Şimdi Ara

KIA RIO 1.5 CRDI ALDIMMM... (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
638
Cevap
2
Favori
301.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    http://forum.donanimhaber.com/m_5823610/tm.htm

    Buradaki yazıları dikkatlice okuyun. Çok faydalı yazılar var. Özellikle fiatci arkadaş bu konularda çok deneyimli ve bilgili.

    Özetle şunu belirteyim ki chip tuning uygulaması sonucu turbo dizel motorlarda % 20-30 oranında beygir ve tork artışı elde edersiniz.
    Buna bağlı olarak hızlanma süreleriniz kısalır.
    Şehir içi yakıt tüketimi bir miktar artar.
    Şehir dışı uzun kullanımlarda ve sabit süratlerde tüketim bir miktar azalır.
    Aracın alt devirlerdeki canlılığı artar.
    Ara hızlanma değerleriniz kısalır.
    Aracın katalokta verilen son süratine çok daha kısa sürede ulaşırsınız.
    Katalokta verilen son sürati rahatlıkla geçebilirsiniz ancak yine de 40 km. daha fazla hız yapabileceğinizi düşünmeyin.


    Tabiki hızlanan bir aracı durdurmak ta önemli bir konu olduğu için fren sisteminin de güçlendirilmesi gerekebilir.


    ve...

    Motorunuzun ömrü kısalır!




  • Bu işin zararları tamamen kullanımla paralellik gösterir.

    1. Eğer ayağınızın altındaki bu gücü sürekli kullanırsanız motordan daha önce aktarma organları su koyuvermeye başlar. Özellikle debriyajın ömrü oldukça kısalır.

    2. Tuning uygulaması sonucunda tabiki motora daha iyi bakmak lazım. Örneğin motor yağı ve filtresini 15.000 km.de değil 7500 km.de değişmek, özellikle mazot filtresini 5000 km.de bir değişmek. Mümkünse performans tipi hava filtresi kullanmak ve sürekli kontrol etmek. Normal hava filtresi kullanılıyorsa bakım zamanı gelmeden örneğin 10.000 km.de değişmek.

    3. En iyi yakıtı kullanmak, gerekirse yakıt katkıları ve su emici katkılar kullanarak yakıtın kalitesini arttırmak özellikle turbonun sağlığı açısından ilk çalıştırma ve hareketle stop ederken aceleci davranmamak.


    Ancak ayağınızın altındaki bu gücü bilmekle sadece gerektiği zaman bundan faydalanmak yoluna gider ve gereken özeni gösterirseniz (özellikle aracınızı bir başkasına kullandırtmamanız) motorunuzun ömrü çokta fazla kısalmaz. Sonuçta tuning işleminin de bir tolere sınırı vardır ve buna riayet edilir. Yani 80 bg.lik bir araç hiçbir zaman 120 bg gibi abartı rakamlara çıkartılmaz.

    Ben hep örnek vermişimdir. Citroen ve Peugeot.un tüm motor aksamları aynı olan 1.6 hdi motorlarının bir versiyonu 90 bg güç üretirken diğer versiyonu 110 bg. güç üretiyor ve motorları civatası civatasına aynı motor. Sadece sıkıştırma oranları ve yakıt püskürtme basıçları ecu vasıtasıyla farklı programlanmıştır.




  •  KIA RIO 1.5 CRDI ALDIMMM...


    Arkadaşlar bu görüntüyü ben koydum ama diğer arkadaşların koymasına bence hiç gerek yok. Çünkü bunun gerçek ölçüm yapmak konusunda bence hiçbir esprisi yok. Ben 1.5 değerini bile gördüm. Zigana.nın tepesinde yakıtı 0.layıp Maçka.da rahatlıkla bu değere ulaşırsınız.

    Ben bu değeri Trabzon.da sıfırlayıp 100 km sonra Ardeşen.de aldım. Sizlerde sabit süratli kullanımda bu değerleri rahatlıkla elde edebilirsiniz.
  • senin araç ne yavuz?
  • Megane-II 1.5 dci
  • Megane ların bu kadar az yakacağını sanmazdım. Senin araç 80 bg sanırım. RIO kullandıysan kıyaslarmısın çekiş, ataklık vs.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: msmsteğmen

    Ben ce ikinci el 41 milyrlık araçlar 22 milyra zor satılyor
    ikinci el tüm firmalarda ölecek beyaz eşya gibi kullan at olacak araba yatırım aracı olmaz araç alırken bunları gözönünde tutun ben Rio yu kaza olmazsa 10 yıl binmeyi düşünüyorum


    +1
  • Sevgili hldx, önelikle belirtmek gerekir ki benim aracım 100 bg ve 240 nm tork. Chip tuning uygulaması yaptırdık araca. Megane.lar sabit kullanımda bu kadar az yakmaz. Tuning sonucu yüksek torkun uzun yolda araca sağladığı rahatlık yakıt ekonomisinde kendisini gösteriyor.

    Rio kullanmadım an.cak 80 bg.lik Megane.ın kendinden daha hafif ve daha güçlü bir araçla boy ölçüşmesi zaten beklenemez. Ancak Megane.ın yüksek süratlerde daha dengeli ve daha iyi yol tutuş karakteristiği göstereceğini düşünüyorum.

    Chip Tuning konu başlığı altında ben aracımla ilgili oldukça ayrıntılı test verilerine yer verdim. Göz atabilirsiniz.

    Kullandığım yeni nesil dizel araçlar içinde şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki Citroen C4 hdi ve Peugeot 307 hdi gerçekten çok seri ve güçlü araçlar. Bunun dışında kullandığım en seri dizel fabrikamızın aracı olan Citroen C3 90 bg hdi. Ancak 100 km süratten sonra öne geçmeyi başarabiliyorum ancak tabiri caizse ondan kaçmak mümkün değil. Bir diğer dizel aracımız Palio 1.3 multijet. İlk 5000 km oldukça seri olan ve Megane.la belli bir sürate kadar başa baş giden bu aracımız sanırım kötü yakıt kullanımından dolayı resmen sürünüyor şimdilerde.

    Tuning yapılmış bir araç daha hassas olacağından bakımın daha sık yapılması gerekir. Mesela yağ değişimini 15.000 km.de değil 7.500 km.de yaparım. Aynı şekilde mazot ve yağ filtrelerini de. Hava filtresini zaten KN performans tipi olarak değiştirdim. Onun bakımı en az 30.000 km. denilse bile ben 15.000 km.de temizliğini yapacağım.

    Türkiye.de satılan yakıta kesinlikle güvenmem. Total kullanıyorum ve memnunum ancak yine de her 5000 km.de su emici ve enjektör temizleyici yakıt katkısı kullanırım.

    İnşallah sakınan göze çöp batar sözünün muhatabı olmam.




  • İnşallah... Bu Petrol istasyonu olayınıda çok araştırdım. Ben genelde PO den alıyorum. Ama forumda neredeyse herkes Total diyor. Araştırdım, setan sayısaları, katkılar, kükürt oranları vs. aynı gibi. Sence Totali farklı kılan ne.
  • Bazı farklar vardır ki gerçekten araç hemen tepkisini ortaya koyar. Ayrıca istasyon farkı da önemli tabiki. Ben sadece 3 farklı eurodiesel kullandım ve farklarını şöyle özetleyebilirim.

    1. Total : Araç sabah ilk çalıştırmada Shell ve özellikle PO.ya göre daha sessiz, aracın ısınma süresi daha kısa. Alt devirlerde titreme ve gürültü daha az. Araç ısındığında rölanti devirde motor sesini duymak mümkün değil. Shell ile aynı km.yi yapabiliyorum ancak PO.dan kesinlikle daha fazla km. yapabiliyorum.

    2. Shell : Sorunsuz yakıt, aracın ısınma süresi Total.e göre biraz daha uzun. Araç ısındığında motor sesi duyulmuyor. Aracın çekişini olumsuz etkilemiyor.

    3. PO : Sabah ilk çalıştırmada yüksek ses, aracın ısınması geç, yokuşlarda diğer iki yakıta göre bariz çekiş düşüşü söz konusu. En son olarak ta eğer zorda kalmazsam bir daha kesinlikle aracıma bu mazotu koymam.

    Yine de Total.e de pek güvenmiyorum bundan dolayı her 5000 km.de bir su emici katkı ve enjektör temizleyici kullanıyorum. Özellikle enjektör temizleyici gerçekten aracı uçuruyor.




  • verdiğin bilgiler için teşekkürler Yavuz.

    Bir sorum daha olacak. Yeni farkettiğim bir durum. Araç biraz geç tepki veriyor gibi geldi bana. Yani pedala dokunduktan 0.5 sn gibi bir süre sonra cevap veriyor. Dizel olmasından dolayımı acaba. Benzinli araçlar gibi anında tepki vermiyor.
  • Turbo devrede olmadığında aracın gaz tepkisi daha uzundur ancak turbo devrede olduğunda gaza yapacağınız en ufak tepki hiç gecikmesiz aynen iletilemez sonuçta. Etki ile tepki arasında belirli bir süre geçecektir.Tork.un en önemli etkisi buradadır. Gaz tepkisi süresi tork.la çok yakın ilgilidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 11 Nisan 2006; 13:33:48 >
  • shell kükürt 50 ppm setan yazmıyor
    , opet kükürt 50 ppm setan 51
    po kükürt 50ppm setan ?
    bp kükürt belli değil setan enyüksek 55
    totalde kükürt normal dizele göre az demiş setan 3 fazla demiş
    Çoğu arkadaş total önermiş fakat su çıkan arakadaşlar olmuş totalde
    PO çekmiyor gürültülü diyen çok
    opet sorunsuz diyen çok
    total sessiz performansı iyi diyen çok
    shell iyi diyen ve sorun yaşamayan çok
    Bp ise setan sayısı en fazla ama kükürt belli değil kulanıp öneren yok v.s .
    Kafam karıştı ben dizeli yeni aldım hangi yakıtı kullanacağıma karar veremiyorum
    bana açıklamaları ile öneri sunan arkadaşların yorumlarını bekliyorum
    BAna Bp nin setan sayısı iyi gibi geldi çünkü setan tutuşma ve performansta önemli ama ne alacağımı bilmiyorum
  • Bence yapılan yorumların dikkate alın ve Total, Opet ile Shell.den şaşmayın. Bu üçünden aracızına zarar gelmez ancak bilindik yerlerden yakıt almakta fayda var.
  • peki bu motorin katkıları nasıl. kullamak için erken mi?
  • peki bu motorin katkıları nasıl. kullamak için erken mi?
  • burası kia rio dan bahsetmek için bırakın artıkta şu rioyu kullananlar nasıl buraya yazsınlar lütfen
  • yaa arkadaşlar kio rio advence modeli alan varsa ön panel ve göğüs fotoğraflarını buraya koysun lütfen ......önemli...
  • KİA RİO CRDİ ALAYIM MI FORUMLARINDA RESİM VAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msmsteğmen -- 17 Nisan 2006; 12:00:13 >
  • yok arkadaş böyle biryer hayalmi kuruyoesun yada ben bulamadım şuraya bir kısa yol yaz bi zahmet.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.