Şimdi Ara

Kia Rio, Avrupa pazarına veda ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
802
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kia Rio, Avrupa pazarına veda ediyor
    Avrupa otomotiv pazarında B segmenti gittikçe kan kaybediyor. Euro 7 emisyon standardının küçük otomobil geliştirmeyi çok pahalı hale getirecek olması nedeniyle üreticiler bu segmenti yavaş yavaş terk ediyor.



    Bu konuda önce Ford Fiesta'nın fişinin çekileceğini öğrendik. Volkswagen Polo'nun geleceği de belirsizliğini koruyor. Şimdi ise Kia Rio'nun Avrupa pazarındaki satışının sonlandırılacağı haberi geldi. Haberin kaynağı Autocar'a göre, şu anda sadece kalan stok üzerinden satışına devam edilen Rio'nun yerine bir model gelmeyecek. Onun yerine Stonic, müşteriler için bir alternatif olacak.



    Ayrıca Bkz.Yeni Toyota Grand Highlander tanıtıldı: 362 hp hibrit motor, 8 kişilik yaşam alanı



    Şu an dördüncü jenerasyonunda olan Kia Rio, Avrupa'da 1.2 litre benzinli ve 1.0 litre turbo hafif hibrit motorlarla satılıyor. Satışları son yıllarda kademeli olarak düşen Rio'dan 2022 yılında 32.506 adet satılmış. Bu da bir önceki yıla göre yüzde 9 düşüş anlamına geliyor. Karşılaştırmak gerekirse, doğrudan rakibi olan Corsa'dan aynı dönemde 164.119 adet satılmış.



    Kia Rio, Avrupa pazarına veda ediyor
    Koreli üreticinin açıklamasına göre, kompakt crossover modasının devam etmesi nedeniyle Rio'ya yönelik talepte düşüş yaşanmış. Öte yandan şirket, Rio dışında A ve B segment küçük otomobillere olan bağlılığını sürdürdüğünü belirtiyor. Markanın küçük otomobil olarak bir de Kia Picanto modelinin olduğunu hatırlatalım.



    Yukarıda da belirttiğimiz gibi, kompakt modellerin emekliye ayrılmasında hem crossover modasının hem de gelecek Euro 7 emisyon standardının payı var. Thomas Schäfer, yeni standardın küçük bir otomobilin üretim maliyetini 5 bin euro artırabileceğini açıklamıştı. 









  • Malesef aynı şaselere sahip azıcık daha yüksek diye SUV lere kurban gitti bu sınıflar
  • Kia Rio'nun 2010 versiyonu sedan vardı. Efsane makine idi. 330.000 km yol yaptıktan sonra satmıştık, motor %90 idi. Rio'nun gitmesi üzücü olmuş.
  • U39QFRCFUU U kullanıcısına yanıt

    Azcık yerden yüksekten ziyade.. euro 7 emisyonu ayarlaması veya sıfırdan motor gelişimi böyle ucuz sınıf araçları imkansız hale getiriyor.. o filtre, bu filtre, batarya paketi, arkada elektrik motoru koy, start-stop osu busu ohoo. ölme eşşeğim ölme. satacağımız minik sınıf boş paket minimum maliyet araç, her sattığım araçta niye zarar yazayım diye çekiyorlar küçük araçları pazardan.


    Bu yüzden aynı altyapılı, benzer maliyetli ama müşterinin Suv =) diye koşa koşa gelip para saçtığı modellere yatırım yapmak çok daha mantıklı..


    Avrupa birliği resmen şu şu şekilde araçlar üretmek zorundasınız diye dayatıyor artık.. yaşayan uyabilen kalacak. uymayan Ford gibi başlarım yapacağınız işe diyerek çekip gidecek.. uyabilenlerde atmosferden çıkan roket gibi bazı modellerini modül gibi terk ederek gidecekler.

  • 2019 modeline 3 yıla yakın severek bindik.

    PSA grubunun Corsa ve 208de yaptığı gibi elektrikli versiyonunu yapılabilirdi ama markanın tercihleri, biz bilemeyiz.
  • Servisi , satışı bıktırmıştı. Ceed kullandım sürekli fren ve turbosu arıza yapardı. Zararına satıp kurtuldum. On panel yeni modellerde hoşuma gitmemişti.
  • Volkswagen Polo'nun bile üretimden kaldırılacağı konuşuluyor Rio üretimden kalkmış çok mu
  • Kuzeni Hyundai i20 üretilmeye devam edecek mi?
  • Ses yalitimi Cok zayif icing Cok ses aliyor
  • prestij paketindeki direksiyon ısıtma gerçekten sınıfında tek.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.