç sahibi aradı.
    Bilgi birikimimi arayanlarla paylaşmaktan düşünemeyeceğiniz kadar mutlu oldum.
    Bu yazımı okuyan dostların sorularını cevaplamak beni daha çok mutlu edecek.
    Umarım yazdıklarım işinize yarar.

    Hepinize sağlık, mutluluk, başarı ve gönenç dilerim.

    Serdar Kantarcı

    KANTARCI
    Yetkili FIAT Servisi
    Doğanbey Cd. Kılıç Sk. N: 4
    34752 İçerenköy/Kadıköy/iST.
    Tel : 0216 5757676
    Faks: 0216 5749606
    e-posta : serdarkantarci@kantarci.com
    web site:www.kantarci.com




  • @yilmazkalaycikli, bu güzel alıntı için teşekkürler....
  • Arkadaşlar konu eski ama sorun yaşayan hala var. Ben de bundan muzdariptim.Aracım 2004 Megane ıı ve aldesa takılı. Genel olarak memnunum ancak klimada stop olayı sıkıntı yaratıyordu.Defalarca ayara rağmen düzelmedi. En sonunda 23-25 cm olan enjektör hortum boylarını yarı yarıya kısalttırdım.Güzel bir ayar yaptırttım.Sonuç mükemmel.Üç gündür bir defa bile stop etmedi. Hortum boylarını kesinlikle kontrol ettirin.
  • Bu tip rölanti devrinde stop etmelerin büyük çoğunluğu yanlış enjektör sıralaması yada uzun hortum boyu nedeni ile oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 28 Temmuz 2011; 11:43:41 >
  • kesinlikle hortum boyu ile ilgili bir sorun. benim aracımda da var. bir ara 750 devire düşünce benzin takviyesi yaptırmayı denedim sorun çözüldü. ancak kesin çözüm olduğunu düşünmediğim için tekrar devreden çıkardım. hortum boylarını kısalttırıp deneyeceğim. kitinizde cut-off da zenginleştirme gibi bir seçenek varsa o şekilde de hallolur bu sorun.
  • ARACINIZ DA BENZİNDEDE AYNI PROBLEM VARSA TAMİRCİNİZE GİTMEK ZORUNDASINIZ EĞER TÜPTE VAR İSE GİDİP SERVİSTE BOĞAZ KELEBEĞİNİ TEMİZLETİP ADAPTASYON YAPTIRIRSANIZ ARACINIZDAKİ SORUN KALKMIŞ OLACAKTIR TEM OTO GAZ AYTEKİN USTA
  • Faruk bey merhabalar bir sorum olucak sanırım bilginiz var bu konu hakkında 2010 model cruze otomatik vites aracım var kış aylarında hiç böyle birşeyle karşılaşmadım yazın klimayı açtığımda birden giderken yolda ayağımı gazdan çektiğimde stop ediyor tekrar kontağı kapatıp 10 sn bekledikten sonra çalışıyor ve tekrar açıyorum klimayı hiç bir sorun olmuyor. araç sadece lpg'de yapıyor benzinde hiç karşılaşmadım sorunla nedir sizce bu sorun servise gittim bakım yaptırdım söyledim sorunu boğazdandır fln dediler git temizlet fln forumlardada araştırdım herkes farklı şeyler söylüyor ama sorunu çözebilen kimseyle karşılaşmadım henüz teşekkür ederim şimdiden.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.