Şimdi Ara

karlı havada ön çeker araç avantaj lımı yoksa dezavantaj lımı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
1.810
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    Aracı yeni alıp daha görmedinizmi ? üzerindeki lastiğin kışlıkmı yoksa yazlıkmı olduğunu bakıpta anlamamak imkansızda...

    hocam benim emektar paliyo satmıştım arac 8 yaşında daha 57 km de aldığım adam fabrikanın taktığı lastikler durmakta dedi kış yaz lastiği nasıl ayır ediliyor onu bilmiyorum
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Konuyu amuda kaldırma, "EŞSİZ SÜRÜŞ KEYFİ"nden falan bahseden yok, BMW pazarlama elemanı gibi konuşmana da hiç lüzum yok bende yeri geliyor 218i coupe kullanıyorum neyin ne olduğunun farkındayım. Burada "karda" çekişten "grip"ten bahsediyoruz. Varsa bu konuda bir makale, rwd'nin neden iyi veya denk olduğunu gösteren koyarsın okuruz, öyle dünya video var gir bak demekle olmuyor. O dünya kadar video senin hatalı olduğunu gösteriyor o da ayrı konu.

    Karda bende Rwd kullanmayı tercih ederim, çünkü çok daha keyifli, yanlamak, karda rwd araba ile eğlenmek zevklidir. Fakat gücü yere aktarma hususunda, karda çekiş-aktarma hususunda rwd fwd ile yarışamaz, nokta.
  • 1- 4WD

    2- AWD

    3- FWD

    4- RWD
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    Sadece sanayiden duydukları ile konuşurlar.

    https://youtu.be/rWz9dOZqpZ8

    https://youtu.be/ssw0VK-R1wg

    Kim sanayiden duyduguna gore konusuyor?

    3 yildir bmw kullaniyorum. Karda kista, camurda, her sartta kullandim. Uzerinde 100 bine yakin km devirmisimdir. O yuzden iyi biliyorum merak etme.

    Kara saplanan lastigi onden cekisle manevrayla birlikte kaziya kaziya bir sekilde cikariyorsun. Araca yon veren lastiklerde cekis gucu olmasi karli havada ciddi bir avantaj sagliyor. Arkadan itiste yap aynisini gorelim.

    En basit ornegini zaten sehirlerde sikca goruyoruz. Yaz lastigi takili mercedes, bmwler hafif karli rampalarda savrulurken ayni yokusu ayni lastikle kaziya kaziya cikan albealari, symbolleri izliyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Daha önceleri bu konuda aşagıdaki mesajı yazmıştım. Kopyalıyorum.



    Günün anlam ve önemine dair bir soru olmuş. Şu sıralar geçirdiğimiz zorlu kış günlerinde, cevabı sıklıkla karıştırılan ve tam doğrusu bilinmeyen bir soru sormuşsunuz. Teknik olarak çok ince ayrıntılara girmeden cevaplıyorum. Detaya girmeden diyorum çünkü, konunun içerisinde pek çok değişken mevcut.

    karlı havada ön çeker araç avantaj lımı  yoksa dezavantaj lımı

    Görsel kaynağı : The Automotive Chassis : Engineering Principles - Reimpell & Stoll & Betzler - Sayfa 65

    Grafikte x ekseni, lastik ile zemin arasındaki kuvvet bağlantı katsayısını, y ekseni ise yokuş eğimini göstermektedir. FWD önden çekişli aracı, RWD arkadan çekişli (ya da itişli, hangisini seviyorsanız) aracı, fully locked 4WD diferansiyeli kilitlenmiş bir dört çeker aracı, 50:50 4WD ise yarı yarıya güç dağılımı sağlayan bir dört çeker aracı göstermektedir.

    Karlı zeminlerde sürtünme yaklaşık 0,2 civarında olur. Buzlu zeminde ise çoğunlukla 0,1 'den azdır. Fakat grafikten de görüldüğü üzere kilitli diferansiyele sahip dört çeker, tutunma ne olursa olsun en iyi performansı göstermektedir.

    Buzlu zeminde ise en iyi tutunmayı yukarıdan aşağıya ;

    Kilitli 4x4
    4x4
    FWD
    RWD

    şeklindedir. Fakat grafikte de görüldüğü üzere belli bir noktada FWD ve RWD nin çizgileri kesişmektedir. Bunun anlamı ise ; zeminin durumuna göre arkadan çekişli ya da önden çekişli aracın avantajının değiştiğidir. Kuru zemin için tutunma yaklaşık 0,7 ve 0,9 civarlarındadır. Bu kısma baktığımızda RWD'nin FWD'den daha üstün olduğunu görüyoruz.

    Sonuç olarak kaygan yokuşlarda 4WD her zaman daha avantajlı iken onu FWD ve RWD takip eder. Kuru zeminlerde, yani tutunmanın daha fazla olduğu zeminlerde ise 4WD > RWD > FWD şeklinde bir sıralama görülür. Fakat bu sıralama, sadece çekiş sistemlerinin karşılaştırılması sonucunu gösterir. Birbirinden farklı marka ve model üç farklı tip aktarma sistemine sahip araç birbiri ile karşılaştırıldığında, bu tür bir sonuç çıkmayabilir. Çünkü başta da dediğim gibi çok fazla değişken vardır.

    Not : Görseli kullandığım kaynağa verdiğim bağlantıdan ulaşabilirsiniz. Otomotiv üzerine yazılmış en iyi kitaplardan biridir.

    http://tr.scribd.com/doc/15362943/The-Automotive-Chassis-Engineering-Principles-by-Reimpell-Stoll-Betzler#download

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • cbascan kullanıcısına yanıt
    bence sen arabayı değil araba seni kullanmış.

    bu video ile konuya son noktayı koyuyorum. hala fwd karda daha iyidir iddaları devam eden VARSA buyursunlar testi kendileri yapsınlar.

    f30 3 serisi vs b8 passat 2015 testi yapan autobild.
    https://www.youtube.com/watch?v=6tRofeNXVe8#t=313.221

    edit: yorumlar dahada can alıcı. passatı gayet güzel anlatmışlar. hiçbirşey bilmeyen google çeviriye yorumları copy paste yapsınlar. bir diğer detayda traction testte videodaki listeye göz atın hepsi 4x4 sonra rwd sonra fwd



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mevsimsiz_kar45 -- 30 Aralık 2016; 20:48:52 >
  • Vag olmasi yeterli aktarma coğ eyi
  • en iyisi kis lastigine sahip bmwlilerden biri kar yagdiginda ankara gibi yokusu bol bir sehirde hafif egimli bir kirmizi isikta dursun. tabi bunun videosunu cekmesini unutmasin.

    o zaman belli olur ne oldugu
  • bundan önceki aracım arkadan itişli bir mercedes idi.
    Şu an da önden çekişli bir mercedes kullanıyorum.
    Bursalıyım,bol bol dağa çıkarım.Önden çekiş BENCE arkadan itişe göre karlı yollarda daha avantajlı.
    Adamın aracı yandan ilerler olsa gidip onu savunacak,şaka gibi.
    Bu kadar fanatik olmanın bir anlamı yok gerçekten anlamıyorum.

    Mercedes sahibiyim diyorum, normal kuru bir zeminde BMW sürüş keyfi daha güzel olabilir (arkadan itişli araçları kastediyorum),ama karlı yollarda da önden çekişli bir mercedes daha iyi yol alabilir.
    Kurtulun artık şu fanatizmden.
  • F30 3.20i ed kullaniyorum karda ikisi arasindan bence onden ceker bir araba daha avantajli. Yarin sabah sirkete gitmem gerekecek aksamdan tasasi aldi desem yalan olmaz. Eger sorun yaratacak bir durum hissedersem esimin araciyla gidebilirim.

    Sorun gidip gidememekten ziyade gidilecek yere mahcup olmadan, yolda kalmadan gidememek benim icin. O yuzden arkadan itis o guveni vermiyor. Bugun cok kar olmamasina ragmen bunu net olarak hissettim.

    Gun Subaru gunu tumunu yollarda gormek istiyoruz.😬

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LionTech16 kullanıcısına yanıt
    eline sağlık şefim ekteki kitap çok değerli çok güzel bir kaynak paylaşımın için teşekkürler
  • Basit fizikten bile bihaber insanlara bişeyler anlatmaya çalışarak değerli vaktinizi tüketmeyin. Bırakınız diledikleri gibi bil(me)meye devam etsinler.

    VW trolleri bitti diye seviniyorduk tam da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    bence sen arabayı değil araba seni kullanmış.

    bu video ile konuya son noktayı koyuyorum. hala fwd karda daha iyidir iddaları devam eden VARSA buyursunlar testi kendileri yapsınlar.

    f30 3 serisi vs b8 passat 2015 testi yapan autobild.
    https://www.youtube.com/watch?v=6tRofeNXVe8#t=313.221

    edit: yorumlar dahada can alıcı. passatı gayet güzel anlatmışlar. hiçbirşey bilmeyen google çeviriye yorumları copy paste yapsınlar. bir diğer detayda traction testte videodaki listeye göz atın hepsi 4x4 sonra rwd sonra fwd

    Ayni zamanda onden cekisli bir arac da kullaniyorum, kiyaslama imkanim cok oluyor. Bence sen uzatma hala fanboy, uzattikca batiyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke_21

    aracım 2008 qaşqai 2008 model önden çekişli önden çekişli suv larda yada taksilerde kar için daha avantajlı durum oluyormu yoksa aksine daha mı sıkıntılı çıkıyor =?



    not: kar lastiği varmı yokmu bilgim yok kar lastiği olduğunu nasıl öğreneceim onuda bilmiyorum benden önce aldığım sahibi fabrikanın taktığı lastikler demişti petlas

    Bir kişi de çıkıp konuyu açan arkadaşa yardım etmemiş ne acayip insanlarsınız

    Kış lastikleri yanağında genelde bir üçgen içinde kar tanesi simgesi olur. Lastiklerin dişleri üzerinde küçük zigzaglar olur çatlak gibi bunlar yolu tutar. Ama en garantisi yanağa bakın yanakta kar tanesi simgesi varsa kış lastiği.

    Bu arada qq larda fabrika çıkışı petlas olmaz. Petlas yerli bir lastik satan kişi sanıyorum size yalan söylemiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ptahba


    quote:

    Orijinalden alıntı: berke_21

    aracım 2008 qaşqai 2008 model önden çekişli önden çekişli suv larda yada taksilerde kar için daha avantajlı durum oluyormu yoksa aksine daha mı sıkıntılı çıkıyor =?



    not: kar lastiği varmı yokmu bilgim yok kar lastiği olduğunu nasıl öğreneceim onuda bilmiyorum benden önce aldığım sahibi fabrikanın taktığı lastikler demişti petlas

    Bir kişi de çıkıp konuyu açan arkadaşa yardım etmemiş ne acayip insanlarsınız

    Kış lastikleri yanağında genelde bir üçgen içinde kar tanesi simgesi olur. Lastiklerin dişleri üzerinde küçük zigzaglar olur çatlak gibi bunlar yolu tutar. Ama en garantisi yanağa bakın yanakta kar tanesi simgesi varsa kış lastiği.

    Bu arada qq larda fabrika çıkışı petlas olmaz. Petlas yerli bir lastik satan kişi sanıyorum size yalan söylemiş.

    Sonunda aradığım cevap her bildiri gelince aradığım cevap geldi diye bakıyorum

    Hocam birde birşey sormak istiyorum ön çekiş olması ve kar lastiği olmaması var sayarsak (baktım üçken kar simgesi yok) karda nekadar sıkıntı çıkarır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Genelleme yapmak gerekirse onden cekis karda daha avantajlidir.
    Ama belirli marka modeli karsilastirmaya baslarsak, lastik ebadi, aracin agirligi ve agirlik dagilimi devreye girer.

    Arkadan cekisle cok sikinti yasanirsa bagaja ekstra yuk konarak kalkislarda kolaylik saglanabilir ama virajlarda ki kontrol azalacaktir bu durumda.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.