Canlı Yayın
Apple yeni iPad’leri tanıtıyor - Türkçe Simultane Çeviri ile Canlı Yayın
Şimdi Ara

KLİMA AÇIKKEN STOP EDİYOR!!! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
90
Cevap
1
Favori
65.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • örn: 1.3 skoda felicia klimayı açtığımız zaman map 550 ye çıkıyor. ayrıca faruk beyin dediği gibi brcnin büyük bir farkı var bütün sistemler stop eder ama brc bi şekil sonucu etmez (:
  • @pecenec
    teşekkürler, epeydir özlettiniz kendinizi
  • Değerli arkadaşlar aynı konuyu ben de açacaktım ama burada açılmış. şimdi benim 2002 scenicim var 1.6 motor kme marka sıralı sistem taktırdım. eren otogaz var izmirde çok ilgilendiler sağolsunlar. en sonunda çözümü buldum. tank full iken stop olayı olmuyor çeyreğin altına indiğinde ise sürekli klima açıkken oluyordu. sorun şu imiş şamandıradan motora giden bakır boru yukarı doğru bükülerek takıldığından gaz azaldığında gaz akışı istenilen düzeyde olmuyormuş. şimdi o boruyu aşağıya doğru eğimini azaltarak takılacak. tankın bitmesini bekliyorum. size de bu konuda gerekenilgiyi ileteceğim. şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alize03 -- 30 Temmuz 2008; 18:58:25 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    @pecenec
    teşekkürler, epeydir özlettiniz kendinizi

    işler yoğun farukbey yazın malum biliyorsunuz fazla netle ilgilenemiyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: peceneq


    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    @pecenec
    teşekkürler, epeydir özlettiniz kendinizi

    işler yoğun farukbey yazın malum biliyorsunuz fazla netle ilgilenemiyorum

    Allahım halkıma bol para nasibeylesin , Herkes hersene araba değiştirsin. Amiiiiin
    Sonuçta biz kazanıyorsak mesele yok
    Kolay gelsin meslekdaşım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: akoray

    Arkadaşlar iki hafta önce 2005 model scenic 1.6 aracıma sıralı sistem BRC my 07 modül taktırdım(2a yetkili servisinde).Adana da yaşıyorum. Şuana kadar çok memnundum fakat malumunuz havalar ısındı, klima ihtiyacı doğdu. Aracımda klima açıkken haraket halindeyken vitesi boşa aldığımda (örneğin kırmızı ışığa yaklaşırken) araç stop ediyor. Fakat bunu sürekli yapmıyor arada bir yapıyor ama böyle birşeyin normalde olmaması gerekir.Klima kapalıyken hiç stop etmedi. Lpg yi taktırdığım yeri aradım ve kontrol için gittim, aracı bilgisayara bağladılar, aracı klima açıkken lpg deyken vede benzindeyken kontrol ettiler, ayarlarınız çok iyi, bir değişiklik yapmayalım zaten sürekli stop etmiyormuş sizde aracı boşa aldığınızda dikkat edin birde klimanın hava aldığı yeri hava ile temizletin dediler.
    Bu konuda başka ne yapmam gerekir. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

    aha da benim aracın da aynı sorunu var aracım megane 2 1.6 tüpüm de zavoli. ne yaptınız bir gelişme var mı?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: möhkem


    quote:

    Orjinalden alıntı: akoray

    Arkadaşlar iki hafta önce 2005 model scenic 1.6 aracıma sıralı sistem BRC my 07 modül taktırdım(2a yetkili servisinde).Adana da yaşıyorum. Şuana kadar çok memnundum fakat malumunuz havalar ısındı, klima ihtiyacı doğdu. Aracımda klima açıkken haraket halindeyken vitesi boşa aldığımda (örneğin kırmızı ışığa yaklaşırken) araç stop ediyor. Fakat bunu sürekli yapmıyor arada bir yapıyor ama böyle birşeyin normalde olmaması gerekir.Klima kapalıyken hiç stop etmedi. Lpg yi taktırdığım yeri aradım ve kontrol için gittim, aracı bilgisayara bağladılar, aracı klima açıkken lpg deyken vede benzindeyken kontrol ettiler, ayarlarınız çok iyi, bir değişiklik yapmayalım zaten sürekli stop etmiyormuş sizde aracı boşa aldığınızda dikkat edin birde klimanın hava aldığı yeri hava ile temizletin dediler.
    Bu konuda başka ne yapmam gerekir. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

    aha da benim aracın da aynı sorunu var aracım megane 2 1.6 tüpüm de zavoli. ne yaptınız bir gelişme var mı?



    Servisiniz bu konuyu çözebilecek donanıma sahiptir zavolli iyi bir markadır. Ama servisiniz bu donanımı kullanamıyorsa başka bir serviste Ayar yaptırın.

    İşte bu yüzden tek marka takanları tercih edin diyorum ama anlatamıyorum. Adamlar 40 markayıda takıyorlar ama 40 tuş'a basmayı beceremiyorlar Hangi markanın yazılımını ezberlesin bu konuda uzmanlaşsın 3 senedir PC kullanan esnafım
    Sıralı sistemler yokken Kaçtane LPG servisinde PC vardı. MSN bile kullanmıyorlardı.




  • Bostayken yanı rolantıdeyken motor sarsıntılı calısır hafıften gercı enjeksıyonlu araclar kendını otomatık ayarlar ama dusuktur bılgısayardan ayarlanması gerekır belkı bıde rolantıde dusuk devırde calısıyosa bıde ustune klıma acıldıysa klıma kompresorude v kayısına baglı olarak calıstıgı ıcın motoru yorucak yorulan motor stop edıcektır LPGyle pek alakası yok aslında devrı ayarlansın sorun cozulur..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karadenizly

    Bostayken yanı rolantıdeyken motor sarsıntılı calısır hafıften gercı enjeksıyonlu araclar kendını otomatık ayarlar ama dusuktur bılgısayardan ayarlanması gerekır belkı bıde rolantıde dusuk devırde calısıyosa bıde ustune klıma acıldıysa klıma kompresorude v kayısına baglı olarak calıstıgı ıcın motoru yorucak yorulan motor stop edıcektır LPGyle pek alakası yok aslında devrı ayarlansın sorun cozulur..

    Sn.karadenizly

    Söylediğiniz gibi değil. Olayı şöyle özetliyeyim isterseniz, aynı sorunu yaşıyanlara belki yardımım dokunur

    MeganII- bazı chevroletler- Albea 1.2 ler gibi ''İlk aklıma gelen araçlar bunlar'' araçlarda klima elektriklidir. Araç demeraja (Atağa) kalktığında Elektrikli klima devreden çıkarki araç gerekli gücü tekerlere iletebilsin... 4000 devirlere kadar çıkan araçta klima devrede değildir. Ve ani gaz kesip Kut-off a geçtiğinizde gaz enjektörleri susar ve aracınızın orjinal kut-offtan çıkışı 800 devir cıvarlarıdır.

    Aracınızın LPG ayarlarında bu değerleri değiştirmez iseniz aracınız LPG dede 800 devire kadar kut-offta kalır ve 800 devire düştüğünde enjektörler kut-off tan çıkarak yakıt göndermeye başlar.

    Benzinde sorun yoktur ama LPG yakıtı biraz tembel bir yakıt olduğu için Bu devirde Klimada devreye girdiğinden aracınız stop eder.

    Çözümü çok basittir.

    Aracınız LPG de iken aracınızın kut-off tan çıkmasını 1500 devire geldiğinde 2 saniye enjektörünüz LPG göndermesi için gerekli ayarı yaparsınız ve STOP OLAYI ORTADAN KALKAR.

    5 TANE TUŞA BASIP KAYIT YAPMANIZ YETERLİDİR

    Tabii her markayı takan çerçiler bunları yapabilirmi bilemem :-(

    *çerçi (Bilmeyen yeni generasyon için)
    Eskiden köylerde , tesbihten kolyeye- kumaştan entariye- bardaktan testiye kadar herşeyi satan gezginci esnaf'tır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: möhkem


    quote:

    Orjinalden alıntı: akoray

    Arkadaşlar iki hafta önce 2005 model scenic 1.6 aracıma sıralı sistem BRC my 07 modül taktırdım(2a yetkili servisinde).Adana da yaşıyorum. Şuana kadar çok memnundum fakat malumunuz havalar ısındı, klima ihtiyacı doğdu. Aracımda klima açıkken haraket halindeyken vitesi boşa aldığımda (örneğin kırmızı ışığa yaklaşırken) araç stop ediyor. Fakat bunu sürekli yapmıyor arada bir yapıyor ama böyle birşeyin normalde olmaması gerekir.Klima kapalıyken hiç stop etmedi. Lpg yi taktırdığım yeri aradım ve kontrol için gittim, aracı bilgisayara bağladılar, aracı klima açıkken lpg deyken vede benzindeyken kontrol ettiler, ayarlarınız çok iyi, bir değişiklik yapmayalım zaten sürekli stop etmiyormuş sizde aracı boşa aldığınızda dikkat edin birde klimanın hava aldığı yeri hava ile temizletin dediler.
    Bu konuda başka ne yapmam gerekir. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

    aha da benim aracın da aynı sorunu var aracım megane 2 1.6 tüpüm de zavoli. ne yaptınız bir gelişme var mı?


    Sayın möhkem servisimi birkaç ziyaretten sonra sorunum hala devam etmekte, fakat eskisi kadar sık stop etmiyor...Bende gidip gelmekten bıktım, artık birgün yolum izmit e düşerse sayın faruk bey i ziyaret edicem, bu kadar başını ağrıttıktan sonra tabi beni kabul ederse




  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orjinalden alıntı: karadenizly

    Bostayken yanı rolantıdeyken motor sarsıntılı calısır hafıften gercı enjeksıyonlu araclar kendını otomatık ayarlar ama dusuktur bılgısayardan ayarlanması gerekır belkı bıde rolantıde dusuk devırde calısıyosa bıde ustune klıma acıldıysa klıma kompresorude v kayısına baglı olarak calıstıgı ıcın motoru yorucak yorulan motor stop edıcektır LPGyle pek alakası yok aslında devrı ayarlansın sorun cozulur..

    Sn.karadenizly

    Söylediğiniz gibi değil. Olayı şöyle özetliyeyim isterseniz, aynı sorunu yaşıyanlara belki yardımım dokunur

    MeganII- bazı chevroletler- Albea 1.2 ler gibi ''İlk aklıma gelen araçlar bunlar'' araçlarda klima elektriklidir. Araç demeraja (Atağa) kalktığında Elektrikli klima devreden çıkarki araç gerekli gücü tekerlere iletebilsin... 4000 devirlere kadar çıkan araçta klima devrede değildir. Ve ani gaz kesip Kut-off a geçtiğinizde gaz enjektörleri susar ve aracınızın orjinal kut-offtan çıkışı 800 devir cıvarlarıdır.

    Aracınızın LPG ayarlarında bu değerleri değiştirmez iseniz aracınız LPG dede 800 devire kadar kut-offta kalır ve 800 devire düştüğünde enjektörler kut-off tan çıkarak yakıt göndermeye başlar.

    Benzinde sorun yoktur ama LPG yakıtı biraz tembel bir yakıt olduğu için Bu devirde Klimada devreye girdiğinden aracınız stop eder.

    Çözümü çok basittir.

    Aracınız LPG de iken aracınızın kut-off tan çıkmasını 1500 devire geldiğinde 2 saniye enjektörünüz LPG göndermesi için gerekli ayarı yaparsınız ve STOP OLAYI ORTADAN KALKAR.

    5 TANE TUŞA BASIP KAYIT YAPMANIZ YETERLİDİR

    Tabii her markayı takan çerçiler bunları yapabilirmi bilemem :-(

    *çerçi (Bilmeyen yeni generasyon için)
    Eskiden köylerde , tesbihten kolyeye- kumaştan entariye- bardaktan testiye kadar herşeyi satan gezginci esnaf'tır.


    Sayın Faruk Bey söylediğiniz ayarları benim araca uyguladık ve eskisi kadar stop olayı kalmadı ancak tamamende bitmedi acaba diyorum 1500 deviri 1700 yada 2000 yapsak, saniyeyide 4sn ye çıkarsak durum değişirmi ne dersiniz??




  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orjinalden alıntı: karadenizly

    Bostayken yanı rolantıdeyken motor sarsıntılı calısır hafıften gercı enjeksıyonlu araclar kendını otomatık ayarlar ama dusuktur bılgısayardan ayarlanması gerekır belkı bıde rolantıde dusuk devırde calısıyosa bıde ustune klıma acıldıysa klıma kompresorude v kayısına baglı olarak calıstıgı ıcın motoru yorucak yorulan motor stop edıcektır LPGyle pek alakası yok aslında devrı ayarlansın sorun cozulur..

    Sn.karadenizly

    Söylediğiniz gibi değil. Olayı şöyle özetliyeyim isterseniz, aynı sorunu yaşıyanlara belki yardımım dokunur

    MeganII- bazı chevroletler- Albea 1.2 ler gibi ''İlk aklıma gelen araçlar bunlar'' araçlarda klima elektriklidir. Araç demeraja (Atağa) kalktığında Elektrikli klima devreden çıkarki araç gerekli gücü tekerlere iletebilsin... 4000 devirlere kadar çıkan araçta klima devrede değildir. Ve ani gaz kesip Kut-off a geçtiğinizde gaz enjektörleri susar ve aracınızın orjinal kut-offtan çıkışı 800 devir cıvarlarıdır.

    Aracınızın LPG ayarlarında bu değerleri değiştirmez iseniz aracınız LPG dede 800 devire kadar kut-offta kalır ve 800 devire düştüğünde enjektörler kut-off tan çıkarak yakıt göndermeye başlar.

    Benzinde sorun yoktur ama LPG yakıtı biraz tembel bir yakıt olduğu için Bu devirde Klimada devreye girdiğinden aracınız stop eder.

    Çözümü çok basittir.

    Aracınız LPG de iken aracınızın kut-off tan çıkmasını 1500 devire geldiğinde 2 saniye enjektörünüz LPG göndermesi için gerekli ayarı yaparsınız ve STOP OLAYI ORTADAN KALKAR.

    5 TANE TUŞA BASIP KAYIT YAPMANIZ YETERLİDİR

    Tabii her markayı takan çerçiler bunları yapabilirmi bilemem :-(

    *çerçi (Bilmeyen yeni generasyon için)
    Eskiden köylerde , tesbihten kolyeye- kumaştan entariye- bardaktan testiye kadar herşeyi satan gezginci esnaf'tır.

    Sayın Faruksevgili aylardır yazılarınızı okuyorum verdiğiniz bilgiler çok değerli buda sizin bu konuda nekadar ehil olduğunuzu gösteriyor.
    benim aracımda ne yazıkki lovato sıralı sistem takılı (1 yıl önce takıldı) vitesi boşa attığım zaman stop etme ve sabah ilk çalıştırmada biraz zorlanarak çalışma problemleri var ankara damla ya kaç sefer gittiğimi hatırlamıyorum sonuç aynı ankarada bu konuda yardımcı olaca servis varmı tanıdığınız
    vereceğiniz bilgire şimdiden teşekkürler.




  • @aldeg

    İnanın lovato camiasından bir tanıdığım yok. Lovatonun sitesine girerek bayi listesine ulaşabilirsiniz.
    Yada taksici dostlardan yardım alın onlar kimin nekadar iyi olduğunu çok iyi bilir. Ona göre gidersiniz. Sevgi ile kalın
  • sayın faruk sewgili.bende megane1 (2003) aracıma yeni taktırdım.ve hemen uzun yola çıktım.yaklaşık 1500 km lik bi yola..
    1-yaklaşık 1100 km gittikten sonra sadece 1 kere stop etti.(klima açıktı) olay şöyle oldu : kırmızı ışık yanıyodu ama tam durmamıştım yeşil yandı 2 ye taktım gaz vercektimki bi baktım stop etmiş.ama sadece 1 kere oldu...ayar yaptırmama gerek warmı?
    2-ben uzun yolda 1 lt benzinle ortalama 100-120 arası klima açık 15.8 km falan gidiyordum yani 100km de yaklaşık 6.3 lt....lpg de ise (daha dikkatli kullanmama rağmen 100-110 arası) 13.5 km gittim.yani 100 kmde yaklaşık 7.4 lt....1.1 lt lik bir fark normalmidir???
    3- 2003 model megane1 expression model aracım yukarıda bahsettiğiniz gibi kliması elektriklimidir...?

    şimdiden teşekkürler...

  • quote:

    Orjinalden alıntı: mertatem

    sayın faruk sewgili.bende megane1 (2003) aracıma yeni taktırdım.ve hemen uzun yola çıktım.yaklaşık 1500 km lik bi yola..
    1-yaklaşık 1100 km gittikten sonra sadece 1 kere stop etti.(klima açıktı) olay şöyle oldu : kırmızı ışık yanıyodu ama tam durmamıştım yeşil yandı 2 ye taktım gaz vercektimki bi baktım stop etmiş.ama sadece 1 kere oldu...ayar yaptırmama gerek warmı?
    2-ben uzun yolda 1 lt benzinle ortalama 100-120 arası klima açık 15.8 km falan gidiyordum yani 100km de yaklaşık 6.3 lt....lpg de ise (daha dikkatli kullanmama rağmen 100-110 arası) 13.5 km gittim.yani 100 kmde yaklaşık 7.4 lt....1.1 lt lik bir fark normalmidir???
    3- 2003 model megane1 expression model aracım yukarıda bahsettiğiniz gibi kliması elektriklimidir...?

    şimdiden teşekkürler...





    1.1 lik tüketim fazlası uzun yolda idealdir.

    Megan I lerde klima sorunu yukarıdaki gibi değildir, Bir ayara gidin bence :)




  • Sayın Faruk Bey söylediğiniz ayarları benim araca uyguladık ve eskisi kadar stop olayı kalmadı ancak tamamende bitmedi acaba diyorum 1500 deviri 1700 yada 2000 yapsak, saniyeyide 4sn ye çıkarsak durum değişirmi ne dersiniz??
  • 1600 d/dk 4 ms yapın ve tekrar deneyin :)

    Bunu uygulayan ustamın eline sağlık, sevgi ve selamlarımı iletin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    @mndrs69
    akoray ile ilgili görüşmelerle yakınen ilgiliyim (hasta halime rağmen)
    Bu araçlarda klimalar elektriklidir eski sistem klimalar gibi mekanic değildir. Bu bağlamda zaten küçük hacimli motorlara bile bu sayede klima koyabiliyorlar.

    Bu araçlarda ani deparlarda klima motorun canını almasın diye elektriki olarak klima devreden çıkar ve motor yeterli performansı vererek gerekli ivmelenmeyi yakalar . Zaten normal sürüşlerde stop olayı olmaz, ani hızlandınız ve sonra ani yavaşlama gereği duyduğunuz noktada araç stob eder. Bu yüzden arkadaşımızın aracı zaman-zaman stob ediyor :)

    Sebebi şudur,
    Ani hızlandınız klima devreden çıktı ve ani olarak yavaşlamak zorunda kaldınız .....Enjektörleriniz kut-off ta ne zaman devriniz 800 e iniyor o zaman enjektörler kut-off tan çıkarak yakıt göndermeye başlıyor...Benzinde problem yok ama LPG de yakıt biraz tembel olduğu için stop etmesi normal.

    Arkadaşımız akoray bir konuda şanslı BRC taktırmış BRC nin menüsünde bu konuyla ilgili bir proğram var, Kendilerine telefonla yardımcı olmaya çalıştım
    Sn.akoray bir konuda şanssız montaj yaptırdığı servis derste bu konu anlatılıyorken (Sabaha kadar yol geldiği için uyku basmış) ve burayı iyi öğrenememiş. Sonuçta hepimiz onun yanındayız ve çözülemiyecek bir konu değildir...
    Dün akşam adı geçen bayiimizi arayarak sonucu sordum ve yaptığı değişikliği^^kaydet^^Barına basarak kaydetmediğini ve yaptığı değişikliğin boşuna olduğunu teyidleştik . Maşşalah azimli ve başarılı bir bayiimiz ama biraz geç anlıyor naapak hepimizin biraz kusuru yokmu. Önemli olan ne kadar yek-vücut olduğumuzdur... Sevgilerimle

    bahsettiğiniz menü hangisi



     KLİMA AÇIKKEN STOP EDİYOR!!!




  • sayın faruk sevgili. öncelikle yanıtlarınız için teşekkür ederim. aracıma lpg. yi her markayı takan yerlerden taktırmadım. zavoli markasını taktırdığım firma konya da step tanklarının üreticisi olan ve bir ara zavoli distrübütörlüğü yapan ece otogaz. aracımı istanbul da polaris, antalya da şah otogaz ve ankara da (adını hatırlayamadım) ki en büyük zavoli servislerine gösterdim. hepsi de ayarları ile oynayıp geri gönderdiler. en son antalya da şah otogaza gittim. derdimi anlattım. orada ki arkadaş bu işin piri izmir polarisde ki faruk usta dedi. faruk ustaya telefonda danışıp aracın ayarları ile tekrar oynadı. gaz filtremi değiştirdi ve enjektör uçlarını ölçtü (2 mm.miş) yapacak bir şey yok dedi bizde boynumuzu büküp geri çıktık. Aracım özellikle 2-3-4-5 nci viteslerde 2000-2750 devirleri arasında seyrederken ayağımı gazdan çekip belli bir süre gittikten sonra (klima açıkken) vitesi boşa atınca stop ediyor. ayağımı gazdan çekip hemen boşa atarsam stop etmiyor. araçta basınç sensörü, kam mili kaptörü, 4 bobin, triger seti, devirdaim pompası yeni değişti. kelebek kutusu ise temizlendi. Ama araç stop etmeye devam ediyor. yardımcı olabilirseniz sevinirim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: möhkem

    sayın faruk sevgili. öncelikle yanıtlarınız için teşekkür ederim. aracıma lpg. yi her markayı takan yerlerden taktırmadım. zavoli markasını taktırdığım firma konya da step tanklarının üreticisi olan ve bir ara zavoli distrübütörlüğü yapan ece otogaz. aracımı istanbul da polaris, antalya da şah otogaz ve ankara da (adını hatırlayamadım) ki en büyük zavoli servislerine gösterdim. hepsi de ayarları ile oynayıp geri gönderdiler. en son antalya da şah otogaza gittim. derdimi anlattım. orada ki arkadaş bu işin piri izmir polarisde ki faruk usta dedi. faruk ustaya telefonda danışıp aracın ayarları ile tekrar oynadı. gaz filtremi değiştirdi ve enjektör uçlarını ölçtü (2 mm.miş) yapacak bir şey yok dedi bizde boynumuzu büküp geri çıktık. Aracım özellikle 2-3-4-5 nci viteslerde 2000-2750 devirleri arasında seyrederken ayağımı gazdan çekip belli bir süre gittikten sonra (klima açıkken) vitesi boşa atınca stop ediyor. ayağımı gazdan çekip hemen boşa atarsam stop etmiyor. araçta basınç sensörü, kam mili kaptörü, 4 bobin, triger seti, devirdaim pompası yeni değişti. kelebek kutusu ise temizlendi. Ama araç stop etmeye devam ediyor. yardımcı olabilirseniz sevinirim.

    sayın faruk sevgili!!! yardım lütfen




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.