Şimdi Ara

KARDA BUZDA ESP (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
99
Cevap
0
Favori
28.232
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: il-sam


    esp, karda işe yarar diyenlere gülüyorum sadece...
    Bunlar hem karda araba kullanmamış hem de esp'nin mantığını bile anlamamış demek.





    Dikkat et herkes sana gülmesin
  • Arkadaşlar saçmalamayın.

    ESP nin kullanım amaçların en önemlisi kar ve buzdur.

    Arç en fazla kar ve buzda savrulur..

    Bu arada Aracım 2004 VECTRA .
    Sanırım ASR yi otomatik olarak devreye sokuyor veya çıkarıyor..

    Araçta herhangi bir ESP OFF-ASR OFF tuşu yok...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: santiego-39

    Arkadaşlar saçmalamayın.

    ESP nin kullanım amaçların en önemlisi kar ve buzdur.

    Arç en fazla kar ve buzda savrulur..

    Bu arada Aracım 2004 VECTRA .
    Sanırım ASR yi otomatik olarak devreye sokuyor veya çıkarıyor..

    Araçta herhangi bir ESP OFF-ASR OFF tuşu yok...




    Eğer aracında ESP veya ASR varsa mutlaka düğmesi olur..Aracın comfort ise zaten ESP yok..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DH-ALEMDAR


    quote:

    Orjinalden alıntı: santiego-39

    Arkadaşlar saçmalamayın.

    ESP nin kullanım amaçların en önemlisi kar ve buzdur.

    Arç en fazla kar ve buzda savrulur..

    Bu arada Aracım 2004 VECTRA .
    Sanırım ASR yi otomatik olarak devreye sokuyor veya çıkarıyor..

    Araçta herhangi bir ESP OFF-ASR OFF tuşu yok...




    Eğer aracında ESP veya ASR varsa mutlaka düğmesi olur..Aracın comfort ise zaten ESP yok..



    ESP YOKMU?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: santiego-39


    quote:

    Orjinalden alıntı: DH-ALEMDAR


    quote:

    Orjinalden alıntı: santiego-39

    Arkadaşlar saçmalamayın.

    ESP nin kullanım amaçların en önemlisi kar ve buzdur.

    Arç en fazla kar ve buzda savrulur..

    Bu arada Aracım 2004 VECTRA .
    Sanırım ASR yi otomatik olarak devreye sokuyor veya çıkarıyor..

    Araçta herhangi bir ESP OFF-ASR OFF tuşu yok...




    Eğer aracında ESP veya ASR varsa mutlaka düğmesi olur..Aracın comfort ise zaten ESP yok..



    ESP YOKMU?



    Evet,bazı araçlarda olmayabiliyor,2009 Rav4'ümde esp yi manuel olarak kapatamıyorum,kapatmak mümkün olmuyor,sürekli devrede;buna karşın qashqai'de esp için tuş koymuşlar isterseniz devre dışı bırakabiliyorsunuz.Spor sürüş için elle kapatırsanız hız sınırı olmaksızın hiç bir şekilde devreye girmiyor;ama devredeyken de gerçekten etkili kontrol sağlıyor,çok faydalı bir teknoloji diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihan_gir -- 31 Aralık 2008; 17:01:14 >




  • mesela focusta düğme yokmuş yol bilgisayarından kapatıyormuşsun.(tabi tr de hiç esp li focus olmadığında net konuşmak zor)
  • Arkadaşlar selam herkese.Tarih dün,yer kocaeli üniversitesi umuttepe kampüsü,Kar kalınlığı ~30-35cm(botla bastığım yere dizimin altına kadar kara saplanıyor ayağım).Araba nissan qahsqai2.0,esp manuel of opsiyonlu.Aracı tuzlanmış yoldan aldım tepeye,yoldaki karı aracların hiç bozmadığı yere çıkardım iyice yukarılara,amacım yeni arabamın kardaki saplanma batma çıkma performansını denemek tecrübe etmek.Araç yüksekliğim 20 cm,tekerler dueler hp sport ve yeni.Önce aracı 2x2 tahrikle zorladım iyice karda uzun süre saplanmak için dolaşıp durdum en sonunda arka tekerler kara gömüldü ve patinaj başladı çıkamadım,sonra 4x4 e aldım direksiyonu sağ sol yapışımla hemen çıkıverdim ordan.Amacım 4x4 moddayken bir yere saplanıp lock'a ihtiyaç duyana kadar lock un ne yapabileceğini görmekti ama o karda bile o kadar uğraştımki 4x4 de bir türlü saplanıp kalamadım bir yerde.Uzun süre karı boza boza döndükten sonra nihayet alt tabakası yumuşak çamur,üstü kar birikmiş bir yerde saplandı bütün tekerler,4x4 de bayağı zorladıktan sonra lock a aldım ve manuel vitese geçip zorlamaya başladım,baktım lock a geçmemle birlikte tekerlerin hiç biri gaz vermemle milim hareket etmiyor pati bile çekmiyor,şok oldum resmen,sanki lock hiç çalışmıyor da bozukmuş gibi tepki vermiyor hiç,sonra yine 4x4 e alınca araç tekerleri bariz çıkmak için uğraşıyor ama yine olmadı neredeyse yarım saat boyunca çıkamadım bir türlü.Napıcam diye düşünüp taşınırken gözüme esp tuşu ilişti sebebini bilmeden basayım dedim,manuele aldım vitesi,4x4 de lock yaptım gaza dokunmamla araba yerinden müthiş bir güçle attı kendini ileri.Meğerse esp açıkken ne kadar lock da olursam olayım teker bir tur pati bile yapsa tork kontrolü dağılmıyor bu sebeple.Beş dakka bir kara batıp çıkayım bakalım napıyor araba derken tam bir saatte esp yi tecrübe etmiş oldum bu sayede.
    Esp yi kapamak açmak karlı yolda düz yolda şu doğru bu yanlış tartışmasını yapmak bence yanlış,binin arabanıza bir öyle tecrübe edin bir öteki türlü ve nasıl çalıştığının nasıl olması gerektiğini bizzat deneyin.Ben esp kullanan farklı araçlarımda sürüş tecrübelerime dayanarak şunu söylüyorum,ESP sistemi aracı bozuk ya da engelli olmayan yolda(bir bataklık derin çamur ya da batılan kar) direksiyon tepkilerinde dalgınlık hızlı viraj girişleri ve ıslak hafif buz tutmuş uollarda savrulmayı önleyen ve başarılı olan bir yol tutuş destek sistemidir.Normal seyirlerde kesinlikle devre dışı bırakılmasını önermememle birlikte yukarda anlattığım olay benzeri durumlarda da devre dışı bırakılması sonuç sağlar ve sonrasında yine aktif edilmelidir.Herkese güvenli sürüşler,yeni yılınız kazasız olsun




  • porshenin esp testinde espyi kapamıyodu ama
  • Bu arada başka bir konuya değinmek istiyorum. Tam 12 yıl bırakın ESP, ABS'si bile olmayan araç kullandığımdan mıdır nedir 3 yıldır hâlâ alışamadım ESP olayına. 2 defa TEM'de yolun ortasında engel ile karşılaştım ve nedense ESP'ye güvenip direksiyonu kırarak kaçmaya cesaret edemedim. Daha doğrusu aklıma bile gelmedi. Birinde ortalayıp sorunsuz geçtim, diğerinde ise tamponun altına vurdu ama hasar almadım. (Kamyonlardan düşen lastik parçasıydı ama oldukça büyüktü tampona vuran)

    Aslında boş bir arazi bulup ani manevralar ile biraz alışmak gerekiyor sanırım. Zaten okuduğum bir araştırmaya göre ABS'li araç kullananlar da özellikle kuru havalarda panik fren yapmakta yetersiz kalmıyorlarmış. Çoğu araçta ABS devreye girmiyormuş bile ,yani yeterli basıncı uygulayamıyorlarmış fren pedalına. Bu yüzden şimdi panik frenlerde basıncı arttıran araçlar neredeyse standart oldu.

    Sanırım bu tür aksaklıklar biraz da eski alışkanlıklardan geliyor. Kullandığı ilk araçtan itibaren ABS ile tanışmış bir kişi frene daha rahat basacaktır, ama uzun yıllar ABS sistemi olmayan bir araç kullandıysanız artık bilinç altına mı işliyor ne panik halinde bile daha kontrollü basıyorsunuz frene demekki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 31 Aralık 2008; 19:15:00 >




  • Böyle deneme amaçlı bi pistimiz olsa, ıslak zeminli buzlu engelli felan denesek aracımı çok etkili olur aslında.
  • Şu ESP ne işe yarar bir çok arkadaş bilmiyor. esp karda buzda kayan yolda işe yarar bizzat şahit oldum kalkışta sorun yaratırmı bilmiyorum siz siz olun aracınızda ESP olsun ve hiç kapatmayın ASR yi başka arkadaşlar yorumlasın fazla bilgim yok mutlu yıllar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biz -- 31 Aralık 2008; 21:57:27 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 720p

    Böyle deneme amaçlı bi pistimiz olsa, ıslak zeminli buzlu engelli felan denesek aracımı çok etkili olur aslında.



    Autodrom skid car

  • Eğer aracınız otomatik-tipronik ise ve w-s modları varsa, kış modu(w) ye alabilirsiniz..Çok daha hassas çalışıyor çekiş sistemi..

    ESP bana göre standart olması gereken bir donanım, zemin ıslak olduğu halde güvenle(aracın sınırlarını bilerek) kuru zeminmiş gibi viraj alabiliyor araç..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 720p

    Böyle deneme amaçlı bi pistimiz olsa, ıslak zeminli buzlu engelli felan denesek aracımı çok etkili olur aslında.


    çok doğru bi noktaya değindin, istanbul parkı açsalar haftanın belli günü gidip stres atsak, hadi o olmadı başka bi pist
  • aslında istanbul park daha önce açıktı,kiralayabiliyordun
    şimdi durum nedir bilmiyorum.
    ama öyle küçük paralara kiralanmaz o pist.


    ayrıca autodrom pistinde verilen skidcar eğitimi 350 yl seviyesinde idi.
    önce teorik eğitim , sonra pratik eğitim.


    birde kendinizi ve aracınızı biraz tanıyorsanız , trafik de müsaitse ( pek trafiğin olmadığı , her ihtimale karşı yolun dışına çıkacaksak bile araca birşey olmayacağı) bazı şeyleri denemek eğlenceli oluyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Bay KospiR


    quote:

    Orjinalden alıntı: 720p

    Böyle deneme amaçlı bi pistimiz olsa, ıslak zeminli buzlu engelli felan denesek aracımı çok etkili olur aslında.


    çok doğru bi noktaya değindin, istanbul parkı açsalar haftanın belli günü gidip stres atsak, hadi o olmadı başka bi pist




  • boş beleş araziler biraz zor ama bulunabilir. mesela İstanbul Maltepe'de Carrefour'dan minibüs yoluna giden yolda solda boş bir arazi var.
  • Biraz önce Bmw 3 serisinin Esp'sini kapatabildim...Karda Esp'siz daha iyi gittiği kesin...Esp varken sürekli patinaja düştüğü için gaz kesiyor ve araç gitmiyor...Esp'yi kapattım yardıra yardıra gitti araç...Birde süper yanlıyor kapalıyken...Denemekte fayda varmış
  • quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    aslında istanbul park daha önce açıktı,kiralayabiliyordun
    şimdi durum nedir bilmiyorum.
    ama öyle küçük paralara kiralanmaz o pist.


    ayrıca autodrom pistinde verilen skidcar eğitimi 350 yl seviyesinde idi.
    önce teorik eğitim , sonra pratik eğitim.


    birde kendinizi ve aracınızı biraz tanıyorsanız , trafik de müsaitse ( pek trafiğin olmadığı , her ihtimale karşı yolun dışına çıkacaksak bile araca birşey olmayacağı) bazı şeyleri denemek eğlenceli oluyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Bay KospiR


    quote:

    Orjinalden alıntı: 720p

    Böyle deneme amaçlı bi pistimiz olsa, ıslak zeminli buzlu engelli felan denesek aracımı çok etkili olur aslında.


    çok doğru bi noktaya değindin, istanbul parkı açsalar haftanın belli günü gidip stres atsak, hadi o olmadı başka bi pist



    quote:

    Orjinalden alıntı: ATTRACTION

    Evet arkadaşım giriliyor

    Biz sorduk Günlügü 70.000 €Yazıyla Yetmişbin Euro

    Yan komşumuz yunanistanda pistte boş bir gün dahi bulmak mumkun degilken

    Ne yazık ki TR de ki işletmecilik anlayışı bütün bir yıl pistin boş kalmasına neden oluyor.


    İstanbul Park hakkında daha önce konuşulmuştu.


    En korktuğum şey karda buzda araç kullanmaktı. Geçen yıl Kasım-Mart arası kar hiç kalkmadı. Sürekli buz üzerinde araç kullandım. Bu yılda yine heryer buz pateni pistinden farksız. Gündüz yol ayna gibi parlıyor. En son kıç üstü düştüğümde cüzdanımı düşürmüşüm neyseki bir öğrencimiz bulmuşta getirdi.
    300-500 metre yerlere arabayla gidiyorum çünkü yolda yürüyemiyorum bile. Mesela hız 10-20 arasında olsa bile manevra ve el freni ile 180 derece dönüyor araba.
    Neyseki karda araç kullanmayada alıştım. Gündüz bile olsa havalar -20,-30 küsürlerde olduğundan birçok yolda in cin top oynuyor. Hastaneden yukarıda bir yol var genişliği 14 metre uzunluğu 500 m civarı. Bazen yolumu oradan geçirip kontrollü olarak spin atıyorum, tekrar toplamaya çalışıyorum, panik fren yapıyorum, en freni çekip sınırları deniyorum, olmayan bir engelden sert manevrayla kaçmaya çalışıyorum. Kesinlikle faydasını gördüm.
    Ş.içinde araç kullanırkende dönüşlerde virajlarda aracın ne zaman nasıl kayacağını sonrasında nasıl toparlayacağımı biliyorum.
    Kar lastiği bambaşka birşey. Abs+Ebd çok çok işe yarıyor. Esp yok. Kaymalarda ters yöne manevra ile birlikte duruma göre gaza bastığımda ön tekerlekler çekip kurtarıyor. Hız biraz daha fazlaysa manevraları 3-4 kez arka arkaya yapmak gerekebiliyor. Kayma anında panik fren hiç bir işe yaramıyor aynen yoldan çıkıyorsunuz.
    Geçen eve gelirken son dönemeci, araç insan vs. olmadığından (yol boş arazi üzerinde olduğundan görüş açık) el freniyle döndüm kaymaya başladığı anda manevra yaparak ve gaz vererek aracı toplayıp yola devam edince 2 çocuğun alkışladığını gördüm. Kendimi rallici gibi hissettim.

    (Not: Çocukların bulunduğu yerin virajla alakası yoktu.)
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Offf bu ne böyle yaaa ağzı olan konuşuyo misali esp ve asr; karda, buzda, çekişin zorlandığı anda kapatılırsa ne işe yarayacak onu anlamış değilim. Açın bütün esp videolarına bakın testlerin birçoğu buz üzerinde yapılıyor. Ne kadar saçma yorumlar yapılıyor yaaaa yorumları okurken ben nerdeyim dedim biran. Asr ve Esp nin ne olduğunu bilmeyen insanlar bile dünya kadar yorum yazmış.
  • İstanbul parka cıkmak istiyenler bana PM atsın, eger bir organizasyon olursa haber weririm

    Ama araç başı 500 euro gibi bir fiyat wardı bu yaz, fıyatlar o kadar abartı değil ama izmite gore pahalı tabi
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.