Şimdi Ara

KISA MESAFE KULLANIMLAR MOTORU ÇABUKMU BİTİRİR ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
0
Favori
2.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    quote:

    Orjinalden alıntı: bekir__

    Ya bırakın bu işleri yaa
    Tabiki daha çabuk biter DEMİYECEM
    Eğer sen arabayı kalkıştan önce yeteri kadar ısıtıyosan bişey olmaz. Tabi bakım olaylarını da es geçmiyeceksin...


    yanlış bilinen bir bilgi daha...

    Motoru kalkıştan önce ısıtmak yıpranmayı en çabuklaştıracak yoldur... ARacı rolantide bekletmek yerine kullanarak ısıtmak motorun ömrünü en uzun süreli koruma yoludur...

    KIŞIN KESİNLİKLE ARACINIZI DAKİKALARCA BEKLETMEYİN, BIRAKIN ARACINIZ KULLANIRKEN ISINSIN

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    quote:

    Orjinalden alıntı: bekir__

    Ya bırakın bu işleri yaa
    Tabiki daha çabuk biter DEMİYECEM
    Eğer sen arabayı kalkıştan önce yeteri kadar ısıtıyosan bişey olmaz. Tabi bakım olaylarını da es geçmiyeceksin...


    yanlış bilinen bir bilgi daha...

    Motoru kalkıştan önce ısıtmak yıpranmayı en çabuklaştıracak yoldur... ARacı rolantide bekletmek yerine kullanarak ısıtmak motorun ömrünü en uzun süreli koruma yoludur...

    KIŞIN KESİNLİKLE ARACINIZI DAKİKALARCA BEKLETMEYİN, BIRAKIN ARACINIZ KULLANIRKEN ISINSIN


    evet kesinlikle doğru. Birde ilk ısınma evresinde yüksek devirde kullanmayın, zaten soğuk ve motor yağınında tam sıvı hale gelmediğiden motorda aşınma daha çok olacaktır, nazik ve sabırlı kullanın.

    Araba size hizmet veriyor ona nakadar iyi bakarsanız o da sizi yarı yolda bırkamaz ve hizmet vermeye devam eder.

    Bne genelde şahir içi ve kısa mesafede kullandığım için 6 ayda bir yağ değiştririm tabi bu kullanım içereisinde uzun yola gitmek falanda var. Bu yüzden arabaya bakarım yani. Servisi falanda hiç dinlemem gerek yok der bazen ben değiştirmek istiyorum derim onca şeye para veriyoruz bi motor yağı mı alamıcaz yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    quote:

    Orjinalden alıntı: bekir__

    Ya bırakın bu işleri yaa
    Tabiki daha çabuk biter DEMİYECEM
    Eğer sen arabayı kalkıştan önce yeteri kadar ısıtıyosan bişey olmaz. Tabi bakım olaylarını da es geçmiyeceksin...


    yanlış bilinen bir bilgi daha...

    Motoru kalkıştan önce ısıtmak yıpranmayı en çabuklaştıracak yoldur... ARacı rolantide bekletmek yerine kullanarak ısıtmak motorun ömrünü en uzun süreli koruma yoludur...

    KIŞIN KESİNLİKLE ARACINIZI DAKİKALARCA BEKLETMEYİN, BIRAKIN ARACINIZ KULLANIRKEN ISINSIN

    Alıntıları Göster
    doğrudur rolantide araç ısınsın diye beklemek zararlıdır ve boşuna benzin tüketimidir.. Tüm ustalar aynı fikirde... Aracı kullanırken ısıtmek en iisi yalnızca dikkat edilmesi gereken yüksek devirlere çıkmamak ,, sakin kullanımla ısıtmak...

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos


    yanlış bilinen bir bilgi daha...

    Motoru kalkıştan önce ısıtmak yıpranmayı en çabuklaştıracak yoldur... ARacı rolantide bekletmek yerine kullanarak ısıtmak motorun ömrünü en uzun süreli koruma yoludur...

    KIŞIN KESİNLİKLE ARACINIZI DAKİKALARCA BEKLETMEYİN, BIRAKIN ARACINIZ KULLANIRKEN ISINSIN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi düttürüleyla -- 3 Ocak 2006 7:36:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: düttürüleyla

    doğrudur rolantide araç ısınsın diye beklemek zararlıdır ve boşuna benzin tüketimidir.. Tüm ustalar aynı fikirde... Aracı kullanırken ısıtmek en iisi yalnızca dikkat edilmesi gereken yüksek devirlere çıkmamak ,, sakin kullanımla ısıtmak...

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos


    yanlış bilinen bir bilgi daha...

    Motoru kalkıştan önce ısıtmak yıpranmayı en çabuklaştıracak yoldur... ARacı rolantide bekletmek yerine kullanarak ısıtmak motorun ömrünü en uzun süreli koruma yoludur...

    KIŞIN KESİNLİKLE ARACINIZI DAKİKALARCA BEKLETMEYİN, BIRAKIN ARACINIZ KULLANIRKEN ISINSIN


    Alıntıları Göster
    E ısıtalım dediysek yeteri kadar dedik yani !!!
    Motor su kaynatana kadar değil.
    Bu konuya da eğildiğiniz için teşekkürler . Ben de şunu vurgulamak istiyorum.
    Motor soğukken yuksek devirlere çıkmayalım !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bekir__ -- 3 Ocak 2006 9:33:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekir__

    E ısıtalım dediysek yeteri kadar dedik yani !!!
    Motor su kaynatana kadar değil.
    Bu konuya da eğildiğiniz için teşekkürler . Ben de şunu vurgulamak istiyorum.
    Motor soğukken yuksek devirlere çıkmayalım !!!

    Alıntıları Göster
    Dizel araç durduğu yerde bir türlü ısınmıyor, 10 dk da beklesen ısınmıyor. Hareket haline olunca çok daha hızlı şekilde ısınıyor. O yüzden ben maksimum 2 dk yağlama için rölantide bekliyorum (malum turbo fln iyice yağlansın) sonra yaklaşık 5 dakika çok nazik kullanıyorum cillop gibi oluyor. Zaten o 5 dk gittikten sonra genelde çevre yolunu kullanıyorum, direkt 170.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    quote:

    Orjinalden alıntı: bekir__

    Ya bırakın bu işleri yaa
    Tabiki daha çabuk biter DEMİYECEM
    Eğer sen arabayı kalkıştan önce yeteri kadar ısıtıyosan bişey olmaz. Tabi bakım olaylarını da es geçmiyeceksin...


    yanlış bilinen bir bilgi daha...

    Motoru kalkıştan önce ısıtmak yıpranmayı en çabuklaştıracak yoldur... ARacı rolantide bekletmek yerine kullanarak ısıtmak motorun ömrünü en uzun süreli koruma yoludur...

    KIŞIN KESİNLİKLE ARACINIZI DAKİKALARCA BEKLETMEYİN, BIRAKIN ARACINIZ KULLANIRKEN ISINSIN

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    quote:

    Orjinalden alıntı: bekir__

    Ya bırakın bu işleri yaa
    Tabiki daha çabuk biter DEMİYECEM
    Eğer sen arabayı kalkıştan önce yeteri kadar ısıtıyosan bişey olmaz. Tabi bakım olaylarını da es geçmiyeceksin...


    yanlış bilinen bir bilgi daha...

    Motoru kalkıştan önce ısıtmak yıpranmayı en çabuklaştıracak yoldur... ARacı rolantide bekletmek yerine kullanarak ısıtmak motorun ömrünü en uzun süreli koruma yoludur...

    KIŞIN KESİNLİKLE ARACINIZI DAKİKALARCA BEKLETMEYİN, BIRAKIN ARACINIZ KULLANIRKEN ISINSIN



    doğru ya doğru

    araç hareket halinde fakat zorlamadan ısıtılmalıdır.




  • emremuslu eğer araban dizel ve hemen satmayacaksan çok sık olarak yağ değiştirmeni öneririm .kısa mesefede ve durup kalkarak kullanılan araçların yagı normale göre 2-3 kat dha çabuk aşınır.Son yıllarda yağ olayın tam sentetik yağlar çıksa da ben hem kesen hemde araç için 10W/40 veya 0w/30 ile başlayan numaralarda yağ kullanmanı öneririm.Eğer aşagıdaki linki incelersen bu yağ tam senin gibi araç kullananlara göre yanlız burada önemli bir sorun ortaya çıkmakta , servis istediğin yağı araca koymana izin vermez .bu sorunu nasıl çözersin bilemem

    http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9002552&contentId=7004741

    Yoğunluk @15ºC ISO 3675 / ASTM D1298 g/cm3 0.8385
    Kinematik Viskozite @40ºC ISO 3104 / ASTM D445 mm2/s 72
    Kinematik Viskozite @100ºC ISO 3104 / ASTM D445 mm2/s 12.2
    Viskozite İndeksi ISO 2909 / ASTM D2270 - 167
    Viskozite -35ºC ASTM D5293 mPa.s 5800
    Toplam Baz Numarası ASTM D2896 mgKOH/g 10.3
    Parlama Noktası (COC) ISO 2592 / ASTM D92 0C 234
    Akma Noktası ISO 3016 / ASTM D97 0C -54
    Sülfat Külü ISO 3687 / ASTM D874 %m 1.0

    görüleceği üzere akma noktası -54 olan bu yağ su gibi efsafta bir yağ ,-35 derecede bile çok iyi viskosite değerine sahip,bütün bunlar şu anlama gelir ,aracını donmuş durumda bile sürsen yağ diğer kalitedeki yağların belki 5-10derecede verdiği yağlama seviyesine sahip.yağlama normal olduktan sonra motorda aşınma olmaz,
    fakat aynı şey diğer motor elemanları için ğeçerli değil eksoz konusunda problemin çıkacaktır ,turbo da problem çıkacaktır bunları engellemen için aracın motoru normal seviyeye gelmelidir.Ama öyle 50000km de falan bir problem olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    quote:

    Orjinalden alıntı: daimler

    hiçbişey olmaz



    keşkem nahh gifi olsada koysam...

    Kısa kullanım motor ömrü açısından olumsuzluk teşkil eder...

    Egzostta biriken su daha buharlaşamadan aracın egzost ömrünü %70 eskimee yüz tutturur..

    Motor ideal sıcaklığına ulaştığı anda araçla olan ilişkiniz sonlandığı için araç fazla yakacaktır ve aşınma maksimumda olacaktır...!!! gideceğiniz yere yolu uzatarak ve düz yolları Otoban v.b tercih ederseniz motor ömrü açısından daha iyi olacaktır...

    Alıntıları Göster
    bu eksoz konusunda infinite düşüncelerine aynen katılıyorum.Ancak bir ekleme daha yapmam lazım .Eksoz da çıkacak olan problem aracınızı hangi şehirde kullandığınızla da alakalıdır.deniz kenarı bir de antalyada iseniz max. korozyon olacaktır.Nem ve tuzluluk oranı artıkça eksoz için bu kötüdür.ancak araç tam olarak ısındıktan sonra korozyon azalmaktadır.isterseniz soguk havalarda ilk 3 dakika çalıştıktan sonra eksozdan damlayan sıvıya bir bakın.Bu tamamen su değildir,unutmayalım

    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite


    quote:

    Orjinalden alıntı: daimler

    hiçbişey olmaz



    keşkem nahh gifi olsada koysam...

    Kısa kullanım motor ömrü açısından olumsuzluk teşkil eder...

    Egzostta biriken su daha buharlaşamadan aracın egzost ömrünü %70 eskimee yüz tutturur..

    Motor ideal sıcaklığına ulaştığı anda araçla olan ilişkiniz sonlandığı için araç fazla yakacaktır ve aşınma maksimumda olacaktır...!!! gideceğiniz yere yolu uzatarak ve düz yolları Otoban v.b tercih ederseniz motor ömrü açısından daha iyi olacaktır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRCaPiTaL

    Dizel araç durduğu yerde bir türlü ısınmıyor, 10 dk da beklesen ısınmıyor. Hareket haline olunca çok daha hızlı şekilde ısınıyor. O yüzden ben maksimum 2 dk yağlama için rölantide bekliyorum (malum turbo fln iyice yağlansın) sonra yaklaşık 5 dakika çok nazik kullanıyorum cillop gibi oluyor. Zaten o 5 dk gittikten sonra genelde çevre yolunu kullanıyorum, direkt 170.

    Alıntıları Göster
    sanırım yine Trcapital en doğrusunu yazmış, birkaç dakika beklemek hiçbir zarar vermez kesenize ancak dizeldeki H2SO4 oluşması açısından aracı ısıtmakta yarar olduğunu düşünmekteyim.Gerçi eurodizelde bu olay çok azaltılmış durumda ama yine de sıfır değil.Bir de benim çok mrak ettiğim bir konu var bilen veya deneyen varsa sevinirim.
    Araç rölantide dururken soğukta ilk çalıştırmada (dakikada veya saatte)ne kadar tüketmekte , birde aynı testi araç sıcakken ne kadar tükettiği şeklimnde bilgisiolan veya bulabilen varsa çok verimli bir çalışma olacaktır dizel kullanıcıları açısından
    Not: araç hareket etmeden tüketim değeri görünmemekte benim araç bilgisayarında , anlık tüketime bakmak lazım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    Dizel araç durduğu yerde bir türlü ısınmıyor, 10 dk da beklesen ısınmıyor. Hareket haline olunca çok daha hızlı şekilde ısınıyor. O yüzden ben maksimum 2 dk yağlama için rölantide bekliyorum (malum turbo fln iyice yağlansın) sonra yaklaşık 5 dakika çok nazik kullanıyorum cillop gibi oluyor. Zaten o 5 dk gittikten sonra genelde çevre yolunu kullanıyorum, direkt 170.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sanırım yine Trcapital en doğrusunu yazmış, birkaç dakika beklemek hiçbir zarar vermez kesenize ancak dizeldeki H2SO4 oluşması açısından aracı ısıtmakta yarar olduğunu düşünmekteyim.Gerçi eurodizelde bu olay çok azaltılmış durumda ama yine de sıfır değil.Bir de benim çok mrak ettiğim bir konu var bilen veya deneyen varsa sevinirim.
    Araç rölantide dururken soğukta ilk çalıştırmada (dakikada veya saatte)ne kadar tüketmekte , birde aynı testi araç sıcakken ne kadar tükettiği şeklimnde bilgisiolan veya bulabilen varsa çok verimli bir çalışma olacaktır dizel kullanıcıları açısından
    Not: araç hareket etmeden tüketim değeri görünmemekte benim araç bilgisayarında , anlık tüketime bakmak lazım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    Dizel araç durduğu yerde bir türlü ısınmıyor, 10 dk da beklesen ısınmıyor. Hareket haline olunca çok daha hızlı şekilde ısınıyor. O yüzden ben maksimum 2 dk yağlama için rölantide bekliyorum (malum turbo fln iyice yağlansın) sonra yaklaşık 5 dakika çok nazik kullanıyorum cillop gibi oluyor. Zaten o 5 dk gittikten sonra genelde çevre yolunu kullanıyorum, direkt 170.


    Alıntıları Göster
    birde aşagıdaki linke tıklayarak yağlar hakkında doyurucu temel bilgiyi bulmak açısından okunmasında fayda görmekteyim.

    http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=73024001&contentId=6007642




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    birde aşagıdaki linke tıklayarak yağlar hakkında doyurucu temel bilgiyi bulmak açısından okunmasında fayda görmekteyim.

    http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=73024001&contentId=6007642

    Alıntıları Göster
    Peki aracı soğuk havada çalıştırdıktan sonra fazla beklemeden harekete geçtik, ilk dakikalar nazik kullandık. Sonra diyelim ki hafif rampa aşağı bir yol var ve bu yolu inerken vitesi boşa alıp çok hafif frenle iniyoruz arada basıp. Bu arada motorun kendine gelmesi, yağlama yapmasına engel olur mu, fazla yakıt yaktırır mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    emremuslu eğer araban dizel ve hemen satmayacaksan çok sık olarak yağ değiştirmeni öneririm .kısa mesefede ve durup kalkarak kullanılan araçların yagı normale göre 2-3 kat dha çabuk aşınır.Son yıllarda yağ olayın tam sentetik yağlar çıksa da ben hem kesen hemde araç için 10W/40 veya 0w/30 ile başlayan numaralarda yağ kullanmanı öneririm.Eğer aşagıdaki linki incelersen bu yağ tam senin gibi araç kullananlara göre yanlız burada önemli bir sorun ortaya çıkmakta , servis istediğin yağı araca koymana izin vermez .bu sorunu nasıl çözersin bilemem

    http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9002552&contentId=7004741

    Yoğunluk @15ºC ISO 3675 / ASTM D1298 g/cm3 0.8385
    Kinematik Viskozite @40ºC ISO 3104 / ASTM D445 mm2/s 72
    Kinematik Viskozite @100ºC ISO 3104 / ASTM D445 mm2/s 12.2
    Viskozite İndeksi ISO 2909 / ASTM D2270 - 167
    Viskozite -35ºC ASTM D5293 mPa.s 5800
    Toplam Baz Numarası ASTM D2896 mgKOH/g 10.3
    Parlama Noktası (COC) ISO 2592 / ASTM D92 0C 234
    Akma Noktası ISO 3016 / ASTM D97 0C -54
    Sülfat Külü ISO 3687 / ASTM D874 %m 1.0

    görüleceği üzere akma noktası -54 olan bu yağ su gibi efsafta bir yağ ,-35 derecede bile çok iyi viskosite değerine sahip,bütün bunlar şu anlama gelir ,aracını donmuş durumda bile sürsen yağ diğer kalitedeki yağların belki 5-10derecede verdiği yağlama seviyesine sahip.yağlama normal olduktan sonra motorda aşınma olmaz,
    fakat aynı şey diğer motor elemanları için ğeçerli değil eksoz konusunda problemin çıkacaktır ,turbo da problem çıkacaktır bunları engellemen için aracın motoru normal seviyeye gelmelidir.Ama öyle 50000km de falan bir problem olmaz
    teşekkür ederim. arabam dizel y.focus artık garanti bitene kadar servisin kurallarına uyacağız.sonra uygun olanı kullacağız. eksoz olayını ,fazla yakma olayını kabullendim. turbo olayını anlayamadım turboyu etkiliyormu?

    emremuslu eğer araban dizel ve hemen satmayacaksan çok sık olarak yağ değiştirmeni öneririm .kısa mesefede ve durup kalkarak kullanılan araçların yagı normale göre 2-3 kat dha çabuk aşınır.Son yıllarda yağ olayın tam sentetik yağlar çıksa da ben hem kesen hemde araç için 10W/40 veya 0w/30 ile başlayan numaralarda yağ kullanmanı öneririm.Eğer aşagıdaki linki incelersen bu yağ tam senin gibi araç kullananlara göre yanlız burada önemli bir sorun ortaya çıkmakta , servis istediğin yağı araca koymana izin vermez .bu sorunu nasıl çözersin bilemem

    http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9002552&contentId=7004741

    Yoğunluk @15ºC ISO 3675 / ASTM D1298 g/cm3 0.8385
    Kinematik Viskozite @40ºC ISO 3104 / ASTM D445 mm2/s 72
    Kinematik Viskozite @100ºC ISO 3104 / ASTM D445 mm2/s 12.2
    Viskozite İndeksi ISO 2909 / ASTM D2270 - 167
    Viskozite -35ºC ASTM D5293 mPa.s 5800
    Toplam Baz Numarası ASTM D2896 mgKOH/g 10.3
    Parlama Noktası (COC) ISO 2592 / ASTM D92 0C 234
    Akma Noktası ISO 3016 / ASTM D97 0C -54
    Sülfat Külü ISO 3687 / ASTM D874 %m 1.0

    görüleceği üzere akma noktası -54 olan bu yağ su gibi efsafta bir yağ ,-35 derecede bile çok iyi viskosite değerine sahip,bütün bunlar şu anlama gelir ,aracını donmuş durumda bile sürsen yağ diğer kalitedeki yağların belki 5-10derecede verdiği yağlama seviyesine sahip.yağlama normal olduktan sonra motorda aşınma olmaz,
    fakat aynı şey diğer motor elemanları için ğeçerli değil eksoz konusunda problemin çıkacaktır ,turbo da problem çıkacaktır bunları engellemen için aracın motoru normal seviyeye gelmelidir.Ama öyle 50000km de falan bir problem olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Peki aracı soğuk havada çalıştırdıktan sonra fazla beklemeden harekete geçtik, ilk dakikalar nazik kullandık. Sonra diyelim ki hafif rampa aşağı bir yol var ve bu yolu inerken vitesi boşa alıp çok hafif frenle iniyoruz arada basıp. Bu arada motorun kendine gelmesi, yağlama yapmasına engel olur mu, fazla yakıt yaktırır mı?

    Alıntıları Göster
    aynen dediğin gibi boş viteste nazikçe inerken hem yol almış hemde rölantide aracını ısıtmaya devam etmmiş olursun.bu bizim türk işi araba kullanma olayı , ancak yabancılar boş vitesi kesinlikle önermezler , araç hızlanır diye ona göre .Bana ne yabancıdan derseniz servisler bu kurallara göre bakım yaparlar bunu bilmenizde fayda var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Peki aracı soğuk havada çalıştırdıktan sonra fazla beklemeden harekete geçtik, ilk dakikalar nazik kullandık. Sonra diyelim ki hafif rampa aşağı bir yol var ve bu yolu inerken vitesi boşa alıp çok hafif frenle iniyoruz arada basıp. Bu arada motorun kendine gelmesi, yağlama yapmasına engel olur mu, fazla yakıt yaktırır mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _c@dı_

    teşekkür ederim. arabam dizel y.focus artık garanti bitene kadar servisin kurallarına uyacağız.sonra uygun olanı kullacağız. eksoz olayını ,fazla yakma olayını kabullendim. turbo olayını anlayamadım turboyu etkiliyormu?

    emremuslu eğer araban dizel ve hemen satmayacaksan çok sık olarak yağ değiştirmeni öneririm .kısa mesefede ve durup kalkarak kullanılan araçların yagı normale göre 2-3 kat dha çabuk aşınır.Son yıllarda yağ olayın tam sentetik yağlar çıksa da ben hem kesen hemde araç için 10W/40 veya 0w/30 ile başlayan numaralarda yağ kullanmanı öneririm.Eğer aşagıdaki linki incelersen bu yağ tam senin gibi araç kullananlara göre yanlız burada önemli bir sorun ortaya çıkmakta , servis istediğin yağı araca koymana izin vermez .bu sorunu nasıl çözersin bilemem

    http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9002552&contentId=7004741

    Yoğunluk @15ºC ISO 3675 / ASTM D1298 g/cm3 0.8385
    Kinematik Viskozite @40ºC ISO 3104 / ASTM D445 mm2/s 72
    Kinematik Viskozite @100ºC ISO 3104 / ASTM D445 mm2/s 12.2
    Viskozite İndeksi ISO 2909 / ASTM D2270 - 167
    Viskozite -35ºC ASTM D5293 mPa.s 5800
    Toplam Baz Numarası ASTM D2896 mgKOH/g 10.3
    Parlama Noktası (COC) ISO 2592 / ASTM D92 0C 234
    Akma Noktası ISO 3016 / ASTM D97 0C -54
    Sülfat Külü ISO 3687 / ASTM D874 %m 1.0

    görüleceği üzere akma noktası -54 olan bu yağ su gibi efsafta bir yağ ,-35 derecede bile çok iyi viskosite değerine sahip,bütün bunlar şu anlama gelir ,aracını donmuş durumda bile sürsen yağ diğer kalitedeki yağların belki 5-10derecede verdiği yağlama seviyesine sahip.yağlama normal olduktan sonra motorda aşınma olmaz,
    fakat aynı şey diğer motor elemanları için ğeçerli değil eksoz konusunda problemin çıkacaktır ,turbo da problem çıkacaktır bunları engellemen için aracın motoru normal seviyeye gelmelidir.Ama öyle 50000km de falan bir problem olmaz


    Alıntıları Göster
    turbo konusunda trcapital güzel bir açıklama yapmıştı forumların birinde bulursam linkleyecegim.Ona aynen katıldığımı belirteyim


    Orjinalden alıntı: emremuslu

    teşekkür ederim. arabam dizel y.focus artık garanti bitene kadar servisin kurallarına uyacağız.sonra uygun olanı kullacağız. eksoz olayını ,fazla yakma olayını kabullendim. turbo olayını anlayamadım turboyu etkiliyormu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aynen dediğin gibi boş viteste nazikçe inerken hem yol almış hemde rölantide aracını ısıtmaya devam etmmiş olursun.bu bizim türk işi araba kullanma olayı , ancak yabancılar boş vitesi kesinlikle önermezler , araç hızlanır diye ona göre .Bana ne yabancıdan derseniz servisler bu kurallara göre bakım yaparlar bunu bilmenizde fayda var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Peki aracı soğuk havada çalıştırdıktan sonra fazla beklemeden harekete geçtik, ilk dakikalar nazik kullandık. Sonra diyelim ki hafif rampa aşağı bir yol var ve bu yolu inerken vitesi boşa alıp çok hafif frenle iniyoruz arada basıp. Bu arada motorun kendine gelmesi, yağlama yapmasına engel olur mu, fazla yakıt yaktırır mı?


    Alıntıları Göster
    Arkadaşım, yanıtın için sağol. O zaman benim yaptığım gibi kış aylarında evimden çıkıp işe giderken böyle yapmamın bir zararı olmayacak doğru mu anladım? Hızlanma da yapmıyorum, en fazla 40-50 arası oluyur sürat.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aynen dediğin gibi boş viteste nazikçe inerken hem yol almış hemde rölantide aracını ısıtmaya devam etmmiş olursun.bu bizim türk işi araba kullanma olayı , ancak yabancılar boş vitesi kesinlikle önermezler , araç hızlanır diye ona göre .Bana ne yabancıdan derseniz servisler bu kurallara göre bakım yaparlar bunu bilmenizde fayda var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Peki aracı soğuk havada çalıştırdıktan sonra fazla beklemeden harekete geçtik, ilk dakikalar nazik kullandık. Sonra diyelim ki hafif rampa aşağı bir yol var ve bu yolu inerken vitesi boşa alıp çok hafif frenle iniyoruz arada basıp. Bu arada motorun kendine gelmesi, yağlama yapmasına engel olur mu, fazla yakıt yaktırır mı?






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Arkadaşım, yanıtın için sağol. O zaman benim yaptığım gibi kış aylarında evimden çıkıp işe giderken böyle yapmamın bir zararı olmayacak doğru mu anladım? Hızlanma da yapmıyorum, en fazla 40-50 arası oluyur sürat.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aynen dediğin gibi boş viteste nazikçe inerken hem yol almış hemde rölantide aracını ısıtmaya devam etmmiş olursun.bu bizim türk işi araba kullanma olayı , ancak yabancılar boş vitesi kesinlikle önermezler , araç hızlanır diye ona göre .Bana ne yabancıdan derseniz servisler bu kurallara göre bakım yaparlar bunu bilmenizde fayda var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Peki aracı soğuk havada çalıştırdıktan sonra fazla beklemeden harekete geçtik, ilk dakikalar nazik kullandık. Sonra diyelim ki hafif rampa aşağı bir yol var ve bu yolu inerken vitesi boşa alıp çok hafif frenle iniyoruz arada basıp. Bu arada motorun kendine gelmesi, yağlama yapmasına engel olur mu, fazla yakıt yaktırır mı?




    Alıntıları Göster
    iyi artık 10-15 dakikalık yol demek nereden baksan 10-15 km yol demek . tabiki arabaya bineceğim.motor zarar görecek diye binmeyeceksem ben o arabayı ne yapayım. bu şartlarda kullanıyorsan motor biraz ısınana kadar aşırı devirli kullanma. arabayı çalıştır yarım dakika rolentide çalıştırıp bir müddet düşük devirlerde gittikten sonra basabilirsin. yağ değiştirme süresini biraz daha kısa tutarak motor ömrünü uzatabilirsin. bu şartlara uyduktan sonra etkisi olcağını zannetmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Arkadaşım, yanıtın için sağol. O zaman benim yaptığım gibi kış aylarında evimden çıkıp işe giderken böyle yapmamın bir zararı olmayacak doğru mu anladım? Hızlanma da yapmıyorum, en fazla 40-50 arası oluyur sürat.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aynen dediğin gibi boş viteste nazikçe inerken hem yol almış hemde rölantide aracını ısıtmaya devam etmmiş olursun.bu bizim türk işi araba kullanma olayı , ancak yabancılar boş vitesi kesinlikle önermezler , araç hızlanır diye ona göre .Bana ne yabancıdan derseniz servisler bu kurallara göre bakım yaparlar bunu bilmenizde fayda var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Peki aracı soğuk havada çalıştırdıktan sonra fazla beklemeden harekete geçtik, ilk dakikalar nazik kullandık. Sonra diyelim ki hafif rampa aşağı bir yol var ve bu yolu inerken vitesi boşa alıp çok hafif frenle iniyoruz arada basıp. Bu arada motorun kendine gelmesi, yağlama yapmasına engel olur mu, fazla yakıt yaktırır mı?




    Alıntıları Göster
    evet aynen doğru anlamışsın.Nazik kullanım araca hiç bir zaman zarar vermez eğer sertaraç kullanmayı seviyorsanız yağınızı daha kısa sürede değiştirisiniz olur biter.
    Hiç unutmam araba hastası ve çok titiz bir sahin veya doğan marka araba kullanan bir emekli hoca vardı.adam aracının yagını max. 1500 km .ye ulaşınca kendi elleriyle değiştirdigini anlatıyordu.Bizim sanayideki motor üstatları inanmamışlar bu işe idaaya girip motor açmışlar , o türk malı şahin veya doğan silindirleri ,süpaplar diğer metal aksam pırıl pırıl duruyormuş.Motor kaç kilometredeymiş biliyor musunuz 300.000 km.Yorum sizlere kalmış , kullandığı yağ da 20/50 standart motor yağı .
    Ben bundan örnekle focus için böyle bir delilik yapamam 1000km de yağ değiştirmek gibi ama yapan olursa da herhalde milyon kilometre rahatlıkla gider.Zaman ve fanatiklik meselesi

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Arkadaşım, yanıtın için sağol. O zaman benim yaptığım gibi kış aylarında evimden çıkıp işe giderken böyle yapmamın bir zararı olmayacak doğru mu anladım? Hızlanma da yapmıyorum, en fazla 40-50 arası oluyur sürat.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aynen dediğin gibi boş viteste nazikçe inerken hem yol almış hemde rölantide aracını ısıtmaya devam etmmiş olursun.bu bizim türk işi araba kullanma olayı , ancak yabancılar boş vitesi kesinlikle önermezler , araç hızlanır diye ona göre .Bana ne yabancıdan derseniz servisler bu kurallara göre bakım yaparlar bunu bilmenizde fayda var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Peki aracı soğuk havada çalıştırdıktan sonra fazla beklemeden harekete geçtik, ilk dakikalar nazik kullandık. Sonra diyelim ki hafif rampa aşağı bir yol var ve bu yolu inerken vitesi boşa alıp çok hafif frenle iniyoruz arada basıp. Bu arada motorun kendine gelmesi, yağlama yapmasına engel olur mu, fazla yakıt yaktırır mı?








  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    evet aynen doğru anlamışsın.Nazik kullanım araca hiç bir zaman zarar vermez eğer sertaraç kullanmayı seviyorsanız yağınızı daha kısa sürede değiştirisiniz olur biter.
    Hiç unutmam araba hastası ve çok titiz bir sahin veya doğan marka araba kullanan bir emekli hoca vardı.adam aracının yagını max. 1500 km .ye ulaşınca kendi elleriyle değiştirdigini anlatıyordu.Bizim sanayideki motor üstatları inanmamışlar bu işe idaaya girip motor açmışlar , o türk malı şahin veya doğan silindirleri ,süpaplar diğer metal aksam pırıl pırıl duruyormuş.Motor kaç kilometredeymiş biliyor musunuz 300.000 km.Yorum sizlere kalmış , kullandığı yağ da 20/50 standart motor yağı .
    Ben bundan örnekle focus için böyle bir delilik yapamam 1000km de yağ değiştirmek gibi ama yapan olursa da herhalde milyon kilometre rahatlıkla gider.Zaman ve fanatiklik meselesi

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Arkadaşım, yanıtın için sağol. O zaman benim yaptığım gibi kış aylarında evimden çıkıp işe giderken böyle yapmamın bir zararı olmayacak doğru mu anladım? Hızlanma da yapmıyorum, en fazla 40-50 arası oluyur sürat.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aynen dediğin gibi boş viteste nazikçe inerken hem yol almış hemde rölantide aracını ısıtmaya devam etmmiş olursun.bu bizim türk işi araba kullanma olayı , ancak yabancılar boş vitesi kesinlikle önermezler , araç hızlanır diye ona göre .Bana ne yabancıdan derseniz servisler bu kurallara göre bakım yaparlar bunu bilmenizde fayda var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Peki aracı soğuk havada çalıştırdıktan sonra fazla beklemeden harekete geçtik, ilk dakikalar nazik kullandık. Sonra diyelim ki hafif rampa aşağı bir yol var ve bu yolu inerken vitesi boşa alıp çok hafif frenle iniyoruz arada basıp. Bu arada motorun kendine gelmesi, yağlama yapmasına engel olur mu, fazla yakıt yaktırır mı?






    Alıntıları Göster
    Motor soğukken zengin karışımda çalışacağı için kurumlanma daha fazla olur.
    Birde nerden bakarsanız bakın sürekli motor tam ısınmadan sürmek iyi birşey değil tabiiki ..daha fazla yıpranır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Buzz Lightyear

    Motor soğukken zengin karışımda çalışacağı için kurumlanma daha fazla olur.
    Birde nerden bakarsanız bakın sürekli motor tam ısınmadan sürmek iyi birşey değil tabiiki ..daha fazla yıpranır.

    Alıntıları Göster
    o zaman 10 -15 dakikalık yerlere taksiylemi gideceğiz. bu kısa mesafeler sorunlu olursa arabayı satarım daha iyi çünkü ben genellikle 10-15 dakikalık mesafelerde kullanıyorum. ama bunun bir çaresi mutlaka vardır diorum .
    quote:

    Orjinalden alıntı: Buzz Lightyear

    Motor soğukken zengin karışımda çalışacağı için kurumlanma daha fazla olur.
    Birde nerden bakarsanız bakın sürekli motor tam ısınmadan sürmek iyi birşey değil tabiiki ..daha fazla yıpranır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emekli1955

    o zaman 10 -15 dakikalık yerlere taksiylemi gideceğiz. bu kısa mesafeler sorunlu olursa arabayı satarım daha iyi çünkü ben genellikle 10-15 dakikalık mesafelerde kullanıyorum. ama bunun bir çaresi mutlaka vardır diorum .
    quote:

    Orjinalden alıntı: Buzz Lightyear

    Motor soğukken zengin karışımda çalışacağı için kurumlanma daha fazla olur.
    Birde nerden bakarsanız bakın sürekli motor tam ısınmadan sürmek iyi birşey değil tabiiki ..daha fazla yıpranır.


    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar aracınızın yağını suyunu eksik etmezseniz, aracı normal devrinde kullanırsanız,aracı zorlamazsanız,bakımlarını zamanında yaparsanız,kaliteli yakıt kulanırsanız,aracınızın motorunda fabrikasyon hata yoksa motor hiçbizaman bitmez.Zamanla değişmesi gereken parçlalar vardır ama bunların hiçbiri motorun ana parçaları değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkkt

    Arkadaşlar aracınızın yağını suyunu eksik etmezseniz, aracı normal devrinde kullanırsanız,aracı zorlamazsanız,bakımlarını zamanında yaparsanız,kaliteli yakıt kulanırsanız,aracınızın motorunda fabrikasyon hata yoksa motor hiçbizaman bitmez.Zamanla değişmesi gereken parçlalar vardır ama bunların hiçbiri motorun ana parçaları değildir.

    Alıntıları Göster
    sayın emremuslu;

    yanlış bilgiler okudum,düzeltmek istiyorum...

    motordaki aşınmaların yağ azalması veya hararet yapması sözkonusu olmadığında çoğu ilk çalıştırmada olur.silindir gömleklerinde ne kadar yağ kalırsa bu aşınma o kadar minimize edilir.piston silindir içerisinde bu yağdan mahrumsa eğer yağın süzülmesi sonucunda silindir iç yüzeyinde mikro çizikler oluşturacaktır.bu çizikler motorun ömrünü zamanla yemektedir..
    aracı ilk çalıştırmada bir süre ama uzun süre değil rölanti devrinde beklemek gerekir.bu devirde yağlamalar motor yüksek devirlere çıkmadan gerçekleşecek ve rölantide zengin karışım sağlandığından motor çalışması gereken sıcaklığa yaklaşmaya başlayacaktır.
    motorun çalışma sıcaklığına gelmeden yapılan kısa mesafeli yolculuklar zararlıdır ancak söylenen gibi motorun ömründen yese de çok da büyük bir kayıp oluşturmayacaktır.
    dur kalklardan korkmayalım.orda ömründen yiyecek tek parça debriyaj balatasıdır.motora zararı yok.
    yağına suyuna dikkat edip motorun hararet yapmamasını sağlamak motor için yapılacak en sağlıklı şeylerdir gerisine korkma
    10-20dk çalıştırmalar çok da kısa çalıştırmalar değildir.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.