Şimdi Ara

Chip tunung hakkında yardım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
225
Cevap
0
Favori
43.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şu günlerde chip tunung yaptırmayı düşünmeye başladım. Aracım 2001 vw bora TDI(110hp). Ama fiyatlar biraz pahalı. Aranızda chip yaptıranınız varsa aracınızın marka ve motor tipini, ne tür chip olduğunu(kutulumu yoksa beyne direk yüklenenmi), chipin markasını, fiyatını, aracınız üzerinde etkili olup olmadığını belirtiniz?



  • Arkadaşım chip dediğin olay iki şekilde yapılır.Basitce anlatıyım
    1. Aracın orjinal yazılımı silinip test soketinden seri programlama
    2.Beyinin programlanmadığı durumlarda içerisinde parça değişerek o parçaya yükleme.

    İkiside aynı şeydir.Çekişte yakıtta ikiside aynıdır.Eğer aracına seri programlama yapılıyosa düşünme yaptır yok değişim olacaksa değiş.Ama benim tavsiyem motora başka modifiye yapmayacaksan yap sonradan yapılan modifikasyonları desteklemeyebilir.
    Yada modül sistemleri var onu alman hem daha ucuz hem beyne giriş yapılmıyor hemde istediğin an sökebiliyosun bu sistemide düşün derim. Ayrıca senin aracın turbo baya bi güç artışı alırsın....................Ortalama %20-30 civarı.........
  • arkadaşım bende clio symbol 1.5 dci802bg e yaptıracağım nerelerde yaptırabilirim
    aynı motora sahip megane1.5dci 80bg 110bg e çıktığını yazmıştı bi arkadaş
    o konudada biraz bilgi istiyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: no_fate

    arkadaşım bende clio symbol 1.5 dci802bg e yaptıracağım nerelerde yaptırabilirim
    aynı motora sahip megane1.5dci 80bg 110bg e çıktığını yazmıştı bi arkadaş
    o konudada biraz bilgi istiyorum

    Senin aracında en fazla %30 güç artışı olur-ki buda en fazla 104 hp ye çıkmak demektir.Bu güç senin aracını tam anlamıyla uçurur.O arkadaşımızın aracında tahminimce başka modifikasyonlarda vardır.Yoksa sadece chipten bundan fazla güç alman biraz zor......TEKRAR SÖYLÜYORUM EĞER CHİP YAPICAKSINIZ TÜM MOTOR MODİFİKASYON İŞLEMLER BİTİNCE YAPIN....... Hangi şehirde olduğunu ve tam anlamıyla aracını nasıl kullandığını ve istediğin gücü yazarsan dahada detaylı bilgi verebilirim.....
  • arkadaşım istanbuldayım ama trabzonada falanda gittiğim oluyor
    benim istediğim önce motor gücü artacak 110-115bg falan
    sonrada aerodinamik yola tutunma falan yani süspansiyon sistemi
    binyüz bin ikiyüz küsür kiloluk megane 110 bgle süper gidiyorsa 900 küsür kiloluk clio uçar
    ya ben hız istiyorum yani 0-100 km süresini olabildiğince kısaltmak ve ibreyi patlatmak istiyorum
    anlatabildim mi
  • Gayet iyi anladım seni.................Gücü arttırmak kolay iş..........TABİ KOLAY OLDUĞU KADAR PAHALIDA............Ama en önemlisi güçle beraber güvenliğide arttırmak....... Bence güvenlik ve gücü orantılı bi şekilde arttır.....Aracının şanzıman oranları gayet güzel ancak yapılacaklar eğer aktarma organlarını değişmeyeceksen bi sınırda kalır.Çünkü belli bi güçten sonra dayanmaz ve dağılırlar.....Benden sana bi modifiye listesi....
    Katalitik orta susturucuyu iptal et ve sona Büyük kazanlı bi susturucu tak(Sesi çok güzel olmayacak ama gücü farkedecek.) Filtreyi açık tip ile değiş ve direk gelen soğuk havayı alacak şekilde monte et.İntercooler ı büyült Turbo basıncına dokunma çünkü egsozdan sonra zaten büyük mihtimal artacak......Silindir kapak işlemi yaptır ve chip tuning...................Güvenlik içince daha geniş tabanlı lastikler aracını yere yakınlaştır mümkünse arkaya impreza tarzı bi spoyler ve yetmezse yeni disk kaliper ve arka tekerleride disk frene çevir.................... Dahada güç yükseltme şansın var ancak yarışa girmeyeceksen bunlar sana baya bi süre yeter...... Bunların yapımıyla ilgilde ;

    OKTAYKAN POWER
    Atatürk oto sanayi sitesi
    A blok no 17-18-20 1.kısım
    Maslak istanbul
    0212 2851063

    Necdet oktaykanla görüşebilir ve detaylı bilgi alabilirsin.........




  • arkadaşım peki bunlar aracın gücünü ne kadar artıracak bu arada necdet beye ismini vereyim mi
    bi de kaaça patlar tahminen
    arabada güvenlik paketide var abs vs.
    yani bunlarıda göz önünde bulundurursak neler yapayım
    bir de arabanın standart 4 fren disk olarak biliyordum ben
  • Ben ufak bir araştırma yapmıştım. Garantisi bitince veya bitmesine yakın ben de chip tuning düşünüyorum.

    1.9TDI 105hp'den 131hp'ye çıkıyor.
    250Nm olan torku da 306Nm oluyor. Superchips ve Wimmer
  • no_fate arkadaşın bahsettiği kişi ben olabilirim. Megane 1.5 dci aracıma fastech tuning.ten chip tuning yaptırdım. Bana söylenen değer (şahsen dinamometre ile ölçüm yaptırmadım) 105 bg ve 255 tork değerleri. Aracımda şu an başka hiçbir modifiye olmadığı gibi başka birşey yaptırmayı da düşünmüyorum.

    Ben objektif olması bakımından elime kronometreyi aldım ve trafiğe kapalı alanda (Trabzon sahil geçiş yolunda) hızlanma ve esneklik testleri yaptım. Elde ettiğim değerlere 1 sn ekledim çünkü elimde hassas ölçüm aletleri olmadığından ancak bu kadar objektif olabileceğimi düşündüm.

    Test şartları şöyle idi (10/02/2006) :
    1. Aracın deposu %90 dolu idi.
    2. Yanımda kronometreyi kullanan bir arkadaşım vardı.
    3. Aracın bagajında 25 kg ağırlığında bir subwoofer vardı.
    4. Araçta kış lastikleri vardı.
    5. Zemin tamamen kuru ve hava sıcaklığı +10 derece idi.
    6. Zaman değerlerini çok etkileyebilecek bir rüzgar yoktu. Olsa bile testi hem doğu hem de batı istikametine yaptığım ve ortalamayı aldığım için bir sorun teşkil etmezdi sanırım. Kuzey ve güneyden rüzgar pek esmiyordu. Zaten +1 sn. değerini bu gibi ihtimalleri de göz önüne alarak koydum.

    1. 0-100 km hızlanma : 11.9 sn.
    2. 0-130 km hızlanma : 17.6 sn
    2. 60-100 km hızlanma : 8.4 sn (4. viteste)
    3. 60-100 km hızlanma : 11.1 sn (5. viteste)
    4. 80-120 km hızlanma : 11.4 sn (5. viteste)
    5. 3 km sonunda ulaştığım maksimum hız : 189 km

    Bu değerleri ve aracın ağırlığını hesaba kattığımda " Peugeot 307 hdi 110 bg / 240 tork" ile neredeyse aynı değerleri elde ettiğini gördüm. (Autoshow test yıllığı dergisinden okuyabilirsiniz) Bu sonuçlar bence aracın 105 bg olabileceğine dair işaretlerdir. Ayrıca ara hızlanmaların çok daha iyi olması torkun da 250 civarında olabileceği hissini uyandırdı bende. Tabi en doğru ölçüm TARAFSIZ kişi/firma/kurumların yapacağı testlerle ortaya çıkacaktır.

    Yakıt tüketimi ise şehir içinde çok az miktarda artmakla birlikte (100 km.de 0,2 lt şehir içi - Yol bilgisayarında ortalama 6.1.ken şimdilerde 6.3) sabit kullanımlarda ve tırmanmalarda çok daha düşük. Aracın yakıt için ne tepki göstereceğini de ölçmek için amcamın aynı model aracını baz aldım.

    90 km sabit süratle 5. viteste ----> 3.5 lt / 100 km - tuning.li (düz yolda) - Benim aracım 2550 km.de
    90 km sabit süratle 5. viteste ----> 3.9 lt / 100 km - standart - Amcamın aracı 1960 km.de idi

    % 10 eğimli Zigana tırmanış şeridinde
    90 km sabit süratle 5. viteste -----> 10.8 lt / 100 km - tuning.li
    90 km sabit süratle 5. viteste -----> 12.7 lt / 100 km - standart

    Ayrıca Maçka - Zigana tüneli (bilen arkadaşlar için yazıyorum) arasındaki 23 km.lik ortalama %10 eğimli tırmanış şeridinde tuning.li araç 5. vitesten düşmemiştir (minimum 60 km süratte bile)


    Ayrıca abartarak okuduğum bir yazı üzerine tork gücü deneyi de yapmayı ihmal etmedim. İki aracı birbirine çeki halatıyla bağladık. Tahmin edeceğiniz üzere torku yüksek olan tuning.li araca standart araç dayanamadı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşım chip dediğin olay iki şekilde yapılır.Basitce anlatıyım
    1. Aracın orjinal yazılımı silinip test soketinden seri programlama
    2.Beyinin programlanmadığı durumlarda içerisinde parça değişerek o parçaya yükleme.

    İkiside aynı şeydir.Çekişte yakıtta ikiside aynıdır.Eğer aracına seri programlama yapılıyosa düşünme yaptır yok değişim olacaksa değiş.Ama benim tavsiyem motora başka modifiye yapmayacaksan yap sonradan yapılan modifikasyonları desteklemeyebilir.
    Yada modül sistemleri var onu alman hem daha ucuz hem beyne giriş yapılmıyor hemde istediğin an sökebiliyosun bu sistemide düşün derim. Ayrıca senin aracın turbo baya bi güç artışı alırsın....................Ortalama %20-30 civarı.........

    Benimde istediğim modül sistemi. Yani istediğim zaman geri çıkarayım istiyorum. Öbürleirini düşünmüyorum. Ben araştırma yaptım internette bıraz. Powersystem marka modüller var. Ve birde superchips var. İkisinide inceledim. Siz hangisini önerirsiniz? Ve fiyatları nekadar? Aşağı yukarı aracım 130-135 bg olcak chipten sonra. Ben başka bir modifiye düşünmüyorum motor için. Sizce yeterli olmazmı sadece modül takmak? Peki güç artışı maksimum hızımı artırırmı? Gücün arttığını sadece gaza tam bastığımda mı hissederim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kapadokyalı -- 12 Şubat 2006 0:48:51 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    no_fate arkadaşın bahsettiği kişi ben olabilirim. Megane 1.5 dci aracıma fastech tuning.ten chip tuning yaptırdım. Bana söylenen değer (şahsen dinamometre ile ölçüm yaptırmadım) 105 bg ve 255 tork değerleri. Aracımda şu an başka hiçbir modifiye olmadığı gibi başka birşey yaptırmayı da düşünmüyorum.

    Ben objektif olması bakımından elime kronometreyi aldım ve trafiğe kapalı alanda (Trabzon sahil geçiş yolunda) hızlanma ve esneklik testleri yaptım. Elde ettiğim değerlere 1 sn ekledim çünkü elimde hassas ölçüm aletleri olmadığından ancak bu kadar objektif olabileceğimi düşündüm.

    Test şartları şöyle idi (10/02/2006) :
    1. Aracın deposu %90 dolu idi.
    2. Yanımda kronometreyi kullanan bir arkadaşım vardı.
    3. Aracın bagajında 25 kg ağırlığında bir subwoofer vardı.
    4. Araçta kış lastikleri vardı.
    5. Zemin tamamen kuru ve hava sıcaklığı +10 derece idi.
    6. Zaman değerlerini çok etkileyebilecek bir rüzgar yoktu. Olsa bile testi hem doğu hem de batı istikametine yaptığım ve ortalamayı aldığım için bir sorun teşkil etmezdi sanırım. Kuzey ve güneyden rüzgar pek esmiyordu. Zaten +1 sn. değerini bu gibi ihtimalleri de göz önüne alarak koydum.

    1. 0-100 km hızlanma : 11.9 sn.
    2. 0-130 km hızlanma : 17.6 sn
    2. 60-100 km hızlanma : 8.4 sn (4. viteste)
    3. 60-100 km hızlanma : 11.1 sn (5. viteste)
    4. 80-120 km hızlanma : 11.4 sn (5. viteste)
    5. 3 km sonunda ulaştığım maksimum hız : 189 km

    Bu değerleri ve aracın ağırlığını hesaba kattığımda " Peugeot 307 hdi 110 bg / 240 tork" ile neredeyse aynı değerleri elde ettiğini gördüm. (Autoshow test yıllığı dergisinden okuyabilirsiniz) Bu sonuçlar bence aracın 105 bg olabileceğine dair işaretlerdir. Ayrıca ara hızlanmaların çok daha iyi olması torkun da 250 civarında olabileceği hissini uyandırdı bende. Tabi en doğru ölçüm TARAFSIZ kişi/firma/kurumların yapacağı testlerle ortaya çıkacaktır.

    Yakıt tüketimi ise şehir içinde çok az miktarda artmakla birlikte (100 km.de 0,2 lt şehir içi - Yol bilgisayarında ortalama 6.1.ken şimdilerde 6.3) sabit kullanımlarda ve tırmanmalarda çok daha düşük. Aracın yakıt için ne tepki göstereceğini de ölçmek için amcamın aynı model aracını baz aldım.

    90 km sabit süratle 5. viteste ----> 3.5 lt / 100 km - tuning.li (düz yolda) - Benim aracım 2550 km.de
    90 km sabit süratle 5. viteste ----> 3.9 lt / 100 km - standart - Amcamın aracı 1960 km.de idi

    % 10 eğimli Zigana tırmanış şeridinde
    90 km sabit süratle 5. viteste -----> 10.8 lt / 100 km - tuning.li
    90 km sabit süratle 5. viteste -----> 12.7 lt / 100 km - standart

    Ayrıca Maçka - Zigana tüneli (bilen arkadaşlar için yazıyorum) arasındaki 23 km.lik ortalama %10 eğimli tırmanış şeridinde tuning.li araç 5. vitesten düşmemiştir (minimum 60 km süratte bile)


    Ayrıca abartarak okuduğum bir yazı üzerine tork gücü deneyi de yapmayı ihmal etmedim. İki aracı birbirine çeki halatıyla bağladık. Tahmin edeceğiniz üzere torku yüksek olan tuning.li araca standart araç dayanamadı.



    NERDEN DE BİLMİŞ KENDİSİNDEN BAHSETTİĞİMİ
    YTA MEGANE İLE CLİO ARASINDA AĞIRLIK FARKI VAR O ZAMAN BENDE AYNI MODİFİYYİ YAPTIRIRSAM 200Ü BULURUM CLİOYLA




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Gayet iyi anladım seni.................Gücü arttırmak kolay iş..........TABİ KOLAY OLDUĞU KADAR PAHALIDA............Ama en önemlisi güçle beraber güvenliğide arttırmak....... Bence güvenlik ve gücü orantılı bi şekilde arttır.....Aracının şanzıman oranları gayet güzel ancak yapılacaklar eğer aktarma organlarını değişmeyeceksen bi sınırda kalır.Çünkü belli bi güçten sonra dayanmaz ve dağılırlar.....Benden sana bi modifiye listesi....
    Katalitik orta susturucuyu iptal et ve sona Büyük kazanlı bi susturucu tak(Sesi çok güzel olmayacak ama gücü farkedecek.) Filtreyi açık tip ile değiş ve direk gelen soğuk havayı alacak şekilde monte et.İntercooler ı büyült Turbo basıncına dokunma çünkü egsozdan sonra zaten büyük mihtimal artacak......Silindir kapak işlemi yaptır ve chip tuning...................Güvenlik içince daha geniş tabanlı lastikler aracını yere yakınlaştır mümkünse arkaya impreza tarzı bi spoyler ve yetmezse yeni disk kaliper ve arka tekerleride disk frene çevir.................... Dahada güç yükseltme şansın var ancak yarışa girmeyeceksen bunlar sana baya bi süre yeter...... Bunların yapımıyla ilgilde ;

    OKTAYKAN POWER
    Atatürk oto sanayi sitesi
    A blok no 17-18-20 1.kısım
    Maslak istanbul
    0212 2851063

    Necdet oktaykanla görüşebilir ve detaylı bilgi alabilirsin.........


    Sence Oktaykanpower clio ile uğraşır mı?




  • Ben sadece OLABİLİRİM dedim çünkü daha önce böyle bir konuda sana yardımcı olmak için cevap yazdığımı biliyorum. Ancak ben değilsem de problem değil sonuçta arkadaşlar faydalansın, referans alsınlar diye cevap yazmış oldum.

    Clio Megane ile aynı beygir ve tork gücüne sahip olduğunda hızlanmalarda ve esneklikte muhakkak daha iyi olacaktır ancak söz konusu son sürat olunca daha fazla hız yapabileceğini düşünmüyorum. Motor gücü muhakkak buna müsade edecektir ancak aerodinamik.te hesaba katılması gereken bir konu.

    Aynı motora sahip 307 ve 407.yi incelediğimizde bu yapı karşımıza çıkıyor. 307.nin tüm hızlanma ve esneklik değerleri 407.den daha iyi buna hiç şaşmamak gerekiyor çünkü arada 250 kg.ye yakın bir fark var ancak söz konusu son hız olduğunda fabrika verisi olarak 407 = 192 km/h, 307 = 188 km/h.

    Bu iki araç arasında bu 4 km/h.lik farkı nasıl açıklayabiliriz ? Tabiki motor dışındaki faktörlerle. Benim demek istediğimde buydu. Bir aracın son hızı sadece beygir ve tork gücüne bağlı değildir.




  • arkadaşım benim de demek istediğim buydu
    ayrıca chiptuning yaptıracak adam aerodinamiği düşünür
  • Chip Tuning

    --------------------------------------------------------------------------------

    Gunumuzde hemen hemen tum otomobiller, enjeksiyon sistemi ve elektronik beyin kontrollu motorlarla donatiliyor. Beyin, icerdigi yazilim sayesinde motorun atesleme, yakit ve hava beslemesi gibi bircok fonksiyonunu kontrol ediyor.
    Yakin kalitesi, atesleme sisteminin gucu, havanin isisi ve oksijen miktari, motorun guc potansiyelini etkileyen onemli faktorler. Bunlardan en az biri normal seviyenin disinda oldugu takdirde motor, maksimum guce ulasamayabiliyor. Elektronik beyinse, genel dengeyi saglayarak belirli toleranslar icinde motordan en yuksek verimin alinmasini sagliyor. Modifiyeli beyin cipleri daha kisik toleranslar motoru daha yuksek guclere tasiyan programlar iceriyor. Bilindigini gibi, bir motor ne kadar devirlenirse o kadar guc kazaniyor. Bu cipler, motorun maksimium devir sinirim dahada yukariya cikararak, daha yuksek beygirgucleri kazandiriyor. Ancak bu yapilirken, gereken hava, yakit ve atesleme miktarinin da bir o kadar artirilmasi gerekiyor. Cip modifikasyonu sonucunda motorun performansinin hangi oranda arttigi kesin olarak soylenemez. Aksi takdirde fark gorulmez.

    Chip Tuning iki ana sekilde yapilir:

    1. Aracin beynindeki chip sökülerek Superchips tarafindan özel olarak programlanmis yeni bir chip takilmasi
    2. Eger aracin orjinal chipi yeniden programlanabilir ise orjinal program yerine Superchips'in modifiyeli programinin aktarilmasi.

    SUPERCHIPS uygulamasindan ne kadar kazanç elde edilir?

    Superchips bir chip programi yazarken o araci özel bir dinamometreye baglar ve o aracin tüm ince ayarlarini yapar. Yani tüm atesleme avansi ve yakit püskürtme stratejilerini, yakit tasarrufunu günlük kullanimda çok etkilemeden maksimum performans öncelikli hale getirir. Bu sayede atmosferik araçlarda yaklasik %10 beygir gücü ve tork artisi elde edilir. Bu güç artisi aracin tam gaz kullaniminda aracin genel performansini arttirirken, günlük kullanim kosullarinda çok daha canli ve hizli tepki verir hale getirir.




  • İlk önce herkese selamlar.İş güç mevzularından bi kaç gün takılamadım kusura bakmayın.. İlk önce seidicivalvole arkadaşımızla başlayalım. Nezihi ve necdet oktaykan gerçekten çok değerli kişilerdir ve bazı tuningci arkadaşalrın yaptığı gibi bu araba fiat,renault bunu boşverde şu bmw ye bakalım gibi bi olayları olmaz. Gerçekten dürüst ve temiz çalışırlar.Asıl işleri rektefiye ve silindir kapak modifiyesidir ve atmosferik motorların türkiyedeki sayılı uzmanlarındandır..En güzel örneği bu yıl kendi sınıflarında aldıkları drag türkiye şampiyonluğudur.....Böyle kişiler araba küçümsemez......Ayrıca ben tüm işlemleri onlar yapar demiyorum yol gösterirler ilgi alanı olmayan konularda....

    Şimdide no fate arkadaşımıza geçelim. Necdet bey açık adımı bilmeden beni tanımaz ve kendi hazırladığım araçlar ve yarışanlar yüzünden adımı açık şekilde burada kullanmıyorum yani nick imden beni tanımaz.
    Güç olarak tam net bişey diyemem o uygulanan sistem işçilik ve aracın durumuna göre farklılık gösterir şimdi örneğin +50 hp derim bu dinoda +80 de çıkabilir +20 de ama aracının gidişine inanamayacaksın ve çoğu araca kafa tutabileceksin....Ayrıca aracın benim bildiğim kadarıyla önler disk arkalar kampana fren...

    Şimdi kapadokyalı arkadaşımızın sorusuna geçelim......Marka olarak superchips derim tabi kolay bulabilirsen çünkü ithalatçısı izmirde best servis ve bayileri açıkçası onlar kadar iyi değil... Güç yeterliliği sana kalmış... Bana yeterli gelir sana gelmez veya tam tersi.Onu taktıktan sonra konuşuruz. Modül her devirde(Özellikle alt devirlerde) kendini gösterir ve hızlanman daha çabuklaşır. Standart kullanımını bozmassan yakıt tasarrufu sağlar.(tabi standartta asılıp gaza gitmiyosan) Son hız olayıda eğer sürat kilidi varsa ve kırabilirlerse faydası var.........




  • Ben Ankara macunköyde bir yer buldum internetten. Orası modül takıyo. İsmi powersystem 5 yıl garantiliymiş ürünleri. max. 25 bg güç artışı ve max. 50 nm tork artışı olacağı yazıyor. Ben bundan yaptırmayı düşünüyorum fiyatı bora için 780 ytl civarı. Sizce bu iyi bi markamı? ve fiyatı nasıl? Superchips ile karşılaştırdığımızda fiyat performance sizce nasıl olur. Daha doğrusu hangisi daha iyi?
    www.powersystem.com.tr
  • Ferpa diye bi yermiş.Bende ankaradayım fakat İlk defa senden duydum ne iş yaparlar iyimidirler kötümüdürler bilemem. Fiyatı biraz yüksek gibi geldi.....İkiside olabilir ancak bide vereceğim numarayı ara bilgi al derim en azından daha detaylı bilgi alırsın ve kafanda soru işareti kalmaz.

    BEST SERVİS
    Muzaffer Doğrular
    301 Sokak No:28 Çamdibi/İZMİR
    Tel: (232) 435 23 96
  • http://www.dnatuning.com/cms/content/view/25/55/

    VW Bora 1.9 TDI 110 HP - optimised electronic engine management (ECU) £625.00
    Abt power increase up to app. 132 HP, 270 Nm

    aracın için sadece chip tavsiye ediliyor, diğer araçlar için liste kabarık ama senin araç için sadece chip demişler...
  • tdi motorlarda yalnızca chiple çok yüksek artış elde edilebiliyor

    bu arada seat'ın bir modelinin cupra versiyonu 150 beygirdi yanlış hatırlamıyorsam
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.