< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI (27. sayfa)


-
-
Delinin biri (chris_11) Ioniq 5 deki ICCU'yu detaylıca, manyakça incelemiş. Geri mühendislik yapmış. Hatta devre parçalarını modelleyip Spice denen elektronik devre test programında bile test etmiş. Taktir ettim. Aynı ICCU EV6 ve 3 dede kullanılıyor anladığımız kadarıyla. Belki ufak geliştirmeleri vardır ama aynı FW kullanıldığına göre yapısal bir değişiklik olduğunu düşünmüyor. ICCU da saçma sapan işler yapılmış. Ben okurken sinirlendim. Hassas parçalar yüksek elektromanyetik gürültünün olduğu yerlerde bırakılmış, kontrol için kullanılan 5V TTL hatları da bu elektromanyetik gürültüden nasibini alacak yerlerden dolandırılmış, bazı parçalarda 200khz frekans için SiC yerine 20khz için uygun olan MOSFET kullanılmış... Daha bir sürü sıkıntı var. şurada orijinal forumu bulabilirsiniz. Malesef almanca :
www.goingelectric.de
ICCU Schaltungstechnik Achtung Hardcore - IONIQ 5 - Allgemeine Themen • Hyundai IONIQ 5 - Elektroauto Forumhttps://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=531&t=92362Özetlemek gerekir ise; V2L, LVDC ve AC şarj tek devrede toplanmış. MOSFETler gerekli büyüklükte kullanılmamış, aşırı ısınmaya meğilli ve soğutma sistemi bu ısıyı gidermek için de yeterli değil. Parçalar yüksek elektromanyetik alanlarda çalıştığından beklenmeyen hasarlara maruz kalmaya meğilli. Devrede yüksek harmonik dalgalanmalar var. Sürekli ısınıp soğuyan parçalar termal stress geliştirdiği için bozulmaya meğilli oluyor.
Bir de sorun AC şarj sırasında görülmeye yatkınmış. 5kW altında çok sorun yok sanıyorum çünkü devre farklı modda çalışıyor bu bölgede. Ama 5-11kW arasında farklı bir mod açılıyor ve mosfetin çok ısınmasından kaynaklı olduğu görüşü hakim. Bozulmaların bir kısmı AC şarjda olmuş zaten araştırdığıma göre. AC şarj sırasında uzun sürede ısınan mosfetteki sıcaklık yeterince soğurulamıyor. Eğer arabanın desteği var ise ayarlayıp 4kW da sabaha kadar yavaş yavaş şarj etmek 11kW da şarj edip beklemekten daha mantıklı. Bir de soğuk havalarda bu hata daha çok görülüyormuş. Sebebi de soğuk mosfette direnç düşük olduğundan daha yüksek akım geçirerek izin verilen maksimum değerin üzerine çıkartıp strese sebep olması diye yorumluyorlar.
Yani sorunun tek bir sebebi yok. Birden çok sebebi var.
Asıl sorun olan ise, benim değerlendirmeme göre 12v çıkışında yeteri miktarda kapasitör kullanılmamış. Voltaj kontrol döngüsü osilasyona girdiğinde çok yüksek akımlar çekiyor ve SiC mosfeti yakabiliyor 12v şarjı sırasında. Galiba asıl sıkıntı da bundan kaynaklı oluyor. AGM batarya, SLA dan daha yüksek akımları kabul edebildiği için voltajın çabuk yükselmesine engel oluyor. Beslenen yüksek akımı daha iyi soğuruyor. Bu da eksik "kapasitör" sebebi ile devrede oluşacak voltaj artımlarının önüne geçiyor, daha az stres yaratıp bozulmaların, en azından çoğunun, önüne geçecek bir etki yaratıyor.
Sonuç olarak ICCU'nın basit hatalarla dolu bir tasarımı var. Devre gelen itibari ile parça parça iş görür bir seviyede, yani at çöpe bir devre değil. Ama çokça yapılmış ufak ve basit hatalar sebebi ile büyük sorunlar yaratıyor. 3-5 dolarlık ek elemanlarla, basit değişiklikler ile düzeltme yapılabileceğini söylüyor inceleyen kişi. Bu hali ile yazılım güncellemesi ile tamamen çözüm bulunabileceğini pek düşünmüyorlar. Er yada geç sorun oluşacağını değerlendiriyorlar. 3.5 yıldır devam eden bir kronik sorunmuş yazdığına göre. Devre bu kadar sıkıntılı olduğundan sorunun nerede olduğunu bulamamalarının da uzun sürdüğünü düşünüyor. Ve de çok önemli bir tavsiyede bulunuyor o kişi; Aracın V2L özelliğini sadece çok gerekli olduğunda kullanın.
Ben EV araç alsam, puant zamanda evi komple arabadan besleyecektim. Ortalama 2kW giderim var zaten. 3.6kW fazla fazla yeterdi... Elektrik ucuzlayınca da gece tarifesi ucuz ucuz ile aracı fullerim diye düşünüyordum. Bu ICCU ile biraz hayal gibi. Ayda bir ICCU arızasına gideriz artık :D
Arkadaşlar, size aracı kötülüyormuşum gibi geliyor olabilir (CarLover sana diyorum :D) ama değil. Aracı sevmesem cehennemin dibineee der dönüp bakmam zaten. Araştırıyorum inceliyorum ki insanlar da öğrensin. Alacak olan da bilmeden almasın. Bu aracı aldığınızda bu tip bir problemin varlığından haberdar olsun...
-
Kardeş, ben kriptocuyum. Piyasa yapıcıyım. "Spot" hacmim 30M$ altına indiğinde borsadan ceza yiyiyorum. Sizin hiçbir şekilde ulaşamadığınız borsalara direkt telefon açıp, (tabiki yaptıkları fahiş hatalar sebebi ile) ana avrat küfür ettikten sonra kapattığımda 30 dk içinde bir müdür arayıp binbir türlü özür diliyor. Sizin anlayacağınız ekonomik durumum için yapabileceğim artık pek bir şey kalmadı. Muhtemelen hayatınız boyunca sahip olmayı hayal edeceğiniz her türlü arabayı istesem yarın sipariş edebilir durumdayım. Ne diyeyim petlasın sahibi gibi ülkeyi komple satın alırım mı diyeyim anlamanız için? şükür yine de Allah bereket versin kimseye muhtaç değilim ya o bana yeter diyorum. Ahirete para gitmiyor sonuçta. Ama hak gidiyor bak
Başkalarının ekonomik durumunu dilinize dolamanızı tavsiye etmem o yüzden. Para ile imanın kimde olduğu belli olmaz çünkü. Baltayı böyle taşa vurabilirsiniz.
"Yazdıklarını düşünemeyen o kadar çok mühendis boşa çalışıyor"... Kusura bakmayın ama biz buna saf cehalet diyoruz. Cahil kişi için dünya toz pembedir, güzel bir yerdir. Gavurlar cehalet mutluluktur der hatta... Bak koca KIA/Hyundai ICCU ünitesine ters mühendislik yapmış elin almanı. Bir sürü hata bulmuş çıkartmış. Azıcık elektronik bilgisi olan biri anlar ne dediğini zaten. "KIA/Hyundai mühendisleri boşa mı çalışıyor" dememiş. Araştırmış, bulmuş. Kanıtlamış. Hobi için. Bu iş için para da almamış.Eee çünkü eğitimli adam, işini yapıyor. Zevk alıyor bundan. Sizdeki cehalete sahip değil çünkü. Elektronik aslında çok keyifli bir dünyadır. Keşke anlayabilseniz de o keyfi alabilseniz. Ama malesef bu hiç bir zaman olmayacak gibi gözüküyor. Olsun, üzülmeyin. Dünyada sizin gibilere güzel zaten. O keyitren de mahrum kalın. Nazarlık olsun beyfendi.
Araç al 1-2 yıl kullan sat, deneyim, uzaktan bakmak. :D
Sizdeki durum erişememekten doğan bir psikoloji anladığım kadarıyla. Fakat yapabileceğinizi bildikten sonra bahsettiğiniz o hissiyat kendiliğinden kayboluyor. İnsan psikolojisi. Hep olmayanadır ya özlem. Yarın gidip EQS alabiliyorsanız, gidip almanın bir çekiciliği kalmıyor yani. Bundan adınız kadar emin olun. Ben benim ihtiyacımı görsün yeter diyorum. Aklınızda bulunsun, kimsede olmayan pahalı araçlara da bu ülkede binilmez zaten. Bir yere yarım saat park ettiğinizde bende niye yok diye direkt çiziyorlar...
Hadi kal sağlıcakla...
-
Ama ben bırakmadım.
Valla araç çok güzel araç esasen. çok mutluyum ben kendisinden. Hatta 2-3 kere "verdiğim paralar son kuruşuna kadar helal olsun" diye bağırdığımı hatırlıyorum. Bi kere verimli. amortisörleri tabiki Model Y gibi olsada rahat, yormuyor. Bir seferinde Karadenizi komple geçtim, yayladan yaylaya bile çıktım kendisiyle. Bana mısın demedi. Tanıdıklar şaşırdı abi sen nasıl çıktın bu araba ile oralara diye. İnanmadılar. Gücü torku yerinde güçlü motor hafif şasili bir araba. 2022 de en iyi şehir otomobili seçilmişti sanırım. 2021 miydi yoksa? Led farından tut koltuk ısıtmasına kadar oyuncakları da var. Verimliliği olsun, ADAS özelliklerinin otomatik frenlemenin standart donanımda bile olması olsun, diğer özellikleri olsun ... on numaraydı. F/p bi araç bana göre. Daha iyi bir kompakt sınıf araba önerseydiniz keşke 2021 de de onu alsaydık...
Onun da kronik sorunu bu. Özellikle sanayide farklı yağ koymaya kalkarsanız sıkıntı çıkaran bir motoru var. Vaktiyle bu kadar büyük bir sorun değildi. Servislerinde yağ değişimi yaptırınca %100 önüne geçilmese de pek sorun da çıkartmıyor. Zira yakıtlara karıştırılan ethanolün yanma odasında yağa karışarak kayışa ulaşması gibi bir durum var. Esas sıkıntıya bu sebep oluyor zaten. Yağ gözünden kayışın durumunu gözleyerek her türlü sıkıntının da önüne geçebilirme ihtimaliniz var. Zincire geçilmesi de insanların fazla şikayet etmesinden kaynaklı. Uğraşacaklarına zincire geçtiler. Yoksa motor aynı motor. Yeni tip geliştirilmiş kayışlarla da kendi yağını kullandığınızda 90-120k km rahat rahat görülüyor diyorlar. O zamanlar forumunda benim burada yaptığım gibi bilgi de vermiyordu kimse... Siz burada EV3 hakkında bilgi vermemden rahatsız olan birisiniz ama, değil mi? :)
C3'ümün 10k km sonra bakımda triger değişimi var. Bugün baktım kenarlarda hafif mikro çatlaklar oluşmuş. Daha 30k bile gider belki ama... Servis bir sonraki servis bakımında değiştirilmeli dediyse itiraz etmem. Peki derim. Kayış değiştirildikten sonra "üretimden gelen ayıp" sebebi ile zamanından önce değiştiği için ücretine de itiraz edeceğim tüketici hakları hakem heyetine. Hakkımı arayacağım. Evet belki varlıklıyım ama Citroen den daha varlıklı da değilim. Niye onlara bırakayım? Düzgün yapsalarmış. Emsal olunca da herkes ücretsiz bir şekilde değiştirir sonrasında bakarsın. İnsanlara bir hizmetimiz daha olmuş olur. Ahirette sevap puanlarım artsın.
Bununla alay etmeye kalkmanız da içinde bulunduğunuz psikolojiyi gösteriyor. Aldığınız aracın üreticisinin 3.5 yıldır EV araçlarındaki ICCU problemini çözemediğini, sizin buna rağmen almış olduğunuzu göz önünde bulundurursak ... çok manidar olmuş. Demek ki pek araştırmadan almışsınız. Yarın bir gün yolda kalmazsınız inşallah ICCU sebebi ile. Gülme komşuna gelir başına derler ama siz başınıza geldikten sonra gülüyorsunuz garip şekilde. Malesef EV3 de yağ gözünden bakıp sorun çıkacağını anlayabileceğiniz bir şansınız da yok. Yine de arızanın oluşmasına yakın zamanlarda "AC şarj hızı düşmesinden" bahsediyor sahipleri. Mosfet "yaşlandığı" zaman iç direncinin artması sebebi ile yaşanabilecek mantıklı bir olay. Göz önünde bulundurun isterseniz.
-
Koca NCAP güvenlik testlerine "boş yapmak" gözüyle bakan birine zaten ne denir onu ben bilemedim, kusura bakma kardeş. Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin diyeyim sadece.
-
Koca NCAP güvenlik testlerine demedim ki size söyledim ben onu. Ciddi anlamda çok boş yapıyorsunuz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bilgisi olmadığı için zaman kazanmak adına "önce o elini bi indir" diyen boş beleş konuşan kişiler vardır ya hani bazı mahallelerde. Aynı onlar gibi konuşuyorsunuz. Verdiğiniz tek bir bilgi yok. Clio NCAPdan 5 yıldız aldı ama TOGG ile çarpışınca dağıldı demek ki NCAP'ın pek anlamı yok, togg sağlam bir araba demeye getiricek kadar da cahilsiniz konu hakkında, ama iddianızın saçmalığını gösterince de ben NCAP'a bişi demedim size "boş yapıyorsun" dedim diyorsunuz. "Allah benim boy aynamda sana kendi sıfatını göstermiş" diye bir söz vardır. O gördüğünüz büyük boşluk, bana ait değil. :)
-
Kriptocuyum dan sonrasını okumadım kusura bakmayın😂
Üstteki mesajlarında “Uzun araştırmalar sonucu c3 kullanıyorum” dedikten sonra ciddiye alıp okumaya değer görmedim açıkçası.
Yine de yazmaya devam edin siz 😅 okuyan, işsiz vakti çok olanlar olur, onlara destek olursunuz.
Sağlıklı günler 👋🏻
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Avrupa’nın en önemli elektrikli araç pazarlarından olan Hollanda’da Ocak 2025 satışlarında EV3 liderliği almış.
Zamanında 3 yıl yaşamışlığım var Den Haag’ta. İnsanını az çok yakından tanırım. Arabadan pek anlamazlar. Kafaları da çok basmaz. Zaten farklı olsa bozuk/bozulacak bu EV3’ü almazlardı. Bizim gibi onlar da yanlış tercih yapmış maalesef 😁 Keşke buradaki gibi çok bilen birilerine danışsalardı almadan önce 🤷♂️
highmotor
The KIA EV3 begins to lead the Top Sales in some European marketshttps://www.highmotor.com/en/kia-ev3-comienza-liderar-top-ventas-algunos-mercados-europeos.html
Michael Herhbusinesskorea
Kia's EV3 Dominates Dutch Electric Vehicle Market with Record Saleshttps://www.businesskorea.co.kr/news/articleView.html?idxno=235915
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Car Lover -- 10 Mart 2025; 7:42:45 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Gerçek hayatta da bu kadar boş yapıyor musunuz yoksa sadece parkmaklarınız mı çalışıyor?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu yazıdan sonra bana biraz hayal dünyasında yaşıyormuşsun gibi geldi. Klavyede parmakların güzel çalışıyor, sürekli iddalaşma ve sadece tek mühendis senmişsin gibi davranıyorsun. Yazdığın yazılar sürekli en uzun 9000 karakterli, biraz dışarı çıkıp sosyalleşmeye ihtiyacın var gibi geldi. Bu enerjinizi burada boşa tüketiyorsun. Başlığa dönecek olursak, başlığın asıl amacı Kia Ev3 deneyimler, kullanıcı yorumları ama kaç gündür araç sahibi olmamana rağmen araç sahibi olanların aksine daha fazla yorum yapıp insanları geriyorsun. Anladık kia ev6 da ICCU problemi olmuş ama henüz burada bunu henüz yaşayan yok, insanlar Aralıktan bu yana yeni yeni kia ev3 sahibi oldular, bunu hep birlikte deneyimleyip beraber göreceğiz ancak carlover aküsüne kadar gösterdi, bu nesillerde problem yok diye ama seni ikna edemedi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ağlaya ağlaya okuduğunuzda "okumadıııım, okumaya değer görmediiiiim" mi diyorsunuz? Ay yazık vallahi size. 😅
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sen niye bu boş yapıyorsun döngüsünden çıkamıyorsun ki? Başka cümle kuramıyorsun anlaşılan. Sana da yazık.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Valla ben buradakiler gibi araç hakkındaki subjektif hissiyatımı yazmıyorum, "çoğ güzel çoğ güzel bak çoğ satmış, sorunu olsa satmazdı demek ki sorunu yok" diye kendimi de avutmuyorum. Bilgi topluyorum. Topladığım bilgileri de buraya kaynak göstererek yazıyorum. Zorunuza mı gidiyor yoksa kıskançlık mı sizinkisi?
Olay sadece EV6 da olan ufak bir olay değil. Araçların %5 inde gözüktüğü söylenen 60 bin KM sonra dahi aniden ortaya çıkabilen, İoniq5,6, EV6,9,3 de var olan e-GMP platformunda bulunan kronik bir problem. Neden oluyor sebebini söyleyebiliyor musunuz? Bu konu ve sebepleri hakkında pek bilgi veren yokda. Bende kendim araştırdım mecburen. Bak gavur alman amca devreyi bilgisayarda spice modellemesini bile yaparak devrenin neden bozulduğuna dair üzerinde çalışma bile yapmış, çok ciddi bilgiler vermiş. Ama Almanlar nedense kendilerine bilgi veren bu arkadaşlarına "sen bu devreyi niye inceliyorsun yeğenim, sosyalleşsene" falan diye cahilce yorumlar yapıp akılları zerre kadar basmayan ve hiç bir bilgileri olmayan bir konuda kendi cehaletleri ile dalga geçmeye kalkmamışlar. İşte buna kültür farkı diyoruz.
Siz bu bilgileri keşke benden önce 90 karakterle buraya yazabilseydiniz de benim bu kadar araştırıp bulmama gerek kalmasaydı, olmaz mıydı? Neden yapmadınız? Zorunuza mı gitti yoksa beceremediniz mi? "Burada sorun yaşayan yok..." İlla gelmesi mi gerek? Eee gelir yakında. Araba satışa çıkalı bismillah daha daha kaç ay oldu bu ülkede? Şikayetvar'a girip bakın isterseniz ülkemize gelen seride EV3 alıp da ICCU arızası yaşayan var mı yok mu diye. Onlar da mı yalan? Akü AGM oldu diye sorun çözülmüş olmuyor, sadece sorunun gözükmesi "erteleniyor".Siz ise hâlâ AGM varsa hiç bir sorun kalmıyor zannediyorsunuz, bununla ikna olmamı bekliyorsunuz. Beni değil, şikayetvar daki aracı bozulan kişileri ikna edin, "senin aracın bozulmamıştır AGM akü o, bozulmaz, sana öyle gelmiştir" diyin belki ikna olurlar. AGM kullanıldığında sorunun az görülmesinin sebebini de yukarıda açıkladım alman kardeşin yorumlarından; çıkış kapasitörlerinin yetersizliği. Tabi anlayabilmek için kapasitör ne onu bilmeniz gerek. Mekanikte diferansiyel diyince belki anlayabiliyorsunuz. Ama elektroniğinde kendine göre terimleri, elemanları var. Kapasitör nedir onu da siz araştırın bulun bir zahmet de 9000 karakter diye söylenmeyin sonra. Hadi eyvallah.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
-
Alanlar sizin gibi araştırmadan alınca tabi. :D
-
www.whatcar.com
Kia EV3 Review 2025, Price & Specshttps://www.whatcar.com/kia/ev3/estate/review/n27102
electrifying.com
Kia EV3 Review & Buying Guide 2025 | Electrifyinghttps://www.electrifying.com/reviews/kia-reviews/ev3/review
https://www.autocar.co.uk/car-review/kia/ev3
Tüm değerlendirmelerin neredeyse hepsinde aracın aldığı puanlar çok iyi. Boş lafları değil de gerçek inceleme sonuçlarını okumak isteyenler buyursun. Herkesin vakti kıymetli.
1000 km yi geçmiş bir ARAÇ SAHİBİ olarak yazıyorum. Bugun alacak olsam zerre düşünmem yine bunu alırım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Car Lover -- 10 Mart 2025; 19:50:8 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Birader sen doktora görünmelisin, ciddi problemlerin var bence… neyini araştıracağız awq altı üstü bir araç alıyoruz… her malın alıcısı satıcısı var 100-200 zararına veririz satar gider başka araç alırız problem yok 😂 ama sen görün bir doktora, faydasını göreceksin. Takma kafana bu kadar fazla, hastalık kaparsın 😅
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sen milletin ekonomik durumunu diline dolamaya kalkan ama sonunda baltayı taşa vurup oturan kişi değil misin? :)
Yani bir şey alırken zerre araştırmamakla kendini varlıklı gösterdiğini zanneden, bilgisizliği ile kasılanı de ilk defa görüyorum. Boş özgüvende o seviyeye kadar geldi demek ülkemin cahilleri. Eskiden küçümsenme, alay konusu olma sebebidir bu tip bir söylem. Sonradan görme falan derlerdi arkanızdan. Ama siz bunu kendi üzerinize yakıştırıyorsanız bundan kime ne tabiki.
Konuşun ama, böyle büyük büyük konuşun. Büyük konuşanları izlemeyi çok severim ben... :)
Doktora da bugün gittim daha. Tahlil sonuçları falan. TSH'ım biraz yüksekmiş yine. Bazen aniden sinirlenip fiziksel sıkıntı yaşatabiliyorum işte. Kafaya değil de kafayı takıyorum sizin anlayacağınız... Hastalık işte. Ama dava dosyalarını okusanız hep haklıyım ha. Hak etmiş ******* eline sağlık dersiniz...
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X