Şimdi Ara

Karda yokuş inmek (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
4.533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlkerA. İ kullanıcısına yanıt
    El freni elektrikli hocam giderken çekince kilitleyip bırakıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her mesaja tek tek cevap vermeiyorum, mesaj yazan herkese teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok dikse zincir yoksa inmemek lazım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • At vitesi 1e hiç frene basmadan in yokuşun sonuna doğru hafiften freni bi yoklarsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayatımda bir kere yoğun kar yağışında seyahat etmek zorunda kaldım. İstanbul'dan yola çıktım ve Bolu'da iki kere kayıp kendi etrafında döndü araç. Bu dönmelerin birinde yol kenarında toplanan kara çarparak durabildim, sonrasında TIR yardımıyla saplandığı yerden çıkardık aracı. Ankara'ya vardığımda yağış daha da hızlanınca, zincir alıp taktırdım. Şereflikoçhisar'da tekrar araç kaydı ve kendi etrafında döndü, bu esnada yanımdan hızlı bir yolcu otobüsü kıl payı geçti! Baktım ki iş sarpa sarıyor, yakındaki benzinliğe çekip araş içinde yattım, sabah olunca kar küreme aracının peşinden devam ettim. Bu kayma olayları beni öyle korkuttu ki, üzerinden 6 yıl geçmesine rağmen, yaz günü bile virajlara biraz sert girdiğimde kayacak korkusu yaşayıp fren yapıyorum.

    Şimdi dönüp o güne baktığımda, benimkisi resmen cahil cesaretiymiş. O havada yaz lastiğiyle, zincirsiz yola çıkmak, yaptığım akıl kârı değil, Allah korumuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Forumdan resmen cehalet akıyor, adam vites boşta inmeyi önermiş,diğeri el freni çekik inmeyi.Hepsini okusan kimbilir daha ne parlak fikirler çıkar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz cennette yaşıyoruz,kar,buz gibi dertlerimiz yok şükür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karda ABS 10 saniye çalışır sonrası yok 1. Viteste ne gaza ne frene basmadan el freniyle inilir yıllardır kar kış sürüyorum en güvenli yöntem bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman manuel moda alınır, küçük viteste, ayak çok hafif frende, olabilecek en yavaş hızla inilir. Sert hareketler yapılmaz. Çünkü bir kere kaymaya başladı mı kışlık lastiğiniz de olsa geri dönüşü pek yoktur, ara ara freni hafiften yoklamak ve tekrar tutunması için dua etmek dışında yapacak pek şey kalmaz

    Kaymaya başlaması halinde fren gevşetilip araç tekrar tutunma belirtisi gösterdiğinde direksiyon manevrasıyla durumu kurtarmaya çalışılmalı.

    Bir de ezilmemiş, beyaz kar birikintisi şeklinde kısımlar varsa o bölgeler ezilip camlaşmış yüzeylere göre genelde daha iyi tutar, kontrol kaybında aracı oralara yönlendirmek işe yarayabilir, bir ihtimal aracı yavaşlatabilirsiniz.

    Bazı durumlarda iş şansa ve karşıdakinin farkındalığına kalıyor. İki kış önceydi sanırım, site çıkışında aşağı inen yokuş ve sonrasında yolun düzleştiği kısımda döner kavşak var. Yokuşun başına geldim, ortalara doğru yokuşun dikleştiği kısımda kayma başladı. Yavaşlamaya imkan yok, durumun daha da kontrolsüz hale gelmemesi için freni bıraktım. Tam aşağıda baktım döner kavşağa taksi geliyor, dedim yandık. Taksiye sellektör yaptım, şükür adam şuurlu çıktı, yavaşlayamayacak halde olduğumu farkedince kavşağa girmeden durdu. Kavşağa yaklaşınca beyaz kar birikintilerini de kullanarak biraz yavaşlayıp aracı yönlendirebildim. Kavşağa girmiş olsa adamın sağ kapılarından içeri girerdim muhtemelen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 1 Aralık 2019; 15:32:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    el freni kesinlikle bir tık çekilmez aracın iyice kızaklamasına sebeb olursunuz, hele arkadan itişli araçta motorun kompresyon gücünü sıfırlarsınız, otomatik viteste kar moduna alınır, frene devamlı basılmaz düşük viteste inilir.

    siz hakikaten gerçek ortamda bunları denediniz mi de tavsiyede bulunuyorsunuz yoksa sağdan soldan duyduğunuz şehir efsanelerini papağan gibi burada tekrarlıyorsunuz.

    kar lastiği normal taban genişliğinden bir tık dar olmalı, ve lastik havası kesinlikle indirilmemeli, indirme işlemi sadece çöl safarisinde olur, karda değil...
    Defalarca
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sacmAdam

    quote:

    Tomasz Mlodawski, Michelin Polonya üretim müdürü:

    Kış lastikleri için yaz lastiğinden farklı daha dar tabanlı lastik kullanmanız önerilmez. Artık yaz ve kış lastiklerinde aynı ebatı kullanmak daha çok tercih edilen yöntemdir(otomobil üreticisi tarafından onaylanmış olan lastik ebatı). Kış için lastiklerin genişliğini daraltmak karla kaplı yollarda ve buzlu yollarda temas yüzeyinin azalması nedeniyle daha düşük çekişe,daha düşük fren performansına neden olur.
    Elbette üreticinin ölçüsünden daha ince lastik takılmaz... Aslında benim kastetmek istediğim bizim milletin aşırı geniş yanak sevdası ve dolayısıyla standart taban inceliğindeki lastiğin daha verimli olacağı idi... Malum bizim milletin kör cahil bilgilerin en kral mühendisliğin bile üstündedir... Yani sizin paylaştığınız yoruma zaten itiraz etmiyorum elbette ben de aynı fikirdeyim. Belki ilk mesajımda mübala ettim.

    Uç bir örnek olacak ama,
    Velev ki kara saplanmış üç otomobilden birinde standart, diğerinde geniş yanak, diğerinde bisiklet lastikleri takılı olsa, bisiklet lastiği takılı olan araç saplandığı yerden daha önce kurtulur diğerlerine göre... Tabi kalan tüm konularda bisiklet lastiği başarısız olur orası ayrı...
    Bu yüzden standartlar var zaten... Ülkemizde ne kadar gereksiz görülse de...

    Bir örnek daha; direk karda offroad yapacaklar bile kar lastiği bakarken geniş yanaklı devasa lastiklerden verim alacaklarını sanırlar ama yanılırlar. Mehmet becce üstad daha ince yanak lastik önerir kar için... Tabi off road araçlarına görsel açıdan bunu pek yakıştıramayan araç sahipleri ilk önce burun kıvırırlar bu duruma bu lastik olur mu hiç diye... Ama karda off road aracına bizzat Mehmet Becce tarafından takılmış lastikle yolda kalan tırları bile çektik. Yok böyle bir tutunma...

    Özetle sanıldığı gibi karlı zeminde geniş yanak, düşük basınçla tutunma sağlayacağını düşünmek cahillikten başka bir şey değildir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Karda buzda el freni çekilmez yahu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • degobar kullanıcısına yanıt
    hocam tek tık çekip rampa aşağı indiğim çok oldu kitlenmiyor ki tek tık çekmede el freni

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • birincisi kış lastiği şart
    bundan sonra mümkün olduğunca düşük vites ve gaz vermeden inilir
    frene ise mecbur kalınmadıkça basılmaz ,hele ki el freninin hiç faydası olmaz ,aksine zararı olur (fren kaymayı artırır)

    yani hiç yapılmaması gerekenlerin başında vitesi boşa almak ,el freni kullanmak ve gaz vermektir
  • Eğer sıkıntılı bir bölgedeysem araçsız inmenin yolunu ararım, zaten inanılmaz bir ihtiyacım yoksa çıkmam, kışlık lastiğim yok. Yine de oldu ki çıkmam gerekti, eğime ve gidilebilecek hıza göre manuele alıp 1. veya 2. viteste hızı sabit tutacak şekilde frenleyerek inerim muhtemelen. Araç kaymaya başlarsa bir daha durmaz, bunu bilmek lazım.
    Herhangi bir eğitim veya deneyimim yok, sadece bana mantıklı gelen yol bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kendindenvazgeçenadam

    hocam tek tık çekip rampa aşağı indiğim çok oldu kitlenmiyor ki tek tık çekmede el freni
    iyi bu mantıkla devam et sen, havanın da soğukluğu ile diske yapışık balatanın donup kilitlenmesinde ne yapacaksın; her türlü ihtimali düşünüp ona göre tedbir alacaksın, sana tavsiye ileri sürüş tekniklerini bir an evvel öğrenmen gerek
  • Yokuşun eğimine, zemine ve virajların görüş açısında göre doğru vitesi seçmek gerekir. Araç motor freni ile mümkün olduğunca sabit hızda kendi kendine inmeli.
    Karda ve buzda, düşük vites her zaman doğru vites olmayabilir. Gerektiğinden küçük vitesle inilirse araç yavaşlayıp durmak ister ve sonra gaza basmanız gerekir. Eğim + yolun her iki tarafında düşük banket varsa bu daha zorudur, direksiyon çok az hareket ettirilmeli. Bazen 100 metre önceden doğru vitesi seçmek gerekir. Yoksa viraja gelince ağır çekim videolardaki gibi yolun dışına çıkılablir. Geri viteste gaza basarak inmek veya el freni ile inmeye çalışmak kumar gibi bişey. Tekerleklerden biri diğerinden fazla tutunursa ve araç arkadan kaymaya başlarsa
    En zoru ise her iki tarafı uçurum olan buzlu bir sırttan gece, sisli ve rüzgarlı havada geçmek. Hiç birşeyi öngöremiyorsuz, çünkü etraf gözükmüyor.




  • showstopper41 S kullanıcısına yanıt
    yokuş inerken mi araba yavaşlayıp durmak isteyecek ,hemde buzlu yolda :)
    buzlu yolda vites falan hikaye olur ,hele ki yüksek vites ve hız ile inişe başlarsan gözlerini hastane de açma ihtimalin yüksek olur

    buzlu yolda kar lastiği bile hikaye kalıyor yokuşlarda
  • kış lastiği takın farkı göreceksiniz. yaz lastiği gibi kaymayacaktır göreceksiniz.
  • Bir sivasli olarak şunu diyebilirim o anki yolun, durumuna göre en iyi vitesi seçmeniz lazım, mümkün olduğunca gaza ve frene nazik dokunmanız lazım... Agresiflik karlı ve buzlu yollarda felakete yol açılıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.